24-TA-2129: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 14. jūnija noteikumos Nr. 375 "Valsts reģionālās attīstības aģentūras nolikums"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ar Ministru kabineta 2024. gada 20. janvāra rīkojumu Nr. 55 "Par Valdības rīcības plānu Deklarācijas par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai" (turpmāk – MK rīkojums Nr.55) apstiprinātā Valdības rīcības plāna 19.5. apakšpunkts paredz, ka tiks nostiprināta informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk – IKT) pārvaldība, t.sk. vienotas IKT arhitektūras un koplietošanas pakalpojumu attīstība valsts pārvaldē, veicot šādus uzdevumus:
Izveidota profesionāla Valsts digitālās attīstības aģentūra, kas nodrošinās kvalitatīvus IKT koplietošanas pakalpojumus iestādēm, vadīs nacionālas nozīmes digitālās transformācijas iniciatīvas, kā arī veidos integrētus un ērtus pakalpojumus iedzīvotājiem.
Būtiski paplašināts valsts pārvaldes iestādēm un pašvaldībām pieejamo koplietošanas pakalpojumu loks, kas ietver gan IKT infrastruktūras, gan koplietošanas platformu, gan citus IKT atbalsta pakalpojumus.
Atjaunināti valsts pārvaldes vienotās IKT arhitektūras principi un vadlīnijas, kā arī ieviesta arhitektūras pārvaldības pieeja valsts pārvaldes nozarēs, nodrošinot visaptverošu valsts digitālo risinājumu attīstības plānošanu un vadību, risinājumu sadarboties spēju un koplietošanu.
Saskaņā ar MK rīkojumu Nr.55 apstiprināto Valdības rīcības plāna 19.5.apakšpunktu Valsts digitālās attīstības aģentūras izveide veicama līdz 2024.gada 30.jūnijam.
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 20. augusta rīkojuma Nr. 689 “Par Valsts reģionālās attīstības aģentūras reorganizāciju” (prot. Nr. 32 57. §) (turpmāk - Rīkojums) 1.punktam Valsts reģionālās attīstības aģentūra ar 2024. gada 1. septembri ir reorganizēta par Valsts digitālās attīstības aģentūru, līdz ar to Ministru kabineta 2016. gada 14. jūnija noteikumos Nr. 375 "Valsts reģionālās attīstības aģentūras nolikums"” (turpmāk – Noteikumi Nr. 375) iekļautais iestādes nosaukums un regulējums nesatur aktuālu informāciju par Valsts digitālās attīstības aģentūru (turpmāk - VDAA) darbības jomām un uzdevumiem.
Ievērojot minēto, noteikumu projekts sagatavots, lai izpildītu Rīkojuma 4.punktā doto uzdevumu sagatavot grozījumus Noteikumos Nr.375.
Izveidota profesionāla Valsts digitālās attīstības aģentūra, kas nodrošinās kvalitatīvus IKT koplietošanas pakalpojumus iestādēm, vadīs nacionālas nozīmes digitālās transformācijas iniciatīvas, kā arī veidos integrētus un ērtus pakalpojumus iedzīvotājiem.
Būtiski paplašināts valsts pārvaldes iestādēm un pašvaldībām pieejamo koplietošanas pakalpojumu loks, kas ietver gan IKT infrastruktūras, gan koplietošanas platformu, gan citus IKT atbalsta pakalpojumus.
Atjaunināti valsts pārvaldes vienotās IKT arhitektūras principi un vadlīnijas, kā arī ieviesta arhitektūras pārvaldības pieeja valsts pārvaldes nozarēs, nodrošinot visaptverošu valsts digitālo risinājumu attīstības plānošanu un vadību, risinājumu sadarboties spēju un koplietošanu.
Saskaņā ar MK rīkojumu Nr.55 apstiprināto Valdības rīcības plāna 19.5.apakšpunktu Valsts digitālās attīstības aģentūras izveide veicama līdz 2024.gada 30.jūnijam.
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 20. augusta rīkojuma Nr. 689 “Par Valsts reģionālās attīstības aģentūras reorganizāciju” (prot. Nr. 32 57. §) (turpmāk - Rīkojums) 1.punktam Valsts reģionālās attīstības aģentūra ar 2024. gada 1. septembri ir reorganizēta par Valsts digitālās attīstības aģentūru, līdz ar to Ministru kabineta 2016. gada 14. jūnija noteikumos Nr. 375 "Valsts reģionālās attīstības aģentūras nolikums"” (turpmāk – Noteikumi Nr. 375) iekļautais iestādes nosaukums un regulējums nesatur aktuālu informāciju par Valsts digitālās attīstības aģentūru (turpmāk - VDAA) darbības jomām un uzdevumiem.
Ievērojot minēto, noteikumu projekts sagatavots, lai izpildītu Rīkojuma 4.punktā doto uzdevumu sagatavot grozījumus Noteikumos Nr.375.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta “Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 14. jūnija noteikumos Nr. 375 “Valsts reģionālās attīstības aģentūras nolikums” (turpmāk – noteikumu projekts) mērķis ir aktualizēt pēc Valsts reģionālās attīstības aģentūras reorganizācijas pārsauktās VDAA nolikumu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Atbilstoši Rīkojuma 1.punktam Valsts reģionālās attīstības aģentūra ar 2024. gada 1. septembri ir reorganizēta par VDAA, līdz ar to sagatavoti grozījumi Noteikumos Nr. 375, kas paredz iestādes nosaukumu visā tekstā, kā arī tiks veikti vēl vairāki precizējumi saistībā ar Rīkojumu, Ministru kabineta 2024.gada 7.jūnija rīkojuma Nr. 446 " Par Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Klimata un enerģētikas ministrijas reorganizāciju" 3.punktā noteikto ministrijas nosaukuma maiņu u.c.
Noteikumu projekts nenosaka jaunas VDAA kompetencē esošas politikas jomas vai politikas nozares, bet tās tiek precizētas, ņemot vērā, ka Rīkojums un informatīvais ziņojums "Par Valsts reģionālās attīstības aģentūras reorganizāciju un turpmāko attīstību" (24-TA-305) (pieņemts zināšanai Ministru kabineta 2024.gada 20.augusta sēdē, protokols Nr. 32) nosaka turpmāko ieceri VDAA darbības fokusu veidot kā informācijas un komunikācijas tehnoloģiju un pakalpojumu sniegšanas atbalsta kompetenču centru.
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijā šobrīd nav lietderīgi virzīt jaunu VDAA nolikumu, ņemot vērā Rīkojuma 5.punktu.
Noteikumu projekts nenosaka jaunas VDAA kompetencē esošas politikas jomas vai politikas nozares, bet tās tiek precizētas, ņemot vērā, ka Rīkojums un informatīvais ziņojums "Par Valsts reģionālās attīstības aģentūras reorganizāciju un turpmāko attīstību" (24-TA-305) (pieņemts zināšanai Ministru kabineta 2024.gada 20.augusta sēdē, protokols Nr. 32) nosaka turpmāko ieceri VDAA darbības fokusu veidot kā informācijas un komunikācijas tehnoloģiju un pakalpojumu sniegšanas atbalsta kompetenču centru.
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijā šobrīd nav lietderīgi virzīt jaunu VDAA nolikumu, ņemot vērā Rīkojuma 5.punktu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Atbilstoši Rīkojuma 4.punktam Noteikumos Nr.375 ir nepieciešams veikt grozījumus precizējot iestādes nosaukumu un aktuālo regulējumu par VDAA darbības jomām, kā arī izmaiņām iestādes funkcijās.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts aktualizē iestādes nosaukumu, VDAA darbības mērķi, uzdevumus, funkcijas:
Mūsdienu tehnoloģiju attīstības ritms, pieaugošie kiberdraudi, kā arī iedzīvotāju pieprasījums pēc “vienotas valsts” pieejas valsts pakalpojumu sniegšanā (datu, kas jau ir iestāžu rīcībā atkārtota nepieprasīšana, pakalpojumu pakārtošana dzīves notikumiem, nevis valsts funkcijām u.c.), kā arī aizvien augošais digitālās jomas augstas kvalifikācijas ekspertu deficīts, t.sk. valsts pārvaldē, virza nepieciešamību profesionalizēt un strukturēt digitālā un pakalpojumu sniegšanas nodrošinājuma un atbalsta funkcijas valsts pārvaldē.
Noteikumu projekta 2.punkts paredz, ka iestādes mērķis tiek noteikts kā valsts informācijas tehnoloģiju kompetenču centram īstenot pārrobežu, valsts un pašvaldību elektroniskās pārvaldes attīstības projektus, nodrošināt jaunu savu un citu institūciju informācijas sistēmu un koplietošanas risinājumu un saistītās infrastruktūras, kā arī saistīto elektronisko pakalpojumu izveidi, esošo sistēmu un pakalpojumu attīstību, uzturēšanu un lietotāju atbalstu. Tādējādi tiek nostiprināts VDAA kā kompetenču centra loma valsts digitālā atbalsta funkciju stiprināšanā un profesionalizācijā.
Šobrīd Noteikumu Nr.375 3.punktā norādītas funkcijas, kuras līdz 2024.gada 31.augustam veica Valsts reģionālās attīstības aģentūra (VDAA).
Taču ņemot vērā, Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (iepriekš Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija) un Klimata un enerģētikas ministrijas reorganizācijas ietvaros, kā arī ņemot vērā Ministru kabineta 2024. gada 20. augusta rīkojumā Nr. 689 “Par Valsts reģionālās attīstības aģentūras reorganizāciju” un informatīvajā ziņojumā "Par Valsts reģionālās attīstības aģentūras reorganizāciju un turpmāko attīstību" (24-TA-305) (pieņemts zināšanai Ministru kabineta 2024.gada 20.augusta sēdē) paredzēto.
Attiecībā uz Noteikumu Nr.375 3.3.apakšpunktu noteikumu projektā plānots precizēt šo funkciju, un izteikt 3.3.apakšpunktu šādā redakcijā - Eiropas Savienības fondu un citu finanšu instrumentu finansēto projektu ieviešana. Vienlaikus VDAA līdz pilnīgai saistību izpildei pabeidz noslēgto līgumu administrēšanu, tostarp pēcuzraudzību vai ES fondu projektu īstenošanu.
Noteikumu projekts paredz svītrot no Noteikumiem Nr.375 3.4.apakšpunktu attiecībā uz analītiskās darbības nodrošināšanu saistībā ar teritoriālās attīstības procesiem valstī - saskaņā ar Rīkojuma Nr. 689 3.punktu ir noteikts, ka Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai tiek nodots valsts pārvaldes uzdevums – analītiskās darbības nodrošināšana saistībā ar teritoriālās attīstības procesiem valstī. Vienlaikus attiecībā uz šo nepieciešams grozīt Ministru kabineta 2023. gada 6. jūnija noteikumus Nr. 248 " Reģionālās attīstības uzraudzības un novērtēšanas kārtība".
Attiecībā uz Noteikumu Nr.375 3.6.apakšpunktā noteikto funkciju par Latvijas vides aizsardzības fonda likumā noteikto funkciju īstenošanu, informējam, ka ir izstrādāts likumprojekts "Grozījumi Latvijas vides aizsardzības fonda likumā" (24-TA-788). Ievērojot minēto, noteikumu projekts paredz svītrot Noteikumu Nr.375 3.6.apakšpunktu un vienlaikus plānots, ka spēku zaudēs šis apakšpunkts 2024.gada 31.decembrī.
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas sagatavotais likumprojekts “Grozījumi Latvijas vides aizsardzības fonda likumā” (24-TA-788) iesniegts Valsts kancelejā izskatīšanai Valsts sekretāru sanāksmē, lai vienotos par Latvijas vides aizsardzības fonda turētāju un finansējuma pārvaldību.
Saskaņā ar informatīvajā ziņojumā “Par vēlēšanu procesu nodrošināšanai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju, resursu apjomu un ilgtermiņa vīziju” (23-TA-3158) paredzēto, VDAA atbildībā būs vēlēšanu platformas izstrāde un pārvaldība (uzturēšana, attīstība, ekspluatācijas atbalsts, standarta nefunkcionālo prasību definēšana, izstrādes, t.sk. saistīto iepirkumu, procesu koordinēšana, drošības un veiktspējas auditu pakalpojumu saņemšanas nodrošināšana, drošības pārvaldības organizēšana sadarbībā ar informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūciju CERT.LV un citām drošības iestādēm to kompetences ietvaros u.c.). Ņemot vērā minēto, noteikumu projekts attiecīgi papildināts ar VDAA funkciju un uzdevumu vēlēšanu platformas izstrādē un pārvaldībā.
Papildus tam noteikumu projekts paredz precizēt Noteikumu Nr.375 4.punktā uzskaitītos uzdevumus, salāgojot ar nepieciešamajām izmaiņām Noteikumu Nr.375 3.punktā.
Mūsdienu tehnoloģiju attīstības ritms, pieaugošie kiberdraudi, kā arī iedzīvotāju pieprasījums pēc “vienotas valsts” pieejas valsts pakalpojumu sniegšanā (datu, kas jau ir iestāžu rīcībā atkārtota nepieprasīšana, pakalpojumu pakārtošana dzīves notikumiem, nevis valsts funkcijām u.c.), kā arī aizvien augošais digitālās jomas augstas kvalifikācijas ekspertu deficīts, t.sk. valsts pārvaldē, virza nepieciešamību profesionalizēt un strukturēt digitālā un pakalpojumu sniegšanas nodrošinājuma un atbalsta funkcijas valsts pārvaldē.
Noteikumu projekta 2.punkts paredz, ka iestādes mērķis tiek noteikts kā valsts informācijas tehnoloģiju kompetenču centram īstenot pārrobežu, valsts un pašvaldību elektroniskās pārvaldes attīstības projektus, nodrošināt jaunu savu un citu institūciju informācijas sistēmu un koplietošanas risinājumu un saistītās infrastruktūras, kā arī saistīto elektronisko pakalpojumu izveidi, esošo sistēmu un pakalpojumu attīstību, uzturēšanu un lietotāju atbalstu. Tādējādi tiek nostiprināts VDAA kā kompetenču centra loma valsts digitālā atbalsta funkciju stiprināšanā un profesionalizācijā.
Šobrīd Noteikumu Nr.375 3.punktā norādītas funkcijas, kuras līdz 2024.gada 31.augustam veica Valsts reģionālās attīstības aģentūra (VDAA).
Taču ņemot vērā, Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (iepriekš Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija) un Klimata un enerģētikas ministrijas reorganizācijas ietvaros, kā arī ņemot vērā Ministru kabineta 2024. gada 20. augusta rīkojumā Nr. 689 “Par Valsts reģionālās attīstības aģentūras reorganizāciju” un informatīvajā ziņojumā "Par Valsts reģionālās attīstības aģentūras reorganizāciju un turpmāko attīstību" (24-TA-305) (pieņemts zināšanai Ministru kabineta 2024.gada 20.augusta sēdē) paredzēto.
Attiecībā uz Noteikumu Nr.375 3.3.apakšpunktu noteikumu projektā plānots precizēt šo funkciju, un izteikt 3.3.apakšpunktu šādā redakcijā - Eiropas Savienības fondu un citu finanšu instrumentu finansēto projektu ieviešana. Vienlaikus VDAA līdz pilnīgai saistību izpildei pabeidz noslēgto līgumu administrēšanu, tostarp pēcuzraudzību vai ES fondu projektu īstenošanu.
Noteikumu projekts paredz svītrot no Noteikumiem Nr.375 3.4.apakšpunktu attiecībā uz analītiskās darbības nodrošināšanu saistībā ar teritoriālās attīstības procesiem valstī - saskaņā ar Rīkojuma Nr. 689 3.punktu ir noteikts, ka Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai tiek nodots valsts pārvaldes uzdevums – analītiskās darbības nodrošināšana saistībā ar teritoriālās attīstības procesiem valstī. Vienlaikus attiecībā uz šo nepieciešams grozīt Ministru kabineta 2023. gada 6. jūnija noteikumus Nr. 248 " Reģionālās attīstības uzraudzības un novērtēšanas kārtība".
Attiecībā uz Noteikumu Nr.375 3.6.apakšpunktā noteikto funkciju par Latvijas vides aizsardzības fonda likumā noteikto funkciju īstenošanu, informējam, ka ir izstrādāts likumprojekts "Grozījumi Latvijas vides aizsardzības fonda likumā" (24-TA-788). Ievērojot minēto, noteikumu projekts paredz svītrot Noteikumu Nr.375 3.6.apakšpunktu un vienlaikus plānots, ka spēku zaudēs šis apakšpunkts 2024.gada 31.decembrī.
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas sagatavotais likumprojekts “Grozījumi Latvijas vides aizsardzības fonda likumā” (24-TA-788) iesniegts Valsts kancelejā izskatīšanai Valsts sekretāru sanāksmē, lai vienotos par Latvijas vides aizsardzības fonda turētāju un finansējuma pārvaldību.
Saskaņā ar informatīvajā ziņojumā “Par vēlēšanu procesu nodrošināšanai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju, resursu apjomu un ilgtermiņa vīziju” (23-TA-3158) paredzēto, VDAA atbildībā būs vēlēšanu platformas izstrāde un pārvaldība (uzturēšana, attīstība, ekspluatācijas atbalsts, standarta nefunkcionālo prasību definēšana, izstrādes, t.sk. saistīto iepirkumu, procesu koordinēšana, drošības un veiktspējas auditu pakalpojumu saņemšanas nodrošināšana, drošības pārvaldības organizēšana sadarbībā ar informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūciju CERT.LV un citām drošības iestādēm to kompetences ietvaros u.c.). Ņemot vērā minēto, noteikumu projekts attiecīgi papildināts ar VDAA funkciju un uzdevumu vēlēšanu platformas izstrādē un pārvaldībā.
Papildus tam noteikumu projekts paredz precizēt Noteikumu Nr.375 4.punktā uzskaitītos uzdevumus, salāgojot ar nepieciešamajām izmaiņām Noteikumu Nr.375 3.punktā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Nav.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Noteikumu projektā paredzētās funkcijas un uzdevumus VDAA īstenos tai piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Reģionālās attīstības uzraudzības un novērtēšanas kārtība
Pamatojums un apraksts
Saskaņā ar Ministru kabineta 2024.gada 20.augusta rīkojumu Nr. 689 Par Valsts reģionālās attīstības aģentūras reorganizāciju" 3.punktu.
Atbildīgā institūcija
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
4.2. Cita informācija
Lai nodrošinātu tiesiskā regulējuma skaidrību un nodalītu dažādu iestāžu kompetenci vēlēšanu un referendumu organizēšanā, nepieciešams nostiprināt ar vēlēšanu un referendumu organizēšanu saistītajos normatīvajos aktos VDAA kā tehnoloģiskā risinājuma vēlēšanu un referendumu organizēšanai nodrošinātāju un vēlēšanu platformas pārzini. Tādējādi ar vēlēšanu un referendumu organizēšanu saistītajos normatīvajos aktos skaidri tiktu nodalīta VDAA un Centrālās vēlēšanu komisijas (turpmāk – CVK) atbildība vēlēšanu un referendumu organizēšanā, proti, ka VDAA ir atbildīga par attiecīgo tehnisko risinājumu tiktāl, cik tas attiecas uz tehnoloģisko risinājumu uzturēšanu, uzraudzību, darbības un drošības nodrošināšanu, atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē valsts informācijas sistēmu un platformu darbību. Savukārt CVK atbildībā ir noteikt faktiskās, ar vēlēšanu un referendumu norisi saistītās vajadzības attiecīgajam tehniskajam risinājumam, kas paredzēts kā daļa no vēlēšanu platformas.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Noteikumu projekts neparedz jaunas politikas iniciatīvas un nemaina tiesību normu sistēmu.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Jā
Noteikumu projekts tiek izstrādāts ievērojot Ministru kabineta 2024. gada 20. augusta rīkojuma Nr. 689 “Par Valsts reģionālās attīstības aģentūras reorganizāciju” (prot. Nr. 32 57. §) 4.punktā noteikto uzdevumu.
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Jā
Attiecībā uz Latvijas vides aizsardzības fonda administrācijas funkciju pārņemšanu, lēmums ir pieņemts Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk - VARAM)[1] un Klimata un enerģētikas ministrijas reorganizācijas procesā.[2]
Pamatojoties uz Ministru kabineta rīkojumu "Par Valsts reģionālās attīstības aģentūras reorganizāciju" (24-TA-299) un informatīvā ziņojumu projektu “Par Valsts reģionālās attīstības aģentūras reorganizāciju” (24-TA-305) VARAM tiek nodota funkcijas analītiskās darbības nodrošināšanai saistībā ar teritoriālās attīstības procesiem valstī.
[1] Ar 2024.gada 1.jūliju Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas nosaukums ir Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija, https://likumi.lv/ta/id/352636-par-vides-aizsardzibas-un-regionalas-attistibas-ministrijas-un-klimata-un-energetikas-ministrijas-reorganizaciju
[2] Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija sagatavojusi likumprojektu “Grozījumi Latvijas vides aizsardzības fonda likumā” (24-TA-788), https://vktap.mk.gov.lv/meetings/submissions/a841341e-9a82-4d86-9bef-a721501ec331
Pamatojoties uz Ministru kabineta rīkojumu "Par Valsts reģionālās attīstības aģentūras reorganizāciju" (24-TA-299) un informatīvā ziņojumu projektu “Par Valsts reģionālās attīstības aģentūras reorganizāciju” (24-TA-305) VARAM tiek nodota funkcijas analītiskās darbības nodrošināšanai saistībā ar teritoriālās attīstības procesiem valstī.
[1] Ar 2024.gada 1.jūliju Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas nosaukums ir Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija, https://likumi.lv/ta/id/352636-par-vides-aizsardzibas-un-regionalas-attistibas-ministrijas-un-klimata-un-energetikas-ministrijas-reorganizaciju
[2] Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija sagatavojusi likumprojektu “Grozījumi Latvijas vides aizsardzības fonda likumā” (24-TA-788), https://vktap.mk.gov.lv/meetings/submissions/a841341e-9a82-4d86-9bef-a721501ec331
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi