22-TA-3026: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Mazlodiņi" Iecavas pagastā, Bauskas novadā, pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai no privātpersonas atsavināt tai piederošo nekustamo īpašumu “Mazlodiņi”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Īstenojot Rail Baltica projektu, nepieciešams atsavināt no nekustamā īpašuma īpašnieka nekustamo īpašumu “Mazlodiņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 010 0308) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 0308) 1,9 ha platībā – Iecavas pagastā, Bauskas novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums).
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”. Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskas lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" nacionālo interešu objekta statuss noteikts Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica un ar tās būvniecību saistītajām būvēm atbilstoši šā rīkojuma 2.punktam un pielikumam.
Saskaņā ar pilnsabiedrības “RB Latvija” veiktās izpētes “Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums” tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektā Rail Baltica dzelzceļa infrastruktūras trases robeža un ar Rail Baltica trasi saistītās infrastruktūras (valsts autoceļa un pašvaldības nozīmes autoceļa) tehniskie risinājumi skar Nekustamo īpašumu.
Nekustamais īpašums atsavināms publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai (publiskās lietošanas dzelzceļa nodalījuma josla un publisko autoceļu nodalījuma josla) un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ņemot vērā Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Nekustamais īpašums atsavināms arī valsts autoceļa un valstij piederoša pašvaldības nozīmes ceļa būvniecībai (ceļu nodalījuma joslai) un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ņemot vērā likuma “Par autoceļiem” 4. pantā noteikto.
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešama Nekustamā īpašuma daļa. Saskaņā ar Bauskas novada pašvaldības 2021. gada 28. oktobra atzinumā Nr. BNA/2021/3-14.28/1998/N “Par precizējumiem Bauskas novada pašvaldības 24.09.2021. vēstulē “Par izvērtējuma sniegšanu”” sniegto informāciju atlikusī Nekustamā īpašuma daļa nepietiekamās platības dēļ nav izmantojama atbilstoši vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam. Ievērojot Likuma 6. panta pirmā daļā noteikto un Nekustamā īpašumu īpašnieka izteikto vēlmi atsavināt visu Nekustamo īpašumu, ierosināta Nekustamā īpašumu atsavināšana visā tā sastāvā.
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”. Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskas lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" nacionālo interešu objekta statuss noteikts Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica un ar tās būvniecību saistītajām būvēm atbilstoši šā rīkojuma 2.punktam un pielikumam.
Saskaņā ar pilnsabiedrības “RB Latvija” veiktās izpētes “Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums” tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektā Rail Baltica dzelzceļa infrastruktūras trases robeža un ar Rail Baltica trasi saistītās infrastruktūras (valsts autoceļa un pašvaldības nozīmes autoceļa) tehniskie risinājumi skar Nekustamo īpašumu.
Nekustamais īpašums atsavināms publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai (publiskās lietošanas dzelzceļa nodalījuma josla un publisko autoceļu nodalījuma josla) un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ņemot vērā Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Nekustamais īpašums atsavināms arī valsts autoceļa un valstij piederoša pašvaldības nozīmes ceļa būvniecībai (ceļu nodalījuma joslai) un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ņemot vērā likuma “Par autoceļiem” 4. pantā noteikto.
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešama Nekustamā īpašuma daļa. Saskaņā ar Bauskas novada pašvaldības 2021. gada 28. oktobra atzinumā Nr. BNA/2021/3-14.28/1998/N “Par precizējumiem Bauskas novada pašvaldības 24.09.2021. vēstulē “Par izvērtējuma sniegšanu”” sniegto informāciju atlikusī Nekustamā īpašuma daļa nepietiekamās platības dēļ nav izmantojama atbilstoši vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam. Ievērojot Likuma 6. panta pirmā daļā noteikto un Nekustamā īpašumu īpašnieka izteikto vēlmi atsavināt visu Nekustamo īpašumu, ierosināta Nekustamā īpašumu atsavināšana visā tā sastāvā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums “Mazlodiņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 010 0308) sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 0308) 1,9 ha platībā – Iecavas pagastā, Bauskas novadā.
Īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu reģistrētas Zemgales rajona tiesas Iecavas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000117285 fiziskai personai (turpmāk - Īpašnieks). Nekustamajam īpašumam nav reģistrētas hipotēkas, piedziņas atzīmes, nomas un apbūves tiesības. Nekustamais īpašums ir apgrūtināts ar lietu tiesībām atzīmju veidā: Iecavas upes aizsargjosla (1,9 ha) un aizsargjosla gar autoceļu Iecava - Stelpe (0,4 ha).
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem Nekustamajam īpašumam noteikti apgrūtinājumi:
ūdensteces aizsargjoslas teritorija (1.9000 ha);
aizsargjoslas teritorija gar autoceļu (0.4000 ha).
Atsavināšanas procesā Nekustamā īpašuma īpašnieks nav pieteicis zaudējumus.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr.204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2022. gada 7. oktobra lēmumu Nr. 03.1-14/2944 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Mazlodiņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 0100308) – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 0308) 1.9 ha platībā – Iecavas pagastā, Bauskas novadā, atsavināšanu, nosakot to EUR 33 440 (trīsdesmit trīs tūkstoši četri simti četrdesmit euro).
No Nekustamā īpašuma Īpašnieka ir saņemta rakstiska piekrišana Nekustamā īpašuma atsavināšanai atbilstoši noteiktajam atlīdzības apmēram.
Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Nekustamā īpašuma Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamo īpašumu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu reģistrētas Zemgales rajona tiesas Iecavas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000117285 fiziskai personai (turpmāk - Īpašnieks). Nekustamajam īpašumam nav reģistrētas hipotēkas, piedziņas atzīmes, nomas un apbūves tiesības. Nekustamais īpašums ir apgrūtināts ar lietu tiesībām atzīmju veidā: Iecavas upes aizsargjosla (1,9 ha) un aizsargjosla gar autoceļu Iecava - Stelpe (0,4 ha).
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem Nekustamajam īpašumam noteikti apgrūtinājumi:
ūdensteces aizsargjoslas teritorija (1.9000 ha);
aizsargjoslas teritorija gar autoceļu (0.4000 ha).
Atsavināšanas procesā Nekustamā īpašuma īpašnieks nav pieteicis zaudējumus.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr.204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2022. gada 7. oktobra lēmumu Nr. 03.1-14/2944 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Mazlodiņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 0100308) – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 0308) 1.9 ha platībā – Iecavas pagastā, Bauskas novadā, atsavināšanu, nosakot to EUR 33 440 (trīsdesmit trīs tūkstoši četri simti četrdesmit euro).
No Nekustamā īpašuma Īpašnieka ir saņemta rakstiska piekrišana Nekustamā īpašuma atsavināšanai atbilstoši noteiktajam atlīdzības apmēram.
Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Nekustamā īpašuma Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamo īpašumu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamo īpašumu “Mazlodiņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 010 0308) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 0308) 1,9 ha platībā – Iecavas pagastā, Bauskas novadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Nekustamais īpašums tiek atsavināts transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamo īpašumu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Ministru kabineta rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašnieku, kuram piederošs Nekustamais īpašums atsavināms sabiedrības vajadzībām.
Ministru kabineta rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Ministru kabineta rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašnieku, kuram piederošs Nekustamais īpašums atsavināms sabiedrības vajadzībām.
Ministru kabineta rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Ministru kabineta rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
Ministru kabineta rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešami transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Ministru kabineta rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā Nr. INEA/CEF/TRAN/M2019/2098073, kas noslēgts 2020.gada 13.novembrī starp RB Rail AS un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā Nr. INEA/CEF/TRAN/M2019/2098073, kas noslēgts 2020.gada 13.novembrī starp RB Rail AS un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Rīkojuma projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas".
Rīkojuma projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas".
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Ministru kabineta rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
-
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Ministri kabineta rīkojuma projekta par Nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu Nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Ministru kabineta rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi