Anotācija (ex-ante)

23-TA-3198: Likumprojekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Gaisa kuģu pasažieru datu apstrādes likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likumprojekts izstrādāts nolūkā precizēt iestāžu loku, kas var pieprasīt izsniegt gaisa kuģu pasažieru datus no Gaisa kuģu pasažieru datu reģistra, kā arī grozīt nacionālo regulējumu, ievērojot Eiropas Savienības Tiesas 2022. gada 21. jūnija spriedumā lietā Nr. C-817/19 Ligue des droits humains paustās atziņas attiecībā uz gaisa kuģu pasažieru datu glabāšanas termiņu, uz riska novērtējumu balstītu pieeju gaisa kuģu pasažieru datu iekļaušanai reģistrā par Savienības iekšējiem gaisa pārvadājumiem.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Likumprojekts paredz precizēt iestāžu loku, kas var pieprasīt izsniegt gaisa kuģu pasažieru datus no Gaisa kuģu pasažieru datu reģistra, gaisa kuģu pasažieru datu glabāšanas termiņu, integrēt uz riska novērtējumu balstītu pieeju gaisa kuģu pasažieru datu iekļaušanai Gaisa kuģu pasažieru datu reģistrā par Savienības iekšējiem gaisa pārvadājumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Jebkādi citi nosacījumi (atrunāti tiesību aktā)
Pamatojums
Likumprojekta spēkā stāšanās paredzēta vispārējā kārtībā. Vienlaikus likumprojekts satur pārējas noteikumu par atsevišķas normas piemērošanu.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
-
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
    Eiropas Savienības Tiesa (turpmāk - EST) 2022. gada 21. jūnijā pasludināja spriedumu lietā Nr. C-817/19 Ligue des droits humains (turpmāk - Spriedums). Minētajā spriedumā EST tostarp pauda, ka gaisa kuģu pasažieru datu apstrāde, kas pamatojas uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Direktīvu (ES) 2016/681 par pasažieru datu reģistra (PDR) datu izmantošanu teroristu nodarījumu un smagu noziegumu novēršanai, atklāšanai, izmeklēšanai un saukšanai pie atbildības par tiem (turpmāk - Direktīva 2016/681) ir iespējama tikai minētajā direktīvā noteiktajiem mērķiem. 
    Gaisa kuģu pasažieru datu apstrādes likums, ievērojot arī Covid-19 pandēmijas un citu reģistrējamu infekcijas slimību radīto apdraudējumu, kā nacionālo iniciatīvu paredzēja iespēju Slimību profilakses un kontroles centram, pastāvot iepriekš apzinātai un pamatotai konkrētas personas inficēšanās iespējamībai ar tādu reģistrējamu infekcijas slimību, par kuru veicama epidemioloģiskā izmeklēšana, vai iespējamība, ka persona ir kontaktējusies ar šādu inficētu personu, iesniegt Pasažieru informācijas nodaļai rakstveida pieprasījumu izsniegt tikai likumā attiecīgi minētās ziņas par konkrētu un iepriekš apzinātu attiecīgās personas ceļojumu (gaisa pārvadājumu vai atdalītajām rezervācijām), kas reģistrā ir iekļautas ne agrāk kā pēdējo triju mēnešu laikā no pieprasījuma iesniegšanas dienas, ciktāl ir pietiekams pamats uzskatīt, ka pieprasītā ziņu apjoma iegūšana var palīdzēt novērst sabiedrības veselības apdraudējumu.
     Veselības ministrija 2022. gada 23. decembra vēstulē Nr. 01-18.2/6067 sniedza informāciju Iekšlietu ministrijai, ka attiecīgais regulējums, ievērojot arī Tieslietu ministrijas un Datu valsts inspekcijas pausto viedokli, Gaisa kuģu pasažieru datu apstrādes likumā nav saglabājams kā nacionālā iniciatīva, jo Slimību profilakses un kontroles centrs savu kompetenci un darbības epidemioloģiskā izmeklēšanas un sabiedrības veselības apdraudējuma novēršanas jomā veiks saskaņā ar Epidemioloģiskās drošības likumā noteikto.     
Risinājuma apraksts
     Likumprojekts paredz izslēgt normas par iespēju lūgt izsniegt gaisa kuģu pasažieru datus no Gaisa kuģu pasažieru datu reģistra minētajā nolūkā.
Problēmas apraksts
     Spriedumā EST tostarp atzina, ka gaisa kuģu pasažieru datu apstrāde par Savienības iekšējiem gaisa pārvadājumiem ir pieļaujama par tiem maršrutiem, par kuriem pastāv attiecīgais riska novērtējums (skat. Sprieduma 291. punktu).
Risinājuma apraksts
     Likumprojekts paredz noteikt, ka, pamatojoties uz Pasažieru informācijas nodaļas veiktu novērtējumu, kas Gaisa kuģu pasažieru datu reģistrā atspoguļots tās iepriekšēji ietverta filtrācijas mehānisma veidā, gaisa pārvadātāja iekļaušanai reģistrā nosūtītās attiecīgās ziņas par Eiropas Savienības iekšējo gaisa pārvadājumu tiek nekavējoties automatizēti un neatgriezeniski dzēstas, ja attiecīgo datu saņemšanās brīdī nepastāv riska draudi.
     Līdz ar to izraudzītais mehānisms neparedz pienākumu gaisa pārvadātājiem pirms gaisa kuģu pasažieru datu nosūtīšanas Gaisa kuģu pasažieru datu reģistram tos filtrēt vai diferencēt atkarībā no riska novērtējuma. Attiecīgi filtrācijas rīks tiks integrēts Gaisa kuģu pasažieru datu reģistrā, un analogi kā attiecībā uz sensitīviem fizisko personu datiem tie gaisa kuģu pasažieru dati, kuru apstrāde saskaņā ar iepriekš Gaisa kuģu pasažieru datu reģistrā ietvertu riska novērtējumu (piemēram, noteikti riska maršruti u.c.) nebūs nepieciešama, tiks automātiski un neatgriezeniski dzēsti pirms to iekļaušanas Gaisa kuģu pasažieru datu reģistrā.
     Attiecīgais mehānisms tādējādi neradīs slogu gaisa pārvadātājiem, jo tiem nebūs jāintegrē uz riska novērtējumu balstīts filtrācijas mehānisms savās informācijas sistēmās.
Problēmas apraksts
     Gaisa kuģu pasažieru datu apstrādes likums, transponējot Direktīvas 2016/681 12. panta 1. punktu, paredz, ka gaisa kuģu pasažieru dati pēc to iekļaušanas Gaisa kuģu pasažieru datu reģistrā glabājami piecus gadus.
     Spriedumā noteikts, ka kopumā Direktīva 2016/681 ir atzīstama par spēkā esošu. Vienlaikus tās normas ir piemērojamas, ievērojot Eiropas Savienības Pamattiesību Hartu. Attiecīgi Direktīvas 2016/681 12. panta 1. punkts, lasot to atbilstoši Eiropas Savienības Pamattiesību hartas 7. un 8. pantam un 52. panta 1. punktam, ir jāinterpretē tādējādi, ka gaisa kuģu pasažieru datus, kurus gaisa pārvadātāji ir nosūtījuši Pasažieru informācijas nodaļai, datubāzē piecus gadus pēc to nosūtīšanas tās dalībvalsts Pasažieru informācijas nodaļai, kuras teritorijā atrodas lidojuma ielidošanas vai izlidošanas vieta, ir atļauts uzglabāt – pēc tam, kad ir veikts minētās direktīvas 6. panta 2. punkta a) apakšpunktā paredzētais iepriekšējais novērtējums, – tikai tad, ja, pamatojoties uz objektīviem kritērijiem, ir konstatēts, ka šie dati ir saistīti ar cīņu pret teroristu nodarījumiem un smagiem noziegumiem. 
     Kā minētajā spriedumā noteikts, visaptverošu un nediferencētu gaisa kuģu pasažieru datu uzglabāšanu neanonimizētā formā var attaisnot tikai tad, ja pastāv nopietni draudi dalībvalstu drošībai, kas ir patiesi un faktiski vai paredzami un ir saistīti, piemēram, ar teroristu nodarījumiem, un ar nosacījumu, ka šīs uzglabāšanas laiks ir ierobežots ar to, kas ir absolūti nepieciešams.
Risinājuma apraksts
     Likumprojekts paredz veikt grozījumus Gaisa kuģu pasažieru datu apstrādes likuma 8. pantā, nosakot, ka:
     "(1) Pasažieru datus reģistrā glabā divus gadus no to iekļaušanas dienas. Pasažieru datus, kuri iekļauti reģistrā saistībā ar gaisa pārvadājumiem, kas atbilstoši Pasažieru informācijas nodaļas ikgadējam risku novērtējumam, uzskatāmi par pārvadājumiem no paaugstinātas noziedzības riska zonas, var glabāt reģistrā ilgāk par diviem gadiem, bet ne ilgāk par pieciem gadiem. Pēc glabāšanas termiņa beigām vai, ja atbilstoši ikgadējam risku novērtējumam, attiecīgie pārvadājumi vairs netiek uzskatīti par pārvadājumiem no paaugstinātas noziedzības riska zonas, reģistrā iekļautos pasažieru datus automatizēti un neatgriezeniski dzēš.
      (2) Pamatojoties uz Pasažieru informācijas nodaļas veiktu novērtējumu, kas reģistrā atspoguļots tās iepriekšēji ietverta filtrācijas mehānisma veidā, gaisa pārvadātāja iekļaušanai reģistrā nosūtītās šā likuma 4. pantā minētās ziņas par Eiropas Savienības iekšējo gaisa pārvadājumu tiek nekavējoties automatizēti un neatgriezeniski dzēstas, ja attiecīgo datu saņemšanās brīdī nepastāv riska draudi.”.
     Divu gadu glabāšanas termiņš izraudzīts, jo atbilstoši līdzšinējai praksei tieši vismaz pirmie divi gadi ir visbiežākais laika posms, par kuru pēc gaisa kuģu pasažieru datu iekļaušanas Gaisa kuģu pasažieru datu reģistrā Pasažieru informācijas nodaļai tiek iesniegti kompetento iestāžu pieprasījumi izsniegt attiecīgos datus. Minētais saskan arī ar citviet konstatēto praksi, piemēram, Eiropas Savienības nolīguma projekta ar Kanādu par gaisa kuģu pasažieru datu apstrādi (Agreement between Canada and the European Union on the transfer and processing of Passenger Name Record (PNR) data - consolidated revised draft for initialing) 16. punktā paredzēts, ka kopumā gaisa kuģu pasažieru dati reģistrā nav glabājami ilgāk par pieciem gadiem. Vienlaikus ik pēc diviem gadiem ir pārskatāma attiecīgo datu glabāšanas nepieciešamība atbilstoši terorisma un citu smagu pārrobežu noziegumu riska līmenim no un uz Eiropas Savienību. 
     Tāpat liela apjoma datu glabāšanas termiņš divus gadus atzīts par samērīgu arī, piemēram, Eiropas Cilvēktiesību tiesas 2021. gada 25, maija spriedumā lietās Nr.  58170/13, 62322/14, 24960/15 Big Brother Watch and Others v. The United Kingdom. Papildus, piemēram, ir noteikts, ka gaisa kuģu pasažieru datu apstrāde rada mazāku iejaukšanos personas tiesībās uz privātās dzīves neaizskaramību nekā datu apstrāde no elektronisko sakaru komersantiem, tādēļ tiem piemērojami atšķirīgi datu apstrādes nosacījumi (skat. ģenerāladvokāta 2022. gada 27. janvāra secinājumu Eiropas Savienības Tiesas lietā C-817/19 Ligue des droits humains 194.-198. punktu).
     Attiecīgi gaisa kuģu pasažieru datu uzglabāšanas pasākuma robežas var noteikt, piemēram, pamatojoties uz riska novērtējumu vai kompetento valsts iestāžu pieredzi, kas ļauj apzināt konkrētus gaisa satiksmes maršrutus, noteiktus ceļošanas modeļus, aģentūras, ar kuru starpniecību tiek veiktas rezervācijas, vai personu kategorijas vai ģeogrāfiskās teritorijas, kas noteiktas, pamatojoties uz objektīviem un nediskriminējošiem elementiem (skat. ģenerāladvokāta 2022. gada 27. janvāra secinājumu Eiropas Savienības Tiesas lietā C-817/19 Ligue des droits humains 246.punktu).
     Nolūkā optimizēt minēto riska novērtējumu tiek veidots rīks, kas ļaus uzkrāt statistikas informāciju par gaisa kuģu pasažieru datu apstrādes ietekmi uz attiecīgo mērķu sasniegšanu. Lai īstenotu nepieciešamos tehniskos Gaisa kuģu pasažieru datu reģistra pielāgojumus, likumprojekts paredz noteikt pārejas posmu, ar kuru paredzams uzsākt piemērot minēto statistikas rīku. Vienlaikus, lai nodrošinātu ne tikai Gaisa kuģu pasažieru datu reģistrā iekļaujamo, bet arī iekļauto gaisa kuģu pasažieru datu glabāšanas termiņa pārskatīšanu, likumprojektā ietvertais pārejas noteikums attieksies uz datiem, kas Gaisa kuģu pasažieru datu reģistrā iekļauti pirms 2026. gada 1. janvāra, glabāti ilgāk par diviem gadiem un kuru turpmākas glabāšanas nepieciešamību nepamatos attiecīgais Pasažieru informācijas nodaļas ikgadējais risku novērtējums.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Izvērtēts gaisa kuģu pasažieru datu glabāšanas termiņš un secināts, ka divu gadu ilgums ir samērīgais risinājums iepretim sasniedzamajam leģitīmajam mērķim.

Vērtēts arī piemērotākais mehānisms riska faktoru integrācijai gaisa kuģu pasažieru datu apstrādē. Secināts, ka riska faktoru iepriekšēja nosūtīšana gaisa pārvadātajiem nolūkā tiem katrā konkrētajā brīdī Gaisa kuģu pasažieru datu reģistram nosūtīt gaisa kuģu pasažieru datus atbilstoši attiecīgajiem riska kritērijiem, radīs ievērojamu slogu gaisa pārvadātājiem. Līdz ar to izraudzīts mehānisms neparedz pienākumu gaisa pārvadātājiem pirms gaisa kuģu pasažieru datu nosūtīšanas Gaisa kuģu pasažieru datu reģistram tos filtrēt vai diferencēt atkarībā no riska novērtējuma. Attiecīgi filtrācijas rīks tiks integrēts Gaisa kuģu pasažieru datu reģistrā, un analogi kā attiecībā uz sensitīviem fizisko personu datiem tie gaisa kuģu pasažieru dati, kuru apstrāde saskaņā ar iepriekš reģistrā ietvertu riska novērtējumu (piemēram, noteikti riska maršruti u.c.) nebūs nepieciešama, tiks automātiski un neatgriezeniski dzēsti pirms to iekļaušanas Gaisa kuģu pasažieru datu reģistrā.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Izvērtēti iespējamie mehānismi riska novērtējuma īstenošanai un secināts, ka attiecīgā statistikas rīka, kā arī riska faktoru filtrācijas mehānisma integrēšana Gaisa kuģu pasažieru datu reģistrā ir samērīgākais un resursu efektīvākais līdzeklis.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Gaisa kuģu pasažieri
Ietekmes apraksts
Ietekme uz fiziskajām personām mazināsies, jo likumprojekts paredz pārskatīt gaisa kuģu pasažieru datu glabāšanas termiņu. Tāpat likumprojekts paredz izslēgt normas par Slimību profilakses un kontroles centra kompetenci gaisa kuģu pasažieru datu saņemšanā no Gaisa kuģu pasažieru datu reģistra. Attiecīgi tiek sašaurināti nolūki, kādiem šī nacionālā regulējuma ietvaros ir iespēja saņemt gaisa kuģu pasažieru datus no Gaisa kuģu pasažieru datu reģistra.
Juridiskās personas
  • Gaisa pārvadātāji
Ietekmes apraksts
Likumprojekts neradīs ietekmi uz juridiskām personām. Proti, likumprojekts neparedz pienākumu gaisa pārvadātājiem pirms gaisa kuģu pasažieru datu nosūtīšanas Gaisa kuģu pasažieru datu reģistram tos filtrēt vai diferencēt atkarībā no riska novērtējuma. Attiecīgi filtrācijas rīks tiks integrēts Gaisa kuģu pasažieru datu reģistrā, un analogi kā attiecībā uz sensitīviem fizisko personu datiem tie gaisa kuģu pasažieru dati, kuru apstrāde saskaņā ar iepriekš reģistrā ietvertu riska novērtējumu (piemēram, noteikti riska maršruti u.c.) nebūs nepieciešama, tiks automātiski un neatgriezeniski dzēsti pirms to iekļaušanas Gaisa kuģu pasažieru datu reģistrā.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Likumprojektam nav ietekmes uz valsts budžetu.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
Eiropas Savienības Tiesas 2022. gada 21. jūnija spriedumā lietā Nr. C-817/19 Ligue des droits humains paustās atziņas attiecībā uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Direktīvas (ES) 2016/681 par pasažieru datu reģistra (PDR) datu izmantošanu teroristu nodarījumu un smagu noziegumu novēršanai, atklāšanai, izmeklēšanai un saukšanai pie atbildības par tiem normu interpretāciju - gaisa kuģu pasažieru datu glabāšanas termiņš, gaisa kuģu pasažieru datu apstrādes nolūki, uz riska novērtējumu balstīta pieeja gaisa kuģu pasažieru datu iekļaušanā reģistrā.

Direktīvas (ES) 2016/681 18. panta 2. punkts paredz pienākumu dalībvalstīm darīt Komisijai zināmus to tiesību aktu galvenos noteikumus, ko tās pieņem jomā, uz kuru attiecas šī direktīva. Lai gan minētā direktīva expressis verbis neparedz pienākumu ziņot arī pieņemto nacionālo normatīvo aktu grozījumus, tomēr no tiesiskās noteiktības viedokļa attiecībā uz saistībām pret Eiropas Savienību, par attiecīgā nacionālā normatīvā akta grozījumiem būtu sniedzams paziņojums Komisijai.

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
-
Nevalstiskās organizācijas
-
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Sadaļa tiks aizpildīta pēc sabiedrības līdzdalības noslēguma.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts drošības dienests
  • Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
-
8. Cita informācija
-
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
     Likumprojekts izstrādāts nolūkā precizēt nacionālo regulējumu, ievērojot Eiropas Savienības Tiesas 2022. gada 21. jūnija spriedumā lietā Nr. C-817/19 Ligue des droits humains paustās atziņas attiecībā uz iejaukšanās personas tiesībās uz privātās dzīves neaizskaramību samērīgumu ar sasniedzamo mērķi.
     Minētais veicinās NAP2027 mērķa indikatora [386] "Prioritāte “Vienota, droša un atvērta sabiedrība - pieaug iedzīvotāju īpatsvars, kas izjūt piederību un uzticas Latvijas sabiedrībai un tiesiskai valstij. Tāpēc cilvēki sniedz ieguldījumu savā, savu līdzcilvēku un valsts drošībā, labklājībā un attīstībā, mazinās negodīga rīcība. Cilvēki apzinās Latvijas un ikviena iedzīvotāja lomu globālajos procesos un ir atvērti sadarbībai kopēju izaicinājumu risināšanā. Latvija ir droša un tiesiska valsts. Droša valsts vide kalpo par pamatu labklājībai un attīstībai"" un mērķa indikatora [431] "Cilvēki paļaujas uz valsts dienestiem, kas aizsargā tiesības un drošību, pieaug to cilvēku skaits, kas zina, kā novērst riskus un rīkoties apdraudējuma situācijās, sadarbojoties ar atbildīgajiem valsts dienestiem un palīdzot cits citam. Valsts uztur drošu vidi, tostarp informatīvo vidi, un veido izpratni par apdraudējuma riskiem, to novēršanas un mazināšanas iespējām, stiprinot iedzīvotāju pārliecību un zināšanas. Sabiedrisko drošību nodrošina un tiesībaizsardzību īsteno profesionāls un mūsdienu sabiedrības prasībām atbilstošs personāls. Valsts aizsardzība ir visaptveroša un balstās uz iedzīvotāju un valsts institūciju savstarpējo uzticēšanos un partnerību, kā arī visas sabiedrības gatavību pārvarēt jebkādu apdraudējumu. Latvijā ir radīta droša iekšējā vide iedzīvotājiem un uzņēmējiem" sasniegšanu.

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Likumprojekts izstrādāts nolūkā precizēt nacionālo regulējumu, ievērojot Eiropas Savienības Tiesas 2022. gada 21. jūnija spriedumā lietā Nr. C-817/19 Ligue des droits humains paustās atziņas attiecībā uz iejaukšanās personas tiesībās uz privātās dzīves neaizskaramību samērīgumu ar sasniedzamo mērķi. Likumprojekts paredz pārskatīt datu apstrādes aspektus, lai līdzsvarotu valsts iestāžu varas ļaunprātīgas izmantošanas novēršanu jeb, konkrēti, precizēt iestāžu loku, kas var pieprasīt izsniegt gaisa kuģu pasažieru datus no Gaisa kuģu pasažieru datu reģistra, gaisa kuģu pasažieru datu glabāšanas termiņu, integrēt uz riska novērtējumu balstītu pieeju gaisa kuģu pasažieru datu iekļaušanai Gaisa kuģu pasažieru datu reģistrā.

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Likumprojekts izstrādāts nolūkā precizēt nacionālo regulējumu, ievērojot Eiropas Savienības Tiesas 2022. gada 21. jūnija spriedumā lietā Nr. C-817/19 Ligue des droits humains paustās atziņas attiecībā uz gaisa kuģu pasažieru datu apstrādi. Likumprojekts paredz precizēt iestāžu loku, kas var pieprasīt izsniegt gaisa kuģu pasažieru datus no Gaisa kuģu pasažieru datu reģistra, gaisa kuģu pasažieru datu glabāšanas termiņu, integrēt uz riska novērtējumu balstītu pieeju gaisa kuģu pasažieru datu iekļaušanai Gaisa kuģu pasažieru datu reģistrā.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi