22-TA-2317: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 25. novembra rīkojumā Nr. 808 "Par Valsts policijas apsargājamajiem objektiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Rīkojuma projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 25. novembra rīkojumā Nr. 808 "Par Valsts policijas apsargājamajiem objektiem"" izstrādāts pēc Valsts policijas iniciatīvas.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rīkojuma projekta mērķis:
1. pārtraukt Latvijas Republikas ģenerālkonsulāta, Sanktpēterburgā, Vasīlija salā, 10.līnijā 11. ēkas apsardzi, pamatojoties uz Ārlietu ministrijas 2022.gada 25.jūlija vēstuli Nr. 12-16538;
2. mainīt Izraēlas Valsts vēstniecības Rīgā, Elizabetes ielā 2 adresi;
3. mainīt Krievijas Federācijas vēstniecības ēkas Rīgā, Antonijas ielā 2 adresi.
1. pārtraukt Latvijas Republikas ģenerālkonsulāta, Sanktpēterburgā, Vasīlija salā, 10.līnijā 11. ēkas apsardzi, pamatojoties uz Ārlietu ministrijas 2022.gada 25.jūlija vēstuli Nr. 12-16538;
2. mainīt Izraēlas Valsts vēstniecības Rīgā, Elizabetes ielā 2 adresi;
3. mainīt Krievijas Federācijas vēstniecības ēkas Rīgā, Antonijas ielā 2 adresi.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
1. Patlaban Ministru kabineta 2009.gada 25.novembra rīkojumā Nr.808 „Par Valsts policijas apsargājamajiem objektiem” (turpmāk – rīkojums Nr.808) ir noteikts pienākums Valsts policijai apsargāt Latvijas Republikas diplomātiskās un konsulārās pārstāvniecības ārvalstīs. Viens no objektiem, kas ir iekļauts rīkojumā Nr.808 ir Latvijas Republikas ģenerālkonsulāts. Sanktpēterburgā.
2. Rīkojuma Nr.808 1.2.4. apakšpunktā noteikts, ka Izraēlas Valsts vēstniecība atrodas Rīgā, Elizabetes ielā 2, 3.stāvā.
3. Rīkojuma Nr.808 1.2.6. apakšpunktā noteikts, ka Krievijas Federācijas vēstniecības ēka atrodas Rīgā, Antonijas ielā 2.
2. Rīkojuma Nr.808 1.2.4. apakšpunktā noteikts, ka Izraēlas Valsts vēstniecība atrodas Rīgā, Elizabetes ielā 2, 3.stāvā.
3. Rīkojuma Nr.808 1.2.6. apakšpunktā noteikts, ka Krievijas Federācijas vēstniecības ēka atrodas Rīgā, Antonijas ielā 2.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. 2022.gada 25.jūlijā Ārlietu ministrija informēja Valsts policiju par Latvijas Republikas ģenerālkonsulāta Sanktpēterburgā slēgšanu un darbinieku atgriešanu Latvijas Republikā, līdz ar ko lūdza pārtraukt šī objekta apsardzes nodrošināšanu.
2. Izraēlas Valsts vēstniecības adrese neatbilst faktiskajai situācijai, proti, vēstniecība jau vairākus gadus atrodas pēc adreses Rīga, Sporta iela 11, 9.stāvs.
3. 2022.gada 10.martā Rīgas dome pieņēma lēmumu Nr.1345 par Antonijas ielas posma pārdēvēšanu par Ukrainas neatkarības ielu, līdz ar ko Krievijas Federācijas vēstniecības ēkai Rīgā tika mainīta adrese.
2. Izraēlas Valsts vēstniecības adrese neatbilst faktiskajai situācijai, proti, vēstniecība jau vairākus gadus atrodas pēc adreses Rīga, Sporta iela 11, 9.stāvs.
3. 2022.gada 10.martā Rīgas dome pieņēma lēmumu Nr.1345 par Antonijas ielas posma pārdēvēšanu par Ukrainas neatkarības ielu, līdz ar ko Krievijas Federācijas vēstniecības ēkai Rīgā tika mainīta adrese.
Risinājuma apraksts
1. No rīkojuma Nr.808 tiks svītrota tiesību norma, kurā noteikts Valsts policijas pienākums apsargāt Latvijas Republikas ģenerālkonsulāta, Sanktpēterburgā, Vasīlija salā, 10.līnijā 11. ēku.
2. Tiks mainīta adrese Izraēlas Valsts vēstniecībai Rīgā, Elizabetes ielas 2, 3.stāvs uz Rīga, Sporta iela 11, 9.stāvs.
3. Tiks mainīta adrese Krievijas Federācijas vēstniecībai Rīgā no Antonijas ielas 2 uz Ukrainas neatkarības ielu 2.
2. Tiks mainīta adrese Izraēlas Valsts vēstniecībai Rīgā, Elizabetes ielas 2, 3.stāvs uz Rīga, Sporta iela 11, 9.stāvs.
3. Tiks mainīta adrese Krievijas Federācijas vēstniecībai Rīgā no Antonijas ielas 2 uz Ukrainas neatkarības ielu 2.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts policija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Jā
Samazinoties apsargājamo objektu skaitam, atbrīvosies resursi un tiks efektivizēti iekšējie procesi objektu apsardzē.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi