Anotācija (ex-ante)

24-TA-501: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likumprojekts "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" (turpmāk – likumprojekts) izstrādāts pēc Iekšlietu ministrijas (Valsts policijas) iniciatīvas, lai, paplašinot saskaņotā paziņojuma veidlapas aizpildīšanas iespējas pēc notikuša ceļu satiksmes negadījuma (turpmāk - CSNg), lietderīgāk izmantotu Valsts policijas resursus ceļu satiksmes uzraudzības jomā, paredzot iespēju Valsts policijai attālināti izvērtēt CSNg apstākļus un pieņemt lēmumu par Valsts policijas amatpersonu izbraukšanu vai neizbraukšanu uz notikuma vietu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Likumprojekta izstrādes mērķis ir pārskatīt kritērijus, kas paredz obligātu pienākumu transportlīdzekļa vadītājam paziņot Valsts policijai par notikušu CSNg.
Vienlaikus tiek paplašinātas iespējas saskaņotā paziņojuma veidlapas aizpildīšanā pēc notikuša CSNg, kurā iesaistīti vairāki transportlīdzekļi, kā arī paredzēta iespēja veikt vienpusēju (vienpersonisku) saskaņotā paziņojuma veidlapas aizpildīšanu.
Papildus ar likumprojektu tiek precizēta CSNg definīcija.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
     Veicot ceļu satiksmes uzraudzību ikdienā, viens no Valsts policijas pamatpienākumiem saskaņā ar likuma “Par policiju” 10.panta pirmās daļas 18.punktu ir reģistrēt CSNg un veikt to dokumentāru fiksēšanu.
     Šis pienākums prasa ievērojamus Valsts policijas resursus, kas personāla trūkuma apstākļos rada būtisku slodzi un ierobežo iespēju veikt tiešos satiksmes uzraudzības pienākumus, tādējādi tiek meklēti risinājumi ceļu satiksmes drošības nodrošināšanai.
     Saskaņā ar apkopotajiem statistikas datiem, 2024. gadā Latvijā reģistrēti 41150 CSNg (turpmāk iekavās salīdzinājumā ar 2023. gadu, 43936;  -6,77 %)[1], no kuriem 23648 (24990;  -5,67 %) gadījumos transportlīdzekļu vadītāji spējuši vienoties par CSNg apstākļiem, aizpildot saskaņotā paziņojuma veidlapu [2], attiecīgi pārējo CSNg skaitu – 17502 (18946;   -8,25 %)[2], kurus reģistrēja (t.sk. reģistrētie gadījumi par CSNg vietas atstāšanu pēc ceļu satiksmes negadījuma) Valsts policija, sastāda šādi gadījumi:
     1) CSNg ar cietušajiem – 3370 (3500;  -3,86 %);
     2) nodarīti bojājumi trešās personas mantai – 4354 (4777;  -9,72%);
     3) transportlīdzeklim negadījumā radušies bojājumi, kuru dēļ tas nevar vai tam aizliegts braukt (saskaņā ar statistikas datiem 2024. gadā pēc CSNg ir anulēta atļauja piedalīties ceļu satiksmē, 1402 (1561; -11,34 %) transportlīdzekļiem;
     4) CSNg ir iesaistīti vairāk nekā divi transportlīdzekļi – 1890 (2146; -13,54 %);
     5) par CSNg vietas atstāšanu pēc ceļu satiksmes negadījuma, pārkāpjot noteikto kārtību (aizbraukšana no CSNg vietas), reģistrēti 3828 (4137; -8,07 %) gadījumi;
     6) transportlīdzekļu vadītāji nevar vienoties par visiem būtiskajiem negadījuma apstākļiem un aizpildīt saskaņotā paziņojuma veidlapu – 2658, (2825; - 6,28 % %).
     No minētajiem datiem secināms, ka lielākajā daļā CSNg (57,47%) ir panākta vienošanās starp iesaistītajām pusēm, izmantojot saskaņotā paziņojuma veidlapu, kas parāda, ka transportlīdzekļa vadītāji bieži vien spēj atrisināt situāciju savā starpā bez nepieciešamības pieaicināt Valsts policiju. 2024. gadā Valsts policijas amatpersonas izbraukušas uz 17502 gadījumiem, kas ir mazāk nekā iepriekšējā gadā, liecinot par potenciālu efektivitātes pieaugumu negadījumu apstrādē vai sabiedrības spēju patstāvīgi risināt konfliktus. Gandrīz ceturtā daļa gadījumu (24,88%), kur Valsts policijas amatpersonas izbraukušas, ir bijuši saistīti ar bojājumiem trešo personu mantai. 15,19% gadījumu, kur izbraukusi Valsts policija, ir bijis situācijās, kurās transportlīdzekļa vadītāji nespēj vienoties par CSNg būtiskajiem apstākļiem. Salīdzinoši maza daļa gadījumu (10,80%) ir bijusi ar vairāk nekā divu transportlīdzekļu iesaisti, kas var norādīt uz relatīvi zemāku vairāk kā divu transportlīdzekļu sadursmes risku.
     Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldē tika veikta datu analīze par izbraukumiem uz CSNg vietām 2023.gada 10.novembrī (minētais datums izvēlēts pēc nejaušības principa). No apkopotajiem datiem secināms, ka Valsts policijas amatpersonas kopumā izbrauca uz 42 CSNg, no kuriem 35 gadījumos bijusi nepieciešama Valsts policijas amatpersonu klātbūtne (gaidīšanas laiks līdz Valsts policijas amatpersonu ierašanās brīdim ilga vidēji vienu stundu, dokumentācijas noformēšanas laiks aizņēmis vidēji vienu stundu un 30 minūtes), savukārt četros gadījumos Valsts policija sniedza atbalstu saskaņotā paziņojuma veidlapas aizpildīšanai (gaidīšanas laiks līdz Valsts policijas amatpersonu ierašanās brīdim ilga vidēji vienu stundu un 30 minūtes, saskaņotā paziņojuma veidlapas aizpildīšanas atbalsta laiks ilga vidēji vienu stundu), vienlaikus norādāms, ka Valsts policijas amatpersonas izbrauca vēl uz trīs CSNg, kur pēc Valsts policijas amatpersonu ierašanās personas atsauca savu pieteikumu (gaidīšanas laiks vidēji ilga vienu stundu un 10 minūtes, un notikuma vietā pavadītais laiks – vidēji 15 minūtes).
     Valsts kontroles revīzijas ziņojumā “Vai Valsts policijas darbības ceļu satiksmes kontroles jomā ir pietiekamas un efektīvas?” (turpmāk – Revīzijas ziņojums) secināts, ka Valsts policijas klātesamība un redzamība vistiešākajā veidā ietekmē iedzīvotāju drošības sajūtu, tai skaitā ceļu satiksmes jomā, jo maz ticams, ka ceļu satiksmes dalībnieks izdarīs pārkāpumu, zinot, ka pārkāpums tiks fiksēts un ceļu satiksmes dalībnieks par to tiks sodīts [3]. Īstenojot Revīzijas ziņojuma ieteikumus – nodrošināt tādu Valsts policijas reģionālo struktūrvienību darba organizāciju, kas ar esošajiem resursiem ļauj sasniegt vislabākos rezultātus ceļu satiksmes drošības jomā, saskaņā ar Iekšlietu ministrijas 2018.gada 22.janvāra rīkojumu Nr. 1-12/66 “Par trūkumu novēršanu un Valsts kontroles ieteikumu ieviešanu” un Iekšlietu ministrijas 2021.gada 24.maija rīkojumu Nr.1-12/460 “Par Eiropas Komisijas Strukturālo reformu atbalsta programmas projektā izstrādāto rekomendāciju ieviešanu”, Valsts policija secināja, ka būtu jāatbrīvo ceļu satiksmes uzraudzībā iesaistītās Valsts policijas amatpersonas no citu pienākumu, kas nav saistīti ar satiksmes uzraudzību un kontroli, pildīšanas, par prioritāti izvirzot darbu ceļu satiksmes uzraudzības jomā.

     Šobrīd atļauju piedalīties ceļu satiksmē anulē Valsts policijas amatpersona saskaņā ar Ministru kabineta 2015.gada 13.oktobra noteikumiem Nr.583 “Kārtība, kādā Valsts policija ceļu satiksmes negadījumā iesaistītam transportlīdzeklim anulē atļauju piedalīties ceļu satiksmē” (turpmāk – MK noteikumi Nr.583), kas izdoti pamatojoties uz Ceļu satiksmes likuma (turpmāk - CSL) 27.panta septīto daļu. Ņemot vērā MK noteikumu Nr.583 2.punktā minēto, par būtiskiem bojājumiem ceļu satiksmē atzīstami sekojoši bojājumi:
     2.1. transportlīdzeklim apgāžoties vai pēc saņemtā trieciena:
       2.1.1. radies transportlīdzekļa rāmja, virsbūves (kabīnes), kravas tilpnes vai nesošo elementu (tajā skaitā jumta, jumta sastatnes un (vai) sliekšņa) lūzums, izlūzums vai deformācija, kā dēļ nevar atvērt un (vai) aizvērt kādu no sānu durvīm, vai izjaukta priekšējās vai aizmugurējās ass riteņu ģeometrija, kā rezultātā kāds no riteņiem piespiests pie virsbūves vai nolauzts;
       2.1.2. sadalījies transportlīdzekļa rāmis vai virsbūve vai no transportlīdzekļa atdalījies motors;
     2.2. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests, izmantojot attiecīgu aprīkojumu, ir mehāniski bojājis transportlīdzekļa jumtu vai jumta statnes;
     2.3. transportlīdzeklim izdedzis salons vai motortelpa.
     Spēkā esošā CSL 27.panta septītā daļa, kas paredz atļaujas piedalīties ceļu satiksmē anulēšanu paredz izņēmumu, proti, tā nav attiecināma uz traktortehniku un tās piekabēm.

[1] Valsts policijas statistikas dati

[2] CSDD statistikas dati, https://www.csdd.lv/celu-satiksmes-negadijumi/ikmenesa-dati, resurss apskatīts 21.11.2025.

[3] Valsts kontroles 2017.gada 22.decembra Revīzijas ziņojums Nr. Nr.2.4.1-19-1/2016 “Vai Valsts policijas darbības ceļu satiksmes kontroles jomā ir pietiekamas un efektīvas?”.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
     Ceļu satiksmes dalībnieku rīcības regulējums pēc CSNg, t.sk, transportlīdzekļa vadītāja pienākums par to paziņot Valsts policijai, šobrīd ietverts gan CSL, gan Ministru kabineta 2015.gada 2.jūnija noteikumos Nr.279 “Ceļu satiksmes noteikumi” (turpmāk – Ceļu satiksmes noteikumi).
     Saskaņā ar CSL 27.pantu pienākums pēc CSNg paziņot Valsts policijai ir sekojošos gadījumos:
     1) ja ir cietuši cilvēki;
     2) nodarīti bojājumi trešās personas mantai;
     3) ja transportlīdzekļiem radušies bojājumi, kuru dēļ tie nevar pārvietoties.
     Savukārt, Ceļu satiksmes noteikumu 39.4. un 41.2.apakšpunkts nosaka, ka Valsts policijai jāpaziņo par tādu CSNg, kurā:
     1) cietuši cilvēki (dublē CSL noteikto);
     2) nodarīti bojājumi trešās personas mantai (dublē CSL noteikto);
     3) transportlīdzekļiem radušies bojājumi, kuru dēļ tie nevar vai tiem aizliegts braukt (daļēji atšķiras no CSL noteiktā);
     4) iesaistīti vairāk nekā divi transportlīdzekļi (atšķiras no CSL noteiktā);
     5) transportlīdzekļu vadītāji nespēj vienoties par visiem būtiskajiem negadījuma apstākļiem un aizpildīt saskaņoto paziņojumu (atšķiras no CSL noteiktā).
     Iespēja vienoties ar otra CSNg iesaistītā transportlīdzekļa vadītāju par visiem būtiskajiem negadījuma apstākļiem un pienākums aizpildīt saskaņoto paziņojumu atbilstoši Ceļu satiksmes noteikumu 40.2.apakšpunktam, nepaziņojot par to Valsts policijai, paredzēta vienīgi gadījumos, kad CSNg nav cietuši cilvēki, nav nodarīti bojājumi trešās personas mantai, kā arī transportlīdzekļiem nav radušies bojājumi, kuru dēļ tie nevar vai tiem aizliegts braukt. Tādējādi tiesību normās šobrīd strikti tiek nodalīti gadījumi, kuros transportlīdzekļa vadītājam ir obligāts pienākums paziņot par notikušu CSNg Valsts policijai un kuros atļauta saskaņotā paziņojuma veidlapas aizpildīšana bez paziņošanas Valsts policijai. Tas rada pienākumu Valsts policijas amatpersonām izbraukt uz katru CSNg, par kuru ticis paziņots, neatstājot iespēju attālināti izvērtēt CSNg apstākļus un konsultēt transportlīdzekļa vadītājus par piemērotāko rīcību, tādējādi maksimāli efektīvi izmantojot Valsts policijas resursus.
     Transportlīdzekļa vadītāja pienākums paziņot Valsts policijai par CSNg, kurā nodarīti bojājumi trešās personas mantai (piemēram, bojātas ceļu inženierbūves vai ceļu satiksmes organizācijas tehniskie līdzekļi), rada nesamērīgu pienākumu Valsts policijas amatpersonām izbraukt uz negadījuma vietu, īpaši šī brīža cilvēkresursu trūkuma apstākļos. Saskaņotā paziņojuma veidlapas aizpildīšana šādos gadījumos ļautu ātri un efektīvi fiksēt notikušo bez Valsts policijas amatpersonu klātbūtnes, samazinot resursu patēriņu un laiku, kas nepieciešams notikuma dokumentēšanai.
     CSL 27.pantā ietverts nosacījums, ka transportlīdzekļa vadītājam ir jāziņo Valsts policijai par CSNg, ja tā rezultātā transportlīdzeklim ir radušies bojājumi, kuru dēļ tas nevar pārvietoties. Savukārt, Ceļu satiksmes noteikumos ietvertais nosacījums paredz, ka transportlīdzekļa vadītājam ir pienākums ziņot Valsts policijai ne tikai gadījumā, ja CSNg transportlīdzeklim ir radušies bojājumi, kuru dēļ tas nevar pārvietoties, bet arī gadījumā, ja transportlīdzeklim radušies tādi bojājumi, kuru dēļ tam ir aizliegts braukt.
     Ievērojot minēto, ir secināms, ka Ceļu satiksmes noteikumos, pirmkārt, tiek dublēts CSL noteiktais, otrkārt, tajos ir noteikts plašāks gadījumu loks, kad transportlīdzekļa vadītājam iestājas pienākums ziņot Valsts policijai par CSNg, nekā tas noteikts CSL. Proti, šāds pienākums ir arī gadījumā, ja transportlīdzeklis var pārvietoties, bet to saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumu 222.punktā ietvertajiem nosacījumiem ir aizliegts darīt, proti, aizliegts braukt ar transportlīdzekli, ja tam ir kāds no šādiem bojājumiem:
     1) diennakts tumšajā laikā nedeg abi tuvās gaismas lukturi;
     2) nepietiekamas redzamības apstākļos nedeg abi tuvās gaismas lukturi un vienlaikus abi priekšējie miglas lukturi;
     3) lietus vai snigšanas laikā transportlīdzekļa vadītāja pusē nedarbojas priekšējā stikla tīrītājs;
     4) stūres iekārtas bojājumi neļauj transportlīdzekļa vadītājam izdarīt manevru;
     5) darba bremžu sistēma transportlīdzekļa vadītājam nedod iespēju apturēt transportlīdzekli;
     6) vilcēja un piekabes (puspiekabes) sakabes ierīcei ir bojājumi, kas braukšanas laikā var izraisīt sakabes pārrāvumu;
     7) transportlīdzeklim valsts tehniskajā apskatē vai tehniskā stāvokļa pārbaudē uz ceļa ir konstatēti bīstami bojājumi, kas apdraud ceļu satiksmes drošību;
     8) riepu protektora dziļums ir mazāks par normatīvajos aktos par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem minimāli noteikto dziļumu.
     Attiecībā uz pienākumu Valsts policijas amatpersonām izbraukt uz tādiem CSNg, kuros transportlīdzekļiem radušies bojājumi, kuru dēļ tie nevar pārvietoties vai tiem aizliegts braukt, ir pārskatāmi normatīvajos aktos noteiktie bojājumu veidi un jāveido jauni kritēriji, lai Valsts policijas amatpersonas izbrauktu uz CSNg vietu vienīgi pamatotos gadījumos, proti, ja CSNg rezultātā transportlīdzeklim nodarīti tādi bojājumi, par kuriem anulē atļauju dalībai ceļu satiksmē.
     Transportlīdzekļa vadītājs ir atbildīgs par ceļu satiksmes drošībai atbilstoša transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē. CSNg iesaistītajam transportlīdzeklim radušos bojājumu, kuru dēļ tam ir aizliegts braukt, konstatēšana (transportlīdzekļa pārvietošana uz stāvvietu vai remontdarbnīcu ar auto evakuatoru bojājumu novēršanai, pēc kā nav nepieciešama pilna transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa pārbaude) ir vadītāja atbildība un Valsts policijas amatpersonu iesaiste attiecīgo bojājumu dokumentārai fiksēšanai nav nepieciešama.
     Papildus minētajam, saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumos ietverto regulējumu, pienākums pēc CSNg paziņot Valsts policijai un pienākums Valsts policijas amatpersonām izbraukt uz CSNg vietu ir arī gadījumos, kad negadījumā ir iesaistīti vairāk nekā divi transportlīdzekļi vai ja transportlīdzekļu vadītāji nespēj vienoties par visiem būtiskajiem negadījuma apstākļiem un aizpildīt saskaņotā paziņojuma veidlapu.
     Lai Valsts policijas resursi tiktu izlietoti efektīvi un atbilstoši tās tiešajām un prioritārajām funkcijām, CSL jāietver tiesību normas, kas paredz Valsts policijas amatpersonu tiesības izvērtēt negadījuma apstākļus attālināti, vienlaikus sniedzot konsultācijas transportlīdzekļa vadītājiem par atbilstošāko rīcību.
     Mūsdienu tehnoloģiju laikmetā iespēja aizpildīt saskaņotā paziņojuma veidlapu elektroniski ir arī ērts risinājums CSNg iesaistīto personu interesēs. CSNg datu nodošana elektroniski tiešā veidā sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas informācijas sistēmai ir paredzēta arī Igaunijā un Lietuvā.
     Vērtējot minēto, secināts, ka ir nepieciešams konceptuāli pārstrādāt spēkā esošajos normatīvajos aktos noteiktos kritērijus, kas noteic obligātu pienākumu paziņot par CSNg Valsts policijai gadījumos, kad negadījumos nav cietuši cilvēki, vienlaicīgi nosakot precīzu rīcības algoritmu ceļu satiksmes dalībnieku turpmākai rīcībai pēc notikuša CSNg.
     Esošais regulējums sagādā neērtības tiešā veidā CSNg iesaistītajiem transportlīdzekļu vadītājiem (jāpavada ilgāks laiks, gaidot kamēr Valsts policijas amatpersonas izbrauks un noformēs CSNg reģistrēšanas protokolu, nekā nepieciešams saskaņotā paziņojuma veidlapas aizpildīšanai) un netiešā veidā – pārējiem satiksmes dalībniekiem (CSNg vietā atrodošos transportlīdzekļu dēļ veidojas satiksmes sastrēgumi un citiem satiksmes dalībniekiem jāpavada ilgāks laiks ceļā).

     CSL 25.panta (21) daļas ceturtais punkts noteic aizliegumu transportlīdzekļa vadītājam lietot alkoholiskos dzērienus, narkotiskas, psihotropas, toksiskas vai citas apreibinošas vielas pēc tam, kad transportlīdzeklis tiek apturēts pēc policijas darbinieku vai robežsargu pieprasījuma, vai pēc ceļu satiksmes negadījuma līdz izelpotā gaisa vai asins pārbaudes alkohola koncentrācijas noteikšanai vai narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmes pārbaudes izdarīšanai vai atbrīvošanai no tās, kā arī atteikties no šādas pārbaudes. Ņemot vērā, ka ar likumprojektu paredzēts paplašināt saskaņotā paziņojuma veidlapas aizpildīšanas iespējas pēc notikuša ceļu satiksmes negadījuma, secināts, ka normatīvajā aktā nav noteikts aizliegums transportlīdzekļa vadītājam lietot alkoholiskos dzērienus, narkotiskas, psihotropas, toksiskas vai citas apreibinošas vielas līdz saskaņotā paziņojuma aizpildīšanai.

     CSL 25.pantā trešā daļa noteic, ka transportlīdzekļa vadītājam jāievēro šā likuma, Ceļu satiksmes noteikumu un citu ceļu satiksmi reglamentējošu normatīvo aktu prasības, pārvietojoties pa ceļiem, kā arī pa citām vietām, kurās iespējama transporta kustība. Precizējot CSNg definīciju, secināts, ka normatīvajā aktā netiek lietota vienota terminoloģija atbilstoši CSNg definīcijā noteiktajam.
Risinājuma apraksts
     Pilnveidojot tiesisko regulējumu, turpmāk transportlīdzekļa vadītājam iestātos pienākums obligāti ziņot Valsts policijai par sekojošiem CSNg:
     1) ja ir cietusi persona;
     2) ja iesaistītajam transportlīdzeklim nodarīts kāds no šā panta sestajā daļā minētajiem bojājumiem (attiecināms uz gadījumiem, kad CSNg rezultātā transportlīdzeklim ir nodarīti bojājumi, par kuriem anulē atļauju dalībai ceļu satiksmē);
     3) ja iesaistīti vairāk nekā divi transportlīdzekļi;
     4) ja nodarīts bojājums trešās personas mantai (par trešās personas mantu nav uzskatāms ceļu satiksmes negadījumā iesaistītais transportlīdzeklis, kura īpašnieks nav tā vadītājs);
     5) ja nodarīts bojājums citam transportlīdzeklim, kura vadītājs neatrodas negadījuma vietā;
     6) ja nodarīts bojājums ceļa kompleksam;
     7) ja cietis savvaļas dzīvnieks;
     8) ja ir aizdomas, ka kāds no negadījumā iesaistītajiem transportlīdzekļa vadītājiem ir alkohola reibumā, narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē;
     9) ceļu satiksmes negadījumā iesaistīto transportlīdzekļu vadītāji nevar vienoties par negadījuma norises apstākļiem, faktiem vai negadījuma shēmu.

     Nosacījumi, kuriem iestājoties, transportlīdzekļa vadītājam noteikts pienākums par CSNg paziņot Valsts policijai, tiek paplašināti, lai aizsargātu trešo personu un CSNg bojāto transportlīdzekļu vadītāju (īpašnieku), kuri neatrodas negadījuma vietā mantiskās intereses, novērstu bīstamību ceļu satiksmei vai novērstu transportlīdzekļu vadītāju izvairīšanos no atbildības par transportlīdzekļa vadīšanu alkohola reibumā, narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē. Lēmumu par Valsts policijas amatpersonu izbraukšanas nepieciešamību uz CSNg vietu turpmāk pieņems Valsts policija.
     Vienlaikus tiek paplašinātas saskaņotā paziņojuma veidlapas aizpildīšanas iespējas, proti, turpmāk, ja CSNg iesaistīti vairāk nekā divi transportlīdzekļi, transportlīdzekļu vadītāji, ja nebūs saņemti citi norādījumi no Valsts policijas, būs tiesīgi aizpildīt saskaņoto paziņojumu veidlapas un atstāt negadījuma vietu. Tādā veidā Valsts policija varēs attālināti pieņemt lēmumu par Valsts policijas amatpersonu izbraukšanas uz CSNg vietu nepieciešamību, kā arī transportlīdzekļu vadītājus konsultēt par saskaņoto paziņojumu veidlapu aizpildīšanu.
     Valsts policijas norādījumu tvērums izpaudīsies kā situācijas izvērtēšana attālināti un norādījumu sniegšana ceļu satiksmes negadījumā iesaistīto transportlīdzekļu vadītājiem par atbilstošāko rīcību, piemēram, par iespēju aizpildīt saskaņotā paziņojuma veidlapu, par rīcību ar notriekto dzīvnieku, par nepieciešamību gaidīt Valsts policijas amatpersonu ierašanos, ja cietusi persona vai ir aizdomas par negadījumā iesaistītā transportlīdzekļa vadītāja reibumu, par rīcību ar transportlīdzekli, ja tam nodarīti bojājumi, kuru dēļ tie nevar braukt. Šis uzskaitījums nav izsmeļošs un Valsts policijas sniegto norādījumu saturs var būt dažāds, atkarībā no ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem. Būtiskākais uzsvars liekams uz to, ka Valsts policijas amatpersonas turpmāk attālināti varēs pieņemt lēmumu par neizbraukšanu uz ceļu satiksmes negadījuma vietu un gadījumos, kad netiek radīts būtisks apdraudējums ceļu satiksmei vai cilvēka dzīvībai, ceļu satiksmes negadījuma dokumentāra fiksēšana tiks pārvirzīta uz transportlīdzekļu vadītājiem turpmākai vērtēšanai apdrošinātāju pusē.
     Gadījumos, kad noticis CSNg, kurā nodarīts bojājums trešās personas mantai, ceļa kompleksam vai transportlīdzeklim, kura vadītājs neatrodas CSNg vietā, turpmāk tiek paredzēta iespēja transportlīdzekļa vadītājam pēc paziņošanas par CSNg Valsts policijai un attālinātu norādījumu saņemšanas bez Valsts policijas amatpersonu tiešas klātbūtnes vienpersoniski aizpildīt saskaņoto paziņojumu un atstāt negadījuma vietu. Vienlaikus jāatzīmē, ka vienpersoniska saskaņotā paziņojuma aizpildīšana nav uzskatāma par saskaņotā paziņojuma aizpildīšanu tā klasiskajā izpratnē atbilstoši Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā ietvertajam regulējumam (sk. minētā likuma 1. panta pirmās daļas 10. punktu), proti, šajos gadījumos persona vienpersoniski veic notikuša CSNg būtiskāko apstākļu fiksēšanu, izmantojot šim mērķim standartizētu saskaņotā paziņojuma veidlapu, tādējādi, atslogojot Valsts policiju no nevajadzīgas izbraukšanas uz maznozīmīgiem CSNg. Papildus norādām, ka šādu notikuša CSNg būtiskāko apstākļu fiksēšanas veidu atbalsta arī apdrošināšanas nozares pārstāvji. Norādām, ka informācija, kas, izmantojot sakaru līdzekļus, tiks saņemta par notikušu CSNg, Valsts policijā tiks izvērtēta un, atkarībā no ceļu satiksmes apdraudējuma bīstamības un citiem apstākļiem, tiks lemts par Valsts policijas amatpersonu izbraukšanas uz CSNg vietu nepieciešamību.
     Tāpat ar likumprojekta regulējumu tiek noteikts, ka, ja CSNg nav cietusi persona, transportlīdzeklim nav iestājušies noteiktie bojājumi, nav iesaistīti vairāk nekā divi transportlīdzekļi, nav nodarīts bojājums trešās personas mantai, ceļa kompleksam vai citam transportlīdzeklim, kura vadītājs neatrodas negadījuma vietā, nav cietis savvaļas dzīvnieks un nav aizdomu par to, ka kāds no negadījumā iesaistītajiem transportlīdzekļa vadītājiem ir alkohola reibumā, narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē, transportlīdzekļa vadītājam nebūs par šādu CSNg jāpaziņo Valsts policijai, taču gadījumos, kad CSNg iesaistīti divi transportlīdzekļa vadītāji - būs aizpildāma saskaņotā paziņojuma veidlapa.
     Paplašinot saskaņotā paziņojuma veidlapas aizpildīšanas iespējas, tiks rasts risinājums, kas dos iespēju Valsts policijai attālināti izvērtēt konkrētā CSNg apstākļus un pieņemt lēmumu par Valsts policijas amatpersonu neizbraukšanu uz CSNg, tādējādi atslogojot Valsts policijas darbu.
     Aizpildot saskaņotā paziņojuma veidlapu gadījumos, kad tas saprātīgi iespējams, paredzams, ka Valsts policijas amatpersonas varētu neizbraukt uz salīdzinoši lielu daļu CSNg, tādējādi Valsts policijas amatpersonas varētu tikt novirzītas citu pienākumu, kas saistīti ar tiešu satiksmes uzraudzību un kontroli, pildīšanai.
     Vērtējot datus, piemēram, par Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldē veiktajiem izbraukumiem uz CSNg vietām 2023.gada 10.novembrī, secināms, ka 7 gadījumos no 42 Valsts policijas amatpersonas varēja neizbraukt uz CSNg vietu, kopumā ieekonomējot 9 stundas 30 minūtes ceļā pavadītā laika un 4 stundas 45 minūtes CSNg vietā pavadītā laika.
     2025.gada deviņos mēnešos Rīgas reģiona pārvaldē reģistrēti 18755 ceļu satiksmes negadījumi, no kuriem 5499 (29,32 % no kopskaita) gadījumos tika aizpildīti saskaņotie paziņojumi, savukārt 3687 gadījumos jeb 67,05 %, kas rezultējusies ar saskaņotā paziņojuma aizpildīšanu, ir izbraukusi Valsts policija un sniegusi atbalstu. Rezumējot, transportlīdzekļu vadītāji lielākajā daļā gadījumu neiebilst aizpildīt saskaņotos paziņojumus, taču vairumā gadījumu tiem vai nu nav līdzi saskaņotā paziņojuma veidlapa vai arī iztrūkst informācijas par apdrošinātāja (polises) datiem. Ievērojot to, ka ar projektu plānots paplašināt saskaņotā paziņojuma aizpildīšanas iespējas, kas neizslēdz Valsts policijas iesaisti, izvērtējot negadījuma apstākļus attālināti, sniegt konsultācijas par atbilstošāko rīcību attālinātas konsultācijas formātā, lēšams, ka arī turpmāk saskaņoto paziņojumu īpatsvars varētu vai nu saglabāties procentuāli esošajā līmenī vai arī pieaugt.
     Novirzot Valsts policijas amatpersonas ceļu satiksmes uzraudzībai, pieaugs iespēja kontrolēt tādus pārkāpumus, kuri nav fiksējami ar tehniskiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekļus, piemēram, transportlīdzekļa vadīšana alkohola reibumā vai narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē, agresīva braukšana, tādējādi, atslogojot Valsts policijas amatpersonas no citu pienākumu, kas nav saistīti ar satiksmes uzraudzību un kontroli, pildīšanas, par prioritāti izvirzot drošību, cilvēka dzīvību un veselību.
     Paplašinot saskaņotā paziņojuma veidlapas aizpildīšanas iespējas pēc notikuša CSNg, tiks samazināts Valsts policijas resursu patēriņš un birokrātiskais slogs. Autovadītājiem, saņemot attālināti Valsts policijas amatpersonu norādījumus saistībā ar saskaņotā paziņojuma veidlapas aizpildīšanas pienākumu, tiks mazināta nepieciešamība pēc Valsts policijas amatpersonu izsaukuma un ļaus Valsts policijas vienībām koncentrēties uz citiem, būtiskākiem uzdevumiem, piemēram, smagākiem noziegumiem vai steidzamākām situācijām. Neizsaucot Valsts policijas amatpersonas uz nelieliem negadījumiem, kurus iespējams atrisināt bez Valsts policijas amatpersonu līdzdalības klātienē, tiks arī atvieglota un paātrināta satiksmes plūsmas atjaunošana negadījuma vietā.
     Lai precizētu saskaņotā paziņojuma definīciju atbilstoši likumprojektā ietvertajiem grozījumiem, kuru mērķis ir mazināt to gadījumu skaitu, kad Valsts policijas amatpersonas izbrauc uz CSNg vietu, un paplašinātu saskaņotā paziņojuma veidlapas aizpildīšanas iespējas arī tajās situācijās, kad negadījumā iesaistīti vairāk nekā divi transportlīdzekļi, tika izdarīti grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likuma 1.panta pirmās daļas 10.punktā (spēkā no 10.12.2024.), nosakot, ka saskaņotais paziņojums — veidlapa (papīra vai elektroniskā formā), kuru ceļu satiksmes negadījumā iesaistīto transportlīdzekļu vadītāji aizpilda negadījuma vietā, ar parakstu apliecinot negadījuma norises apstākļus, faktus un negadījuma shēmu.
  
     Mainot pieeju attiecībā uz transportlīdzekļa bojājumu veidiem, pēc kuru konstatēšanas iestājas pienākums paziņot Valsts policijai, turpmāk nosakāms, ka transportlīdzekļa vadītājam iestājas pienākums paziņot Valsts policijai par tādu CSNg, kurā transportlīdzeklim, tai skaitā traktortehnikai un tās piekabēm, nodarīti tādi bojājumi, par kuriem anulē atļauju dalībai ceļu satiksmē.
     Likumprojekta pantā ietverti tādi transportlīdzekļa rāmja, nesošo elementu vai virsbūves vizuālie bojājumi, kuru konstatēšanai nav nepieciešamas speciālas padziļinātas zināšanas transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa novērtēšanai.

     Ar likumprojektu plānots pārnest MK noteikumu Nr.583 2.punktā ietverto regulējumu uz CSL 27.pantu, precizējot nosacījumus attiecībā uz bojājumiem, par kuriem transportlīdzeklim (tostarp arī traktortehnikai) tiek anulēta atļauja piedalīties ceļu satiksmē.
     Papildus tam, pārskatot MK noteikumos Nr.583 ietvertos nosacījumus, secināms, ka vairāki to punkti dublē citos normatīvajos aktos ietverto, proti, Administratīvā procesa likuma, Paziņošanas likuma un Ministru kabineta 2010.gada 26.janvāra noteikumu Nr.75 “Ceļu satiksmes negadījumu, tajos cietušo un bojā gājušo personu reģistrācijas un uzskaites noteikumi” tiesību normas. Tā kā MK noteikumu Nr.583 2., 3., 4. un 6.punkts ar likumprojektu tiek pārnests uz CSL 27.pantu, bet pārējos punktos ietverto regulējumu pārnest uz CSL nav nepieciešams, stājoties spēkā CSL 27.panta jaunajai redakcijai, MK noteikumi Nr.583 zaudēs spēku.

     Ar likumprojektu plānots atteikties no tiesību normu dublēšanās vienlaikus divos normatīvajos aktos, proti, CSL un Ceļu satiksmes noteikumos, turpmāk paredzot, ka rīcība pēc CSNg, t.sk, transportlīdzekļa vadītāja rīcība pēc CSNg, tiks noteikta tikai CSL 27.pantā. Stājoties spēkā CSL 27.panta jaunajai redakcijai, Ceļu satiksmes noteikumu 5.nodaļa zaudēs spēku.

     Papildus tiek precizēta CSL 1.pantā ietvertā termina “ceļu satiksmes negadījums” definīcija atbilstoši likumprojektā lietotajai terminoloģijai. Attiecīgā termina definīcija satur redakcionālus precizējumus attiecībā uz norādi par ceļu satiksmes negadījuma vietu un, neatkāpjoties no šobrīd noteiktā, aptver gan ceļu satiksmi, gan citu vietu, kur iespējama transportlīdzekļa braukšana. Definīcijā tiek saglabāta atruna, ka par ceļu satiksmes negadījumu uzskatāms arī negadījums, kas noticis citā vietā, kur iespējama transportlīdzekļu braukšana. Vienlaikus jāatzīmē, ka saskaņā ar CARE[1] datubāzi, kas tiek izmantota ES valstīs, kur apkopota ES valstu statistika, par ceļu satiksmes negadījumu tiek uzskatīts negadījums, kas noticis uz publiski pieejama ceļa (ceļu satiksmē). Tādējādi, negadījumi, kas notikuši ārpus ceļa (piemēram, transportlīdzekļa ielūšana ledū uz ezera, pļavā, negadījums privātā norobežotā teritorijā), nav iekļaujami kopējā ceļu satiksmes negadījumu statistikā, jo tie pārsvarā nav novēršami ar ceļu satiksmes drošību uzlabojošiem pasākumiem, tādējādi vienlaikus Ministru kabineta 2010.gada 26.janvāra noteikumos Nr.75 “Ceļu satiksmes negadījumu, tajos cietušo un bojā gājušo personu reģistrācijas un uzskaites noteikumi” tiek noteikts, ka šādi CSNg, kas notikuši ārpus ceļa, tiek reģistrēti, taču, izmantojot Integrētās iekšlietu informācijas sistēmas Ceļu policijas reģistrs funkcionalitāti, statistikas izgūšanas nolūkos būtu iespējams atlasīt tikai tādus CSNg, kas notikuši uz publiski pieejama ceļa (ceļu satiksmē).
Tāpat ceļu satiksmes negadījuma definīcijā izmantotais vārds "cilvēks" tiek aizstāts ar vārdu "persona", pielāgojot to likumprojekta tekstam, kā arī norāde uz zaudējumu fiziskas vai juridiskas personas mantai tiek aizstāta ar norādi uz zaudējumu personas mantai, kas aptver gan fiziskas, gan juridiskas personas. Ceļu satiksmes negadījuma definīcijas precizējums nodrošinās vienkāršāku, vienveidīgāku un skaidrāku tiesisko regulējumu.

     Ar likumprojektu tiek papildināti transportlīdzekļa vadītāja pienākumi, proti, precizēts 25.panta (21) daļas 4.punkts, ietverot tajā aizliegumu vadītājam lietot alkoholiskos dzērienus, narkotiskas, psihotropas, toksiskas vai citas apreibinošas vielas līdz saskaņotā paziņojuma aizpildīšanai.

     Ar likumprojektu tiek precizēta 25.panta trešā daļa, aizstājot tajā vārdus “transporta kustība” ar vārdiem “transportlīdzekļu braukšana” tādējādi salāgojot CSNg definīcijā lietoto terminoloģiju ar CSL 25.pantā trešo daļu, turpmāk nosakot, ka transportlīdzekļa vadītājam jāievēro šā likuma, Ceļu satiksmes noteikumu un citu ceļu satiksmi reglamentējošu normatīvo aktu prasības, pārvietojoties pa ceļiem, kā arī pa citām vietām, kurās iespējama transportlīdzekļu braukšana.


[1] Saite: https://road-safety.transport.ec.europa.eu/european-road-safety-observatory/methodology-and-research/care-database_en
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
CSNg iesaistītajām personām tiek noteikti jauni kritēriji attiecībā uz to pienākumu par negadījumu paziņot Valsts policijai, kā arī tiek paplašinātas iespējas saskaņotā paziņojuma veidlapas aizpildīšanai.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Palielinoties ceļu satiksmes negadījumu, par kuriem aizpildāma saskaņotā paziņojuma veidlapa, skaitam, palielināsies veicamo pienākumu apjoms obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošinātājiem, kā arī tiks radīta ietekme biedrībai "Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs", kas atlīdzina Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā noteiktajā kārtībā novērtētos zaudējumus, kas CSNg rezultātā nodarīti trešajai personai.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-

4.1.1. Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 26. janvāra noteikumos Nr. 75 "Ceļu satiksmes negadījumu, tajos cietušo un bojā gājušo personu reģistrācijas un uzskaites noteikumi"" (24-TA-507)

Pamatojums un apraksts
Ar grozījumiem tiek precizēts, kādus CSNg nereģistrē Ceļu policijas reģistrā, kas ir valsts informācijas sistēmas "Integrētā iekšlietu informācijas sistēma" sastāvdaļa.
Atbildīgā institūcija
Iekšlietu ministrija

4.1.2. Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījums Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumos Nr. 279 "Ceļu satiksmes noteikumi"" (24-TA-509)

Pamatojums un apraksts
Ar likumprojektu plānots atteikties no tiesību normu dublēšanās vienlaikus divos normatīvos aktos, proti, Ceļu satiksmes likumā un Ceļu satiksmes noteikumos, turpmāk paredzot, ka rīcība pēc CSNg, t.sk, transportlīdzekļa vadītāja rīcība pēc ceļu satiksmes negadījuma, tiks noteikta tikai Ceļu satiksmes likuma 27.pantā. Stājoties spēkā Ceļu satiksmes likuma 27.panta jaunajai redakcijai, Ceļu satiksmes noteikumu 5.nodaļa zaudēs spēku.
Atbildīgā institūcija
Iekšlietu ministrija

4.1.3. Ministru kabineta 2015. gada 13. oktobra noteikumi Nr. 583 "Kārtība, kādā Valsts policija ceļu satiksmes negadījumā iesaistītam transportlīdzeklim anulē atļauju piedalīties ceļu satiksmē"

Pamatojums un apraksts
Ar likumprojektu plānots izteikt Ceļu satiksmes likuma 27. pantu, kura spēkā esošā septītā daļa ir MK noteikumu Nr. 583 izdošanas pamats, jaunā redakcijā, turpmāk neparedzot deleģējuma Ministru kabinetam izdot attiecīgus noteikumus, tādējādi tie zaudēs spēku.
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs"
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/55b455b7-689e-4550-8137-1ada00583907

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Valsts kancelejas Tiesību aktu projektu publiskā portāla sadaļā "Sabiedrības līdzdalība" publicētā iebildumu un priekšlikumu izteikšanas termiņa ietvaros no sabiedrības pārstāvjiem iebildumi vai priekšlikumi par projektu netika saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts policija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Valsts policija
neietekmē
Valsts policijai normatīvajos aktos noteikts pienākums anulēt atļauju dalībai ceļu satiksmē, ja ceļu satiksmes negadījuma rezultātā transportlīdzeklim nodarīti bojājumi, kas būtiski apdraud ceļu satiksmi, kā arī pienākums par to paziņot transportlīdzekļa īpašniekam vai turētājam. Ar likumprojektu plānots pārnest MK noteikumu Nr.583 2.punktā ietverto regulējumu uz CSL 27.pantu, un ceļu satiksmes negadījuma rezultātā radušos bojājumu veidus, par kuru esamību anulējama atļauja dalībai ceļu satiksmē, turpmāk noteikt vienīgi CSL. Vienlaikus attiecīgie bojājumu veidi, par kuriem transportlīdzeklim (tostarp arī traktortehnikai) tiek anulēta atļauja piedalīties ceļu satiksmē, tiek aktualizēti un precizēti. Ar likumprojekta 4.pantā paredzētā 27.panta septīto daļu netiek veiktas būtiskas izmaiņas normatīvajā regulējumā, jo lēmuma pieņemšana par atļaujas dalībai ceļu satiksmē anulēšanu un attiecīgā lēmuma paziņošana transportlīdzekļa īpašniekam vai turētājam jau šobrīd tiek paredzēta MK noteikumu Nr.583 saturā, izmaiņas attiecībā uz administratīvo slogu Valsts policijai netiks radītas, līdz ar to netiks ietekmētas administratīvās izmaksas, kas rodas no informācijas sniegšanas pienākuma. Ņemot vērā, ka, izstrādājot MK noteikumus Nr.583, administratīvo izmaksu monetārs novērtējums netika veikts, tas tiek veikts likumprojekta izstrādē. 400 x 11,10 euro + 220 x 15,15 euro = 7 773 euro, kur: 400 - lēmuma paziņotāja vidēji patērētais stundu skaits gada laikā; 11,10 euro – lēmuma paziņotāja stundas likme (ar darba devēja veiktajām valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām); 220 - lēmuma apstiprinātāja vidēji patērētais stundu skaits gada laikā; 15,15 euro – lēmuma apstiprinātāja stundas likme (ar darba devēja veiktajām valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām).
Kopā
0,00

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Tiks efektivizēts Valsts policijas resursu patēriņš un mazināts birokrātiskais slogs ceļu satiksmes uzraudzības jomā, Valsts policijas amatpersonas no izbraukšanas uz atsevišķiem ceļu satiksmes negadījumiem tiks novirzītas citu pienākumu, kas saistīti ar tiešu satiksmes uzraudzību un kontroli, pildīšanai.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi