22-TA-3621: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” izstrādāts, pamatojoties uz:
Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24. un 25.pantu.
Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24. un 25.pantu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu segšanu Covid-19 pārslimojušajiem pacientiem ambulatorajā veselības aprūpē par 2022.gada janvāri-oktobri 1 677 438 euro apmērā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Laboratoriskie izmeklējumi nodrošina ātru dažādu slimību diagnostiku un uzraudzību, kā arī laboratoriskie izmeklējumi būtiski uzlabo slimību ārstēšanas procesu, līdz ar ko tie bieži un plaši tiek izmantoti, kas ļauj panākt labākus ārstēšanas rezultātus.
Veikto laboratorisko izmeklējumu apjoms 10 mēnešos ir sasniedzis 95,8% no gadam plānotā finansējuma. 2022.gada 10 mēnešu laboratorisko izmeklējumu izpilde 46 136 521 euro, kas par 5 360 503 euro jeb 13,14% pārsniedz 10 mēnešiem plānoto finansējuma apjomu.
Nacionālais veselības dienests veicis sniegto laboratorisko izmeklējumu pakalpojumu apjoma pieauguma ietekmējošo faktoru analīzi, salīdzinot 9 mēnešu izpildes rādītājus 4 gadu periodā (2019.- 2022.gads).
2022.gada 9 mēnešos veikto laboratorisko izmeklējumu manipulāciju skaits pārsniedz 2021.gada 9 mēnešos veikto laboratorisko izmeklējumu manipulāciju skaitu par 1 111 490 manipulāciju skaitu.
Vidējais mēnesī veikto laboratorisko izmeklējumu skaits 2022.gadā salīdzinājumā ar 2021.gadā vidēji mēnesī veikto manipulāciju skaitu par 123 498 manipulācijām jeb 9,7% lielāks.
Salīdzinot laboratoriskos izmeklējumus saņēmušo pacientu skaitu 2022.gada 9 mēnešos ar laboratorisko izmeklējumus saņēmušo unikālo pacientu skaitu 2021.gada 9 mēnešos vērojams pieaugums 6,8% apmērā. Laboratorisko izmeklējumu saņēmušo unikālo pacientu skaita pieaugums ietekmē veikto laboratorisko izmeklējumu izmaksu pieaugumu, kas 2022.gada 9 mēnešos salīdzinot ar 2021.gada 9 mēnešu laboratorisko izmeklējumu izmaksām ir lielākas par 4 208 961 euro jeb 12,1%, kas ir viens no būtiskākajiem iemesliem izmaksu pieaugumam par laboratoriskajiem izmeklējumiem.
Veikto laboratorisko izmeklējumu apjoms 10 mēnešos ir sasniedzis 95,8% no gadam plānotā finansējuma. 2022.gada 10 mēnešu laboratorisko izmeklējumu izpilde 46 136 521 euro, kas par 5 360 503 euro jeb 13,14% pārsniedz 10 mēnešiem plānoto finansējuma apjomu.
Nacionālais veselības dienests veicis sniegto laboratorisko izmeklējumu pakalpojumu apjoma pieauguma ietekmējošo faktoru analīzi, salīdzinot 9 mēnešu izpildes rādītājus 4 gadu periodā (2019.- 2022.gads).
2022.gada 9 mēnešos veikto laboratorisko izmeklējumu manipulāciju skaits pārsniedz 2021.gada 9 mēnešos veikto laboratorisko izmeklējumu manipulāciju skaitu par 1 111 490 manipulāciju skaitu.
Vidējais mēnesī veikto laboratorisko izmeklējumu skaits 2022.gadā salīdzinājumā ar 2021.gadā vidēji mēnesī veikto manipulāciju skaitu par 123 498 manipulācijām jeb 9,7% lielāks.
Salīdzinot laboratoriskos izmeklējumus saņēmušo pacientu skaitu 2022.gada 9 mēnešos ar laboratorisko izmeklējumus saņēmušo unikālo pacientu skaitu 2021.gada 9 mēnešos vērojams pieaugums 6,8% apmērā. Laboratorisko izmeklējumu saņēmušo unikālo pacientu skaita pieaugums ietekmē veikto laboratorisko izmeklējumu izmaksu pieaugumu, kas 2022.gada 9 mēnešos salīdzinot ar 2021.gada 9 mēnešu laboratorisko izmeklējumu izmaksām ir lielākas par 4 208 961 euro jeb 12,1%, kas ir viens no būtiskākajiem iemesliem izmaksu pieaugumam par laboratoriskajiem izmeklējumiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Manipulāciju skaita pieaugumu uz vienu pacientu ietekmē iedzīvotāju sastāva novecošana, kas palielina hronisku slimību pacientu īpatsvaru (skat. 5.tabula). Vienlaikus laboratorisko izmeklējumu apjomu būtiski ir ietekmējis arī izslimojošo Covid-19 personu skaits. Veicot datu atlasi tika konstatēts, ka personas pēc Covid-19 izslimošanas vai personas, kas slimo ar Covid-19, pirmajā pusgadā ir saņēmušas laboratoriskos izmeklējumus tādā apjomā, kas pārsniedz līgumos ar laboratorijām plānoto apjomu. Savukārt 2022. gada otrajā pusgadā pacientiem, kuriem nepieciešama ārstniecības personu uzraudzība un ārstēšana kā tiešās sekas pēc Covid-19 izslimošanas, ir izveidota atsevišķa pakalpojumu programma - veselības stāvokļa dinamiskā novērošana pacientiem pēc COVID-19 infekcijas pārslimošanas (Ministru kabineta noteikumi Nr. 555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” 262.5 apakšpunkts), kurā ir iespējams saņemt arī laboratorijas izmeklējumus, kas tiek apmaksāti papildus no likumā "Par valsts budžetu 2022. gadam" 74.resora programmā 12.00.00 "Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid - 19 infekcijas izplatības ierobežošanai" rezervētā finansējuma. Programma izveidota atbilstoši speciālistu izveidotām vadlīnijām. Tomēr pārejas periodā var rasties situācija, ka daļa no laboratoriskajiem izmeklējumiem, ko saņem personas pēc Covid-19 izslimošanas neiekrīt jaunajā atlases sistēmā papildus diagnožu dēļ. Līdz ar to personas pēc Covid-19 izslimošanas vai personas, kas slimo ar Covid-19, 2022. gada janvārī-oktobrī ir saņēmušas laboratoriskos izmeklējumus tādā apjomā, kas pārsniedz līgumos ar laboratorijām plānoto apjomu 1 677 438 euro apmērā.
Neraugoties uz to, ka sniegto laboratorisko izmeklējumu apjoms pārsniedz laboratoriskajiem izmeklējumiem plānoto finansējumu laboratorijas tos pagaidām turpina nodrošināt. Šāda situācija laboratorisko pakalpojumu sniedzējos raisa neapmierinātību un iebildumus.
Neraugoties uz to, ka sniegto laboratorisko izmeklējumu apjoms pārsniedz laboratoriskajiem izmeklējumiem plānoto finansējumu laboratorijas tos pagaidām turpina nodrošināt. Šāda situācija laboratorisko pakalpojumu sniedzējos raisa neapmierinātību un iebildumus.
Risinājuma apraksts
Finanšu ministrijā ir iesniegts saskaņošanai informatīvais ziņojums "Par sniegto laboratorisko izmeklējumu pakalpojumu pārstrādātā darba apjomu ambulatorajā veselības aprūpē 2022.gadā un priekšlikumiem pārstrādes apjoma segšanai" (TA-3308), kurā tiek piedāvāts risinājums deficīta segšanai.
Lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu deficīta segšanu 2022.gadā, papildus nepieciešams finansējums 7 209 391 euro apmērā, no tiem, lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu segšanu Covid-19 pārslimojušajiem pacientiem ambulatorajā veselības aprūpē par 2022.gada janvāri-oktobri papildus nepieciešami 1 677 438 euro. Savukārt par 3 275 456 euro ir iesniegts Finanšu ministrijā pieprasījums par apropriācijas pārdali (TA-3600). Atlikušajai deficīta daļai, kas veidojas no 407 609 euro (lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu daļēju deficīta segšanu par 2022.gada janvāri-oktobri) + 1 848 888 euro (lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu deficīta segšanu par 2022.gada novembri-decembri) = 2 256 497 euro saistības pāries uz 2023. gadu, jo 2022. gada finansējuma ietvaros Nacionālajam veselības dienestam nav iespējas segt šo atlikušo deficīta daļu.
Lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu deficīta segšanu 2022.gadā, papildus nepieciešams finansējums 7 209 391 euro apmērā, no tiem, lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu segšanu Covid-19 pārslimojušajiem pacientiem ambulatorajā veselības aprūpē par 2022.gada janvāri-oktobri papildus nepieciešami 1 677 438 euro. Savukārt par 3 275 456 euro ir iesniegts Finanšu ministrijā pieprasījums par apropriācijas pārdali (TA-3600). Atlikušajai deficīta daļai, kas veidojas no 407 609 euro (lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu daļēju deficīta segšanu par 2022.gada janvāri-oktobri) + 1 848 888 euro (lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu deficīta segšanu par 2022.gada novembri-decembri) = 2 256 497 euro saistības pāries uz 2023. gadu, jo 2022. gada finansējuma ietvaros Nacionālajam veselības dienestam nav iespējas segt šo atlikušo deficīta daļu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
19 469 301
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
19 469 301
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
19 469 301
1 677 438
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
19 469 301
1 677 438
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-1 677 438
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-1 677 438
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
1 677 438
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Finansējums 2022. gadam atbilstoši likumam „Par valsts budžetu 2022. gadam” un ņemot vērā Finanšu ministrijas rīkojumus uz 2022.gada 6.decembri:
Veselības ministrijas budžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem izlietojums”:
Resursi izdevumu segšanai 19 469 301 euro
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 19 469 301 euro
Izdevumi 19 469 301 euro, tai skaitā:
Subsīdijas un dotācijas 19 469 301 euro.
Lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu deficīta segšanu 2022.gadā, papildus nepieciešams finansējums 7 209 391 euro apmērā, no tiem, lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu Covid-19 pārslimojušajiem pacientiem ambulatorajā veselības aprūpē par 2022.gada janvāri-oktobri papildus nepieciešami 1 677 438 euro (skatīt tabulu). Savukārt par 3 275 456 euro ir iesniegts saskaņošanai Finanšu ministrijā pieprasījums par apropriācijas pārdali (TA-3600). Atlikušajai deficīta daļai, kas veidojas no 407 609 euro (lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu daļēju deficīta segšanu par 2022.gada janvāri-oktobri) + 1 848 888 euro (lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu deficīta segšanu par 2022.gada novembri-decembri) = 2 256 497 euro saistības pāries uz 2023. gadu, jo 2022. gada finansējuma ietvaros Nacionālajam veselības dienestam nav iespējas segt šo atlikušo deficīta daļu.
Laboratorisko izmeklējumu izmaksas pacientiem kuri Covid-19 izslimojusi vai pacientiem, kas slimo ar Covid-19
Atbilstoši 2022. gada 13. aprīļa Ministru kabineta rīkojumam Nr.261 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"” (prot. Nr. 20 30. §) (turpmāk MK rīkojums Nr. 261) Veselības ministrijai tika piešķirts finansējums, kas nepārsniedz 23 125 884 euro, lai nodrošinātu piemaksas un atvaļinājuma rezerves uzkrājumu atbilstoši aprēķinātajai piemaksu summai no 2022. gada 1. aprīļa līdz 2022. gada 30. jūnijam atbildīgo institūciju ārstniecības personām un citiem nodarbinātajiem par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos sabiedrības veselības apdraudējuma situācijā saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un seku novēršanu. Šī summa Veselības ministrijai tika rezervēta valsts budžeta programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" un tiek pieprasīta pēc faktiskās vajadzības.
Veselības ministrija ir apkopojusi un iesniegusi Finanšu ministrijā visas Covid-19 piemaksu atskaites par 2022.gada aprīli, maiju un jūniju.
Finanšu ministrijā iesniegtās finansējuma pieprasījuma kopsummas Covid-19 piemaksu kompensēšanai un atvaļinājuma rezerves uzkrājuma nodrošināšanai:
2022.gada aprīlis – 7 136 906 euro (piešķirts ar Finanšu ministrijas 2022.gada 21.oktobra rīkojumu Nr.638 “Par līdzekļu piešķiršanu”);
2022.gada maijs – 6 430 066 euro (piešķirts ar Finanšu ministrijas 2022.gada 14.novembra rīkojumu Nr.703 “Par līdzekļu piešķiršanu”);
2022.gada jūnijs – 5 902 329 euro (piešķirts ar Finanšu ministrijas 2022.gada 29.novembra rīkojumu Nr.732 “Par līdzekļu piešķiršanu”).
Līdz ar to no piešķirtajiem (rezervētajiem) 23 125 884 euro pēc faktiskās nepieciešamības ir izlietots un ar Finanšu ministrijas rīkojumiem piešķirts finansējums 19 469 301 euro apmērā, un neizmantoti paliks 3 656 583 euro.
No MK rīkojuma Nr. 261 neizmantotās summas 3 656 583 euro Veselības ministrija 1 677 438 euro lūdz novirzīt laboratorisko izmeklējumu Covid-19 pārslimojušajiem pacientiem ambulatorajā veselības aprūpē 2022.gadā izdevumu segšanai. Līdz ar to neizlietotais finansējuma atlikums no MK rīkojuma Nr. 261 paliks 1 979 145 euro (3 656 583 - 1 677 438 = 1 979 145 euro).
Veselības ministrija atbilstoši MK rīkojumam Nr. 261 piešķirto finansējumu 1 677 438 euro apmērā nepieprasīs no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” MK rīkojumā Nr.261 paredzētajam mērķim.
MK rīkojums 1.punkts paredz piešķirt finansējumu 1 677 438 euro apmērā, lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu segšanu Covid-19 pārslimojušajiem pacientiem ambulatorajā veselības aprūpē par 2022.gada janvāri-oktobri (skatīt detalizēti 1. pielikumu).
Rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam) finansējumu 1 677 438 euro apmērā, lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu segšanu Covid-19 pārslimojušajiem pacientiem ambulatorajā veselības aprūpē par 2022.gada janvāri-oktobri.
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par šā rīkojuma 1.punktā minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma 1.punktā minētajām apropriācijas izmaiņām un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nebūs iebildusi pret apropriācijas izmaiņām, veiks apropriācijas izmaiņas.
Veselības ministrijas budžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem izlietojums”:
Resursi izdevumu segšanai 19 469 301 euro
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 19 469 301 euro
Izdevumi 19 469 301 euro, tai skaitā:
Subsīdijas un dotācijas 19 469 301 euro.
Lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu deficīta segšanu 2022.gadā, papildus nepieciešams finansējums 7 209 391 euro apmērā, no tiem, lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu Covid-19 pārslimojušajiem pacientiem ambulatorajā veselības aprūpē par 2022.gada janvāri-oktobri papildus nepieciešami 1 677 438 euro (skatīt tabulu). Savukārt par 3 275 456 euro ir iesniegts saskaņošanai Finanšu ministrijā pieprasījums par apropriācijas pārdali (TA-3600). Atlikušajai deficīta daļai, kas veidojas no 407 609 euro (lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu daļēju deficīta segšanu par 2022.gada janvāri-oktobri) + 1 848 888 euro (lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu deficīta segšanu par 2022.gada novembri-decembri) = 2 256 497 euro saistības pāries uz 2023. gadu, jo 2022. gada finansējuma ietvaros Nacionālajam veselības dienestam nav iespējas segt šo atlikušo deficīta daļu.
Laboratorisko izmeklējumu izmaksas pacientiem kuri Covid-19 izslimojusi vai pacientiem, kas slimo ar Covid-19
Manipulācija | Laboratorisko izmeklējumu izmaksas pacientiem ar pamatdiagnozi, euro | Laboratorisko izmeklējumu izmaksas pacientiem ar blakus diagnozi, euro |
U07.1 - Covid-19, ja vīruss identificēts | 273 712.30 | 22 272.52 |
U07.2 - Covid-19, ja vīruss nav identificēts | 13 445.81 | 1 223.44 |
U08 - Covid-19 anamnēzē | 14 133.32 | 3 915.08 |
U08.9 - Covid-19 anamnēzē, bez precizējuma | 11 890.98 | 3 490.21 |
U09 - Stāvoklis pēc pārslimota Covid-19 | 772 499.50 | 101 859.70 |
U09.9 - Stāvoklis pēc pārslimota Covid-19, bez precizējuma | 394 792.50 | 62 667.35 |
U10 - Ar Covid-19 saistīts daudzsistēmu iekaisuma sindroms | 1 006.49 | 189.62 |
U10.9 - Ar Covid-19 saistīts daudzsistēmu iekaisuma sindroms, bez precizējuma | 308.95 | 28.88 |
KOPĀ: | 1 481 790.00 | 195 646.80 |
Atbilstoši 2022. gada 13. aprīļa Ministru kabineta rīkojumam Nr.261 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"” (prot. Nr. 20 30. §) (turpmāk MK rīkojums Nr. 261) Veselības ministrijai tika piešķirts finansējums, kas nepārsniedz 23 125 884 euro, lai nodrošinātu piemaksas un atvaļinājuma rezerves uzkrājumu atbilstoši aprēķinātajai piemaksu summai no 2022. gada 1. aprīļa līdz 2022. gada 30. jūnijam atbildīgo institūciju ārstniecības personām un citiem nodarbinātajiem par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos sabiedrības veselības apdraudējuma situācijā saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un seku novēršanu. Šī summa Veselības ministrijai tika rezervēta valsts budžeta programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" un tiek pieprasīta pēc faktiskās vajadzības.
Veselības ministrija ir apkopojusi un iesniegusi Finanšu ministrijā visas Covid-19 piemaksu atskaites par 2022.gada aprīli, maiju un jūniju.
Finanšu ministrijā iesniegtās finansējuma pieprasījuma kopsummas Covid-19 piemaksu kompensēšanai un atvaļinājuma rezerves uzkrājuma nodrošināšanai:
2022.gada aprīlis – 7 136 906 euro (piešķirts ar Finanšu ministrijas 2022.gada 21.oktobra rīkojumu Nr.638 “Par līdzekļu piešķiršanu”);
2022.gada maijs – 6 430 066 euro (piešķirts ar Finanšu ministrijas 2022.gada 14.novembra rīkojumu Nr.703 “Par līdzekļu piešķiršanu”);
2022.gada jūnijs – 5 902 329 euro (piešķirts ar Finanšu ministrijas 2022.gada 29.novembra rīkojumu Nr.732 “Par līdzekļu piešķiršanu”).
Līdz ar to no piešķirtajiem (rezervētajiem) 23 125 884 euro pēc faktiskās nepieciešamības ir izlietots un ar Finanšu ministrijas rīkojumiem piešķirts finansējums 19 469 301 euro apmērā, un neizmantoti paliks 3 656 583 euro.
No MK rīkojuma Nr. 261 neizmantotās summas 3 656 583 euro Veselības ministrija 1 677 438 euro lūdz novirzīt laboratorisko izmeklējumu Covid-19 pārslimojušajiem pacientiem ambulatorajā veselības aprūpē 2022.gadā izdevumu segšanai. Līdz ar to neizlietotais finansējuma atlikums no MK rīkojuma Nr. 261 paliks 1 979 145 euro (3 656 583 - 1 677 438 = 1 979 145 euro).
Veselības ministrija atbilstoši MK rīkojumam Nr. 261 piešķirto finansējumu 1 677 438 euro apmērā nepieprasīs no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” MK rīkojumā Nr.261 paredzētajam mērķim.
MK rīkojums 1.punkts paredz piešķirt finansējumu 1 677 438 euro apmērā, lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu segšanu Covid-19 pārslimojušajiem pacientiem ambulatorajā veselības aprūpē par 2022.gada janvāri-oktobri (skatīt detalizēti 1. pielikumu).
Rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam) finansējumu 1 677 438 euro apmērā, lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu izdevumu segšanu Covid-19 pārslimojušajiem pacientiem ambulatorajā veselības aprūpē par 2022.gada janvāri-oktobri.
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par šā rīkojuma 1.punktā minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma 1.punktā minētajām apropriācijas izmaiņām un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nebūs iebildusi pret apropriācijas izmaiņām, veiks apropriācijas izmaiņas.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumi tiks veikti Veselības ministrijas budžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
-
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
-
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
8.1.5. uz teritoriju attīstību
8.1.6. uz vidi
8.1.7. uz klimatneitralitāti
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
8.1.11. uz veselību
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
8.1.13. uz datu aizsardzību
8.1.14. uz diasporu
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi