Anotācija (ex-ante)

24-TA-1143: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 4. aprīļa noteikumos Nr. 168 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna otrās komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālās prasmes" 2.3.2.reformas "Digitālās prasmes sabiedrības un pārvaldes digitālajai transformācijai" 2.3.2.3.i. investīcijas "Digitālās plaisas mazināšana sociāli neaizsargātajām grupām un izglītības iestādēs" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots, pamatojoties uz Likuma par budžeta un finanšu vadību 19.3 panta otro daļu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir precizēt kārtību, kādā tiek īstenota Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna otrās komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālās prasmes" 2.3.2.reformas "Digitālās prasmes sabiedrības un pārvaldes digitālajai transformācijai" 2.3.2.3.i. investīcija "Digitālās plaisas mazināšana sociāli neaizsargātajām grupām un izglītības iestādēs", paredzot precizēt sasniedzamos rādītājus un no valsts budžeta sedzama pievienotās vērtības nodokļa izmaksu apmēru.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2023. gada 4.aprīlī tika pieņemti MK noteikumi Nr. "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna otrās komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālās prasmes" 2.3.2.reformas "Digitālās prasmes sabiedrības un pārvaldes digitālajai transformācijai" 2.3.2.3.i. investīcijas "Digitālās plaisas mazināšana sociāli neaizsargātajām grupām un izglītības iestādēs" īstenošanas noteikumi". 
2023. gada 20.septembrī tika noslēgts līgums par projekta "Digitālās plaisas mazināšana sociāli neaizsargātajām grupām un izglītības iestādēs" (2.3.2.3.i.0/1/23/I/CFLA/001) īstenošanu. Investīcijas projektu īstenos ne ilgāk kā līdz 2026. gada 30. jūnijam. Finansējuma saņēmējs ir Izglītības un zinātnes ministrija. Projektam pieejamais Atveseļošanas fonda finansējums ir 15 000 000 euro. Pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk – PVN) izmaksas nav attiecināmas finansēšanai no Atveseļošanas fonda finansējuma. Finansējuma saņēmējs PVN izmaksas, kas nepārsniedz 3 000 000 euro, sedz no valsts budžeta līdzekļiem.

Projekts īsteno šādas pamatdarbības:
1) portatīvās datortehnikas iegāde mācību procesa nodrošināšanai sadarbības partneru izglītības iestāžu mērķa grupas izglītojamiem no sociāli neaizsargātām grupām, izmantojot Elektroniskās iepirkumu sistēmas iepirkuma katalogu, tostarp paredzot atbalstu lietotāju grupu instruktāžai vai mācībām, kā arī vadlīniju izstrādei par portatīvās datortehnikas piešķiršanu izglītojamiem lietošanai;
2) datu pārraides interneta pakalpojuma un iekštīkla funkcionēšanas uzlabojumi sadarbības partneru izglītības iestādēs mācību procesa nodrošināšanai, tostarp nepieciešamās priekšizpētes veikšana ekonomiski pamatota uzlabojumu plāna izstrādei un īstenošanai.

Finansējuma saņēmējs projektu īsteno sadarbībā ar izglītības iestāžu, kas īsteno vispārējās izglītības programmas, profesionālās pamata izglītības programmas, profesionālās vidējās izglītības programmas pēc pamatizglītības apguves un arodizglītības programmas pēc pamatizglītības apguves, dibinātājus.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ministru kabinetu pašreizēja redakcija nosaka:
1) līdz 2022. gada 31. decembrim nodrošināt 13 310 informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk – IKT) aprīkojuma vienības mērķa grupai (izglītojamiem). 2023.gada 8. decembrī Eiropas Padome ir apstiprinājusi grozījumus Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā, paredzot svītrot šo starprādītāju. Grozījumu pamatoja tas, ka līdz 2023. gada beigām sasniedzamais rādītājs ir kumulatīvs un iekļauj līdz 2022. gada beigām sasniedzamo rādītāja vērtību, attiecīgi nodrošināt vai uzraudzīt starprādītāja sasniegšanu nesniedz pievienoto vērtību, it īpaši ņemot vērā toreiz plānotā datortehnikas iepirkuma kavēšanos.
2) līdz 2024. gada 30. jūnijam veikt datu apkopojumu un analīzi par interneta datu pārraides jaudas problēmām un vajadzībām izglītības iestādēs un sagatavot priekšlikumus datu pārraides iespēju pilnveidošanai, tostarp izglītības iestāžu iekštīkla funkcionēšanas uzlabojumiem (turpmāk – priekšizpēte). 2024. gada 27. februārī tika izsludināts iepirkums "Priekšizpēte par interneta datu pārraides jaudas problēmām un vajadzībām izglītības iestādēs, tai skaitā izglītības iestāžu iekštīkla funkcionēšanas uzlabojumiem" (IZM 2024/1/AK/AFP), pretendenti piedāvājumus iesniedza līdz 2024.gada 3. aprīlim. Rādītāja izpildes kavēšanās ir saistīta ar iepirkuma izsludināšanas un apstiprināšanas procesu. Līgums par izpētes veikšanu ir noslēgts šī gada jūnijā. Saskaņā ar tehnisko specifikāciju izpēte balstīsies uz 43 pašvaldību un līdz 700 izglītības iestāžu aptaujas secinājumiem, kuru rezultātā izveido izglītības iestāžu sarakstu (vismaz 50 izglītības iestādes),  kuros veicami iekštīklu infrastruktūras uzlabojumi ņemot vērā paredzētos ieguldījumus projekta ietvaros (līdz 3 000 000 euro) līdz 2026. gada 30.jūnijam un sagatavo sarakstā iekļautajai izglītības iestādei individuālu, secīgi īstenojamu veicamo darbību plānu interneta datu pārraides jaudu un iekštīklu funkcionēšanas uzlabojumiem,  klasificējot tos prioritārās darbībās/ pasākumos, interneta datu pārraides jaudas un infrastruktūras uzlabojumos. Papildu šim izpildītājs definēs plānu pasākumiem, kas izglītības iestādēs veicami papildu finanšu līdzekļu ietvaros, paredzot nepieciešamos uzlabojumus iekštīklu infrastruktūras uzlabojumiem, izmantojot mūsdienīgas, inovatīvas u.c. iespējamās dažādās tehnoloģijas un metodes interneta datu pārraides jaudu un iekštīklu infrastruktūras uzlabojumiem. Rezultātā arī tiks izstrādātas kopējas rekomendācijas centralizētai vai daļēji centralizētai interneta un iekštīklu risinājumu pārvaldībai izglītības iestādēs. Pakalpojuma kopējais izpildes termiņš ir 6 mēneši no līguma noslēgšanas dienas. Tādējādi rādītāja sasniegšanu ir iespējams nodrošināt līdz 2024.gada 31.decembrim. Izvērtējot iepirkuma izsludināšanas kavējuma ietekmi un līdz ar to rādītāja izpildes nobīdi, konstatējām, ka nobīde būtiski neietekmē investīcijas apguvi un līdzekļu izlietošanas efektivitāti, jo pasūtījuma izpildītājs izstrādā rekomendāciju ieviešanas plānu, ņemot vērā investīcijas projekta īstenošanas ilgumu, kā arī  sagatavošanās darbus (piemēram, uzrunāt sadarbības partnerus) var veikt paralēli priekšizpētei.
3) Finansējuma saņēmējs PVN izmaksas, kas nepārsniedz 3 000 000 euro, sedz no valsts budžeta līdzekļiem, jo tās nav attiecināmas finansēšanai no Atveseļošanas fonda finansējuma. Izvērtējot projekta īstenošanas gaitu un plānotās darbības, konstatēts, ka spēkā esošajos Ministru kabineta noteikumu 11.punktā noteiktais neattiecināmo PVN izmaksu apmērs, ko sedz no valsts budžeta, tiks pārsniegts par 90 300 euro.  Ņemot vērā, ka projekta budžeta līdzekļos veidojas ietaupījums projekta vadības un īstenošanas personāla atalgojuma pozīcijā, ir iespēja šos līdzekļus pārvirzīt uz pozīciju "Materiālu, aprīkojuma un iekārtu izmaksas (datu pārraides tīkla sakārtošana)", lai nodrošinātu lielāku atbalstu projekta mērķa grupai. Personāla atalgojumam PVN netiek aprēķināts, tāpēc pārvirzot finansējumu uz plānoto pozīciju rodas PVN iztrūkums. Plānotie datu pārraides tīklu uzlabošanas pasākumi plānoti 2025. gadā pēc priekšizpētes veikšanas un rezultātu analīzes, tāpēc izmaiņas skar 2025. gada PVN apmēru. Tai skaitā ir veikta plānoto iepirkumu analīze un precizēti veicamie darba uzdevumi, kā rezultātā konstatēts, ka šajā pašā pozīcijā ir nepieciešams papildus PVN, lai nodrošinātu iekštīklu eksperta uz uzņēmuma līgumu iepirkumu, kas nodrošinās priekšizpētes vadību un sadarbības partneru iesniegto pieteikumu apstiprināšanu datu pārraides tīklu uzlabošanas pasākumu nodrošināšanai.                                                                    
4) Spēkā esošo MK noteikumu 12. punkts nosaka, ka projekta ietvaros 11 000 000 euro jānovirza portatīvās datortehnikas iegādei mācību procesa nodrošināšanai izglītojamiem no sociāli neaizsargātām grupām. Projekta īstenošanas rezultātā portatīvās datortehnikas iegādei tika novirzīti 10 999 515,03 euro bez PVN. Ņemot vērā, ka nacionālais rādītājs ir sasniegts un datortehnikas iepirkšana vairāk nav plānota, projektam ir izveidojies ietaupījums. Ietaupījumu var novirzīt citām darbībām, kas veicina investīcijas mērķa sasniegšanu (piemēram, iekštīklu uzlabojumiem izglītības iestādēs), ja tiktu veikti grozījumi Ministru kabineta noteikumu 12. punktā, precizējot tā redakciju un izvairoties no novirzāmā finansējuma precīza apmēra noteikšanas.
 
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz veikt šādus grozījumus:
1) svītrot 4.1. apakšpunktu, ņemot vērā, ka šādu rādītāju neparedz Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāns un tā vērtība ir iekļauta kumulatīvajā rādītājā, kas tika sasniegts līdz 2023.gada beigām. Attiecīgi 6.punktā ir veikts tehniskais grozījums, svītrojot atsauci uz 4.1. apakšpunktu.
2) precizēt 4.3. apakšpunktu, nosakot, ka līdz 2024. gada 31. decembrim veikts datu apkopojums un analīze par interneta datu pārraides jaudas problēmām un vajadzībām izglītības iestādēs un sagatavoti priekšlikumi datu pārraides iespēju pilnveidošanai, tostarp izglītības iestāžu iekštīkla funkcionēšanas uzlabojumiem (priekšizpēte). Noteiktais termiņš balstās uz priekšizpētes iepirkumā noteiktajiem termiņiem.
3) precizēt 11. punktu, nosakot, ka finansējuma saņēmējs PVN izmaksas, kas nepārsniedz 3 090 300 euro, sedz no valsts budžeta līdzekļiem. Tādējādi no valsts budžeta sedzamās izmaksas tiek palielinātas par 90 300 euro. Vienlaikus noteikumu projektam ir pievienots protokollēmums, kas paredz atbalstīt investīcijas īstenošanai nepieciešamo izmaksu (pievienotās vērtības nodoklis), kas netiek attiecinātas no Atveseļošanas fonda,  līdz 3 090 300 euro apmērā segšanu no valsts budžeta līdzekļiem un pārdalīt no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai". Tādējādi Ministru kabineta 2023. gada 4.aprīļa sēdes protokollēmuma (prot.Nr.17 33. §) "Noteikumu projekts "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna otrās komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālās prasmes" 2.3.2. reformas "Digitālās prasmes sabiedrības un pārvaldes digitālajai transformācijai" 2.3.2.3.i. investīcijas "Digitālās plaisas mazināšana sociāli neaizsargātajām grupām un izglītības iestādēs" īstenošanas noteikumi" 4. punkts, kurā ir noteikts, ka minētās izmaksas nepārsniedz 3 000 000 euro, tiks atzīts par spēku zaudējošo.  Neattiecināmu izmaksu apmērs balstās uz veiktā investīcijas projekta plānoto izmaksu pārrēķina.
4) precizēt 12. punktu, nosakot, ka Atveseļošanas fonda finansējums plānots viena investīcijas projekta īstenošanai, tai skaitā līdz 11 000 000 euro portatīvās datortehnikas iegādei mācību procesa nodrošināšanai izglītojamiem no sociāli neaizsargātām grupām.

Balstoties uz ierosinātajiem grozījumiem MK noteikumos tiks veikti grozījumi vienošanās par projekta īstenošanu ar CFLA, kas palīdzēs turpināt veikt ieplānotās darbības (nodrošināt priekšizpēti, realizēt ieplānotas darbības, kas paredz PVN izmaksas, novirzīt datoru iegādes darbības finansējuma atlikumu citiem projekta mērķiem). Projekta ietvaros veicamo darbību veidi, projekta mērķis un īstenošanas nosacījumi netiks ietekmēti pēc būtības.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • izglītības iestādes
Ietekmes apraksts
Grozījumi paredz pagarināt priekšizpētes veikšanas termiņu. Priekšizpētes mērķis ir veikt datu apkopojumu un analīzi par interneta datu pārraides jaudas problēmām un vajadzībām izglītības iestādēs un tām piederošajās ēkās visā Latvijā, ka arī sagatavot rekomendācijas un plānu datu pārraides iespēju pilnveidošanai, tostarp izglītības iestāžu iekštīkla funkcionēšanas uzlabojumiem. Uzlabojumi tiks veikti projekta ietvaros.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
870 075
0
0
2 833 545
0
271 281
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
870 075
0
0
2 833 545
0
271 281
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
1 033 723
0
0
3 405 730
0
315 770
0
2.1. valsts pamatbudžets
1 033 723
0
0
3 405 730
0
315 770
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-163 648
0
0
-572 185
0
-44 489
0
3.1. valsts pamatbudžets
-163 648
0
0
-572 185
0
-44 489
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-572 185
-44 489
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ministrija atbilstoši investīcijas projekta finansēšanas plānam iesniegs Finanšu ministrijā atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai sagatavotu pieprasījumu piešķirt no budžeta resora „74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” finansējumu investīcijas projekta īstenošanai.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Finansējuma saņēmējs PVN izmaksas, kas nepārsniedz 3 090 300 euro, sedz no valsts budžeta līdzekļiem.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Finansējuma saņēmējs ir Ministrija. Ministrija īsteno projektu, kuru kopējo valsts budžeta izdevumu summu veido investīcijai plānotais kopējais investīcijas projektu attiecināmo izmaksu finansējums, kas sedzams no AF finansējuma (15 000 000 euro). Investīcijas projekta ietvaros nav attiecināmas PVN izmaksas, bet tās finansējuma saņēmējs segs no valsts budžeta līdzekļiem, ko atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai lūgs piešķirt no budžeta resora „74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”. Noteikumu projekts paredz palielināt PVN segšanai nepieciešamu summu par 90 300 euro, nosakot tās 3 090 300 euro apmērā.                                                                   
Vienošanās par projekta īstenošanu tika noslēgta 2023. gada 20.septembrī.
2023. gadā budžeta resora „74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” tika pieprasīti 13 335 077 euro, tajā skaitā Atveseļošanas fonda finansējums 11 025 099 euro un valsts budžets PVN segšanai 2 309 978 euro.
2024. gadā plānotās izmaksas ir 1 033 723 euro, tajā skaitā Atveseļošanas fonda finansējums 870 075 euro un valsts budžets PVN segšanai  163 648 euro.

Turpmākajos gados plānotais budžets:
2025. gadā: 3 405 730 euro, tajā skaitā Atveseļošanas fonda finansējums 2 833 545 euro un valsts budžets PVN segšanai 572 185 euro; 
2026. gadā: 315 770 euro, tajā skaitā Atveseļošanas fonda finansējums 271 281 euro un valsts budžets PVN segšanai 44 489 euro.                                                                                                                        
Finansējuma sadalījums pa gadiem norādīts indikatīvi un var tikt precizēts.                    
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Grozījumi ir saistīti ar izmaiņām īstenojamajā investīcijas projektā.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Priekšizpētes mērķis ir veikt datu apkopojumu un analīzi par interneta datu pārraides jaudas problēmām un vajadzībām izglītības iestādēs un tām piederošajās ēkās visā Latvijā, ka arī sagatavot rekomendācijas un plānu datu pārraides iespēju pilnveidošanai, tostarp izglītības iestāžu iekštīkla funkcionēšanas uzlabojumiem. Uzlabojumi tiks veikti projekta ietvaros.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Priekšizpētes mērķis ir veikt datu apkopojumu un analīzi par interneta datu pārraides jaudas problēmām un vajadzībām izglītības iestādēs un tām piederošajās ēkās visā Latvijā, ka arī sagatavot rekomendācijas un plānu datu pārraides iespēju pilnveidošanai, tostarp izglītības iestāžu iekštīkla funkcionēšanas uzlabojumiem. Uzlabojumi tiks veikti projekta ietvaros.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi