Anotācija (ex-ante)

23-TA-1: MK sēdes protokollēmuma projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Ministru kabineta 2019.gada 1.oktobra protokollēmuma (prot. Nr.44, 16.§) "Likumprojekts "Par Latvijas Republikas valdības un Kosovas Republikas valdības nolīgumu par starptautiskajiem pārvadājumiem ar autotransportu"" atzīšanu par aktualitāti zaudējušu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Latvijas Republikas valdības un Kosovas Republikas valdības nolīguma par starptautiskajiem pārvadājumiem ar autotransportu projekts ir zaudējis aktualitāti, līdz ar to arī likumprojekts vairs nav aktuāls. Pašlaik nozarei nav aktuāls jautājums par pārvadājumu paplašināšanu un līgumtiesiskās bāzes veidošanu starptautisko kravu un pasažieru pārvadājumiem starp Latviju un Kosovu. Tādējādi Ministru kabineta 2019.gada 1.oktobra sēdes protokollēmums (prot. Nr.44, 16.§) atzīstams par aktualitāti zaudējušu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Līdz ar Latvijas Republikas valdības un Kosovas Republikas valdības nolīguma par starptautiskajiem pārvadājumiem ar autotransportu projekta atzīšana par aktualitāti zaudējušu, atzīt par aktualitāti zaudējušu Ministru kabineta 2019.gada 1.oktobra sēdes protokollēmumu (prot. Nr.44, 16.§).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Rīgā 2019. gada aprīlī notika pirmā Latvijas un Kosovas autopārvadājumu jomas ekspertu tikšanās, lai apspriestu ar autopārvadājumu nozari saistītus jautājumus, kā arī, ievērojot tā brīža situāciju, saskaņotu un parafētu starpvaldību nolīgumu par starptautiskajiem pārvadājumiem ar autotransportu. Nolīguma projekta ietvaros tika paredzēta kārtībā, kādā tiktu veikti pasažieru un kravu autotransporta pārvadājumi, kā arī paredzēts ik gadu apmainīties ar 50 atļaujām divpusējiem un trešo valstu kravu pārvadājumiem. Ievērojot to, ka Latvijas Republikas valdības un Kosovas Republikas valdības nolīgums par starptautiskajiem pārvadājumiem ar autotransportu līdz šim brīdim nav parakstīts un pašlaik ir zaudējis aktualitāti, kā arī nozare pašlaik nav ieinteresēta paplašināt pārvadājumus un veidot līgumtiesisko bāzi starptautisko kravu un pasažieru pārvadājumu veikšanai starp Latviju un Kosovu, ir pieņemts lēmums pārtraukt darbu pie nolīguma noslēgšanas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
2019.gadā parafētais Latvijas Republikas valdības un Kosovas Republikas valdības nolīguma par starptautiskajiem pārvadājumiem ar autotransportu projekts ir zaudējis aktualitāti.
Risinājuma apraksts
Atzīt Latvijas Republikas valdības un Kosovas Republikas valdības nolīguma par starptautiskajiem pārvadājumiem ar autotransportu projektu par aktualitāti zaudējušu, kā arī atzīt par aktualitāti zaudējušu Ministru kabineta 2019.gada 1.oktobra sēdes protokollēmumu (prot. Nr.44, 16.§).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.

Projekta izstrādē iesaistītā institūcija - Satiksmes ministrija.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi