23-TA-2679: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Apraksts
Ministru kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības Domes 2023. gada 20. oktobra sēdē, kurā piedalījās arī Ministru prezidente E.Siliņa, panāktā vienošanās.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Lai novērstu bērnu ievietošanu ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās un atslogotu pašvaldību budžetu, līdzfinansēt aprūpes mājās pakalpojumu bērniem ar smagiem un ļoti smagiem funkcionāliem traucējumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2024.
Pamatojums
Likumprojekts iekļaujams budžeta likuma 2024. gadam pavadošo likumprojektu paketē.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Izprotot pašvaldību un plānošanas reģionu bažas par ilgtspējas nodrošināšanu pēc Deinstitucionalizācijas projekta beigām (projekta ietvaros izveidoto pakalpojumu ilgtspēju, kam Plānošanas reģioni saskaņā ar pēdējā maksājuma pieprasījumā iekļauto informāciju mēnesī izlietojuši 2,1 mlj. euro), būtiska ir valsts līdzfinansējuma nodrošināšana pašvaldību kapacitātes stiprināšanai.
2024.gadā paredzēts šāds finansiāls atbalsts pašvaldību kapacitātes stiprināšanai pakalpojumu ilgtspējas nodrošināšanai, proti, prioritāro pasākumu ietvaros ir atbalstīts piešķīrums sociālās komponentes nodrošināšanai integrētā hospisa aprūpes pakalpojuma ietvaros (Labklājības ministrijas 2024.-2026. gada prioritārais pasākums “Paliatīvās aprūpes sistēmas pilnveidošana”). Tādējādi tiks atslogots pašvaldību budžets, kas minētā pakalpojuma neesamības gadījumā būtu tērējams aprūpes mājās vai aprūpes institūcijā pakalpojuma nodrošināšanai hospiss (paliatīvās) aprūpes klientiem. Tādējādi pašvaldībām radīsies iespējas finansējuma daļējai aizstāšanai. Pašvaldībai pienākums ir nodrošināt aprūpes mājās pakalpojumu personām ar smagiem funkcionāliem traucējumiem.
2024.gadā paredzēts šāds finansiāls atbalsts pašvaldību kapacitātes stiprināšanai pakalpojumu ilgtspējas nodrošināšanai, proti, prioritāro pasākumu ietvaros ir atbalstīts piešķīrums sociālās komponentes nodrošināšanai integrētā hospisa aprūpes pakalpojuma ietvaros (Labklājības ministrijas 2024.-2026. gada prioritārais pasākums “Paliatīvās aprūpes sistēmas pilnveidošana”). Tādējādi tiks atslogots pašvaldību budžets, kas minētā pakalpojuma neesamības gadījumā būtu tērējams aprūpes mājās vai aprūpes institūcijā pakalpojuma nodrošināšanai hospiss (paliatīvās) aprūpes klientiem. Tādējādi pašvaldībām radīsies iespējas finansējuma daļējai aizstāšanai. Pašvaldībai pienākums ir nodrošināt aprūpes mājās pakalpojumu personām ar smagiem funkcionāliem traucējumiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai novērstu bērnu ievietošanu ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās un nodrošinātu uz bērna individuālajām vajadzībām vērstus sociālos pakalpojumus un atbalstu dzīvesvietā, nepieciešams finansējums aprūpes mājās pakalpojuma nodrošināšanai bērniem. Šobrīd valsts nepiedalās ar līdzfinansējumu aprūpes mājās pakalpojuma nodrošināšanā. Lai šo problēmu risinātu, nepieciešams valsts līdzfinansējums 30% apmērā aprūpes mājās pakalpojumam bērniem un jauniešiem līdz 24 gadu vecumam ar smagiem un ļoti smagiem funkcionāliem traucējumiem, kuriem ir vai līdz 18 gadu vecumam ir bijis izsniegts Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas atzinums par īpašās kopšanas nepieciešamību. Personām (bērniem) sasniedzot 24 gadu vecumu, valsts līdzfinansējumu izbeidz.
Valsts līdzfinansējums pašvaldībām aprūpes mājās pakalpojumam bērniem plānots no 2024. gada 1.janvāra.
Ministru kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības Domes 2023. gada 20. oktobra sēdē, kurā piedalījās arī Ministru prezidente E.Siliņa, panākta vienošanās par valsts līdzfinansējuma nodrošināšanu minimālajā sociālo pakalpojumu grozā ietilpstošam pakalpojumam - aprūpei mājās bērniem ar smagiem un ļoti smagiem funkcionāliem traucējumiem 5,5 milj. euro apmērā 2024.gadam un turpmāk ik gadu.
Valsts līdzfinansējums pašvaldībām aprūpes mājās pakalpojumam bērniem plānots no 2024. gada 1.janvāra.
Ministru kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības Domes 2023. gada 20. oktobra sēdē, kurā piedalījās arī Ministru prezidente E.Siliņa, panākta vienošanās par valsts līdzfinansējuma nodrošināšanu minimālajā sociālo pakalpojumu grozā ietilpstošam pakalpojumam - aprūpei mājās bērniem ar smagiem un ļoti smagiem funkcionāliem traucējumiem 5,5 milj. euro apmērā 2024.gadam un turpmāk ik gadu.
Risinājuma apraksts
Likumprojekts paredz papildināt likuma 13.pantu ar vienpadsmito daļu, nosakot, ka valsts piedalās ar līdzfinansējumu aprūpes mājās pakalpojuma nodrošināšanā bērniem ar invaliditāti, kuriem ir izsniegts Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību. Līdzfinansējums par bērnu tiek turpināts arī pēc pilngadības sasniegšanas, bet ne ilgāk kā līdz bērna 24 gadu vecuma sasniegšanai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
18 473 400
0
18 473 400
18 473 400
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
5 542 020
0
5 542 020
5 542 020
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
12 931 380
0
12 931 380
12 931 380
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-18 473 400
0
-18 473 400
-18 473 400
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-5 542 020
0
-5 542 020
-5 542 020
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
-12 931 380
0
-12 931 380
-12 931 380
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-18 473 400
-18 473 400
-18 473 400
5.1. valsts pamatbudžets
0
-5 542 020
-5 542 020
-5 542 020
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
-12 931 380
-12 931 380
-12 931 380
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Likumprojekts nosaka, ka valsts piedalās ar līdzfinansējumu aprūpes mājās pakalpojuma nodrošināšanā bērniem ar invaliditāti, kuriem ir izsniegts Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību. Valsts turpina piedalīties ar līdzfinansējumu minētā pakalpojuma nodrošināšanā bērnam arī pēc pilngadības sasniegšanas līdz persona sasniedz 24 gadu vecumu. Līdzfinansējuma apjomu, piešķiršanas un līdzfinansēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.
Lai novērstu bērnu ievietošanu ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās un nodrošinātu uz bērna individuālajām vajadzībām vērstus sociālos pakalpojumus un atbalstu dzīvesvietā, plānots valsts līdzfinansējums 30% apmērā no faktiskajām pašvaldību izmaksām par sniegto aprūpes mājās pakalpojumu bērniem.
2022.gada beigās VDEĀVK atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību bija 3421 bērnam un jauniešu skaits, kuriem noteikta I grupas invaliditāte ar VDEĀVK atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību - 571.
Kopējā aprūpes mājās pakalpojuma bērniem mērķa grupa ir 3 992 personas.
Aprūpes mājās pakalpojuma apjoms vērtējams atbilstoši katras personas individuālajām vajadzībām, kas var ļoti atšķirties. Prognozējot vidējo pakalpojuma saņēmēju skaitu gadā, plānošanā pieņem, ka jauniešiem vecumā no 18 līdz 24 gadiem, kuriem ir noteikta I grupas invaliditāte ar VDEĀVK atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību, aprūpes mājās pakalpojums bērniem procentuāli tiks sniegts lielākam skaitam no mērķa grupas (30% no mērķa grupas) salīdzinoši ar bērniem, kuriem ir VDEĀVK atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību (20% no mērķa grupas).
Aprēķins:
1) Bērni ar invaliditāti, kuriem ir izsniegts VDEĀVK atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību.
Mērķa grupa 3421 persona x 0,2 (20%) = 684 personas. Plānotais pakalpojuma apjoms gadā – 246 330 dienas ( 246 330 dienas : 684 personas = vidēji 360 dienas gadā).
2) Jauniešiem vecumā no 18 līdz 24 gadiem, kuriem ir noteikta I grupas invaliditāte ar VDEĀVK atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību.
Mērķa grupa 571 persona x 0,3 (30%) = 171 persona. Plānotais pakalpojuma apjoms gadā – 61 560 dienas (61 560 dienas : 171 persona = vidēji 360 dienas gadā).
3) Kopā: 307 890 dienas x 60 euro = 18 473 400 euro, t.sk. pašvaldību budžets 12 931 380 euro (70%) un valsts budžets 5 542 020 euro (30%).
*dati uz 31.12.2022.;
**Dati no LabIS, 12.2022., dati atjaunoti ar 03.2023;
***aprēķinā pieņemts, ka vienas dienas izmaksas ir 60 euro. Izmaksas pamatojoties uz ESF projekta ietvaros finansētu atelpas brīža pakalpojuma mājoklī bērniem ar funkcionāliem traucējumiem, kuriem noteikta īpašas kopšanas nepieciešamība (Īstenošanas laiks: 2021. gada 17.marts (līguma noslēgšana) līdz 2023.gada 31.janvārim). Faktiski izdevumi par sniegto pakalpojumu par 1 dienu var atšķirties no aprēķinā izmantotā apmēra.
Aprēķini veikti excel vidē ar noapaļošanas funkciju (0 (nulle) zīmēm aiz komata)
Plānotais aprūpes mājās pakalpojuma bērniem rezultatīvais rādītājs - vidēji gadā 855 bērni. Faktiski pakalpojumu saņems vairāk personu, jo ne visiem pakalpojums tiks nodrošināts plānotajā maksimālajā apjomā.
Pasākums tiks īstenots Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammas 05.01.00 "Sociālās rehabilitācijas valsts programmas" ietvaros (pārējie valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transferti pašvaldībām).
Lai novērstu bērnu ievietošanu ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās un nodrošinātu uz bērna individuālajām vajadzībām vērstus sociālos pakalpojumus un atbalstu dzīvesvietā, plānots valsts līdzfinansējums 30% apmērā no faktiskajām pašvaldību izmaksām par sniegto aprūpes mājās pakalpojumu bērniem.
2022.gada beigās VDEĀVK atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību bija 3421 bērnam un jauniešu skaits, kuriem noteikta I grupas invaliditāte ar VDEĀVK atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību - 571.
Kopējā aprūpes mājās pakalpojuma bērniem mērķa grupa ir 3 992 personas.
Aprūpes mājās pakalpojuma apjoms vērtējams atbilstoši katras personas individuālajām vajadzībām, kas var ļoti atšķirties. Prognozējot vidējo pakalpojuma saņēmēju skaitu gadā, plānošanā pieņem, ka jauniešiem vecumā no 18 līdz 24 gadiem, kuriem ir noteikta I grupas invaliditāte ar VDEĀVK atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību, aprūpes mājās pakalpojums bērniem procentuāli tiks sniegts lielākam skaitam no mērķa grupas (30% no mērķa grupas) salīdzinoši ar bērniem, kuriem ir VDEĀVK atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību (20% no mērķa grupas).
Aprēķins:
1) Bērni ar invaliditāti, kuriem ir izsniegts VDEĀVK atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību.
Mērķa grupa 3421 persona x 0,2 (20%) = 684 personas. Plānotais pakalpojuma apjoms gadā – 246 330 dienas ( 246 330 dienas : 684 personas = vidēji 360 dienas gadā).
2) Jauniešiem vecumā no 18 līdz 24 gadiem, kuriem ir noteikta I grupas invaliditāte ar VDEĀVK atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību.
Mērķa grupa 571 persona x 0,3 (30%) = 171 persona. Plānotais pakalpojuma apjoms gadā – 61 560 dienas (61 560 dienas : 171 persona = vidēji 360 dienas gadā).
3) Kopā: 307 890 dienas x 60 euro = 18 473 400 euro, t.sk. pašvaldību budžets 12 931 380 euro (70%) un valsts budžets 5 542 020 euro (30%).
Nr. p. k. | mērķa grupa | Mērķa grupa (personu skaits) |
Prognozējamais pakalpojuma saņēmēju skaits gadā (20% - 30% no mērķa grupas) |
Pakalpojuma dienu skaits KOPĀ gadā | Plānotais maksimālais pakalpojuma apjoms uz 1 pers. gadā (dienas) | Pakalpojuma izmaksas KOPĀ gadā, euro | t.sk. | |
pašvaldību budžets, euro | valsts pamat- budžets, euro | |||||||
1 | 2 | 3 1) 3=2*0.2 2) 3=2*0.3 |
4 | 5=4/3 | 6=4*60 euro*** | 7=6*0.7 | 8=6*0.3 | |
1 | bērni, kuriem ir VDEĀVK atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību* | 3421 | 684 (3421 x 0,2) |
246 330 | 360 | 14 779 800 | 10 345 860 | 4 433 940 |
2 | jaunieši no 18 līdz 24 gadu vecumam, kuriem noteikta I invaliditātes grupa ar VDEĀVK atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību** | 571 | 171 (571 x 0,3) |
61 560 | 360 | 3 693 600 | 2 585 520 | 1 108 080 |
3 | KOPĀ | 3992 | 855 | 307 890 | 360 | 18 473 400 | 12 931 380 | 5 542 020 |
*dati uz 31.12.2022.;
**Dati no LabIS, 12.2022., dati atjaunoti ar 03.2023;
***aprēķinā pieņemts, ka vienas dienas izmaksas ir 60 euro. Izmaksas pamatojoties uz ESF projekta ietvaros finansētu atelpas brīža pakalpojuma mājoklī bērniem ar funkcionāliem traucējumiem, kuriem noteikta īpašas kopšanas nepieciešamība (Īstenošanas laiks: 2021. gada 17.marts (līguma noslēgšana) līdz 2023.gada 31.janvārim). Faktiski izdevumi par sniegto pakalpojumu par 1 dienu var atšķirties no aprēķinā izmantotā apmēra.
Aprēķini veikti excel vidē ar noapaļošanas funkciju (0 (nulle) zīmēm aiz komata)
Plānotais aprūpes mājās pakalpojuma bērniem rezultatīvais rādītājs - vidēji gadā 855 bērni. Faktiski pakalpojumu saņems vairāk personu, jo ne visiem pakalpojums tiks nodrošināts plānotajā maksimālajā apjomā.
Pasākums tiks īstenots Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammas 05.01.00 "Sociālās rehabilitācijas valsts programmas" ietvaros (pārējie valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transferti pašvaldībām).
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
nav
Cita informācija
Labklājības ministrija saskaņā ar Ministru kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības vienošanās un domstarpību protokola projekta 4. pielikumu uz likumprojekta „Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” izskatīšanu Saeimā otrajā lasījumā iesniegs priekšlikumu par valsts budžeta līdzfinansējumu 30% apmērā piešķiršanu pašvaldībām 2024. gadā un turpmākajiem gadiem aprūpes mājās pakalpojumu nodrošināšanai bērniem ar smagiem un ļoti smagiem funkcionāliem traucējumiem (priekšlikums pārdalīt finansējumu 5 542 020 euro apmērā no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”).
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Jāizstrādā MK noteikumi par valsts līdzfinansējumu sociālajam pakalpojumam.
Pamatojums un apraksts
-
Atbildīgā institūcija
Labklājības ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
Sabiedriskā apspriešana netika organizēta. Netiek mainītas mērķa grupas tiesības uz pakalpojumu un projektam ir pozitīva ietekme uz mērķa grupas vajadzību nodrošināšanu, jo tiks sekmētas pašvaldību iespējas nodrošināt aprūpes mājās pakalpojumu.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Labklājības ministrija
- Pašvaldību Sociālie dienesti
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Labklājības ministrija
palielinās
Vērtības nozīme:
10,73
10,73 euro/ h, t.sk. darba devēja VSAOI 23,59%
2,00
2h/ pašvaldība
43
pašvaldību skaits
12
12 mēn./gadā
11 073,36
Pakalpojuma finanšu un statistikas atskaišu apstrāde, naudas plūsmas nodrošināšana. LM veiks bez papildu finansējuma ar LM esošiem personāla resursiem.
Pašvaldību Sociālie dienesti
palielinās
Vērtības nozīme:
9,62
9.62 euro/ h, t.sk. darba devēja VSAOI 23,59%
4,00
4h/pašvaldība
43
pašvaldību skaits
12
12 mēn./gadā
19 855,68
Pakalpojuma grāmatvedības uzskaite un izdevumu plānošana, lietvedības organizēšana u.c. administratīvās darbības, t.sk. atskaišu iesniegšana LM un norēķins ar pakalpojuma sniedzējiem.
Kopā
30 929,04
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
-
8. Cita informācija
Nē
-
8. Cita informācija
-
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Tiks nodrošināts valsts līdzfinansējums aprūpes mājās pakalpojumam bērniem ar smagiem un ļoti smagiem funkcionāliem traucējumiem.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi