22-TA-3428: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Čeku loterijas likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
MK 15.11.2022 sēdē konceptuāli ir atbalstīts priekšlikums noslēgt čeku loteriju. Likumprojekts izstrādāts, lai noslēgtu 2022. gada čeku loteriju procesu (decembra mēneša un gada izlozes).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Likumprojekts izstrādāts, lai noteiktu čeku loterijas organizēšanas noslēgšanas procesu. Tā kā čeku loterijas efektivitāte pilnībā ir atkarīga no iedzīvotāju aktīvas dalības tajā, tad līdzšinējo līdzdalības rādītāju dinamika un prognozes norāda uz nepieciešamību pārskatīt čeku loterijas turpmāko organizēšanu. Mazinoties sabiedrības interesei par čeku loterijas izlozēm, to turpināt nebūtu lietderīgi, tādējādi nepieciešams savlaicīgi novērst čeku loterijas organizēšanas izdevumu negatīvas ietekmes uz valsts budžetu risku.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2023.
Pamatojums
Likumprojektam jāstājas spēkā 2023.gada 1.janvārī. Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) organizētā čeku loterija tiktu izbeigta līdz ar 2022. gada čeku gada izlozi, kas notiks 2023. gada februārī. Šajā gadījumā čekus varēs iesniegt līdz 2023. gada 5. janvārim, tādējādi janvārī notiks pēdējā mēneša izloze par decembri un informācija par izlozē laimējušajiem čekiem tiks publicēta čeku loterijas tīmekļvietnē janvāra otrās nedēļas svētdienā. Savukārt februārī tiks organizēta gada izloze un informācija par gada izlozē laimējušajiem čekiem tiks publicēta 2023.gada februāra trešās nedēļas svētdienā (Čeku loterijas likuma 7.panta “Laimētāja noteikšanas un paziņošanas kārtība” 2.punkts.). Spēlētājs, kura reģistrētais čeks tiks atzīts par laimējušo čeku, 30 dienu laikā no izlozes rezultātu publicēšanas dienas varēs pieteikties naudas balvas vai papildu balvas saņemšanai (Čeku loterijas likuma 8.panta “Naudas balvas un papildu balvas saņemšanas kārtība” 1.punkts un 9.punkts.). 2022. gada izloze būtu čeku loterijas projekta cikla noslēgums.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Čeku loterijas likumu, VID no 2019. gada 1. jūlija organizē čeku loteriju. Tajā var piedalīties ikviens, tīmekļa vietnē www.cekuloterija.lv reģistrējot čeku, kvīti, biļeti vai rēķinu vismaz 5 euro vērtībā. Darījumu apliecinošajam dokumentam ir jābūt izsniegtam par preci vai pakalpojumu, kas saņemts no Latvijā reģistrēta nodokļu maksātāja.
Čeku loterijas likuma mērķis bija attīstīt godīgu konkurenci un nodokļu saistību labprātīgu izpildi, mudinot pircējus pieprasīt čekus un kvītis par iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem, lai tādējādi veicinātu nodokļu maksāšanas kultūras maiņu sabiedrībā.
Čeku loterijas likuma mērķis bija attīstīt godīgu konkurenci un nodokļu saistību labprātīgu izpildi, mudinot pircējus pieprasīt čekus un kvītis par iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem, lai tādējādi veicinātu nodokļu maksāšanas kultūras maiņu sabiedrībā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pamatojoties uz Valsts kontroles revīzijas Nr. 2.4.1-14/2019 ziņojumā “Par Finanšu ministrijas 2019. gada pārskata sagatavošanas pareizību” sniegtajiem ieteikumiem, Finanšu ministrijai ir pastāvīgi jāveic čeku loterijas īstenošanas uzraudzība, reizi gadā jāveic rezultātu novērtējums un, ja nepieciešams, jāsniedz priekšlikumi tās turpmākās darbības organizēšanas izmaiņām. Izpildot Valsts kontroles revīzijas ieteikumu, čeku loterijas efektivitātes novērtēšanai tika apstiprināti četri kritēriji, kas ļauj novērtēt dalībnieku un iesniegto dokumentu skaita dinamiku, sniedz padziļinātu ieskatu no tematisko ceturkšņu izlozēm par norisēm ēnu ekonomikas riskam vairāk pakļautajās nozarēs, kā arī raksturo čeku loterijas finansiālo ietekmi uz valsts budžetu.
Čeku loterijas efektivitāte tika analizēta katru gadu kopš tās uzsākšanas. Izvērtējot ieguvumus no čeku loterijas īstenošanas, var secināt, ka čeku loterija sākotnējā tās organizēšanas laikā ir vērtējama kā efektīvs rīks VID darbā un ēnu ekonomikas mazināšanas jomā, veidojot pircēju ieradumu ikdienā pieprasīt darījumu apliecinošus dokumentus, kas pozitīvi ietekmēja valsts budžeta ieņēmumus.
Pieņemot to, ka čeku loterija ir samērā jauns pasākums, bija paredzams, ka sākumposmā sabiedrības iesaiste tajā būs visai augsta, bet, pārejot pirmajai interesei, iedzīvotāju aktivitātei būs dabiska tendence pakāpeniski samazināties. Līdzīgi vairākās citās valstīs, kurās bija organizēta čeku loterija, pieredze apliecina, ka čeku loterija ir ļoti labs īstermiņa (aptuveni 2 gadiem) rīks ēnu ekonomikas ierobežošanai un efektīva sociālā kampaņa.
Lai pieņemtu pamatotu lēmumu attiecībā uz čeku loterijas turpmāko īstenošanu, tika izvērtēti čeku loterijas darbības rezultāti par periodu no 2019. gada 1. jūlija līdz 2022. gada 30. jūnijam saskaņā ar šādiem kritērijiem:
1) 1. kritērijs – dalībnieku skaits. Vidējais čeku loterijas dalībnieku skaits nākamajos 12 mēnešos un turpmāk veido vismaz 60 % no vidējā čeku loterijas dalībnieku skaita čeku loterijas pirmajos 12 mēnešos jeb vismaz 43 315 dalībnieki;
2) 2. kritērijs – reģistrēto čeku skaits. Vidējais reģistrēto čeku skaits nākamajos 12 mēnešos un turpmāk veido vismaz 60 % no vidējā reģistrēto čeku skaita čeku loterijas pirmajos 12 mēnešos jeb vismaz 830 545 čeki;
3) 3. kritērijs – tematiskās izlozes. Reģistrēto čeku skaits nozarēs ar augstu ēnu ekonomikas īpatsvaru, kurām atbilst tematisko ceturkšņu ietvaros organizētās nozares čeku izlozes, palielinājies par 7 %, salīdzinot ar vidējo reģistrēto čeku skaitu konkrētajā nozarē pēdējo sešu mēnešu laikā;
4) 4. kritērijs – ieņēmumi divas reizes lielāki kā izdevumi. Ieņēmumi no čeku loterijas īstenošanas divas reizes pārsniedz čeku loterijas organizēšanai nepieciešamos izdevumus. Proti, ieņēmumiem no čeku loterijas īstenošanas pārskata periodā ir jābūt vismaz 1 270 024 euro.
Aktuālie novērtējuma dati par čeku loterijas efektivitātes kritēriju izpildi 2022. gada 1. pusgadā parāda, ka čeku loterijas pirmais efektivitātes kritērijs, kas saistīts ar dalībnieku skaita dinamiku, nesasniedz plānoto vidējo vērtību (43 315 dalībnieki) par 20%, arī otrais efektivitātes kritērijs par iesniegto maksājumu dokumentu skaitu nesasniedz plānoto vērtību (830 545 čeki) par 11%. Turklāt 2022. gada 1. pusgadā tematiskajos ceturkšņos iekļautajās nozarēs reģistrēto darījumu apliecinošo dokumentu skaits ir palielinājies tikai par 1 % (plānots 7%), kas liek secināt, ka arī trešais efektivitātes kritērijs nav izpildīts.
Čeku loterijas efektivitāte tika analizēta katru gadu kopš tās uzsākšanas. Izvērtējot ieguvumus no čeku loterijas īstenošanas, var secināt, ka čeku loterija sākotnējā tās organizēšanas laikā ir vērtējama kā efektīvs rīks VID darbā un ēnu ekonomikas mazināšanas jomā, veidojot pircēju ieradumu ikdienā pieprasīt darījumu apliecinošus dokumentus, kas pozitīvi ietekmēja valsts budžeta ieņēmumus.
Pieņemot to, ka čeku loterija ir samērā jauns pasākums, bija paredzams, ka sākumposmā sabiedrības iesaiste tajā būs visai augsta, bet, pārejot pirmajai interesei, iedzīvotāju aktivitātei būs dabiska tendence pakāpeniski samazināties. Līdzīgi vairākās citās valstīs, kurās bija organizēta čeku loterija, pieredze apliecina, ka čeku loterija ir ļoti labs īstermiņa (aptuveni 2 gadiem) rīks ēnu ekonomikas ierobežošanai un efektīva sociālā kampaņa.
Lai pieņemtu pamatotu lēmumu attiecībā uz čeku loterijas turpmāko īstenošanu, tika izvērtēti čeku loterijas darbības rezultāti par periodu no 2019. gada 1. jūlija līdz 2022. gada 30. jūnijam saskaņā ar šādiem kritērijiem:
1) 1. kritērijs – dalībnieku skaits. Vidējais čeku loterijas dalībnieku skaits nākamajos 12 mēnešos un turpmāk veido vismaz 60 % no vidējā čeku loterijas dalībnieku skaita čeku loterijas pirmajos 12 mēnešos jeb vismaz 43 315 dalībnieki;
2) 2. kritērijs – reģistrēto čeku skaits. Vidējais reģistrēto čeku skaits nākamajos 12 mēnešos un turpmāk veido vismaz 60 % no vidējā reģistrēto čeku skaita čeku loterijas pirmajos 12 mēnešos jeb vismaz 830 545 čeki;
3) 3. kritērijs – tematiskās izlozes. Reģistrēto čeku skaits nozarēs ar augstu ēnu ekonomikas īpatsvaru, kurām atbilst tematisko ceturkšņu ietvaros organizētās nozares čeku izlozes, palielinājies par 7 %, salīdzinot ar vidējo reģistrēto čeku skaitu konkrētajā nozarē pēdējo sešu mēnešu laikā;
4) 4. kritērijs – ieņēmumi divas reizes lielāki kā izdevumi. Ieņēmumi no čeku loterijas īstenošanas divas reizes pārsniedz čeku loterijas organizēšanai nepieciešamos izdevumus. Proti, ieņēmumiem no čeku loterijas īstenošanas pārskata periodā ir jābūt vismaz 1 270 024 euro.
Aktuālie novērtējuma dati par čeku loterijas efektivitātes kritēriju izpildi 2022. gada 1. pusgadā parāda, ka čeku loterijas pirmais efektivitātes kritērijs, kas saistīts ar dalībnieku skaita dinamiku, nesasniedz plānoto vidējo vērtību (43 315 dalībnieki) par 20%, arī otrais efektivitātes kritērijs par iesniegto maksājumu dokumentu skaitu nesasniedz plānoto vērtību (830 545 čeki) par 11%. Turklāt 2022. gada 1. pusgadā tematiskajos ceturkšņos iekļautajās nozarēs reģistrēto darījumu apliecinošo dokumentu skaits ir palielinājies tikai par 1 % (plānots 7%), kas liek secināt, ka arī trešais efektivitātes kritērijs nav izpildīts.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā, ka 2022. gada 1.pusgadā nav sasniegti trīs efektivitātes kritēriji, un faktu, ka sabiedrībā pakāpeniski mazinās interese par čeku loterijas izlozēm, lai novērstu čeku loterijas organizēšanas izdevumu negatīvas ietekmes uz valsts budžetu risku, likumprojekts paredz, ka čeku loterija tiek izbeigta līdz ar 2022. gada čeku gada izlozi, kas notiek 2023. gada februārī. Šajā gadījumā loterijā līdz 2022. gada 31. decembrim izdotos (čeka datums) čekus var iesniegt līdz 2023. gada 5. janvārim, tādējādi janvārī notiek pēdējā mēneša izloze par decembri, bet februārī – gada izloze. Čeku loterijas organizēšanas izmaksas šajā gadījumā 2023. gadā veidotu 119 168 euro.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Šobrīd ir izstrādāti un tiek virzīti skaņošanai vairāki grozījumi likumā “Par nodokļiem un nodevām” un citos tiesību aktos, kuru mērķis ir nodokļu administrēšanas pasākumu vienkāršošana, godīgas konkurences veicināšana un nodokļu saistību labprātīga izpilde.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Prasību un izmaksu samērīgums ir izvērtēts.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Patērētāji, kas iegādājas preces un pakalpojumus vismaz 5 euro apmērā un piedalās čeku loterijā.
Ietekmes apraksts
Ņemot vērā to, ka sabiedrības interese par dalību čeku loterijā ir mazinājusies, negatīva ietekme nav paredzama.
Juridiskās personas
- visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Ņemot vērā to, ka saglabājas pienākums izsniegt čeku par nopirkto preci vai saņemto pakalpojumu, negatīva ietekme nav plānota.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
2 492 785
0
2 492 785
0
2 492 785
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
2 492 785
0
2 492 785
0
2 492 785
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
635 012
0
635 012
-515 843
635 012
-635 012
-635 012
2.1. valsts pamatbudžets
635 012
0
635 012
-515 843
635 012
-635 012
-635 012
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
1 857 773
0
1 857 773
515 843
1 857 773
635 012
635 012
3.1. valsts pamatbudžets
1 857 773
0
1 857 773
515 843
1 857 773
635 012
635 012
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
515 843
635 012
635 012
5.1. valsts pamatbudžets
0
515 843
635 012
635 012
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Nav precīzi aprēķināms.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Likumprojektam stājoties spēkā, lai nodrošinātu 2022. gada decembra un gada čeku izlozi, Valsts ieņēmumu dienestam 2023. gadam ir nepieciešams finansējums 119 169 euro apmērā:
19 169 euro - administrēšanai (ārpakalpojuma izdevumi čeku loterijas organizēšanai un īstenošanai, izlozes rezultātu pārraidei un raidījuma montāžai, domēna vārda cekuloterija.lv uzturēšanai);
100 000 euro – balvu izmaksai.
Tādējādi 2023.gadā čeku loterijas organizēšanai un izmaksājamo balvu izdevumu segšanai paredzētais finansējums samazināms 515 843 euro apmērā, savukārt 2024. un 2025.gadā 635 012 euro apmērā.
19 169 euro - administrēšanai (ārpakalpojuma izdevumi čeku loterijas organizēšanai un īstenošanai, izlozes rezultātu pārraidei un raidījuma montāžai, domēna vārda cekuloterija.lv uzturēšanai);
100 000 euro – balvu izmaksai.
Tādējādi 2023.gadā čeku loterijas organizēšanai un izmaksājamo balvu izdevumu segšanai paredzētais finansējums samazināms 515 843 euro apmērā, savukārt 2024. un 2025.gadā 635 012 euro apmērā.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Šobrīd nav precīzi aprēķināma ietekme uz budžeta ieņēmumiem, vienlaikus būtisks budžeta ieņēmumu samazinājums netiek plānots, jo čeku loterijas organizēšanas laikā ir mainījušies un nostiprinājušies iedzīvotāju paradumi – prasīt čeku par sniegto pakalpojumu vai nopirkto preci, tādējādi veicinot ar nodokli apliekamu darījumu reģistrāciju un godīgu konkurenci. Līdz šim VID čeku loterijas ietvaros iegūto informāciju galvenokārt izmantoja preventīvajam darbam, aicinot komersantus precizēt nodokļu deklarācijas un papildu deklarējot nodokļus. Neskatoties uz to, ka čeku loterija netiks turpināta, VID, tāpat kā līdz šim turpinās preventīvo darbu, tāpēc netiešais efekts no čeku loterijas rezultātā panāktās paradumu maiņas turpināsies.
Turklāt “SKDS” 2020.gada sākumā visā Latvijas teritorijā veiktās aptaujas dati liecina, ka vidēji katrs piektais (21%) respondents atzīst, ka pēc čeku loterijas darbības uzsākšanas pievērš lielāku uzmanību tam, vai tiek izsniegts darījumu apliecinošs dokuments, vieš cerību, ka Čeku loterijas pozitīvais efekts saglabāsies ilgtermiņā, mainot sabiedrības ieradumus un veicinot darījumu apliecinošu dokumentu pieprasīšanu par katru pirkumu.
Finanšu ministrijas budžeta programmā 33.00.00 “Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana” loterijas organizēšanai paredzētais finansējumus 2023. gadam 515 843 euro apmērā un 2024. un 2025. gadam 635 012 euro apmērā ik gadu tiks samazināts atbilstoši Ministru kabineta 2022.gada 15.novembra sēdē izskatītajam informatīvajam ziņojumam “Par turpmāko rīcību čeku loterijas organizēšanā”".
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
MK 15.11.2022 sēdē prot. Nr. 57, 48. § ir izskatīts informatīvais ziņojums “Par turpmāko rīcību čeku loterijas organizēšanā" un MK atbalstīja to, ka čeku loteriju 2023. gadā vairs nerīko. Ņemot vērā to, ka likuma grozījums tika izstrādāts, lai ieviestu MK jau atbalstīto risinājumu sabiedrības līdzdalība netika īstenota.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts ieņēmumu dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Jā
VID tiks samazināts uzdevumu apjoms, jo vairs nebūs jāorganizē čeku loterija.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Jā
Čeku loterijas organizēšanai izmantotos personāla un administratīvos resursus varēs izmantot citu VID funkciju un uzdevumu izpildei.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Čeku loterija tika organizēta Valsts ieņēmumu dienesta esošo cilvēkresursu ietvaros. Ņemot vērā to, ka netika pieprasīts papildu finansējums Čeku loterijas organizēšanai (jaunu amata vietu izveidei), tās organizēšanas izbeigšanas rezultātā netiek samazināts amata vietu skaits.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi