23-TA-31: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 26. marta noteikumos Nr. 128 "Meliorācijas kadastra noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Meliorācijas likuma 14. panta trešā daļa un 16. panta trešā daļa.
Lai pilnveidotu meliorācijas kadastra informāciju, nepieciešams pilnveidot datus un to numerācijas sistēmu.
Lai pilnveidotu meliorācijas kadastra informāciju, nepieciešams pilnveidot datus un to numerācijas sistēmu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Meliorācijas kadastrā nepieciešams pilnveidot meliorācijas būvju klasifikāciju un to numerācijas sistēmu, lai katrai meliorācijas būvei būtu unikāls kods, un šī sistēma būtu savietojama ar citā valsts informācijas sistēmām. Bez tam, lai aktualizētu meliorācijas kadastra datus meliorācijas kadastra informācijas sistēmā, datus ko iesniedz zemes īpašnieks, tiesiskais valdītājs vai pašvaldība precizējams iesniegums datu reģistrēšanai meliorācijas kadastrā (3. pielikums)
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Pašreiz meliorācijas kadastra datu saturu, aktualizēšanas kārtību nosaka Ministru kabineta 2019. gada 26. marta noteikumi Nr. 128 "Meliorācijas kadastra noteikumi". Pēc Saeimā 2022. gada 20. oktobrī pieņemtā likuma "Grozījumi Meliorācijas likumā" pieņemšanas, kas stājās spēkā 2022. gada 10. novembrī, pašvaldības ir tiesīgas inventarizēt savā administratīvajā teritorijā esošo pašvaldības meliorācijas sistēmu, kā arī pašvaldība mēneša laikā pēc kvantitatīvu vai kvalitatīvu pārmaiņu konstatēšanas pašvaldības nozīmes koplietošanas meliorācijas sistēmā par to rakstveidā informē valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību "Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi" (turpmāk-ZMNI).
Līdz ar to precizējams iesniegums, ko iesniedz personas meliorācijas kadastrā.
Līdz ar to precizējams iesniegums, ko iesniedz personas meliorācijas kadastrā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pēc Saeimā 2022. gada 20. oktobrī pieņemtā likuma "Grozījumi Meliorācijas likumā" (spēkā no 2022. gada 10. novembra), pašvaldības ir tiesīgas inventarizēt savā administratīvajā teritorijā esošo pašvaldības meliorācijas sistēmu, kā arī pašvaldība mēneša laikā pēc kvantitatīvu vai kvalitatīvu pārmaiņu konstatēšanas pašvaldības nozīmes koplietošanas meliorācijas sistēmā par to rakstveidā informē valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību "Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi".
Līdz ar to precizējams personas iesniegums, ko iesniedz personas datu aktualizācijai meliorācijas kadastrā.
Kā valsts meliorācijas būves ir Rīgas HES ūdenskrātuves inženieraizsardzības dziļās piedambja drenāžas liela diametra kolektori un skatakas, bet nav iekļautas valsts būvju skaitā.
Līdz ar to precizējams personas iesniegums, ko iesniedz personas datu aktualizācijai meliorācijas kadastrā.
Kā valsts meliorācijas būves ir Rīgas HES ūdenskrātuves inženieraizsardzības dziļās piedambja drenāžas liela diametra kolektori un skatakas, bet nav iekļautas valsts būvju skaitā.
Risinājuma apraksts
Pilnveidot iesniegumu formu, ko iesniedz gan juridiskas personas, gan pašvaldības. Papildināt valsts meliorācijas būves ar Rīgas HES ūdenskrātuves inženieraizsardzības dziļās piedambja drenāžas liela diametra kolektoriem un skatakām.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
-
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
-Nevalstiskās organizācijas
JāCits
-6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Publiskā apspriešana laikā no 14.09.2023 līdz 28.09.2023. Iebildumi un priekšlikumi nav saņemti.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi