Anotācija (ex-ante)

22-TA-2372: Noteikumu projekts (Groza manuāli)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 20. janvāra noteikumos Nr. 60 "Noteikumi par obligātajām prasībām ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Veselības ministrija izstrādājusi grozījumus Ministru kabineta 2009. gada 20. janvāra noteikumos Nr. 60 "Noteikumi par obligātajām prasībām ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām” (turpmāk- noteikumu projekts), lai precizētu obligātās prasības neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādēm, psihiatrijas nodaļām, daudzprofilu un specializēto slimnīcu darbības nodrošināšanai, kā arī terminoloģiju saistībā ar māsas profesijas nosaukuma maiņu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir precizēt obligātās prasības ārstniecības iestādēm attiecībā uz:
1) neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādēm;
2) psihiatrijas nodaļām;
3) daudzprofilu un specializēto slimnīcu darbības nodrošināšanai;
4) terminoloģiju saistībā ar māsas profesijas nosaukuma maiņu.
Spēkā stāšanās termiņš
Jebkādi citi nosacījumi (atrunāti tiesību aktā)
Pamatojums
Šo noteikumu 77.punkts attiecībā uz Neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādēm, kuras sastāvu nosaka dienesta direktors stājas spēkā 2023.gada 1.janvārī (MK noteikumos Nr.60 2018. gada decembrī tika iekļauts regulējums, kas ļauj NMPD veidot mazāka sastāva ārstniecības personāla brigādes. Minētā norma ir spēkā līdz 2022.gada 31.decembrim)
Šo noteikumu 99.2 punkts par radiosakaru nodrošināšanu attiecībā uz IV un V līmeņa ārstniecības iestādēm stājas spēkā 2023.gada 1.janvārī ( NMPD lielākajām daudzprofilu slimnīcu neatliekamās medicīniskās palīdzības un pacientu uzņemšanas nodaļām jau šobrīd ir nodevis NMPD bilances uzskaitē esošās rācijas bezatlīdzības lietošanā IV un V līmeņa ārstniecības iestādēm, līdz ar tolīdz ar to šīs ārstniecības iestādes grozījumu projekta 99.2 punkta prasību izpildi spēs nodrošināt no 2023.gada 1.janvāra).
Šo noteikumu 112.15.apakšpunkts stājas spēkā 2023.gada 1.aprīlī. (lai ārstniecības iestādes varētu nodrošināt prasību, nepieciesams vismaz trīs mēnešu ilgs pārejas periods).
Pārējie noteikumi stājas spēkā vispārējā kārtībā.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2009. gada 20. janvāra noteikumi Nr. 60 “Noteikumi par obligātajā prasībām ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām” (turpmāk – MK noteikumi Nr.60) nosaka obligātās prasības ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām, kuras jāievēro, veicot darbību atbilstoši izvēlētajam veselības aprūpes profilam un sniegtajiem pakalpojumiem, kā arī vispārīgas prasības, kas attiecināmas uz visām ārstniecības iestādēm.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šobrīd nav noteiktu vienotu prasību asins komponentu saņemšanai visām ambulatorajām ārstniecības iestādēm neatkarīgi no to darbības profila. Prasības ārstniecības iestādēm asins komponentu saņemšanai veidot asins kabinetu ir noteiktas MK noteikumos Nr.60, nosakot obligātu prasību veidot asins kabinetu iestādēs, kurās nodrošina dzemdību palīdzību (139.punkts), pārējās stacionārajās ārstniecības iestādēs asins kabineta veidošana ir paredzēta nepieciešamības gadījumā (96.punkts). Kā arī prasības nodrošināt asins kabinetu pirmā līmeņa dienas stacionāros, kas sniedz no valsts budžeta līdzekļiem apmaksātus veselības aprūpes pakalpojums, ir noteiktas Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta noteikumos Nr. 555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” (84.1. apakšpunkts).
Risinājuma apraksts
Lai noteiktu vienotas un pārskatāmas prasības attiecībā uz asins komponentu saņemšanu, ar noteikumu projektu paredzēts noteikt vienotas prasības asins komponentu saņemšanai visām ambulatorajām ārstniecības iestādēm neatkarīgi no to darbības profila un finansējuma avota, vienlaikus, mazināt slogu ārstniecības iestādēm, kurām darbības profila dēļ nav nepieciešams veidot pastāvīgus asins komponentu krājumus un kuras neveic plānveida asins komponentu pārliešanas. Vienlaikus, nepieciešams papildināt prasības dienas stacionāram, kurā pacientam veic ambulatorās operācijas, ar iespēju veidot savu asins kabinetu vai slēgt līgumu ar Valsts asinsdonoru centru par asins komponentu nodrošināšanu neatliekamās situācijās. 
Noteikumu projekts paredz papildināt MK noteikumu Nr.60 vispārīgās prasības ārstniecības iestādēm ar nosacījumiem, ka ārstniecības iestāde, veicot asins vai asins komponentu pārliešanu, nodrošina attiecīgo noteikumu 20. punktā minētajos normatīvajos aktos noteiktās prasības attiecībā uz ārstniecības personu, kuras veic asins vai asins komponentu pārliešanu, kvalifikāciju, kas noteikta normatīvajos aktos par cilvēka asiņu un asins komponentu savākšanas, testēšanas, apstrādes, uzglabāšanas un izplatīšanas kvalitātes un drošības standartiem, kā arī kompensāciju par izdevumiem zaudētā asins apjoma atjaunošanai. Tāpat ārstniecības iestādei jānodrošina MK noteikumu Nr.60 20.punktā noteiktās prasības attiecībā uz ieviestām procedūrām asins vai asins komponentu pārliešanas datu reģistrēšanai saskaņā ar medicīnisko dokumentu lietvedības kārtību regulējošiem normatīvajiem aktiem un apstiprinātajām asins vai asins komponentu pārliešanas medicīniskajām tehnoloģijām, un ieviestām procedūrām paziņošanai par jebkādām nopietnām blaknēm un nevēlamiem notikumiem, kas ir attiecināmi uz asiņu un asins komponentu kvalitāti un drošumu.
Problēmas apraksts
Atbilstoši 10.09.2020. likuma "Grozījumi likumā "Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu"" 4.pantam visām veselības aprūpes sistēmā strādājošajām māsām ir mainīts profesijas nosaukums no  "māsa (medicīnas māsa)" uz profesijas nosaukumu māsa (vispārējās aprūpes māsa), tādējādi šobrīd MK 60 nav aktuālā terminoloģija, līdz ar to nepieciešams precizēt MK noteikumos Nr.60 ietverto terminoloģiju saistībā ar māsas profesijas nosaukuma maiņu.
Risinājuma apraksts
Paredzēt noteikumos veikt tehniskus precizējumus MK noteikumos Nr.60 ietvertajā terminoloģijā saistībā ar māsas profesijas nosaukuma maiņu.
Problēmas apraksts
Pašreizējais regulējums nosaka, ka elektrokonvulsīvās terapijas aparātam ir jāatrodas katrā psihoterapijas nodaļā, kur ievieto pacientus ar akūtiem psihisko procesu darbības traucējumiem.  Tomēr elektrokonvulsīvās terapijas aparāts ir nepieciešams tikai specializētajās slimnīcās, kurās ievieto pacientus ar akūtiem psihisko procesu darbības traucējumiem, tāpat arī iekārta nav nepieciešama nodaļā, bet slimnīcā kopumā, jo iekārta netiek plaši izmantota, un to izmanto tikai pie noteiktām indikācijām un speciāli apmācītas ārstniecības personas. 
Risinājuma apraksts
Precizēt, ka elektrokonvulsīvās terapijas aparāts ir tikai specializētā psihiatrijas slimnīcā, kur ievieto pacientus ar akūtiem psihisko procesu darbības traucējumiem (papildināt noteikumus ar 121.1 punktu). Turklāt elektrokonvulsīvās terapijas aparāts jau ir visās psihistrijas slimnīcās, uz kurām attiektos šī prasība.
Problēmas apraksts
Lai izvērtētu turpmāku neatliekamās medicīniskās palīdzības brigāžu iespējamo attīstību un risinātu cilvēkresursu trūkumu Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā (turpmāk- NMPD), vienlaikus efektīvi un racionāli izmantojot pieejamos resursus un neradot ierobežojumus saņemt pieejamu un kvalitatīvu neatliekamo medicīnisko palīdzību, MK noteikumos Nr.60 2018. gada decembrī tika iekļauts regulējums, kas ļauj NMPD veidot mazāka sastāva ārstniecības personāla brigādes. Minētā norma ir spēkā līdz 2022.gada 31.decembrim.
Ņemot vērā NMPD izvērtējumu par šādu brigāžu efektīvo darbību un racionālu un efektīvu pieejamo cilvēkresursu izmantošanu, lai nodrošinātu pieejamu un kvalitatīvu neatliekamo medicīnisko palīdzību iedzīvotājiem, attiecīgā norma, kas NMPD ļauj veidot mazāka ārstniecības sastāva brigādes, būtu saglabājama kā patstāvīga norma.
Vienlaikus nepieciešams precizēt arī atsevišķas obligātās prasības neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādēm, piemērojot tās aktuālajai situācijai un terminoloģijai.
Risinājuma apraksts
NMPD specializēto neatliekamo medicīniskos palīdzību ārstniecības iestādēs sniedz, ierodoties uz vietas ārstniecības iestādēs, un attālināti, izmantojot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas (telemedicīna). Saskaņā ar Ārstniecības likuma 1.panta 29.punktu telemedicīna ir attālināta veselības aprūpes pakalpojuma sniegšana, izmantojot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas. Tā ietver ārstniecībai nepieciešamu medicīnisku datu un informācijas drošu pārsūtīšanu teksta, skaņu, attēlu vai citā formātā. NMPD ārsti, kas nodrošina specializēto neatliekamo medicīnisko palīdzību, izmanto informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, lai attālināti izvērtētu izmeklējumu rezultātus, sniegtu telefoniskas konsultācijas, organizētu konsīliju un pieņemtu lēmumus par atbilstošāko ārstēšanas taktiku. 
Lai efektīvi un racionāli izmantotu pieejamos ārstniecības personāla cilvēkresursus NMPD, kā arī nodrošinātu NMPD darbības nepārtrauktību darbinieku prombūtnes gadījumos, jo īpaši tādēļ, ka NMPD brigāžu darbinieki ir pakļauti augstam saslimstības riskam ar infekcijas slimībām, un prombūtnes gadījumos neradītu NMPD pakalpojumu nodrošināšanas traucējumus, noteikumu projekts paredz tiesības NMPD veidot neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādes, kuras sastāvu nosaka NMPD direktors, ņemot vērā  prasības, ka neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādes vadītājs ir ārsts vai neatliekamajā medicīnā sertificēts ārsta palīgs, neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādes sastāvā ir operatīvā medicīniskā transportlīdzekļa vadītājs, ja šos pienākumus neveic cita brigādes sastāvā esošā persona, kā arī papildus neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādes sastāvā var iekļaut  ārsta palīgu vai māsu, vai medicīnas asistentu.
Problēmas apraksts
NMPD nereti nepieciešams nodod vai pieprasīt informāciju vienlaicīgi vairākām palīdzības sniegšanā iesaistītajām iestādēm, piemēram, slimnīcām paziņojot par vai atceļot ārkārtas situāciju ar daudz cietušajiem, izziņojot paaugstinātas gatavības režīmu vai pieprasot informāciju par brīvajām gultas vietām, utt. Šobrīd šādos gadījumos saziņai tiek izmantoti pārsvarā telefonsakari, ko attiecīgi nosaka arī pašreizējās MK noteikumu Nr.60 prasības. Savukārt gadījumos, kad telefonsakaru darbība ir traucēta, ārkārtas situācijās ir svarīgi paredzēt alternatīvo saziņas kanālu uzturēšanu un darbību ikdienas darba režīmā. Šādos gadījumos tiek izmantoti alternatīvi saziņas kanāli- radiosakari jeb specializētas rācijas. Vairākas stacionārās ārstniecības iestādes jeb slimnīcas jau tagad izmanto radiosakarus saziņai ar NMPD.
Risinājuma apraksts
Lai vienādotu un precizētu prasības stacionārām ārstniecības iestādēm attiecībā uz radiosakaru lietošanu un uzturēšanu, noteikumu projekts paredz papildināt MK noteikumus Nr.60 ar prasību, ka stacionārās ārstniecības iestādes neatliekamās medicīniskās palīdzības un pacientu uzņemšanas nodaļai jānodrošina radiosakarus kā alternatīvu saziņas kanālu diennakts režīmā saziņai ar NMPD.
Vienlaikus, ņemot vērā slimnīcu iespējas un radiosakaru pieejamību, paredzēts, ka šī prasība attiecībā uz IV un V līmeņa ārstniecības iestādēm stājas spēkā ar 2023.gada 1.janvāri, jo NMPD ar mērķi nodrošināt NMPD Operatīvās vadības centra rezerves komunikācijas kanālu (radiosakarus) ikdienā un ārkārtas situācijā vismaz ar lielākajām daudzprofilu slimnīcu neatliekamās medicīniskās palīdzības un pacientu uzņemšanas nodaļām jau šobrīd ir nodevis NMPD bilances uzskaitē esošās rācijas bezatlīdzības lietošanā IV un V līmeņa ārstniecības iestādēm, līdz ar to šīs ārstniecības iestādes grozījumu projekta 99.2 punkta prasību izpildi spēs nodrošināt no 2023.gada 1.janvāra.
Problēmas apraksts
Noteikumu 73.punkts nosaka, ka neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādes ārstniecības personas reizi gadā kārto teorētisko un praktisko iemaņu pārbaudi neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanā, kā arī operatīvā medicīniskā transportlīdzekļa (turpmāk - OMT) vadītāji un māsas palīgi ir apguvuši paplašināto pirmās palīdzības sniegšanas apmācības programmu. 
Šādas prasības ir izvirzītas tikai neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādes personām, un nevienas citas, tajā skaitā ārstniecības personas, šādas ikgadējās pārbaudes neveic. Ņemot vērā Ārstniecības likuma 48.pantā noteikto, ka ārstniecības personas pienākums ir regulāri pilnveidot savu profesionālo kvalifikāciju un izglītoties neatliekamās palīdzības sniegšanā, pakalpojuma kvalitātes pilnveidošanā un uzlabošanā, ir būtiski nevis pārbaudīt (eksaminēt) personālu, bet iestādes ietvaros organizēt un nodrošināt teorētisko zināšanu un prasmju neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanā pilnveidi.
Risinājuma apraksts
Svītrot 73.punktu, tādējādi atsakoties gan no obligātās ikgadējās kvalifikācijas pārbaudes ārstniecības personām, gan no obligātās praktisko iemaņu pārbaudes OMT vadītājiem un māsu palīgiem (medicīnas asistentiem Dienestā).
Problēmas apraksts
Nepieciešams noteikumus papildināt ar punktu, kas paredz nosacījumu, ka NMP brigādes punktos tiek nodrošināta vieta OMT novietošanai ar iespēju veidot elektroenerģijas pieslēgumu. Šāda prasība noteikumos iestrādāta, ņemot vērā, ka OMT izsaukumu gaidīšanas režīmā nepieciešams nodrošināt gan abu akumulatoru uzlādi, gan medicīnisko iekārtu akumulatoru bateriju uzlādi, gan informāciju tehnoloģiju iekārtu un sakaru iekārtu nepārtrauktu darbību, gan klimata uzturēšanas iekārtu darbību aukstajā laikā.
Risinājuma apraksts
Papildināt noteikumus ar 70.1 punktu šādā redakcijā:
“70.1 Papildus šo noteikumu 67. un 70. punktā minētajām prasībām par telpām vai funkcionāli piemērotām telpas zonām neatliekamās medicīniskās palīdzības brigāžu darbības nodrošināšanai neatliekamās medicīniskās palīdzības iestādē, kā arī reģionālā struktūrvienībā un neatliekamās medicīniskās palīdzības punktā tiek nodrošināta vieta operatīvā medicīniskā transportlīdzekļa novietošanai ar iespēju veidot elektroenerģijas pieslēgumu.”
 
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka vakuuma matrača un garā mugurkaula imobilizācijas dēļa ar galvas imobilizatoru un drošības siksnām pamatfunkcija ir traumu guvuša pacienta imobilizācija, šīs ierīces tiek svītrotas no noteikumu 83.3.un 83.6.apakšpunkta un iekļautas jaunos 84.6. un 84.7.apakšpunktā, jo 84.punktā ir noteiktas ierīces traumu guvuša pacienta imobilizācijai. Veikti tehniski precizējumi atbilstoši 83.punktā veiktajiem grozījumiem, kā arī ņemot vērā, ka punkta saturs paredz un uzskaita ne tikai ierīces, bet arī materiālus.
Risinājuma apraksts
Risināts, izsakot 83.-84. punktus jaunā redakcijā.
Problēmas apraksts
Ņemot vērā medicīnisko ierīču tirgū pieejamās kombinētās pacientu nešanas un traumu guvušu pacientu imobilizācijas ierīces, kas apvieno vismaz divu šo noteikumu 83. un 84.punktā minēto ierīču funkcijas (piemēram, kausveida nestuvju un garā mugurkaula imobilizācijas dēļa funkcijas), noteikumus nepieciešams piemērot tehnoloģiskā progresa attīstībai.
Risinājuma apraksts
Papildināt noteikumus ar 84.1 punktu šādā redakcijā:
“84.1 Pieļaujams neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādes nodrošinājumam izmantot kombinētas ierīces, kas apvieno divu vai vairāku šo noteikumu 83. un 84.punktā minēto ierīču funkcijas.”
 
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka gāzes apjoms 2000 litri ir maksimālais iespējamais saspiestas gāzes apjoms, ar kādu var uzpildīt 10 litru tilpuma balonu, līdz ar to nav pamatojuma noteikumu 85.1.prasībai  “vismaz 2000 l”.
Precizēta terminoloģija 85.2.apakšpunktā un aiz vārda “pārnēsājams” papildināts ar vārdu “medicīniskā”, kā arī tilpums koriģēts, jo 400 l ir maksimālā saspiestas gāzes ietilpība 2 litru balonā.
85.3.apakšpunkts svītrots, jo dublē 85.1. un 85.4. apakšpunktā  noteiktās aprīkojuma prasības.
Precizēts 85.4.apakšpunkts, jo jaunākās paaudzes ierīces plaušu mākslīgajai ventilācijai nodrošina iespējas mainīt skābekļa koncentrāciju plašākā amplitūdā, līdz ar to iepriekšējā redakcija ir zaudējusi savu aktualitāti. Ņemot vērā iestādes darba organizāciju (iespējas vajadzības gadījumā jebkurai brigādei operatīvi nosūtīt palīgā citu augstāka profila brigādi) un ņemot vērā to, ka plaušu mākslīgo ventilāciju īslaicīgi ir iespējams nodrošināt ar alternatīvām metodēm, visu profilu NMP brigāžu aprīkošana ar šīm ierīcēm nav racionāla un ekonomiski efektīva.
85.6. apakšpunkts ir svītrots, ņemot vērā, ka šobrīd medikamentu inhalācijām tiek izmantotas jaunākas un efektīvākas metodes, kurās neizmanto krājtelpu NMP nodrošināšanai.
Precizēta 85.7.apakšpunkta redakcija, jo jaunākas paaudzes MPV aparātos ir iekļauta funkcija nodrošināt PEEP, un bez MPV, funkcija nav pielietojama.
Veicot grozījumus 87. un 88.punktā, tiek precizēts ierīču, kas paredzētas pacienta dzīvību apdraudošu sarežģījumu novēršanai un aprīkojuma aprūpes nodrošināšanai saraksts atbilstoši šobrīd izmantojamām medicīnas tehnoloģijām un aprīkojumam, to attīstībai un izmaksu efektivizēšanai. Piemēram,:
 ņemot vērā, ka NMP nodrošināšanā tiek izmantoti jaunākas paaudzes defibrilatori, kuri ir daudzfunkcionāli un spēj nodrošināt visas noteikumu 87.1.apakšpunktā minētas funkcijas, noteikumos nav nepieciešams norādīt atsevišķas ierīces, kuras netiek izmantotas pakalpojuma nodrošināšanā;
87.2 Elpceļu caurlaidības nodrošināšanai ir pieejamas vienkāršākas ierīces, kas līdz minimumam samazina ievades laiku, kā arī elpceļu traumatisma risku, kāds var rasties neveiksmīgas intubācijas gadījumā;
87.2.7 – 87.2.11. apakšpunkti  apvienoti 87.2.6 punktā;
87.4. apakšpunktā minētā ierīce lietošanā vienkāršāka un pacientam drošāka spriedzes pneimotoraksa ārstēšanai;
87.5. apakšpunktā minētā ierīce ir aizstājama un tiek aizstāta ar daudz efektīvāku paņēmienu - medikamentu, t.sk., salbutamola šķīduma inhalāciju, izmantojot masku ar sprauslas miglotāju. Turklāt realitātei tas ir atbilstošs formulējums (nebulaizers ir atsevišķa autonoma ierīce). Apakšpunkts precizēts atbilstoši esošajai situācijai, ņemot vērā, ka abas šīs preces ir izmantojamas vienam mērķim un personālam ir iespēja izvēlēties.
Prasība iekļauta 88.7 apakšpunktā
Ja nav nepieciešams mērīt urīna apjomu, tiek izmantotas autiņbiksītes, ja nepieciešams mērīt urīna izdali, tiek izmantoti urīnsavācējmaisi
Lubrikants ir izdalīts kā atsevišķa pozīcija - 88.20.apakšpunkts, zondēm, atkarībā no zondes konektora tipa, ūdens ievadīšanai var izmantot piltuvi vai skalošanas šļirci.
Nesterilie cimdi ir pārvietoti uz 90.2. apakšpunktu, savukārt sterilie cimdi ir nepieciešami, nodrošinot dzemdību palīdzību un veicot urīnpūšļa katetrizāciju.
Svītrots 88.15.apakšpunkts, jo dabā operatīvajā medicīniskajā transportlīdzeklī nav iespējams izvietot tādu replantācijas konteineru, kurā varētu ievietot visu ekstremitāti, savukārt replantantu transportēšanai atbilstoša ūdens temperatūra tiek nodrošināta, izmantojot aukstumu radošo paketi (88.3.apakšpunkts).
Lubrikants ir izdalīts kā atsevišķa pozīcija - 88.20.apakšpunkts, zondēm, atkarībā no zondes konektora tipa, ūdens ievadīšanai var izmantot piltuvi vai skalošanas šļirci.
88.17. apakšpunkts ir precizēts, jo pēc būtības dublē noteikumu 87.2.13.apakšapakšpunktu.
88.19. apakšpunkts ir precizēts, jo infūziju statīvs kā atsevišķa ierīce tiek lietots ļoti reti, un  infūzijas nodrošināšanai tiek izmantoti alternatīvi paņēmieni (nestuvēs integrētais statīvs vai gaisa spiediena manšete infūziju ievadei).
Precizēta 90.1.apakšpunkta redakcija, ņemot vērā to, ka individuālie aizsardzības līdzekļi ir darba apģērbs, kurā ir iestrādāti gaismu atstarojoši elementi, kā arī svītrota prasība uz personāla aizsargapģērba norādīt personas amatu, jo uz personas darba apģērba tiek norādīts tikai darbinieka vārds un uzvārds.
Precizēta apakšpunkta redakcija, nosakot, ka sniedzot neatliekamo medicīnisko palīdzību, nesterilo medicīnisko cimdu lietošana ir absolūta nepieciešamība.
Papildinot noteikumus ar 90.5. apakšpunktu tiek papildinātas prasības NMP brigādes individuāliem aizsarglīdzekļiem, kas paaugstinās personāla sejas, acu un elpceļu aizsardzību pret iespējamiem apdraudējumiem, kā arī tā ir absolūta nepieciešamība, veicot atsevišķas manipulācijas, piemēram, trahejas intubāciju.
Precizēta esošā punkta redakcija, paredzot, ka NMP brigāžu nodrošinājuma apjomu nosaka atbilstoši attiecīgās brigādes vidējai diennakts noslodzei, esošajam un plānotajam neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanas gadījumu skaitam.
Risinājuma apraksts
Risināts, izsakot 85.-91.punktus jaunā redakcijā. 
Problēmas apraksts
Lai efektivizētu gan palīdzības sniegšanu, gan resursu izmantošanu nepieciešams paredzēt, ka NMPD direktoram ir tiesības noteikt specializētās NMP brigādes nodrošinājumu un tā apjomu. Nepieciešams noteikumu projektu papildināt ar jaunu apakšpunktu.
Risinājuma apraksts
Papildināt noteikumus ar 91.1 punktu šādā redakcijā:
“91.1 Specializētās neatliekamās medicīniskās palīdzības brigāžu aprīkojumu, medicīniskās ierīces, medikamentus un to apjomu nosaka Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta direktors atbilstoši brigādes profilam un vidējai noslodzei.”
 
Problēmas apraksts
Ņemot vērā ikdienas darba organizāciju un ar to saistītās problēmas –  OMT kustības plūsmas organizēšanā ārstniecības iestādes teritorijā un informācija par šādām izmaiņām NMPD nonāk novēloti vai ir neskaidra, kas kopumā kavē savlaicīgu palīdzības sniegšanu pacientam, tāpēc ir būtiski noteikt, ka  stacionārās ārstniecības iestādes  veic OMT kustības plūsmas organizēšanu ārstniecības iestādes teritorijā un informē par to NMPD, norādot teritorijas shematisko attēlojumu, kā arī par izmaiņām informē dienestu  ne vēlāk kā 24 stundas pirms plānotajām izmaiņām.
Risinājuma apraksts
Risināts, papildinot noteikumus ar 102.3 apakšpunktu šādā redakcijā:
"102.3 Stacionārās ārstniecības iestāde  veic operatīvā medicīniskā transportlīdzekļa kustības plūsmas organizēšanu ārstniecības iestādes teritorijā un informē par to Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu, norādot teritorijas shematisko attēlojumu, kā arī par izmaiņām informē dienestu  ne vēlāk kā 24 stundas pirms plānotajām izmaiņām."
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Jebkurš iedzīvotājs, kurš saņem veselības aprūpes pakalpojumus
Ietekmes apraksts
Nodrošināti un kvalitatīvi ārstniecības pakalpojumi ārstniecības iestādēs un noteiktas skaidras un vienotas prasības ārstniecības personām.
Juridiskās personas
  • ārstniecības iestādes
  • Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests
Ietekmes apraksts
Nodrošināti un kvalitatīvi ārstniecības pakalpojumi ārstniecības iestādēs un to struktūrvienībās.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Noteiku prijekta minēto pasākumu īstenošanu Veselības inspekcija, Valsts asinsdonoru centrs un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests nodrošinās tiem piešķirto valsts  budžeta līdzekļu ietvaros un ārstniecības iestādes sava budžeta līdzekļu ietvaros.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests, Valsts asinsdonoru centrs, Veselības inspekcija, Latvijas ginekologu un dzemdību speciālistu asociācija, Latvijas laboratorās medicīnas biedrība
Nevalstiskās organizācijas
Cits
ārstniecības iestādes

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/6cf81078-5e33-4ff3-9baf-19f8656d8d04

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Bija izsludināta “publiskā apspriešana” un viedokļi netika sniegti. Atsevišķi tika uzrunāji NMPD, Latvijas laboratorās medicīnas biedrība, Latvijas ginekologu un dzemdību speciālistu asociācija, valsts asinsdonoru centrs. Grozījumu punktus par kuriem turpinās diskusijas, šobrīd netiek virzīti. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Veselības inspekcija
  • Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests
  • Valsts asinsdonoru centrs
  • Latvijas ginekologu un dzemdību speciālistu asociācija
  • Latvijas laboratorās medicīnas biedrība
  • ārstniecības iestādes

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Ārstniecības iestādēm, kuras sniedz neatliekamo palīdzību, jau šobrīd ir nepieciešams nodrošināt asins pārliešanu, tādēļ šīm iestādēm jau ir asins kabinets vai līgums ar valsts asinsdonoru centru. 
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Veidotas prasības, lai nodrošinātu kvalitatīvus un visiem pieejamus ārstniecības pakalpojumus. 

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi