Anotācija (ex-ante)

22-TA-2556: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts nekustamo īpašumu pārdošanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 4.panta pirmā un otrā daļa, 4.panta ceturtās daļas 1.punkts, 5.panta pirmā daļa, 14.panta nosacījumi.
Likuma "Par valsts budžetu 2022. gadam" 40. panta otrā un piektā daļu.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts paredz, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likumā ietverto tiesisko regulējumu, atļaut valsts akciju sabiedrībai „Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk - VNĪ) pārdot izsolē divus valsts nekustamos īpašumus (Augusta ielā 62, Krāslavā, Krāslavas novadā; Hipokrāta iela 2F, Rīgā), kas nav nepieciešami valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Projekts paredz atļaut VNĪ pārdot izsolē šādus valsts nekustamos īpašumus: 
 
1. Nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 6001 002 0565) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 6001 002 0565) 3993 m2 platībā  un būves (būvju kadastra apzīmējumi 6001 002 0565 001, 6001 002 0565 002, 6001 002 0565 003 un 6001 002 0565 004) - Augusta ielā 62, Krāslavā, Krāslavas novadā, kas ierakstīts zemesgrāmatā uz valsts vārda Vides aizsardzības un reģionālās ministrijas personā Krāslavas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000602241.

Saskaņā ar zemesgrāmatas datiem un Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – NĪVKIS) datiem nekustamā īpašuma sastāvā ietilpst:
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 6001 002 0565) 3993 m2 platībā;  lietošanas mērķi:0903- valsts un pašvaldību pārvaldes iestāžu apbūve;  zemes vienības kadastrālā vērtība uz 01.02.2022. ir 3394 euro; zemes vienībai noteikti apgrūtinājumi.
- administratīvā ēka (būves kadastra apzīmējums  6001 002 0565 001) ar kopējo platību 195.2 m2, galvenais lietošanas veids: 1220 – biroja ēkas un tās kadastrālā vērtība uz 01.01.2022. noteikta 5539 euro;
- šķūnis (būves kadastra apzīmējums 6001 002 0565 002) ar kopējo platību 20.2  m2, galvenais lietošanas veids: 1274 - citas, iepriekš neklasificētas, ēkas, un tās kadastrālā vērtība uz 01.01.2022. janvāri noteikta 73 euro;
- garāža (būves kadastra apzīmējums 6001 002 0565 003) ar kopējo platību 111.9 m2, galvenais lietošanas veids: 1242 - garāžu ēkas, un tās kadastrālā vērtība uz 01.01.2022. noteikta 2166 euro;
- pagrabs (būves kadastra apzīmējums 6001 002 0565 004) ar kopējo platību 12.1 m2, galvenais lietošanas veids: 1274 - citas, iepriekš neklasificētas, un tās kadastrālā vērtība uz 01.01.2022. noteikta 60 euro.
Visa nekustamā īpašuma kadastrālā vērtība uz 01.01.2022. noteikta 11 232 euro.
Nekustamais īpašums nav iznomāts.

Valsts akciju sabiedrība “Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk – VNĪ) 08.06.2022. saņēma Valsts vides dienesta vēstuli Nr.2.3/CS/1506/2022 (adresēta arī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai), ar lūgumu uzsākt nekustamā īpašuma (kadastra Nr.6001 002 0565) Augusta ielā 62, Krāslavā, Krāslavas novadā, atsavināšanas procesu, jo nekustamais īpašums vairs nav nepieciešams dienesta funkciju izpildei. Vienlaicīgi vēstulē Valsts vides dienests lūdz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju pilnvarot VNĪ veikt atsavināšanas procesu.   Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija 15.07.2022. ir izdevusi Pilnvaru Nr. 1-132/5027, ar kuru pilnvaro VNĪ  atbilstoši spēkā esošo normatīvo aktu prasībām veikt valstij Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas personā piekrītošā nekustamā īpašuma Augusta ielā 62, Krāslavā, Krāslavas novadā, atsavināšanu, tai skatā sagatavot attiecīgu Ministru kabineta rīkojuma projektu un iesniegt to izskatīšanai Ministru kabinetā.

2. Ievērojot Atsavināšanas likuma 14. panta nosacījumus, nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 622 0197) –būvi (būves kadastra apzīmējums 0100 122 0325 003), kas ierakstīts zemesgrāmatā uz valsts vārda Veselības ministrijas personā Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 1877-B ar adresi Hipokrāta ielā 2, Rīgā. Saskaņā ar Valsts adrešu reģistru un NĪVKIS datiem, būvei piešķirta adrese Hipokrāta iela 2F, Rīgā (turpmāk šajā punktā – nekustamais īpašums Hipokrāta iela 2F, Rīgā).
Saskaņā ar NĪVKIS nekustamais īpašums sastāv no vienas būves (būves kadastra apzīmējums 0100 122 0325 003) – noliktavas ar kopējo platību 472.0 m2, galvenais lietošanas veids: 1252 - noliktavas, rezervuāri, bunkuri un silosi.

Saskaņā ar NĪVKIS nekustamā īpašuma kadastrālā vērtība uz 01.01.2022. noteikta 20 218 euro.

Nekustamais īpašums Hipokrāta iela 2F, Rīgā, ir atdalīts no nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 122 2078) - Hipokrāta iela 2, Rīgā, kas pamatojoties uz Ministru kabineta 2008.gada 17.janvāra rīkojumu Nr.14 “Par nekustamā īpašuma Rīgā, Hipokrāta ielā 2, pārņemšanu valsts īpašumā” ir bez atlīdzības pārņemts valsts īpašumā Veselības ministrijas valdījumā no Rīgas valstspilsētas pašvaldības. Nekustamais īpašums tika nodots SIA "Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca" pārvaldīšanā un lietošanā.
Minētajā rīkojumā nav noteikti nekustamā īpašuma turpmākās izmantošanas nosacījumi un atsavināšanas tiesību aprobežojumi, tai skaitā nav noteikts pienākums nekustamo īpašumu nodot atpakaļ pašvaldībai.

Valsts nekustamais īpašums – būve- Hipokrāta 2F, Rīgā, atrodas uz SIA "STATUS KOSMĒTIKA" piederoša nekustamā īpašuma (nekustama īpašuma kadastra Nr.0100 122 2112) - zemes vienības 2058 m2 platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 122 2112) Hipokrāta ielā 2F, Rīgā, kas ierakstīts zemesgrāmatā Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000400367.

VNĪ ir saņēmusi Veselības ministrijas 28.04.2022. vēstuli Nr.01-31.1/2183 ar lūgumu uzsākt nekustamā īpašuma Hipokrāta ielā 2F, Rīgā, atsavināšanu. Vēstulē Veselības ministrija sniedz šādu informāciju:
Būve – noliktava nodota pārvaldīšanā SIA „Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca” (turpmāk – RAKUS) ar 2009. gada 24. februārī starp Ministriju un RAKUS noslēgto nekustamā īpašuma apsaimniekošanas līgumu Nr. 72. Būve nav nepieciešama RAKUS funkciju nodrošināšanai;
Laika gaitā tika secināts, ka būvē 2007.gada 17.junijā (vēl pirms būvi valdījumā pārņēma Veselības ministrija) izcēlies ugunsgrēks, kura ietvaros no kopējās būves platības 478,5 m2 ugunsgrēks izplatījies 336,2 m2 platībā. Par ugunsgrēka faktu sastādīts Ugunsdzēsības un glābšanas dienesta Akts par ugunsgrēku;
 Laika gaitā zemes īpašnieks SIA "STATUS KOSMĒTIKA”, uz kuras zemes atrodas būve, būvi ir atjaunojis, proti ir veikta patvaļīga būvniecība. SIA "STATUS KOSMĒTIKA"” visu šo laiku būvi faktiski ir arī izmantojusi. Par būves izmantošanu tiesiskās attiecības starp RAKUS un SIA "STATUS KOSMĒTIKA" nav nodibinātas;
SIA "STATUS KOSMĒTIKA" 2017.gada 6.jūnija vēstulē “Par būves Hipokrātu ielā 2F, Rīgā atsavināšanu” ir izteikusi vēlmi būvi iegādāties.
Vienlaikus VNĪ 2022.gada 21.aprīlī ir saņēmusi SIA "STATUS KOSMĒTIKA" atsavināšanas ierosinājumu par nekustamā īpašuma Hipokrāta ielā 2F, Rīgā, atsavināšanu (reģistrēts VNĪ lietvedībā ar Nr. S/5631).
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta ceturtās daļas 1.punktu atsevišķos gadījumos publiskas personas nekustamā īpašuma atsavināšanu var ierosināt zemes īpašnieks, ja viņš vēlas nopirkt zemesgrāmatā ierakstītu ēku (būvi), kas atrodas uz īpašumā esošās zemes.
Pirmpirkuma tiesības uz valstij piederošo būvi Hipokrāta ielā 2F, Rīgā, saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta ceturtās daļas 1.punktu ir zemes vienības, uz kuras atrodas valsts būve, īpašniekam - SIA "STATUS KOSMĒTIKA”. Personai, vienlaikus ar sludinājumu par publiskas personas nekustamā īpašuma izsoli, tiks nosūtīts paziņojums par izsoli, vienlaicīgi uzaicinot personu mēneša laikā iesniegt pieteikumu par pirmpirkuma tiesību izmantošanu saskaņā ar Atsavināšanas likuma 14.pantu. Ja mēneša laikā minētās persona neiesniegs pieteikumu par nekustamā īpašuma pirkšanu vai iesniegs atteikumu, rīkojama izsole. Šādā gadījumā zemes īpašnieks būs tiesīgs iegādāties nekustamo īpašumu izsolē vispārējā kārtībā.

Vienlaikus, lai nodrošinātu tiesisko skaidrību, VNĪ lūdza Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentu sniegt skaidrojumu par kārtību, kādā risināms jautājums par patvaļīgās būvniecības seku novēršanu, kas konstatētas būvē (būves kadastra apzīmējums 0100 122 0325 003) atbilstoši Rīgas pilsētas 2015.gada 20.oktobra atzinumam par būves pārbaudi Nr. BV-15-3144-atz. Minētajā atzinumā norādīts, ka objekts pēc izcelsmes nav klasificējams kā patvaļīga būvniecība, jo iestājies administratīvās atbildības noilgums. Vienlaicīgi norādīts, ka ēkas atjaunošana pēc ugunsgrēka ir vērtējama kā patvaļīga būvniecība, jo nav būvniecību reglamentējošo normatīvo aktu noteiktajā kārtībā izstrādātas dokumentācijas, kas apliecinātu dabā eksistējošās būves ar konkrētiem izmēriem likumību.
Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments (turpmāk- Departaments) 20.06.2022. vēstulē Nr. DA-22-16528-nd sniedz informāciju, ka šobrīd turpinās dokumentu izvērtēšanas process un šobrīd nav izdots administratīvais akts, ar kuru būtu uzlikts pienākums novērst patvaļīgas būvniecības sekas nekustamajā īpašumā Hipokrāta ielā 2F, Rīgā, vienlaikus informējot, ka Departaments rīkosies savas kompetences ietvaros un atbilstoši Administratīvā procesa likuma 63. pantam izdos administratīvo aktu attiecībā uz patvaļīgas būvniecības radīto seku novēršanu nekustamajā īpašumā. Vienlaikus Departaments paskaidro, lai novērstu patvaļīgas būvniecības sekas nekustamajā īpašumā, nepieciešams izstrādāt būvniecības dokumentāciju normatīvajos aktos noteiktā kārtībā, vai atgriezt būvi tādā stāvoklī, kāds tas bija pirms 2015.gada 20.oktobra atzinumā par būves pārbaudi Nr. BV-15-3144-atz konstatētās situācijas.

Lai nākamajam nekustamā īpašuma ieguvējam nodrošinātu pilnīgu informāciju par pārdodamo nekustamo īpašumu un turpmāko rīcību ar būvi, atsavināšanas izsoles noteikumos tiks iekļauta informācija par nekustamā īpašuma faktisko stāvokli, tai skaitā izsoles noteikumiem tiks pievienots Rīgas pilsētas 2015.gada 20.oktobra atzinums par būves pārbaudi Nr. BV-15-3144-atz un Rīgas domes pilsētas attīstības departamenta saņemtā vēstule par atbildi uz iesniegumu par patvaļīgi veiktiem būvdarbiem nekustamajā īpašumā Hipokrāta ielā 2 F, Rīgā.
Vienlaikus izsoles noteikumos tiks norādīts, ka pārdodamā valsts nekustamā īpašuma sastāvā esošā būve atrodas uz juridiskai personai piekrītošās zemes vienības, kas neietilpst pārdodamā objekta sastāvā un ka pircējs neiegūst īpašuma tiesības uz zemi. Papildus izsoles noteikumos tiks norādīts – situācijā, ja valsts nekustamo īpašumu neiegādāsies zemes īpašnieks, valsts nekustamā īpašuma ieguvējs un zemes īpašnieks atradīsies piespiedu dalītā īpašuma tiesiskajās attiecībās. Neatkarīgi no zemes un būves īpašnieku gribas, personai, kas būs būves īpašnieks, būs pienākums maksāt lietošanas maksu zemes īpašniekam par zemes lietošanas tiesībām.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Informāciju skatīt sadaļā "Pašreizējā situācija".
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta pirmajā daļā noteikto valsts mantas atsavināšanu var ierosināt, ja tā nav nepieciešama attiecīgajai iestādei vai citām valsts iestādēm to funkciju nodrošināšanai.

Ņemot vērā, ka nekustamie īpašumi nav nepieciešami citu valsts pārvaldes iestāžu funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, ir sagatavots attiecīgs Ministru kabineta rīkojuma projekts.

Valsts nekustamā īpašuma Hipokrāta ielā 2F, Rīgā, atsavināšanu saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta otro daļu ierosina Veselības ministrija. Vienlaikus ir saņemts arī atsavināšanas ierosinājums no personas, zemesgabala īpašnieka - SIA "STATUS KOSMĒTIKA", kas var ierosināt valsts nekustamā īpašuma atsavināšanu, ja vēlas nopirkt zemesgrāmatā ierakstītu ēku (būvi), kas atrodas uz īpašumā esošās zemes.

Savukārt valsts nekustamā īpašuma Augusta ielā 62, Krāslavā, Krāslavas novadā, atsavināšanu saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta otro daļu ierosina Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas.
Atsavinot nekustamo īpašumu Augusta ielā 62, Krāslavā, Krāslavas novadā, papildus jāņem vērā likumā “Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās” 21.pantā noteiktie ierobežojumi darījumiem ar zemes īpašumiem.

Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 9.panta pirmo daļu valsts nekustamo īpašumu atsavināšanu organizē VNĪ.

Rīkojuma projekts paredz attiecīgajam nekustamā īpašuma valdītājam  – uzdevumu nodot pircējam valsts nekustamo īpašumu 30 (trīsdesmit) dienu laikā no pirkuma līguma noslēgšanas dienas, sastādot attiecīgu pieņemšanas un nodošanas aktu. Trīsdesmit dienu termiņš dokumentu nodošanai nekustamā īpašuma pircējam noteikts, izvērtējot nekustamā īpašuma pircēja pienākumu veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, samērīgi ar nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem. Atbilstoši Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 30.pantā noteiktajam, izsoles dalībniekam, kurš būs nosolījis augstāko cenu par nekustamo īpašumu, būs jāsamaksā par nosolīto nekustamo īpašumu divu nedēļu laikā. Līdz ar to samērīgiem ar nekustamā īpašuma pircēja pienākumiem, veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, ir jābūt arī nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem. Tādēļ VNĪ nekustamo īpašumu pirkumu līgumos paredz nosacījumu, ka dokumentus, kas nepieciešami pircēja īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatā, pārdevējs (vai valdītājs) izsniedz pircējam 30 (trīsdesmit) dienu laikā pēc visu saistību izpildes pret pārdevēju.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskās personas manta” 12.punktā noteiktajam, lai noskaidrotu, vai atsavināmie valsts nekustamie īpašumi nav nepieciešami citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, Rīkojuma projektu izsludinot Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, tiks nodrošināts noteikumos noteiktais pienākums.
Ja divu nedēļu laikā pēc Ministru kabineta projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nepieprasa projektā minēto nekustamo īpašumu valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, to var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Attiecībā uz valsts nekustamo īpašumu Augusta ielā 62, Krāslavā, Krāslavas novadā, jebkurš tiesību subjekts - fiziska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties valsts nekustamo īpašumu.
Attiecībā uz valsts nekustamo īpašumu Hipokrāta iela 2F, Rīgā - attiecīgās zemes vienības īpašnieks - SIA "STATUS KOSMĒTIKA”. Ja zemes īpašnieks - pirmpirkuma tiesīgā persona savas tiesības neizmantos - jebkurš tiesību subjekts - fiziska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties valsts nekustamo īpašumu.
 
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Attiecībā uz valsts nekustamā īpašuma Augusta ielā 62, Krāslavā, Krāslavas novadā, jebkurš tiesību subjekts - juridiska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties valsts nekustamo īpašumu.

 Attiecībā uz valsts nekustamo īpašumu Hipokrāta iela 2F, Rīgā - attiecīgās zemes vienības īpašnieks - SIA "STATUS KOSMĒTIKA”. Ja zemes īpašnieks - pirmpirkuma tiesīgā persona savas tiesības neizmantos - jebkurš tiesību subjekts - juridiska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties valsts nekustamo īpašumu.

 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija

Projekta īstenošanai nav nepieciešami papildus līdzekļi no valsts vai pašvaldību budžeta. VNĪ saskaņā ar Atsavināšanas likuma 47.pantu un Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskas personas manta” 37.punktu valsts nekustamās mantas atsavināšanā iegūtos līdzekļus pēc atsavināšanas izdevumu segšanas ieskaitīs valsts pamatbudžeta ieņēmumu kontā mēneša laikā pēc to saņemšanas.
Ja nekustamais īpašums Augusta ielā 62, Krāslavā, Krāslavas novadā, tiks atsavināts 2022.gadā, tad atsavināšanā iegūtie līdzekļi pēc atsavināšanas izdevumu segšanas saskaņā ar  likuma “Par valsts budžetu 2022.gadam” 40.panta septīto daļu izlietos tās pārvaldīšanā esošo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanai (izņemot netiešo izmaksu segšanai), tai skaitā valsts nekustamo īpašumu uzlabošanas darbu veikšanai un vidi degradējošo objektu sakārtošanai. Minētos līdzekļus, kas 2022. gadā netiks izlietoti valsts īpašumā un VNĪ pārvaldīšanā esošo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanai, līdz 2022. gada 31. decembrim ieskaitīs valsts budžetā.

Attiecībā uz valsts nekustamā īpašuma Hipokrāta iela 2F, Rīgā, atsavināšanu jāņem vērā  likuma “Par valsts budžetu 2022.gadam” 40. panta otrajā un piektajā daļā noteiktajā kārtībā.
Saskaņā ar likuma “Par valsts budžetu 2022.gadam” 40. panta otro daļu, ja valsts nekustamā īpašuma atsavināšanu organizē ministrija vai cita centrālā valsts iestāde, kuras valdījumā ir attiecīgais valsts nekustamais īpašums, šā valsts nekustamā īpašuma atsavināšanas rezultātā iegūtos līdzekļus pēc atsavināšanas izdevumu atskaitīšanas ieskaita valsts budžetā. Finanšu ministram ir tiesības palielināt attiecīgajai ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei apropriāciju resursiem no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem 50 procentu apmērā no valsts nekustamā īpašuma atsavināšanas rezultātā valsts budžetā ieskaitītajiem līdzekļiem. Apropriāciju palielina, ja ir pieņemts Ministru kabineta lēmums par finansējuma summu un to, kādam mērķim atsavināšanas rezultātā iegūtie līdzekļi piešķirami apropriācijas palielināšanai resursiem no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumiem, un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas palielinājumu.
Saskaņā ar likuma “Par valsts budžetu 2022.gadam) piekto daļu, ja Atsavināšanas likumā noteiktajā kārtībā Veselības ministrijas valdījumā esošu valsts nekustamo īpašumu atsavina VNĪ, šā panta otrajā daļā minētā apropriācija piešķirama kapitālieguldījumiem Veselības ministrijas valdījumā esošo Veselības ministrijas iestāžu funkciju nodrošināšanai izmantoto valsts nekustamo īpašumu attīstīšanai.

VNĪ saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 47.pantu un Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskas personas manta” 37.punktu valsts nekustamās mantas atsavināšanā iegūtos līdzekļus pēc atsavināšanas izdevumu segšanas ieskaitīs valsts pamatbudžeta ieņēmumu kontā mēneša laikā pēc to saņemšanas. 
Ja nekustamais īpašums tiks atsavināts 2022.gadā, tad atsavināšanā iegūtie līdzekļi pēc atsavināšanas izdevumu segšanas saskaņā ar  likuma “Par valsts budžetu 2022.gadam” 40. panta piekto daļu un pēc attiecīga Ministru kabineta lēmuma pieņemšanas un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas saskaņojuma saņemšanas, izlietojami Veselības ministrijas valdījumā esošo Veselības ministrijas iestāžu funkciju nodrošināšanai izmantoto valsts nekustamo īpašumu attīstīšanai.
Šobrīd nav iespējams noteikt summu, kas tiks ieskaitīta valsts budžetā, jo pašlaik nav iespējams noteikt īpašuma pārdošanas vērtību, jo nekustamā īpašuma atsavināšana (nosacītās cenas noteikšana) tiks organizēta pēc Ministru kabineta rīkojuma pieņemšanas un tā būs atkarīga no nekustamā īpašuma tirgus vērtības vērtēšanas dienā. Atsavināšanas izdevumu apmēru nosaka Ministru kabineta paredzētajā kārtībā.

 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Tiesību aktu projektu publiskajā portālā Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 11.pantā noteikto sludinājumi par publiskas personas nekustamā īpašuma izsoli publicējami oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, institūcijas, kas organizē nekustamā īpašuma atsavināšanu tīmekļvietnē un attiecīgās pašvaldības teritorijā izdotajā vietējā laikrakstā, ja tāds ir. Vienlaicīgi ar sludinājumu VNĪ tīmekļvietnē ievieto arī pārdodamā valsts nekustamā īpašuma izsoles noteikumus. Rīkojot elektronisku izsoli, sludinājumi par publiskas personas mantas izsoli ievietojami arī elektronisko izsoļu tīmekļvietnē (https://izsoles.ta.gov.lv).
 

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē: www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

Projekta izpildi nodrošinās Finanšu ministrija, valsts akciju sabiedrība "Valsts nekustamie īpašumi", Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija, Veselības ministrija.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi