Anotācija (ex-ante)

23-TA-2909: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts meža zemes "Cūksilu mežs" Inčukalna pagastā, Siguldas novadā atsavināšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 4. punkts un piektā daļa, Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 4. panta pirmā daļa, 5. panta pirmā daļa un 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par valsts meža zemes "Cūksilu mežs" Inčukalna pagastā, Siguldas novadā atsavināšanu" (turpmāk – Rīkojuma projekts) sagatavots, lai, ievērojot Meža likumā un Atsavināšanas likumā ietverto tiesisko regulējumu, nekustamo īpašumu "Cūksilu mežs" Inčukalna pagastā, Siguldas novadā nodotu atsavināšanai un atļautu valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi" (turpmāk – VNĪ) to pārdot par brīvu cenu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Rīkojuma projekts paredz atļaut VNĪ pārdot nekustamo īpašumu "Cūksilu mežs" (nekustamā īpašuma kadastra numurs 8064 006 1400) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 006 1376) 8,5711 ha platībā – Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, kas ierakstīts zemesgrāmatā uz valsts vārda Zemkopības ministrijas personā Inčukalna pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000640226 (turpmāk – Nekustamais īpašums).
Saskaņā ar zemesgrāmatas datiem un Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – NĪVKIS) datiem Nekustamā īpašuma sastāvā ietilpst zemes vienība 8,5711 ha platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 006 1376). Tās lietošanas mērķis ir 0201 – zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir mežsaimniecība – 8,5711 ha, un tās kadastrālā vērtība pēc stāvokļa 2023. gada 17. martā ir noteikta 5300 euro apmērā. Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem: mežu platība 3,2406 ha, ūdens objektu zeme 0,0800 ha, zeme zem ēkām 5,1200 ha, pārējās zemes platība 0,1305 ha. Nekustamajam īpašumam atzīmju veidā zemesgrāmatā reģistrēts apgrūtinājums – apbūves tiesība uz zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 8064 006 1376, termiņš no 2020. gada 20. oktobra līdz 2050. gada 19. oktobrim, apbūves tiesīgais "Rettenmeier Baltic Timber" SIA, reģistrācijas numurs 40003240191 (turpmāk – SIA "Rettenmeier Baltic Timber"), un apbūves tiesībai atvērts Inčukalna pagasta zemesgrāmatas nodalījums Nr. 100000474820-AT001 ar nosaukumu "Cūksilu meža masīvs".
NIVKIS Nekustamajam īpašumam noteikti šādi apgrūtinājumi:
1) sanitārās aizsargjoslas teritorija ap kapsētu – 0,1314 ha;
2) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju, ja tā šķērso meža teritoriju, – 0,0027 ha;
3) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju, ja tā šķērso meža teritoriju, – 0,1070 ha;
4) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju, ja tā šķērso meža teritoriju, – 0,0322 ha;
5) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar drenām un atklātiem grāvjiem – 0,1609 ha;
6) drošības aizsargjoslas teritorija gar dzelzceļu, pa kuru pārvadā naftu, naftas produktus, bīstamas ķīmiskās vielas un produktus, – 0,1564 ha;
7) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap elektrisko tīklu transformatoru apakšstaciju – 0,0018 ha;
8) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju – 0,0011 ha;
9) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju – 0,0219 ha;
10) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju – 0,0594 ha;
11) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar stratēģiskas (valsts) nozīmes un reģionālas nozīmes dzelzceļa infrastruktūrā ietilpstošajiem sliežu ceļiem, izņemot tiem piegulošos vai ar tiem saistītos staciju sliežu ceļus, speciālās nozīmes sliežu ceļus, pievedceļus un strupceļus pilsētās un ciemos – 0,1564 ha.

Saskaņā ar Inčukalna novada pašvaldības 2013. gada 22. maija saistošo noteikumu Nr. 10/2013 "Par Inčukalna novada teritorijas plānojuma 2013.–2024. gadam Grafisko daļu un Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumiem" (turpmāk – TIAN) grafiskās daļas funkcionālā zonējuma karti Nekustamais īpašums atrodas Inčukalna ciemā un tā plānotā (atļautā) izmantošana ir Rūpniecības apbūves teritorija (R).
Atbilstoši TIAN Rūpniecības apbūves teritorija (R) nozīmē teritoriju, kurā galvenais zemes izmantošanas veids ir rūpnieciskās un lauksaimnieciskās ražošanas uzņēmumi, transporta un noliktavu uzņēmumi, kā arī uzņēmumi, kuriem atbilstoši normatīviem ir noteiktas sanitārās aizsargjoslas vai arī īpašas prasības transportam. Atļautā galvenā izmantošana:
● vieglās ražošanas uzņēmumu apbūve;
● vispārīgās ražošanas uzņēmumu apbūve;
● lauksaimnieciskās ražošanas uzņēmumu apbūve;
● smagās ražošanas uzņēmumu apbūve, saskaņojot ar Pašvaldību;
● kokapstrādes uzņēmumu apbūve;
● elektroenerģijas un siltumenerģijas ražošanas uzņēmumu apbūve;
● transporta uzņēmumu apbūve; loģistikas, noliktavu, vairumtirdzniecības uzņēmumu apbūve un atklātas noliktavu teritorijas; biznesa inkubators;
● biroji, mazumtirdzniecības, pakalpojumu un sabiedriskās ēdināšanas u.tml. objekti, kas funkcionāli saistīti ar galveno izmantošanas veidu;
komunālo uzņēmumu un iestāžu, kā arī atkritumu vākšanas, apstrādes un pārstrādes uzņēmumu apbūve;
● intensīvās audzēšanas kompleksi un lopkopības un putnkopības fermas (atļautas tikai ārpus Vangažu pilsētas un ciemu teritorijām);
● degvielas un gāzes uzpildes stacijas (DUS, GUS);
● autoserviss un autotirdzniecība;
● atklātas un slēgtas autostāvvietas un autostāvlaukumi (tajā skaitā kravas transportlīdzekļu);
● metāllūžņu un nolietotās tehnikas (transporta līdzekļu, sadzīves tehnikas u.c.) uzkrāšana;
● ugunsdzēsības depo.
Atļautā palīgizmantošana:
● piebraucamie ceļi, gājēju ceļi, laukumi;
● saimniecības ēkas un palīgēkas;
● inženiertehniskās apgādes tīkli un to objekti;
● apstādījumi.

Nekustamā īpašuma izveidošana.
2020. gada 20. oktobrī akciju sabiedrība "Latvijas valsts meži" (turpmāk – LVM), pamatojoties uz Zemkopības ministrijas pilnvaru, noslēdza Apbūves tiesības līgumu Nr. 5-7.3_0002_260_20_135 ar SIA "Rettenmeier Baltic Timber". Saskaņā ar to SIA "Rettenmeier Baltic Timber" piešķirtas apbūves tiesības zemes vienības daļas ar kadastra apzīmējumu 8064 006 0710 8005 8,57 ha platībā, kas atrodas nekustamā īpašuma "Cūksilu meža masīvs" (kadastra numurs 8064 006 0169) Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, sastāvā esošajā zemes vienībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 006 0710). Apbūves tiesības līguma mērķis ir rūpnieciskās ražošanas objektu apbūve (apaļkoku šķirošanas līniju un tai piegulošo laukumu un ūdens attīrīšanas iekārtu un kokzāģētavas ēku un tai piegulošo laukumu izbūve), un noslēgtā apbūves tiesības līguma termiņš – līdz 2050. gada 19. oktobrim.
2021. gada 30. augustā ar vēstuli Nr. 08/06 SIA "Rettenmeier Baltic Timber" un akciju sabiedrība "INČUKALNS TIMBER" (reģistrācijas numurs 40003240543) iesniedza VNĪ atsavināšanas ierosinājumu (turpmāk – atsavināšanas ierosinājums), kurā cita starpā SIA "Rettenmeier Baltic Timber" lūdz atsavināt Nekustamo īpašumu.

Atsavināšanai virzāmais Nekustamais īpašums izveidots, atdalot zemes vienības daļu no nekustamā īpašuma "Cūksilu meža masīvs" (kadastra numurs 8064 006 0169) sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8064 006 0710 Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, kas ierakstīts zemesgrāmatā uz valsts vārda Zemkopības ministrijas personā un ir valsts meža zeme Meža likuma izpratnē.

Saskaņā ar Siguldas novada būvvaldes 2022. gada 12. aprīļa lēmumu Nr. 14 "Par zemes ierīcības projekta apstiprināšanu nekustamo īpašumu Cūksilu meža masīvs un Briežpurva mežiņi Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, zemes vienību sadalīšanai" nolemts apstiprināt zemes ierīcības projektu, kas paredz
1) no nekustamā īpašuma "Cūksilu meža masīvs" (nekustamā īpašuma kadastra numurs 8064 006 0169) Inčukalna pagastā, Siguldas novadā sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 006 0710) atdalīt zemes vienības daļu;
2) veidot jaunu zemes vienību ar pirmsreģistrētu kadastra apzīmējumu 8064 006 1376 un platību 8,57 ha. Jaunveidojamam nekustamam īpašumam, kas sastāv no zemes vienības ar pirmsreģistrētu kadastra apzīmējumu 8064 006 1376, piešķirt nekustamā īpašuma nosaukumu "Cūksilu mežs". Zemes vienībai noteikt nekustamā īpašuma lietošanas mērķi – zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir mežsaimniecība (NĪLM kods 0201).
Ar rīkojuma projektu atsavināšanai tiek virzīts jaunizveidotais Nekustamais īpašums.

Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 4. punkts noteic, ka zemesgrāmatā ierakstītās valsts meža zemes atsavināšanu vai privatizāciju var atļaut ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu, ja valsts meža zeme (funkcionālā platībā) nepieciešama Latvijas Republikā reģistrētai kapitālsabiedrībai, lai paplašinātu tās īpašumā esošās rūpnieciskās ražošanas būves vai kompleksās būves rūpnieciskajai ražošanai (izņemot ieguves rūpniecības vai iežieguves būves), un attiecīgais kapitālsabiedrības zemes īpašums robežojas ar valsts meža zemi, kā arī ja īpašumā esošās rūpnieciskās ražošanas būves vai kompleksās būves rūpnieciskajai ražošanai (izņemot ieguves rūpniecības vai iežieguves būves) atrodas uz valsts meža zemes.
Grozījumi Meža likumā, kas stājās spēkā 2021. gada 19. maijā, paplašina valsts meža zemes atsavināšanas iespējas, nosakot kritērijus, kurus piemērojot var atsavināt valsts meža zemi.
Grozījumu mērķis, paplašinot Meža likuma 44. panta ceturtajā daļā noteikto subjektu loku, kuri ir tiesīgi ierosināt valsts meža zemes atsavināšanu, bija vērsts uz valsts meža zemes atsavināšanu tikai tām kapitālsabiedrībām, kurām funkcionāli nepieciešama papildu teritorija, lai paplašinātu kapitālsabiedrības īpašumā esošās rūpnieciskās ražošanas būves vai kompleksās būves, vienlaikus paredzot izņēmumu attiecībā uz ieguves rūpniecības vai iežieguves būvēm.
Atbilstoši grozījumu Meža likumā anotācijā minētajam to, vai uzņēmuma paplašināšanai nav citas alternatīvas kā tikai paplašināšanās uz valsts meža zemes, vērtē un attiecīgu lēmumu pieņem tā publiskā persona, uz kuras vārda valsts meža zeme ir ierakstīta zemesgrāmatā. Turklāt kapitālsabiedrībai, ierosinot valsts meža zemes atsavināšanu, ar ģenerālplānu (uz derīga topogrāfiskā plāna pamatnes izstrādāta projektējamās teritorijas vispārīgā plāna būvprojekta sastāvā ar būvju, labiekārtojuma elementu un inženiertīklu piesaisti zemes gabalam) ir jāpamato atsavināmās platības funkcionālā nepieciešamība.
Vienlaikus Meža likuma 44. panta piektā daļa paredz, ka šā panta ceturtās daļas 4. punktā minētā zeme atsavināma Atsavināšanas likumā noteiktajā kārtībā. Atsavinot zemi šā panta ceturtās daļas 4. punktā minētajām personām, piemērojama Atsavināšanas likumā noteiktā kārtība nekustamo īpašumu pārdošanai par brīvu cenu, kādā pārdodami nekustamie īpašumi Atsavināšanas likuma 4. panta ceturtajā daļā minētajām personām. Saskaņā ar Civillikuma 1129.7 pantu pirms zemesgrāmatās reģistrētā apbūves tiesības termiņa notecējuma apbūves tiesība izbeidzas ar
1) tiesību sakritumu vienā personā;
2) tiesas spriedumu;
3) savstarpēju vienošanos.
Saskaņā ar Uzņēmumu reģistra datubāzē pieejamo informāciju Nekustamā īpašuma atsavināšanas ierosinātājs SIA "Rettenmeier Baltic Timber" ir Latvijā reģistrēta kapitālsabiedrība, kas Uzņēmumu reģistra Komercreģistrā ir reģistrēta 1994. gada 29. decembrī.
SIA "Rettenmeier Baltic Timber" atsavināšanas ierosinājumā paskaidro, ka Nekustamais īpašums ir nepieciešams, lai paplašinātu tās īpašumā esošās rūpnieciskās ražošanas būves, proti, paplašinātu ražotni, ieplānojot Nekustamajā īpašumā izvietot apaļkoku šķirošanas līniju un tai piegulošos laukumus un lietus ūdens attīrīšanas iekārtas, kā arī kokzāģētavas ēku un tai piegulošos laukumus.
Šī projekta īstenošanai SIA "Rettenmeier Baltic Timber", pamatojoties uz apbūves līgumu, jau ir uzsākusi būvniecības procesu: Inčukalna novada domes būvvalde 2022. gada 8. novembrī izdeva būvatļauju Nr. BIS-BV-4.2-2022-525 (258).
Atsavināšanai nododamās valsts meža zemes funkcionālā nepieciešamība pamatota SIA "Rettenmeier Baltic Timber" atsavināšanas ierosinājumam pievienotajā tās iecerētās ražotnes paplašināšanas ģenerālplānā, kurā ar jaunajām ēkām un iekārtām paredzēts aizvietot jau novecojošās ražošanas iekārtas. Jaunās iekārtas samazinās produkcijas pārvadāšanas attālumu un dažādas ražošanas procesu nenovēršamās blakus parādības (troksni, koksnes putekļus, izplūdes gāzes). Pēc projekta īstenošanas ražošanas procesi pavirzīsies tālāk no Inčukalna dzīvojamās zonas, un tas samazinās ražošanas troksni tās tuvumā, kā arī nodrošinās koksnes lietderīgāku izlietojumu, uzlabos darba produktivitāti un apstākļus, kā arī ražotnes iekšējo loģistiku kopumā.

Atsavināšanai nododamais Nekustamais īpašums robežojas ar SIA "Rettenmeier Baltic Timber" – kapitālsabiedrībai, kas ierosinājusi Nekustamā īpašuma atsavināšanu, – piederošiem nekustamajamiem īpašumiem: nekustamo īpašumu ar kadastra numuru 8064 006 0702 Plānupes ielā 26, Inčukalnā, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā un nekustamo īpašumu ar kadastra numuru 8064 006 0806 Plānupes ielā 30, Inčukalnā, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā.
Atsavināšanas ierosinātāja SIA "Rettenmeier Baltic Timber" īpašumos Plānupes ielā 26, Inčukalnā, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā (nekustamā īpašuma kadastra numurs 8064 006 0702) un Plānupes ielā 30, Inčukalnā, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā (nekustamā īpašuma kadastra numurs 8064 006 0806) atrodas SIA "Rettenmeier Baltic Timber" kokapstrādes nozares ražošanas objekts, kurā tiek ražoti zāģmateriāli, līmētās koksnes plātnes, koksnes granulas un briketes. No nekustamajiem īpašumiem Plānupes ielā 26 un Plānupes ielā 30 Inčukalnā, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā uz ziemeļu pusi atrodas dzelzceļa līnija, uz austrumu pusi – SIA "Rettenmeier Baltic Timber" piederošs nekustamais īpašums Plānupes ielā 26, bet aiz tā – citai juridiskai personai piederošs īpašums un dzīvojamās apbūves teritorija, uz dienvidu pusi – akciju sabiedrībai "INČUKALNS TIMBER" piederošais nekustamais īpašums Plānupes ielā 24 un uz rietumu pusi – SIA "Rettenmeier Baltic Timber" atsavināšanai nododamais Nekustamais īpašums.
Tādējādi vienīgais virziens ražošanas objekta paplašināšanai ir SIA "Rettenmeier Baltic Timber" lūgtā atsavināmā valsts zemes platība.
Izvērtējot rīcībā esošo informāciju, atsavināšanas ierosinājumu un iesniegtos dokumentus, LVM sniegto izvērtējumu un ievērojot to, ka SIA "Rettenmeier Baltic Timber" attīstība ir iespējama vienīgi atsavināšanas ierosinājumā norādītajās valsts meža zemes platībās, kā arī Meža likuma 44. pantā un Atsavināšanas likuma 4. pantā minēto, Zemkopības ministrijas ieskatā gan ierosinātājs, gan atsavināšanas ierosinājums atbilst Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 4. punkta nosacījumiem.
Siguldas novada pašvaldība 2023. gada 9. janvāra vēstulē Nr. A-3.10/4/68 norādīja, ka saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 1. panta 11. punktā noteikto zemes vienība nav uzskatāma par starpgabalu, uz šo zemes vienību neattiecas likuma "Par zemes privatizāciju lauku apvidos" 29. panta otrajā daļā minētie ierobežojumi darījumiem ar zemes īpašumiem, kā arī zemes vienība neatrodas degradētā teritorijā. Zemes vienība piekļaujas pie valsts autoceļa P10 "Inčukalns–Ropaži–Ikšķile", bet piekļūšana varētu tikt nodrošināta tikai cauri SIA "Rettenmeier Baltic Timber" piederošajām zemes vienībām.
Saskaņā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras 2023. gada 20. maija lēmumu Nr. 5.3-12-N-2023/6 tika nolemts apstiprināt uz atsavināšanai nododamā Nekustamā īpašuma SIA "Rettenmeier Baltic Timber" iecerētā investīciju projekta atbilstību prioritārajam statusam.  
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Skatīt sadaļā "Pašreizējā situācija".
Risinājuma apraksts
Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 4. punkts noteic, ka zemesgrāmatā ierakstītās valsts meža zemes atsavināšanu vai privatizāciju var atļaut ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu, ja valsts meža zeme (funkcionālā platībā) nepieciešama Latvijas Republikā reģistrētai kapitālsabiedrībai, lai paplašinātu tās īpašumā esošās rūpnieciskās ražošanas būves vai kompleksās būves rūpnieciskajai ražošanai (izņemot ieguves rūpniecības vai iežieguves būves), un attiecīgais kapitālsabiedrības zemes īpašums robežojas ar valsts meža zemi, kā arī ja īpašumā esošās rūpnieciskās ražošanas būves vai kompleksās būves rūpnieciskajai ražošanai (izņemot ieguves rūpniecības vai iežieguves būves) atrodas uz valsts meža zemes.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 9. panta pirmo daļu valsts nekustamo īpašumu atsavināšanu organizē VNĪ.
Sagatavotais rīkojuma projekts paredz nodot atsavināšanai Nekustamo īpašumu un atļaut VNĪ pārdot Nekustamo īpašumu par brīvu cenu saskaņā ar Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 4. punktu un piekto daļu.
Uz SIA "Rettenmeier Baltic Timber" nav attiecināma Atsavināšanas likuma 14. panta pirmā daļa, jo šajā gadījumā, lai valsts meža zemes atsavināšanas ierosinātājs varētu atsavināt valsts meža zemi saskaņā ar Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 4. punktu, ir jāizpildās konkrētiem kritērijiem un tikai to izpildes rezultātā valsts meža zemi var atsavināt Publiskas personas mantas atsavināšanas likumā noteiktajā kārtībā, pārdodot to par brīvu cenu.
Meža likuma 44. panta piektajā daļā ir tieši noteikts, ka atsavinot zemi šā panta ceturtās daļas 4. punktā minētajām personām, piemērojama Publiskas personas mantas atsavināšanas likumā noteiktā kārtība nekustamo īpašumu pārdošanai par brīvu cenu, kādā pārdodami nekustamie īpašumi Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 4. panta ceturtajā daļā minētajām personām.
Atbilstoši Atsavināšanas likuma 37. panta pirmās daļas 4. punktam pārdot publiskas personas mantu par brīvu cenu var, ja nekustamo īpašumu iegūst šā likuma 4. panta ceturtajā daļā minētā persona. Šajā gadījumā pārdošanas cena ir vienāda ar nosacīto cenu.
Rīkojuma projekts paredz nekustamā īpašuma valdītājam Zemkopības ministrijai uzdevumu nodot pircējam valsts nekustamo īpašumu 30 dienu laikā no pirkuma līguma noslēgšanas dienas, sagatavojot attiecīgu nodošanas un pieņemšanas aktu. Trīsdesmit dienu termiņš dokumentu nodošanai nekustamā īpašuma pircējam noteikts, izvērtējot nekustamā īpašuma pircēja pienākumu īstenot noteiktas darbības noteiktos termiņos samērīgi ar nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 2011. gada 1. februāra noteikumu Nr. 109 "Kārtība, kādā atsavināma publiskas personas manta" 12. punktā noteiktajam, lai noskaidrotu, vai atsavināmie valsts nekustamie īpašumi nav nepieciešami citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, rīkojuma projektu izsludinot Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, tiks izpildīts noteikumos noteiktais pienākums.
Ja divu nedēļu laikā pēc Ministru kabineta projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nepieprasa projektā minēto nekustamo īpašumu valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, to var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 4. punktā noteiktais ir attiecināms uz kapitālsabiedrību SIA "Rettenmeier Baltic Timber".

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Projekta īstenošanai nav nepieciešami papildus līdzekļi no valsts vai pašvaldību budžeta. VNĪ saskaņā ar Atsavināšanas likuma 47. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 1. februāra noteikumu Nr. 109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskas personas manta” 37. punktu valsts nekustamās mantas atsavināšanā iegūtos līdzekļus pēc atsavināšanas izdevumu segšanas ieskaitīs valsts pamatbudžeta ieņēmumu kontā mēneša laikā pēc to saņemšanas. Šobrīd nav iespējams noteikt summu, kas tiks ieskaitīta valsts budžetā, jo pašlaik nav iespējams noteikt īpašuma pārdošanas vērtību, jo nekustamā īpašuma atsavināšana (nosacītās cenas noteikšana) tiks organizēta pēc Ministru kabineta rīkojuma pieņemšanas un tā būs atkarīga no nekustamā īpašumu tirgus vērtības vērtēšanas dienā. Atsavināšanas izdevumu apmēru nosaka Ministru kabineta paredzētajā kārtībā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Zemkopības ministrija, AS "Latvijas valsts meži", VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama to tiesību aktu projektu izstrādē, kuri būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Tā kā projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Tiesību aktu projektu publiskajā portālā un Ministru kabineta tīmekļvietnes sadaļā "Tiesību aktu projekti".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zemkopības ministrija
  • AS "Latvijas valsts meži", VAS "Valsts nekustamie īpašumi"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi