24-TA-2394: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 24. jūlija noteikumos Nr. 507 "Govju veneriskās kampilobakteriozes uzraudzības, kontroles un apkarošanas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 24. jūlija noteikumos Nr. 507 "Govju veneriskās kampilobakteriozes uzraudzības, kontroles un apkarošanas kārtība"" (turpmāk – noteikumu projekts) sagatavots, ievērojot Ministru kabineta 2024. gada 13. septembra rīkojuma Nr. 743 "Par Lauksaimniecības datu centra likvidāciju" (turpmāk – rīkojums Nr. 743) 4.2. apakšpunktu.
Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Komisijas 2019. gada 15. marta Īstenošanas regula (ES) 2019/627, ar ko nosaka vienotu praktisku kārtību lietošanai pārtikā paredzētu dzīvnieku izcelsmes produktu oficiālo kontroļu veikšanai saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2017/625 un attiecībā uz oficiālajām kontrolēm groza Komisijas Regulu (EK) Nr. 2074/2005 (turpmāk – regula 2019/627)
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekts sagatavots, lai noteiktu, ka Lauku atbalsta dienests (turpmāk – LAD) pildīs Lauksaimniecības datu centra (turpmāk – datu centrs) līdzšinējos valsts pārvaldes uzdevumus lauksaimniecības dzīvnieku reģistra uzturēšanas jomā, lai Pārtikas un veterinārais dienests (turpmāk – PVD) turpinātu pildīt govju veneriskās kampilobakteriozes uzraudzības funkcijas, kā arī lai nodrošinātu atbilstību Eiropas Savienības tieši piemērojamiem tiesību aktiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Patlaban Ministru kabineta 2012. gada 24. jūlija noteikumu Nr. 507 "Govju veneriskās kampilobakteriozes uzraudzības, kontroles un apkarošanas kārtība" (turpmāk – noteikumi Nr. 507)
1) 4. punkts noteic, ka kampilobakteriozes laboratorisko izmeklēšanu veic akreditēta laboratorija, izmantojot metodes, kuras par kampilobakteriozi apstiprinošām atzinusi Pasaules dzīvnieku veselības organizācija un kuras apstiprinājis akreditētas laboratorijas direktors;
2) 5. punkts noteic, ka izdevumus par vaislas buļļu, teķu un āžu (dzīvnieki, kas tiek izmantoti dabīgai lecināšanai vai spermas iegūšanai) spermas vai smegmas laboratoriskajiem izmeklējumiem sedz dzīvnieku īpašnieks vai turētājs saskaņā ar normatīvo aktu par Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskā institūta valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros veikto darbību cenrādi;
3) 8. punkts noteic PVD pienākumu kampilobakteriozes valsts uzraudzības un apkarošanas programmas īstenošanai valsts aģentūrai "Lauksaimniecības datu centrs" līdz kārtējā gada 1. septembrim sniegt informāciju par vaislas buļļiem ņemamo paraugu skaitu un to atlases kritērijiem;
4) 9. punkts noteic valsts aģentūras "Lauksaimniecības datu centrs" pienākumu līdz kārtējā gada 31. oktobrim ievietot datubāzē informāciju par dzīvnieku reģistrā reģistrētajiem vaislas buļļiem, kuriem nepieciešams ņemt paraugus laboratoriskajiem izmeklējumiem nākamajā gadā;
5) 12. punkts noteic kārtību, kādā PVD inspektors pieņem lēmumu par dzīvnieku, dzīvnieku produktu un dzīvnieku izcelsmes pārtikas produktu aizliegumu, ja dzīvnieku īpašnieks vai turētājs nenodrošina dzīvnieku laboratorisko izmeklēšanu kampilobakteriozes noteikšanai atbilstoši noteikumos Nr. 507 paredzētajai kārtībai. Ja minētā prasība netiek izpildīta, PVD inspektors pieņem lēmumu nākamajā gadā līdz 31. janvārim par dzīvnieku, dzīvnieku produktu un dzīvnieku izcelsmes pārtikas produktu aprites aizliegumu, ja viņš pārbaudē konstatē, ka valsts aģentūras "Lauksaimniecības datu centrs" datubāzē nav reģistrēti dzīvnieka laboratorisko izmeklējumu rezultāti;
6) 13.3. apakšpunkts noteic, ka slimos sieviešu kārtas dzīvniekus slauc atsevišķi no veselajiem un to pienu atļauts izbarot novietnē esošajiem dzīvniekiem pēc 15 minūšu ilgas karsēšanas temperatūrā, kas nav zemāka par 70° C, vai vienu minūti ilgas vārīšanas;
7) 20. punkts noteic, ka govju veneriskās kampilobakteriozes apkarošanas laikā nokauto dzīvnieku gaļu un kautproduktus var izmantot saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 29. aprīļa Regulā (EK) Nr. 854/2004, ar ko paredz īpašus noteikumus par lietošanai pārtikā paredzētu dzīvnieku izcelsmes produktu oficiālās kontroles organizēšanu, (turpmāk – regula Nr. 854/2004) noteikto kārtību.
1) 4. punkts noteic, ka kampilobakteriozes laboratorisko izmeklēšanu veic akreditēta laboratorija, izmantojot metodes, kuras par kampilobakteriozi apstiprinošām atzinusi Pasaules dzīvnieku veselības organizācija un kuras apstiprinājis akreditētas laboratorijas direktors;
2) 5. punkts noteic, ka izdevumus par vaislas buļļu, teķu un āžu (dzīvnieki, kas tiek izmantoti dabīgai lecināšanai vai spermas iegūšanai) spermas vai smegmas laboratoriskajiem izmeklējumiem sedz dzīvnieku īpašnieks vai turētājs saskaņā ar normatīvo aktu par Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskā institūta valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros veikto darbību cenrādi;
3) 8. punkts noteic PVD pienākumu kampilobakteriozes valsts uzraudzības un apkarošanas programmas īstenošanai valsts aģentūrai "Lauksaimniecības datu centrs" līdz kārtējā gada 1. septembrim sniegt informāciju par vaislas buļļiem ņemamo paraugu skaitu un to atlases kritērijiem;
4) 9. punkts noteic valsts aģentūras "Lauksaimniecības datu centrs" pienākumu līdz kārtējā gada 31. oktobrim ievietot datubāzē informāciju par dzīvnieku reģistrā reģistrētajiem vaislas buļļiem, kuriem nepieciešams ņemt paraugus laboratoriskajiem izmeklējumiem nākamajā gadā;
5) 12. punkts noteic kārtību, kādā PVD inspektors pieņem lēmumu par dzīvnieku, dzīvnieku produktu un dzīvnieku izcelsmes pārtikas produktu aizliegumu, ja dzīvnieku īpašnieks vai turētājs nenodrošina dzīvnieku laboratorisko izmeklēšanu kampilobakteriozes noteikšanai atbilstoši noteikumos Nr. 507 paredzētajai kārtībai. Ja minētā prasība netiek izpildīta, PVD inspektors pieņem lēmumu nākamajā gadā līdz 31. janvārim par dzīvnieku, dzīvnieku produktu un dzīvnieku izcelsmes pārtikas produktu aprites aizliegumu, ja viņš pārbaudē konstatē, ka valsts aģentūras "Lauksaimniecības datu centrs" datubāzē nav reģistrēti dzīvnieka laboratorisko izmeklējumu rezultāti;
6) 13.3. apakšpunkts noteic, ka slimos sieviešu kārtas dzīvniekus slauc atsevišķi no veselajiem un to pienu atļauts izbarot novietnē esošajiem dzīvniekiem pēc 15 minūšu ilgas karsēšanas temperatūrā, kas nav zemāka par 70° C, vai vienu minūti ilgas vārīšanas;
7) 20. punkts noteic, ka govju veneriskās kampilobakteriozes apkarošanas laikā nokauto dzīvnieku gaļu un kautproduktus var izmantot saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 29. aprīļa Regulā (EK) Nr. 854/2004, ar ko paredz īpašus noteikumus par lietošanai pārtikā paredzētu dzīvnieku izcelsmes produktu oficiālās kontroles organizēšanu, (turpmāk – regula Nr. 854/2004) noteikto kārtību.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Rīkojuma Nr. 743 2.1. apakšpunktā noteikts, ka viens no valsts pārvaldes uzdevumiem ir lauksaimniecības un zivsaimniecības nozares informācijas sistēmu pārvaldība. Tādējādi Lauksaimniecības un zivsaimniecības nozares informācijas sistēma aizstāj datu centra kompetencē esošo "Lauksaimniecības datu centra informācijas sistēmu", kurā tika iekļauta dzīvnieku, novietņu reģistrēšanas, identifikācijas un izsekojamības datubāze. Tā kā noteikumos Nr. 507 ir dota atsauce uz "Lauksaimniecības datu centra informācijas sistēmas" datubāzi, noteikumos Nr. 507 lietotie termini attiecībā uz dzīvnieku un novietņu reģistrāciju neatbilst jomu reglamentējošajos aktos lietotajiem terminiem.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projekta 4. un 5. punktu jaunā redakcijā izteikts noteikumu Nr. 507 9. un 12. punkts, kuros vārdi "datu bāze" tiek aizstāti ar vārdiem "lauksaimniecības dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu reģistrs" attiecīgā locījumā.
Ar noteikumu projekta 3., 4. un 5. punktu jaunā redakcijā izteikts noteikumu Nr. 507 8., 9. un 12. punkts, kuros vārdi "valsts aģentūra "Lauksaimniecības datu centrs"" attiecīgā locījumā tiek aizstāti ar vārdiem "Lauku atbalsta dienests" attiecīgā locījumā.
Ar noteikumu projekta 3., 4. un 5. punktu jaunā redakcijā izteikts noteikumu Nr. 507 8., 9. un 12. punkts, kuros vārdi "valsts aģentūra "Lauksaimniecības datu centrs"" attiecīgā locījumā tiek aizstāti ar vārdiem "Lauku atbalsta dienests" attiecīgā locījumā.
Problēmas apraksts
Regula Nr. 854/2004 tika atcelta ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2017. gada 15. marta Regulu (ES) 2017/625 par oficiālajām kontrolēm un citām oficiālajām darbībām, kuras veic, lai nodrošinātu, ka tiek piemēroti pārtikas un barības aprites tiesību akti, noteikumi par dzīvnieku veselību un labturību, augu veselību un augu aizsardzības līdzekļiem, un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 999/2001, (EK) Nr. 396/2005, (EK) Nr. 1069/2009, (EK) Nr. 1107/2009, (ES) Nr. 1151/2012, (ES) Nr. 652/2014, (ES) 2016/429 un (ES) 2016/2031, Padomes Regulas (EK) Nr. 1/2005 un (EK) Nr. 1099/2009 un Padomes Direktīvas 98/58/EK, 1999/74/EK, 2007/43/EK, 2008/119/EK un 2008/120/EK un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 854/2004 un (EK) Nr. 882/2004, Padomes Direktīvas 89/608/EEK, 89/662/EEK, 90/425/EEK, 91/496/EEK, 96/23/EK, 96/93/EK un 97/78/EK un Padomes Lēmumu 92/438/EEK (Oficiālo kontroļu regula). Savukārt regulā Nr. 854/2004 noteiktās prasības pirmskaušanas apskatei un pēckaušanas veterinārai ekspertīzei patlaban ir noteiktas regulā 2019/627.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projekta 7. punktu jaunā redakcijā izteikts noteikumu Nr. 507 20. punkts, lai noteiktu, ka dzīvnieku pirmskaušanas apskate un pēckaušanas veterinārā ekspertīze turpmāk veicama saskaņā ar regulas 2019/627 prasībām.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 507 5. punktā dota neprecīza atsauce uz Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātnisko institūtu. Saskaņā ar Ministru kabineta 2020. gada 26. maija noteikumiem Nr. 323 "Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskā institūta "BIOR" valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros veikto darbību cenrādis" iestādes nosaukums ir Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "BIOR".
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projekta 2. punktu jaunā redakcijā izteikts noteikumu Nr. 507 5. punkts, precizējot Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskā institūta "BIOR" nosaukumu.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 507 13.3. apakšpunktā ir tehniska kļūda, kurā nepareizi ieviests apzīmējums "°" (grādi).
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 6. punktā izdarīts tehnisks labojums, lai noteikumu Nr. 507 13.3. apakšpunktā "0" (nulli) aizstātu ar "°" (grādiem).
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 507 4. punkts noteic, ka kampilobakteriozes laboratorisko izmeklēšanu veic akreditēta laboratorija, izmantojot metodes, kuras par kampilobakteriozi apstiprinošām atzinusi Pasaules dzīvnieku veselības organizācija un kuras apstiprinājis akreditētas laboratorijas direktors. Savukārt 5. punkts noteic, ka izdevumus par vaislas buļļu, teķu un āžu (dzīvnieki, kas tiek izmantoti dabīgai lecināšanai vai spermas iegūšanai) spermas vai smegmas laboratoriskajiem izmeklējumiem sedz dzīvnieku īpašnieks vai turētājs saskaņā ar normatīvo aktu par Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskā institūta valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros veikto darbību cenrādi.
Izvērtējot abas normas, ir secināts, ka 4. punktā dotais diagnostisko laboratoriju apzīmējums ir plašāks nekā 5. punktā noteiktais, jo termins "akreditēta laboratorija" iekļauj ne tikai 5. punktā minēto Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātnisko institūtu "BIOR", bet arī citas laboratorijas, kurās ir akreditēta attiecīga metode, kas nodrošina govju veneriskās kampilobakteriozes diagnostiku.
Izvērtējot abas normas, ir secināts, ka 4. punktā dotais diagnostisko laboratoriju apzīmējums ir plašāks nekā 5. punktā noteiktais, jo termins "akreditēta laboratorija" iekļauj ne tikai 5. punktā minēto Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātnisko institūtu "BIOR", bet arī citas laboratorijas, kurās ir akreditēta attiecīga metode, kas nodrošina govju veneriskās kampilobakteriozes diagnostiku.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projekta 1. un 2. punktu jaunā redakcijā izteikts noteikumu Nr. 507 4. un 5. punkts, nosakot, ka govju veneriskās kampilobakteriozes laboratorisko diagnostiku turpmāk veiks Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "BIOR" un citas akreditētas laboratorijas, kurās ir akreditētas Pasaules dzīvnieku veselības organizācijas apstiprinātas metodes.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- lauksaimniecības dzīvnieku īpašnieki un turētāji
Ietekmes apraksts
Turpmāk LAD līdz kārtējā gada 31. oktobrim lauksaimniecības dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu reģistrā ievietos informāciju par reģistrētajiem vaislas buļļiem, no kuriem nepieciešams ņemt paraugus laboratoriskajiem izmeklējumiem nākamajā gadā. Dzīvnieku īpašniekam vai turētājam pēc minētās informācijas iegūšanas būs jānodrošina vaislas buļļu laboratoriskā izmeklēšana līdz nākamā gada 31. decembrim.
Juridiskās personas
- lauksaimniecības dzīvnieku īpašnieki un turētāji
Ietekmes apraksts
Turpmāk LAD līdz kārtējā gada 31. oktobrim lauksaimniecības dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu reģistrā ievietos informāciju par reģistrētajiem vaislas buļļiem, no kuriem nepieciešams ņemt paraugus laboratoriskajiem izmeklējumiem nākamajā gadā. Dzīvnieku īpašniekam vai turētājam pēc minētās informācijas iegūšanas būs jānodrošina vaislas buļļu laboratoriskā izmeklēšana līdz nākamā gada 31. decembrim.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R0627
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2019. gada 15. marta Īstenošanas Regula (ES) 2019/627, ar ko nosaka vienotu praktisku kārtību lietošanai pārtikā paredzētu dzīvnieku izcelsmes produktu oficiālo kontroļu veikšanai saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2017/625 un attiecībā uz oficiālajām kontrolēm groza Komisijas Regulu (EK) Nr. 2074/2005
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2019. gada 15. marta Īstenošanas Regula (ES) 2019/627, ar ko nosaka vienotu praktisku kārtību lietošanai pārtikā paredzētu dzīvnieku izcelsmes produktu oficiālo kontroļu veikšanai saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2017/625 un attiecībā uz oficiālajām kontrolēm groza Komisijas Regulu (EK) Nr. 2074/2005
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2019/627 11., 12., 14.–21. un 24. pants
Noteikumu projekta 7. punkts (noteikumu Nr. 507 20. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projektā minētās regulas 2019/627 18. panta 2. punkta "a" apakšpunktā noteiktā rīcības brīvība par to, ka "dalībvalstis var izlemt veikt papildu izmeklēšanu "mutes un žāvu apskate"", netiks izmantota, jo noteikumu projektā ietvertās veterinārās ekspertīzes normas govju veneriskās kampilobakteriozes kontroles pasākumu nodrošināšanai nav attiecināmas uz tuberkulozes kontroles pasākumiem veterinārās ekspertīzes laikā.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra instrukcijas Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu" 4.1. apakšpunktam.
Cita informācija
Noteikumu projektā iekļautas tikai tās regulā 2019/627 noteiktās pirmskaušanas apskates un pēckaušanas veterinārās ekspertīzes prasības, kas ir specifiskas un obligāti nepieciešamas šīs konkrētas infekcijas slimības, t. i., govju veneriskās kampilobakteriozes, apkarošanai un kontrolei. Citas šajos noteikumos neietvertās, bet regulā 2019/627 noteiktās pirmskaušanas apskates un pēckaušanas veterinārās ekspertīzes prasības tiek iekļautas normatīvajos aktos, kas ietver citus specifiskus gadījumus, tostarp citu infekciju slimību apkarošanas un kontroles nosacījumus, piemēram, normatīvajā aktā par listeriozes uzraudzības, kontroles un apkarošanas kārtību.
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Lēmums par datu centra likvidāciju un tā valsts pārvaldes uzdevumu nodošanu LAD pieņemts Ministru kabineta 2024. gada 10. septembra sēdē (protokola Nr. 36, 25.§, Tiesību aktu projektu publiskā portāla tiesību aktu lietas identifikācijas numurs 24-TA-1413). Tā kā noteikumu projekts nodrošina rīkojumā Nr. 743 dotā uzdevuma izpildi un attiecas uz valsts pārvaldes iekšējo reorganizāciju, sabiedrības līdzdalība projekta izstrādē netiek piemērota.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Lauku atbalsta dienests
- Pārtikas un veterinārais dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Jā
LAD tiek paplašināts pildāmo valsts pārvaldes uzdevumu daudzums, tam pārņemot pienākumus, ko līdz šim pildīja datu centrs.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Jā
PVD pildāmie uzdevumi pēc būtības nemainās, bet tiek mainīta iestāde, kurā jāiesniedz informācija.
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi