25-TA-696: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2025. gada 4. februāra noteikumos Nr. 83 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2.r. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.6.i. investīcijas "Tehnisko palīglīdzekļu pieejamības sekmēšana" īstenošanas un uzraudzības noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Grozījumi Ministru kabineta 2025. gada 4. februāra noteikumos Nr. 83 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2.r. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.6.i. investīcijas "Tehnisko palīglīdzekļu pieejamības sekmēšana" īstenošanas un uzraudzības noteikumi"" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 83) ir Labklājības ministrijas (turpmāk – ministrija) iniciatīva un izstrādāts saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta otro daļu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Tiesību akta (turpmāk – TA) projekta mērķis ir veicināt Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1.2.6.i. investīcijas "Tehnisko palīglīdzekļu pieejamības sekmēšana" (turpmāk – 3.1.2.6.i. investīcija) investīcijas mērķrādītāja sasniegšanu un tā nodrošināšanai precizēt 3.1.2.6.i. investīcijas finansējumu, paredzot arī privāto finansējumu un tā izmantošanas nosacījumus, tehnisko palīglīdzekļu pakalpojuma nodrošināšanas nosacījumus un 3.1.2.6. investīcijas ietvaros izsniedzamo tehnisko palīglīdzekļu sarakstu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
1. MK noteikumi Nr. 83 paredz, ka, īstenojot 3.1.2.6.i investīcijas projektu, finansējuma saņēmējs valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Nacionālais rehabilitācijas centrs "Vaivari"" (turpmāk – VTPC), nodrošina tehnisko palīglīdzekļu (turpmāk – TPL) pakalpojumu, piemērojot Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumus Nr. 878 "Tehnisko palīglīdzekļu noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 878) un to 2. pielikumu (turpmāk – MK noteikumu Nr. 878 2. pielikums), ciktāl MK noteikumi Nr. 83 nenosaka citādi.
Gan MK noteikumi Nr. 878, gan MK noteikumi Nr. 83 paredz, ka TPL saņemšanai persona veic vienreizējo iemaksu (turpmāk – vienreizējā iemaksa) un, ja attiecināms, sedz 20 procentus no TPL cenas. Vienreizējās iemaksas apmēru (7,11 euro vai 1,42 euro), kā arī maksājuma 20 procentu apmērā izmantošanas mērķi nosaka MK noteikumi Nr. 878 (62. punkts), paredzot, ka VTPC šo finansējumu izmanto tikai TPL iegādei, apkopei, remontam un ar TPL izsniegšanu saistīto pakalpojumu sniegšanai. Saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 878, persona vienreizējo iemaksu un maksājumu 20 procentu apmērā no TPL cenas var iemaksāt VTPC vai pakalpojuma sniedzēja kasē vai kontā. Šobrīd MK noteikumi Nr. 83 nenosaka atsevišķu minēto iemaksu izmantošanas kārtību 3.1.2.6.i investīcijas projekta ietvaros.
2. MK noteikumi Nr. 83 nosaka, ka finansējuma saņēmējam jāņem vērā publiskā iepirkuma likuma normas, izvēloties pakalpojuma sniedzējus. MK noteikumu Nr. 83 6. punkts nosaka, ka kupona metode šo noteikumu izpratnē ir TPL pakalpojuma nodrošināšanas veids, kurā finansējuma saņēmēja noteikta kupona vērtības apmērā tiek kompensēti izdevumi normatīvajos aktos publisko iepirkumu jomā noteiktajā kārtībā izvēlētam pakalpojuma sniedzējam. Savukārt 34.4. punkts paredz, ka, īstenojot 3.1.2.6.i. investīcijas projektu, finansējuma saņēmējs iepirkumus veic atbilstoši normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu iepirkuma procedūru.
3. MK noteikumu Nr. 83 15.1.3. apakšpunktā noteikts, ka 3.1.2.6.i. investīcijas projekta vadības un īstenošanas personāla attiecināmajās izmaksās var paredzēt arī telpu nomas izmaksas.
4. MK noteikumu Nr. 83 31. punkts nosaka, ka TPL pakalpojuma nodrošināšanai ar kupona metodi finansējuma saņēmēja izstrādāto TPL pakalpojuma izdevumu kompensācijas kupona vērtības noteikšanas metodiku (turpmāk – kupona metodika) saskaņo ministrijas izveidotā Sociālo pakalpojumu attīstības padome un to apstiprina finansējuma saņēmējs (t.i. VTPC). Vienlaikus MK noteikumu Nr. 83 30. punkts nosaka, kādai informācijai jābūt iekļautai minētajā kupona metodikā.
5. MK noteikumi Nr. 83 paredz, ka TPL var tikt nodrošināts ar līdzmaksājuma metodi vai ar kupona metodi. Abos gadījumos personai izsniegtais TPL nonāk tās īpašumā. Ar līdzmaksājuma metodi personai izsniedz MK noteikumu Nr. 878 2. pielikumā noteiktos TPL, kā arī noteikumu Nr. 878 2. pielikumā neiekļautās ortozes, kam ir paaugstināta funkcionalitāte un kas paredzētas noteiktu funkcionēšanas traucējumu mazināšanai, kā arī gadījumos, ja persona ir pieprasījusi TPL un ir uzņemta rindā TPL saņemšanai ar līdzmaksājumu, sākot ar 2025. gada 1. janvāri – arī MK noteikumu Nr. 83 1. pielikumā noteiktos TPL.
Savukārt ar kupona metodi tiek nodrošināti visi MK noteikumu Nr. 83 2. pielikumā iekļautie TPL. Vienlaikus, izsniedzot rūpnieciski ražotus TPL ar kupona metodi, tiek nodrošināta arī to pēcgarantijas apkope un pēcgarantijas remonts.
6. MK noteikumu Nr. 83 34.3. apakšpunkts paredz, ka VTPC koordinē personu nodrošināšanu ar TPL un veido saņēmēju rindu personām, kas saņem TPL ar kupona metodi. Ja investīcijas 3.1.2.6.i. investīcijas projektā finansējums tehnisko palīglīdzekļu pakalpojuma nodrošināšanai vairs nav pieejams, bet persona nav saņēmusi pieprasīto TPL, tā normatīvajos aktos par tehniskajiem palīglīdzekļiem noteiktajā kārtībā tiek pārreģistrēta personu rindā TPL saņemšanai no valsts budžeta līdzekļiem.
7. MK noteikumu Nr. 34.1.2. apakšpunkts paredz pienākumu 3.1.2.6.i. projekta vadībā iesaistītajam personālam un iepirkumu līgumu izpildītājiem parakstīt apliecinājumus par interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – regula 2024/2509) 61. pantu un publisko iepirkumu regulējošiem normatīvajiem aktiem, kā arī pienākumu ziņot par konstatētajiem vai iespējamiem trūkumiem un pārkāpumiem.
8. MK noteikumu Nr. 83 34.5. apakšpunkts paredz – ja atbilstoši 3.1.2.6.i. investīcijas projekta darbības specifikai tas ir iespējams, organizējot publiskā iepirkuma procedūru, ievēro zaļā iepirkuma, sociāli atbildīgā un inovatīvā publiskā iepirkuma principus.
Gan MK noteikumi Nr. 878, gan MK noteikumi Nr. 83 paredz, ka TPL saņemšanai persona veic vienreizējo iemaksu (turpmāk – vienreizējā iemaksa) un, ja attiecināms, sedz 20 procentus no TPL cenas. Vienreizējās iemaksas apmēru (7,11 euro vai 1,42 euro), kā arī maksājuma 20 procentu apmērā izmantošanas mērķi nosaka MK noteikumi Nr. 878 (62. punkts), paredzot, ka VTPC šo finansējumu izmanto tikai TPL iegādei, apkopei, remontam un ar TPL izsniegšanu saistīto pakalpojumu sniegšanai. Saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 878, persona vienreizējo iemaksu un maksājumu 20 procentu apmērā no TPL cenas var iemaksāt VTPC vai pakalpojuma sniedzēja kasē vai kontā. Šobrīd MK noteikumi Nr. 83 nenosaka atsevišķu minēto iemaksu izmantošanas kārtību 3.1.2.6.i investīcijas projekta ietvaros.
2. MK noteikumi Nr. 83 nosaka, ka finansējuma saņēmējam jāņem vērā publiskā iepirkuma likuma normas, izvēloties pakalpojuma sniedzējus. MK noteikumu Nr. 83 6. punkts nosaka, ka kupona metode šo noteikumu izpratnē ir TPL pakalpojuma nodrošināšanas veids, kurā finansējuma saņēmēja noteikta kupona vērtības apmērā tiek kompensēti izdevumi normatīvajos aktos publisko iepirkumu jomā noteiktajā kārtībā izvēlētam pakalpojuma sniedzējam. Savukārt 34.4. punkts paredz, ka, īstenojot 3.1.2.6.i. investīcijas projektu, finansējuma saņēmējs iepirkumus veic atbilstoši normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu iepirkuma procedūru.
3. MK noteikumu Nr. 83 15.1.3. apakšpunktā noteikts, ka 3.1.2.6.i. investīcijas projekta vadības un īstenošanas personāla attiecināmajās izmaksās var paredzēt arī telpu nomas izmaksas.
4. MK noteikumu Nr. 83 31. punkts nosaka, ka TPL pakalpojuma nodrošināšanai ar kupona metodi finansējuma saņēmēja izstrādāto TPL pakalpojuma izdevumu kompensācijas kupona vērtības noteikšanas metodiku (turpmāk – kupona metodika) saskaņo ministrijas izveidotā Sociālo pakalpojumu attīstības padome un to apstiprina finansējuma saņēmējs (t.i. VTPC). Vienlaikus MK noteikumu Nr. 83 30. punkts nosaka, kādai informācijai jābūt iekļautai minētajā kupona metodikā.
5. MK noteikumi Nr. 83 paredz, ka TPL var tikt nodrošināts ar līdzmaksājuma metodi vai ar kupona metodi. Abos gadījumos personai izsniegtais TPL nonāk tās īpašumā. Ar līdzmaksājuma metodi personai izsniedz MK noteikumu Nr. 878 2. pielikumā noteiktos TPL, kā arī noteikumu Nr. 878 2. pielikumā neiekļautās ortozes, kam ir paaugstināta funkcionalitāte un kas paredzētas noteiktu funkcionēšanas traucējumu mazināšanai, kā arī gadījumos, ja persona ir pieprasījusi TPL un ir uzņemta rindā TPL saņemšanai ar līdzmaksājumu, sākot ar 2025. gada 1. janvāri – arī MK noteikumu Nr. 83 1. pielikumā noteiktos TPL.
Savukārt ar kupona metodi tiek nodrošināti visi MK noteikumu Nr. 83 2. pielikumā iekļautie TPL. Vienlaikus, izsniedzot rūpnieciski ražotus TPL ar kupona metodi, tiek nodrošināta arī to pēcgarantijas apkope un pēcgarantijas remonts.
6. MK noteikumu Nr. 83 34.3. apakšpunkts paredz, ka VTPC koordinē personu nodrošināšanu ar TPL un veido saņēmēju rindu personām, kas saņem TPL ar kupona metodi. Ja investīcijas 3.1.2.6.i. investīcijas projektā finansējums tehnisko palīglīdzekļu pakalpojuma nodrošināšanai vairs nav pieejams, bet persona nav saņēmusi pieprasīto TPL, tā normatīvajos aktos par tehniskajiem palīglīdzekļiem noteiktajā kārtībā tiek pārreģistrēta personu rindā TPL saņemšanai no valsts budžeta līdzekļiem.
7. MK noteikumu Nr. 34.1.2. apakšpunkts paredz pienākumu 3.1.2.6.i. projekta vadībā iesaistītajam personālam un iepirkumu līgumu izpildītājiem parakstīt apliecinājumus par interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – regula 2024/2509) 61. pantu un publisko iepirkumu regulējošiem normatīvajiem aktiem, kā arī pienākumu ziņot par konstatētajiem vai iespējamiem trūkumiem un pārkāpumiem.
8. MK noteikumu Nr. 83 34.5. apakšpunkts paredz – ja atbilstoši 3.1.2.6.i. investīcijas projekta darbības specifikai tas ir iespējams, organizējot publiskā iepirkuma procedūru, ievēro zaļā iepirkuma, sociāli atbildīgā un inovatīvā publiskā iepirkuma principus.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 878, persona vienreizējo iemaksu var iemaksāt VTPC vai pakalpojuma sniedzēja kasē vai kontā. Līdz šim ne MK noteikumos Nr. 878, ne MK noteikumos Nr. 83 nav noteikts pakalpojuma sniedzēja pienākums pārskaitīt no personas saņemto vienreizējās iemaksas maksājumu VTPC kontā, kā arī nav noteikta savstarpējā norēķinu kārtība, t.sk. termiņi starp VTPC un pakalpojuma sniedzēju. Papildus tam, MK noteikumos Nr. 83 nav iekļauts specifisks vienreizējās iemaksas izmantošanas regulējums un nav noteikts, kādiem mērķiem vienreizējā iemaksa var tikt izmantota 3.1.2.6.i. investīcijas projekta ietvaros. MK noteikumos Nr. 83 nav arī noteikts, ka pakalpojuma sniedzējam ir jāiesniedz dokumenti, kas pamato personas tiesības neveikt vienreizējo iemaksu par TPL saņemšanu. Līdz ar to būtu nepieciešams noteikt atsevišķu kārtību un mērķi vienreizējās iemaksas izmantošanai arī 3.1.2.6.i. investīcijas projekta ietvaros.
2. Atbilstoši MK noteikumu Nr. 83 6. punktā noteiktajam, VTPC kompensē izdevumus normatīvajos aktos publisko iepirkumu jomā noteiktajā kārtībā tā izvēlētajam pakalpojuma sniedzējam par sniegto TPL pakalpojumu. Lai īstenotu publisko iepirkumu, izvēloties pakalpojuma sniedzējus, finansējuma saņēmējam jāņem vērā Publisko iepirkumu likumā noteiktās definīcijas iepirkuma līgumam (Publisko iepirkumu likuma 1. panta 9. punkts) un pasūtītājam (Publisko iepirkumu likuma 1. panta 19. punkts). Izvēloties pakalpojuma sniedzēju, finansējuma saņēmējam ir jāpiemēro Publisko iepirkumu likuma regulējums, ja tiek slēgts publisks iepirkumu līgums, proti, vienlaikus izpildās Publisko iepirkumu likuma 1. panta 9. punktā minētās iepirkuma līguma pazīmes: “iepirkuma līgums – publisks būvdarbu, piegādes vai pakalpojuma līgums, kas finansiālās interesēs rakstveidā noslēgts starp vienu vai vairākiem pasūtītājiem un vienu vai vairākiem piegādātājiem”. Savukārt pasūtītājam ir jābūt publiskai personai vai tās institūcijai, biedrībai, kuras visi biedri ir pasūtītāji, nodibinājumam, kura visi dibinātāji ir pasūtītāji, vai arī tādai privāto tiesību juridiskā personai, kas atbilst Publisko iepirkumu likuma 1. panta 19. punktā noteiktajiem kritērijiem.
3.1.2.6.i. investīcijas projekta ietvaros kuponu metodes īstenošanā plānots, ka VTPC atbilstoši tās iekšējai kārtībai atlasīs pakalpojumu sniedzējus, kuri atbildīs VTPC noteiktajām minimālajām kvalifikācijas prasībām TPL izgatavošanai, pielāgošanai un izsniegšanai. VTPC, atlasot minētos pakalpojuma sniedzējus, ievēros Publisko iepirkumu likuma principus, t.i., izvēlēsies tos atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procedūrā. Informācija par pakalpojumu sniedzēju atlasi tiks publicēta Elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS), t.sk. tiks noteiktas kvalifikācijas prasības, pēc kuriem tiks atlasīti pakalpojumu sniedzēji. Ar atlasītajiem pakalpojumu sniedzējiem VTPC slēgs vispārīgo vienošanos (par TPL pakalpojuma nodrošināšanu kopumā) un pakalpojumu līgumus (par konkrēto vienu vai vairāku TPL pakalpojumu nodrošināšanu, ko nodrošina attiecīgais pakalpojuma sniedzējs), paredzot vispārīgus nosacījumus TPL pakalpojuma nodrošināšanai. Savukārt mērķa grupas persona no VTPC atlasītā pakalpojumu sniedzēju saraksta izvēlēsies konkrētu pakalpojumu sniedzēju, ar kuru noslēgs līgumu par TPL pakalpojuma nodrošināšanu. Ņemot vērā minēto un Publisko iepirkumu likumā noteiktās definīcijas iepirkuma līgumam un pasūtītājam, starp pakalpojumu sniedzēju un mērķa grupas personu rezultātā netiek noslēgts publisks iepirkuma līgums, kuram būtu piemērojamas Publisko iepirkumu likuma normas, jo mērķa grupas persona nav pasūtītājs Publisko iepirkumu likuma izpratnē un neslēdz iepirkumu līgumu.
3. Sākotnēji tika plānots, ka TPL pakalpojuma nodrošināšanai 3.1.2.6.i. investīcijas projekta ietvaros būs nepieciešams nomāt telpas. Taču faktiski 3.1.2.6.i investīcijas projekta īstenošana notiek VTPC telpās un atsevišķas papildus telpas nomāt nav nepieciešams. Attiecīgi arī telpu nomas izmaksas 3.1.2.6.i. investīcijas projekta īstenošanai nav nepieciešamas. Taču, uzsākot 3.1.2.6.i investīcijas īstenošanu, ir radusies nepieciešamība 3.1.2.6.i. investīcijas projekta ietvaros iegādāties biroja preces, jo, lai sasniegtu 3.1.2.6.i. investīcijas mērķrādītāju un izsniegtu 10 474 TPL, katram klientam tiek veidota klienta lieta un, pamatojoties uz klientu iesniegumiem, tiek pieņemti administratīvie lēmumi par TPL izsniegšanu. Lielākā daļa klientu neizvēlas administratīvos lēmumus saņemt digitālā formātā, bet gan to saņemšanu pa pastu. Līdz ar to 3.1.2.6.i investīcijas projekta sekmīgai īstenošanai ir nepieciešams kā attiecināmās izmaksas paredzēt biroja preces. Atbilstoši Ministru kabineta 2005.gada 27.decembra noteikumiem Nr.1031 “Noteikumi par budžetu izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām” biroja preces ir, piemēram, rakstāmpiederumi, papīrs, dokumentu turētāji, skavas, spiedogi, aploksnes u.c.) un materiālu izdevumi, tai skaitā informācijas pārraides un apstrādes iekārtu (printeru, kopētāju un citu informācijas pārraides un apstrādes iekārtu) darbības nodrošināšanas materiālu (piemēram, datu nesēju, tintes, papīra) izdevumi, ieskaitot ar piegādi saistītie izdevumi.
4. Kā jau minēts iepriekš, MK noteikumu Nr. 83 30. punkts nosaka, ka TPL pakalpojuma izdevumu kompensācijas kupona vērtības noteikšanai finansējuma saņēmējs izstrādā metodiku, kurā ietver kupona vērtību veidojošos parametrus, tai skaitā tehnisko palīglīdzekļu pakalpojuma sniedzēju administrēšanas izmaksas; informācijas avotus cenu noteikšanai; kupona vērtības aprēķina formulu. Atbilstoši MK noteikumu Nr. 31. punktam šo metodiku saskaņo ministrijas izveidotā Sociālo pakalpojumu attīstības padome un apstiprina finansējuma saņēmējs. Taču MK noteikumi Nr. 83 neparedz finansējuma saņēmēja pienākumu aprēķināt TPL kuponu vērtības atbilstoši apstiprinātajai metodikai, kā arī nav noteikta kārtība, kādā šīs vērtības tiek apstiprinātas. Vienlaikus konstatēts, ka MK noteikumos Nr. 83 nav nepieciešams atsevišķi izdalīt tikai vienu no kupona vērtību veidojošiem parametriem “tai skaitā tehnisko palīglīdzekļu pakalpojuma sniedzēju administrēšanas izmaksas”, jo visi kupona vērtību veidojošie parametri ir nosakāmi metodikā (nevis MK noteikumos Nr. 83).
5. Uzsākot 3.1.2.6.i investīcijas projekta īstenošanu, secināts, ka atsevišķas TPL pozīcijas nav iespējams nodrošināt ar līdzmaksājuma un kupona metodi, ņemot vērā investīcijas ieviešanai paredzamo īstenošanas laiku (no 2025. gada 1. janvāra līdz 2026. gada 30. jūnijam), kā arī TPL izsniegšanai nepieciešamo laiku (no personas iesnieguma iesniegšanas brīža līdz TPL saņemšanai) u.c. nosacījumus, t.i.:
- MK noteikumu Nr. 878 2. pielikumā norādītā TPL (iekārta ilgstošai skābekļa terapijai ārpus ārstniecības iestādes (skābekļa koncentrators) jeb 3. pozīcija) nodrošināšanas veids paredz iekārtas nomu, līdz ar to minēto TPL nav iespējams izsniegt ar līdzmaksājuma metodi personai īpašumā, savukārt minētā MK noteikumu Nr. 878 2. pielikumā TPL (pulsa oksimetrs pieaugušajiem jeb 4. pozīcija) tiek nodrošināts komplektācijā ar minēto nomas iekārtu;
- MK noteikumu Nr. 878 61. punkts paredz, ka personai, saņemot MK noteikumu 878 2. pielikuma 1., 2., 145., 146. un 147. pozīcijās norādītos TPL, persona sedz 20 procentus no TPL cenas. Tā kā ir plānots pilnveidot šo TPL apmaksas kārtību, t.sk., ir uzsākts MK noteikumu Nr. 878 pārskatīšanas process un attiecīgi pilnveidojumu ieviešanai būs nepieciešams ilgāks laiks, 3.1.2.6.i. investīcijas projektā netiks izsniegti (arī no 3.1.2.6.i. investīcijas projekta uzsākšanas laika – 01.01.2025. nav uzsākta minēto TPL izsniegšana) 878 2. pielikuma 1., 2., 145., 146. un 147. pozīcijās norādītie TPL. Vienlaikus jāatzīmē, ka attiecībā uz gatavajiem ortopēdiskajiem apaviem (MK noteikumu Nr. 878 2. pielikuma 145. 146. un 147. pozīcijās norādītie TPL), persona tos atkārtoti var pieprasīt jau pēc 6 mēnešiem. Tādējādi, ņemot vērā 3.1.2.6.i. investīcijas projekta īstenošanai paredzēto laiku, kā arī to, ka apavu piegādes laiks pēc lēmuma pieņemšanas var būt vairāk kā pusotrs mēnesis, ir risks neiekļauties 3.1.2.6.i. investīcijai paredzēto attiecināmo izmaksu termiņā, t.i. līdz 2026. gada 30. jūnijam;
- Attiecībā uz tiem TPL, kuri iekļauti MK noteikumu Nr. 83 2. pielikumā un TPL pakalpojuma nodrošināšanai tiek izsniegti ar kupona metodi, konstatēts, ka:
a) MK noteikumu Nr. 83 2. pielikumā norādīto TPL (113., 114. un 115. – gatavie ortopēdiskie apavi) izsniegšanā tāpat kā līdzmaksājuma metodē, pastāv risks iekļauties attiecināmo izmaksu termiņā un sasniegt 3.1.2.6.i investīcijas plānoto mērķrādītāju;
b) funkcionālo gultu nodošana īpašumā nav racionāla, ņemot vērā, ka to lietošanas termiņš ir īsāks, nekā pielikumā norādītie 10 gadi un tās iespējams nodot citam lietotājam, savukārt pretizgulējumu matracis tiek izsniegts kopā ar funkcionālajām gultām, nodrošinot viena TPL pakalpojuma kopumu;
c) ir atsevišķi TPL, pēc kuriem nav pieprasījuma, t.i. pārvietošanās krēsli ar fiksācijas jostām bērniem un pārvietošanās krēsli ar fiksācijas riņķi bērniem, staigāšanas rāmji bez riteņiem ar kustīgu rāmi un staigāšanas rāmji bez riteņiem ar kustīgu rāmi, ko iespējams izsniegt valsts budžeta finansējuma ietvaros.
Papildus konstatēts, ka ne visiem rūpnieciski ražotajiem TPL būs nepieciešama pēcgarantijas apkope un pēcgarantijas remonts, taču šobrīd šīs izmaksas ir iekļautas visu rūpnieciski ražoto TPL vērtībā, bet faktiski to būtu nepieciešams paredzēt tikai šādām MK noteikumu Nr. 83 2. pielikumā norādītajām rūpnieciski ražoto TPL grupām – Palīglīdzekļi apmācību un prasmju apgūšanai un Palīglīdzekļi aktivitātēm un dalībai, kas saistīti ar personisko mobilitāti un transportēšanu. Līdz ar to būtu nepieciešams veikt precizējumus gan MK noteikumos Nr. 83, kas šobrīd nosaka, ka pēcgarantijas apkope un remonts kupona metodes ietvaros ir paredzēts visiem rūpnieciski ražotajiem TPL, gan 2. pielikumā.
6. Šobrīd MK noteikumos Nr. 83 paredzēts, ka VTPC koordinē mērķa grupas personu nodrošināšanu ar TPL un rindas veidošanu tikai kuponu metodes gadījumā, kas neļauj VTPC pietiekami plaši un elastīgi nodrošināt TPL saņēmēju rindas veidošanu, koordinēšanu un organizēšanu. Lai veicinātu MK noteikumos Nr. 83 noteiktā mērķrādītāja sasniegšanu, nepieciešams noteikt, ka VTPC veido ne tikai saņēmēju rindu personām, kas saņem TPL ar kupona metodi, bet kopumā saņem TPL pakalpojumu 3.1.2.6.i investīcijas projekta ietvaros (t.sk. ar līdzmaksājumu). Tāpat būtu svarīgi paredzēt VTPC iespēju elastīgāk sekot līdzi 3.1.2.6.i. investīciju projekta ietvaros noteiktā finansējuma izlietojumam un savlaicīgi — negaidot brīdi, kad finansējums vairs nav pieejams, bet, konstatējot, ka tas sāk kļūt nepietiekams — laicīgi pārreģistrēt tās personas, kas nav saņēmušas pieprasīto TPL 3.1.2.6.i. investīciju projekta ietvaros, rindā TPL saņemšanai no valsts budžeta līdzekļiem atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai.
7. Regula Nr. 2024/2509 61. panta prasības ir tieši piemērojamas tādiem projektiem, kas saistīti ar Eiropas Savienības fondu (tostarp Atveseļošanas fonda) atbalsta saņemšanu un vienlaikus kuros finansējuma saņēmējs atlases kārtībā Eiropas Savienības fondu (tostarp Atveseļošanas fonda) dalībniekiem vai gala saņēmējiem sniedz finansiālu atbalstu (t.s. daudzpakāpju projekti). Savukārt publisko iepirkumu regulējums neprasa parakstīt interešu konflikta neesības apliecinājumu finansējuma saņēmējam, bet apliecinājumus paraksta regulējumā noteiktās ar konkrēto iepirkumu saistītās personas. Attiecīgi finansējuma saņēmējam nav obligāti izvirzāmas MK noteikumu Nr. 83 34.1.2. apakšpunktā minētās prasības.
8. Ņemot vērā 2025. gada 21. februārī Ministru prezidentes Evikas Siliņas paziņotās valdības 4x4 prioritātes 2025. gadam, ikgadējā ziņojumā Saeimai iekļauto apņemšanos 2025. gadā turpināt darbu pie birokrātijas mazināšanas pasākumiem Eiropas Savienības fondu apguvē un publisko iepirkumu jomā un 2024. gada 20. janvārī apstiprinātā Valdības rīcības plāna 35.4. pasākuma darbības rezultātu “pārskatītas un iespēju robežās mazinātas nacionālajos horizontālajos un specifisko atbalsta mērķu ieviešanu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktās prasības”, nepieciešams precizēt prasību finansējuma saņēmējam, kur tas ir iespējams, ievērot zaļā iepirkuma, sociāli atbildīgā un inovatīvā publiskā iepirkuma principus.
2. Atbilstoši MK noteikumu Nr. 83 6. punktā noteiktajam, VTPC kompensē izdevumus normatīvajos aktos publisko iepirkumu jomā noteiktajā kārtībā tā izvēlētajam pakalpojuma sniedzējam par sniegto TPL pakalpojumu. Lai īstenotu publisko iepirkumu, izvēloties pakalpojuma sniedzējus, finansējuma saņēmējam jāņem vērā Publisko iepirkumu likumā noteiktās definīcijas iepirkuma līgumam (Publisko iepirkumu likuma 1. panta 9. punkts) un pasūtītājam (Publisko iepirkumu likuma 1. panta 19. punkts). Izvēloties pakalpojuma sniedzēju, finansējuma saņēmējam ir jāpiemēro Publisko iepirkumu likuma regulējums, ja tiek slēgts publisks iepirkumu līgums, proti, vienlaikus izpildās Publisko iepirkumu likuma 1. panta 9. punktā minētās iepirkuma līguma pazīmes: “iepirkuma līgums – publisks būvdarbu, piegādes vai pakalpojuma līgums, kas finansiālās interesēs rakstveidā noslēgts starp vienu vai vairākiem pasūtītājiem un vienu vai vairākiem piegādātājiem”. Savukārt pasūtītājam ir jābūt publiskai personai vai tās institūcijai, biedrībai, kuras visi biedri ir pasūtītāji, nodibinājumam, kura visi dibinātāji ir pasūtītāji, vai arī tādai privāto tiesību juridiskā personai, kas atbilst Publisko iepirkumu likuma 1. panta 19. punktā noteiktajiem kritērijiem.
3.1.2.6.i. investīcijas projekta ietvaros kuponu metodes īstenošanā plānots, ka VTPC atbilstoši tās iekšējai kārtībai atlasīs pakalpojumu sniedzējus, kuri atbildīs VTPC noteiktajām minimālajām kvalifikācijas prasībām TPL izgatavošanai, pielāgošanai un izsniegšanai. VTPC, atlasot minētos pakalpojuma sniedzējus, ievēros Publisko iepirkumu likuma principus, t.i., izvēlēsies tos atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procedūrā. Informācija par pakalpojumu sniedzēju atlasi tiks publicēta Elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS), t.sk. tiks noteiktas kvalifikācijas prasības, pēc kuriem tiks atlasīti pakalpojumu sniedzēji. Ar atlasītajiem pakalpojumu sniedzējiem VTPC slēgs vispārīgo vienošanos (par TPL pakalpojuma nodrošināšanu kopumā) un pakalpojumu līgumus (par konkrēto vienu vai vairāku TPL pakalpojumu nodrošināšanu, ko nodrošina attiecīgais pakalpojuma sniedzējs), paredzot vispārīgus nosacījumus TPL pakalpojuma nodrošināšanai. Savukārt mērķa grupas persona no VTPC atlasītā pakalpojumu sniedzēju saraksta izvēlēsies konkrētu pakalpojumu sniedzēju, ar kuru noslēgs līgumu par TPL pakalpojuma nodrošināšanu. Ņemot vērā minēto un Publisko iepirkumu likumā noteiktās definīcijas iepirkuma līgumam un pasūtītājam, starp pakalpojumu sniedzēju un mērķa grupas personu rezultātā netiek noslēgts publisks iepirkuma līgums, kuram būtu piemērojamas Publisko iepirkumu likuma normas, jo mērķa grupas persona nav pasūtītājs Publisko iepirkumu likuma izpratnē un neslēdz iepirkumu līgumu.
3. Sākotnēji tika plānots, ka TPL pakalpojuma nodrošināšanai 3.1.2.6.i. investīcijas projekta ietvaros būs nepieciešams nomāt telpas. Taču faktiski 3.1.2.6.i investīcijas projekta īstenošana notiek VTPC telpās un atsevišķas papildus telpas nomāt nav nepieciešams. Attiecīgi arī telpu nomas izmaksas 3.1.2.6.i. investīcijas projekta īstenošanai nav nepieciešamas. Taču, uzsākot 3.1.2.6.i investīcijas īstenošanu, ir radusies nepieciešamība 3.1.2.6.i. investīcijas projekta ietvaros iegādāties biroja preces, jo, lai sasniegtu 3.1.2.6.i. investīcijas mērķrādītāju un izsniegtu 10 474 TPL, katram klientam tiek veidota klienta lieta un, pamatojoties uz klientu iesniegumiem, tiek pieņemti administratīvie lēmumi par TPL izsniegšanu. Lielākā daļa klientu neizvēlas administratīvos lēmumus saņemt digitālā formātā, bet gan to saņemšanu pa pastu. Līdz ar to 3.1.2.6.i investīcijas projekta sekmīgai īstenošanai ir nepieciešams kā attiecināmās izmaksas paredzēt biroja preces. Atbilstoši Ministru kabineta 2005.gada 27.decembra noteikumiem Nr.1031 “Noteikumi par budžetu izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām” biroja preces ir, piemēram, rakstāmpiederumi, papīrs, dokumentu turētāji, skavas, spiedogi, aploksnes u.c.) un materiālu izdevumi, tai skaitā informācijas pārraides un apstrādes iekārtu (printeru, kopētāju un citu informācijas pārraides un apstrādes iekārtu) darbības nodrošināšanas materiālu (piemēram, datu nesēju, tintes, papīra) izdevumi, ieskaitot ar piegādi saistītie izdevumi.
4. Kā jau minēts iepriekš, MK noteikumu Nr. 83 30. punkts nosaka, ka TPL pakalpojuma izdevumu kompensācijas kupona vērtības noteikšanai finansējuma saņēmējs izstrādā metodiku, kurā ietver kupona vērtību veidojošos parametrus, tai skaitā tehnisko palīglīdzekļu pakalpojuma sniedzēju administrēšanas izmaksas; informācijas avotus cenu noteikšanai; kupona vērtības aprēķina formulu. Atbilstoši MK noteikumu Nr. 31. punktam šo metodiku saskaņo ministrijas izveidotā Sociālo pakalpojumu attīstības padome un apstiprina finansējuma saņēmējs. Taču MK noteikumi Nr. 83 neparedz finansējuma saņēmēja pienākumu aprēķināt TPL kuponu vērtības atbilstoši apstiprinātajai metodikai, kā arī nav noteikta kārtība, kādā šīs vērtības tiek apstiprinātas. Vienlaikus konstatēts, ka MK noteikumos Nr. 83 nav nepieciešams atsevišķi izdalīt tikai vienu no kupona vērtību veidojošiem parametriem “tai skaitā tehnisko palīglīdzekļu pakalpojuma sniedzēju administrēšanas izmaksas”, jo visi kupona vērtību veidojošie parametri ir nosakāmi metodikā (nevis MK noteikumos Nr. 83).
5. Uzsākot 3.1.2.6.i investīcijas projekta īstenošanu, secināts, ka atsevišķas TPL pozīcijas nav iespējams nodrošināt ar līdzmaksājuma un kupona metodi, ņemot vērā investīcijas ieviešanai paredzamo īstenošanas laiku (no 2025. gada 1. janvāra līdz 2026. gada 30. jūnijam), kā arī TPL izsniegšanai nepieciešamo laiku (no personas iesnieguma iesniegšanas brīža līdz TPL saņemšanai) u.c. nosacījumus, t.i.:
- MK noteikumu Nr. 878 2. pielikumā norādītā TPL (iekārta ilgstošai skābekļa terapijai ārpus ārstniecības iestādes (skābekļa koncentrators) jeb 3. pozīcija) nodrošināšanas veids paredz iekārtas nomu, līdz ar to minēto TPL nav iespējams izsniegt ar līdzmaksājuma metodi personai īpašumā, savukārt minētā MK noteikumu Nr. 878 2. pielikumā TPL (pulsa oksimetrs pieaugušajiem jeb 4. pozīcija) tiek nodrošināts komplektācijā ar minēto nomas iekārtu;
- MK noteikumu Nr. 878 61. punkts paredz, ka personai, saņemot MK noteikumu 878 2. pielikuma 1., 2., 145., 146. un 147. pozīcijās norādītos TPL, persona sedz 20 procentus no TPL cenas. Tā kā ir plānots pilnveidot šo TPL apmaksas kārtību, t.sk., ir uzsākts MK noteikumu Nr. 878 pārskatīšanas process un attiecīgi pilnveidojumu ieviešanai būs nepieciešams ilgāks laiks, 3.1.2.6.i. investīcijas projektā netiks izsniegti (arī no 3.1.2.6.i. investīcijas projekta uzsākšanas laika – 01.01.2025. nav uzsākta minēto TPL izsniegšana) 878 2. pielikuma 1., 2., 145., 146. un 147. pozīcijās norādītie TPL. Vienlaikus jāatzīmē, ka attiecībā uz gatavajiem ortopēdiskajiem apaviem (MK noteikumu Nr. 878 2. pielikuma 145. 146. un 147. pozīcijās norādītie TPL), persona tos atkārtoti var pieprasīt jau pēc 6 mēnešiem. Tādējādi, ņemot vērā 3.1.2.6.i. investīcijas projekta īstenošanai paredzēto laiku, kā arī to, ka apavu piegādes laiks pēc lēmuma pieņemšanas var būt vairāk kā pusotrs mēnesis, ir risks neiekļauties 3.1.2.6.i. investīcijai paredzēto attiecināmo izmaksu termiņā, t.i. līdz 2026. gada 30. jūnijam;
- Attiecībā uz tiem TPL, kuri iekļauti MK noteikumu Nr. 83 2. pielikumā un TPL pakalpojuma nodrošināšanai tiek izsniegti ar kupona metodi, konstatēts, ka:
a) MK noteikumu Nr. 83 2. pielikumā norādīto TPL (113., 114. un 115. – gatavie ortopēdiskie apavi) izsniegšanā tāpat kā līdzmaksājuma metodē, pastāv risks iekļauties attiecināmo izmaksu termiņā un sasniegt 3.1.2.6.i investīcijas plānoto mērķrādītāju;
b) funkcionālo gultu nodošana īpašumā nav racionāla, ņemot vērā, ka to lietošanas termiņš ir īsāks, nekā pielikumā norādītie 10 gadi un tās iespējams nodot citam lietotājam, savukārt pretizgulējumu matracis tiek izsniegts kopā ar funkcionālajām gultām, nodrošinot viena TPL pakalpojuma kopumu;
c) ir atsevišķi TPL, pēc kuriem nav pieprasījuma, t.i. pārvietošanās krēsli ar fiksācijas jostām bērniem un pārvietošanās krēsli ar fiksācijas riņķi bērniem, staigāšanas rāmji bez riteņiem ar kustīgu rāmi un staigāšanas rāmji bez riteņiem ar kustīgu rāmi, ko iespējams izsniegt valsts budžeta finansējuma ietvaros.
Papildus konstatēts, ka ne visiem rūpnieciski ražotajiem TPL būs nepieciešama pēcgarantijas apkope un pēcgarantijas remonts, taču šobrīd šīs izmaksas ir iekļautas visu rūpnieciski ražoto TPL vērtībā, bet faktiski to būtu nepieciešams paredzēt tikai šādām MK noteikumu Nr. 83 2. pielikumā norādītajām rūpnieciski ražoto TPL grupām – Palīglīdzekļi apmācību un prasmju apgūšanai un Palīglīdzekļi aktivitātēm un dalībai, kas saistīti ar personisko mobilitāti un transportēšanu. Līdz ar to būtu nepieciešams veikt precizējumus gan MK noteikumos Nr. 83, kas šobrīd nosaka, ka pēcgarantijas apkope un remonts kupona metodes ietvaros ir paredzēts visiem rūpnieciski ražotajiem TPL, gan 2. pielikumā.
6. Šobrīd MK noteikumos Nr. 83 paredzēts, ka VTPC koordinē mērķa grupas personu nodrošināšanu ar TPL un rindas veidošanu tikai kuponu metodes gadījumā, kas neļauj VTPC pietiekami plaši un elastīgi nodrošināt TPL saņēmēju rindas veidošanu, koordinēšanu un organizēšanu. Lai veicinātu MK noteikumos Nr. 83 noteiktā mērķrādītāja sasniegšanu, nepieciešams noteikt, ka VTPC veido ne tikai saņēmēju rindu personām, kas saņem TPL ar kupona metodi, bet kopumā saņem TPL pakalpojumu 3.1.2.6.i investīcijas projekta ietvaros (t.sk. ar līdzmaksājumu). Tāpat būtu svarīgi paredzēt VTPC iespēju elastīgāk sekot līdzi 3.1.2.6.i. investīciju projekta ietvaros noteiktā finansējuma izlietojumam un savlaicīgi — negaidot brīdi, kad finansējums vairs nav pieejams, bet, konstatējot, ka tas sāk kļūt nepietiekams — laicīgi pārreģistrēt tās personas, kas nav saņēmušas pieprasīto TPL 3.1.2.6.i. investīciju projekta ietvaros, rindā TPL saņemšanai no valsts budžeta līdzekļiem atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai.
7. Regula Nr. 2024/2509 61. panta prasības ir tieši piemērojamas tādiem projektiem, kas saistīti ar Eiropas Savienības fondu (tostarp Atveseļošanas fonda) atbalsta saņemšanu un vienlaikus kuros finansējuma saņēmējs atlases kārtībā Eiropas Savienības fondu (tostarp Atveseļošanas fonda) dalībniekiem vai gala saņēmējiem sniedz finansiālu atbalstu (t.s. daudzpakāpju projekti). Savukārt publisko iepirkumu regulējums neprasa parakstīt interešu konflikta neesības apliecinājumu finansējuma saņēmējam, bet apliecinājumus paraksta regulējumā noteiktās ar konkrēto iepirkumu saistītās personas. Attiecīgi finansējuma saņēmējam nav obligāti izvirzāmas MK noteikumu Nr. 83 34.1.2. apakšpunktā minētās prasības.
8. Ņemot vērā 2025. gada 21. februārī Ministru prezidentes Evikas Siliņas paziņotās valdības 4x4 prioritātes 2025. gadam, ikgadējā ziņojumā Saeimai iekļauto apņemšanos 2025. gadā turpināt darbu pie birokrātijas mazināšanas pasākumiem Eiropas Savienības fondu apguvē un publisko iepirkumu jomā un 2024. gada 20. janvārī apstiprinātā Valdības rīcības plāna 35.4. pasākuma darbības rezultātu “pārskatītas un iespēju robežās mazinātas nacionālajos horizontālajos un specifisko atbalsta mērķu ieviešanu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktās prasības”, nepieciešams precizēt prasību finansējuma saņēmējam, kur tas ir iespējams, ievērot zaļā iepirkuma, sociāli atbildīgā un inovatīvā publiskā iepirkuma principus.
Risinājuma apraksts
Lai risinātu iepriekš minētās problēmas, TA projekts paredz vairākus precizējumus, t.sk., papildinot 3.1.2.6.i. investīcijas projektu ar atsevišķiem jauniem nosacījumiem:
1. MK noteikumi Nr. 83 papildināti ar jaunu 13.1 punktu, kas nosaka, ka papildus Atveseļošanas fonda finansējumam un valsts budžeta finansējumam, 3.1.2.6.i. investīcijas kopējo finansējumu veido arī privātais līdzfinansējums – vienreizējā iemaksa, kas mērķa grupas personai jāsamaksā saskaņā ar MK noteikumu Nr. 878 57. punktu. Tāpat arī iekļauts 29.3 punkts, kas nosaka, ka 3.1.2.6.i. investīcijas projekta ietvaros privātais līdzfinansējums (mērķa grupas personu vienreizējās iemaksas) jāizmanto TPL pakalpojuma nodrošināšanai. Ja 3.1.2.6.i. investīcijā noteiktā mērķrādītāja vērtība (10 474 TPL) līdz 2026. gada 30. jūnijam tiks sasniegta no Atveseļošanas fonda finansējuma, vienreizējās iemaksas TPL pakalpojuma nodrošināšanai tiks izmantotas papildu mērķa grupas atbalstam, izsniedzot TPL virs 3.1.2.6.i. investīcijas mērķrādītāja vērtības. Attiecīgi, lai nodrošinātu 3.1.2.6.i. investīcijas īstenošanas laikā saņemto vienreizējo iemaksu finansējuma maksimālu izmantošanu saskaņā ar 3.1.2.6.i. investīcijas īstenošanas nosacījumiem, paredzēts, ka finansējuma saņēmējs TPL pakalpojumu no šī finansējuma varēs nodrošināt līdz 2026. gada 31. decembrim. Savukārt, ja 3.1.2.6.i. investīcijas mērķrādītāja vērtība līdz 2026. gada 30. jūnijam netiks sasniegta (piemēram, ir lielāks pieprasījums pēc dārgākiem TPL), vienreizējo iemaksu finansējums tiks izmantots 3.1.2.6.i. investīcijas mērķrādītāja sasniegšanai. Pēc 2026. gada 31. decembra vienreizējo iemaksu finansējums, ja tas nebūs izmantots 3.1.2.6.i. investīcijas ietvaros, tiks izlietots saskaņā ar MK noteikumu Nr. 878 62. punkta nosacījumiem, t.i. TPL iegādei, apkopei, remontam un ar TPL izsniegšanu saistīto pakalpojumu sniegšanai 3.1.2.6.i investīcijas projekta ietvaros precīzu attiecināmo privātā līdzfinansējuma apmēru nav iespējams prognozēt, ņemot vērā, ka vienreizējā iemaksa atbilstoši MK noteikumu Nr. 878 57. punktā minētajam atšķiras bērniem un personām, kas vecākas par 18 gadiem, kā arī 60. punktā minēti tie gadījumi, kad personas tiek atbrīvotas no vienreizējās iemaksas veikšanas, piemēram, ja personai ir noteikts trūcīgas mājsaimniecības statuss, tā atrodas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā, tās dzīvesvieta reģistrēta stacionārā ārstniecības iestādē vai tā izcieš sodu brīvības atņemšanas iestādē. Tāpēc tiek precizēts arī MK noteikumu Nr. 83 34.10. apakšpunkts, nosakot, ka VTPC nodrošina arī atsevišķu privātā līdzfinansējuma (vienreizējās iemaksas) uzskaiti.
Attiecībā uz pievienotās vērtības nodokļa izmaksām, precizēts MK noteikumu Nr. 83 17. punkts, nosakot, ka pievienotās vērtības nodokļa izmaksas no valsts budžeta finansējuma sedz gadījumā, ja TPL pakalpojumu nodrošina no Atveseļošanas fonda finansējuma. Savukārt gadījumā, ja TPL pakalpojumu nodrošina no privātā līdzfinansējuma, ko veido mērķa grupas vienreizējās iemaksas, arī pievienotās vērtības nodokli sedz no privātā līdzfinansējuma.
Lai noteiktu pakalpojuma sniedzēja pienākumu pārskaitīt vai iemaksāt no personas saņemto vienreizējo iemaksu VTPC kontā vai kasē, MK noteikumi Nr. 83 tiek papildināti ar 29.2 punktu, t.sk., nosakot, ka šis maksājums pakalpojuma sniedzējam jāveic reizi mēnesī līdz nākamā mēneša 10. datumam par iepriekšējo mēnesi. Attiecībā uz TPL izsniegšanu ar līdzmaksājumu, noteikts, ka, lai pakalpojumu sniedzējs saņemtu atmaksu par personai izsniegtu TPL, pakalpojuma sniedzējs papildus citiem dokumentiem, VTPC iesniedz arī dokumentu kopiju, kas apliecina, ka personai ir izsniegts TPL, un dokumenta kopiju, kas apliecina šīs personas tiesības būt atbrīvotai no vienreizējās iemaksas. Attiecīgi MK noteikumi Nr. 83 tiek papildināti ar 27.5. apakšpunktu.
Savukārt, lai VTPC varētu pārliecināties par veikto vienreizējo iemaksu pirms kompensācijas piešķiršanas vai tās atteikšanas personai vai pakalpojuma sniedzējam, MK noteikumi Nr. 83 tiek papildināti ar 29.1 punktu, nosakot, ka pēc dokumentu saņemšanas no personas vai pakalpojuma sniedzēja VTPC gūst pārliecību, ka mērķa grupas persona ir samaksājusi vienreizējo iemaksu (ja attiecināms) un ka kompensācijas piešķiršanas vai atteikuma pamats ir MK noteikumu Nr. 83 26., 27. un 29. punktā noteiktie dokumenti (t.i., to atbilstības gadījumā piešķir kompensāciju, neatbilstības gadījumā – nepiešķir). Vienlaikus svītrots MK noteikumu Nr. 83 28. punkts.
2. MK noteikumu Nr. 83 6. punkts precizēts, nosakot, ka kupona metodes gadījumā par sniegto tehnisko palīglīdzekļu pakalpojumu finansējuma saņēmēja noteikta kupona vērtības apmērā izdevumi tiks kompensēti mērķa grupas personas izvēlētam pakalpojuma sniedzējam, kas atbildīs finansējuma saņēmēja noteiktajām prasībām pakalpojumu sniedzējiem. Attiecīgi precizēti arī saistītie punkti (24.2. un 34.4. apakšpunkts). Attiecībā uz precizēto MK noteikumu Nr. 83 34.4. apakšpunktu jāatzīmē, ka tajā noteiktā pakalpojumu sniedzēju atlases procedūra tiks piemērota tikai to pakalpojumu sniedzēju atlasei, kuri nodrošina tehnisko palīglīdzekļu pakalpojumu ar kuponu metodi.
3. MK noteikumu Nr. 83 15.1.3. apakšpunkts precizēts, norādot, ka 3.1.2.6.i investīcijas projekta īstenošanai attiecināmas ir biroja preču izmaksas (tiks paredzētas pēc TA projekta spēkā stāšanās).
4. MK noteikumu Nr. 83 30. punkts precizēts, svītrojot atsauci uz administratīvajiem izdevumiem. Savukārt MK noteikumi Nr. 83 tiek papildināti ar 31.1 punktu, nosakot, ka finansējuma saņēmēja pienākums ir aprēķināt un apstiprināt kupona vērtības atbilstoši izstrādātajai un apstiprinātajai kupona metodikai.
5. Atbilstoši konstatētajām problēmām MK noteikumu Nr. 83 atsevišķos punktos, kā arī 2. pielikumā:
Attiecībā uz TPL nodrošināšanu ar līdzmaksājuma metodi:
- precizēts 24.1.1. apakšpunkts, nosakot, ka 3.1.2.6.i investīcijas projekta ietvaros netiks izsniegti atsevišķi TPL (MK noteikumu Nr. 878 2. pielikumā ietvertās 1., 2., 3., 4., 145., 146. un 147. pozīcijas). Šie TPL tiks nodrošināti valsts budžetā TPL nodrošināšanas mērķim piešķirtā finansējuma ietvaros;
- attiecībā uz TPL nodrošināšanu ar kupona metodi:
a) precizēts 29.1.2. un 29.4. apakšpunkts, svītrojot TPL pozīcijas 113., 114. un 115., kas attiecas uz gatavajiem ortopēdiskajiem apaviem. Attiecīgi arī MK noteikumu Nr. 83 2. pielikumā tiek svītrotas šīs minētās TPL pozīcijas, kā arī individuāli izgatavojamie ortopēdiskie apavi (116. – 119.). Līdz ar to 3.1.2.6.i. investīcijas ietvaros netiks izsniegti TPL, kuru cenu 20 procentu apmērā sedz mērķa grupas persona. Gatavie ortopēdiskie apavi tiks izsniegti no valsts budžeta līdzekļiem, savukārt individuāli izgatavojamie ortopēdiskie apavi tiks izsniegti ar līdzmaksājuma metodi;
- tehniski tiek precizēts 29.2. apakšpunkts, ņemot vērā MK noteikumu Nr. 83 precizēto 2. pielikuma numerācijas kārtību;
b) no MK noteikumu Nr. 83 2. pielikuma svītrots pretizgulējuma matracis un funkcionālā gulta. Šo TPL izsniegšana tiks nodrošināta no valsts budžeta līdzekļiem;
c) no MK noteikumu Nr. 83 2. pielikuma svītrots pārvietošanās krēsli ar fiksācijas jostām bērniem un pārvietošanās krēsli ar fiksācijas riņķi bērniem, staigāšanas rāmji bez riteņiem ar kustīgu rāmi un staigāšanas rāmji bez riteņiem ar kustīgu rāmi. Šo TPL izsniegšana tiks nodrošināta no valsts budžeta līdzekļiem;
d) precizēts MK noteikumu Nr. 83 24.2. apakšpunkts, nosakot, ka pēcgarantijas apkope un pēcgarantijas remonts tiek nodrošināts tikai divām rūpnieciski ražoto TPL grupām, t.i. 2. pielikuma 2.2. sadaļā “Palīglīdzekļi apmācību un prasmju apgūšanai” un 3.1. sadaļā “Palīglīdzekļi aktivitātēm un dalībai, kas saistīti ar personisko mobilitāti un transportēšanu” iekļautajiem TPL. Minētie TPL tiek izsniegti ar līdzmaksājuma metodi.
Lai arī TA projekts paredz, ka atsevišķas TPL pozīcijas netiks izsniegtas ar līdzmaksājuma vai kupona metodi 3.1.2.6.i investīcijas projekta ietvaros, 3.1.2.6.i. investīcijas mērķa un mērķrādītāja sasniegšanai tiek plānots izsniegt lielākā apmērā citas TPL pozīcijas, ņemot vērā klientu pieprasījumu.
6. MK noteikumu Nr. 83 34.3. apakšpunkts tiek precizēts, nosakot, ka VTPC koordinē mērķa grupas personu nodrošināšanu ar TPL un veido TPL pakalpojuma saņēmēju rindu uz abām TPL izsniegšanas metodēm un, gadījumos, ja 3.1.2.6.i. investīcijas projektā finansējums TPL pakalpojuma nodrošināšanai nav pietiekams vai vairs nav pieejams, bet persona nav saņēmusi pieprasīto TPL, VTPC pārreģistrē personu rindā TPL saņemšanai no valsts budžeta līdzekļiem.
Vienlaikus tiek veikti papildus redakcionāli un tehniski precizējumi, lai nodrošinātu MK noteikumos ietverto normu skaidrāku piemērošanu, kā piemēram:
- 34.2. apakšpunktā ietvertais nosacījums attiecībā uz MK noteikumu Nr. 878 piemērošanu pārcelts uz vispārējiem nosacījumiem (4.1 punkts);
- 4. punktā ietvertā mērķa grupas definīcija ietverta trīs apakšpunktos, nemainot 3.1.2.6.i. investīcijas mērķa grupu pēc būtības. Tā kā TPL izsniegšanai ar līdzmaksājuma metodi un kupona metodi ir atšķirīga TPL izsniegšanas kārtība ar specifiskiem nosacījumiem, nepieciešams nodalīt mērķa grupas. Attiecīgi precizēti šādi MK noteikumu Nr. 83 punkti/apakšpunkti – 5., 6., 24.1., 24.1.2., 24.2., 26., 27., 27.3., 27.4., 29.1.1., 29.1.2., 29.2., 29.3., 29.4., 29.6. un 34.10.;
- attiecībā uz pakalpojuma sniedzējiem vārds “piesaistīts” aizstāts ar vārdu “izvēlēts”, lai MK noteikumos Nr. 83 būtu konsekvence terminu lietojumā.
7. MK noteikumu Nr. 83 34.1.2. apakšpunktu svītrots, vairs neparedzot prasību vadībā iesaistītajam personālam un iepirkumu līgumu izpildītājiem parakstīt apliecinājumus par interešu konflikta neesību un pienākumu ziņot par konstatētajiem vai iespējamiem trūkumiem un pārkāpumiem.
8. MK noteikumu Nr. 83 34.5. apakšpunkts precizēts, nosakot, ka finansējuma saņēmējs, īstenojot publiskos iepirkumus, var ievērot zaļā iepirkuma, sociāli atbildīgā un inovatīvā publiskā iepirkuma principus.
1. MK noteikumi Nr. 83 papildināti ar jaunu 13.1 punktu, kas nosaka, ka papildus Atveseļošanas fonda finansējumam un valsts budžeta finansējumam, 3.1.2.6.i. investīcijas kopējo finansējumu veido arī privātais līdzfinansējums – vienreizējā iemaksa, kas mērķa grupas personai jāsamaksā saskaņā ar MK noteikumu Nr. 878 57. punktu. Tāpat arī iekļauts 29.3 punkts, kas nosaka, ka 3.1.2.6.i. investīcijas projekta ietvaros privātais līdzfinansējums (mērķa grupas personu vienreizējās iemaksas) jāizmanto TPL pakalpojuma nodrošināšanai. Ja 3.1.2.6.i. investīcijā noteiktā mērķrādītāja vērtība (10 474 TPL) līdz 2026. gada 30. jūnijam tiks sasniegta no Atveseļošanas fonda finansējuma, vienreizējās iemaksas TPL pakalpojuma nodrošināšanai tiks izmantotas papildu mērķa grupas atbalstam, izsniedzot TPL virs 3.1.2.6.i. investīcijas mērķrādītāja vērtības. Attiecīgi, lai nodrošinātu 3.1.2.6.i. investīcijas īstenošanas laikā saņemto vienreizējo iemaksu finansējuma maksimālu izmantošanu saskaņā ar 3.1.2.6.i. investīcijas īstenošanas nosacījumiem, paredzēts, ka finansējuma saņēmējs TPL pakalpojumu no šī finansējuma varēs nodrošināt līdz 2026. gada 31. decembrim. Savukārt, ja 3.1.2.6.i. investīcijas mērķrādītāja vērtība līdz 2026. gada 30. jūnijam netiks sasniegta (piemēram, ir lielāks pieprasījums pēc dārgākiem TPL), vienreizējo iemaksu finansējums tiks izmantots 3.1.2.6.i. investīcijas mērķrādītāja sasniegšanai. Pēc 2026. gada 31. decembra vienreizējo iemaksu finansējums, ja tas nebūs izmantots 3.1.2.6.i. investīcijas ietvaros, tiks izlietots saskaņā ar MK noteikumu Nr. 878 62. punkta nosacījumiem, t.i. TPL iegādei, apkopei, remontam un ar TPL izsniegšanu saistīto pakalpojumu sniegšanai 3.1.2.6.i investīcijas projekta ietvaros precīzu attiecināmo privātā līdzfinansējuma apmēru nav iespējams prognozēt, ņemot vērā, ka vienreizējā iemaksa atbilstoši MK noteikumu Nr. 878 57. punktā minētajam atšķiras bērniem un personām, kas vecākas par 18 gadiem, kā arī 60. punktā minēti tie gadījumi, kad personas tiek atbrīvotas no vienreizējās iemaksas veikšanas, piemēram, ja personai ir noteikts trūcīgas mājsaimniecības statuss, tā atrodas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā, tās dzīvesvieta reģistrēta stacionārā ārstniecības iestādē vai tā izcieš sodu brīvības atņemšanas iestādē. Tāpēc tiek precizēts arī MK noteikumu Nr. 83 34.10. apakšpunkts, nosakot, ka VTPC nodrošina arī atsevišķu privātā līdzfinansējuma (vienreizējās iemaksas) uzskaiti.
Attiecībā uz pievienotās vērtības nodokļa izmaksām, precizēts MK noteikumu Nr. 83 17. punkts, nosakot, ka pievienotās vērtības nodokļa izmaksas no valsts budžeta finansējuma sedz gadījumā, ja TPL pakalpojumu nodrošina no Atveseļošanas fonda finansējuma. Savukārt gadījumā, ja TPL pakalpojumu nodrošina no privātā līdzfinansējuma, ko veido mērķa grupas vienreizējās iemaksas, arī pievienotās vērtības nodokli sedz no privātā līdzfinansējuma.
Lai noteiktu pakalpojuma sniedzēja pienākumu pārskaitīt vai iemaksāt no personas saņemto vienreizējo iemaksu VTPC kontā vai kasē, MK noteikumi Nr. 83 tiek papildināti ar 29.2 punktu, t.sk., nosakot, ka šis maksājums pakalpojuma sniedzējam jāveic reizi mēnesī līdz nākamā mēneša 10. datumam par iepriekšējo mēnesi. Attiecībā uz TPL izsniegšanu ar līdzmaksājumu, noteikts, ka, lai pakalpojumu sniedzējs saņemtu atmaksu par personai izsniegtu TPL, pakalpojuma sniedzējs papildus citiem dokumentiem, VTPC iesniedz arī dokumentu kopiju, kas apliecina, ka personai ir izsniegts TPL, un dokumenta kopiju, kas apliecina šīs personas tiesības būt atbrīvotai no vienreizējās iemaksas. Attiecīgi MK noteikumi Nr. 83 tiek papildināti ar 27.5. apakšpunktu.
Savukārt, lai VTPC varētu pārliecināties par veikto vienreizējo iemaksu pirms kompensācijas piešķiršanas vai tās atteikšanas personai vai pakalpojuma sniedzējam, MK noteikumi Nr. 83 tiek papildināti ar 29.1 punktu, nosakot, ka pēc dokumentu saņemšanas no personas vai pakalpojuma sniedzēja VTPC gūst pārliecību, ka mērķa grupas persona ir samaksājusi vienreizējo iemaksu (ja attiecināms) un ka kompensācijas piešķiršanas vai atteikuma pamats ir MK noteikumu Nr. 83 26., 27. un 29. punktā noteiktie dokumenti (t.i., to atbilstības gadījumā piešķir kompensāciju, neatbilstības gadījumā – nepiešķir). Vienlaikus svītrots MK noteikumu Nr. 83 28. punkts.
2. MK noteikumu Nr. 83 6. punkts precizēts, nosakot, ka kupona metodes gadījumā par sniegto tehnisko palīglīdzekļu pakalpojumu finansējuma saņēmēja noteikta kupona vērtības apmērā izdevumi tiks kompensēti mērķa grupas personas izvēlētam pakalpojuma sniedzējam, kas atbildīs finansējuma saņēmēja noteiktajām prasībām pakalpojumu sniedzējiem. Attiecīgi precizēti arī saistītie punkti (24.2. un 34.4. apakšpunkts). Attiecībā uz precizēto MK noteikumu Nr. 83 34.4. apakšpunktu jāatzīmē, ka tajā noteiktā pakalpojumu sniedzēju atlases procedūra tiks piemērota tikai to pakalpojumu sniedzēju atlasei, kuri nodrošina tehnisko palīglīdzekļu pakalpojumu ar kuponu metodi.
3. MK noteikumu Nr. 83 15.1.3. apakšpunkts precizēts, norādot, ka 3.1.2.6.i investīcijas projekta īstenošanai attiecināmas ir biroja preču izmaksas (tiks paredzētas pēc TA projekta spēkā stāšanās).
4. MK noteikumu Nr. 83 30. punkts precizēts, svītrojot atsauci uz administratīvajiem izdevumiem. Savukārt MK noteikumi Nr. 83 tiek papildināti ar 31.1 punktu, nosakot, ka finansējuma saņēmēja pienākums ir aprēķināt un apstiprināt kupona vērtības atbilstoši izstrādātajai un apstiprinātajai kupona metodikai.
5. Atbilstoši konstatētajām problēmām MK noteikumu Nr. 83 atsevišķos punktos, kā arī 2. pielikumā:
Attiecībā uz TPL nodrošināšanu ar līdzmaksājuma metodi:
- precizēts 24.1.1. apakšpunkts, nosakot, ka 3.1.2.6.i investīcijas projekta ietvaros netiks izsniegti atsevišķi TPL (MK noteikumu Nr. 878 2. pielikumā ietvertās 1., 2., 3., 4., 145., 146. un 147. pozīcijas). Šie TPL tiks nodrošināti valsts budžetā TPL nodrošināšanas mērķim piešķirtā finansējuma ietvaros;
- attiecībā uz TPL nodrošināšanu ar kupona metodi:
a) precizēts 29.1.2. un 29.4. apakšpunkts, svītrojot TPL pozīcijas 113., 114. un 115., kas attiecas uz gatavajiem ortopēdiskajiem apaviem. Attiecīgi arī MK noteikumu Nr. 83 2. pielikumā tiek svītrotas šīs minētās TPL pozīcijas, kā arī individuāli izgatavojamie ortopēdiskie apavi (116. – 119.). Līdz ar to 3.1.2.6.i. investīcijas ietvaros netiks izsniegti TPL, kuru cenu 20 procentu apmērā sedz mērķa grupas persona. Gatavie ortopēdiskie apavi tiks izsniegti no valsts budžeta līdzekļiem, savukārt individuāli izgatavojamie ortopēdiskie apavi tiks izsniegti ar līdzmaksājuma metodi;
- tehniski tiek precizēts 29.2. apakšpunkts, ņemot vērā MK noteikumu Nr. 83 precizēto 2. pielikuma numerācijas kārtību;
b) no MK noteikumu Nr. 83 2. pielikuma svītrots pretizgulējuma matracis un funkcionālā gulta. Šo TPL izsniegšana tiks nodrošināta no valsts budžeta līdzekļiem;
c) no MK noteikumu Nr. 83 2. pielikuma svītrots pārvietošanās krēsli ar fiksācijas jostām bērniem un pārvietošanās krēsli ar fiksācijas riņķi bērniem, staigāšanas rāmji bez riteņiem ar kustīgu rāmi un staigāšanas rāmji bez riteņiem ar kustīgu rāmi. Šo TPL izsniegšana tiks nodrošināta no valsts budžeta līdzekļiem;
d) precizēts MK noteikumu Nr. 83 24.2. apakšpunkts, nosakot, ka pēcgarantijas apkope un pēcgarantijas remonts tiek nodrošināts tikai divām rūpnieciski ražoto TPL grupām, t.i. 2. pielikuma 2.2. sadaļā “Palīglīdzekļi apmācību un prasmju apgūšanai” un 3.1. sadaļā “Palīglīdzekļi aktivitātēm un dalībai, kas saistīti ar personisko mobilitāti un transportēšanu” iekļautajiem TPL. Minētie TPL tiek izsniegti ar līdzmaksājuma metodi.
Lai arī TA projekts paredz, ka atsevišķas TPL pozīcijas netiks izsniegtas ar līdzmaksājuma vai kupona metodi 3.1.2.6.i investīcijas projekta ietvaros, 3.1.2.6.i. investīcijas mērķa un mērķrādītāja sasniegšanai tiek plānots izsniegt lielākā apmērā citas TPL pozīcijas, ņemot vērā klientu pieprasījumu.
6. MK noteikumu Nr. 83 34.3. apakšpunkts tiek precizēts, nosakot, ka VTPC koordinē mērķa grupas personu nodrošināšanu ar TPL un veido TPL pakalpojuma saņēmēju rindu uz abām TPL izsniegšanas metodēm un, gadījumos, ja 3.1.2.6.i. investīcijas projektā finansējums TPL pakalpojuma nodrošināšanai nav pietiekams vai vairs nav pieejams, bet persona nav saņēmusi pieprasīto TPL, VTPC pārreģistrē personu rindā TPL saņemšanai no valsts budžeta līdzekļiem.
Vienlaikus tiek veikti papildus redakcionāli un tehniski precizējumi, lai nodrošinātu MK noteikumos ietverto normu skaidrāku piemērošanu, kā piemēram:
- 34.2. apakšpunktā ietvertais nosacījums attiecībā uz MK noteikumu Nr. 878 piemērošanu pārcelts uz vispārējiem nosacījumiem (4.1 punkts);
- 4. punktā ietvertā mērķa grupas definīcija ietverta trīs apakšpunktos, nemainot 3.1.2.6.i. investīcijas mērķa grupu pēc būtības. Tā kā TPL izsniegšanai ar līdzmaksājuma metodi un kupona metodi ir atšķirīga TPL izsniegšanas kārtība ar specifiskiem nosacījumiem, nepieciešams nodalīt mērķa grupas. Attiecīgi precizēti šādi MK noteikumu Nr. 83 punkti/apakšpunkti – 5., 6., 24.1., 24.1.2., 24.2., 26., 27., 27.3., 27.4., 29.1.1., 29.1.2., 29.2., 29.3., 29.4., 29.6. un 34.10.;
- attiecībā uz pakalpojuma sniedzējiem vārds “piesaistīts” aizstāts ar vārdu “izvēlēts”, lai MK noteikumos Nr. 83 būtu konsekvence terminu lietojumā.
7. MK noteikumu Nr. 83 34.1.2. apakšpunktu svītrots, vairs neparedzot prasību vadībā iesaistītajam personālam un iepirkumu līgumu izpildītājiem parakstīt apliecinājumus par interešu konflikta neesību un pienākumu ziņot par konstatētajiem vai iespējamiem trūkumiem un pārkāpumiem.
8. MK noteikumu Nr. 83 34.5. apakšpunkts precizēts, nosakot, ka finansējuma saņēmējs, īstenojot publiskos iepirkumus, var ievērot zaļā iepirkuma, sociāli atbildīgā un inovatīvā publiskā iepirkuma principus.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Pēc TA projekta spēkā stāšanās LM aicinās CFLA lūgt VTPC izvērtēt nepieciešamību veikt attiecīgus grozījumus projektā. TA projektā paredzētās izmaiņas būtiski neietekmē 3.1.2.6.i. investīcijas mērķa grupu. Tos TPL, ko nenodrošinās 3.1.2.6.i. investīcijas projekta ietvaros, VTPC nodrošinās no valsts budžeta finansējuma. Par TPL nodrošināšanas veidiem (ar līdzmaksājumu vai kuponu metodi), kā arī par personai iesniedzamajiem dokumentiem līdzmaksājumu metodes gadījumā personu informēs VTPC. Tā kā TA projekts paredz nosacījumu par vienreizējo iemaksu izmantošanu 3.1.2.6.i. investīcijas ietvaros, pastāv iespēja, ka mērķa grupas personām tiks izsniegti vairāk TPL kā noteikts 3.1.2.6.i investīcijas mērķrādītājā – 10 474 TPL (minētais būs iespējams, ja mērķa grupas personu samaksāto vienreizējo maksājumu nebūs jānovirza 3.1.2.6.i investīcijas mērķrādītāja sasniegšanai, piemēram, ja lielāks pieprasījums ir pēc dārgākiem TPL). Attiecīgi šādā gadījumā būs iespējams sniegt atbalstu plašākam mērķa grupas personu lokam. Uzlabojot šo mērķa grupas personu pieeju pārvietošanās, pašaprūpes, funkciju aizstāšanas vai atjaunošanas un alternatīvās komunikācijas TPL, tai skaitā informācijai par to saņemšanas iespējām, tiks veicināta šo personu neatkarība, aprūpes iespējas dzīvesvietā un dzīves kvalitāte.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
-
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
-Nevalstiskās organizācijas
-Cits
-6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.2. Cita informācija
TA projekts nemaina 3.1.2.6.i. investīcijas sākotnēji identificētās horizontālās ietekmes aspektus.
Pielikumi
