Anotācija (ex-ante)

24-TA-1903: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Vārpiņas" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanas vajadzībām no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma "Vārpiņas" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720070191) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070191) daļu 0,0999 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) - Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Atbilstoši būvniecības ieceres tehniskajiem risinājumiem būvatļaujā Nr. BIS-BL-377643-272 "Ātrgaitas dzelzceļa "Rail Baltica" DS3 posma "LV/EE robeža – Vangaži" apakšposms DPS1", būvatļauja Nr. 4 Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt nekustamā īpašuma "Vārpiņas" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720070191 (turpmāk – Nekustamais īpašums), sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720070191 (turpmāk – Zemes vienība) daļu aptuveni 0,0999 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei.
Atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Informācija par Nekustamo īpašumu.
1. Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 6. panta pirmo daļu un 18. panta pirmo daļu Institūcija (SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas") 2024. gada 11. janvārī nosūtīja Nekustamā īpašuma kopīpašniekiem paziņojumu Nr. 2.3.N/2024-125 un Nr. 2.3.N/2024-126 "Paziņojums par nekustamā īpašuma "Vārpiņas 1" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66720070191, atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai", norādot kopīpašniekiem par Nekustamā īpašuma atsavināšanu sabiedrības vajadzību nodrošināšanai.
2. Institūcija izvērtēja ar lietas faktiskajiem apstākļiem saistīto dokumentāciju un konstatēja šādus būtiskus apstākļus:
2.1. Nekustamā īpašuma sastāvs un adrese:
2.1.1. sastāvs:
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070191) 2,7 ha platībā;
- dzīvojamā māja (būves kadastra apzīmējums 66720070191001) un saimniecības ēka – kūts (būves kadastra apzīmējums 66720070191002).
Minētās ēkas (būves) ar Rail Baltica projekta risinājumiem netiek skartas un nav arī atsavināmas;
2.1.2. adrese:
Nekustamo īpašumu veidojošai zemes vienībai un uz tās esošām ēkām (būvēm) Kadastrā ir reģistrēta adrese: "Vārpiņas 1" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā.
2.2. Īpašuma tiesības.
Nekustamais īpašums ir ierakstīts Vidzemes rajona tiesas Salacgrīvas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000122564, un īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu ir nostiprinātas divām fiziskām personām (turpmāk – kopīpašnieki) ½ domājamās daļas apmērā katram.
2.3. Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatā nav reģistrēti apgrūtinājumi, nomas vai apbūves tiesības, ķīlas vai hipotēkas, vai arī piedziņas atzīmes.
2.4. Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā reģistrētā informācija par Zemes vienību:
2.4.1. apgrūtinājumi:
- aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem, kā arī pilsētu lauku teritorijās (020501) - 0,02 ha;
- ierīkotas ūdensnotekas aizsargjoslas teritorija (110402) - 0,2 ha;
- ūdensteces aizsargjoslas teritorija (110201) - 0,2 ha;
- Baltijas jūras un Rīgas jūras līča ierobežotas saimnieciskās darbības joslas teritorija (7311010300) - 2,7 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Ņemot vērā, ka Zemes vienība ir apgrūtināta ar vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslām, kā arī ekspluatācijas aizsargjoslām gar transporta līnijām, sanitārajām aizsargjoslām ap notekūdeņu attīrīšanas ietaisēm, saskaņā ar Aizsargjoslu likuma normām par darbības ierobežojumiem būvdarbi šāda veida teritorijās nav aizliegti, bet to veikšanai ir nepieciešams saņemt saskaņojumu no atbildīgās valsts iestādes vai arī no aizsargjoslas izveidotāja – attiecīgā objekta īpašnieka vai valdītāja.
Tādējādi secināms, ka Zemes vienībai noteiktie apgrūtinājumi ietekmēs Rail Baltica projekta ietvaros veicamos būvdarbus veidā, kas paredz papildus nosacījumu iekļaušanu būvdarbu risinājumos un to izpildes ievērošanu būvdarbu procesa laikā.
2.4.2. Nekustamā īpašuma lietošanas mērķis - "Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība" (kods 0101) 2,7 ha platībā.
2.4.3. Sadalījums pa zemes lietošanas veidiem: lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība – 2,3 ha, krūmāju platība – 0,1 ha, ūdens objektu zeme – 0,1 ha, zeme zem ēkām – 0,2 ha. Zemes vienība ir meliorēta.
2.5. Informācija par Nekustamā īpašuma atlikušo daļu:
Nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo (atsavināmo) Zemes vienības daļu aptuveni 0,0999 ha platībā, atlikumā veidojas Zemes vienības daļa aptuveni 2,6001 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā).
Saskaņā ar Limbažu novada pašvaldības 2023. gada 1. decembra atzinumu (vēstule Nr.8.2/23/1499) uz Zemes vienības sadali attiecas Aizsargjoslu likuma 36. panta pirmās daļas 2. punktā noteiktie aprobežojumi, proti, jaunveidojamā zemes gabala platība Baltijas jūras un Rīgas jūras līča ierobežotas saimnieciskās darbības joslas teritorijā nedrīkst būt mazāka par trim hektāriem. Līdz ar to Zemes vienības atlikusī daļa aptuveni 2,6001 ha platībā neatbilst likumā noteiktajām prasībām.
Atsavināšanas likuma 6. panta pirmajā daļā noteikts, ja sabiedrības vajadzībām nepieciešama tikai nekustamā īpašuma daļa un atlikusī tā daļa nepietiekamās platības, apgrūtinājumu, konfigurācijas vai citu apstākļu dēļ nav izmantojama atbilstoši vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam, institūcija ierosina visa nekustamā īpašuma atsavināšanu un atsavina visu nekustamo īpašumu, ja ar nekustamā īpašuma īpašnieku nevienojas citādi.
2024. gada 26. janvārī ar vēstuli kopīpašnieki informēja Institūciju, ka vēlas paturēt kopīpašumā Zemes vienības daļu aptuveni 2,6001 ha platībā un uz tās esošās ēkas (būves) (kopīpašnieku 2024. gada 26. janvāra vēstule saņemta Institūcijā 2024. gada 31. janvārī, saskaņā ar kuru noskaidrots, ka vēstulē izteikto lūgumu uztur abi kopīpašnieki).
Ņemot vērā minēto, saskaņā ar Atsavināšanas likuma 6. panta pirmo daļu un 18. panta pirmo un otro daļu Rail Baltica projekta vajadzībām ir atsavināma Zemes vienības daļa aptuveni 0,0999 ha platībā.
Institūcija 2024. gada 4. februārī nosūtīja kopīpašniekiem atkārtotu paziņojumu Nr. 2.3.N/2024-604 un Nr. 2.3.N/2024-605 "Precizējums paziņojumā par nekustamā īpašuma "Vārpiņas 1" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr.66720070191, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai", precizējot 2024. gada 11. janvārī nosūtīto paziņojumu Nr. 2.3.N/2024-125 un Nr. 2.3.N/2024-126 un informējot par Zemes vienības daļas aptuveni 0,0999 ha platībā atsavināšanu.
2.6. Kopīpašnieku prasījumi:
Kopīpašnieki prasījumus un skaidrojumu par apstākļiem, kas varētu ietekmēt atlīdzības apmēru, neiesniedza, taču vērsa uzmanību, ka aptuveni vietā, kur paredzēta dzelzceļa izbūve, pie ceļa ir zemē ierakts 0,4kW elektrības kabelis, kā arī aicināja ceļa posmā "Vārpiņas" – Mehanizācijas iela nodrošināt dzelzceļa pārbrauktuvi nokļūšanai uz Svētciemu.
Institūcijas Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija (turpmāk – Komisija) 2024. gada 18. jūlija sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzību par nekustamā īpašuma "Vārpiņas" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720070191) Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720070191 daļas 0,0999 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) atsavināšanu, nosakot to tirgus vērtības 1718,28 EUR (viens tūkstotis septiņi simti astoņpadsmit euro un 28 centi) apmērā jeb 1,72 EUR par zemes kvadrātmetru.
Komisija noteica, ka atlīdzība būs precizējama, piemērojot zemes kvadrātmetra tirgus vērtību, ja kadastrālās uzmērīšanas rezultātā, realizējot zemes ierīcības projektu, mainīsies atsavināmās daļas platība.
Komisija nolēma informēt kopīpašniekus par meliorācijas sistēmas saglabāšanas pasākumiem, norādot, ka saskaņā ar akciju sabiedrības "RB Rail", kas ir atbildīga par Rail Baltica trases projektēšanu, sniegto informāciju Rail Baltica projekta ietvaros meliorācijas sistēmas darbība nodrošināma atbilstoši sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi" izdotajiem tehniskajiem noteikumiem, kuri paredz, ka meliorācijas sistēmas darbība nedrīkst tikt pasliktināta vai traucēta. Projektējot un pārbūvējot esošo meliorācijas sistēmu, par projektēšanu atbildīgā un par būvdarbiem atbildīgā institūcija nodrošinās kopīpašniekiem piederošajā atlikušajā (neatsavināmajā) Zemes vienības daļā esošo likumīgi izbūvēto meliorācijas sistēmu funkcionalitātes saglabāšanu un to darbības nepasliktināšanu.
Institūcija 2024. gada 27. jūnijā vēstulē Nr. 2.3.N/2024-3284 un Nr. 2.3.N/2024-3285 informēja kopīpašniekus par:
- dzelzceļa šķērsojumu - atbilstoši par projektēšanu atbildīgās akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajam skaidrojumam saskaņā ar ietekmes uz vidi novērtējumu un Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu" Mehanizācijas ielai nav paredzēts Rail Baltica dzelzceļa šķērsojums. Tuvākais dzelzceļa šķērsojums autotransportam plānots Liepu ielā, Svētciemā. Papildus tam gājējiem būs iespējams šķērsot dzelzceļu zem dzelzceļa tilta pār Svētupi, kas ir aptuveni 200 metru attālumā no Mehanizācijas ielas;
- esošo inženierkomunikāciju (0,4 kv elektrolīnija - pazemes kabelis), ko skar Rail Baltica projekta risinājums - akciju sabiedrībai "RB Rail" ir pienākums paredzēt atjaunot visus inženiertīklus, kuri tiek skarti projekta īstenošanas laikā. Ja 0,4 kV elektrolīnija tiks skarta, būs nodrošināta konkrētās elektrolīnijas pārbūve un elektroenerģijas nepārtraukta piegāde nekustamajam īpašumam.
Institūcijā ir saņemta kopīpašnieku piekrišana apstiprinātajam atlīdzības apmēram.
Par jautājuma tālāko virzību Satiksmes ministrijas un Ministru kabineta lēmuma pieņemšanai Institūcija informēs kopīpašniekus papildus.

Pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 15. augusta lēmumu Nr. 03.1-14/2831 un 2024. gada 15. augusta lēmumu Nr. 03.1-14/2830 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to 1 718,28 EUR.

Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto kopīpašniekiem ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamā īpašuma "Vārpiņas" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720070191) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070191) daļu 0,0999 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) - Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu ir aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļas nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma kopīpašniekus, kuriem piederošā Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu, daļas pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2015. gada 24. novembrī starp akciju sabiedrību "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi