Anotācija (ex-ante)

22-TA-2321: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par investīcijas 2.1.3.1.i projekta "Informācijas tehnoloģiju infrastruktūras izveide Latvijas iedzīvotāju references genoma glabāšanai un piekļuves nodrošināšanai" pases apstiprināšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Rīkojuma projekts izstrādāts saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" nosacījumiem”, kas nosaka kārtību, kādā īsteno un uzrauga Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virzienu “Valsts pārvaldes, t. sk. pašvaldību, digitālā transformācija” prasībām.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Investīcijas projekta mērķis ir izveidot nacionālu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk – IKT) infrastruktūru un datu apstrādes ietvaru, lai nodrošinātu drošu Latvijas iedzīvotāju genoma references datu uzglabāšanu un pieejamību veselības aprūpes (profilakse, diagnostika un ārstēšana), pētniecības un inovāciju nolūkos.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Latvija ir pievienojusies Eiropas Komisijas deklarācijai “1+ miljons genomu deklarācija” (turpmāk - 1+MG), kas paredz izveidot vismaz viena miljona Eiropas iedzīvotāju visa genoma sekvences kohortu. Tā mērķis ir nodrošināt pieejamību ģenētiskajiem un saistītajiem veselības datiem drošā un aizsargātā veidā veselības aprūpes (profilakse, diagnostika un ārstēšana), pētniecības un inovāciju nolūkos. Šim mērķim starp 1+MG valstīm tiek veidots datu apstrādes ietvars. Paredzēts izveidot federālu datu infrastruktūru, lai nodrošinātu nacionālo genoma datu kolekciju drošu uzglabāšanu attiecīgajās valstīs un pārrobežu piekļuvi tām. 1+MG iniciatīvas ietvaros tiek īstenots Eiropas Genoma projekts (The Genome of Europe Project), lai izveidotu reprezentatīvu 500 000 Eiropas iedzīvotāju references genoma kohortu, kas veidos pusi no Eiropas iedzīvotāju visa genoma sekvences kohortas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas 4.1.1.r. “Uz cilvēku centrētas, visaptverošas, integrētas veselības aprūpes sistēmas ilgtspēja un noturība” projektā “Latvijas iedzīvotāju genoma references izveide” tiks iegūta Latvijas iedzīvotāju genoma reference – tiks nodrošināta 3500 Latvijas iedzīvotāju iesaistīšana, ģenētiskā materiāla iegūšana un pilnu genomu sekvencēšana. Latvijas iedzīvotāju genoma references datu uzglabāšanai un piekļuves nodrošināšanai nepieciešama arī atbilstoša IKT infrastruktūra un datu apstrādes ietvars.
Risinājuma apraksts
Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna izstrādes laikā tika nolemts visus IKT projektus iekļaut 2.komponentē “Digitālā transformācija”, kā rezultātā informācijas tehnoloģiju infrastruktūras izveide Latvijas iedzīvotāju references genoma glabāšanai un piekļuves nodrošināšanai tiek realizēta kā atsevišķs projekts.

Investīcijas 2.1.3.1.i projekta “Informācijas tehnoloģiju infrastruktūras izveide Latvijas iedzīvotāju references genoma glabāšanai un piekļuves nodrošināšanai” ietvaros tiks izveidota Valsts iedzīvotāju genoma datu informācijas sistēma – valsts informācijas sistēma, kas nodrošinās piekļuvi reģistrētiem lietotājiem slimību diagnostikai veselības aprūpē un pētniecībai, kā arī izveidota datu apstrādes rīku kopa, kas nepieciešama zinātniskajai izpētei un dalībai 1+MG projektos. Projekta iesniedzējs, atbildīgais par projekta īstenošanu un projekta pasē plānoto rezultātu (tai skaitā finanšu, rezultāta un iznākuma rādītāju) sasniegšanu ir Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs.

Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna kopējais nepieciešamais finansējums ir 700 000 euro, kas paredzēts šādām darbībām: projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas (indikatīvās izmaksas 70 000 euro), Latvijas iedzīvotāju genoma references datu kopas uzglabāšana (indikatīvās izmaksas 247 000 euro), genoma datu analīzes un koplietošanas sistēmas izstrāde (indikatīvās izmaksas 383 000 euro).

Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 34.3. apakšpunktā paredzēto nodokļa izmaksas atvasinātai publiskai personai "Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs" tiks segtas no valsts budžeta līdzekļiem. Šim nolūkam paredzamās valsts budžeta izmaksas sastāda 132 300 euro.

Investīcijas mērķis ir  izveidot valsts informācijas sistēmu Latvijas iedzīvoju references genoma – reprezentatīvas Latvijas iedzīvotāju genoma datu kopas – uzglabāšanai un piekļuves nodrošināšanai, kas ir valsts nozīmes funkcijas īstenošana ārstniecības kvalitātes uzlabošanai, kā arī pētniecībai un inovāciju attīstīšanai.  Projekta līdzekļi tiks ieguldīti tikai minētās informācijas sistēmas izveidē, iegādājoties pakalpojumus Publiskā iepirkuma likuma noteiktajā kārtībā.

Lai nodrošinātu drošu datu apstrādi ārstniecības, pētniecības un inovāciju attīstības nolūkiem, ārējā normatīvajā aktā tiks noteikts minētās valsts informācijas sistēmas pārzinis, valsts informācijas sistēmā iekļaujamās informācijas apjoms, kārtība, kādā informāciju apstrādā valsts informācijas sistēmā un nosacījumi piekļuves nodrošināšanai valsts informācijas sistēmā iekļautajai informācijai. Tādējādi tiks nodrošināts, ka sistēma tiek  izmantota tikai  nesaimnieciskiem mērķiem.

Projekta ieviešana veicinās Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna apstiprināto rādītāju sasniegšanu.

Atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 4. pielikumam šis projekts tiks īstenots 2.1.3.1. nolūka "Ārstniecības iestāžu procesu digitālā transformācija un ārstniecības procesā radīto datu pārvaldība" ietvaros.

Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu datu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Datu regula) 9. panta nosacījumus, projekta īstenošanas laikā no visiem pētījuma dalībniekiem tiks iegūta informēta piekrišana gan genoma, gan medicīnisko, gan citu īpašo kategoriju datu apstrādei. Piekrišanas izstrāde veikta sadarbojoties ar MG+1 ētikas un likumdošanas darba grupu, kas ir izstrādājusi vadlīnijas, kurām ir aicinātas sekot projekta dalībvalstis un kas atbilst Datu regulai. Šīs vadlīnijas ir ņemtas vērā piekrišanas izstrādē un divi MG +1 eksperti ir arī apskatījušo un atzinuši šo piekrišanu kā atbilstošu gan projekta ietvaram, gan Datu regulas prasībām. Projekta ietvaros lietotā piekrišana apstiprināta arī Latvijas Centrālās medicīnas ētikas komitejā.

 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Projekta ieviešanas rezultātā nozares un sabiedrības kopējais ieguvums 13 gadu laikā būs 14 063 854 euro.

Projekta īstenošanai ir neitrāla ietekme uz valsts pārvaldes darbinieku skaitu.
Projekta īstenošanā nav paredzēti ieņēmumi.

Ieguvums iestādei: Izveidotie datu apstrādes rīki dos iespēju ietaupīt genoma datu apstrādei nepieciešamos augstas veiktspējas skaitļošanas resursus par  20 % un procesiem nepieciešamās cilvēkstundas par 40%, kas kopumā 13 gadu periodā veido 1 596 065 euro.

Ieguvums nozarei: Nodrošinot genoma references sekundāro datu pieejamību ievērojami samazināsies atkārtoto genoma analīžu veikšanas nepieciešamība, kas kopumā 13 gadu periodā veido 1 395 366 euro.

Sociālekonomiskais ieguvums: Optimizējot reto slimību un vēža diagnostiku tiks paaugstināta pacientu dzīvildze  kopumā 13 gadu periodā veido 3 698 074 euro.

Sociālekonomiskais ieguvums: Genoma datu reference dos iespēju optimizēt jaundzimušo skrīningu ilgtermiņā samazinot zaudētos invaliditātes koriģēti dzīves gadus ar kopējo ietekmi  2 395 677 euro.

Sociālekonomiskais ieguvums: Genoma datu references izmantošana hronisko slimību skrīninga un terapijas optimizācijai izmatojot ģenētiskā riska aprēķinus veidos būtisku proporciju no dzīvildzes palielināšanas ilgtermiņā ar kopējo ietekmi 4 978 672 euro.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas 4.1.1.r. “Uz cilvēku centrētas, visaptverošas, integrētas veselības aprūpes sistēmas ilgtspēja un noturība” projekta “Latvijas iedzīvotāju genoma references izveide” dalībniekiem tiks nodrošināta piekļuve savu genomu datiem
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Tiks izveidota jauna Valsts iedzīvotāju genoma datu informācijas sistēma – valsts informācijas sistēma un datu apstrādes rīku kopa, kas nodrošinās piekļuvi Latvijas iedzīvotāju genoma references datiem un datu apstrādi reģistrētiem lietotājiem (ārstiem, veselības aprūpes darbiniekiem un pētniekiem) slimību diagnostikai veselības aprūpē un pētniecībai.

Projektu īstenos atvasināta publiska persona “Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs”.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Valsts iedzīvotāju genoma datu informācijas sistēma – valsts informācijas sistēma un datu apstrādes rīku kopa, kas nodrošinās piekļuvi Latvijas iedzīvotāju genoma references datiem un datu apstrādi ārstiem, veselības aprūpes darbiniekiem un pētniekiem, kas uzlabos Latvijas veselības nozares konkurētspēju, ļaujot izmantot genoma datus kā zināšanu bāzi cīņai ar dažādām slimībām, lai uzlabotu dažādu slimību profilaksi, diagnostiku un ārstēšanu, kā arī veicinātu pētniecību. Izveidotā references kohorta var veicināt starptautisku uzņēmumu interesi un investīcijas Latvijas ekonomikā, izmantojot inovāciju potenciālu veselības aprūpes datu un datos balstītas veselības aprūpes jomā.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
155 000
0
218 000
0
218 000
109 000
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
155 000
0
218 000
0
218 000
109 000
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
185 450
0
258 740
0
258 740
187 631
2.1. valsts pamatbudžets
0
185 450
0
258 740
0
258 740
187 631
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-30 450
0
-40 740
0
-40 740
-78 631
3.1. valsts pamatbudžets
0
-30 450
0
-40 740
0
-40 740
-78 631
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-30 450
-40 740
-40 740
-78 631
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Projekta īstenošanai nepieciešams finansējums:
Kopā 832 300 euro, no tiem plānotās izmaksas no Atveseļošanas fonda plāna finansējuma projekta aktivitātēm ir 700 000 euro (bez PVN) un PVN 132 300 euro apmērā no valsts budžeta.
No Atveseļošanas fonda plāna finansējuma paredzētā 700 000 euro finansējuma kopumā 70 000 euro paredzēti projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām, tādēļ ar PVN apliekamā summa ir 630 000 euro.

2023. gadā 185 450 euro apmērā, no tiem plānotās izmaksas no Atveseļošanas fonda plāna finansējuma projekta aktivitātēm ir 155 000 euro (no kurām 10 000 euro paredzēti projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām, uz kurām neattiecas PVN) un PVN 30 450 euro apmērā no valsts budžeta.
2024. gadā 258 740 euro apmērā, no tiem plānotās izmaksas no Atveseļošanas fonda plāna finansējuma projekta aktivitātēm ir 218 000 euro (no kurām 24 000 euro paredzēti projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām, uz kurām neattiecas PVN) un PVN 40 740 euro apmērā no valsts budžeta.
2025. gadā 258 740 euro apmērā, no tiem plānotās izmaksas no Atveseļošanas fonda plāna finansējuma projekta aktivitātēm ir 218 000 euro (no kurām 24 000 euro paredzēti projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām, uz kurām neattiecas PVN) un PVN 40 740 euro apmērā no valsts budžeta.
2026. gadā 129 370 euro apmērā, no tiem plānotās izmaksas no Atveseļošanas fonda plāna finansējuma projekta aktivitātēm ir 109 000 euro (no kurām 12 000 euro paredzēti projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām, uz kurām neattiecas PVN) un PVN 20 370 euro apmērā no valsts budžeta.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Projekta īstenošanai nepieciešamais finansējums no Atveseļošanas fonda plāna finansējuma:
Kopā 700 000 euro.

2023. gadā 155 000 euro.
2024. gadā 218 000 euro.
2025. gadā 218 000 euro.
2026. gadā 109 000 euro.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumiem Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" Atveseļošanas fonda plāna finansējums tiek plānots Finanšu ministrijas (CFLA) budžeta apakšprogrammā un tiks pieprasīts no 74. resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00. programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Projekta īstenošanai nepieciešams finansējums no valsts budžeta:
Kopā 132 300 euro.

2023. gadā 30 450 euro.
2024. gadā 40 740 euro.
2025. gadā 40 740 euro.
2026. gadā 20 370 euro.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumiem Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" valsts budžeta līdzfinansējums PVN segšanai tiek plānots Finanšu ministrijas (CFLA) budžeta apakšprogrammā un tiks pieprasīts no 74. resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00. programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu skaita izmaiņas nav paredzētas. 
Cita informācija
Prognozētās uzturēšanas izmaksas (iedzīvotāju genoma references datu uzglabāšana un sistēmas uzturēšana) pēc projekta izstrādes beigām 2026. gada maijā ir 12% no ieguldījumiem projekta īstenošanā, kas veido 58 261 euro 2026. gadā (jūnijs - decembris) un 99 876 euro/gadā (ieskaitot PVN), sākot ar 2027. gadu.

Uzturēšanas izmaksas 2026. gadā (jūnijs - decembris) sastāda:
Latvijas iedzīvotāju genoma references datu uzglabāšanas pakalpojums – 55 417 euro;
Valsts iedzīvotāju genoma datu informācijas sistēmas uzturēšanas pakalpojums – 2844 euro.

Uzturēšanas izmaksas, sākot ar 2027. gadu, sastāda:
Latvijas iedzīvotāju genoma references datu uzglabāšanas pakalpojums – 95 000 euro/gadā;
Valsts iedzīvotāju genoma datu informācijas sistēmas uzturēšanas pakalpojums – 4876 euro/gadā.

Lai segtu uzturēšanas izmaksas pēc projekta pabeigšanas, papildus nepieciešamais finansējums 2026. gadam un turpmākajiem gadiem tiks pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ne vairāk kā 58 261 euro apmērā 2026. gadā un ne vairāk kā 99 876 euro apmērā katru nākamo gadu.

Jautājums par papildu finansējuma piešķiršanu, lai nodrošinātu projekta uzturēšanas izmaksu segšanu atvasinātai publiskai personai "Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs", tiks izskatīts Ministru kabinetā gadskārtējā valsts budžeta un vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām. 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Atvasināta publiska persona “Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs”
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiks izveidota genoma datu piekļuves platforma – valsts informācijas sistēma, kas  nodrošinās piekļuvi reģistrētiem lietotājiem (ārstiem, veselības aprūpes darbiniekiem un pētniekiem) slimību diagnostikai veselības aprūpē un pētniecībai.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Investīciju projekta īstenošana veicinās labāku diagnostiku un ārstēšanas rezultātus, kā arī palīdzēs cīņā ar dažādām slimībām un labāk sagatavoties iespējamām pandēmijām nākotnē. Šī projekta ietvaros iegūtie dati veidos zināšanu bāzi cīņai ar dažādām slimībām, lai uzlabotu dažādu slimību profilaksi, diagnostiku un ārstēšanu.

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu datu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Datu regula) 9. panta nosacījumus, projekta īstenošanas laikā no visiem pētījuma dalībniekiem tiks iegūta informēta piekrišana gan genoma, gan medicīnisko, gan citu īpašo kategoriju datu apstrādei. Piekrišanas izstrāde veikta sadarbojoties ar 1+MG ētikas un likumdošanas darba grupu, kas ir izstrādājusi vadlīnijas, kurām ir aicinātas sekot projekta dalībvalstis un kas atbilst Datu regulai. Šīs vadlīnijas ir ņemtas vērā piekrišanas izstrādē un divi 1+MG eksperti ir arī apskatījušo un atzinuši šo piekrišanu kā atbilstošu gan projekta ietvaram, gan Datu regulas prasībām. Projekta ietvaros lietotā piekrišana apstiprināta arī Latvijas Centrālās medicīnas ētikas komitejā.
 

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi