Anotācija (ex-ante)

21-TA-1593: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2005. gada 30. augusta noteikumos Nr. 662 "Akcīzes preču aprites kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Finanšu ministrijas (Valsts ieņēmumu dienesta) iniciatīva un akcīzes nozaru asociāciju pārstāvju izteiktie priekšlikumi komercdarbības ar akcīzes precēm vides uzlabošanai.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekta “Grozījumi Ministru kabineta 2005. gada 30.augusta noteikumos Nr.662 “Akcīzes preču aprites kārtība”” (turpmāk – noteikumu projekts) mērķis ir novērst praksē konstatētās nepilnības akcīzes preču apritē.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
1. Šobrīd Ministru kabineta 2005.gada 30.augusta noteikumu Nr.662 "Akcīzes preču aprites kārtība" (turpmāk – Ministru kabineta noteikumi Nr.662) 92.1 punkts paredz, ka komersants, kuram nav speciālās atļaujas (licences) (turpmāk – licence) apstiprināta noliktavas turētāja darbībai (turpmāk – nelicencēts komersants), var no citai personai piederošas akcīzes preču noliktavas veikt viņam piederošo akcīzes preču realizāciju:
 - uz citu Eiropas Savienības dalībvalsti;
 - uz valsti, kas nav Eiropas Savienības dalībvalsts;
 - citam nelicencētam komersantam akcīzes preču noliktavas robežās vai citā akcīzes preču noliktavā;
 - tās akcīzes preču noliktavas turētājam, kurā uzglabā akcīzes preces.

2. Saeima 2021.gada 21.oktobrī pieņēma likumu “Grozījumi likumā “Par akcīzes nodokli””, kurš paredz no 2022.gada 1.janvāra aizstāt visā likumā "Par akcīzes nodokli" vārdus "elektroniskās cigaretes" (attiecīgā skaitlī un locījumā) ar vārdiem "elektroniskās smēķēšanas ierīces" (attiecīgā skaitlī un locījumā);

3. Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu Nr.662 38.1 punktu par īslaicīgo darba laika maiņu komersants šobrīd rakstiski informē Valsts ieņēmumu dienestu ne vēlāk kā divas darbdienas pirms gaidāmās darba laika maiņas, norādot termiņu, kādā komercdarbība tiks veikta atbilstoši īslaicīgi mainītajam darba laikam.

4. Šobrīd Ministru kabineta noteikumu Nr.662 96., 106. un 125.punkts nosaka, ka komersanti, kuri saņēmuši licenci apstiprināta noliktavas turētāja darbībai, reģistrēta saņēmēja darbībai un degvielas vairumtirdzniecībai, ir tiesīgi realizēt degvielu tās lietotājam, izņemot fiziskām personām, kuras nav komersanti vai kuras nav reģistrējušās nodokļu maksātāju reģistrā kā saimnieciskās darbības veicējas.

5. Šobrīd Ministru kabineta noteikumi Nr.662 neparedz pieļaujamās zudumu normas biodīzeļdegvielai.

6. Šobrīd Ministru kabineta noteikumu Nr.662 9.1 punkts paredz atļauju realizēt elektroniskajās cigaretēs izmantojamos šķidrumus, elektroniskajās cigaretēs izmantojamo šķidrumu sagatavošanas sastāvdaļas un tabakas aizstājējproduktus, kuri ir iegādāti no komersanta, kam ir speciālā atļauja (licence) apstiprināta noliktavas turētāja darbībai ar attiecīgo akcīzes preču veidu, vai kurus komersants pats ir ievedis no citas dalībvalsts vai importējis.

7. 2020.gada 28.decembrī stājās spēkā grozījumi Alkoholisko dzērienu aprites likumā, kas nosaka, ka alkoholisko dzērienu mazumtirgotājs ir tiesīgs realizēt alkoholiskos dzērienus mazumtirdzniecībā ar distances līgumu tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē, ja alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecības vieta ir licencē norādītā tīmekļvietne vai mobilā lietotne.

8. Ministru kabineta noteikumu Nr.662 pielikumos Nr.16., 17., 18., 20., 22., 24., 25., 26., 28., 29., 30., 31., 34., 35., 36.,  un 37. ir noteiktas atsauces uz atcelto standartu LVS EN ISO 3166-1:2007.

9. Šobrīd Ministru kabineta noteikumu Nr.662 113.un 124.punktā nav skaidri pateikts, ka komersanti, kas saņēmuši licences alkoholisko dzērienu, tabakas izstrādājumu un naftas produktu mazumtirdzniecībai un vairumtirdzniecībai ir tiesīgi realizēt šīs akcīzes preces, kuras paši ieveduši no citas Eiropas Savienības dalībvalsts un importējuši. Lai tas būtu nepārprotami saprotams, nepieciešams precizēt Ministru kabineta noteikumu Nr.662 113.un 124.punkta redakcijas.

10. Ministru kabineta noteikumu Nr.662 182.punktā ietvertā norma paredz pienākumu komersantiem Valsts ieņēmumu dienestā iesniegt pārskatus par alkoholisko dzērienu, tabakas izstrādājumu un degvielas apriti iepriekšējā mēnesī, nosakot, ka pārskati par alkoholisko dzērienu, tabakas izstrādājumu un degvielas apriti nav jāsniedz komersantiem, kuri veic darbības ar elektroniskajās cigaretēs izmantojamiem šķidrumiem, elektroniskajās cigaretēs izmantojamo šķidrumu sagatavošanas sastāvdaļām, tabakas aizstājējproduktiem, kafiju un bezalkoholiskajiem dzērieniem. Ministru kabineta noteikumu Nr.662 182. punktā uzskaitīti komersanti, kuriem jāsniedz attiecīgie pārskati.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Tādējādi šobrīd Ministru kabineta noteikumi Nr.662 neparedz iespēju nelicencētam komersantam no citai personai piederošas akcīzes preču noliktavas realizēt viņam piederošās akcīzes preces citam akcīzes preču noliktavas turētājam Latvijā. Komercdarbības vides uzlabošanas nolūkā nepieciešams noteikt, ka nelicencēts komersants ir tiesīgs realizēt no cita komersanta akcīzes preču noliktavas viņam piederošās akcīzes preces citam akcīzes preču noliktavas turētājam Latvijā.

2. Šobrīd Ministru kabineta noteikumos Nr.662 tiek lietots termins "elektroniskajās cigaretēs izmantojamais šķidrums". Atbilstoši grozījumiem likumā “Par akcīzes nodokli” ir nepieciešams aizstāt Ministru kabineta noteikumos Nr.662 vārdus "elektroniskās cigaretes" (attiecīgā skaitlī un locījumā) ar vārdiem "elektroniskās smēķēšanas ierīces" (attiecīgā skaitlī un locījumā).

3. Šobrīd komersantiem - degvielas mazumtirgotājiem, lai saņemtu degvielu degvielas uzpildes stacijās ārpus licencē degvielas mazumtirdzniecībai norādītā darba laika, divas dienas iepriekš ir jāinformē Valsts ieņēmumu dienests par īslaicīgām darba laika izmaiņām. Kā norādīja degvielas tirgotāji, minētā Ministru kabineta noteikumu Nr.662 prasība komersantu ikdienas saimnieciskajā darbībā, apgādājot vairākus desmitus DUS, ir apgrūtinoša. Veicot degvielas piegādes efektīvu plānošanu, divas dienas iepriekš nevar precīzi paredzēt loģistikas maršrutu un laiku.

4. Praksē bieži sastopamas situācijas, ka benzīnu, kuru izmanto sacīkšu sporta automašīnu iekšdedzes dzinējos (sporta benzīns), autosporta sacīkšu dalībniekiem – fiziskām personām ir nepieciešams saņemt sacīkšu norises vietās, kas atrodas tālu no degvielas uzpildes stacijām. Līdz ar to sacīkšu dalībnieki (arī citu valstu dalībnieki) ir spiesti sacīkstēm nepieciešamo degvielu uz sacīkstēm vest paši, kādēļ citu valstu sacīkšu dalībnieki nereti izvēlas nepiedalīties sacīkstēs Latvijā. Lai autosporta vajadzībām nepieciešamo fasēto degvielu varētu piegādāt arī fiziskām personām - autosacīkšu dalībniekiem, ir nepieciešams Ministru kabineta noteikumos Nr.662 paredzēt, ka degvielas vairumtirgotājs, tai skaitā apstiprināts noliktavas turētājs un reģistrēts saņēmējs, ir tiesīgs realizēt fasētu sporta benzīnu fiziskām personām - autosporta sacīkšu dalībniekiem.

5. Vēsturiski zudumu normas biodīzeļdegvielai netika noteiktas, jo biodīzeļdegvielai akcīzes nodokļa likme bija 0 euro par 1000 litriem. Ar 2021.gada 1.februāri biodīzeļdegvielai, kas pilnībā iegūta no biomasas un parafinizētai dīzeļdegvielai, kas iegūta no biomasas, ja tās realizē vai izmanto par degvielu, nodokli aprēķina pēc likmes 330 euro par 1000 litriem. Lai biodīzeļdegvielas (biodīzeļdegvielas, kas pilnībā iegūta no biomasas un parafinizētās dīzeļdegvielas, kas iegūta no biomasas) apritē iesaistītie komersanti būtu vienlīdzīgā situācijā ar citu naftas produktu apritē iesaistītajiem komersantiem,  nepieciešams noteikt uzglabāšanas un pārvietošanas zuduma normas biodīzeļdegvielai.

6. Šāds regulējums tika ieviests, jo attiecīgie produkti netika marķēti ar akcīzes nodokļa markām un pastāvēja akcīzes nodokļa nenomaksas risks. Ar 2022.gadu Latvijā nav atļauts realizēt elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamos šķidrumus, elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamo šķidrumu sagatavošanas sastāvdaļas un tabakas aizstājējproduktus, kuri nav marķēti ar akcīzes nodokļa markām. Ņemot vērā minēto un, ka nodokļa maksātāji, kas veic darbības ar elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamo šķidrumu, elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamā šķidruma sagatavošanas sastāvdaļām un tabakas aizstājējproduktiem, akcīzes nodokli maksā pirms akcīze nodokļa marku saņemšanas, akcīzes nodokļa nenomaksas risks vairs nepastāv.  Līdz ar to nav pamata saglabāt iepriekšējo regulējumu attiecībā uz elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamo šķidrumu, elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamo šķidrumu sagatavošanas sastāvdaļu un tabakas aizstājējproduktu realizēšanas nosacījumiem.

7. Šobrīd Ministru kabineta noteikumu Nr.662 4.1 un 11.pielikumā (licence apstiprināta akcīzes preču noliktavas turētāja darbībai un licence alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecībai) nav norādīta informācija par tīmekļvietni vai mobilo lietoti, kuru izmantojot tiek realizēti alkoholiskie dzērieni ar distances līgumu. Ņemot vērā grozījumus Alkoholisko dzērienu aprites likumā un to, ka mazā alkoholisko dzērienu darītava ir tiesīga realizēt pašas saražotos alkoholiskos dzērienus licencē apstiprināta noliktavas turētāja darbībai norādītajā vietā arī tad, ja nav saņemta atsevišķa licence alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecībai,  ir nepieciešams precizēt licencē alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecībai un licencē apstiprināta noliktavas turētāja darbībām ar alkoholiskajiem dzērieniem norādāmo informāciju par tīmekļvietni vai mobilo lietotni. Norādāmā informācija jāprecizē arī iesniegumu licenču saņemšanai veidlapās (2.1 un  7. pielikums).


8.Lai nodrošinātu normatīvā regulējuma atbilstību aktuālajai situācijai, ir nepieciešams aktualizēt atsauces uz standartiem Ministru kabineta noteikumu Nr.662 pielikumos.

9. Ņemot vērā, ka komersanti ir tiesīgi realizēt akcīzes preces, kuras paši ieveduši no citas Eiropas Savienības dalībvalsts, ir nepieciešams precizēt Ministru kabineta noteikumu Nr.662 113. un 124. punkta redakciju.


10. Ņemot vērā, ka Ministru kabineta noteikumu Nr.662 182. punktā noteiktās prasības pēc būtības attiecas tikai uz tādiem komersantiem, kas veic darbības ar alkoholiskajiem dzērieniem, tabakas izstrādājumiem un naftas produktiem, nav nepieciešams īpaši norādīt, ka uz komersantiem, kas veic darbības ar citām akcīzes precēm, šīs prasības neattiecas. 
Ņemot vērā, ka pārsūtītājtirgotājam Latvijas Republikā, lai tas varētu nosūtīt uz citu Eiropas Savienības dalībvalsti akcīzes preces, kuras ir nodotas patēriņam Latvijas Republikā un par kurām ir samaksāts nodoklis Latvijas Republikā, ir nepieciešama licence attiecīgo akcīzes preču vairumtirdzniecībai vai mazumtirdzniecībai, un 182.punktā jau ietverts pienākums komersantiem, kuri saņēmuši licenci, iesniegt pārskatus,parsūītājtirgotāju nav nepieciešams īpaši norādīt.
Lai būtu nepārprotami skaidrs, ka pienākums iesniegt pārskatus attiecas uz komersantiem, kuri attiecīgās akcīzes preces ieved no Eiropas Savienības dalībvalsts, nepieciešams precizēt punkta redakciju. 
 
Risinājuma apraksts
1. Noteikumu projekts paredz papildināt Ministru kabineta noteikumus Nr.662 ar 92.15. apakšpunktu nosakot, ka komersants, kuram nav speciālās atļaujas (licences) apstiprināta noliktavas turētāja darbībai, ir tiesīgs no citai personai piederošas akcīzes preču noliktavas veikt viņam piederošo akcīzes preču realizāciju citam akcīzes preču noliktavas turētājam Latvijā.

2. Atbilstoši grozījumiem likumā "Par akcīzes nodokli" Ministru kabineta noteikumos Nr.662 tiks aizstāti vārdi "elektroniskās cigaretes" (attiecīgā skaitlī un locījumā) ar vārdiem "elektroniskās smēķēšanas ierīces" (attiecīgā skaitlī un locījumā).
Lai mazinātu administratīvo slogu, noteikumu projekts paredz komersantiem, kuri saskaņā ar licenci apstiprināta noliktavas turētāja darbībām veic darbības ar elektroniskajās cigaretēs izmantojamiem šķidrumiem un to sagatavošanas sastāvdaļām,  Valsts ieņēmumu dienests aktualizēs licencē norādītos datus, aizstājot licencē akcīzes preču veidu “elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamais šķidrums un elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamā šķidruma sagatavošanas sastāvdaļas”;

3. Ņemot vērā, ka Padziļinātās sadarbības programmas dalībnieki ir sevi pierādījuši kā godprātīgus nodokļu maksātājus, lai komersanti varētu saņemt degvielu degvielas uzpildes stacijās ārpus norādītā darba laika, nakts stundās, neinformējot Valsts ieņēmumu dienestu divas darbdienas pirms gaidāmās darba laika maiņas, noteikumu projekts paredz papildināt Ministru kabineta noteikumus Nr.662 ar 113.1 punktu, paredzot atļaut komersantiem, kuriem piešķirts Padziļinātās sadarbības programmas dalībnieka statuss, saņemt degvielu no Padziļinātās sadarbības programmas dalībnieka akcīzes preču noliktavas, degvielas vairumtirgotāja un reģistrēta saņēmēja degvielas uzpildes stacijā ārpus speciālajā atļaujā (licencē) degvielas mazumtirdzniecībai norādītā darba laika.

4. Noteikumu projekts paredz izteikt jaunā redakcijā Ministru kabineta noteikumu Nr.662  97.1, 106.1 un 125.1 punktus, nosakot, ka komersants, kurš saņēmis licenci apstiprināta noliktavas turētāja darbībai, reģistrēta saņēmēja darbībai un degvielas vairumtirdzniecībai, ir tiesīgs realizēt sporta benzīnu fiziskām personām - autosporta sacīkšu dalībniekiem, ievērojot, ka sporta benzīns ir fasēts un tiks izmantots par degvielu sporta automašīnās.

5. Noteikumu projekts paredz izteikt jaunā redakcijā Ministru kabineta noteikumu Nr.662 152. , 153. punktu un 174.4.apakšpunktu, paredzot noteikt zudumu pieļaujamos apjomus biodīzeļdegvielai uzglabāšanas procesā.  Biodīzeļdegvielas pārvietošanai piemērojamas Ministru kabineta noteikumu Nr.662 176. un 177.punktā noteiktās pieļaujamās zudumu normas. Šo noteikumu izpratnē biodīzeļdegviela ir gan tāda biodīzeļdegviela, kas pilnībā iegūta no biomasas, gan parafinizēta dīzeļdegviela, kas iegūta no biomasas.

6. Noteikumu projekts paredz izteikt jaunā redakcijā Ministru kabineta noteikumu Nr.662 9.1 punktu,  atceļot nosacījumu, ka atļauts realizēt elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamos šķidrumus, elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamo šķidrumu sagatavošanas sastāvdaļas un tabakas aizstājējproduktus, kuri ir iegādāti no komersanta, kam ir licence apstiprināta noliktavas turētāja darbībai ar attiecīgo akcīzes preču veidu, vai kurus komersants pats ir ievedis no citas dalībvalsts vai importējis.

7. Ņemot vērā nepieciešamību precizēt licencē apstiprināta akcīzes preču noliktavas turētāja darbībai un licencē alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecībai norādāmo informāciju par tīmekļvietni vai mobilo lietotni, noteikumu projekts paredz izteikt Ministru kabineta noteikumu Nr.662 2.1, 41, 7.un 11. pielikumus jaunā redakcijā.

8. Saskaņā ar Ministru kabineta 2016. gada 21. septembra rīkojumu Nr.534 “Par konceptuālo ziņojumu “Par Latvijas nacionālās standartizācijas sistēmas pilnveidošanu” Ministru kabineta noteikumu Nr.662  16., 17., 18., 20., 22., 24., 25., 26., 28., 29., 30., 31., 34., 35., 36.,  un 37. pielikumā minētās tiešās atsauces uz valstu kodiem aizstātas ar netiešajām atsaucēm uz standartiem (piemērojamie standarti).
Pēc noteikumu spēkā stāšanās Finanšu ministrija (Valsts ieņēmumu dienests) nosūtīs SIA "Latvijas standarts" informāciju ar lūgumu publicēt tīmekļvietnē www.lvs.lv piemērojamo standartu sarakstu konkrētā normatīvā akta prasību izpildei.


9. Lai īpaši norādītu, ka komersanti, kas saņēmuši licences  alkoholisko dzērienu, tabakas izstrādājumu un naftas produktu mazumtirdzniecībai un vairumtirdzniecībai ir tiesīgi realizēt alkoholiskos dzērienus, tabakas izstrādājumus un naftas produktus, kurus paši ieveduši no Eiropas Savienības dalībvalsts, noteikumu projekts paredz precizēt Ministru kabineta noteikumu Nr.662 113.un 124.punkta redakcijas.


10. Lai precizētu 182.punktā noteikto informāciju par komersantiem, kuriem ir pienākums iesniegt akcīzes preču aprites pārskatus un informāciju par akcīzes precēm, par kurām pārskati iesniedzami, noteikumu projekts paredz izteikt Ministru kabineta noteikumu Nr.662 182. punktu jaunā redakcijā. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Alternatīvu risinājumu nav
 
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Nav papildu prasības un nav papildu izmaksas
 

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • autosacīkšu dalībnieki
Ietekmes apraksts
Fiziskās personas - autosacīkšu dalībnieki varēs saņemt sporta benzīnu autosacīkšu norises vietā.
Juridiskās personas
  • degvielas vairumtirgotāji, apstiprināti noliktavas turētāji, reģistrēti saņēmēji;
  • degvielas mazumtirgotāji– padziļinātās sadarbības programmas dalībnieki;
  • padziļinātās sadarbības programmas dalībnieki apstiprināti noliktavas turētāji, reģistrēti saņēmēji un degvielas vairumtirgotāji;
  • visi biodegvielas tirgotāji;
  • nelicencēti akcīzes preču tirgotāji
Ietekmes apraksts
1.Degvielas vairumtirgotāji (tai skaitā apstiprināti noliktavas turētāji un reģistrēti saņēmēji) varēs realizēt sporta benzīnu autosacīkšu dalībniekiem – fiziskām personām.
2.Degvielas mazumtirgotāji  (Padziļinātās sadarbības programmas dalībnieki) varēs saņemt degvielu no Padziļinātās sadarbības programmas dalībniekiem akcīzes preču noliktavas, reģistrēta saņēmēja un degvielas vairumtirgotāja savā degvielas uzpildes stacijā ārpus licencē degvielas mazumtirdzniecībai norādītā darba laika.
3. Padziļinātās sadarbības programmas dalībnieki apstiprināti noliktavas turētāji, reģistrēti saņēmēji un degvielas vairumtirgotāji varēs piegādāt degvielu padziļinātās sadarbības programmas dalībniekiem degvielas mazumtirgotājiem ārpus licencē degvielas mazumtirdzniecībai norādītā darba laika. 
4.Biodegvielas tirgotāji varēs piemērot pieļaujamās zudumu normas biodegvielai to uzglabājot un pārvietojot.
5.Nelicencēti akcīzes preču tirgotāji varēs realizēt viņiem piederošās akcīzes preces citam akcīzes preču noliktavas turētājam Latvijā. 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
5 199
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
5 199
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-5 199
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-5 199
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
5 199
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Nepieciešamo izmaiņu veikšanai Valsts ieņēmumu dienesta informācijas sistēmās 2022.gadā no Finanšu ministrijas budžeta programmas 33.00.00 “Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana” ir nepieciešams finansējums 5198,04 EUR apmērā, tai skaitā:
VID IS nosaukums Izmaksas cilvēkdienās (c/d)
Vienas c/d cena EUR
 
Izmaksas EUR ar PVN
Publiskojamo datu bāzē (PDB-RZ-350) 2
490,05
 
980,10
Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS-RZ-4213) 4 490,05 1 960,20
 
Maksājumu administrēšanas informācijas sistēmā (MAIS-RZ-7982) 4,7 480,37 2 257,74

 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Nav attiecināms.
Cita informācija
2022.gadā nepieciešamo izmaiņu veikšanai Valsts ieņēmumu dienesta informācijas sistēmās nepieciešamais finansējums tiks nodrošināts Finanšu ministrijas budžeta programmas 33.00.00 “Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana” piešķirtā finansējuma ietvaros.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, Valsts ieņēmumu dienests
Nevalstiskās organizācijas
Bezdūmu nozares asociācija, Latvijas Alkohola nozares asociācija, Latvijas Alus Darītāju Savienība, Latvijas Biodegvielu un Bioenerģijas asociācija, Latvijas Darba devēju konfederācija, Latvijas Degvielas tirgotāju asociācija, Latvijas nacionālā kravas ekspeditoru un loģistikas asociācija, Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija, Latvijas Tirgotāju asociācija, Latvijas degvielas tirgotāju un ražotāju savienība, Latvijas gāzes asociācija, Latvijas vīnkopju un vīndaru biedrība, Biedrība "Latvijas loģistikas asociācija", Tradicionālo un bezdūmu tabakas apvienība
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/legalheaders/f80dcc6f-0c96-40c7-8135-5361491cb956/annotations/e3dfac38-91a5-4b54-aa2c-6f76549d0676/edit?section=6
 

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Sabiedrības pārstāvju viedokļi par noteikumu projektu nav saņemti

6.4. Cita informācija

Uzziņa par noteikumu projektu ir publicēta Finanšu ministrijas tīmekļa vietnē 2021. gada 30.novembrī.
https://www.fm.gov.lv/lv/mk-noteikumu-projekts-grozijumi-ministru-kabineta-2005gada-30augusta-noteikumos-nr662-akcizes-precu-aprites-kartiba
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts ieņēmumu dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Noteikumu projekta izpilde paredzēta esošo funkciju un cilvēkresursu ietvaros. Noteikumu projekta izpildei nav nepieciešama jaunu institūciju izveide, esošo institūciju likvidācija vai reorganizācija.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi