22-TA-3420: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Apdraudējuma novēršanas kārtība nacionālajai drošībai nozīmīgām komercsabiedrībām, biedrībām un nodibinājumiem" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts “Noteikumi par Nacionālās drošības likumā noteiktajai institūcijai iesniedzamo informāciju un darbībām ar informāciju par ārvalstu tiešajiem ieguldījumiem” (turpmāk – noteikumu projekts) sagatavots, pamatojoties uz Nacionālās drošības likuma (turpmāk – Likums) 39. panta devīto daļu, 42.1panta trešo daļu, 44. panta astoto un devīto daļu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekts nosaka kārtību, kādā īsteno Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 19. marta Regulā (ES) 2019/452, ar ko izveido regulējumu ārvalstu tiešo ieguldījumu Savienībā izvērtēšanai (turpmāk – Regula 2019/452) noteikto sadarbības mehānismu starp Eiropas Komisiju un dalībvalstīm, kā arī informācijas un pieteikumu iesniegšanas kārtību un attiecīgo lēmumu pieņemšanas kārtību saskaņā ar Nacionālās drošības likuma 22.2 panta septīto daļu, 39. panta devīto daļu, 40. panta pirmo daļu, 41. panta pirmo daļu un trešo daļu un 42.1 trešo daļu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
2022. gada 14. novembrī stājās spēkā grozījumi Likumā (turpmāk – Likuma grozījumi), ar kuriem, tai skaitā, tika grozīts Likuma 39. pants un sākotnējais deleģējums, uz kā pamata izdoti Ministru kabineta 2017. gada 3. oktobra noteikumi Nr.606 “Noteikumi par Nacionālās drošības likumā noteiktajai institūcijai iesniedzamo informāciju un darbībām ar informāciju par ārvalstu tiešajiem ieguldījumiem” (turpmāk – MK noteikumi Nr.606), tika mainīts. Tas ir, no Likuma 39.panta ceturtajā daļā paredzētais deleģējums pārcelts uz šī panta devīto daļu. Ņemot vērā, ka līdz ar Likuma grozījumiem spēku zaudēja viens no MK noteikumu Nr.606 izdošanas pamatojumiem (deleģējuma normām), saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta piekto daļu, spēku zaudēja arī MK noteikumi Nr.606 daļā, kas izdota uz attiecīgās deleģējuma normas pamata un kas atbilstoši MK noteikumu Nr.606 1.1.1.apakšpunktam nosaka institūciju, kurā iesniedzama informācija par nacionālajai drošībai nozīmīgas komercsabiedrības dalībniekiem, akcionāriem un personām, kas izmanto netiešo līdzdalību (balsstiesības), vai par biedriem, kā arī par patiesajiem labuma guvējiem – fiziskām personām, kurām tieši vai netieši ir būtiska līdzdalība šajā komercsabiedrībā.
Pašlaik MK noteikumi Nr.606 (atbilstoši MK noteikumu Nr.606 1.1.2. un 1.1.3.apakšpunktam 1.2., 1.3. un 1.4.apakšpunktam) ir daļēji spēkā esoši un attiecīgi nosaka:
1. institūciju:
1.1. kurā iesniedzams pieteikums Ministru kabineta atļaujas saņemšanai:
1.1. tādas valsts līmeņa sevišķi svarīgas kritiskās infrastruktūras (A kategorijas kritiskā infrastruktūra) nodošanai valdījumā vai īpašumā citai personai, kuras iznīcināšana vai darbības spēju samazināšana būtiski apdraud valsts pārvaldīšanu un drošību;
1.1.2. tādas valsts līmeņa svarīgas kritiskās infrastruktūras (B kategorijas kritiskā infrastruktūra) nodošanai valdījumā vai īpašumā citai personai, kuras iznīcināšana vai darbības spēju samazināšana apgrūtina valsts pārvaldīšanu un apdraud sabiedrības un valsts drošību;
1.1.3. Eiropas kritiskās infrastruktūras nodošanai valdījumā vai īpašumā citai personai;
1.1.4. pirms persona vai vairākas personas, kas rīkojas saskaņoti, iegūst būtisku līdzdalību vai izšķirošu ietekmi nacionālajai drošībai nozīmīgā komercsabiedrībā vai kļūst par šādas komercsabiedrības biedru, vai arī iegūst ietekmi Latvijas Republikā reģistrētā kapitālsabiedrībā, kura ir nacionālajai drošībai nozīmīgas komercsabiedrības biedrs;
1.1..5. saglabāt līdzdalību vai palikt par biedru nacionālajai drošībai nozīmīgā komercsabiedrībā, ja mainās tās patiesais labuma guvējs. Attiecīgo pieteikumu iesniedz nacionālajai drošībai nozīmīgas komercsabiedrības dalībnieks, akcionārs, persona, kura izmanto netiešo līdzdalību (balsstiesības), vai biedrs;
1.1.6. uzņēmuma pārejai, kuras rezultātā cita persona iegūst īpašumā no nacionālajai drošībai nozīmīgas kapitālsabiedrības uzņēmumu, kurā ietilpst aktīvi, ko izmanto tādas darbības veikšanai, kas ir par pamatu, lai komercsabiedrību atzītu par nacionālajai drošībai nozīmīgu komercsabiedrību;
1.2. kura īsteno Regulā 2019/452 noteikto sadarbības mehānismu starp Eiropas Savienības dalībvalstīm un starp Eiropas Komisiju un dalībvalstīm.
2. informācijas apjomu, ko sniedz nacionālajai drošībai nozīmīga komercsabiedrība, kā arī informācijas iesniegšanas un izvērtēšanas kārtību;
3. kārtību, kādā pieņem lēmumu par atļaujas izsniegšanu vai atteikumu to izsniegt un lēmumu, ar kuru nosaka pienākumu komercsabiedrības dalībniekam, akcionāram, personai, kura izmanto netiešo līdzdalību (balsstiesības), vai biedram pienākumu noteiktā termiņā attiecīgi atsavināt pamatkapitāla daļas vai akcijas vai izbeigt netiešo līdzdalību (balsstiesības), vai izstāties no komercsabiedrības, kā arī minēto lēmumu paziņošanas kārtību un paziņojumā iekļaujamo informāciju;
4. kārtību, kādā veic darbības ar atbilstoši Regulai Nr. 2019/452 saņemto informāciju un informācijas pieprasījumiem.
Vienlaikus, ņemot vērā Likuma grozījumus, MK noteikumi Nr.606 nav piemērojami attiecībā uz nacionālajai drošībai nozīmīgajām biedrībām un nodibinājumiem, kā arī MK noteikumi Nr.606 nenosaka kārtību aizdevumu saņemšanai, kurai ir nepieciešama Ministru kabineta atļauja, informācijas iesniegšanai un lēmuma pieņemšanas kārtību par šo pieteikumu.
Pašlaik MK noteikumi Nr.606 (atbilstoši MK noteikumu Nr.606 1.1.2. un 1.1.3.apakšpunktam 1.2., 1.3. un 1.4.apakšpunktam) ir daļēji spēkā esoši un attiecīgi nosaka:
1. institūciju:
1.1. kurā iesniedzams pieteikums Ministru kabineta atļaujas saņemšanai:
1.1. tādas valsts līmeņa sevišķi svarīgas kritiskās infrastruktūras (A kategorijas kritiskā infrastruktūra) nodošanai valdījumā vai īpašumā citai personai, kuras iznīcināšana vai darbības spēju samazināšana būtiski apdraud valsts pārvaldīšanu un drošību;
1.1.2. tādas valsts līmeņa svarīgas kritiskās infrastruktūras (B kategorijas kritiskā infrastruktūra) nodošanai valdījumā vai īpašumā citai personai, kuras iznīcināšana vai darbības spēju samazināšana apgrūtina valsts pārvaldīšanu un apdraud sabiedrības un valsts drošību;
1.1.3. Eiropas kritiskās infrastruktūras nodošanai valdījumā vai īpašumā citai personai;
1.1.4. pirms persona vai vairākas personas, kas rīkojas saskaņoti, iegūst būtisku līdzdalību vai izšķirošu ietekmi nacionālajai drošībai nozīmīgā komercsabiedrībā vai kļūst par šādas komercsabiedrības biedru, vai arī iegūst ietekmi Latvijas Republikā reģistrētā kapitālsabiedrībā, kura ir nacionālajai drošībai nozīmīgas komercsabiedrības biedrs;
1.1..5. saglabāt līdzdalību vai palikt par biedru nacionālajai drošībai nozīmīgā komercsabiedrībā, ja mainās tās patiesais labuma guvējs. Attiecīgo pieteikumu iesniedz nacionālajai drošībai nozīmīgas komercsabiedrības dalībnieks, akcionārs, persona, kura izmanto netiešo līdzdalību (balsstiesības), vai biedrs;
1.1.6. uzņēmuma pārejai, kuras rezultātā cita persona iegūst īpašumā no nacionālajai drošībai nozīmīgas kapitālsabiedrības uzņēmumu, kurā ietilpst aktīvi, ko izmanto tādas darbības veikšanai, kas ir par pamatu, lai komercsabiedrību atzītu par nacionālajai drošībai nozīmīgu komercsabiedrību;
1.2. kura īsteno Regulā 2019/452 noteikto sadarbības mehānismu starp Eiropas Savienības dalībvalstīm un starp Eiropas Komisiju un dalībvalstīm.
2. informācijas apjomu, ko sniedz nacionālajai drošībai nozīmīga komercsabiedrība, kā arī informācijas iesniegšanas un izvērtēšanas kārtību;
3. kārtību, kādā pieņem lēmumu par atļaujas izsniegšanu vai atteikumu to izsniegt un lēmumu, ar kuru nosaka pienākumu komercsabiedrības dalībniekam, akcionāram, personai, kura izmanto netiešo līdzdalību (balsstiesības), vai biedram pienākumu noteiktā termiņā attiecīgi atsavināt pamatkapitāla daļas vai akcijas vai izbeigt netiešo līdzdalību (balsstiesības), vai izstāties no komercsabiedrības, kā arī minēto lēmumu paziņošanas kārtību un paziņojumā iekļaujamo informāciju;
4. kārtību, kādā veic darbības ar atbilstoši Regulai Nr. 2019/452 saņemto informāciju un informācijas pieprasījumiem.
Vienlaikus, ņemot vērā Likuma grozījumus, MK noteikumi Nr.606 nav piemērojami attiecībā uz nacionālajai drošībai nozīmīgajām biedrībām un nodibinājumiem, kā arī MK noteikumi Nr.606 nenosaka kārtību aizdevumu saņemšanai, kurai ir nepieciešama Ministru kabineta atļauja, informācijas iesniegšanai un lēmuma pieņemšanas kārtību par šo pieteikumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Līdz ar Likuma grozījumu spēkā stāšanos, MK noteikumi Nr.606 ir zaudējuši spēku tajā daļā, kas tika izdota uz Likuma 39.panta ceturtās daļas pamata, jo Likuma 39.panta ceturtā daļa tika aizstāta ar Likuma 39.panta devīto daļu.
Atbilstoši Likuma 39.panta devītajai daļai (redakcijā, kas stājās spēkā 2022.gada 14.novembrī) Ministru kabinets nosaka institūciju, kurai ir iesniedzama šā panta 4. punktā noteiktā informācija, attiecīgās informācijas apjomu un tās iesniegšanas kārtību.
Tāpat, atbilstoši Likuma 42.1panta trešajā daļā un 44. panta astotajā un devītajā daļā noteiktajām deleģējumam Ministru kabinetam jānosaka institūcija, kurai iesniedzams pieteikums Likuma 22.2 panta septītajā daļā, 40. panta pirmajā daļā, 41. panta pirmajā daļā, 42. panta pirmajā daļā un 42.1 panta trešajā daļā minēto atļauju saņemšanai, iesniedzamās informācijas apjomu, tās iesniegšanas un izvērtēšanas, kā arī lēmuma par atļaujas izsniegšanu vai atteikumu to izsniegt pieņemšanas un lēmuma par šā likuma 41. panta trešajā daļā minēto pienākumu noteikšanu pieņemšanas un paziņošanas kārtību un paziņojumā par pieņemto lēmumu iekļaujamo informāciju. Kā arī Ministru kabinetam jānosaka institūcija, kura īsteno Regulā 2019/452 noteikto sadarbības mehānismu starp Eiropas Komisiju un dalībvalstīm, kā arī saņemtās informācijas un informācijas pieprasījumu apstrādes, izvērtēšanas, izpildes un nosūtīšanas kārtību.
Vienlaikus MK noteikumi Nr.606 nav piemērojami arī nacionālajai drošībai nozīmīgajām biedrībām un nodibinājumiem.
Tāpat MK noteikumi Nr.606 nenosaka kārtību aizdevumu, kuru saņemšanai saskaņā ar Likuma 42.1 panta trešo daļu ir nepieciešama Ministru kabineta atļauja, informācijas sniegšanai un lēmuma pieņemšanas kārtību par šo pieteikumu.
Atbilstoši Likuma 39.panta devītajai daļai (redakcijā, kas stājās spēkā 2022.gada 14.novembrī) Ministru kabinets nosaka institūciju, kurai ir iesniedzama šā panta 4. punktā noteiktā informācija, attiecīgās informācijas apjomu un tās iesniegšanas kārtību.
Tāpat, atbilstoši Likuma 42.1panta trešajā daļā un 44. panta astotajā un devītajā daļā noteiktajām deleģējumam Ministru kabinetam jānosaka institūcija, kurai iesniedzams pieteikums Likuma 22.2 panta septītajā daļā, 40. panta pirmajā daļā, 41. panta pirmajā daļā, 42. panta pirmajā daļā un 42.1 panta trešajā daļā minēto atļauju saņemšanai, iesniedzamās informācijas apjomu, tās iesniegšanas un izvērtēšanas, kā arī lēmuma par atļaujas izsniegšanu vai atteikumu to izsniegt pieņemšanas un lēmuma par šā likuma 41. panta trešajā daļā minēto pienākumu noteikšanu pieņemšanas un paziņošanas kārtību un paziņojumā par pieņemto lēmumu iekļaujamo informāciju. Kā arī Ministru kabinetam jānosaka institūcija, kura īsteno Regulā 2019/452 noteikto sadarbības mehānismu starp Eiropas Komisiju un dalībvalstīm, kā arī saņemtās informācijas un informācijas pieprasījumu apstrādes, izvērtēšanas, izpildes un nosūtīšanas kārtību.
Vienlaikus MK noteikumi Nr.606 nav piemērojami arī nacionālajai drošībai nozīmīgajām biedrībām un nodibinājumiem.
Tāpat MK noteikumi Nr.606 nenosaka kārtību aizdevumu, kuru saņemšanai saskaņā ar Likuma 42.1 panta trešo daļu ir nepieciešama Ministru kabineta atļauja, informācijas sniegšanai un lēmuma pieņemšanas kārtību par šo pieteikumu.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā Likuma 39.panta devītajā daļā (aizstāj 39.panta ceturto daļu), 42.1 panta trešajā daļā un 44.panta astotajā un devītajā daļā paredzēto deleģējumu, noteikumu projekta mērķis ir noteikt:
1. Institūciju, kurai:
a) ir iesniedzams pieteikums Ministru kabineta atļaujas saņemšanai kritiskās infrastruktūras nodošanai valdījumā vai īpašumā citai personai, saskaņā ar Likuma 22.2 panta septīto daļu un attiecīgajā pieteikumā norādāmo informāciju;
b) ir iesniedzama informācija saskaņā ar Likuma 39. panta devīto daļu, attiecīgās informācijas apjomu un tās iesniegšanas kārtību;
c) ir iesniedzams pieteikums Ministru kabineta atļaujas saņemšanai būtiskas līdzdalības vai izšķirošas ietekmes iegūšanai nacionālajai drošībai nozīmīgā kapitālsabiedrībā, vai, atļaujas saņemšanai, lai kļūtu par biedru nacionālajai drošībai nozīmīgā personālsabiedrībā vai biedrībā, vai arī iegūt ietekmi Latvijas Republikā reģistrētā kapitālsabiedrībā, kura ir nacionālajai drošībai nozīmīgas personālsabiedrības vai biedrības biedrs, saskaņā ar Likuma 40. panta pirmo daļu un attiecīgajā pieteikumā norādāmo informāciju;
d) ir iesniedzams pieteikums Ministru kabineta atļaujas saņemšanai, lai saglabātu līdzdalību vai palikt par biedru personālsabiedrībā vai biedrībā, ja mainās tās patiesais labuma guvējs vai netiešās ietekmes ieguvējs, saskaņā ar Likuma 41. panta pirmo daļu;
e) ir iesniedzams pieteikums Ministru kabineta atļaujas saņemšanai uzņēmuma pārejai saskaņā ar Likuma 42. panta otro daļu un attiecīgajā pieteikumā norādāmo informāciju;
f) iesniedzams pieteikums Ministru kabineta atļaujas saņemšanai aizdevuma saņemšanai saskaņā ar Likuma 42.1 panta trešo daļu un attiecīgajā pieteikumā norādāmo informāciju;
2. Kārtību kādā tiek izsniegta vai atteikta Ministru kabineta atļauja saskaņā ar Likuma 22.2 panta septīto daļu, 40. panta pirmo daļu, 41. panta pirmo daļu, 42. panta pirmo daļu un 42.1 panta trešo daļu, tā paziņošanas kārtību un paziņojumā par pieņemto lēmumu iekļaujamo informāciju;
3. Kārtību, kādā tiek pieņemts un paziņots lēmums par pienākumu noteikšanu saskaņā ar Likuma 41. panta trešo daļu;
4. Institūcijas, kuras ir atbildīgas par Regula 2019/452 noteikto sadarbības mehānismu starp Eiropas Komisiju un dalībvalstīm, kā arī saņemtās informācijas un informācijas pieprasījumu apstrādes, izvērtēšanas, izpildes un nosūtīšanas kārtību, saskaņā ar Likuma 44. panta devīto daļu.
Tā kā šobrīd MK noteikumi Nr.606 nav piemērojami nacionālajai drošībai nozīmīgām biedrībām un nodibinājumiem, tad ar noteikumu projektu tiek paplašināts nacionālajai drošībai nozīmīgo subjektu loks, nosakot, ka turpmāk par nacionālajai drošībai nozīmīgu subjektu var būt ne tikai komercsabiedrības, bet arī biedrības un nodibinājumi.
Vienlaikus, tā kā MK noteikumi Nr.606 neparedz regulējumu attiecībā uz Ministru kabineta atļaujām aizdevumu saņemšanai, tad noteikumu projekts paredz, ka nacionālajai drošībai nozīmīga komercsabiedrībai, biedrībai vai nodibinājumam turpmāk būs jāpieprasa Ministru kabineta atļauja arī aizdevuma saņemšanai, ja tā kopējā summa pārsniedz 10 procentus no aktīviem un tas tiek saņemts no fiziskās personas, kura ir ārvalsts valstspiederīgais, izņemot Eiropas Savienības, Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas, Ziemeļatlantijas līguma organizācijas vai Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas dalībvalsti, vai no juridiskās personas, kuras patiesais labuma guvējs ir ārvalsts valstspiederīgais, izņemot Eiropas Savienības, Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas, Ziemeļatlantijas līguma organizācijas vai Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas dalībvalsti.
Jāvērš uzmanība uz atsevišķu noteikumu projektā ietvertu nosacījumu piemērošanu un izpildi:
1) saskaņā ar noteikumu projekta 3.1.6. apakšpunktu atbilstoši Nacionālās drošības likuma 39. panta pirmās daļas 4. punktam visas komercsabiedrības Ekonomikas ministrijā iesniedz “citu informāciju, kas svarīga saistībā ar šīs sabiedrības darbību nacionālajai drošībai nozīmīgas komercsabiedrības statusā”. Tiesiskās noteiktības nolūkā paskaidrojam, ka “cita svarīga informācija” var būt, piemēram, informācija par noslēgto līgumu par akcionāru tiesību nodošanu, informācija pār mantojuma masai, kurā ietilpst kapitāla daļas vai akcijas, nodibinātu aizgādnību u.c. informācija par netipiskām situācijām, kas tomēr ir svarīga;
2) saskaņā ar noteikumu projekta 6.6.2. apakšpunktu, iesniedzot pieteikumu Nacionālās drošības likuma 40. panta pirmajā daļā minētās atļaujas saņemšanai, norāda shematiski attēlotu attiecīgās nacionālajai drošībai nozīmīgas personālsabiedrības vai biedrības biedru kontroles ķēdi līdz tās patiesajiem labuma guvējiem vai netiešās ietekmes ieguvējiem pirms un pēc plānotas biedra statusa iegūšanas. Tāpat saskaņa ar noteikumu projekta 7.4.2. apakšpunktu, iesniedzot pieteikumu Nacionālās drošības likuma 41. panta pirmajā daļā minētās atļaujas saņemšanai, norāda shematiski attēlotu attiecīgās nacionālajai drošībai nozīmīgas biedrības vai personālsabiedrības biedru kontroles ķēdi līdz patiesajiem labuma guvējiem vai netiešās ietekmes ieguvējiem pirms un pēc patiesa labuma guvēja vai netiešās ietekmes ieguvēja maiņas.
Attiecīgajās shēmās jābūt attēlotiem visiem biedriem un atkarībā no biedra, tiek norādīta šāda informācija: ja biedrības biedrs ir kapitālsabiedrība, shematiski jāattēlo attiecīgās kapitālsabiedrības īpašnieku struktūra līdz patiesajiem labuma guvējiem vai netiešās ietekmes ieguvējiem; ja biedrības biedrs ir biedrība vai personālsabiedrība, tad jāattēlo visi attiecīgās biedrības vai personālsabiedrības biedri un to īpašnieka struktūra ievērojot tos nosacījumus, kas attiecas kapitālsabiedrību kā biedrības biedru;
3) noteikumu projekta 17. punkts nosaka, ka Ekonomikas ministrija sagatavo un ekonomikas ministrs iesniedz izskatīšanai steidzamības kārtībā Ministru kabinetā lēmumu par atļaujas izsniegšanu vai atteikumu to izsniegt saskaņā ar Nacionālās drošības likuma 22.2 panta septīto daļu, 40. panta pirmo daļu, 41. panta pirmo daļu, 42. panta pirmo daļu un 42.1panta trešo daļu. Ministru kabinets pieņem lēmumu par atteikumu izsniegt atļauju, ja atļaujas izsniegšana apdraud nacionālās drošības intereses. Tāpat Ministru kabinets var lemt par atteikumu izsniegt atļauju, piemēram, ja:
a) persona, kas iesniegusi pieteikumu, nav Ekonomikas ministrijas vai valsts drošības iestāžu noteiktajā termiņā iesniegusi papildu informāciju vai dokumentus, kas nepieciešami valsts drošības iestādēm atzinuma sniegšanai;
b) Ekonomikas ministrija vai valsts drošības iestādes konstatē, ka tām ir sniegta nepatiesa informācija.
4) saskaņā ar noteikumu projekta 21. punktu Ekonomikas ministrija nekavējoties nosūta valsts drošības iestādēm, kā arī Ārlietu ministrijai informācijai saskaņā ar regulas Nr. 2019/452 7. panta 2. punktu no Eiropas Komisijas saņemto atzinumu vai saskaņā ar regulas Nr. 2019/452 7. panta 1. punktu no dalībvalsts saņemtos komentārus par tādu ārvalstu tiešo ieguldījumu, kuru neizvērtē saskaņā ar Nacionālās drošības likuma VI nodaļas noteikumiem. Valsts drošības iestādes mēneša laikā pēc pieprasījuma saņemšanas sniedz Ekonomikas ministrijai un pēc nepieciešamības ministrijām, kuras ir atbildīgas par attiecīgās valsts pārvaldes nozares politikas izstrādāšanu, atzinumu par to, vai ārvalstu tiešais ieguldījums neapdraud nacionālās drošības intereses. Tiesiskās noteiktības nolūkā paskaidrojam, ka valsts drošības iestāžu sagatavotais atzinums tiek iesniegts ministrijām, kuras ir valsts pārvaldes nozares vai nozaru, ar kuru ir saistīts attiecīgais ārvalstu tiešais ieguldījums, par kuru tika iesniegts Eiropas Komisijas atzinums vai dalībvalsts komentāri, vadošās (augstākās) iestādes. Savukārt, nepieciešamība iesniegt atzinumu ministrijām, kuras ir atbildīgas par valsts pārvaldes nozares politikas izstrādāšanu, ar kuru ir saistīts attiecīgais ārvalstu tiešais ieguldījums, tiek noteikta gadījumos, kad drošības iestādes konstatē, ka attiecīgajām ārvalstu tiešajām ieguldījumam nav gadījuma, bet sistemātisks raksturs, un ir nepieciešams nodrošināt ieguldījumu kontroli attiecīgajā nozarē. Analoģiskais nepieciešamības noteikšanas princips tiek piemērots arī noteikumu projekta 22. punkta ietvaros;
5) noteikumu projekta 3.2.3. punkts nosaka, ka Nacionālajai drošībai nozīmīgā akciju sabiedrība atbilstoši Nacionālai drošības likuma 39.panta pirmās daļas 4.punktam iesniedz, tai skaitā, informāciju no Latvijas Centrālā depozitārija uz pēdējo akcionāru sapulci saņemto akcionāru sarakstu ar dematerializētajām akcijām, kā arī informāciju par akcionāru iesniegtajiem paziņojumiem atbilstoši Finanšu instrumentu tirgus likuma 61. panta pirmajai daļai pēc pēdējās akcionāru sapulces. Vienlaikus saskaņā ar noteikumu projekta 24. punktu nacionālajai drošībai nozīmīga akciju sabiedrība līdz 2023.gada 30.jūnijam atbilstoši šo noteikumu 3.2.3. apakšpunktam iesniedz uzrādītāja akciju akcionāru sarakstu. Paskaidrojam, ka 2023. gada 1. jūlijā stāsies spēkā 2022. gada 16. jūnija likums "Grozījumi Komerclikumā", kas paredz atteikties no akciju iedalījuma vārda un uzrādītāja akcijas. Stājoties spēkā minētajam regulējumam, akcijas tiks iedalīties reģistrētās akcijās (šobrīd - vārda akcijas) un dematerializētās akcijās (šobrīd - uzrādītāja akcijas). Līdz ar to, lai mazinātu "normu plūdus", novēršot nepieciešamību grozīt noteikumu projektu pēc likuma "Grozījumi Komerclikumā" spēkā stāšanas, noteikumu projektā tika ietverts attiecīgais regulējums.
Papildus, ņemot vērā to, ka noteikumu projekts paredz fizisko personu datu apstrādi, jebkāda personas datu apstrāde ievērojot regulu Nr. 2019/452, tiks veikta saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2018/1725 (2018. gada 23. oktobris) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi Savienības iestādēs, struktūrās, birojos un aģentūrās un par šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Regulu (EK) Nr. 45/2001 un Lēmumu Nr. 1247/2002/EK, un tikai tiktāl, ciktāl tas nepieciešams, lai dalībvalstis varētu veikt ārvalstu tiešo ieguldījumu izvērtēšanu un lai nodrošinātu regulā Nr. 2019/452 paredzētās sadarbības efektivitāti. Personas datus saistībā ar regulas Nr. 2019/452 īstenošanu glabā vienīgi tik ilgi, cik vajadzīgs, lai sasniegtu mērķus, kādiem tie savākti.
1. Institūciju, kurai:
a) ir iesniedzams pieteikums Ministru kabineta atļaujas saņemšanai kritiskās infrastruktūras nodošanai valdījumā vai īpašumā citai personai, saskaņā ar Likuma 22.2 panta septīto daļu un attiecīgajā pieteikumā norādāmo informāciju;
b) ir iesniedzama informācija saskaņā ar Likuma 39. panta devīto daļu, attiecīgās informācijas apjomu un tās iesniegšanas kārtību;
c) ir iesniedzams pieteikums Ministru kabineta atļaujas saņemšanai būtiskas līdzdalības vai izšķirošas ietekmes iegūšanai nacionālajai drošībai nozīmīgā kapitālsabiedrībā, vai, atļaujas saņemšanai, lai kļūtu par biedru nacionālajai drošībai nozīmīgā personālsabiedrībā vai biedrībā, vai arī iegūt ietekmi Latvijas Republikā reģistrētā kapitālsabiedrībā, kura ir nacionālajai drošībai nozīmīgas personālsabiedrības vai biedrības biedrs, saskaņā ar Likuma 40. panta pirmo daļu un attiecīgajā pieteikumā norādāmo informāciju;
d) ir iesniedzams pieteikums Ministru kabineta atļaujas saņemšanai, lai saglabātu līdzdalību vai palikt par biedru personālsabiedrībā vai biedrībā, ja mainās tās patiesais labuma guvējs vai netiešās ietekmes ieguvējs, saskaņā ar Likuma 41. panta pirmo daļu;
e) ir iesniedzams pieteikums Ministru kabineta atļaujas saņemšanai uzņēmuma pārejai saskaņā ar Likuma 42. panta otro daļu un attiecīgajā pieteikumā norādāmo informāciju;
f) iesniedzams pieteikums Ministru kabineta atļaujas saņemšanai aizdevuma saņemšanai saskaņā ar Likuma 42.1 panta trešo daļu un attiecīgajā pieteikumā norādāmo informāciju;
2. Kārtību kādā tiek izsniegta vai atteikta Ministru kabineta atļauja saskaņā ar Likuma 22.2 panta septīto daļu, 40. panta pirmo daļu, 41. panta pirmo daļu, 42. panta pirmo daļu un 42.1 panta trešo daļu, tā paziņošanas kārtību un paziņojumā par pieņemto lēmumu iekļaujamo informāciju;
3. Kārtību, kādā tiek pieņemts un paziņots lēmums par pienākumu noteikšanu saskaņā ar Likuma 41. panta trešo daļu;
4. Institūcijas, kuras ir atbildīgas par Regula 2019/452 noteikto sadarbības mehānismu starp Eiropas Komisiju un dalībvalstīm, kā arī saņemtās informācijas un informācijas pieprasījumu apstrādes, izvērtēšanas, izpildes un nosūtīšanas kārtību, saskaņā ar Likuma 44. panta devīto daļu.
Tā kā šobrīd MK noteikumi Nr.606 nav piemērojami nacionālajai drošībai nozīmīgām biedrībām un nodibinājumiem, tad ar noteikumu projektu tiek paplašināts nacionālajai drošībai nozīmīgo subjektu loks, nosakot, ka turpmāk par nacionālajai drošībai nozīmīgu subjektu var būt ne tikai komercsabiedrības, bet arī biedrības un nodibinājumi.
Vienlaikus, tā kā MK noteikumi Nr.606 neparedz regulējumu attiecībā uz Ministru kabineta atļaujām aizdevumu saņemšanai, tad noteikumu projekts paredz, ka nacionālajai drošībai nozīmīga komercsabiedrībai, biedrībai vai nodibinājumam turpmāk būs jāpieprasa Ministru kabineta atļauja arī aizdevuma saņemšanai, ja tā kopējā summa pārsniedz 10 procentus no aktīviem un tas tiek saņemts no fiziskās personas, kura ir ārvalsts valstspiederīgais, izņemot Eiropas Savienības, Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas, Ziemeļatlantijas līguma organizācijas vai Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas dalībvalsti, vai no juridiskās personas, kuras patiesais labuma guvējs ir ārvalsts valstspiederīgais, izņemot Eiropas Savienības, Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas, Ziemeļatlantijas līguma organizācijas vai Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas dalībvalsti.
Jāvērš uzmanība uz atsevišķu noteikumu projektā ietvertu nosacījumu piemērošanu un izpildi:
1) saskaņā ar noteikumu projekta 3.1.6. apakšpunktu atbilstoši Nacionālās drošības likuma 39. panta pirmās daļas 4. punktam visas komercsabiedrības Ekonomikas ministrijā iesniedz “citu informāciju, kas svarīga saistībā ar šīs sabiedrības darbību nacionālajai drošībai nozīmīgas komercsabiedrības statusā”. Tiesiskās noteiktības nolūkā paskaidrojam, ka “cita svarīga informācija” var būt, piemēram, informācija par noslēgto līgumu par akcionāru tiesību nodošanu, informācija pār mantojuma masai, kurā ietilpst kapitāla daļas vai akcijas, nodibinātu aizgādnību u.c. informācija par netipiskām situācijām, kas tomēr ir svarīga;
2) saskaņā ar noteikumu projekta 6.6.2. apakšpunktu, iesniedzot pieteikumu Nacionālās drošības likuma 40. panta pirmajā daļā minētās atļaujas saņemšanai, norāda shematiski attēlotu attiecīgās nacionālajai drošībai nozīmīgas personālsabiedrības vai biedrības biedru kontroles ķēdi līdz tās patiesajiem labuma guvējiem vai netiešās ietekmes ieguvējiem pirms un pēc plānotas biedra statusa iegūšanas. Tāpat saskaņa ar noteikumu projekta 7.4.2. apakšpunktu, iesniedzot pieteikumu Nacionālās drošības likuma 41. panta pirmajā daļā minētās atļaujas saņemšanai, norāda shematiski attēlotu attiecīgās nacionālajai drošībai nozīmīgas biedrības vai personālsabiedrības biedru kontroles ķēdi līdz patiesajiem labuma guvējiem vai netiešās ietekmes ieguvējiem pirms un pēc patiesa labuma guvēja vai netiešās ietekmes ieguvēja maiņas.
Attiecīgajās shēmās jābūt attēlotiem visiem biedriem un atkarībā no biedra, tiek norādīta šāda informācija: ja biedrības biedrs ir kapitālsabiedrība, shematiski jāattēlo attiecīgās kapitālsabiedrības īpašnieku struktūra līdz patiesajiem labuma guvējiem vai netiešās ietekmes ieguvējiem; ja biedrības biedrs ir biedrība vai personālsabiedrība, tad jāattēlo visi attiecīgās biedrības vai personālsabiedrības biedri un to īpašnieka struktūra ievērojot tos nosacījumus, kas attiecas kapitālsabiedrību kā biedrības biedru;
3) noteikumu projekta 17. punkts nosaka, ka Ekonomikas ministrija sagatavo un ekonomikas ministrs iesniedz izskatīšanai steidzamības kārtībā Ministru kabinetā lēmumu par atļaujas izsniegšanu vai atteikumu to izsniegt saskaņā ar Nacionālās drošības likuma 22.2 panta septīto daļu, 40. panta pirmo daļu, 41. panta pirmo daļu, 42. panta pirmo daļu un 42.1panta trešo daļu. Ministru kabinets pieņem lēmumu par atteikumu izsniegt atļauju, ja atļaujas izsniegšana apdraud nacionālās drošības intereses. Tāpat Ministru kabinets var lemt par atteikumu izsniegt atļauju, piemēram, ja:
a) persona, kas iesniegusi pieteikumu, nav Ekonomikas ministrijas vai valsts drošības iestāžu noteiktajā termiņā iesniegusi papildu informāciju vai dokumentus, kas nepieciešami valsts drošības iestādēm atzinuma sniegšanai;
b) Ekonomikas ministrija vai valsts drošības iestādes konstatē, ka tām ir sniegta nepatiesa informācija.
4) saskaņā ar noteikumu projekta 21. punktu Ekonomikas ministrija nekavējoties nosūta valsts drošības iestādēm, kā arī Ārlietu ministrijai informācijai saskaņā ar regulas Nr. 2019/452 7. panta 2. punktu no Eiropas Komisijas saņemto atzinumu vai saskaņā ar regulas Nr. 2019/452 7. panta 1. punktu no dalībvalsts saņemtos komentārus par tādu ārvalstu tiešo ieguldījumu, kuru neizvērtē saskaņā ar Nacionālās drošības likuma VI nodaļas noteikumiem. Valsts drošības iestādes mēneša laikā pēc pieprasījuma saņemšanas sniedz Ekonomikas ministrijai un pēc nepieciešamības ministrijām, kuras ir atbildīgas par attiecīgās valsts pārvaldes nozares politikas izstrādāšanu, atzinumu par to, vai ārvalstu tiešais ieguldījums neapdraud nacionālās drošības intereses. Tiesiskās noteiktības nolūkā paskaidrojam, ka valsts drošības iestāžu sagatavotais atzinums tiek iesniegts ministrijām, kuras ir valsts pārvaldes nozares vai nozaru, ar kuru ir saistīts attiecīgais ārvalstu tiešais ieguldījums, par kuru tika iesniegts Eiropas Komisijas atzinums vai dalībvalsts komentāri, vadošās (augstākās) iestādes. Savukārt, nepieciešamība iesniegt atzinumu ministrijām, kuras ir atbildīgas par valsts pārvaldes nozares politikas izstrādāšanu, ar kuru ir saistīts attiecīgais ārvalstu tiešais ieguldījums, tiek noteikta gadījumos, kad drošības iestādes konstatē, ka attiecīgajām ārvalstu tiešajām ieguldījumam nav gadījuma, bet sistemātisks raksturs, un ir nepieciešams nodrošināt ieguldījumu kontroli attiecīgajā nozarē. Analoģiskais nepieciešamības noteikšanas princips tiek piemērots arī noteikumu projekta 22. punkta ietvaros;
5) noteikumu projekta 3.2.3. punkts nosaka, ka Nacionālajai drošībai nozīmīgā akciju sabiedrība atbilstoši Nacionālai drošības likuma 39.panta pirmās daļas 4.punktam iesniedz, tai skaitā, informāciju no Latvijas Centrālā depozitārija uz pēdējo akcionāru sapulci saņemto akcionāru sarakstu ar dematerializētajām akcijām, kā arī informāciju par akcionāru iesniegtajiem paziņojumiem atbilstoši Finanšu instrumentu tirgus likuma 61. panta pirmajai daļai pēc pēdējās akcionāru sapulces. Vienlaikus saskaņā ar noteikumu projekta 24. punktu nacionālajai drošībai nozīmīga akciju sabiedrība līdz 2023.gada 30.jūnijam atbilstoši šo noteikumu 3.2.3. apakšpunktam iesniedz uzrādītāja akciju akcionāru sarakstu. Paskaidrojam, ka 2023. gada 1. jūlijā stāsies spēkā 2022. gada 16. jūnija likums "Grozījumi Komerclikumā", kas paredz atteikties no akciju iedalījuma vārda un uzrādītāja akcijas. Stājoties spēkā minētajam regulējumam, akcijas tiks iedalīties reģistrētās akcijās (šobrīd - vārda akcijas) un dematerializētās akcijās (šobrīd - uzrādītāja akcijas). Līdz ar to, lai mazinātu "normu plūdus", novēršot nepieciešamību grozīt noteikumu projektu pēc likuma "Grozījumi Komerclikumā" spēkā stāšanas, noteikumu projektā tika ietverts attiecīgais regulējums.
Papildus, ņemot vērā to, ka noteikumu projekts paredz fizisko personu datu apstrādi, jebkāda personas datu apstrāde ievērojot regulu Nr. 2019/452, tiks veikta saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2018/1725 (2018. gada 23. oktobris) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi Savienības iestādēs, struktūrās, birojos un aģentūrās un par šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Regulu (EK) Nr. 45/2001 un Lēmumu Nr. 1247/2002/EK, un tikai tiktāl, ciktāl tas nepieciešams, lai dalībvalstis varētu veikt ārvalstu tiešo ieguldījumu izvērtēšanu un lai nodrošinātu regulā Nr. 2019/452 paredzētās sadarbības efektivitāti. Personas datus saistībā ar regulas Nr. 2019/452 īstenošanu glabā vienīgi tik ilgi, cik vajadzīgs, lai sasniegtu mērķus, kādiem tie savākti.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Nacionālajai drošībai nozīmīgu sabiedrību akcionāri
- Nacionālajai drošībai nozīmīgu sabiedrību dalībnieki
- Nacionālajai drošībai nozīmīgu personālsabiedrību biedri
- Nacionālajai drošībai nozīmīgu biedrību biedri
- Personas, kas vēlas iegūt būtisku līdzdalību, izšķiroši ietekmi nacionālajai drošībai nozīmīgā uzņēmumā un kļūt par Nacionālajai drošībai nozīmīgas personālsabiedrības un biedrības biedru
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts nosaka kārtību kādā minētas personas iesniedz pieteikumu Ministru kabinetam atļaujas saņemšanai iegūt būtisku līdzdalību, izšķirošu ietekmi, kļūt par biedriem un saglabāt līdzdalību Nacionālajai drošībai nozīmīga uzņēmumā.
Juridiskās personas
- Nacionālajai drošībai nozīmīgas komercsabiedrības
- Nacionālajai drošībai nozīmīgas biedrības
- Nacionālajai drošībai nozīmīgie nodibinājumi
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts nosaka kārtību kādā nacionālajai drošībai nozīmīgas komercsabiedrības, biedrības un nodibinājumi iesniedz informāciju saskaņā ar Nacionālās drošības likuma prasībām un attiecīgas informācijas saturu, kā arī kārtību kādā tie iesniedz pieteikumu Ministru kabineta atļaujas saņemšanai uzņēmuma pārejai un aizdevuma saņemšanai.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
-
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 19. marta Regula (ES) 2019/452, ar ko izveido regulējumu ārvalstu tiešo ieguldījumu Savienībā izvērtēšanai
Apraksts
Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 19. marta Regulas (ES) 2019/452, ar ko izveido regulējumu ārvalstu tiešo ieguldījumu Savienībā izvērtēšanai, 11. pantu katra dalībvalsts un Komisija šīs regulas īstenošanai izveido kontaktpunktu.
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 19. marta Regula (ES) 2019/452, ar ko izveido regulējumu ārvalstu tiešo ieguldījumu Savienībā izvērtēšanai
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
6. panta 2. punkts
16.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
-
6. panta 3. punkts
16.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
-
6. panta 6. punkts
16.1. un 19.3.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
-
6. panta 7. punkts
19.4.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
-
6. panta 8. punkts
13.2., 19.2. un 19.4.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
-
7. panta 1. punktu
21.punkts un 23.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
-
7. panta 2. punktu
21.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
7.panta 5.punkts
20.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
11.panta 1.punkts
2.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
2.panta 1.punkts
10.punkts
Pārņemtas pilnībā
-
6. panta 1. punkts
13.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
-
9. panta 1. punkts
13.2. apakšpunkts, 12. punkts, 16.1. un 19.3. apakšpunkts un 20. punkts.
Pārņemtas pilnībā
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Ar noteikumu projektu netiek ievestas Regulas 2019/452 normas, kas paredz rīcības brīvību.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Ekonomikas ministrija
- Ārlietu ministrija
- Valsts drošības dienests
- Satversmes aizsardzības birojs
- Militārās izlūkošanas un drošības dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Saskaņā ar noteikumu projekta 3. punktu noteikumu projektā noteiktajos gadījumos tiek sniegti šādi dati par fizisku personu (piemēram, par dibinātājiem, dalībniekiem, akcionāriem, patiesajiem labuma guvējiem, nomnieku, iznomātāju u.c.): vārds, uzvārds, personas kods vai citi personu identificējoši dati, adrese vai rezidences valsts, ja adrese nav zināma, un pilsonību, ja tā ir zināma.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
