23-TA-1572: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 „Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” (turpmāk - MK noteikumi) 6.2. sadaļa par īpašiem līdzekļu pieprasīšanas nosacījumiem pašvaldībām.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Alūksnes novada pašvaldībai nepieciešami finanšu līdzekļi 35 124 euro apmērā no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", lai segtu izdevumus, kas saistīti ar 2023. gada martā straujas sniega kušanas un lietusgāžu izraisīto plūdu postījumu novēršanu Alūksnes novada pašvaldības teritorijā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Alūksnes novada pašvaldība 2023. gada 31. maijā (vēstules Nr. ANP/1-2/23/1062) iesniedza Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai (turpmāk - VARAM) pieprasījumu finanšu līdzekļu pieprasīšanai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” par 2023. gada martā straujas sniega kušanas un lietusgāžu izraisīto plūdu postījumu novēršanu Alūksnes novada pašvaldības teritorijā.
Izvērtējot Alūksnes novada pašvaldības minētajam pieprasījumam pievienotos finansiālā pamatojuma dokumentus, tika konstatētas nepilnības/neprecizitātes (piemēram, dažās lietavu plūdu seku likvidēšanas tāmēs nebija norādīts pievienotās vērtības nodoklis).
Papildus 2023. gada 1. jūnijā VARAM nosūtīja valsts SIA “Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs” (turpmāk – LVĢMC) pieprasījumu sniegt informāciju par laikapstākļu raksturojumu un/vai novērojumiem Alūksnes novada pašvaldības teritorijā 2023. gada martā.
LVĢMC 2023. gada 9. jūnijā iesniedza VARAM izziņu Nr.4-6/947 par hidrometeoroloģisko apstākļu raksturojumu Alūksnes novadā 2023. gada martā no meteoroloģisko novērojumu staciju operatīvajiem datiem. Saskaņā ar LVĢMC sniegto informāciju, īpaši strauja sniega kušana novērota Alūksnē, kur vēl 12. martā sniega sega sasniedza 46 cm biezumu. Meteoroloģiskā pavasara sākumu un sniega segas kušanu pavadīja arī nokrišņu daudzums, kas pārsniedza normu. Marts Latvijā bija mitrākais pēdējos 15 gados. Alūksnē martā nokrišņu daudzums bija 64% virs normas. Īpaši mitras bija marta beigas. Alūksnē marta trešajā dekāde (21.-31. marts) bija 89% mitrāka par normu. Marta trešajā dekādē ūdenslīmeņa kāpums turpinājās, upju notece palielinājās. Brīdinājums par augstu ūdenslīmeni austrumdaļas upēs tika pagarināts. Marta trešās dekādes vidū Alūksnes novada upēs iestājās ūdenslīmeņa maksimums.
VARAM 2023. gada 15. jūnijā Alūksnes novada pašvaldības par pieprasījuma sagatavošanu atbildīgajai amatpersonai elektroniski nosūtīja pieprasījumu par attiecīgu skaidrojumu iesniegšanu.
2023. gada 16. jūnijā Alūksnes novada pašvaldība iesniedza skaidrojumus, pieprasījumam no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” par 2023. gada martā straujas sniega kušanas un lietusgāžu izraisīto plūdu postījumu novēršanu Alūksnes novada pašvaldības teritorijā.
Izvērtējot Alūksnes novada pašvaldības minētajam pieprasījumam pievienotos finansiālā pamatojuma dokumentus, tika konstatētas nepilnības/neprecizitātes (piemēram, dažās lietavu plūdu seku likvidēšanas tāmēs nebija norādīts pievienotās vērtības nodoklis).
Papildus 2023. gada 1. jūnijā VARAM nosūtīja valsts SIA “Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs” (turpmāk – LVĢMC) pieprasījumu sniegt informāciju par laikapstākļu raksturojumu un/vai novērojumiem Alūksnes novada pašvaldības teritorijā 2023. gada martā.
LVĢMC 2023. gada 9. jūnijā iesniedza VARAM izziņu Nr.4-6/947 par hidrometeoroloģisko apstākļu raksturojumu Alūksnes novadā 2023. gada martā no meteoroloģisko novērojumu staciju operatīvajiem datiem. Saskaņā ar LVĢMC sniegto informāciju, īpaši strauja sniega kušana novērota Alūksnē, kur vēl 12. martā sniega sega sasniedza 46 cm biezumu. Meteoroloģiskā pavasara sākumu un sniega segas kušanu pavadīja arī nokrišņu daudzums, kas pārsniedza normu. Marts Latvijā bija mitrākais pēdējos 15 gados. Alūksnē martā nokrišņu daudzums bija 64% virs normas. Īpaši mitras bija marta beigas. Alūksnē marta trešajā dekāde (21.-31. marts) bija 89% mitrāka par normu. Marta trešajā dekādē ūdenslīmeņa kāpums turpinājās, upju notece palielinājās. Brīdinājums par augstu ūdenslīmeni austrumdaļas upēs tika pagarināts. Marta trešās dekādes vidū Alūksnes novada upēs iestājās ūdenslīmeņa maksimums.
VARAM 2023. gada 15. jūnijā Alūksnes novada pašvaldības par pieprasījuma sagatavošanu atbildīgajai amatpersonai elektroniski nosūtīja pieprasījumu par attiecīgu skaidrojumu iesniegšanu.
2023. gada 16. jūnijā Alūksnes novada pašvaldība iesniedza skaidrojumus, pieprasījumam no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” par 2023. gada martā straujas sniega kušanas un lietusgāžu izraisīto plūdu postījumu novēršanu Alūksnes novada pašvaldības teritorijā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pamatojoties uz Alūksnes novada pašvaldības iesniegto informāciju, 2023. gada martā straujas sniega kušanas un lietusgāžu izraisīto plūdu rezultātā Alūksnes novada teritorijā tika applūdināti vairāki autoceļi, kā ezultātā:
1) autoceļam “Dzirnavu iela”, Jaunannas pagastā izveidojušies ceļa seguma izskalojumi – nepieciešams veikt grants seguma atjaunošanu ar minerālmateriālu maisījumu;
2) autoceļam Gundegas – Augstāsala, Jaunannas pagastā noskalots ceļa grants segums, pasliktinot ceļa klātni, kas apdraud satiksmes drošību – nepieciešams veikt nomaļu apauguma noņemšanu ar izlīdzināšanu uz vietas un grants seguma atjaunošanu ar minerālmateriālu maisījumu;
3) autoceļam Jaunanna – Eizentāle, Jaunannas pagastā noskalots ceļa grants segums, bojāta ceļa klātne, ceļa klātnē izveidojušies izskalojumi – nepieciešams veikt grants seguma atjaunošanu ar minerālmateriālu maisījumu;
4) autoceļam Rūķīši – Svari, Jaunannas pagastā noskalots ceļa grants segums, bojāta ceļa klātne – nepieciešams veikt nomaļu apauguma noņemšanu ar izvešanu uz norādīto atbērtnes vietu un grants seguma atjaunošanu ar minerālmateriālu maisījumu;
5) autoceļam Cempji – Malaci, Kalncempju pagastā divām dzelzsbetona caurtekām ir redzami bojājumi, izveidojušās dziļas rises, bojata ceļa klātne – nepieciešams veikt dzelzsbetona caurtekas demontāžu, divu jaunu caurteku izbūvi, grāvju pārtīrīšanu ar grunts izlīdzināšanu uz vietas un grants seguma pastiprināšanu ar minerālmateriālu maisījumu;
6) autoceļam Doktas – Viķerova, Liepnas pagastā novads dzelzsbetona caurtekā ir redzami bojājumi, bojāta ceļa klātne – nepieciešams veikt dzelzsbetona caurtekas demontāžu un jaunas caurtekas izbūvi, kā arī grāvju pārtīrīšana ar grunts izlīdzināšanu uz vietas;
7) autoceļam Mālupe - Purmala, Mālupes pagastā izveidojušies dziļi un bīstami ceļa seguma izskalojumi, kas apdraud satiksmes drošību un var radīt tālāku ceļa klātnes iebrukumu – nepieciešams veikt grants seguma atjaunošana ar minerālmateriālu maisījumu;
8) autoceļam Mālupe - Jasmīnes, Mālupes pagastā 3,491 kilometrā pāri upei Dambīte izveidojās izskalojumus ceļa segā, autoceļa esošās caurtekas (dzelzsbetona un plastmasas) nespēja novadīt lielo ūdens apjomu, autoceļš tika slēgts satiksmei, plastmasas caurteka tika izskalota, izveidojās autoceļa zemes nogruvums – nepieciešams hidroloģiskais aprēķins, caurtekas izmēru noteikšanai un nepieciešama pagaidu ceļa satiksmes atjaunošana līdz ar to, tika noslēgts līgums ar uzņēmēju un iebūvēta pagaidu plastmasas caurteka, un lai novērstu plūdu sekas līdz galam, paredzēts atjaunot spiediena izturīgu caurteku, nostiprināt ieteku un izteku, nogāzes un citus caurtekas pastiprināšanas darbus;
9) autoceļam Strautiņi - Renci, Veclaicenes pagastā dzelzsbetona caurtekā ir redzami bojājumi, bojāta ceļa klātne – nepieciešams demontēt bojāto dzelzsbetona caurteku un iebūvēt jaunu;
10) autoceļam Ieviņas - Laimiņas, Zeltiņu pagastā noskalots ceļa grants segums, bojāta ceļa klātne, ceļa klātnē izveidojušies izskalojumi – nepieciešams veikt grants seguma atjaunošanu ar minerālmateriālu maisījumu.
Izvērtējot Alūksnes novada pašvaldības iesniegtos infrastruktūras objektu īpašuma apliecinājuma dokumentus, tika konstatēts, ka visi plūdu laikā cietušie objekti ir Alūksnes novada pašvaldības bilancē (iesniegtas pamatlīdzekļu uzskaites kartītes). Alūksnes novada pašvaldība iesniedza plūdu seku likvidēšanas tāmes un iesniegtajos apsekošanas aktos norādīts, ka postījumi/zaudējumi radušies liela apjoma sniega kušanas un lietusgāžu izraisītu plūdu rezultātā. Papildus Alūksnes novada pašvaldība apliecina, ka apdrošināšanas atlīdzība par minētajiem infrastruktūras objektiem nepienākas.
Saskaņā ar Alūksnes novada pašvaldības iesniegtajiem finansiālā pamatojuma dokumentiem (tāmēm), lai novērstu 2023. gada martā straujas sniega kušanas un lietusgāžu izraisīto plūdu postījums Alūksnes novada pašvaldības teritorijā kopā nepieciešami finanšu līdzekļi 50 177,84 euro apmērā.
Pamatojoties uz Alūksnes novada pašvaldības domes 2023. gada 25. maija lēmumu Nr. 156, pašvaldība gatava nodrošināt līdzfinansējumu 30% apmērā (15 053,36 euro) straujas sniega kušanas un lietusgāžu izraisīto plūdu postījumu novēršanai, kas atbilst MK noteikumu 47. punktā noteiktajam.
1) autoceļam “Dzirnavu iela”, Jaunannas pagastā izveidojušies ceļa seguma izskalojumi – nepieciešams veikt grants seguma atjaunošanu ar minerālmateriālu maisījumu;
2) autoceļam Gundegas – Augstāsala, Jaunannas pagastā noskalots ceļa grants segums, pasliktinot ceļa klātni, kas apdraud satiksmes drošību – nepieciešams veikt nomaļu apauguma noņemšanu ar izlīdzināšanu uz vietas un grants seguma atjaunošanu ar minerālmateriālu maisījumu;
3) autoceļam Jaunanna – Eizentāle, Jaunannas pagastā noskalots ceļa grants segums, bojāta ceļa klātne, ceļa klātnē izveidojušies izskalojumi – nepieciešams veikt grants seguma atjaunošanu ar minerālmateriālu maisījumu;
4) autoceļam Rūķīši – Svari, Jaunannas pagastā noskalots ceļa grants segums, bojāta ceļa klātne – nepieciešams veikt nomaļu apauguma noņemšanu ar izvešanu uz norādīto atbērtnes vietu un grants seguma atjaunošanu ar minerālmateriālu maisījumu;
5) autoceļam Cempji – Malaci, Kalncempju pagastā divām dzelzsbetona caurtekām ir redzami bojājumi, izveidojušās dziļas rises, bojata ceļa klātne – nepieciešams veikt dzelzsbetona caurtekas demontāžu, divu jaunu caurteku izbūvi, grāvju pārtīrīšanu ar grunts izlīdzināšanu uz vietas un grants seguma pastiprināšanu ar minerālmateriālu maisījumu;
6) autoceļam Doktas – Viķerova, Liepnas pagastā novads dzelzsbetona caurtekā ir redzami bojājumi, bojāta ceļa klātne – nepieciešams veikt dzelzsbetona caurtekas demontāžu un jaunas caurtekas izbūvi, kā arī grāvju pārtīrīšana ar grunts izlīdzināšanu uz vietas;
7) autoceļam Mālupe - Purmala, Mālupes pagastā izveidojušies dziļi un bīstami ceļa seguma izskalojumi, kas apdraud satiksmes drošību un var radīt tālāku ceļa klātnes iebrukumu – nepieciešams veikt grants seguma atjaunošana ar minerālmateriālu maisījumu;
8) autoceļam Mālupe - Jasmīnes, Mālupes pagastā 3,491 kilometrā pāri upei Dambīte izveidojās izskalojumus ceļa segā, autoceļa esošās caurtekas (dzelzsbetona un plastmasas) nespēja novadīt lielo ūdens apjomu, autoceļš tika slēgts satiksmei, plastmasas caurteka tika izskalota, izveidojās autoceļa zemes nogruvums – nepieciešams hidroloģiskais aprēķins, caurtekas izmēru noteikšanai un nepieciešama pagaidu ceļa satiksmes atjaunošana līdz ar to, tika noslēgts līgums ar uzņēmēju un iebūvēta pagaidu plastmasas caurteka, un lai novērstu plūdu sekas līdz galam, paredzēts atjaunot spiediena izturīgu caurteku, nostiprināt ieteku un izteku, nogāzes un citus caurtekas pastiprināšanas darbus;
9) autoceļam Strautiņi - Renci, Veclaicenes pagastā dzelzsbetona caurtekā ir redzami bojājumi, bojāta ceļa klātne – nepieciešams demontēt bojāto dzelzsbetona caurteku un iebūvēt jaunu;
10) autoceļam Ieviņas - Laimiņas, Zeltiņu pagastā noskalots ceļa grants segums, bojāta ceļa klātne, ceļa klātnē izveidojušies izskalojumi – nepieciešams veikt grants seguma atjaunošanu ar minerālmateriālu maisījumu.
Izvērtējot Alūksnes novada pašvaldības iesniegtos infrastruktūras objektu īpašuma apliecinājuma dokumentus, tika konstatēts, ka visi plūdu laikā cietušie objekti ir Alūksnes novada pašvaldības bilancē (iesniegtas pamatlīdzekļu uzskaites kartītes). Alūksnes novada pašvaldība iesniedza plūdu seku likvidēšanas tāmes un iesniegtajos apsekošanas aktos norādīts, ka postījumi/zaudējumi radušies liela apjoma sniega kušanas un lietusgāžu izraisītu plūdu rezultātā. Papildus Alūksnes novada pašvaldība apliecina, ka apdrošināšanas atlīdzība par minētajiem infrastruktūras objektiem nepienākas.
Saskaņā ar Alūksnes novada pašvaldības iesniegtajiem finansiālā pamatojuma dokumentiem (tāmēm), lai novērstu 2023. gada martā straujas sniega kušanas un lietusgāžu izraisīto plūdu postījums Alūksnes novada pašvaldības teritorijā kopā nepieciešami finanšu līdzekļi 50 177,84 euro apmērā.
Pamatojoties uz Alūksnes novada pašvaldības domes 2023. gada 25. maija lēmumu Nr. 156, pašvaldība gatava nodrošināt līdzfinansējumu 30% apmērā (15 053,36 euro) straujas sniega kušanas un lietusgāžu izraisīto plūdu postījumu novēršanai, kas atbilst MK noteikumu 47. punktā noteiktajam.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā Alūksnes novada pašvaldības iesniegto informāciju un LVĢMC sniegto laikapstākļu raksturojumu, VARAM ieskatā Alūksnes novada pašvaldības pieprasījums finanšu līdzekļu piešķiršanai 35 124 euro apmērā no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar 2023. gada martā straujas sniega kušanas un lietusgāžu izraisīto plūdu postījumu novēršanu Alūksnes novada pašvaldības teritorijā, atbilst MK noteikumos noteiktajiem kritērijiem un ir atbalstāms.
Līdz ar to VARAM sagatavoja Ministru kabineta rīkojuma projektu "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"", kas paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt VARAM finansējumu 35 124 euro apmērā pārskaitīšanai Alūksnes novada pašvaldībai, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar 2023. gada martā straujas sniega kušanas un lietusgāžu izraisīto plūdu postījumu novēršanu Alūksnes novada pašvaldības teritorijā.
Savukārt VARAM minēto finansējumu pārskaitīt Alūksnes novada pašvaldībai pēc tam, kad pašvaldība būs iesniegusi attiecīgus dokumentus (līgumu, rēķinu kopijas), kas apliecina, ka tā ir nodrošinājusi ne mazāk kā 30 % no finansējuma, kas nepieciešams, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar 2023. gada martā straujas sniega kušanas un lietusgāžu izraisīto plūdu postījumu novēršanu Alūksnes novada pašvaldības teritorijā.
Līdz ar to VARAM sagatavoja Ministru kabineta rīkojuma projektu "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"", kas paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt VARAM finansējumu 35 124 euro apmērā pārskaitīšanai Alūksnes novada pašvaldībai, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar 2023. gada martā straujas sniega kušanas un lietusgāžu izraisīto plūdu postījumu novēršanu Alūksnes novada pašvaldības teritorijā.
Savukārt VARAM minēto finansējumu pārskaitīt Alūksnes novada pašvaldībai pēc tam, kad pašvaldība būs iesniegusi attiecīgus dokumentus (līgumu, rēķinu kopijas), kas apliecina, ka tā ir nodrošinājusi ne mazāk kā 30 % no finansējuma, kas nepieciešams, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar 2023. gada martā straujas sniega kušanas un lietusgāžu izraisīto plūdu postījumu novēršanu Alūksnes novada pašvaldības teritorijā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Alūksnes novada pašvaldības iedzīvotāji.
Ietekmes apraksts
Straujas sniega kušanas un lietusgāžu izraisīto plūdu rezultātā Alūksnes novada teritorijā tika applūdināti vairāki autoceļi, kas ietekmē Alūksnes novada pašvaldības iedzīvotāju ikdienas gaitas, proti bojātās transporta infrastruktūras dēļ ir apgrūtināta (citviet bīstama) pārvietošanās Alūksnes novada pašvaldības teritorijā.
Juridiskās personas
- Alūksnes novada pašvaldība.
Ietekmes apraksts
Alūksnes novada pašvaldībai jāatjauno plūdu laikā cietušos autoceļus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
35 124
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
35 124
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-35 124
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-35 124
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
35 124
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ekonomiskās klasifikācijas kods 7460 “Pārējie valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transferti pašvaldībām”, atbilstoši Ministru kabineta 2015. gada 27. decembra noteikumiem Nr. 1031 “Noteikumi par budžeta izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām”.
Pieprasītā finansējuma aprēķina pamatojums pievienots papildu dokumentos.
Nr. p. k. | Cietušais infrastruktūras objekts | Nepieciešamie atjaunošanas darbi | Kopā nepieciešamais finansējums postījumu novēršanai, euro | Pašvaldības līdzfinansējums (30 % apmērā no postījumu novēršanai nepieciešamā finansējuma), euro | No valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" nepieciešamais finansējums, euro |
1. | autoceļš “Dzirnavu iela”, Jaunannas pagasts, Alūksnes novads | nepieciešams veikt grants seguma atjaunošanu ar minerālmateriālu maisījumu | 4 146,91 | 1 244,07 | 2 902,84 |
2. | autoceļš Gundegas – Augstāsala, Jaunannas pagasts, Alūksnes novads | nepieciešams veikt nomaļu apauguma noņemšanu ar izlīdzināšanu uz vietas un grants seguma atjaunošanu ar minerālmateriālu maisījumu | 533,61 | 160,08 | 373,53 |
3. | autoceļš Jaunanna – Eizentāle, Jaunannas pagasts, Alūksnes novads | nepieciešams veikt grants seguma atjaunošanu ar minerālmateriālu maisījumu | 1 536,80 | 461,04 | 1075,76 |
4. | autoceļš Rūķīši – Svari, Jaunannas pagasts, Alūksnes novads | nepieciešams veikt nomaļu apauguma noņemšanu ar izvešanu uz norādīto atbērtnes vietu un grants seguma atjaunošanu ar minerālmateriālu maisījumu | 1 223,75 | 367,13 | 856,62 |
5. | autoceļš Cempji – Malaci, Kalncempju pagasts, Alūksnes novads | nepieciešams veikt dzelzsbetona caurtekas demontāžu, divu jaunu caurteku izbūvi, grāvju pārtīrīšanu ar grunts izlīdzināšanu uz vietas un grants seguma pastiprināšanu ar minerālmateriālu maisījumu | 5 112,25 | 1 533,68 | 3 578,57 |
6. | autoceļš Doktas – Viķerova, Liepnas pagasts, Alūksnes novads | nepieciešams veikt dzelzsbetona caurtekas demontāžu un jaunas caurtekas izbūvi, kā arī grāvju pārtīrīšana ar grunts izlīdzināšanu uz vietas | 2 415,16 | 724,55 | 1 690,61 |
7. | autoceļš Mālupe - Purmala, Mālupes pagasts, Alūksnes novads | nepieciešams veikt grants seguma atjaunošana ar minerālmateriālu maisījumu | 508,20 | 152,46 | 355,74 |
8. | autoceļš Mālupe - Jasmīnes, Mālupes pagasts, Alūksnes novads | nepieciešams hidroloģiskais aprēķins, caurtekas izmēru noteikšanai un nepieciešama pagaidu ceļa satiksmes atjaunošana līdz ar to, tika noslēgts līgums ar uzņēmēju un iebūvēta pagaidu plastmasas caurteka, un lai novērstu plūdu sekas līdz galam, paredzēts atjaunot spiediena izturīgu caurteku, nostiprināt ieteku un izteku, nogāzes un citus caurtekas pastiprināšanas darbus | 29 105,64 | 8 731,69 | 20373,95 |
9. | autoceļš Strautiņi - Renci, Veclaicenes pagasts, Alūksnes novads | nepieciešams demontēt bojāto dzelzsbetona caurteku un iebūvēt jaunu | 2 002,55 | 600,77 | 1 401,78 |
10. | autoceļš Ieviņas - Laimiņas, Zeltiņu pagasts, Alūksnes novads | nepieciešams veikt grants seguma atjaunošanu ar minerālmateriālu maisījumu. | 3 592,97 | 1 077,89 | 2 515,08 |
KOPĀ: | 50 177,84 | 15 053,36 | 35 124,48 |
Pieprasītā finansējuma aprēķina pamatojums pievienots papildu dokumentos.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
VARAM finansējumu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" 35 124 euro apmērā pārskaitīs Alūksnes novada pašvaldībai pēc tam, kad pašvaldība būs iesniegusi attiecīgus dokumentus (līgumu, rēķinu kopijas), kas apliecina, ka tā ir nodrošinājusi ne mazāk kā 30% no finansējuma, kas nepieciešams, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar 2023. gada martā straujas sniega kušanas un lietusgāžu izraisīto plūdu postījumu novēršanu Alūksnes novada pašvaldības teritorijā.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, VSIA "Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs"Nevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr.970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktu, Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" neparedz būtiskas izmaiņas normatīvajā regulējumā un neparedz ieviest jaunas politiskas iniciatīvas.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Finanšu ministrija
- Alūksnes novada pašvaldība
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
-
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi