Anotācija

25-TA-1087: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 11. februāra noteikumos Nr. 92 "Starptautiskās kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Tiesību akta projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 11. februāra noteikumos Nr. 92 “Starptautiskās kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmas noteikumi”” (turpmāk – Noteikumu projekts) ir nepieciešams, lai:
1) izpildītu no Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija Regulas (ES) 2019/1239, ar ko izveido Eiropas Jūras vienloga sistēmas vidi un ar ko atceļ Direktīvu 2010/65/ES (turpmāk – Regula (ES) 2019/1239), izrietošās saistības;
2) izpildītu no Komisijas 2022. gada 7. novembra Deleģētās regulas (ES) 2023/205, ar ko attiecībā uz Eiropas Jūras vienloga sistēmas vides datu kopas izveidi papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1239 un groza tās pielikumu (Dokuments attiecas uz EEZ) (turpmāk – Deleģētā regula (ES) 2023/205), izrietošās saistības;
3) izpildītu no Komisijas 2023. gada 14. decembra Īstenošanas regulas (ES) 2023/2790, ar ko nosaka funkcionālās un tehniskās specifikācijas valsts jūras vienloga sistēmas ziņošanas saskarņu modulim (turpmāk – Īstenošanas regula (ES) 2023/2790), izrietošās saistības;
4) izpildītu no Komisijas 2022. gada 28. oktobra Īstenošanas regulas (ES) 2023/204, ar ko nosaka tehniskās specifikācijas, standartus un procedūras Eiropas Jūras vienloga sistēmas videi saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1239 (Dokuments attiecas uz EEZ) (turpmāk – Īstenošanas regula (ES) 2023/204), izrietošās saistības.
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts nepieciešams, lai precizētu Ministru kabineta 2020. gada 11. februāra noteikumus Nr. 92 “Starptautiskās kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmas noteikumi” (turpmāk – Noteikumi Nr. 92) atbilstoši Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma un tiesību akta “Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 15. maija noteikumos Nr. 339 “Noteikumi par ostu formalitātēm”” (Projekta ID 25-TA-592) ietekmei, kā arī, lai risinātu ministriju/iestāžu praksē identificētās problēmas.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta pamatmērķis ir noteikt prasības Starptautiskās kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmas (turpmāk – SKLOIS) darbībai, lai saskaņā ar Regulas (ES) 2019/1239 5. panta 1. punktu tā veiktu valsts jūras vienloga sistēmai noteiktās funkcijas. Vienlaikus ar Noteikumu projektu tiek precizētas prasības nacionālajām ziņošanas formalitātēm, kā arī risinātas ministriju/iestāžu praksē identificētās problēmas.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2027.
Pamatojums
Lielākā daļa Noteikumu projekta regulējuma paredzēta Regulā (ES) 2019/1239 noteikto pienākumu izpildei. Regulā (ES) 2019/1239 noteikto pienākumu izpilde ir saistīta ne tikai ar šīs regulas piemērošanu no 2025. gada 15. augusta, bet arī ar praktiskas piemērošanas iespējas nodrošināšanu - atbilstošas funkcionalitātes izstrādi SKLOIS. Komisijas 2024. gada 22. oktobra paziņojums, kas iepazīstina ar Eiropas Jūras vienloga sistēmas vides (EMSWe) Daudzgadu īstenošanas plāna 2024. gada atjauninājumu (C/2024/6300), paredz, ka īstenošana starp dalībvalstīm netiks sinhronizēta un notiks orientējoši laikposmā, kas nepārsniedz 18 mēnešus, sākot no Regulas (ES) 2019/1239 piemērošanas dienas, kas noteikta 2025. gada 15. augustā. Latvijas gadījumā SKLOIS atbilstošas funkcionalitātes izstrāde notiks Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" projekta “Eiropas Jūras vienloga sistēmas EMSWe ieviešana” ietvaros (Ministru kabineta 2025. gada 26.marta rīkojums Nr.174 “Par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" projekta "Eiropas Jūras vienloga sistēmas EMSWe ieviešana" pases apstiprināšanu”). Ņemot vērā, ka projekta realizācijai būs nepieciešami 36 mēneši, visu plānoto SKLOIS funkcionalitāti paredzēts ieviest līdz 2028. gada otrajai pusei. Projekta realizācija tiks dalīta posmos. Regulas (ES) 2019/1239 piemērošanai nepieciešamo būtiskāko SKLOIS funkcionalitāti tiek plānots izstrādāt līdz 2026. gada 31. decembrim.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Noteikumi Nr. 92 nosaka SKLOIS iekļaujamo informāciju un tās aprites kārtību, sistēmas lietotājus, kārtību, kādā tiem tiek piešķirtas un anulētas piekļuves tiesības, kā arī šo tiesību apjomu. Pamatojoties uz Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 41.2 panta otro daļu, no 2025. gada 15. augusta SKLOIS pildīs arī Regulā (ES) 2019/1239 noteiktās valsts jūras vienloga sistēmas (MNSW) funkcijas.
Noteikumus Nr. 92 nepieciešams precizēt atbilstoši Regulas (ES) 2019/1239 un uz tās pamata izdoto deleģēto un īstenošanas aktu prasībām.
Vienlaikus ar Noteikumu projektu tiek risinātas arī ministriju/iestāžu praksē identificētās problēmas un ieviesti Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma ietekmes precizējumi.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ar 2022. gada 5. maija likumu "Grozījumi Valsts informācijas sistēmu likumā" tika izslēgts regulējums attiecībā uz valsts informācijas sistēmas turētāju. Valsts informācijas sistēmas pārzinim, kas SKLOIS gadījumā ir Satiksmes ministrija, arī turpmāk ir tiesības vispārīgā kārtībā deleģēt no valsts informācijas sistēmas pārziņa funkcijām izrietošus pārvaldes uzdevumus vai slēgt ārpakalpojuma līgumus par informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pakalpojumiem.
Noteikumos Nr. 92 joprojām tiek lietots termins "sistēmas turētājs".
Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 41.2 pantā ir noteikts, ka SKLOIS ir valsts informācijas sistēma, tādējādi uz to ir pilnībā attiecināmas Valsts informācijas sistēmu likuma prasības. Vienlaicīgi, ar Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 5.panta 61) punktu ir noteikts, ka sistēmas pārziņa funkcijas pilda Satiksmes ministrija. Tādējādi, Noteikumos Nr. 92 tiek dublēta likumā esošā norma.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 92  2. punkts tiek svītrots, jo Valsts informācijas sistēmu likums neparedz “sistēmas turētāja” jēdzienu un visus ar sistēmas darbību saistītos uzdevumus pārvalda sistēmas pārzinis (vai nu veicot pašam, vai deleģējot).
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 92 5. punkts nosaka, ka SKLOIS elektroniski iesniegtu dokumentu uzskata par personas pašrocīgi parakstītu un šādam dokumentam ir juridisks spēks, ja tam ir drošs elektroniskais paraksts un laika zīmogs vai elektroniskais paraksts, ja sistēmas turētājs un sistēmas lietotājs rakstveidā vienojušies par elektroniskā dokumenta parakstīšanu ar elektronisko parakstu.
Iepriekš minētā kārtība pamatojās uz Elektronisko dokumentu likuma 3. panta otro daļu, kura nosaka, ka elektronisko dokumentu uzskata par pašrocīgi parakstītu arī tajos gadījumos, kad tam ir elektroniskais paraksts un puses par elektroniskā dokumenta parakstīšanu ar elektronisko parakstu ir vienojušās rakstveidā. Tai pašā laikā Elektronisko dokumentu likuma 3. panta sestā daļa ļauj nepiemērot šī likuma prasību, ja citos normatīvajos aktos ir noteikta cita dokumentu noformēšanas kārtība un nosacījumi. Piemēram, likuma “Par nodokļiem un nodevām” 7.3 pants nosaka - ja iesniegums Valsts ieņēmumu dienestam ir iesniegts, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmu, tam ir juridisks spēks arī tad, ja tas nesatur rekvizītu "paraksts".
Ņemot vērā, ka vadoties no kiberdrošības prasībām ir plānots atteikties no vienošanām par elektroniskā dokumenta parakstīšanu ar elektronisko parakstu, atbilstoši ir jāprecizē Noteikumu Nr. 92 5. punkts.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 92 5. punkts tiek izteikts jaunā redakcijā, nosakot, ka SKLOIS elektroniski iesniegtu dokumentu uzskata par personas pašrocīgi parakstītu un šādam dokumentam ir juridisks spēks arī tad, ja tas nesatur rekvizītu "paraksts".
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 92 6. punkts nosaka SKLOIS iekļaujamās informācijas apjomu. No 2025. gada 15. augusta SKLOIS pildīs arī Regulā (ES) 2019/1239 noteiktās valsts jūras vienloga sistēmas (MNSW) funkcijas un nodrošinās Deleģētās regulas (ES) 2023/205 II pielikumā apstiprinātās Eiropas Jūras vienloga sistēmas vides (EMSWe) datu kopas datu elementu apstrādi.
Noteikumu Nr. 92 6.1. – 6.12. un 6.17. – 6.22. apakšpunktā uzskaitītā informācija ir Regulas (ES) 2019/1239 tvērumā, bet tā ir uzskaitīta nepilnīgi, piemēram, ņemot vērā to, ka no Regulas (ES) 2019/1239  4. panta 4. punkta un 5. panta 6. punkta izriet tiesības prasīt sniegt papildu datu elementus un pienākums nenoraidīt sniegtos papildu datu elementus, ko nepieprasa dalībvalsts. Pilnīga SKLOIS iekļaujamās informācijas uzskaitīšana nozīmētu Deleģētās regulas (ES) 2023/205 II  pielikuma dublēšanu. Līdz ar to iepriekš minētie Noteikumu Nr. 92 apakšpunkti būtu aizstājami ar atsauci uz Deleģētās regulas (ES) 2023/205 II pielikumu.
Noteikumu Nr. 92 6.13. – 6.16. apakšpunktā uzskaitītā informācija turpmāk netiks iekļauta SKLOIS, jo šādus ziņošanas pienākumus paredzēts svītrot ar tiesību aktu “Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 15. maija noteikumos Nr. 339 “Noteikumi par ostu formalitātēm”” (Projekta ID 25-TA-592). Līdz ar to iepriekš minētie Noteikumu Nr. 92 apakšpunkti ir svītrojami.
Noteikumu Nr. 92 6.18., 6.22. un 6.27.3. apakšpunkts nosaka SKLOIS iekļaujamo informāciju, kas pēc savas būtības ir vietējo kompetento institūciju norādes un lēmumi. Skatoties gan šā brīža situāciju, gan perspektīvu, iepriekš minētie Noteikumu Nr. 92 apakšpunkti neaptver un nav iespējams aptvert visas iespējamās vietējo kompetento institūciju norādes un lēmumus, kas ir saistīti ar izpildītajiem ziņošanas pienākumiem. Piemēram, Ministru kabineta 2012. gada 15. maija noteikumu Nr. 339 “Noteikumi par ostu formalitātēm” (turpmāk – Noteikumi Nr. 339) 88.1. apakšpunkts – Valsts robežsardzes atzīme par atļauju personām nokāpt no robežpārbaudei pakļauta kuģa; Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 9. oktobra Regulas (ES) Nr. 952/2013, ar ko izveido Savienības Muitas kodeksu (pārstrādāta redakcija), 139. panta 7. punkts – muitas atļauja pārvietot preces no vietas, kur tās tika uzrādītas. Līdz ar to iepriekš minētie Noteikumu Nr. 92 apakšpunkti būtu vispārināmi, apzīmējot tos ar terminu “vietējo kompetento institūciju norādes un lēmumi”.
SKLOIS iekļaujamo informāciju, kas nav saistīta ar kuģa ziņošanas pienākumu vai vietējo kompetento institūciju norādēm un lēmumiem, kas saistīti ar izpildītajiem ziņošanas pienākumiem, nav nepieciešams grozīt (Noteikumu Nr. 92 6.23. – 6.26. punkts un 6.27.1. un 6.27.2. apakšpunkts).
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 92 6. punkts tiek precizēts atbilstoši problēmas aprakstā izdarītajiem slēdzieniem un tiek noteikts, ka SKLOIS iekļauj šādu informāciju:
1. Deleģētās regulas (ES) 2023/205 II pielikumā noteiktās Eiropas Jūras vienloga sistēmas vides (EMSWe) datu kopas datu elementus;
2. ziņas par kuģa apgādi muitošanas kārtības nodrošināšanai:
2.1. kuģa apgādes pieteikumu un skenētu preču pavaddokumentu (pavadzīmi);
2.2. skenētu preču pavaddokumentu (pavadzīmi) ar kuģa kapteiņa vai tā pilnvarotas personas veiktajām atzīmēm, kas apliecina preču piegādi uz kuģa;
3. informāciju par kuģim, ostai, ostas daļai vai ostas iekārtai noteikto aizsardzības līmeni;
4. informāciju par vietām, kurām ir ostas vai ostas iekārtas aizsardzības plāns;
5. informāciju par personām, kuras ir atbildīgas par ostas vai ostas iekārtas aizsardzību;
6. ziņas par maksu par navigācijas pakalpojumiem;
7. ziņas par vietējo kompetento institūciju lēmumiem saistībā ar kuģu formalitātēm un par atļauju vai aizliegumu veikt kuģa apgādi.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 92 7. punkts nosaka SKLOIS informācijas iesniegšanas kanālus (veidus). Esošā terminoloģija neatbilst Regulā (ES) 2019/1239 2. pantā lietotajai terminoloģijai attiecībā uz grafisko lietotāja saskarni.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 92 7. punkts tiek precizēts atbilstoši Regulas (ES) 2019/1239 terminoloģijai un “sistēmas tiešsaistes elektronisko datu apstrādes formas” tiek pārsauktas par “grafisko lietotāja saskarni”.
Problēmas apraksts
Īstenošanas regulas (ES) 2023/204 I un II pielikums nosaka dalībvalsts tiesību aktos noteiktā laikposmā publicēt attiecīgi kuģu piestāšanu ostā sarakstu un informācija par kuģa pienākšanas un atiešanas laiku. Kuģu piestāšanu ostā saraksts būs pieejams pēc autentifikācijas SKLOIS, lai sistēmā varētu iesniegt informāciju, kas ir vajadzīga saistībā ar kuģa piestāšanu ostā. Savukārt kuģa pienākšanas un atiešanas laiki būs publiski pieejama informācija bez atkalizmantošanas ierobežojumiem. Iepriekš minētās informācijas publicēšanas laikposmu plānots noteikt vismaz 30 dienas. Termiņa izvēle tiek balstīta uz līdzšinējo praksi par termiņu, kādā SKLOIS tiek aktualizēta (labota) iesniegtā informācija saistībā ar kuģa piestāšanu ostā, kā arī, nosakot minimālo termiņu (vismaz 30 dienas), termiņš netiek ierobežots, ja tiek apzināta nepieciešamība pēc ilgāka laikposma.
Risinājuma apraksts
Noteikumi Nr. 92 tiek papildināti ar 11.1 un 11.2 punktu, kuri nosaka, ka kuģu piestāšanu ostā saraksts un informācija par kuģa pienākšanas un atiešanas laiku ir pieejama vismaz 30 dienas pēc kuģa faktiskā iziešanas laika no ostas (ATD).
Problēmas apraksts
Starp SKLOIS lietotājiem, kas ir vietējās kompetentās institūcijas, ir Valsts drošības dienests. Praksē identificēta nepieciešamība papildināt SKLOIS lietotāju loku arī ar citām valsts drošības iestādēm.
Risinājuma apraksts
Noteikumi Nr. 92 tiek papildināti ar 13.14. un 13.15. apakšpunktu, kurš nosaka, ka Satversmes aizsardzības birojs un Militārās izlūkošanas un drošības dienests ir vietējā kompetentā institūcija.
Problēmas apraksts
Regulas (ES) 2019/1239 2. panta 11. un 15. punkts nosaka Eiropas Jūras vienloga sistēmas vides EMSWe lietotājus. Sakarā ar to, ka valsts jūras vienloga sistēma ir integrēta EMSWe, vienlaicīgi tās lietotāji ir arī SKLOIS lietotāji. Regulas (ES) 2019/1239 2. panta 13.punkts nosaka jaunu lietotāju – datu pakalpojumu sniedzējs, jeb fiziska vai juridiska persona, kas sniedz informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pakalpojumus deklarētājam saistībā ar ziņošanas pienākumiem. Deklarētājiem brīvprātīgi būs tiesības sniegt informāciju SKLOIS ar datu pakalpojumu sniedzēju starpniecību.
Risinājuma apraksts
Noteikumi Nr. 92 tiek papildināti ar 14.1., 14.2. un 14.3. apakšpunktu, nosakot SKLOIS autorizētos sistēmas lietotājus.
SKLOIS autorizēto sistēmas lietotāju loks ir papildināts ar jauno sistēmas lietotāju – datu pakalpojumu sniedzēju, kā arī svītrots iepriekš izmantotais komersantu uzskaitījums, jo tas ietilpst Regulā (ES) 2019/1239 noteiktajos lietotājos “deklarētājs” un “ostas pakalpojumu sniedzējs”.
Problēmas apraksts
Noteikumi Nr. 92 paredz autorizētos sistēmas lietotājus “komersantu, kas sniedz kuģa apgādes pakalpojumus ostā” un “komersantu, kas sniedz kuģa būves vai remonta pakalpojumus ostā”. Regula (ES) 2019/1239 šādus lietotājus neparedz. Šie lietotāji ir saistīti ar specifiski Latvijai SKLOIS iekļauto informācijas apstrādi kuģu apgādes atļaujas saņemšanai (Valsts ieņēmumu dienesta atbildībā esošs process) un informācijas sniegšanu komersantiem, kas sniedz kuģa būves vai remonta pakalpojumus.
Risinājuma apraksts
Autorizēto sistēmas lietotāju sarakstā tiek atstāti iepriekš esošie komersantu lietotāji, kas veic kuģa apgādi vai nodrošina kuģa remontu ostā
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 92 15.punkts nosaka SKLOIS lietotāju piekļuves apjomu sistēmā iekļautajai informācijai. Precīzs piekļuves apjoms ir noteikts noteikumu 1.pielikumā. Regulas (ES) 2019/1239 5.panta 4.punkts nosaka, ka “Dalībvalstis nodrošina, ka vajadzīgo informāciju saņem par attiecīgo tiesību aktu piemērošanu atbildīgās iestādes un tā ietver tikai datus, kas nepieciešami minēto iestāžu vajadzībām“. Šajos noteikumos nav pamata ierobežot vai lemt atbildīgo iestāžu vietā, kādi dati tām būtu nepieciešami lēmumu pieņemšanai. Kā arī, autorizēto sistēmas lietotāju – komersantu pienākumus saistībā ar ziņošanu vai ostā veicamos uzdevumus nosaka normatīvie akti, kuri tad ir piemērojami piešķirot apstrādei noteiktu datu apjomu SKLOIS.
Risinājuma apraksts
Noteikumos Nr. 92  tiek grozīts 15. punkts un noteikumi tiek papildināti ar 15.1 un 15.2 punktu, nosakot, ka SKLOIS lietotāju piekļuves apjomu nosaka saistībā ar lietotāja atbilstošās jomas tiesību aktiem un lietotāja veicamajām funkcijām.
Problēmas apraksts
Sistēmas lietotāju piekļuves pārvaldības kārtība paredz SKLOIS lietošanas līguma obligātu noslēgšanu. Visos gadījumos līguma noslēgšana turpmāk nebūs iespējama, jo saskaņā ar Regulas (ES) 2019/1239 prasībām SKLOIS lietotāji būs arī citu ES valstu nacionālo vienloga sistēmu lietotāju reģistros reģistrētie komersanti. Turpmākā sistēmas lietotāju piekļuves pārvaldība tiks balstīta uz Regulas (ES) 2019/1239 un uz tās pamata izdoto deleģēto un īstenošanas aktu. Vienlaicīgi, līdzšinējā lietotāju reģistrācijas kārtība būtu vienkāršojama un uzlabojama, atsakoties no formalitātes – publiski tiesiskā līguma slēgšanas ar autorizētajiem sistēmas lietotājiem.
Risinājuma apraksts
Tiek precizēts Noteikumu Nr. 92 16., 17. un 17.1 punkts, svītrojot tajā prasību par līguma slēgšanu un nosakot, ka sistēmas lietotāja tiesības turpmāk tiks pieprasītas, piešķirtas un anulētas tikai elektroniski un izmantojot grafisko lietotāja saskarni atbilstoši sistēmas interfeisam. 
Noteikumu Nr. 92 2. pielikums tiks izdots jaunā redakcijā, kurā būs norādīti visi lietotāju tiesību pieprasījumā elektroniski sniedzamie dati. Lietotāju pieprasījumu varēs iesniegt tikai fiziska persona un tikai par sevi. Lietotāju tiesību pieprasījumā sniegti dati tiks izskatīti 5 darbdienu laikā, kurā pārzinis vai tā pilnvarota persona veiks nepieciešamās manuālās pārbaudes. Lietotāju tiesību pieprasījums tiks iesniegts sistēmas mērķlapā, veicot obligātu autentifikāciju ar pieejamajiem elektroniskajiem līdzekļiem, un informācija tiks pārbaudīta, kur iespējams, integrējoties ar atbilstošo informācijas sistēmu. Ja informāciju nepieciešams pārbaudīt manuāli, to veiks pārziņa vai tā pilnvarotas personas darbinieki.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 92. 19. punkts nosaka prasības piekļuves kārtībai juridiskajām personām “piesaistītajām” fiziskajām personām. Savukārt Regula 2019/1239 nosaka, ka “deklarētājs” ir jebkura fiziska vai juridiska persona, kam ir saistoši ziņošanas pienākumi, vai jebkura fiziska vai juridiska persona, kas ir pienācīgi pilnvarota rīkoties minētās personas vārdā attiecīgā ziņošanas pienākuma robežās. Atbilstoši tehniskajiem piekļuves kanāliem, grafiskajai lietotāja saskarnei, tajā skaitā izklājlapām, var piekļūt tikai fiziskas personas, savukārt starpsistēmu integrācija parasti tiek veikta juridisku personu vārdā. Tādējādi, ir nepieciešams skaidri norādīt kārtību fizisko un juridisko personu piekļuves tiesību saņemšanai.
Risinājuma apraksts
Fizisko personu lietotāju tiesību piešķiršana un anulēšana ir atrunāta noteikumu projekta 16., 17. un 18. punktā. Tiek grozīts 19. punkts, nosakot, ka juridiskas personas var piekļūt sistēmai, izmantojot saskaņoto ziņošanas saskarņu moduli, un lietotāju tiesību piešķiršana notiek, aizpildot 2. pielikuma atbilstošo sadaļu.  
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka tiek plānots atteikties no SKLOIS lietošanas līguma slēgšanas, identificēta nepieciešamība tiesiskās skaidrības nolūkā noteikt, ka piekļuvi sistēmai var anulēt, ja saņemts vietējās kompetentās institūcijas vai autorizētā sistēmas lietotāja pieteikums par sistēmas lietošanas pārtraukšanu.
Ņemot vērā šīs anotācijas 8. problēmas aprakstu, kurā minēts, ka pārbaudes procedūru nevarēs objektīvi īstenot attiecībā uz SKLOIS lietotājiem, kas ir datu devēji (komersants, kas veic kuģu aģentēšanu) sistēmā, ir jāprecizē piemērveidīgā atsauce par piekļuves anulēšanu sistēmai, ja ir zaudējis spēku līgums ar ostu par kuģu aģentēšanas pakalpojumu sniegšanu attiecīgajā ostā.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 92 18. punkts tiek precizēts atbilstoši problēmas aprakstā norādītajam. Tiesiskās skaidrības nolūkā Noteikumi Nr. 92 tiek papildināti ar 20. punktu, nosakot vietējās kompetentās institūcijas un autorizētā sistēmas lietotāja pienākumu nekavējoties paziņot par to, ka attiecīgajai vietējai kompetentajai institūcijai, autorizētajam sistēmas lietotājam vai to piesaistītajai fiziskajai personai vairs nav tiesiska pamata piekļūt sistēmai.
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Regulas (ES) 2019/1239 25. pantu no 2025. gada 15. augusta tiek atcelta Direktīva 2010/65/ES, uz kuru ir izdarīta atsauce Noteikumu Nr. 92 informatīvajā atsaucē uz Eiropas Savienības direktīvām.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 92 informatīvās atsauces uz Eiropas Savienības direktīvām 3. punkts tiek svītrots, jo no 2025. gada 15. augusta tiek atcelta Direktīva 2010/65/ES.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Komersanti, kas ir kuģu īpašnieki, valdītāji vai to pilnvarotas personas, tostarp, veicot karavu pārvadājumu pa jūru, arī kravas īpašnieks, valdītājs vai tā pilnvarota persona.
Ietekmes apraksts
Atsaucoties uz Eiropas Komisijas priekšlikumā Regulai (ES) 2019/1239 (Dokuments 52018PC0278) ietverto ietekmes novērtējumu, tiks mazināts administratīvais slogs kuģu operatoriem, kuriem ir pienākums izpildīt tiesiskas prasības saistībā ar kuģa ienākšanu ostā.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
No Eiropas Komisijas priekšlikuma Regulai (ES) 2019/1239 (Dokuments 52018PC0278): Vienkāršotā un saskaņotā ziņošana būs īpaši izdevīga maziem un vidējiem uzņēmumiem un mikrouzņēmumiem, kas proporcionāli ir neaizsargātāki pret neefektīvu pārvaldību un zaudētām personāla stundām.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
SKLOIS atbilstošas funkcionalitātes izstrāde notiks Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" projekta "Eiropas Jūras vienloga sistēmas EMSWe ieviešana” ietvaros (Ministru kabineta 2025. gada 26. marta rīkojums Nr. 174 "Par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" projekta "Eiropas Jūras vienloga sistēmas EMSWe ieviešana" pases apstiprināšanu""). SKLOIS atbilstošas funkcionalitātes izstrādes un uzturēšanas ietekmes uz valsts budžetu vērtējums sniegts iepriekš minētā rīkojuma anotācijā.

4.1.1. Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likums

Pamatojums un apraksts
Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 41.2  otrajā daļā (nākotnes redakcija) noteikts, ka SKLOIS pildīs arī Regulā (ES) 2019/1239 noteiktās valsts jūras vienloga sistēmas (MNSW) funkcijas.
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija

4.1.2. Ministru kabineta 2012.gada 15.maija noteikumi Nr. 339 "Noteikumi par ostu formalitātēm"

Pamatojums un apraksts
Ar tiesību akta projektu “Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 15. maija noteikumos Nr. 339 “Noteikumi par ostu formalitātēm”” (Projekta ID 25-TA-592) paredzēts precizēt SKLOIS izpildāmos ziņošanas pienākumus.
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija
Jāpārskata un nepieciešamības gadījumā jāveic grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 21. decembra noteikumos Nr. 1171 "Noteikumi par Latvijas ūdeņu izmantošanas kārtību un kuģošanas režīmu tajos" un ostu noteikumos, lai nodrošinātu atbilstību Regulas (ES) 2019/1239 apstiprināto ziņošanas pienākumu izpildei un EMSWe datu kopai.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R1239
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija Regula (ES) 2019/1239, ar ko izveido Eiropas Jūras vienloga sistēmas vidi un ar ko atceļ Direktīvu 2010/65/ES
Apraksts
Ar šo regulu tiek izveidots satvars tehnoloģiski neitrālai un sadarbspējīgai Eiropas Jūras vienloga sistēmas videi (“EMSWe”) ar saskaņotām saskarnēm, lai atvieglotu informācijas elektronisku pārraidi saistībā ar ziņošanas pienākumiem par kuģiem, kas ienāk un paliek Eiropas Savienības ostā un iziet no Eiropas Savienības ostas.
Šī regula piemērojama no 2025. gada 15. augusta.
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R0205
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 7. novembra Deleģētā regula (ES) 2023/205, ar ko attiecībā uz Eiropas Jūras vienloga sistēmas vides datu kopas izveidi papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1239 un groza tās pielikumu
Apraksts
Ar šo regulu tiek grozīta Regula (ES) Nr. 2019/1239, ar kuru tiek izveidots satvars tehnoloģiski neitrālai un sadarbspējīgai Eiropas Jūras vienloga sistēmas videi (“EMSWe”) ar saskaņotām saskarnēm, lai atvieglotu informācijas elektronisku pārraidi saistībā ar ziņošanas pienākumiem par kuģiem, kas ienāk un paliek Eiropas Savienības ostā un iziet no Eiropas Savienības ostas.
Šī regula piemērojama no 2025. gada 15. augusta.
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2790
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 14. decembra Īstenošanas regula (ES) 2023/2790, ar ko nosaka funkcionālās un tehniskās specifikācijas valsts jūras vienloga sistēmas ziņošanas saskarņu modulim
Apraksts
Ar šo regulu tiek noteiktas funkcionālās un tehniskās specifikācijas valsts jūras vienloga sistēmas ziņošanas saskarņu modulim.
Šī regula piemērojama no 2025. gada 15. augusta.
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R0204
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 28. oktobra Īstenošanas regula (ES) 2023/204, ar ko nosaka tehniskās specifikācijas, standartus un procedūras Eiropas Jūras vienloga sistēmas videi saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1239 (Dokuments attiecas uz EEZ)
Apraksts
Ar šo regulu tiek noteiktas funkcionālās un tehniskās specifikācijas valsts jūras vienloga sistēmas ziņošanas grafiskajām lietotājsaskarnēm un kopējās funkcijas digitālo izklājlapu veidņu saturam.
Šī regula piemērojama no 2025. gada 15. augusta.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija Regula (ES) 2019/1239, ar ko izveido Eiropas Jūras vienloga sistēmas vidi un ar ko atceļ Direktīvu 2010/65/ES
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
2. panta 7. punkts
Noteikumu Nr. 339 2.22. apakšpunkts (nākotnes redakcija; tiesību akta projekts 25-TA-592)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
2. panta 8. punkts
Noteikumu Nr. 339 2.23. apakšpunkts (nākotnes redakcija; tiesību akta projekts 25-TA-592)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta 3. punkts
Deleģētā regula (ES) 2023/205
-
-
4. panta 1. punkts
Noteikumu Nr. 339 7. punkts (nākotnes redakcija; tiesību akta projekts 25-TA-592)
Sk. tabulas sadaļu par rīcības brīvību (1)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
4. panta 4. punkts
Noteikumu Nr. 339 7. punkts (nākotnes redakcija; tiesību akta projekts 25-TA-592)
Sk. tabulas sadaļu par rīcības brīvību (2)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
5. panta 1. punkts
Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 41.2 panta otrā daļa un 10. pants
Sk. tabulas sadaļu par rīcības brīvību (3)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
5. panta 3. punkts
Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 5. panta 6.punkts un 41.2 panta otrā daļa
Īstenošanas regula (ES) 2023/204
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
5. panta 4. punkts
Noteikumu Nr. 92
15.1 punkts (nākotnes redakcija)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
5. panta 5. punkts
Noteikumu Nr. 92 15.2 punkts (nākotnes redakcija)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
5. panta 7. punkts
Noteikumu Nr. 92
10. un 11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
5. panta 8. punkts
Īstenošanas regula (ES) 2023/204
-
-
5. panta 9. punkts
Īstenošanas regula (ES) 2023/204
-
-
6. panta 1. punkts
Īstenošanas regula (ES) 2023/2790 
-
-
6. panta 4. punkts
Īstenošanas regula (ES) 2023/204
-
-
7. panta 1. punkts
Noteikumu Nr. 92
14.2. apakšpunkts (nākotnes redakcija)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
7. panta 3. punkts
Noteikumu Nr. 92
9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
8. panta 1. punkts
Noteikumu Nr. 92
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
8. panta 3. punkts
Komisija vēl nav pieņēmusi īstenošanas aktu
-
-
8. panta 4. punkts
Komisija vēl nav pieņēmusi īstenošanas aktu
-
-
9. pants
Noteikumu Nr. 92
4. punkts
Noteikumu Nr. 339 12., 23., 25., 35., 36., 48., 60., 76. un 79. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
10. pants
Noteikumi Nr. 92
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
11. panta 2. punkts
Īstenošanas regula (ES) 2023/204
-
-
12. panta 1. punkts
Īstenošanas regula (ES) 2023/2790 
-
-
12. panta 2. punkts
Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 5. panta 6.1 punkts  un 41.2 panta otrā daļa 
Īstenošanas regula (ES) 2023/2790 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
12. panta 3. punkts
Noteikumu Nr. 92 15.2 punkts (nākotnes redakcija)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
13. panta 2. punkts
Komisija vēl nav pieņēmusi īstenošanas aktu
-
-
14. panta 4. punkts
Īstenošanas regula (ES) 2023/204
-
-
15. panta 4. punkts
Īstenošanas regula (ES) 2023/204
-
-
16. panta 6. punkts
Īstenošanas regula (ES) 2023/204
-
-
17. panta 2. punkts
Ministru kabineta 2007. gada 26. jūnija noteikumu Nr. 417
“Par Starptautiskajiem veselības aizsardzības noteikumiem” 2. punkts

Ministru kabineta 2010. gada 16. novembra noteikumu Nr. 1050 “Sabiedrības veselības aizsardzības pasākumu veikšanas kārtība” 2.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
17. panta 3. punkts
Komisija vēl nav pieņēmusi īstenošanas aktu
-
-
18. pants
Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 5. panta 6.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Pielikums
Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 41.1 panta pirmā un trešā daļa

Grozīts ar Deleģēto regulu (ES) 2023/205
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
(1) Īstenojot Regulas (ES) 2019/1239 4. panta 1. punktu, iestāde, kura savas kompetences ietvaros plāno grozīt tiesību aktos un prasībās paredzētu ziņošanas pienākumu, kas ietvertu tādas informācijas sniegšanu, kura nav iekļauta ar šo regulu apstiprinātajā datu elementu sarakstā (EMSWe datu kopā), paziņo par to Eiropas Komisijai ar Satiksmes ministrijas, kas pilda valsts Eiropas Jūras vienloga sistēmas vides (EMSWe) koordinatora funkcijas, starpniecību (Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 5. panta 6.2 punkts). Šobrīd nav konstatēta nepieciešamība pēc detalizētāka normatīvā regulējuma (Regulas (ES) 2019/1239 prasības ir pietiekamas un tieši piemērojamas).

(2) Īstenojot Regulas (ES) 2019/1239 4. panta 4. punktu, iestāde, kura izņēmuma apstākļos plāno prasīt papildu datu elementus, izvērtē, vai šādas iestādes tiesības ir noteiktas iestādes kompetenci regulējošajos normatīvajos aktos vai arī ir nepieciešams papildu tiesiskais regulējums. Iestāde paziņo prasītos papildu datu elementus vai lūdz tos iekļaut datu elementu sarakstā (EMSWe datu kopā) Eiropas Komisijai ar Satiksmes ministrijas, kas pilda valsts Eiropas Jūras vienloga sistēmas vides (EMSWe) koordinatora funkcijas, starpniecību (Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 5. panta 6.2 punkts). Šobrīd nav konstatēta nepieciešamība pēc detalizētāka normatīvā regulējuma (Regulas (ES) 2019/1239 prasības ir pietiekamas un tieši piemērojamas).

(3) Regulas (ES) 2019/1239 5. panta 1. punkta trešā daļa dalībvalstij piešķirtā rīcības brīvība atsevišķi vai kopīgi ar vienu vai vairākām citām dalībvalstīm izveidot jūras vienloga sistēmu, netiek īstenota. Eiropas Komisijas ziņojumā par deleģēto aktu pieņemšanas pilnvarām, ko Komisijai dod Regula (ES) 2019/1239, norādīts – lai nodrošinātu viszemākās izmaksas un aizsargātu agrākās investīcijas, jaunā ziņošanas vide lielā mērā tiek balstīta pastāvošajās, mantotajās valstu jūrniecības vienloga sistēmās. Šādu apsvērumu dēļ arī Latvijas gadījumā netiks veidota jauna sistēma, bet tiks attīstīta esošā Starptautiskā kravu loģistikas un ostu informācijas sistēma (SKLOIS).
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 7. novembra Deleģētā regula (ES) 2023/205, ar ko attiecībā uz Eiropas Jūras vienloga sistēmas vides datu kopas izveidi papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1239 un groza tās pielikumu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
2. pants
Noteikumu Nr. 92 6. punkts (nākotnes redakcija)

Noteikumi Nr. 339

Ministru kabineta 2022. gada 22. marta noteikumi Nr. 193 “Kuģu atkritumu pieņemšanas kārtība un kuģu atkritumu apsaimniekošanas plānu izstrādes kārtība”

Ministru kabineta 2010. gada 21. decembra noteikumi Nr. 1164 “Ostas valsts kontroles kārtība”

Ministru kabineta 2010. gada 16. novembra noteikumi Nr. 1050 “Sabiedrības veselības aizsardzības pasākumu veikšanas kārtība”
Pārņemtas daļēji
Jāpārskata un nepieciešamības gadījumā jāveic grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 21. decembra noteikumos Nr. 1171 "Noteikumi par Latvijas ūdeņu izmantošanas kārtību un kuģošanas režīmu tajos" un ostu noteikumos, lai nodrošinātu atbilstību Regulas (ES) 2019/1239 apstiprināto ziņošanas pienākumu izpildei un EMSWe datu kopai.
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 14. decembra Īstenošanas regula (ES) 2023/2790, ar ko nosaka funkcionālās un tehniskās specifikācijas valsts jūras vienloga sistēmas ziņošanas saskarņu modulim
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Pielikuma II daļas apakšdaļa “CENTRĀLAIS REĢISTRS”
Noteikumu Nr. 92 2. pielikums (nākotnes redakcija)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 28. oktobra Īstenošanas regula (ES) 2023/204, ar ko nosaka tehniskās specifikācijas, standartus un procedūras Eiropas Jūras vienloga sistēmas videi saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2019/1239 (Dokuments attiecas uz EEZ)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
I pielikuma daļa “Piestāšanu ostā saraksts”
Noteikumu Nr. 92 11.1 punkts (nākotnes redakcija)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
II pielikuma 2. punkts
Noteikumu Nr. 92 11.2 punkts (nākotnes redakcija)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrija, VSIA "Latvijas Jūras administrācija"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • VSIA "Latvijas Jūras administrācija"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Paplašinās Satiksmes ministrijas un VSIA "Latvijas Jūras administrācija" uzdevumi – jānodrošina SKLOIS atbilstošas funkcionalitātes izstrāde un uzturēšana.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
SKLOIS tiks izveidota un iekļausies Eiropas Jūras vienloga sistēmas vidē (“EMSWe”) kā valsts jūras vienloga sistēma (MNSW), kas tiks izmantota elektroniskas informācijas saņemšanai, apmaiņai un nosūtīšanai ziņošanas pienākumu izpildei, kas ietver kopīgi noteiktu piekļuves tiesību pārvaldību, saskaņotu ziņošanas saskarņu moduli un grafisku lietotāja saskarni saziņai ar deklarētājiem, kā arī savienojumus ar attiecīgo iestāžu sistēmām un datubāzēm valsts un Eiropas Savienības līmenī, kas iespējo ziņojumus vai apliecinājumus, kuri aptver visplašāko tādu lēmumu klāstu, kurus pieņēmušas visas iesaistītās attiecīgās iestādes un kuri ir jāpaziņo deklarētājiem, un kas attiecīgā gadījumā varētu atļaut savienošanu ar citiem ziņošanas līdzekļiem.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
SKLOIS tiks izveidota un iekļausies Eiropas Jūras vienloga sistēmas vidē (“EMSWe”) kā valsts jūras vienloga sistēma (MNSW), kas tiks izmantota elektroniskas informācijas saņemšanai, apmaiņai un nosūtīšanai ziņošanas pienākumu izpildei, kas ietver kopīgi noteiktu piekļuves tiesību pārvaldību, saskaņotu ziņošanas saskarņu moduli un grafisku lietotāja saskarni saziņai ar deklarētājiem, kā arī savienojumus ar attiecīgo iestāžu sistēmām un datubāzēm valsts un Eiropas Savienības līmenī, kas iespējo ziņojumus vai apliecinājumus, kuri aptver visplašāko tādu lēmumu klāstu, kurus pieņēmušas visas iesaistītās attiecīgās iestādes un kuri ir jāpaziņo deklarētājiem, un kas attiecīgā gadījumā varētu atļaut savienošanu ar citiem ziņošanas līdzekļiem.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi