23-TA-1576: Cits plānošanas dokumenta (grozījumu) projekts (Groza ar plānošanas dokumentu)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2020. gada 24. novembra rīkojumā Nr. 693 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 55.0. versija)"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījums Ministru kabineta 2020. gada 24. novembra rīkojumā Nr. 693 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 55.0. versija)"" (turpmāk – rīkojuma projekts) ir sagatavots, pamatojoties uz:
1) nepieciešamību precizēt Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākumā "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" (turpmāk – 2.2.1.1. pasākums) īstenotā Zemkopības ministrijas projekta "Zemkopības ministrijas un tās padotībā esošo iestāžu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstība (2. kārta)" (turpmāk – projekts) kopsavilkumu, papildinot projekta iznākuma rādītāju sadaļu;
2) nepieciešamību 2.2.1.1. pasākumā īstenoto projektu pagarināt par četriem mēnešiem, lai sasniegtu projekta mērķus un īstenotu mērķu sasniegšanai nepieciešamās darbības un rezultatīvos rādītājus. Precizētais projekta īstenošanas laiks ir 28 mēneši.
1) nepieciešamību precizēt Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākumā "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" (turpmāk – 2.2.1.1. pasākums) īstenotā Zemkopības ministrijas projekta "Zemkopības ministrijas un tās padotībā esošo iestāžu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstība (2. kārta)" (turpmāk – projekts) kopsavilkumu, papildinot projekta iznākuma rādītāju sadaļu;
2) nepieciešamību 2.2.1.1. pasākumā īstenoto projektu pagarināt par četriem mēnešiem, lai sasniegtu projekta mērķus un īstenotu mērķu sasniegšanai nepieciešamās darbības un rezultatīvos rādītājus. Precizētais projekta īstenošanas laiks ir 28 mēneši.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rīkojuma projekta mērķis ir precizēt projekta kopsavilkuma aprakstu un pagarināt projekta īstenošanas laiku.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar projekta apraksta kopsavilkumu, īstenojot projektu, paredzēts sasniegt šādus iznākuma rādītājus:
Nr. p.k. |
Iznākuma rādītājs | Mērvienība | Sasniedzamā vērtība projekta beigās |
1. | Pilnveidoti nozares darbības procesi, kuros pilnībā tiek elektroniski apstrādāta informācija | skaits | 10 |
2. | Izveidoti pilnībā elektronizēti pakalpojumi | skaits | 7 |
3. | Zemkopības nozares centralizētas platformas pilnveidošanas rezultātā izveidotā koplietošanas funkcionalitāte | skaits | 2 |
4. | Atvērto datu kopas | skaits | 7 |
Projekta apraksta kopsavilkumā noteikts, ka projekta īstenošanas laiks ir 24 mēneši.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Projekta īstenošanas laikā identificētas papildu darbības, kuras iespējams īstenot par piešķirto finansējumu, tādējādi uzlabojot projekta iznākuma rādītājus un paplašinot projekta rezultātu mērķauditoriju.
Sākotnēji projektā bija paredzēta trīs jaunu pilnībā elektronizētu Valsts augu aizsardzības dienesta pakalpojumu izveide (augu šķirnes licences līguma reģistrācija, pieteikšanās augu pases un (vai) etiķetes izgatavošanai, kā arī lauka pēcpārbaudes rezultātu nosūtīšana klientam).
Analizējot prasības biznesa procesu uzlabošanai Valsts tehniskās uzraudzības aģentūrā (turpmāk – VTUA), tika identificēta prasība izveidot četrus jaunus pilnībā elektronizētus pakalpojumus:
1) atzīme par VTUA reģistrētas traktortehnikas, piekabes, agregāta iegūšanu īpašumā.
Patlaban, lai veiktu traktortehnikas vai tās piekabes (turpmāk kopā – transportlīdzeklis) pārreģistrāciju, personām saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 11. pantu nepieciešams klātienē ierasties VTUA birojā. Lai personām transportlīdzekļa pārreģistrācijas procesu padarītu ātrāku un ērtāku, ir izstrādāts elektroniskais pakalpojums, kuru saņemot persona, kura vēlas savā īpašumā reģistrēt transportlīdzekli, valsts informācijas sistēmā elektroniski izdarīs atzīmi attiecībā uz konkrēto transportlīdzekli, tādā veidā paužot savu vēlmi attiecīgo transportlīdzekli reģistrēt (iegūt) savā īpašumā. Minētā atzīme būs derīga piecas dienas. Pakalpojums būs pieejams pilngadīgām fiziskām personām, kā arī Latvijā reģistrēto juridisko personu pārstāvjiem;
2) atzīme par VTUA reģistrētas traktortehnikas, piekabes, agregāta nodošanu īpašumā ieguvējam.
Patlaban, lai veiktu transportlīdzekļa pārreģistrāciju, personām saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 11. pantu nepieciešams klātienē ierasties VTUA birojā. Lai personām transportlīdzekļu pārreģistrācijas procesu padarītu ātrāku un ērtāku, ir izstrādāts elektroniskais pakalpojums, kuru saņemot atsavinātājs (persona, kuras īpašumā ir reģistrēts transportlīdzeklis), izdarīs arī atzīmi valsts informācijas sistēmā (pēc tam kad transportlīdzekļa ieguvējs valsts informācijas sistēmā būs atzīmējis vēlmi transportlīdzekli iegūt savā īpašumā). Tādā veidā atsavinātājs ar atzīmi apstiprinās, ka piekrīt pārreģistrēt (nodot) transportlīdzekli ieguvēja īpašumā. Minētā atzīme būs derīga piecas dienas. Pakalpojums būs pieejams pilngadīgām fiziskām personām, kā arī Latvijā reģistrēto juridisko personu pārstāvjiem;
3) atzīmes anulēšana par VTUA reģistrētas traktortehnikas, piekabes, agregāta iegūšanu īpašumā.
Patlaban, lai veiktu transportlīdzekļa pārreģistrāciju, personām saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 11. pantu nepieciešams klātienē ierasties VTUA birojā. Lai personām transportlīdzekļu pārreģistrācijas procesu padarītu ātrāku un ērtāku, ir izstrādāts elektroniskais pakalpojums, kuru saņemot gan transportlīdzekļa atsavinātājs, gan ieguvējs varēs pārtraukt elektroniski valsts informācijas sistēmā uzsākto pārreģistrācijas procesu, anulējot atzīmi vai nu par transportlīdzekļa nodošanu īpašumā, vai transportlīdzekļa iegūšanu īpašumā;
4) iesniegums traktortehnikas reģistrācijai ieguvēja īpašumā.
Patlaban, lai veiktu transportlīdzekļa pārreģistrāciju, personām saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 11. pantu nepieciešams klātienē ierasties VTUA birojā. Lai personām transportlīdzekļu pārreģistrācijas procesu padarītu ātrāku un ērtāku, ir izstrādāts elektroniskais pakalpojums. Tas transportlīdzekļa ieguvējam pēc tam, kad ieguvējs un atsavinātājs valsts informācijas sistēmā būs atzīmējuši transportlīdzekļa iegūšanu un nodošanu īpašumā, ļaus elektroniski valsts informācijas sistēmā iesniegt iesniegumu transportlīdzekļa reģistrācijai.
Sākotnēji projektā bija paredzēta trīs jaunu pilnībā elektronizētu Valsts augu aizsardzības dienesta pakalpojumu izveide (augu šķirnes licences līguma reģistrācija, pieteikšanās augu pases un (vai) etiķetes izgatavošanai, kā arī lauka pēcpārbaudes rezultātu nosūtīšana klientam).
Analizējot prasības biznesa procesu uzlabošanai Valsts tehniskās uzraudzības aģentūrā (turpmāk – VTUA), tika identificēta prasība izveidot četrus jaunus pilnībā elektronizētus pakalpojumus:
1) atzīme par VTUA reģistrētas traktortehnikas, piekabes, agregāta iegūšanu īpašumā.
Patlaban, lai veiktu traktortehnikas vai tās piekabes (turpmāk kopā – transportlīdzeklis) pārreģistrāciju, personām saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 11. pantu nepieciešams klātienē ierasties VTUA birojā. Lai personām transportlīdzekļa pārreģistrācijas procesu padarītu ātrāku un ērtāku, ir izstrādāts elektroniskais pakalpojums, kuru saņemot persona, kura vēlas savā īpašumā reģistrēt transportlīdzekli, valsts informācijas sistēmā elektroniski izdarīs atzīmi attiecībā uz konkrēto transportlīdzekli, tādā veidā paužot savu vēlmi attiecīgo transportlīdzekli reģistrēt (iegūt) savā īpašumā. Minētā atzīme būs derīga piecas dienas. Pakalpojums būs pieejams pilngadīgām fiziskām personām, kā arī Latvijā reģistrēto juridisko personu pārstāvjiem;
2) atzīme par VTUA reģistrētas traktortehnikas, piekabes, agregāta nodošanu īpašumā ieguvējam.
Patlaban, lai veiktu transportlīdzekļa pārreģistrāciju, personām saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 11. pantu nepieciešams klātienē ierasties VTUA birojā. Lai personām transportlīdzekļu pārreģistrācijas procesu padarītu ātrāku un ērtāku, ir izstrādāts elektroniskais pakalpojums, kuru saņemot atsavinātājs (persona, kuras īpašumā ir reģistrēts transportlīdzeklis), izdarīs arī atzīmi valsts informācijas sistēmā (pēc tam kad transportlīdzekļa ieguvējs valsts informācijas sistēmā būs atzīmējis vēlmi transportlīdzekli iegūt savā īpašumā). Tādā veidā atsavinātājs ar atzīmi apstiprinās, ka piekrīt pārreģistrēt (nodot) transportlīdzekli ieguvēja īpašumā. Minētā atzīme būs derīga piecas dienas. Pakalpojums būs pieejams pilngadīgām fiziskām personām, kā arī Latvijā reģistrēto juridisko personu pārstāvjiem;
3) atzīmes anulēšana par VTUA reģistrētas traktortehnikas, piekabes, agregāta iegūšanu īpašumā.
Patlaban, lai veiktu transportlīdzekļa pārreģistrāciju, personām saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 11. pantu nepieciešams klātienē ierasties VTUA birojā. Lai personām transportlīdzekļu pārreģistrācijas procesu padarītu ātrāku un ērtāku, ir izstrādāts elektroniskais pakalpojums, kuru saņemot gan transportlīdzekļa atsavinātājs, gan ieguvējs varēs pārtraukt elektroniski valsts informācijas sistēmā uzsākto pārreģistrācijas procesu, anulējot atzīmi vai nu par transportlīdzekļa nodošanu īpašumā, vai transportlīdzekļa iegūšanu īpašumā;
4) iesniegums traktortehnikas reģistrācijai ieguvēja īpašumā.
Patlaban, lai veiktu transportlīdzekļa pārreģistrāciju, personām saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 11. pantu nepieciešams klātienē ierasties VTUA birojā. Lai personām transportlīdzekļu pārreģistrācijas procesu padarītu ātrāku un ērtāku, ir izstrādāts elektroniskais pakalpojums. Tas transportlīdzekļa ieguvējam pēc tam, kad ieguvējs un atsavinātājs valsts informācijas sistēmā būs atzīmējuši transportlīdzekļa iegūšanu un nodošanu īpašumā, ļaus elektroniski valsts informācijas sistēmā iesniegt iesniegumu transportlīdzekļa reģistrācijai.
Risinājuma apraksts
Pēc papildu elektronisko pakalpojumu izstrādes mainās projekta iznākuma rādītāji, tādēļ nepieciešams precizēt projekta kopsavilkuma aprakstu, mainot izveidoto pilnībā elektronizēto pakalpojumu skaitu no trim uz septiņiem.
Problēmas apraksts
Iepriekšminēto elektronisko pakalpojumu izveide iespējama no esošā projektam piešķirtā finansējuma, taču pagarinās izstrādes un ieviešanas laiks.
Elektronisko pakalpojumu izpildei nepieciešams izmantot datus no Iekšlietu ministrijas Informācijas centra pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Sodu reģistrs" apakšsistēmas "Administratīvo pārkāpumu procesa atbalsta sistēma". Tādējādi nepieciešams slēgt starpresoru vienošanos par minēto datu izmantošanu, kā arī noteikt un implementēt saskarnes datu apmaiņai projektā attīstāmajās informācijas sistēmās. Tā kā sākotnēji šādas darbības projektā nebija paredzētas, tās nav iespējams īstenot pašreiz iecerētajā projekta 24 mēnešu termiņā.
Elektronisko pakalpojumu izpildei nepieciešams izmantot datus no Iekšlietu ministrijas Informācijas centra pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Sodu reģistrs" apakšsistēmas "Administratīvo pārkāpumu procesa atbalsta sistēma". Tādējādi nepieciešams slēgt starpresoru vienošanos par minēto datu izmantošanu, kā arī noteikt un implementēt saskarnes datu apmaiņai projektā attīstāmajās informācijas sistēmās. Tā kā sākotnēji šādas darbības projektā nebija paredzētas, tās nav iespējams īstenot pašreiz iecerētajā projekta 24 mēnešu termiņā.
Risinājuma apraksts
Nepieciešams pagarināt projekta īstenošanas laiku līdz 28 mēnešiem (līdz 09.12.2023.)
Pēc rīkojuma grozījumu apstiprināšanas tiks veikti grozījumi līgumos un vienošanās par projekta īstenošanu. Šie grozījumi nav uzskatāmi par būtiskiem, jo tie neietekmē projekta mērķu sasniegšanu un īstenošanas nosacījumus, izņemot īstenošanas laiku.
Pēc rīkojuma grozījumu apstiprināšanas tiks veikti grozījumi līgumos un vienošanās par projekta īstenošanu. Šie grozījumi nav uzskatāmi par būtiskiem, jo tie neietekmē projekta mērķu sasniegšanu un īstenošanas nosacījumus, izņemot īstenošanas laiku.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Alternatīvs risinājums ir neveidot analīzes laikā identificētos elektroniskos pakalpojumus. Šādam scenārijam nebūtu negatīvas ietekmes uz projekta mērķu sasniegšanu un plānoto biznesa procesu uzlabošanu, tomēr četru jauno elektronisko pakalpojumu izveide ievērojami atvieglos VTUA klientu sadarbību ar iestādi transportlīdzekļu reģistrācijas procesā.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Tā kā papildu darbus iespējams īstenot par projekta esošo finansējumu un 2.2.1.1. pasākuma darbības veicamas līdz 2023. gada beigām, projekta termiņa pagarināšana par četriem mēnešiem ir samērīga, ņemot vērā ieguvumus, t.i., paaugstināti projekta iznākuma rādītāji un paplašināta projekta rezultātu mērķauditorija.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Rīkojuma projektam būs labvēlīga ietekme, jo, īstenojot projektu, tiks sniegts ieguldījums pakalpojumu elektronizācijas risinājumos, kas ir priekšnosacījums publiskās pārvaldes IKT attīstībai atbilstoši modernas pārvaldes principiem.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Rīkojuma projektam būs labvēlīga ietekme, jo, īstenojot projektu, tiks sniegts ieguldījums pakalpojumu elektronizācijas risinājumos, kas ir priekšnosacījums publiskās pārvaldes IKT attīstībai atbilstoši modernas pārvaldes principiem.
Rīkojuma projekts neradīs papildu slogu finansējuma saņēmējam un neradīs papildu administratīvo slogu attiecībā uz grozījumu veikšanu līgumos un/vai vienošanās par projekta īstenošanu.
Rīkojuma projekts neradīs papildu slogu finansējuma saņēmējam un neradīs papildu administratīvo slogu attiecībā uz grozījumu veikšanu līgumos un/vai vienošanās par projekta īstenošanu.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
-2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
-2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
4 jaunizveidotie elektroniskie pakalpojumi nodrošinās operatīvāku traktortehnikas, piekabju un agregātu īpašnieku maiņas procesu. Pašlaik klātienē šos pakalpojumus veic aptuveni 4000 saimnieciskās darbības veicēji un 4000 iedzīvotāji katru gadu. Pakalpojumu digitalizācija būtiski ietaupīs iesaistīto fizisko un juridisko personu laiku un samazinās birokrātisko slogu.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
-2.2.5. uz konkurenci:
-2.2.6. uz nodarbinātību:
-2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Finansējums projekta īstenošanai tiks nodrošināts Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 62.08.00 “Izdevumi Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projektu un pasākumu īstenošanai (2014-2020)” paredzētā finansējuma ietvaros.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 5. punkts noteic, ka institūcija piemēro sabiedrības līdzdalības kārtību arī to tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskas iniciatīvas. Tādējādi secināms, ka rīkojuma projekts būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Zemkopības ministrija
- Lauku atbalsta dienests
- Lauksaimniecības datu centrs
- Pārtikas un veterinārais dienests
- Valsts augu aizsardzības dienests
- Valsts meža dienests
- Valsts Tehniskās uzraudzības aģentūra
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Jā
Pilnveidojot VTUA informācijas sistēmas, tiks digitalizēti transportlīdzekļu reģistrācijas procesi.
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Ieguldījums risinājumos, kas ir priekšnosacījums publiskās pārvaldes IKT attīstībai atbilstoši modernas pārvaldes principiem
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi