Anotācija (ex-ante)

24-TA-1359: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Puriņi" Codes pagastā, Bauskas novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai atsavināt nekustamā īpašuma "Puriņi" (kadastra Nr. 4052 007 0098) daļu – zemes vienību (kadastra apzīmējums 4052 007 0171) 0,1251 ha platībā, zemes vienību (kadastra apzīmējums 4052 007 0172) 0,5702 ha platībā un zemes vienību (kadastra apzīmējums 4052 007 0173) 0,4824 ha platībā – Codes pagastā, Bauskas novadā (pirms sadales zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0098).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Īstenojot Rail Baltica projektu, nepieciešams atsavināt īpašniekiem piederoša nekustamā īpašuma "Puriņi" Codes pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4050 007 0098) (turpmāk – Nekustamais īpašums) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4052 007 0171) 0,1251 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4052 007 0172) 0,5702 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4052 007 0173) 0,4824 ha platībā (turpmāk – Zemes vienības vai Nekustamā īpašuma daļa).
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Saskaņā ar pilnsabiedrības "RB Latvija" veiktās izpētes "Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums" tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektā Rail Baltica trases robeža skar Nekustamā īpašuma daļu.
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt Nekustamā īpašuma daļu:
1) zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0171 0,1251 ha platībā, kas ir nepieciešama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei;
2) zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0172 0,5702 ha platībā, kas ir nepieciešama valstij piederoša pašvaldības nozīmes ceļa būvniecībai (pašvaldības ceļa nodalījuma josla);
3) zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0173 0,4824 ha platībā, kas ir nepieciešama valsts nozīmes ceļa būvniecībai (valsts ceļa nodalījuma josla).
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi, atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums, un likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums reģistrēts Zemgales rajona tiesas Codes pagasta zemesgrāmatas nodalījumā 100000194992. Īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu nostiprinātas trīs fiziskajām personām, katrai 1/3 domājamās daļas (turpmāk – Nekustamā īpašuma kopīpašnieki).
Nekustamais īpašums pēc zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4052 007 0098) sadales sastāv no piecām zemes vienībām:
1) zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0171, platība – 0,1251 ha;
2) zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0172, platība – 0,5702 ha;
3) zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0173, platība – 0,4824 ha;
4) zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0174, platība – 1,54 ha;
5) zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0175, platība – 0,39 ha;
un būves ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0098 001 (dzīvojamā māja), kas atrodas uz zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0175 (pirms zemes vienības sadales – uz zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0098). Uz zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0175 atrodas vēl divas būves: būve ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0098 002 (saimniecības ēka) un būve ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0098 003 (sūkņu stacija), kas nav reģistrētas Nekustamā īpašuma sastāvā. Būves Rail Baltica projekta risinājumi neskar.
Zemesgrāmatā Nekustamajam īpašumam nav reģistrētas ķīlas tiesības vai hipotēkas, piedziņas atzīmes, nomas un apbūves tiesības. Zemesgrāmatā Nekustamais īpašums apgrūtināts ar lietu tiesībām: 1) ceļa servitūta teritorija – 0,008 ha; 2) ceļa servitūta teritorija – 0,002 ha; 3) ceļa servitūta teritorija – 0,003 ha 4) ceļa servitūta teritorija – 0,047 ha.
Atbilstoši tiesu praksei saistībā ar zemes reformu zemesgrāmatā ierakstīta atzīme par ceļa servitūtu nenodibina lietu tiesību – servitūtu Civillikuma izpratnē, līdz ar to arī nenodibina liettiesisku tiesību aprobežojumu par labu noteiktām personām vai īpašumiem.
Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastra informācijas sistēma) atsavināmajai:
- zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0171 0,1251 ha platībā ir reģistrēts apgrūtinājums – ceļa servitūta teritorija – 0,008 ha. Zemes vienības lietošanas mērķis ir "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101), platība 0,1251 ha, platības sadalījums pa lietošanas veidiem: lauksaimniecībā izmantojamā zemes platība – 0,1251 ha;
- zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0172 0,5702 ha platībā ir reģistrēti sekojoši apgrūtinājumi: 1) ceļa servitūta teritorija – 0,0020 ha; 2) ceļa servitūta teritorija – 0,0030 ha. Zemes vienības lietošanas mērķis ir "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101), platība 0,5702 ha, platības sadalījums pa lietošanas veidiem: lauksaimniecībā izmantojamā zemes platība – 0,5702 ha;
- zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0173 0,4824 ha platībā ir reģistrēts sekojošs apgrūtinājums – ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem – 0,0002 ha. Zemes vienības lietošanas mērķis ir "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101), platība 0,4824 ha, platības sadalījums pa lietošanas veidiem: lauksaimniecībā izmantojamā zemes platība – 0,4824 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo Nekustamā īpašuma daļu, atlikumā veidojas zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0174 1,54 ha platībā un zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0175 0,39 ha platībā (pirms sadales zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0098 daļas aptuveni 1,5323 ha un 0,3927 ha platībā), kas atbilstoši Bauskas novada pašvaldības 2023. gada 31. janvāra atzinumam Nr. BNP/2023/4.7/201/N atbilst vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma prasībām par minimālo platību jaunveidojamām zemes vienībām un turpmāk ir izmantojama patstāvīgi.
Atbilstoši par projektēšanu atbildīgās akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai, Nekustamā īpašuma atlikušajai daļai – zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 4052 007 0175) 0,39 ha platībā tiek saglabāta esošā piekļuve no pašvaldības nozīmes ceļa un zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 4052 007 0174) 1,54 ha platībā tiks nodrošināta piekļuve no projektētā valstij piederoša pašvaldības nozīmes ceļa.
Nekustamā īpašuma kopīpašnieki pieteica prasījumus:
- ietekme būs uz atlikušās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0098 daļas konfigurācijas un platības izmaiņām, kas ietekmēs tās apsaimniekošanu;
- saglabājama meliorācijas sistēmas funkcionēšana.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 29. maija lēmumu Nr. 03.1-14/2001, 2024. gada 30. maija lēmumu Nr. 03.1-14/2019 un 2024. gada 30. maija lēmumu Nr. 03.1-14/2018 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma "Puriņi" Codes pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr. 4052 007 0098, daļu, nosakot to 18 716,37 EUR (astoņpadsmit tūkstoši septiņi simti sešpadsmit euro un 37 centi), ko veido:
1. Nekustamā īpašuma atsavināmās daļas ar kopplatību 1,1777 ha tirgus vērtība – 18 254,35 EUR (astoņpadsmit tūkstoši divi simti piecdesmit četri euro un 35 centi), ko veido:
1.1. Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās nekustamā īpašuma "Puriņi" Codes pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr. 4052 007 0098, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0171, ar platību 0,1251 ha, tirgus vērtība – 1 939,05 EUR (viens tūkstotis deviņi simti trīsdesmit deviņi euro un 5 centi);
1.2. Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās nekustamā īpašuma "Puriņi" Codes pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr. 4052 007 0098, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0172, ar platību 0,5702 ha, tirgus vērtība – 8 838,10 EUR (astoņi tūkstoši astoņi simti trīsdesmit astoņi euro un 10 centi);
1.3. Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās nekustamā īpašuma "Puriņi" Codes pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr. 4052 007 0098, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0173, ar platību 0,4824 ha, tirgus vērtība – 7 477,20 EUR (septiņi tūkstoši četri simti septiņdesmit septiņi euro un 20 centi);
2. Kompensējamo zaudējumu apmērs par nekustamā īpašuma "Puriņi" Codes pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr. 4052 007 0098, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0174, ar platību 1,54 ha, vērtības samazinājumu – 462,02 EUR (četri simti sešdesmit divi euro un 2 centi).
Nekustamā īpašuma kopīpašniekiem sniegta informācija attiecībā uz prasījumiem:
- par ietekmi uz atlikušās zemes vienības daļas konfigurācijas un platības izmaiņām, kas ietekmē tās apsaimniekošanu- prasījums ir izvērtēts un ņemts vērā, sertificētam nekustamā īpašuma vērtētājam nosakot Nekustamā īpašuma atlikušās (neatsavināmās) zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0174 1,54 ha platībā vērtības samazinājumu, savukārt Nekustamā īpašuma atlikušajai (neatsavināmajai) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0175 vērtības samazinājums netika konstatēts;
- par esošās meliorācijas sistēmas funkcionēšanas nodrošināšanu – saskaņā ar akciju sabiedrības "RB Rail", kas ir atbildīga par Rail Baltica trases projektēšanu, sniegto informāciju, Rail Baltica projekta ietvaros meliorācijas sistēmas darbība nodrošināma atbilstoši sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi" izdotajiem tehniskajiem noteikumiem, kuri paredz, ka meliorācijas sistēmas darbība nedrīkst tikt pasliktināta vai traucēta. Projektējot un pārbūvējot esošo meliorācijas sistēmu, par projektēšanu atbildīgā un par būvdarbiem atbildīgā institūcija nodrošinās Nekustamā īpašuma kopīpašniekiem piederošajā zemes vienībā ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0174 un 4052 007 0175 (pirms sadales zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4052 007 0098 atlikušās (neatsavināmās) daļas) esošo likumīgi izbūvēto meliorācijas sistēmu funkcionalitātes saglabāšanu un to darbības nepasliktināšanu.
No Nekustamā īpašuma kopīpašniekiem mutiski ir saņemta informācija, ka viņi neiebilst, ka tiek virzīts jautājums par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu un aprēķinātās atlīdzības apstiprināšanu.
Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Nekustamā īpašuma kopīpašniekiem ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija atsavināto Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūves nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgo izveidoto nekustamo īpašumu – zemes vienību un uz tās izbūvēto pašvaldības nozīmes autoceļu – nodot pašvaldības īpašumā saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta un likuma "Par autoceļiem" 4.panta trešās daļas noteikumiem.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamā īpašuma "Puriņi" Codes pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4052 007 0098) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4052 007 0171) 0,1251 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4052 007 0172) 0,5702 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4052 007 0173) 0,4824 ha platībā – Codes pagastā, Bauskas novadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļas nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma kopīpašniekus, kuriem piederošā Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama  transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2015. gada 24. novembrī starp akciju sabiedrību "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi