24-TA-42: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 18. aprīļa noteikumos Nr. 197 "Atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai platībatkarīgo un dzīvniekatkarīgo saistību īstenošanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījums Ministru kabineta 2023. gada 18. aprīļa noteikumos Nr. 197 "Atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai platībatkarīgo un dzīvniekatkarīgo saistību īstenošanai" (turpmāk – noteikumu projekts) ir sagatavots, pamatojoties uz Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto un septīto daļu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Izdarīt grozījumus Ministru kabineta 2023. gada 18. aprīļa noteikumos Nr. 197 "Atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai platībatkarīgo un dzīvniekatkarīgo saistību īstenošanai" (turpmāk – noteikumi Nr. 197/2023), lai pilnveidotu atbalsta intervenču administrēšanu un novērstu nepilnības, tā atvieglojot dažu atbalsta maksājumu izpildi lauksaimniekiem, kā arī lai īstenotu Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam (turpmāk – KLP SP (2023.–2027.)) grozījumus, kas saskaņoti ar Eiropas Komisiju.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
2023. gads bija pirmais gads, kurā lauksaimnieki uzsāka īstenot sešas jaunas agrovides un klimata atbalsta intervences, kas paredzētas KLP SP (2023.–2027.).
Lauksaimnieki šajā jauno atbalsta pasākumu īstenošanas uzsākšanas posmā saskārās ar dažādām problēmām, tostarp administratīvām nepilnībām, kas neļāva pilnvērtīgi un laikus izpildīt atsevišķus nosacījumus, kā tas bija plānots noteikumus Nr. 197/2023. Vienlaikus lauksaimnieki ir norādījuši uz nepieciešamību izdarīt terminu precizējumus, jo tas ļautu labāk uztvert atsevišķu atbalsta pasākumu būtību.
Arī Lauku atbalsta dienests (turpmāk – LAD), uzsākot agrovides un klimata atbalsta intervenču praktisko administrēšanu, ir konstatējis, ka nepieciešams pārskatīt un uzlabot atsevišķas noteikumos Nr. 197/2023 iekļautās prasības, tostarp izdarot tehniskus precizējumus.
Zemkopības ministrija ir izdarījusi KLP SP (2023.–2027.) grozījumus, lai pielāgotu atsevišķus agrovides un klimata atbalsta saņemšanas nosacījumus. Šos grozījumus ir apstiprinājusi Eiropas Komisija.
Lauksaimnieki šajā jauno atbalsta pasākumu īstenošanas uzsākšanas posmā saskārās ar dažādām problēmām, tostarp administratīvām nepilnībām, kas neļāva pilnvērtīgi un laikus izpildīt atsevišķus nosacījumus, kā tas bija plānots noteikumus Nr. 197/2023. Vienlaikus lauksaimnieki ir norādījuši uz nepieciešamību izdarīt terminu precizējumus, jo tas ļautu labāk uztvert atsevišķu atbalsta pasākumu būtību.
Arī Lauku atbalsta dienests (turpmāk – LAD), uzsākot agrovides un klimata atbalsta intervenču praktisko administrēšanu, ir konstatējis, ka nepieciešams pārskatīt un uzlabot atsevišķas noteikumos Nr. 197/2023 iekļautās prasības, tostarp izdarot tehniskus precizējumus.
Zemkopības ministrija ir izdarījusi KLP SP (2023.–2027.) grozījumus, lai pielāgotu atsevišķus agrovides un klimata atbalsta saņemšanas nosacījumus. Šos grozījumus ir apstiprinājusi Eiropas Komisija.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
No LAD apkopotajiem sākotnējiem 2023. gada atbalsta iesniegumu datiem redzams, ka atbalsta intervencē LA10.1. lauksaimnieku interese ir bijusi tuvu uz pusi mazāka, nekā plānots, un nav sasniegti plānotie izlaides rādītāji jeb noteiktā mērķa platība. Aptaujājot lauksaimnieku pārstāvošās organizācijas par radušos situāciju, tika saņemts skaidrojums, ka nav izprotams termins "zaļās joslas" un ar to saistītais rīcības algoritms, jo citos nacionālajos normatīvajos aktos konsekventi līdz šim ir lietots termins "buferjosla", ko lauksaimnieki izprot.
Risinājuma apraksts
Atbalsta nosacījumu uztveres uzlabošanai, noteikumos Nr. 197/2023 termins "zaļās joslas" aizstājams ar terminu "buferjoslas", nosakot, ka atbalsts intervencē LA10.1. "Zaļās joslas" pēc būtības nozīmē divu dažādu neražojošo buferjoslu izveidošanu ar specifisku augu segumu, atšķirīgu platumu, atrašanās vietām un apsaimniekošanas režīmu.
Problēmas apraksts
Trijās agrovides un klimata intervencēs no sešām (LA10.2. "Vidi saudzējošā dārzkopība", LA10.5. "Zālāju biotopu apsaimniekošana" un LA11. "Bioloģiskā lauksaimniecība") ir iekļauta prasība uzturēt informāciju par katra atbalsttiesīgā lauka vēsturi elektroniskajā Valsts augu aizsardzības dienesta (turpmāk – VAAD) Lauksaimniecībā izmantojamās zemes (turpmāk - LIZ) pārvaldības sistēmā, kas ir digitāls rīks – bezmaksas vietne, kuras izmantošanu bija plānots ieviest, sākot no 2023. gada, lai lauksaimniekiem būtiski atvieglotu darbu plānošanu, tostarp dažādu pārskatu automātisku ģenerēšanu. Uzsākot darbu ar šo sistēmu, lielākā daļa lauksaimnieku nespēja patstāvīgi to izmantot ne tikai saistībā ar labu digitālo tehnoloģiju pratības trūkumu, bet arī ar citām tehniskām problēmām, tostarp tika konstatētas vairākas šīs sistēmas nepilnības, kuru novēršanai un tālākai funkciju aprobācijai ir nepieciešams laiks.
Risinājuma apraksts
Tā kā patlaban nav iespējams identificēt konkrētu gadu, kurā sāks pilnvērtīgi strādāt VAAD LIZ sistēma, noteikumu projekts paredz svītrot noteikumu Nr. 197/2023 40.3., 60.2. un 67.2. apakšpunktu, kā arī 3. pielikuma 2.3. apakšnodaļas 1. punktu, 2.6. apakšnodaļas 1. punktu un 2.7. apakšnodaļas 1. punktu.
Problēmas apraksts
Intervencē LA10.3. "Paaugstinātu labturības prasību un emisiju mazinošā lopkopība" ir noteikts, ka atbalsta pretendents ik gadu līdz 31. decembrim LAD Elektroniskajā pieteikšanās sistēmā (turpmāk – EPS) iesniedz fotodokumentāciju par saimniecībā īstenoto dzīvnieku labturības prasību izpildi. Savukārt intervencē LA10.4. "Biškopības vienību apsaimniekošana apputeksnēšanas vajadzībām" ir noteikts, ka atbalsta saņēmējs atbalstu var saņemt arī par cita lauksaimnieka apsaimniekošanā esošu zemi, ja tas ir piekritis apputeksnēšanas pakalpojuma saņemšanai un šis saskaņojums ir iesniegts LAD EPS.
Izvērtējot šo abu prasību piemērošanas gaitu pirmajā intervenču LA10.3. un LA10.4. īstenošanas gadā, LAD ir konstatējis, ka visiem atbalsta pretendentiem nav nepieciešams katru gadu EPS atkārtoti iesniegt attiecīgos dokumentus, jo tas uzliek lieku administratīvo slogu.
Izvērtējot šo abu prasību piemērošanas gaitu pirmajā intervenču LA10.3. un LA10.4. īstenošanas gadā, LAD ir konstatējis, ka visiem atbalsta pretendentiem nav nepieciešams katru gadu EPS atkārtoti iesniegt attiecīgos dokumentus, jo tas uzliek lieku administratīvo slogu.
Risinājuma apraksts
Lai mazinātu šo administratīvo slogu, LAD ik gadu veiks riska analīzi un pēc konkrētām pazīmēm administratīvajai kontrolei atlasīs vismaz 10 procentu intervences LA10.3. atbalsta pretendentu, kam pārbaudīs noteikumu Nr. 197/2023 5. punktā minēto saskaņojumu, un vismaz 10 procentu intervences LA10.4. atbalsta pretendentu, kam pārbaudīs noteikumu Nr. 197/2023 51. punktā minēto fotodokumentāciju. Atlasītajiem atbalsta pretendentiem LAD EPS tiks izsūtīts pieprasījums iesniegt atbilstošu dokumentāciju.
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Pārtikas un veterinārā dienesta sniegto informāciju tas 2023. gadā ir izveidojis veterināro e-veselības informācijas sistēmu "E-VET", kuru bija paredzēts izmantot arī intervences LA10.3. "Paaugstinātu labturības prasību un emisiju mazinošā lopkopība" administrēšanā. Šajā intervencē bija paredzēts, ka veterinārārsts, kas atbalsta pretendenta saimniecībā sniedz veterinārmedicīnisko pakalpojumu, ievada ziņas par dzīvniekiem kārtējā gadā lietoto antimikrobiālos līdzekļus saturošu zāļu daudzumu. Tomēr "E-VET" ieviešanas process ir aizkavējies un nenodrošina tā pilnvērtīgu funkcionēšanu, liedzot veterinārārstiem uzsākt šīs sistēmas izmantošanu intervences LA10.3. mērķiem.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz precizēt noteikumu Nr. 197/2023 23. punkta redakciju, nosakot, ka atbalsta pretendenta saimniecības dati par dzīvniekiem lietotajām antimikrobiālos līdzekļus saturošām zālēm tiek saglabāti atbilstoši veterināro zāļu apriti reglamentējošo normatīvo aktu prasībām un pēc pieprasījuma ir uzrādāmi Pārtikas un veterinārajam dienestam.
Problēmas apraksts
Saistībā ar intervenci LA10.5. "Zālāju biotopu apsaimniekošana" ir noteikts, ka zālājus var ekstensīvi noganīt, bet nepietiekami noganītā platība ir jānopļauj. Latvijā klasiski ganību sezona uzsākas 15. maijā un ilgst līdz 15. septembrim. Tā kā zālāju biotopu apsaimniekošanai aizvien vairāk tiek izmantoti tādi zālēdājdzīvnieki, kuru fizioloģija ļauj tiem ganīties arī vēlā rudens un ziemas periodā, īstenojot tā saucamo pagarināto ganīšanu vai vissezonas ganīšanu, tad šādiem dzīvniekiem ir nepieciešams nodrošināt dabīgo barības bāzi arī pēc 15. septembra, neapēsto zāli saglabāt līdz pavasarim.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts precizē noteikumu Nr. 197/2023 60.1.1. apakšpunkta redakciju, nosakot, ka atbalsta pretendents var īstenot pagarināto vai vissezonas ganīšanu līdz nākamās sezonas 1. aprīlim, ja tas ir iesniedzis atbilstošu papildinformāciju LAD EPS. Šajā gadījumā nepietiekami noganītā platība ir jānopļauj pēc 1. aprīļa.
Problēmas apraksts
2024. gada 12. februārī ir stājusies spēkā Komisijas Īstenošanas regula (ES) 2024/587, ar ko attiecībā uz laba zemes lauksaimnieciskā un vidiskā stāvokļa (LLVS) 8. standarta piemērošanu, dienu, no kuras izdevumi ir attiecināmi uz ELGF ieguldījumu, un noteikumiem par KLP stratēģisko plānu grozījumiem, kas saistīti ar dažās ekoshēmās izdarāmām izmaiņām, uz 2024. pieprasījumu gadu piešķir atkāpi no Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/2115 (turpmāk – regula 2024/587). Kā zināms, (LLVS) 8. standarta prasība ir pamatprasība, kas jāievēro lauksaimniekiem. Atbilstoši regulā 2024/587 noteiktajam agrovides un klimata jomā atbalsta pretendents ar vienu un to pašu platību vienlaikus nevar izpildīt (LLVS) 8. standarta prasību un paaugstināto agrovides un klimata prasību. Intervencē LA10.2. "Vidi saudzējošā dārzkopība" un LA11 "Bioloģiskā lauksaimniecība" ir iespējams audzēt slāpekli piesaistošās kultūras. Ja atbalsta pretendenti šajās intervencēs izvēlēsies pildīt (LLVS) 8. standarta prasību, tieši audzējot slāpekli piesaistošos kultūraugus, tad, atskaitot šo platības daļu, par atlikušo slāpekli piesaistošo kultūraugu aizņemto daļu varēs saņemt attiecīgo agrovides un klimata atbalstu.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu tiks papildināta noteikumu Nr. 197/2023
1) 43. punkta redakcija, nosakot, ka tad, ja atbalsta pretendents minētajā intervencē regulas 2021/2115 III pielikumā noteikto 8. LLVS standarta prasību īsteno saskaņā ar Komisijas 2024. gada 12. februāra Īstenošanas regula (ES) 2024/587, ar ko attiecībā uz laba zemes lauksaimnieciskā un vidiskā stāvokļa (LLVS) 8. standarta piemērošanu, dienu, no kuras izdevumi ir attiecināmi uz ELGF ieguldījumu, un noteikumiem par KLP stratēģisko plānu grozījumiem, kas saistīti ar dažās ekoshēmās izdarāmām izmaiņām, uz 2024. pieprasījumu gadu piešķir atkāpi no Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/2115, (turpmāk – regula 2024/587) 1. pantu, audzējot slāpekli piesaistošās kultūras, tad par šo platību netiek izmaksāts šo noteikumu 41.3. vai 41.6. apakšpunktā minētais atbalsts;
2) 72. punkta redakcija, nosakot, ka tad, ja atbalsta pretendents minētajā intervencē regulas 2021/2115 III pielikumā noteikto 8. LLVS standarta prasību īsteno saskaņā ar regulas 2024/587 1. pantu, audzējot slāpekli piesaistošās kultūras, tad par šo platību netiek izmaksāts šo noteikumu 71.2. apakšpunktā minētais atbalsts.
1) 43. punkta redakcija, nosakot, ka tad, ja atbalsta pretendents minētajā intervencē regulas 2021/2115 III pielikumā noteikto 8. LLVS standarta prasību īsteno saskaņā ar Komisijas 2024. gada 12. februāra Īstenošanas regula (ES) 2024/587, ar ko attiecībā uz laba zemes lauksaimnieciskā un vidiskā stāvokļa (LLVS) 8. standarta piemērošanu, dienu, no kuras izdevumi ir attiecināmi uz ELGF ieguldījumu, un noteikumiem par KLP stratēģisko plānu grozījumiem, kas saistīti ar dažās ekoshēmās izdarāmām izmaiņām, uz 2024. pieprasījumu gadu piešķir atkāpi no Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/2115, (turpmāk – regula 2024/587) 1. pantu, audzējot slāpekli piesaistošās kultūras, tad par šo platību netiek izmaksāts šo noteikumu 41.3. vai 41.6. apakšpunktā minētais atbalsts;
2) 72. punkta redakcija, nosakot, ka tad, ja atbalsta pretendents minētajā intervencē regulas 2021/2115 III pielikumā noteikto 8. LLVS standarta prasību īsteno saskaņā ar regulas 2024/587 1. pantu, audzējot slāpekli piesaistošās kultūras, tad par šo platību netiek izmaksāts šo noteikumu 71.2. apakšpunktā minētais atbalsts.
Problēmas apraksts
Eiropas Komisija ir apstiprinājusi iesniegtos KLP SP (2023.–2027.) grozījumus, kuros noteiktas labvēlīgākas izmaiņas attiecībā uz aitu un kazu saimniecībām, lai tās saņemtu atbalstu par zālāju aizņemtajām platībām intervencē LA11 "Bioloģiskā lauksaimniecība".
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu papildināta noteikumu Nr. 197/2023 67.3. apakšpunkta redakcija, kas nosaka izņēmumu par pieļaujamu mazāku dzīvnieku blīvumu uz zālāja hektāru arī attiecībā uz aitu un kazu šķirnes dzīvniekiem, jo kazu un aitu aprite gada laikā ir biežāka nekā liellopiem, tāpēc lauksaimniekiem būtu grūtības izpildīt pamatprasību par 0,4 liellopu vienību nodrošināšanu uz vienu hektāru zālāju un saņemt atbalstu.
Problēmas apraksts
Daži, galvenokārt tehniska rakstura, grozījumi ir izdarāmi, lai pilnveidotu jauno platību maksājumu intervenču administrēšanu un uzraudzību, jo LAD ir konstatējis, ka ir nepieciešams pārskatīt atsevišķus nosacījumus, tostarp sankcijas par konstatētajām neatbilstībām.
Risinājuma apraksts
Lai to nodrošinātu, noteikumu projektā paredzēts izteikt noteikumu Nr. 197 3. pielikumu jaunā redakcijā.
Problēmas apraksts
Saistībā ar intervenci LA10.5. "Zālāju biotopu apsaimniekošana" ir noteikts, ka Eiropas Savienības nozīmes zālāju biotopi un putnu dzīvotnes zālājos ietilpst vienā no sešām klasēm. Saskaņā ar noteikumu Nr. 197 2. pielikumu katrā klasē ir norādīts tajā ietilpstošais zālāju biotopu kods. Tā kā Dabas aizsardzības pārvalde ir konstatējusi nepilnības šajā biotopu kodu sadalījumā, tās ir nepieciešams novērst.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu Dabas aizsardzības pārvaldes konstatēto nepilnību novēršanu, ar noteikumu projektu noteikumu Nr. 197 2. pielikums izteikts jaunā redakcijā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Noteikumu projektam ir labvēlīga ietekme uz lauksaimniekiem, kas īsteno agrovides un klimata intervences.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Noteikumu projektam ir labvēlīga ietekme uz lauksaimniekiem, kas īsteno agrovides un klimata intervences.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R2115
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) Nr. 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (turpmāk – regula 2021/2115)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
2024R587
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2024. gada 12. februāra Īstenošanas regula (ES) 2024/587, ar ko attiecībā uz laba zemes lauksaimnieciskā un vidiskā stāvokļa (LLVS) 8. standarta piemērošanu, dienu, no kuras izdevumi ir attiecināmi uz ELGF ieguldījumu, un noteikumiem par KLP stratēģisko plānu grozījumiem, kas saistīti ar dažās ekoshēmās izdarāmām izmaiņām, uz 2024. pieprasījumu gadu piešķir atkāpi no Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/2115
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
-
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) Nr. 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (turpmāk – regula 2021/2115)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2021/2115 III pielikums
23. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību normas.
Regulas 2021/2115 III pielikums
37. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību normas.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2024. gada 12. februāra Īstenošanas regula (ES) 2024/587, ar ko attiecībā uz laba zemes lauksaimnieciskā un vidiskā stāvokļa (LLVS) 8. standarta piemērošanu, dienu, no kuras izdevumi ir attiecināmi uz ELGF ieguldījumu, un noteikumiem par KLP stratēģisko plānu grozījumiem, kas saistīti ar dažās ekoshēmās izdarāmām izmaiņām, uz 2024. pieprasījumu gadu piešķir atkāpi no Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/2115
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. pants
23. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību normas.
1. pants
37. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību normas.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Dabas aizsardzības pārvalde, Lauku atbalsta dienests, Pārtikas un veterinārais dienestsNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Tiesību akts tiks publicēts publiskajai apspriešanai.
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Lauku atbalsta dienests
- Pārtikas un veterinārais dienests
- Dabas aizsardzības pārvalde
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi