Anotācija (ex-ante)

22-TA-1133: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Valsts aizsardzības mācības un Jaunsardzes likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likumprojekts izstrādāts, lai precizētu regulējumu par valsts aizsardzības mācības un Jaunsardzes interešu izglītības programmas  īstenošanai nepieciešamajiem materiāltehniskajiem līdzekļiem, kā arī precizētu vairākus jautājumus, kas saistīti ar izglītības procesa īstenošanu -  prasības jaunsargu instruktoriem, tiesības Jaunsardzes centram veikt datu apstrādi Valsts izglītības informācijas sistēmā, personu loku, kas tiesīgas pasniegt valsts aizsardzības mācību un īstenot jaunsargu interešu izglītības programmu, kā arī prasības jaunsargu instruktoru palīgiem. Likumprojektā arī paredzēts, ka prasībā vidējā izglītības pakāpē sākot ar 2024. gada 1.septembri obligāti īstenot valsts aizsardzības mācības priekšmetu, neattieksies uz Aizsardzības ministrijas padotībā esošo profesionālās izglītības iestādi.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Grozījumi Valsts aizsardzības mācības un Jaunsardzes likumā nepieciešami, lai noteiktu par materiāltehnisko līdzekļu nodrošināšanu atbildīgās iestādes, precizētu likumā lietoto terminoloģiju nodrošinājuma jomā, kā arī precizētu vairākus jautājumus, kas saistīti ar jaunsargu interešu izglītības programmas un valsts aizsardzības mācības īstenošanu. Noteikts ar, ka prasība vidējā izglītības pakāpē obligāti īstenot valsts aizsardzības mācības priekšmetu, neattieksies uz Aizsardzības ministrijas padotībā esošo profesionālās izglītības iestādi.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Aizsardzības nozarē ir uzsākta un tiek turpināta nodrošinājuma reforma, kuras  ietvaros tiek optimizēta un padarīta efektīvāka aizsardzības nodrošinājuma sistēma. Nodrošinājuma reformas ietvaros ar 2021. gada 1. janvāri izveidota valsts pārvaldes iestāde - Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centrs (turpmāk - VALIC).
Atbilstoši Ministru kabineta 2020. gada 24. novembra noteikumu Nr. 705 “Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centra nolikums” 2. punktā noteiktajam, VALIC pamatfunkcijas ir:
1) veikt publiskos iepirkumus Aizsardzības ministrijas un tās padotībā esošo iestāžu, kā arī Nacionālo bruņoto spēku vajadzībām;
2) veikt publiskos iepirkumus valsts pārvaldes iestāžu vajadzībām saskaņā ar Ministru kabineta vai Aizsardzības ministrijas doto uzdevumu, ja iepirkuma priekšmets tiek iegādāts arī aizsardzības nozares vajadzībām;
3)  īstenot pilnu materiāltehnisko līdzekļu pārvaldību un loģistiku aizsardzības nozarē.
VALIC, pamatojoties uz aizsardzības ministra doto uzdevumu, 2022. gada sākumā uzsācis Jaunsardzes centra īstenojamo interešu izglītības programmu un valsts aizsardzības mācības nodrošināšanai nepieciešamo materiāltehnisko līdzekļu  pilnas pārvaldības un loģistikas, kā arī iepirkumu veikšanas pārņemšanu  un plāno šo procesu pabeigt līdz 2022. gada beigām.

Jaunsardzes centrs valsts aizsardzības mācību (turpmāk- VAM) īsteno vairāk kā 100 Latvijas vidējās izglītības iestādēs, un no 2024.gada 1.septembra šis mācību priekšmets vidējā izglītībā būs jāīsteno obligāti. Tāpat tiek turpināts īstenot jaunsargu interešu izglītības programmu, kuru apgūst  bērni un jaunieši visā Latvijā. Lai uzlabotu izglītības procesu, ierosināts ierosina veikt vairākus precizējumus Valsts aizsardzības mācības un Jaunsardzes likumā (turpmāk- likums).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Likuma 2. panta pirmā daļa noteic, ka Jaunsardzes centrs organizē Valsts aizsardzības mācības apguvi bērniem un jauniešiem un īsteno Jaunsardzes darbu. Likumā ir noteikts, ka:
1) VAM nometnes laikā VAM izglītojamajam izsniedzamo inventāru, tā izsniegšanas kārtību un formas tērpa lietošanas kārtību nosaka Jaunsardzes centra direktors (Likuma 5. panta trešā daļa);
2) VAM priekšmeta īstenošanai nepieciešamos mācību līdzekļus nodrošina Jaunsardzes centrs (Likuma 7. panta pirmā daļa);
4) jaunsarga un Jaunsardzes centra darbinieka formas tērpu, Jaunsardzes atšķirības zīmes un inventāru izsniedz Jaunsardzes centrs (Likuma 18. panta otrā daļa);
5) Jaunsargam, Jaunsardzes centra darbiniekam un uz Jaunsardzes centru pārvietotajam karavīram izsniedzamo inventāru un tā izsniegšanas kārtību nosaka Jaunsardzes centra direktors (Likuma 18. panta trešā daļa).
Ņemot vērā, ka VALIC pārņem likumā noteiktās apgādes funkcijas  no Jaunsardzes centra un to, ka Jaunsardzes centra iekšējie normatīvie akti un rīkojuma dokumenti nav saistoši VALIC, ir jāveic izmaiņas attiecīgajās Likuma normās.
Risinājuma apraksts
Likumā ir jāveic turpmāk minētās izmaiņas.
1. Vispārīgi jānosaka, ka VALIC veiks centralizētos iepirkumus Jaunsardzes centra īstenojamo interešu izglītības programmu un VAM nodrošināšanai nepieciešamo materiāltehnisko līdzekļu pilnu pārvaldību un loģistiku. Likums ir papildināts arī ar deleģējumu aizsardzības ministram noteikt kārtību, kādā VALIC veiks šo funkciju. Papildus ir svītrojama ikuma 18. panta otrā daļa, kas noteic, ka formas tērpu, Jaunsardzes atšķirības zīmes un inventāru izsniedz Jaunsardzes centrs.
2. Jāaizstāj likumā lietots jēdziens “inventārs” ar jēdzienu “materiāltehniskais līdzeklis” (Likuma 15. panta 2. punkts,  18. panta trešā daļa).
Jēdziens “materiāltehniskais līdzeklis” plaši tiek izmantots aizsardzības nozarē un ar to saprot dažādus priekšmetus (lietas), kas nepieciešami darba (dienesta) pienākumu izpildei. Savukārt Likumā šobrīd tiek lietots jēdziens “inventārs”. Ņemot vērā, ka nodrošinājuma funkciju vairākām Aizsardzības ministrijas padotības iestādēm, tostarp Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem, veic VALIC un uz šo procesu būs attiecināms viens iekšējais regulējums un, lai vienveidīgi piemērotu tiesību normas visā resorā ir jālieto vienveidīga terminoloģija.  
3. Likumā nav lietderīgi un nav iespējams pilnīgi uzskaitīt materiāltehniskos līdzekļus, kas nepieciešami Jaunsardzes centra īstenojamai interešu izglītības programmai un VAM nodrošināšanai. Šobrīd Jaunsardzes centra direktoram ir deleģēts noteikt Jaunsardzes centra personāla un izglītojamo apgādes normas un kārtību.  Ņemot vērā, ka šos procesus pārņem VALIC un tie būs attiecināmi ne tikai uz Jaunsardzes centru (tā personālu) vai tā izglītojamajiem, bet arī uz VALIC, ar likumprojektu aizsardzības ministram tiek deleģēts noteikt:
1) VAM apguvei nepieciešamos materiāltehniskos līdzekļus un to izsniegšanas kārtību (Likuma 5. panta trešā daļa);
2) jaunsargam, Jaunsardzes centra ierēdnim, darbiniekam un uz Jaunsardzes centru pārvietotajam profesionālā dienesta karavīram izsniedzamos materiāltehniskos līdzekļus, kā arī to izsniegšanas kārtību  (Likuma 18. panta trešā daļa).
Ar materiāltehniskajiem līdzekļiem aizsardzības nozarē saprot ne tikai formas tērpu, ekipējumu (individuālo vai kolektīvo), bet arī  ieročus, munīciju un speciālos līdzekļus. Plānots, ka VALIC pārņems arī šo materiāltehnisko līdzekļi pārvaldību un loģistiku (iegādi, glabāšanu, izsniegšanu Jaunsardzes centram, pārvadāšanu, saņemšanu atpakaļ, realizāciju vai utilizāciju).
Problēmas apraksts
Jaunsardzes centrs slēdz līgumu par interešu izglītības apguvi ar pilngadīgu jaunsargu, līgumu par dalību VAM nometnē ar pilngadīgu VAM izglītojamo, vai šo nepilngadīgo izglītojamo likumisko pārstāvi. Šajos līgumos ir atrunāta arī zaudējumu atlīdzināšana Jaunsardzes centram. VALIC pēc Jaunsardzes centra izglītojamo apgādes ar materiāltehniskajiem līdzekļiem pārņemšanas, lai rastos nepārprotams tiesisks pamats atgūt VALIC nodarītos zaudējumus, būtu jāslēdz līgumi ar Jaunsardzes centra pilngadīgajiem izglītojamajiem vai nepilngadīgo izglītojamo likumiskajiem pārstāvjiem. Ņemot vērā, ka šobrīd aptuveni ir 7600 jaunsargi un katru gadu pieaug VAM nometņu dalībnieku skaits, tad VALIC līgumsaistību nodibināšana radītu būtisku administratīvu slogu.
Jaunsardzes centra personāls ir darbinieki, ierēdņi un uz Jaunsardzes centru dienesta pienākumu izpildei pārvietotie profesionālā dienesta karavīri. VALIC darba (dienesta) pienākumu izpildei materiāltehniskos līdzekļus izsniedz visām Jaunsardzes centra personāla kategorijām.
Valsts civildienesta ierēdņu disciplināratbildības likuma 9.panta otrā daļa noteic  ierēdnim pienākumu normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos un kārtībā atlīdzināt valstij nodarīto mantisko zaudējumu. Tomēr attiecībā uz ierēdņiem, kas pilda savus pienākumus Jaunsardzes centrā, un būs nodarījuši zaudējumus VALIC ir nepieciešams specifiskāks regulējums, kas būtu analoģisks visam Jaunsardzes centra personālam, neatkarīgi no tā statusa.
Ar Jaunsardzes centra darbiniekiem noslēgtajos darba līgumos ir atrunāta zaudējumu atlīdzināšana Jaunsardzes centram. Papildus Darba likuma 86.-89. pants noteic pienākumu darbiniekam atlīdzināt nodarbinātā darba devējam nodarītos zaudējumus. Savukārt VALIC nav Jaunsardzes centra darbinieku darba devējs.
Militārā dienesta likuma 70.-74. pantā ir atrunāta karavīra nodarīto zaudējumu atlīdzināšana. Militārā dienesta likuma 71. panta pirmā daļa noteic karavīra (tostarp  dienesta pienākumu izpildei uz Jaunsardzes centru pārvietotā karavīra) pienākumu atlīdzināt iestādei, kas nodrošina karavīru apgādi ar materiāltehniskajiem līdzekļiem (VALIC), karavīra vainojamas rīcības dēļ nodarītos zaudējumus.  Šādu zaudējumu atlīdzināšanas apmēru un kārtību ir noteicis aizsardzības ministrs.
Risinājuma apraksts
Lai sekmētu VALIC izsniegto materiāltehnisko līdzekļu saudzīgu izmantošanu un nepieļautu administratīvā sloga pieaugumu, slēdzot līgumus ar Jaunsardzes centra pilngadīgo izglītojamo vai nepilngadīgā izglītojamā likumisko pārstāvi, kā arī, lai skaidri noteiktu Jaunsardzes centra personāla pienākumu atlīdzināt VALIC zaudējumus, kas nodarīti nozaudējot vai tīši bojājot VALIC izsniegto materiāltehnisko līdzekli, ieviestu visam Jaunsardzes centra personālam vienādus šādu zaudējumu atlīdzināšanas principus, neatkarīgi no šī personāla statusa, likumprojektā (likuma 18.1 pants) ir nosakāms pienākums Jaunsardzes centra pilngadīgajam izglītojamajam vai nepilngadīgā izglītojamā likumiskajam pārstāvim, kā arī Jaunsardzes centra personālam atlīdzināt VALIC izsniegtā nozaudētā vai tīši bojāta materiāltehniskā līdzekļa vērtību aizsardzības ministra noteiktajā kārtībā un apmērā.
Šis pienākums uz pilngadīgo VAM izglītojamo vai nepilngadīgā VAM izglītojamā likumisko pārstāvi būs attiecinām tikai, ja VALIC izsniegtais materiāltehniskais līdzeklis tiks nozaudēts vai tīši bojāts VAM nometnes laikā.
Problēmas apraksts
Likuma 6. panta otrās daļas 1. punkts un 12. panta otrās daļas 1. punkts nosaka, ka par valsts aizsardzības mācības un jaunsargu interešu izglītības programmas īstenotāju ir tiesīga būt persona ar augstāko izglītību un pedagoga profesionālo kvalifikāciju. Tā kā likumā nav konkrēti noteikts, kādai jābūt šai augstākajai izglītības, prasība var tikt interpretēta ļoti plaši, piemērojot Ministru kabineta 2018. gada 11. septembra noteikumos Nr. 569 "Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 569) noteikto. Tomēr, ņemot vērā valsts aizsardzības mācības un jaunsargu interešu izglītības programmas specifiku, tiek rosināts noteikts, ka jaunsargu instruktoram, jābūt vai jāapgūst augstākā izglītība pedagoģijā, izglītības zinātnē vai citā jomā, ja attiecīgā studiju programma nodrošina skolotāja kvalifikācijas ieguvi.
Praksē mēdz būt situācijas, kad jaunsargu instruktors īslaicīgi nevar pildīt savus pienākumus. Ne vienmēr jaunsargu instruktoru var aizvietot cits jaunsargu instruktors, tāpēc nosakāms, ka izglītības programmu var īstenot arī Jansardzes centra norīkota persona, pie nosacījuma, ka tai ir likumā noteiktā izglītība un profesionālā kvalifikācija.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu, ka VAM un jaunsargu interešu izglītības programmu pasniedz augsti profesionāli sagatavotas personas, ierosināts Likumā noteikt, ka jaunsargu instruktoram, jābūt iegūtai vai jāapgūst augstākā izglītība pedagoģijā, izglītības zinātnē vai citā jomā, ja attiecīgā studiju programma nodrošina skolotāja kvalifikācijas ieguvi.
Problēmas apraksts
Likuma 14. panta pirmā daļa nosaka vismaz 16 gadu vecumu kā vecuma ierobežojuma jaunsargu instruktora palīgam un Jaunsardzes centra direktora noteiktā sagatavotības līmeņa sasniegšanu. Programmas īstenošanas laikā ir secināms, ka jaunsargs ir spējīgs būt pietiekami kompetents, lai jaunsargu instruktora vadībā vai uzraudzībā kā jaunsargu instruktora palīgs sniegtu atbalstu interešu izglītības programmas īstenošanā Jaunsardzē vai valsts aizsardzības mācības īstenošanā vēl pirms 16 gadu vecuma sasniegšanas. No šī secinājuma izriet, ka Likumā noteiktais vecuma ierobežojums ir lieks un tā svītrošana atvieglotu jaunsargu instruktora palīga prasības nesamazinot atbalsta pienesumu interešu izglītības programmas īstenošanā Jaunsardzē vai valsts aizsardzības mācības īstenošanā, kā arī motivētu jaunsargus aktīvāk iesaistīties Jaunsardzē.
Risinājuma apraksts
Lai jaunsarga vecums nebūtu šķērslis jaunsargu instruktora vadībā un uzraudzībā kā jaunsargu instruktora palīgam sniegt atbalstu interešu izglītības programmas īstenošanā Jaunsardzē vai valsts aizsardzības mācības īstenošanā, Likuma 14. panta pirmajā daļā jāveic grozījumi kā vienīgo kritēriju jaunsargu instruktoru palīgam nosakot to, ka jaunsargam jāsasniedz noteikts sagatavotības līmenis.
Problēmas apraksts
Neskatoties uz to, ka Jaunsardzes centrs īsteno mācību priekšmetu vidējā izglītībā, šobrīd tas nevar saņemt un ievadīt informāciju Valsts izglītības informācijas sistēmā.
Risinājuma apraksts
Tiek rosināts papildināt likuma 2.pantu ar jaunu daļu, kas nosaka, ka Jaunsardzes centram tā funkciju nodrošināšanai izglītības jomā ir tiesīgs veikt datu apstrādi Valsts izglītības informācijas sistēmā, kā arī apziņot  izglītības iestāžu dibinātājus, izglītības iestādes un tajās reģistrētos pilngadīgos izglītojamos un nepilngadīgo izglītojamo vecākus, kā arī pedagogus.
Problēmas apraksts
2021.gadā Aizsardzības ministrija pakļautībā tika izveidota profesionālās izglītības iestāde - Pulkveža Oskara Kalpaka profesionālā vidusskola. Skolas īstenotā profesionālās izglītības programma nodrošina jaunākā militārā instruktora kvalifikācijas iegūšanu. Lai apgūtu jaunākā  militārā instruktora kvalifikāciju  profesionālo kompetenču moduļos vai profesionālajos mācību priekšmetos jāmācās nepilnas 3000 mācību stundas. Izglītības iestādē īstenojamā profesionālās izglītības programma  pilnībā aptver visus VAM noteiktos mācību rezultātus, attiecīgi likumā paredzams izņēmums.  Papildus arī nosakāms, ka izglītojamie, kuri uzsākuši mācības Pulkveža Oskara Kalpaka profesionālajā vidusskolā, izslēdzami no Jaunsardzes.
Risinājuma apraksts
Tiek rosināts precizēt Likuma 4.panta pirmo daļu, nosakot, ka Aizsardzības ministrijas pakļautībā esošajā profesionālajai vidusskolai izņēmumu. Precizējams arī Likuma 17.pants, nosakot, ka līgumu par dalību Jaunsardzē izbeidz, ja jaunsargs uzsācis mācības Aizsardzības ministrijas pakļautībā esošajā profesionālajā vidusskolā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • skolēni
  • - nepilngadīgo jaunsargu un valsts aizsardzības mācības nometņu dalībnieku likumiskie pārstāvji; -jaunsargi un valsts aizsardzības mācības nometņu dalībnieki, kuri ir pilngadīgi - jaunsargu instruktori; - Jaunsardzes centra darbinieki, ierēdņi un uz Jaunsardzes centru dienesta pienākumu izpildei pārvietotie profesionālā dienesta karavīri;
Ietekmes apraksts
Lai sekmētu VALIC izsniegto materiāltehnisko līdzekļu saudzīgu izmantošanu un nepieļautu administratīvā sloga pieaugumu, slēdzot līgumus ar Jaunsardzes centra pilngadīgo izglītojamo vai nepilngadīgā izglītojamā likumisko pārstāvi, kā arī, lai skaidri noteiktu Jaunsardzes centra personāla pienākumu atlīdzināt VALIC zaudējumus, kas nodarīti nozaudējot vai tīši bojājot VALIC izsniegto materiāltehnisko līdzekli, ieviestu visam Jaunsardzes centra personālam vienādus šādu zaudējumu atlīdzināšanas principus, neatkarīgi no šī personāla statusa, likumprojektā (likuma 18.1 pants) ir nosakāms pienākums Jaunsardzes centra pilngadīgajam izglītojamajam vai nepilngadīgā izglītojamā likumiskajam pārstāvim, kā arī Jaunsardzes centra personālam atlīdzināt VALIC izsniegtā nozaudētā vai tīši bojāta materiāltehniskā līdzekļa vērtību aizsardzības ministra noteiktajā kārtībā un apmērā.
Šis pienākums uz pilngadīgo VAM izglītojamo vai nepilngadīgā VAM izglītojamā likumisko pārstāvi būs attiecinām tikai, ja VALIC izsniegtais materiāltehniskais līdzeklis tiks nozaudēts vai tīši bojāts VAM nometnes laikā.
Papildus uz jaunsargu instruktoriem attieksies izmaiņas regulējumā par darba ienākumu veikšanai nepieciešamo izglītību, kur turpmāk paredzēts noteikt, ka jaunsargu instruktoriem nepieciešama augstākā izglītība pedagoģijā, izglītības zinātnē vai citā jomā, ja studiju programa paredz skolotāja kvalifikācijas iegūšanu.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Iestāžu funkciju un uzdevumu izpildes pārdale, amata vietu pārdale un finansējuma pārdale notiek aizsardzības resorā tam piešķirtā valsts aizsardzības budžeta ietvaros. Aizsardzības resora iestāžu funkciju pārdales ietvaros no Jaunsardzes centra uz Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centru tika pārdalītas 9 amata vietas.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Aizsardzības ministrija, Jaunsardzes centrs, Pulkveža Oskara Kalpaka profesionālā vidusskola, Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centrs
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centrs
  • Jaunsardzes centrs
  • Pulkveža Oskara Kalpaka profesionālā vidusskola
  • Aizsardzības ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Jaunsardzes centram sašaurināsies funkcijas un uzdevumi, bet Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centram pieaugs ierasto funkciju apjoms, veicot Jaunsardzes centra īstenojamo interešu izglītības programmu un VAM nodrošināšanai nepieciešamo materiāltehnisko līdzekļu  pilnu pārvaldību un loģistiku, kā arī veicot iepirkumu Jaunsardzes centra vajadzībām.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Pārņemot Jaunsardzes centra īstenojamo interešu izglītības programmu un VAM nodrošināšanai nepieciešamo materiāltehnisko līdzekļu  pilnu pārvaldību un loģistiku, šie iepriekš Jaunsardzes centrā veiktie procesi VALIC tiks pārskatīti, pielāgojot tos VALIC jau veicamajiem procesiem bet tos, kurus nevar pielāgot – tiks izveidoti jauni procesi.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
VALIC izveides un darbības mērķis ir vērsts uz iepirkumu un materiāltehnisko līdzekļu pilnas pārvaldības un loģistikas optimizāciju aizsardzības nozarē.
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Likumā paredzēts noteikt, ka Jaunsardzes centram tā funkciju nodrošināšanai ir tiesības apstrādāt datus Valsts izglītības informācijas sistēmā. 

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi