Anotācija (ex-ante)

23-TA-3294: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 24. oktobra noteikumos Nr. 609 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.1. reformu un investīciju virziena "Produktivitātes paaugstināšana caur investīciju apjoma palielināšanu P&A" 5.1.1.r. reformas "Inovāciju pārvaldība un privāto P&A investīciju motivācija" 5.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai" trešās kārtas īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 24. oktobra noteikumos Nr. 609 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.1. reformu un investīciju virziena "Produktivitātes paaugstināšana caur investīciju apjoma palielināšanu P&A" 5.1.1.r. reformas "Inovāciju pārvaldība un privāto P&A investīciju motivācija" 5.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai" trešās kārtas īstenošanas noteikumi"" (turpmāk - MK noteikumu projekts) izstrādāts, lai veiktu tehniskus precizējumus, lai novērstu normu interpretēšanas riskus, kā arī nodrošinātu pārizdotās de minimis regulas normu iekļaušanu un precizētu atbalstāmās un neatbalstāmās darbības.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK noteikumu projekta mērķis ir precizēt atbalstāmās darbības un attiecināmas izmaksas, lai nodrošinātu pilnvērtīgu investīcijas ieviešanu, kā arī pārņemt jaunās de minimis regulas nosacījumus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabinets 2023. gada 24. oktobrī apstiprināja Ministru kabineta noteikumus Nr. 609 “Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.1. reformu un investīciju virziena “Produktivitātes paaugstināšana caur investīciju apjoma palielināšanu P&A” 5.1.1.r. reformas “Inovāciju pārvaldība un privāto P&A investīciju motivācija” 5.1.1.2.i. investīcijas “Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai” trešās kārtas īstenošanas noteikumi” (turpmāk - Noteikumi Nr. 609), kuru mērķis ir nodrošināt finansējumu sadarbības tīklu dalībnieku internacionalizācijai un privāto pētniecības un attīstības investīciju apjoma palielināšanai. Atbalsta programma paredz sniegt sīkiem (mikro), maziem, vidējiem un lieliem komersantiem, tai skaitā valsts kapitālsabiedrībām un pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijām atbalstu līdz 50 000 euro (sadarbības veicināšanai starp komersantiem un pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijām, jaunu produktu mērogošanai, izcilības veicināšanai uzņēmējdarbībā un pasākumiem nozares popularizēšanai u.c. aktivitātēm).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr. 609 iekļautas de minimis atbalsta normas, kuras 2023. gada 31.decembrī zaudējušas spēku, lai nodrošinātu atbilstošu atbalsta sniegšanu, nepieciešams precizēt de minimis atbalsta nosacījumus atbilstoši pārizdotajai de minimis regulai. Vienlaikus, lai nodrošinātu pilnvērtīgu atbalsta programmas ieviešanu, nepieciešams precizēt atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas. 
Risinājuma apraksts
Pēc Ekonomikas ministrijas (turpmāk - nozares ministrija) ierosinājuma un nozares asociāciju priekšlikumiem MK noteikumu projekts paredz:

1. pārņemt jaunās de minimis regulas nosacījumus
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352/1) (turpmāk – Komisijas Regula Nr. 1407/2013) ar 2023. gada 31. decembri izbeidz savu darbību un ar 2024. gada 1. janvāri stājas spēkā Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas Regula Nr. 2023/2831). Lai nodrošinātu atbalsta piešķiršanu atbilstoši Komisijas Regulas Nr. 2023/2831nosacījumiem, ar MK noteikumu projektu tiek veikti precizējumi. Pēc būtības atbalsta programmas ietvaros de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumi nemainās. Komisijas Regulā Nr.2023/2831, salīdzinot to ar Komisijas Regulu Nr.1407/2013, ir šādas atšķirības - robežlielums de minimis atbalstam, kuru viens vienots uzņēmums jebkurā triju gadu periodā var saņemt vienā dalībvalstī, ir palielināts no 200 000 EUR līdz 300 000 EUR, trīs gadu laikposms noteikts kā slīdošs periods, tas ir, turpmāk de minimis atbalsta kopsumma, ko viena dalībvalsts piešķir vienam vienotam uzņēmumam, nevienā trīs gadu periodā no tā piešķiršanas brīža nedrīkst pārsniegt noteikto robežlielumu.
Vienlaikus, lai nodrošinātu atbilstošu Komisijas Regula Nr. 2023/2831 piemērošanu un skaidru tiesību normu piemērošanu Noteikumi Nr. 609 papildināti ar jaunu punktu, kas paredz, ka komercdarbības atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja tiek skaidri nodalītas atbalstāmās darbības, gan ar to īstenošanu saistītās finanšu plūsmas no citu darbības nozaru darbībām un finanšu plūsmām.

2. precizēt atbalstāmo darbības un attiecināmās izmaksas 
Pēc nozares ministrijas diskusijām ar uzņēmumus pārstāvošajām organizācijām tika konstatēts, ka pilnvērtīgai sadarbības tīklu konkurētspējas nodrošināšanai un Latvijas tēla popularizēšanai nepieciešams papildināt atbalstāmās darbības ar jaunu produktu sertificēšanu un starptautisku izstāžu un pasākumu organizēšanu. Precizētās atbalstāmās darbības nodrošinās efektīvāku jaunu produktu mērogošanu procesu programmas ietvaros, ņemot vērā, ka jaunu produktu sertificēšana ir svarīgs posms, lai īstenotu citas aktivitātes, kā piemēram, jaunu biznesa kontaktu meklēšana un veidošana. Vienlaikus, starptautisku izstāžu un pasākumu organizēšana viedās specializācijas jomā, kurās piedalās ārvalstu apmeklētāji vai ārvalstu dalībnieki, sniegs nozīmīgu pienesumu sadarbības tīklu programmas popularizēšanai un kopējai internacionalizācijas un sadarbības veicināšanai. Vienlaikus, lai nodrošinātu sadarbības tīklam un sadarbības tīkla dalībniekam iespējas piedalīties un attiecināt izmaksas arī par dalību starptautiskās izstādēs Latvijā precizētas attiecināmās attiecināmās izmaksas dzēšot vārdu "ārvalstīs".
Attiecībā uz starptautisku izstāžu un pasākumu organizēšanu ir šādas attiecināmās izmaksas - norises telpu, tehniskā aprīkojuma pakalpojuma, mārketinga materiālu kā bukletu, baneru vai videoklipu izstrādes un izgatavošanas, satura izstrādes, tulkošanas pakalpojumu, transporta pakalpojumu nodrošināšanas izmaksas, izmaksas saistībā ar pasākuma popularizēšanu digitālajā vidē, tai skaitā pasākuma tiešraides nodrošināšana un citas izmaksas. Vienlaikus, sadarbības tīkla dalībniekam ir attiecināmas izmaksas, kas saistītas ar produktu sertificēšanu.  

3. papildināt sadarbības tīkla uzkrājamo datus 
Lai nodrošinātu efektīvu sadarbības tīkla sasniegto rezultātu izvērtējumu, tai skaitā viedās specializācijas jomu monitoringu, Noteikumu Nr. 609 papildināti ar šādiem uzkrājamajiem datiem: jaunradīto tehnoloģiju skaits, jaunradīto produktu (preces un pakalpojumi, kas nav tehnoloģijas) skaits, patentu un patentu pieteikumu skaits, licences un licences līgumu skaits, preču zīmju (ieskaitot kolektīvās zīmes) un sertifikācijas zīmju skaits, reģistrētu dizainparaugu skaits. Vienlaikus, lai atvieglotu informācijas apriti, sadarbības tīkls uzkrātos datus iesniedz Kohēzijas politikas vadības informācijas sistēmā kopā ar progresa pārskatiem, nodrošinot informācijas periodiskumu un vieglu pieejamību. Nozares ministrija minētos datus izmanos ikgadējā monitoringa sagatavošanā, tādējādi vērtējot Nacionālās industriālās politikas 2021.-2027.gadam īstenošanas gaitu un turpmāk attīstāmos virzienus.

4. precizēt principa "nenodarīt būtisku kaitējumu" nosacījumu piemērošanu
Lai nodrošinātu atbilstību principam "nenodarīt būtisku kaitējumu" un piemērotu vienādas prasības visās nozares ministrijas izstrādātajās atbalsta programmās Noteikumi Nr. 609 papildināti ar diviem jauniem apakšpunktiem: "darbības, kas saistītas ar fosilo kurināmo, tostarp tā pakārtota izmantošana, tai skaitā projektus elektroenerģijas vai siltuma ražošanā, kā arī saistīto pārvades un sadales infrastruktūru, izmantojot dabasgāzi" un "darbībām saskaņā ar kvotu tirdzniecības sistēmu, lai sasniegtu prognozētās CO2 emisijas". Minētie nosacījumi ir apstiprināti līdz ar Noteikumu Nr. 609 apstiprināšanu (41.punktā), bet ar MK Noteikumu projektu tie tiek integrēti Noteikumu Nr.609 24.punktā.

5. tehniskos grozījumus
  - atbilstoši Latvijas Atveseļošanas fonda plāna Darbības kārtībā noteiktajiem mērķiem un uzraudzības rādītājiem precizēti Noteikumu Nr. 609 15.1. un 15.2. apakšpunkti, mainīti vārdi "piešķirt aģentūras atbalstu" uz "apstiprinātas saistības" un precizēts mērķa un uzraudzības rādītāja sasniegšanas termiņš. Vārdi "apstiprinātās saistības" saprotami kā noslēgts līgums par projekta īstenošanu starp projekta iesniedzēju un Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (turpmāk - aģentūra);
  - pēc citu Ministru kabineta noteikumu saskaņošanas procesā saņemtajiem norādījumiem precizēts Noteikumu Nr. 609 25. punkts, dzēšot vārdus "neapstrīdams un" un apvienojot 25.2. un 25.5. apakšpunktus, precizēts Noteikumu Nr. 609 72.3. apakšpunkts, pievienojot atsauci uz likumu "Par nodokļiem un nodevām" un pievienojot vārdus "tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu";
  - nodrošinot skaidrākas tiesību normas, precizēts Noteikumu Nr. 609 21.8. apakšpunkts, pievienojot atsauci uz Zinātnisko institūciju reģistru. 
  - nodrošinot skaidrākas tiesību normas precizēti Noteikumu Nr. 609 39.6.1., 39.6.2., 39.6.3. un 42.1.11. apakšpunkti, aizstājot vārdu "inovāciju" ar vārdiem "sadarbības veicināšanas". Noteikumu projekta ietvaros atbalstu plānots sniegt sadarbības tīkla izcilības veicināšanai uzņēmējdarbībā, tai skaitā konsultāciju saņemšanu, pārstāvniecības nodrošināšanu un konsultāciju saņemšanu par projektu pieteikumu sagatavošanu, tādas atbalsta programmās, kas uzskatītas Noteikumu Nr. 609 39.6.1., 39.6.2. un 39.6.3. apakšpunktos, kā ar līdzīgās Eiropas Savienības līmeņa inovāciju programmās, ar ko saprotama iesaiste Eiropas Savienības līmeņa sadarbības veicināšanas programmās, kā piemēram, Interreg, LIFE u.c., nevis Latvijas līmeņa inovāciju programmās;
  - svītrot Noteikumu Nr. 609 41.8., 41.9. un 41.10. apakšpunktus, ņemot vērā, ka atbalsts Noteikumu Nr. 609 ietvaros tiek sniegts atbilstoši Komisijas regulai Nr. 2023/2831 un tajā iekļautajām normām attiecībā uz atbalstāmajām un neatbalstāmajām darbībām. Attiecīgi, neatbalstāmās darbības, kas noteiktas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu 1. panta 2. un 3. punktā un 13. pantā nav attiecināmas;
  - precizēts Noteikumu Nr. 609 47. punkts, nodrošinot, ka attiecināmo izmaksu ierobežojums projekta vadības un administrēšanas izmaksām - 35 procenti, tiek piemērots arī iepērkot pakalpojumu ārpakalpojumā. Pēc nozares pārstāvošo uzņēmumu organizāciju paustā viedokļa izmaksu slieksnis ir paaugstināts, tādējādi nodrošinot efektīvu projektu ieviešanu;
  - precizēts Noteikumu Nr. 609 56.6.3. apakšpunkts, pievienojot atsauci uz MK noteikumu projekta 41.1 punktu.

MK noteikumu projektā tiek noteikts, ka aģentūras lēmums par sadarbības tīkla apstiprināšanu ir lēmums, kas paredz publiskā finansējuma sadali. Attiecīgi ar šo tiek noteikts, ka amatpersonas statuss tiek noteikts aģentūras amatpersonām. Savukārt attiecībā uz sadarbības tīklu, lēmumu pieņemšanas process pēc līguma slēgšanas ar aģentūru ir iekšējā procedūra, un tā paredz noteiktu kārtību, kādā tiek sasniegti projekta mērķi un sasniedzamie rādītāji. Sadarbības tīkls izvērtē sadarbības tīkla dalībnieka atbilstību Komisijas regulai Nr. 2023/2831  un pieņem lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu. Par atbalsta piešķiršanas dienu uzskatāma diena, kad sadarbības tīkls ir pieņēmis lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu sadarbības tīkla dalībniekam. Lēmuma pieņemšanas brīdis ir aģentūras un sadarbības tīkla līguma slēgšanas diena.

MK noteikumu projekta ietvaros procedūru tehniska neatbilstība neietekmēs projektu iesniegumu vērtēšanu pēc būtības, tomēr līdz līguma par projekta īstenošanu noslēgšanai projekta iesniedzējam būs nepieciešams iesniegt precizētu atbalsta piešķiršanas kārtību. 
Projektu iesniegumu atlase notika no 2023. gada 28. novembra līdz š.g. 15. janvārim, tika iesniegti 11 projekta iesniegumi. Pašlaik notiek projektu iesniegumu vērtēšana. MK noteikumu projektā paredzētās normas ir izstrādātas, balstoties uz nozares ministrijas sarunām ar nozares pārstāvošo uzņēmumu organizācijām ar mērķi pilnveidot atbalsta nosacījumus. Papildus, lai nodrošinātu informācijas pieejamību un vienādus nosacījumus visiem projekta iesniedzējiem pēc MK noteikumu projekta apstiprināšanas nozares ministrija atkārtoti informēs projekta iesniedzējus par grozījumiem. Turklāt jāņem vērā, ka MK Noteikumu projekts paredz papildus atbalsta iespējas par labu projekta iesniedzējiem un to atbalstāmajiem sadarbības tīkla dalībniekiem, t.i., atbilstoši Komisijas Regulai Nr. 2023/2831 būs pieejams lielāks de minimis atbalsta apmērs. Vienlaikus, projekta īstenošanas gaitā projekta iesniedzējam ir iespēja precizēt darbības plānu iekļaujot tajā precizētās atbalstāmās darbībās un attiecinot ar to īstenošanu saistītās izmaksas, ja tas būs nepieciešams veiksmīgai projekta īstenošanai. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
  • Projekta iesniedzējs (biedrība vai nodibinājums)
Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekts radīs pozitīvu ietekmi mazajiem, vidējiem un lieliem uzņēmumiem, nodrošinot valsts atbalsta saņemšanas iespējas, kas nepieciešamas internacionalizācijai un privāto pētniecības un attīstības investīciju apjoma palielināšanai.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekts vērsts uz pārizdotās de minimis regulas normu pārņemšanu atbalsta sniegšanā, vienlaikus, veicot precizējumus atbalstāmajās darbībās un attiecināmajās izmaksās. 

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
-

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts radīs pozitīvu ietekmi mazajiem, vidējiem un lieliem uzņēmumiem, nodrošinot valsts atbalsta saņemšanas iespējas, kas nepieciešamas internacionalizācijai un privāto pētniecības un attīstības investīciju apjoma palielināšanai. 5.1.1.2.i. investīcijas trešās kārtas ietvaros sīkajiem (mikro), mazajiem, vidējiem un lielajiem komersantiem, tai skaitā kapitālsabiedrībām un pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijām ir iespējams saņemt atbalstu, kas sekmētu sadarbības tīkla dalībnieku eksporta apjoma un eksportspējas palielināšanos.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekts radīs pozitīvu ietekmi mazajiem, vidējiem un lieliem uzņēmumiem, nodrošinot valsts atbalsta saņemšanas iespējas, kas nepieciešamas internacionalizācijai un privāto pētniecības un attīstības investīciju apjoma palielināšanai. Tiek plānots, ka MK noteikumu projekta ietvaros tiks atbalstīti vismaz 12 projekta pieteikumi, nefinanšu atbalstu saņēmušo komersantu skaits būs vismaz 400, tāpat nodrošināts eksporta apjoma pieaugums atbalstītajos uzņēmumos divus gadus pēc atbalsta saņemšanas 100 milj. euro apmērā, organizētas 1000 vizītes pie sadarbības partneriem, t.sk., tirdzniecības misijas un veikti vismaz 60 tirgus pētījumi.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Komersantiem projekta ietvaros būs iespējas izveidot jaunas darba vietas un saņemt par tām atbalstu, lai nodrošinātu jaunu produktu laišanu tirgū, tā būs pozitīva ietekme uz nodarbinātību.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
16 472,40
visi uzņēmumi
neietekmē
Projekta iesniedzējs (biedrība vai nodibinājums)
palielinās
Vērtības nozīme:
1 372,70
euro
1,00
mēnesis
12
skaits
1
reizes
16 472,40
Aprēķins attiecas uz projekta iesniedzējiem, kas iesniedz projekta iesniegumu CFLA. Administratīvo izmaksu pamatojumam tiek ņemti vērā Centrālās statistikas pārvaldes 2022.gada dati "Vidējā neto darba samaksa" - 1372.70 euro.
Kopā
16 472,40

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2022. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2022. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 6. panta 3. punkts 
Noteikumu projekta 85. punkts
Pārņemtas pilnībā
Paredz stingrākas prasības 
Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 6. panta 7. punkts 
Noteikumu projekta 85. punkts
Pārņemtas pilnībā
Paredz stingrākas prasības 
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, Finanšu ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera", Latvijas Darba devēju konfederācija, Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija, Latvijas Veselības Tūrisma Klasteris, Latvijas Drošības un aizsardzības industriju federācija, Mašīnbūves un metālapstrādes rūpniecības asociācija, LATVIJAS KOKA BŪVNIECĪBAS KLASTERIS, Latvijas Poligrāfijas uzņēmumu asociācija, Gaujas Nacionālā parka tūrisma biedrība, Zaļo un Viedo Tehnoloģiju Klasteris, AUTO ASOCIĀCIJA, Vieglās rūpniecības uzņēmumu asociācija, LATVIJAS LOĢISTIKAS ASOCIĀCIJA, RĪGAS TIRDZNIECĪBAS UN RŪPNIECĪBAS KAMERA, Latvijas Elektrotehnikas un elektronikas rūpniecības asociācija, Latvijas Ķīmijas un farmācijas uzņēmēju asociācija, Latvijas, Informācijas tehnoloģiju klasteris, CLEANTECH LATVIA
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Sabiedrības līdzdalība tiks nodrošināta 12.01.2024 - 25.01.2024

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
-
8. Cita informācija
-
-

7.5. Cita informācija

Noteikumu projekts neparedz radīt papildus administratīvo slogu. 
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi