Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
22-TA-3277: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Pasākumi Covid-19 pandēmijas seku mazināšanai" 13.1.4. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi kultūras jomā" pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas "Atbalsts profesionālām nevalstiskām kultūras nozares organizācijām" īstenošanas noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots, pamatojoties uz Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda vadības likuma (turpmāk – Vadības likums) 20.panta 6. un 13.punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir nodrošināt darbības programmas „Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk – darbības programma) prioritārā virziena „Pasākumi Covid-19 pandēmijas seku mazināšanai” 13.1.4.specifiskā atbalsta mērķa „Atveseļošanas pasākumi kultūras jomā” (turpmāk – 13.1.4.SAM) pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas „Atbalsts profesionālām nevalstiskām kultūras nozares organizācijām” īstenošanas uzsākšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Lai Eiropas Savienības dalībvalstis varētu pretendēt uz REACT-EU finansējumu kā vidēja termiņa Covid-19 krīzes seku mazināšanas atbalstu, sniedzot papildu finansējumu 2014.-2020.gada plānošanas perioda ietvaros, tika izstrādāti grozījumi darbības programmā, integrējot tajā papildu pasākumus, ko paredzēts līdzfinansēt no REACT-EU līdzekļiem, kas ir apstiprināti ar Ministru kabineta 2021.gada 8.jūnija rīkojumu Nr.406 „Grozījumi Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmā „Izaugsme un nodarbinātība”” (turpmāk – Rīkojums Nr.406).

Ar Eiropas Komisijas 2021.gada 30.jūnija lēmumu Nr.C(2021) 4954, darbības programmas grozījumi ir apstiprināti Eiropas Komisijā. Dalībvalstis uz finansējumu var pretendēt saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2020.gada 23.decembra regulu (ES) Nr.2020/2221, ar ko Regulu (ES) Nr.1303/2013 groza attiecībā uz papildu resursiem un īstenošanas kārtību, lai palīdzētu veicināt ar Covid-19 pandēmiju un tās sociālajām sekām saistītās krīzes seku pārvarēšanu un sagatavoties zaļai, digitālai un noturīgai ekonomikas atveseļošanai (REACT-EU), uz kā pamata dalībvalstis var pretendēt uz REACT-EU finansējumu (turpmāk – Komisijas regula Nr.2020/2221).

Atbilstoši Komisijas regulas Nr.2020/2221 nosacījumiem darbības programmā atbalsts novirzāms tādiem pasākumiem, kas palīdzētu Latvijai pārvarēt Covid-19 pandēmijas izraisītās krīzes sekas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Covid-19 pandēmijas izraisītā ārkārtējā situācija un ar tās izplatības ierobežošanu saistītie pasākumi Latvijā, līdzīgi kā citviet pasaulē, ir būtiski ietekmējuši kultūras un radošās nozares, kur strādājošo radošo personu un organizāciju darbība tikusi pilnībā apturēta.
Risinājuma apraksts
Ar darbības programmas grozījumiem (Eiropas Komisijas 2021.gada 30.jūnija lēmums Nr.C(2021) 4954) darbības programma ir papildināta ar 13.1.4.SAM, kura ietvaros paredzēts sniegt atbalstu kultūras un radošajām nozarēm krīzes seku pārvarēšanai gan tās laikā, gan arī pēc tās.

13.1.4.SAM īstenošana tiek nodrošināta šādu atlases kārtu ietvaros:
1. pirmā atlases kārta „Atbalsts profesionālām nevalstiskām kultūras nozares organizācijām” (turpmāk – pirmā atlases kārta);
2. otrā atlases kārta „Daudzpusīgas profesionālās mākslas pieejamības nodrošināšana nacionālas vai reģionālas nozīmes attīstības centros Latvijā” (turpmāk – otrā atlases kārta);
3. trešā atlases kārta „Atbalsts kino industrijas uzņēmumiem, veicinot to profesionālo kapacitāti un izaugsmi” (turpmāk – trešā atlases kārta).

Darbības programmā noteiktās rādītāju vērtības tiks paredzēts sasniegt trīs atlases kārtu ietvaros, katras kārtas Ministru kabineta noteikumos un vērtēšanas kritērijos paredzot minimālo sasniedzamo rādītāju vērtību. Katras atlases kārtas īstenošanai paredzēts izstrādāt atsevišķus Ministru kabineta noteikumus, ar šo Projektu tiek noteikti 13.1.4.SAM pirmās atlases kārtas īstenošanas noteikumi.

Projekts paredz noteikt:
13.1.4.SAM pirmās atlases kārtas finansējuma saņēmējus, kurus Kultūras ministrija noteica, izvērtējot kultūras nevalstisko organizāciju atbilstību diviem kritērijiem:
1. organizācija atbilst Radošo personu statusa un profesionālo radošo organizāciju likuma 3.panta vai 9.panta nosacījumiem un ir iekļauta Kultūras ministrijas profesionālo radošo organizāciju reģistrā (https://www.km.gov.lv/lv/media/1162/download?attachment).
Profesionālo radošo organizāciju īpašo lomu kultūras ekosistēmā nosaka Radošo personu statusa un profesionālo radošo organizāciju likums. Līdz ar to no kultūrpolitikas viedokļa ir svarīga abiem izvirzītajiem kritērijiem atbilstošo NVO darbības ilgtspēja, kas tiek panākta, īstenojot projektā aprakstīto atbalsta mehānismu;
2. organizācijai ir deleģēta ar valsts kultūrpolitiku saistītu valsts pārvaldes uzdevumu izpilde (https://www.km.gov.lv/lv/lidzdarbibas-ligumi-1), papildus vērtējot, vai to veiktais valsts pārvaldes uzdevums atbilst Nacionālajā attīstības plānā 2021.-2027.gadam, Kultūrpolitikas pamatnostādnēs 2022.-2027.gadam „Kultūrvalsts” un Kultūrpolitikas pamatnostādnēs 2014.-2020.gadam „Radošā Latvija” noteiktajiem uzdevumiem.

Nosakot projektu iesniedzēju lokā profesionālās radošās organizācijas un profesionālo radošo organizāciju apvienības, Kultūras ministrija ņēma vērā, ka:
1) profesionālo radošo organizāciju darbības mērķis atbilstoši Radošo personu statusa un profesionālo radošo organizāciju likuma 3.panta pirmajā daļā noteiktajam ir veicināt noteiktas radošās jomas un Latvijas garīgās un materiālās kultūras attīstību, kā arī sekmēt sabiedrības kultūras vajadzību apmierināšanu un attiecīgajā radošajā jomā strādājošo personu radošo darbību un mākslas darbu izplatīšanu;
2) vienlaikus Radošo personu statusa un profesionālo radošo organizāciju likuma 3.panta otrajā daļā noteiktie uzdevumi paredz pienākumu aizsargāt radošo personu profesionālās un sociālās tiesības.

Kultūras ministrija projektu iesniedzēju lokā iekļāva nevalstiskās organizācijas, kurām Kultūras ministrija ir deleģējusi ar valsts kultūrpolitiku saistītus valsts pārvaldes uzdevumus, lai īstenotu 13.1.4.SAM pirmās atlases kārtas mērķi, kas paredz veicināt plašāku kultūras pakalpojumu pieejamību, tādējādi radot pozitīvu ietekmi uz vietējām kopienām, kā arī reģionālās kultūrvides aktivizēšanos un ekonomisko attīstību.

Līgumi par valsts pārvaldes uzdevumu deleģēšanu var tikt slēgti, pamatojoties uz ārējo normatīvo aktu, vai atklāta konkursa ietvaros. Kultūras ministrija konkursu par valsts pārvaldes uzdevumu deleģēšanu rīko atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likumam un Ministru kabineta 2014.gada 17.jūnija noteikumiem Nr.317 “Kārtība, kādā tiešās pārvaldes iestādes slēdz un publisko līdzdarbības līgumus, kā arī piešķir valsts budžeta finansējumu privātpersonām valsts pārvaldes uzdevumu veikšanai un uzrauga piešķirtā finansējuma izlietojumu”, tostarp vērtējot kultūras organizāciju iepriekšējo pieredzi līdzvērtīgu uzdevumu nodrošināšanā. Saskaņā ar 2018.gadā veikto pētījumu “Pētījums par kultūras jomas nevalstisko organizāciju sociāli ekonomisko ietekmi” viena no sistēmiski nozīmīgo NVO pazīmēm ir tām deleģētu valsts pārvaldes uzdevumu izpilde. Līdz ar to secināms, ka valsts pārvaldes uzdevumu deleģēšanas esamība var tikt izmantota kā priekšatlases kritērijs, lai sniegtu atbalstu Latvijas kultūras ekosistēmai visnozīmīgākajām NVO.

Atbilstoši iepriekš minētajam Projekta pielikumā ir noteikti pirmās atlases kārtas projekta iesniedzēji un sadarbības partneri, kā arī projekta iesniedzējiem un sadarbības partneriem maksimāli pieejamais kopējais projekta finansējums. 
Kā projekta sadarbības partneri noteiktas kultūras organizācijas, kas kopā ar projekta iesniedzēju īsteno kultūras funkciju, izmantojot projekta iesniedzēja telpas par atlīdzību, vienota un kopīga kultūras piedāvājuma nodrošināšanai.

Analizējot kultūras institūciju kopējo pašu ieņēmumu un izdevumu sadalījumu saskaņā ar Eiropas Komisijas sniegtajām norādēm, Kultūras ministrija ir secinājusi, ka lielākai daļai no valsts budžeta finansētajām kultūras iestādēm pašu ieņēmumi (tai skaitā ieņēmumi no biļešu tirdzniecības un maksas pakalpojumiem) nepārsniedz 50% robežvērtību pret iestādes kopējiem izdevumiem, līdz ar to šo iestāžu organizētajiem kultūras pasākumiem nav saimnieciska rakstura un tām nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta saņemšanas nosacījumi.

Papildus jāņem vērā Covid-19 pandēmijas dēļ noteikto ierobežojumu ietekme, kā rezultātā ievērojami samazinājušies kultūras iestāžu ieņēmumi. Saskaņā ar Latvijas Kultūras akadēmijas veikto pētījumu 52% kultūras iestāžu un organizāciju vērtē, ka to darba apjoms krīzē ir samazinājies, tai skaitā 33% nevalstisko organizāciju un 44% uzņēmumu norāda, ka to darbība iesaldēta pilnībā, un 33% nevalstisko organizāciju un uzņēmumu ienākumu krīzes laikā nav bijis vispār. Covid-19 krīze ir smagi ietekmējusi arī organizācijas, kuru mērķis nav peļņas gūšana, bet gan dažādu nekomerciālu kultūras pakalpojumu sniegšana.

Lai mazinātu Covid-19 pandēmijas izraisītās krīzes sekas, paredzēts atbalstīt kultūras nozares ilgtspēju, izaugsmi, jaunradi un ekonomisko aktivitāti, dodot stimulu nozarei atgūties pēc krīzes un stiprinātu visa sektora spēju labāk reaģēt uz nākotnes izaicinājumiem un attīstīt kultūras un radošās ekosistēmas, līdz ar to Projekts nosaka, ka pirmās atlases kārtas ietvaros netiks sniegts komercdarbības atbalsts.
Lai nodrošinātu to, ka pirmās atlases kārtas ietvaros netiek sniegts komercdarbības atbalsts, Projekts paredz, ka pirmās atlases kārtas finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim sniedz atbalstu ar kultūru vai mākslu saistītām darbībām, kam nav saimnieciska rakstura. Saimniecisks raksturs nav tādām ar kultūru vai mākslu saistītām darbībām, ja finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera paša ieņēmumi no šādām darbībām ir mazāki par 50 % no kopējā finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera gada budžeta, veicot ar kultūru vai mākslu saistītās darbības.

Par kultūras jomas pakalpojuma sniedzēju uzskatāms tāds pakalpojuma sniedzējs, kas darbojas kultūras un kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanas jomā. Atbilstoši „Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107.panta 1.punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu” 33. un 34.punktā iekļautajiem Eiropas Komisijas skaidrojumiem, pamatojoties uz Eiropas Savienības Tiesu praksi, kultūras un kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanas jomā ietilpst ļoti plašs mērķu un darbību loks, tostarp muzeji, arhīvi, bibliotēkas, mākslas un kultūras centri vai telpas, teātri, operas nami, koncertzāles, arheoloģiskie objekti, pieminekļi, vēsturiskie objekti un celtnes, tradicionālās paražas un amatniecība, festivāli un izstādes, kā arī kultūras un mākslas izglītības pasākumi.

Saskaņā ar Biedrību un nodibinājumu likumu biedrība ir brīvprātīga personu apvienība, kas nodibināta, lai sasniegtu statūtos noteikto mērķi, kam nav peļņas gūšanas rakstura, no kā secināms, ka biedrības darbības mērķi tiek noteikti tās statūtos. Kultūras ministrija ir izvērtējusi finansējuma saņēmēju un sadarbības partneru statūtos un deleģējuma līgumos noteiktos darbības mērķus un ar Projektu paredz atbalstu darbībām, kas saistīti ar kultūras organizācijas kapacitāti nodrošināt kultūras pakalpojumu, kur viens no priekšnosacījumiem tam, lai kultūras organizācija varētu veidot un sniegt sabiedrībai kultūras pakalpojumus, ir kultūras pakalpojuma veidošanai nepieciešamo materiālo un cilvēkresursu pieejamība, tostarp kultūras pakalpojuma sniegšanai piemērotu telpu nodrošinājums. Attiecīgi, tiks sniegts atbalsts organizācijas kapacitātei nodrošināt ar kultūru saistītu darbību: mākslas darbu uzglabāšanu, izstāžu organizēšanu, izglītojušu un kultūras, tai skaitā  teātra un rakstniecības pasākumu īstenošanu, kultūras vērtību radīšanu, saglabāšanu, pētniecību un komunicēšanu sabiedrībai. Vienlaikus Kultūras ministrija, analizējot informāciju par kultūras organizāciju telpu apjomu, kuru uzturēšanai tiks sniegts atbalsts, ir nošķīrusi telpas, kas ir iznomātas trešajām pusēm ar kultūras darbību nesaistītiem mērķiem, un par šo telpu uzturēšanu atbalsts nav paredzēts. Informācija par telpām, kas nav paredzētas darbībām ar kultūras mērķi, nodrošināšanai, tiks pievienota projekta iesniegumam un izvērtēta projektu iesniegumu vērtēšanas posmā, lai atbalsta sniedzējs varētu gūt pārliecību, vai atbalsts paredzēts darbībām ar kultūras mērķi.

Pirmās atlases kārtas ietvaros Kultūras ministrija iesniegs Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā kā sadarbības iestādē (turpmāk – sadarbības iestāde) atzinumu par pirmās atlases kārtas finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera pēdējā noslēgtā gada parakstīto budžeta pārskatu, norādot, vai pirmās atlases kārtas finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera ieņēmumi no ar kultūru vai mākslu saistītām darbībām ir mazāki par 50% no kopējā ar kultūru vai mākslu saistītā finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera gada budžeta, kā arī par finansējuma saņēmēja statūtos norādītās darbības atbilstību kultūras mērķim.

Nosacījuma, ka ieņēmumus no ar kultūru vai mākslu saistītām darbībām ir mazāki par 50% no kopējā ar kultūru vai mākslu saistītā finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera gada budžeta, uzraudzību visu projekta īstenošanas laiku nodrošinās sadarbības iestāde sadarbībā ar Kultūras ministriju, attiecīgi, ja 13.1.4.SAM pirmās atlases kārta projektu īstenošanas laikā iestāsies gadījums, kad kultūras nozares straujas atveseļošanās rezultātā rodas situācija, kad kādam no finansējuma saņēmējiem un sadarbības partneriem ieņēmumi pārsniegs 50% no izdevumiem, Kultūras ministrija informēs sadarbības iestādi un skaņos piešķirto atbalstu ar Eiropas Komisiju kā saderīgu atbalstu, vērtējot atbilstību komercdarbības atbalstu piešķiršanas pazīmēm. Tāpat tiks izskatīta nepieciešamība grozīt Projektu un vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu.

Projekts nosaka avansa piešķiršanas nosacījumus un avansa apmēru – avansa un starpposma maksājumu kopsumma var būt līdz 90% no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma un valsts budžeta finansējuma kopsummas. Nosakot projekta avansa apmēru, ir jāņem vērā finansējuma saņēmēja spēja sešu mēnešu laikā pēc avansa maksājuma saņemšanas iesniegt sadarbības iestādē maksājuma pieprasījumu piešķirtā avansa maksājuma apmērā. Avansu var izmaksāt vairākos maksājumos.

13.1.4.SAM pirmās atlases kārtas Eiropas Reģionālā attīstības fonda finansējums 1 353 455 euro apmērā atbilst intervences kodam: 095 „Publisko kultūras un mantojuma pakalpojumu pilnveidošana un popularizēšana”.

Projekts nosaka, ka izdevumi ir attiecināmi no 2023.gada 1.janvāra, izņemot Projekta 23.3. un 23.4.apakšpunktā noteiktās izmaksas, kas ir attiecināmas no 2022.gada 1.oktobra. Projekts nosaka, ka 13.1.4.SAM pirmās atlases kārtas ietvaros ir atbalstāmas darbības, kas sekmē 13.1.4.SAM uzraudzības rādītāju sasniegšanu:
1. telpu noma un uzturēšana, kas nepieciešama nevalstisko kultūras organizācijas ikdienas darbības nodrošināšanai, mazinot krīzes izraisīto seku ietekmi;
2. starptautiskās sadarbības veicināšana un profesionālās kapacitātes un izaugsmes stiprināšana, lai sekmētu kultūras attīstību, tostarp mākslas norises un to popularizēšanu publiskajā telpā;
3.  publicitātes un informācijas nodrošināšana par projekta īstenošanu.

13.1.4.SAM pirmās atlases kārtas ietvaros paredzētās darbības var sniegt ieguldījumu Eiropas Savienības stratēģijas Baltijas jūras reģionam politikas virziena „Kultūra” īstenošanā, sniedzot atbalstu kultūras organizāciju darbības nodrošināšanai.

Darbības programmā noteikts 13.1.4.SAM iznākuma rādītājs – atbalstīto kultūras nozares organizāciju skaits (tai skaitā sadarbības partneri), un rezultāta rādītājs – attīstīti jauni pakalpojumi (tai skaitā sadarbības partneru). 13.1.4.SAM rezultāta rādītājā kontekstā ar pakalpojumu tiek saprasts jauns vai kvalitatīvi pilnveidots kultūras piedāvājums, kas tiek nodrošināts atbalstītā projekta ietvaros: pirmās atlases kārtas ietvaros tiek nodrošināta kultūras nozares organizācijas darbība, kas aprakstīta projekta iesniegumā. Lai nevalstiskās kultūras organizācijas varētu nodrošināt savu darbību, tām jāpilda Radošo personu statusa un profesionālo radošo organizāciju likuma 3.panta 2.daļā noteiktie uzdevumi.

Atbilstoši kultūrpolitikas pamatnostādnēs 2022.-2027. gadam „Kultūrvalsts” iekļautajām definīcijām, „kultūras piedāvājums” ir sabiedrībai pieejamā kultūras mantojuma, kultūras vērtību un tajos balstīto pakalpojumu kopums, savukārt „kultūras pakalpojums” ir kultūras un radošo nozaru pakalpojumi sabiedrībai, tostarp kultūras norises, ar kurām kultūras vērtības vai kultūras mantojums tiek padarīts pieejams vai komunicēts sabiedrībai. Secināms, ka kultūras organizācijas darbības rezultāts ir aprakstāms ar terminu „kultūras piedāvājums”, ar to saprotot šīs organizācijas sniegto kultūras pakalpojumu kopumu, neatkarīgi šo pakalpojumu veida un skaita. Līdz ar to noteiktais rezultatīvais rādītājs – attīstīti ne mazāk kā 33 pakalpojumi – interpretējams kā atbalstīto organizāciju sniegto pakalpojumu attīstība kopumā, nevis konkrētu jaunu kultūras norišu izveide. Kultūras ministrijas ieskatā kultūrpolitikas pamatnostādnēs iekļautā „kultūras pakalpojuma” definīcija atbilst Brīvas pakalpojumu sniegšanas likumā iekļautajai pakalpojuma definīcijai, ņemot vērā to, ka kultūras pakalpojumi, līdzīgi kā daudzi citi pakalpojumi, piemēram, tirdzniecības pakalpojumi, tiek piedāvāti iepriekš nenoteiktiem pakalpojuma saņēmējiem un sniegti atbilstoši pakalpojuma saņēmēja vajadzībām, šajā gadījumā apmierinot personas kultūras vajadzības, kā arī to, ka nevalstiskajām organizācijām, atbilstoši Biedrību un nodibinājumu likuma 7.pantam, ir tiesības veikt saimniecisko darbību, lai sasniegtu biedrības un nodibinājuma mērķus. Skaidrojam, ka viens no priekšnosacījumiem tam, lai nevalstiskā organizācija varētu veidot un sniegt sabiedrībai kultūras pakalpojumus, ir kultūras pakalpojuma veidošanai nepieciešamo materiālo un cilvēkresursu pieejamība, tostarp kultūras pakalpojuma sniegšanai piemērotu telpu nodrošinājums. Līdz ar to, sniedzot atbalstu kultūras pakalpojuma sniedzēja pamatdarbības nodrošināšanai, tiešā veidā tiek atbalstīta jaunu kultūras pakalpojumu attīstīšana, ņemot vērā to, ka atbalstu saņēmušais kultūras pakalpojumu sniedzējs var ieguldīt lielāku līdzekļu daļu tieši kultūras pakalpojumu attīstīšanā.

Projektā paredzētas attiecināmās izmaksas, kas nepieciešamas projektā plānoto darbību īstenošanai un 13.1.4.SAM rādītāju sasniegšanai. Attiecināmajās izmaksās ir iekļaujamas finansējuma saņēmēja starptautiskās sadarbības īstenošanas izmaksas, tai skaitā organizācijas darbiniekiem un biedriem, lai nodrošinātu dalību pasākumos, kas nepieciešami organizācijas profesionālās kapacitātes un izaugsmes veicināšanai un arī ar ārvalstu ekspertu vizīti saistītās izmaksas, kas rodas Latvijā; finansējuma saņēmēja telpu un zemes nomu, komunālajiem pakalpojumiem, sakaru pakalpojumiem, apsardzes pakalpojumiem, apsaimniekošanas pakalpojumiem un citiem saistītajiem maksājumiem, kas obligāti maksājami saskaņā ar normatīvajiem aktiem (piemēram, Rīgā teritorijas uzkopšana, nekustamā īpašuma nodoklis, liftu un pacēlāju tehniskā uzraudzība, ugunsdrošības noteikumu ievērošana); pievienotās vērtības nodokļa maksājumi. Tā kā ar Projektu noteikts, ka projekta īstenošanai var piesaistīt tikai tos sadarbības partnerus, kas īsteno kultūras funkciju, izmantojot finansējuma saņēmēja telpas par atlīdzību,  vienota un kopīga kultūras piedāvājuma nodrošināšanai, ar Projektu tiek noteikts, ka sadarbības partnera attiecināmās izmaksas ir  telpu un zemes nomas, komunālajiem pakalpojumiem, sakaru pakalpojumiem, apsardzes pakalpojumiem, apsaimniekošanas pakalpojumiem un citiem saistītajiem maksājumiem, kas obligāti maksājami saskaņā ar normatīvajiem aktiem (piemēram, Rīgā teritorijas uzkopšana, nekustamā īpašuma nodoklis, liftu un pacēlāju tehniskā uzraudzība, ugunsdrošības noteikumu ievērošana). Atbildīgā iestāde izstrādās vienkāršoto izmaksu piemērošanas metodiku Projekta 23.punktā noteikto izmaksu piemērošanai un saskaņos ar vadošo iestādi.

Projekta 23.3. un 23.4.apakšpunktos minētās izmaksas ir noteiktas kā tiešās attiecināmās izmaksas, ņemot vērā kultūras nozares nevalstisko organizāciju nepieciešamību nodrošināt savu darbību pēc Covid-19 pandēmijas. Kopējais organizācijas izdevumu apjomu viena gada ietvaros ir daudz lielāks nekā maksimāli pieejamais netiešo attiecināmo izmaksu likmes apmērs, ja tāds tiktu piemērots. Piemēram, komunālo maksājumu izdevumi vidēji vienai organizācijai gada ietvaros, aprēķinot pēdējo trīs gadu datus, ir 5 651 euro, taču jāņem vērā arī šī brīža rēķinu palielinājumu. Saistībā ar straujo energoresursu sadārdzinājumu, telpu uzturēšanas un citu regulāro ikmēneša maksājumu segšana sniegtu projekta iesniedzējam finansiālās garantijas par tā darbības uzturēšanu un līdz ar to arī savas darbības kvalitatīvu nodrošināšanu.

Projekta pielikumā katram projekta iesniedzējam ir noteikts maksimāli pieejamais finansējuma apmērs, kas aprēķināts no starptautiskās sadarbības veicināšanai un profesionālās kapacitātes un izaugsmes stiprināšanai nepieciešamajām izmaksām un telpu nomas un uzturēšanas izmaksām:
1) telpu nomas un uzturēšanas izmaksas aprēķinātas pieejamo atbalsta summu sadalot proporcionāli nevalstiskās organizācijas īpašumā, nomā, valdījumā vai citādā tiesiskā lietošanā nodotai telpu platībai, par kuru organizācija veic regulāros ikmēneša maksājumus, kas nepieciešami organizācijas darbības nodrošināšanai;
2) tāpat Projektā ir noteikts finansējuma saņēmēja attiecināmo izmaksu ierobežojums starptautiskās sadarbības īstenošanas izmaksām, lai nodrošinātu dalību pasākumos, kas nepieciešami organizācijas profesionālās kapacitātes un izaugsmes veicināšanai, kopā nepārsniedzot 10 000 euro. Ņemot vērā to, ka biedrība "Latvijas Arhitektu savienība" pilda uzdevumus atbilstoši Radošo personu statusa un profesionālo radošo organizāciju likuma 3.panta vai 9.panta nosacījumiem un ir iekļauta Kultūras ministrijas profesionālo radošo organizāciju reģistrā un vienlaikus, pamatojoties uz līdzdarbības līgumu par atsevišķu valsts pārvaldes uzdevumu veikšanu veic "Jaunā Eiropas Bauhaus" Latvijas kontaktpunkta funkciju, biedrībai "Latvijas Arhitektu savienība" noteikts ierobežojums starptautiskās sadarbības īstenošanas izmaksām 20 000 euro.

10 000 euro ierobežojums noteikts, ņemot vērā iepriekšējo pieredzi šādu komandējumu organizēšanā, kur dienas naudas un viesnīcas izdevumu apmērs  noteikts atbilstoši Ministru kabineta 2010.gada 12.oktobra noteikumos Nr.969 „Kārtība, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi” un to 1. pielikumā „Izdevumu diennakts normas komandējumiem (darba braucieniem) uz ārvalstīm” noteiktajam, papildus ņemot vērā, dalības izmaksu apmēru, secināms, ka vidējās komandējuma izmaksas vienai personai ir 800 euro. Papildus ņemot vērā, ka gada laikā tiek organizēti vidēji 4 komandējumi, kur katrā komandējumā piedalās vidēji 3 organizācijas pārstāvji ((800 euro X 3 personas) X 4 komandējumi gadā = 9 600 euro), komandējumu izdevumu slieksnis noapaļojot noteikts 10 000 euro.

Ar Projektu tiek noteikti gadījumi, kādos sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no noslēgtās vienošanās vai līguma ar finansējuma saņēmēju par projekta īstenošanu, kas detalizēti tiks norādīti vienošanās vai civiltiesiskajā līgumā par projekta īstenošanu.

Projektu vērtēšanas kritēriji rakstiskās procedūras ietvaros tika saskaņoti Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda 2021.gada 26.augusta apakškomitejas sēdē. 13.1.4.SAM projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijos tika ierosināti grozījumi, paredzot izdalīt atsevišķus pirmās atlases kārtas kritēriju komplektu no otrās un trešās projektu iesniegumu atlases kārtas projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju komplektiem un tie tika apstiprināti ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda Uzraudzības komitejas 2022.gada 15.augusta lēmumu Nr.L-2022/19. Kritērijus plānots aktualizēt Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda Uzraudzības komitejas rakstiskās procedūras ietvaros.

Lai novērstu dubultā finansējuma risku, projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijos sadarbības iestāde vērtēs specifisko atbilstības kritēriju, atbilstoši kuram tiek vērtēts, vai projekta iesniegumā ietverta informācija, kas apliecina dubultā finansējuma neesamību un plānoto demarkāciju ar citiem līdzīgiem projektiem (projekta iesniedzēja vai citu subjektu īstenotiem) vai atbalsta pasākumiem. Tāpat projekta iesniedzēji projekta iesniegumam pievienos projekta iesniedzēja apliecinājums par dubultā finansējuma neesamību atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajai formai.

Vienlaikus atbildīgā iestāde nodrošinās informācijas apmaiņu ar Valsts kultūrkapitāla fondu, paredzot, ka 13.1.4.SAM pirmās atlases kārtas projekta īstenošanas periodā 13.1.4.SAM pirmās atlases kārtas projekta īstenotāji nevarēs pretendēt Valsts kultūrkapitāla fonda rīkotajos konkursos atbalstam par tām pašām attiecināmajām izmaksām, kas ar Projektu noteiktas kā 13.1.4.SAM pirmās atlases kārtas attiecināmās izmaksas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • 13.1.4.SAM projektu iesniegumu iesniedzēji
Ietekmes apraksts
Vērtējot Projekta īstenošanas ietekmi uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām, ir identificējams administratīvā sloga palielinājums potenciālajiem finansējuma saņēmējiem un Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītajām institūcijām.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
1 353 455
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
1 353 455
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
1 700 000
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
1 700 000
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-346 545
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-346 545
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-346 545
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
-346 545
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Līdz ar REACT-EU grozījumiem darbības programma ir papildināta ar 13.1.4.SAM, kur pirmās atlases kārtas ietvaros finansējuma saņēmējiem paredzēts piešķirt kopējo finansējumu 1 700 000 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums granta veidā – ne vairāk kā 1 353 455 euro un valsts budžeta finansējums – 346 545 euro.

Projektā ir norādīts 13.1.4.SAM pirmās atlases kārtas REACT-EU finansējuma piešķīrums, kas ir daļa no piešķīruma 13.1.4.SAM atbilstoši Ministru kabineta 2021.gada 8.jūnija sēdes protokollēmuma (prot.Nr.46 32.§) „Rīkojuma projekts „Grozījumi Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmā „Izaugsme un nodarbinātība””” 4.1.4.apakšpunktā noteiktajam.

Projektā finansējuma apjoms pa finansējuma avotiem ir precizēts ņemot vērā Eiropas Komisijas 2021.gada 23.novembra lēmumu (ES) 2021/1822 un Ministru kabineta 2022.gada 22.marta sēdes protokollēmumā (prot. Nr.17 34.§) „Informatīvais ziņojums „Par Kohēzijas politikas Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda investīciju aktualitātēm līdz 2022.gada 1.februārim (pusgada ziņojums)”” ietverto lēmumu par REACT-EU ietvaros kopējā pieejamā finansējuma iestrādi darbības programmā. Ņemot vērā iepriekš minēto, 13.1.4.SAM pirmās atlases kārtas ietvaros projekta iesniedzēja maksimālais attiecināmais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apmērs nepārsniedz 79,615% no kopējā projekta attiecināmā finansējuma. Pārējo finansējumu – 20,385% no kopējā projekta attiecināmā finansējuma – veido valsts budžeta finansējums. Projektu īstenošanu plānots uzsākt 2023.gadā un izdevumi ir attiecināmi no 2023.gada 1.janvāra, izņemot Projekta 23.3. un 23.4.apakšpunktā noteiktās izmaksas, kas ir attiecināmas no 2022.gada 1.oktobra.

Budžeta ieņēmumi ir maksimāli iespējamā finansējuma Eiropas Reģionālās attīstības fonda daļa 79,615% apmērā no projekta finansējuma (attiecināmām izmaksām). Šie papildu līdzekļi tiks piešķirti 2022.gadā no Eiropas Savienības Atveseļošanas instrumenta attiecināmo izdevumu veikšanai līdz 2023.gada beigām. Budžeta izdevumi ir projektu ieviešanai nepieciešamie līdzekļi attiecināmo izdevumu veikšanai līdz 2023.gada beigām.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Projekta īstenošanai nepieciešamie valsts budžeta līdzekļi normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā tiks pieprasīti no 74. resora „Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1303
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas regula Nr.1303/2013
Apraksts
Ar Projektu tiks ieviestas Komisijas regulas Nr.1303/2013 prasības.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas regula Nr.1303/2013
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas Regula Nr.1303/2013
Vispārēja atsauce
Projekta 18.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Projektu vērtēšanas kritēriji rakstiskās procedūras ietvaros tika saskaņoti Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda 2021.gada 26.augusta apakškomitejas sēdē, kuras sastāvā ir iekļauti arī sociālie, nevalstiskā sektora un reģionālie partneri, un apstiprināti ar 2021.gada 21.oktobra Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda Uzraudzības komitejas lēmumu Nr.L-2021/20. Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju grozījumi tika apstiprināti ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda Uzraudzības komitejas 2022.gada 15.augusta lēmumu Nr.L-2022/19.

6.4. Cita informācija

Sabiedrības līdzdalība veikta pie saistītā noteikumu projekta „Darbības programmas „Izaugsme un nodarbinātība” prioritārā virziena „Pasākumi Covid-19 pandēmijas seku mazināšanai” 13.1.4.specifiskā atbalsta mērķa „Atveseļošanas pasākumi kultūras jomā” trešās projektu iesniegumu atlases kārtas „Atbalsts kino industrijas uzņēmumiem, veicinot to profesionālo kapacitāti un izaugsmi” īstenošanas noteikumi” (21-TA-659)), kas sākotnēji noteica 13.1.4.SAM visu trīs atlases kārtu īstenošanas nosacījumus. Projekts 2021.gada 9.jūlijā publicēts Kultūras ministrijas tīmekļvietnes www.km.gov.lv sadaļā „Fondi un ES”. Projektu vērtēšanas kritēriji rakstiskās procedūras ietvaros tika saskaņoti Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda 2021.gada 26.augusta apakškomitejas sēdē, kuras sastāvā ir iekļauti arī sociālie, nevalstiskā sektora un reģionālie partneri, un apstiprināti ar 2021.gada 21.oktobra Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda Uzraudzības komitejas lēmumu Nr.L-2021/20. Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju grozījumi tika apstiprināti ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda Uzraudzības komitejas 2022.gada 15.augusta lēmumu Nr.L-2022/19. Rakstiskās procedūras ietvaros ņemts vērā Centrālās finanšu un līgumu aģentūras iebildums.

2022.gada 19.jūlijā nevalstiskās organizācijas tika aicinātas uz sarunu, lai informētu par 13.1.4.SAM pirmās atlases kārtas īstenošanas nosacījumiem un izvērtētu iespējas veikt vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādi.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Kultūras ministrija
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
13.1.4.SAM ir netieša ietekme uz horizontālo principu „Ilgtspējīga attīstība”. Ietekme uz horizontālo principu „Ilgtspējīga attīstība” ir „zaļā” publiskā iepirkuma principu ievērošana publiskajos iepirkumos. Projektu vērtēšanā tiks piešķirti papildu punkti projektam, kas paredzēs „zaļā” iepirkuma nosacījumus projekta ietvaros veicamajos publiskajos iepirkumos. Lai nodrošinātu šī principa uzraudzību, Projekts paredz finansējuma saņēmējiem pienākumu uzkrāt datus par horizontālā principa „Ilgtspējīga attīstība” rādītāju sasniegšanu, t.i., par projekta ietvaros veikto to publisko iepirkumu, kur līgumu vērtību (euro), kuros izmantoti zaļā iepirkuma principi (ja attiecināms).

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
13.1.4.SAM ir netieša ietekme uz horizontālo principu „Vienlīdzīgas iespējas”. 13.1.4.SAM pirmās atlases kārtas ietvaros tiks īstenotas vispārīgas darbības, kas vērstas uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām, piemēram, ja kultūras organizācijas rīkos pasākumus:
- īstenojot projektus, kur attiecināms, tiks nodrošināts, ka pasākumu (tai skaitā informācija par pasākumu) saturs ir piekļūstams cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem, izmantojot vairākus sensoros (redze, dzirde, tauste) kanālus;
- tiks nodrošināta fiziska pasākumu piekļūstamība cilvēkiem ar invaliditāti – gan kā apmeklētājiem, gan kā dalībniekiem;
- organizējot pasākumus, tiks nodrošināti nediskriminācijas principi attiecībā pret dalībniekiem ar invaliditāti, dažāda vecuma, dzimuma, etniskās piederības u.c. pazīmes dalībniekiem u.c.

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
13.1.4.SAM ir netieša ietekme uz horizontālo principu „Vienlīdzīgas iespējas”. Lai veicinātu dzimumu līdztiesību, projektu ietvaros tiks īstenotas vispārīgas darbības, kas attiecas uz projektu publicitātes pasākumiem, kā piemēram, īstenojot projekta komunikācijas aktivitātes, tiks izvēlēta valoda un vizuālie tēli, kas mazina diskrimināciju un stereotipu veidošanos par kādu no dzimumiem.

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

13.1.4.SAM ir netieša ietekme uz horizontālo principu „Vienlīdzīgas iespējas”. Projektu vērtēšanā tiks piešķirti papildu punkti, ja projektā tiks paredzētas specifiskas darbības, kas veicina vienlīdzīgas iespējas un pasākumu (ja attiecināms) piekļūstamību visām sabiedrības grupām, tostarp nodrošināta informācijas un vides piekļūstamība cilvēkiem ar invaliditāti, nediskriminācija pēc vecuma, dzimuma, etniskās piederības u.c. pazīmes. Tādējādi tiks atbalstīti projekti, kas veicina vienlīdzīgas iespējas un nediskrimināciju. Īstenojot projekta komunikācijas aktivitātes, tiks izvēlēta valoda un vizuālie tēli, kas mazina diskrimināciju un stereotipu veidošanos par kādu no dzimumiem, personām ar invaliditāti, reliģisko pārliecību, vecumu, rasi un etnisko izcelsmi vai seksuālo orientāciju.
Pielikumi