25-TA-109: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra noteikumos Nr. 804 "Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.9. pasākuma "Izglītības procesa individualizācija un starpnozaru sadarbība profesionālās izglītības izcilībai" pirmās projekta iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra noteikumos Nr. 804 "Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.9. pasākuma "Izglītības procesa individualizācija un starpnozaru sadarbība profesionālās izglītības izcilībai" pirmās projekta iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – noteikumu projekts) ir izstrādāts pēc Izglītības un zinātnes ministrijas (turpmāk – IZM) iniciatīvas un saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu un Ministru kabineta 2024. gada 30. jūlija rīkojuma Nr. 635 "Par Valsts izglītības attīstības aģentūras pārveidošanu un Valsts izglītības satura centra un Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras likvidāciju" (turpmāk – MK rīkojums) 1. un 2. punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir precizēt 4.2.2.9. pasākuma "Izglītības procesa individualizācija un starpnozaru sadarbība profesionālās izglītības izcilībai" (turpmāk – 4.2.2.9. pasākums) pirmās kārtas īstenošanai nepieciešamo izmaksu attiecināšanas nosacījumus, aktualizēt 4.2.2.9. pasākuma pirmās kārtas projekta finansējuma saņēmēja nosaukumu, precizēt digitālās platformas "Profesionālo kvalifikāciju sistēma" izveides prasības un veikt tehniskus precizējumus 4.2.2.9. pasākuma pirmās kārtas īstenošanas noteikumos.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
2023. gada 19. decembrī tika pieņemti Ministru kabineta noteikumi Nr. 804 "Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.9. pasākuma "Izglītības procesa individualizācija un starpnozaru sadarbība profesionālās izglītības izcilībai" pirmās projekta iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 804), un 2023. gada 1. jūnijā ir uzsākta Valsts izglītības attīstības aģentūras (iepriekš Valsts izglītības satura centrs (turpmāk - VISC)) [1] (turpmāk - VIAA) projekta Nr.4.2.2.9/1/24/I/001 "Profesionālo kvalifikāciju sistēmas attīstība izglītības kvalitātes nodrošināšanai" (turpmāk - pirmās kārtas projekts) īstenošana.
4.2.2.9. pasākuma pirmās kārtas projektu (kopējais pieejamais finansējums 12 783 597 euro), plānots ieviest ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. maijam. VIAA sadarbībā ar Latvijas Darba devēju konfederāciju (turpmāk – LDDK), Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomi (turpmāk – LOSP), Latvijas Brīvo arodbiedrību savienību (turpmāk – LBAS) un profesionālās izglītības iestādēm veic nepieciešamās profesionālās izglītības satura attīstības darbības, lai nodrošinātu Profesionālās izglītības likumā 2022.gadā veikto grozījumu īstenošanas praktiskos risinājumus: darba tirgū atpazīstamu profesionālās kvalifikācijas daļu novērtēšanas, atzīšanas un piešķiršanas nosacījumu izstrādi; profesionālās izglītības satura un pārbaudījumu paraugu izstrādi Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras trešā, ceturtā un piektā līmeņa profesionālās tālākizglītības programmām; nodrošina vismaz 500 metodisko materiālu profesionālās izglītības satura apgūšanai un novērtēšanai (moduļu satura izklāstu) izstrādi prioritāri STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics – zinātne, tehnoloģijas, inženierzinātnes, matemātika) izglītības programmu tematiskajā grupā un tām profesionālās izglītības programmām, kurās ir lielākais skaits audzēkņu; nodrošina digitālas, ar Valsts izglītības informācijas sistēmu (turpmāk – VIIS) savietojamas profesionālās izglītības satura veidošanas, īstenošanas un novērtēšanas procesu pārvaldības digitālās platformas "Profesionālo kvalifikāciju sistēma" (turpmāk – e-PKS) izveidi; izstrādā metodiskos ieteikumus profesionālās izglītības programmu īstenošanai darba vidē balstītu (turpmāk – DVB) mācību formā attīstībai.
MK noteikumu Nr. 804 20.1. apakšpunkts nosaka tiešās attiecināmās personāla izmaksas – 20.1.1. apakšpunkts paredz projekta vadības personāla izmaksas un 20.1.2. apakšpunkts paredz projekta īstenošanas personāla izmaksas, kas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas. Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra sēdes protokola Nr. 62 86. § “Noteikumu projekts "Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.9. pasākuma "Izglītības procesa individualizācija un starpnozaru sadarbība profesionālās izglītības izcilībai" pirmās projekta iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" (22-TA-2838) 9. punkts nosaka uzdevumu Izglītības un zinātnes ministrijai līdz 2025. gada 30. jūnijam nodrošināt atbilstošas vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādi un apstiprināšanu 4.2.2.9. pasākuma pirmās kārtas projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām. Savukārt 05.02.2025. vēstulē Nr. 5.1-36/11-2/368 “Par vienkāršoto izmaksu metodiku izstrādi personāla izmaksām” Finanšu ministrija kā vadošā iestāde ir informējusi Izglītības un zinātnes ministriju kā atbildīgo iestādi, kādas iespējas turpmāk ir piemērojamas personāla izmaksu attiecināšanai projektu līmenī, piemēram, iespēja izmantot faktisko izmaksu metodi [2]. Faktisko izmaksu metode paredz, ka atalgojumam projektā ir jābūt saskaņā ar iestādes kopējo atalgojuma politiku un atalgojuma apmēriem neatkarīgi no finansēšanas avota.
[1] Ministru kabineta 2024. gada 30. jūlija rīkojums Nr. 635 "Par Valsts izglītības attīstības aģentūras pārveidošanu un Valsts izglītības satura centra un Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras likvidāciju", https://likumi.lv/ta/id/353990-par-valsts-izglitibas-attistibas-agenturas-parveidosanu-un-valsts-izglitibas-satura-centra-un-jaunatnes-starptautisko-programmu-agenturas-likvidaciju
[2] Nostiprināts arī Ministru kabineta 03.06.2025. sēdes protokola Nr. 22 25. § Informatīvajā ziņojumā "Par Finanšu ministrijas pārziņā esošo Eiropas Savienības fondu un ārvalstu finanšu palīdzības aktualitātēm līdz 2025. gada aprīlim", https://vktap.mk.gov.lv/legal_acts/headers/f405cdb5-a9f0-4d91-be69-1da859eda91b
4.2.2.9. pasākuma pirmās kārtas projektu (kopējais pieejamais finansējums 12 783 597 euro), plānots ieviest ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. maijam. VIAA sadarbībā ar Latvijas Darba devēju konfederāciju (turpmāk – LDDK), Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomi (turpmāk – LOSP), Latvijas Brīvo arodbiedrību savienību (turpmāk – LBAS) un profesionālās izglītības iestādēm veic nepieciešamās profesionālās izglītības satura attīstības darbības, lai nodrošinātu Profesionālās izglītības likumā 2022.gadā veikto grozījumu īstenošanas praktiskos risinājumus: darba tirgū atpazīstamu profesionālās kvalifikācijas daļu novērtēšanas, atzīšanas un piešķiršanas nosacījumu izstrādi; profesionālās izglītības satura un pārbaudījumu paraugu izstrādi Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras trešā, ceturtā un piektā līmeņa profesionālās tālākizglītības programmām; nodrošina vismaz 500 metodisko materiālu profesionālās izglītības satura apgūšanai un novērtēšanai (moduļu satura izklāstu) izstrādi prioritāri STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics – zinātne, tehnoloģijas, inženierzinātnes, matemātika) izglītības programmu tematiskajā grupā un tām profesionālās izglītības programmām, kurās ir lielākais skaits audzēkņu; nodrošina digitālas, ar Valsts izglītības informācijas sistēmu (turpmāk – VIIS) savietojamas profesionālās izglītības satura veidošanas, īstenošanas un novērtēšanas procesu pārvaldības digitālās platformas "Profesionālo kvalifikāciju sistēma" (turpmāk – e-PKS) izveidi; izstrādā metodiskos ieteikumus profesionālās izglītības programmu īstenošanai darba vidē balstītu (turpmāk – DVB) mācību formā attīstībai.
MK noteikumu Nr. 804 20.1. apakšpunkts nosaka tiešās attiecināmās personāla izmaksas – 20.1.1. apakšpunkts paredz projekta vadības personāla izmaksas un 20.1.2. apakšpunkts paredz projekta īstenošanas personāla izmaksas, kas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas. Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra sēdes protokola Nr. 62 86. § “Noteikumu projekts "Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.9. pasākuma "Izglītības procesa individualizācija un starpnozaru sadarbība profesionālās izglītības izcilībai" pirmās projekta iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" (22-TA-2838) 9. punkts nosaka uzdevumu Izglītības un zinātnes ministrijai līdz 2025. gada 30. jūnijam nodrošināt atbilstošas vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādi un apstiprināšanu 4.2.2.9. pasākuma pirmās kārtas projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām. Savukārt 05.02.2025. vēstulē Nr. 5.1-36/11-2/368 “Par vienkāršoto izmaksu metodiku izstrādi personāla izmaksām” Finanšu ministrija kā vadošā iestāde ir informējusi Izglītības un zinātnes ministriju kā atbildīgo iestādi, kādas iespējas turpmāk ir piemērojamas personāla izmaksu attiecināšanai projektu līmenī, piemēram, iespēja izmantot faktisko izmaksu metodi [2]. Faktisko izmaksu metode paredz, ka atalgojumam projektā ir jābūt saskaņā ar iestādes kopējo atalgojuma politiku un atalgojuma apmēriem neatkarīgi no finansēšanas avota.
[1] Ministru kabineta 2024. gada 30. jūlija rīkojums Nr. 635 "Par Valsts izglītības attīstības aģentūras pārveidošanu un Valsts izglītības satura centra un Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras likvidāciju", https://likumi.lv/ta/id/353990-par-valsts-izglitibas-attistibas-agenturas-parveidosanu-un-valsts-izglitibas-satura-centra-un-jaunatnes-starptautisko-programmu-agenturas-likvidaciju
[2] Nostiprināts arī Ministru kabineta 03.06.2025. sēdes protokola Nr. 22 25. § Informatīvajā ziņojumā "Par Finanšu ministrijas pārziņā esošo Eiropas Savienības fondu un ārvalstu finanšu palīdzības aktualitātēm līdz 2025. gada aprīlim", https://vktap.mk.gov.lv/legal_acts/headers/f405cdb5-a9f0-4d91-be69-1da859eda91b
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Lai nodrošinātu MK noteikumu Nr. 804 32.1. apakšpunktā noteiktā uzdevuma izpildi - izstrādāt digitālās platformas "Profesionālo kvalifikāciju sistēma" tehnisko sistēmas risinājumu un pārnest nepieciešamo profesionālās izglītības saturu, - plānotajā kvalitātē, apjomā un starprezultātu izpildei paredzētajā laika grafikā un nodrošinātu projektā uzsākto darbību kvalitatīvu ieviešanu un sasniegto rezultātu ilgtspēju, nepieciešams precizēt digitālās platformas e-PKS tehniskās sistēmas risinājumu izstrādes termiņu, paredzot tā izpildi gada un sešu mēnešu laikā pēc līguma noslēgšanas ar pakalpojuma sniedzēju, un pārnest nepieciešamo profesionālās izglītības saturu divu gadu un sešu mēnešu laikā pēc līguma noslēgšanas ar pakalpojuma sniedzēju.
Ieviešot 4.2.2.9. pasākuma pirmās kārtas projektu, ir aizkavējusies 2024. gada 22. septembrī izsludinātā iepirkuma "Digitālās platformas "Profesionālo kvalifikāciju sistēma" izstrāde, ieviešana, uzturēšana un pilnveidošana" izsludināšana, ko sākotnēji nācās pārtraukt, attiecīgi iepirkuma procedūra tika izsludināta atkārtoti [3] un tādējādi aizkavēja MK noteikumu Nr. 804 32.1. apakšpunktā noteiktā uzdevuma izpilde, kas paredzēja digitālās platformas e-PKS tehnisko sistēmas risinājumu izstrādi gada un sešu mēnešu laikā pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas ar Sadarbības iestādi un attiecīgi pārnest nepieciešamo profesionālās izglītības saturu divu gadu un sešu mēnešu laikā pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas.
Līgums par digitālās platformas e-PKS izstrādi, pilnveidi un uzturēšanu ar pakalpojuma sniedzēju noslēgts 2025. gada 16. jūnijā. Attiecīgi darba plānā paredzēti sasniedzamie rezultāti un starprezultāti noteiktos termiņos un ir uzsākts un turpinās darbs pie digitālās platformas e-PKS sistēmas tehnisko risinājumu izstrādes.
2. Tā kā projekta sadarbības partneru LDDK (1 slodze), LBAS (0,5 slodze) un LOSP (0,5 slodze) īstenošanas personāls pirmās kārtas projektā piedalās pilnā apjomā projekta mērķu, rezultātu sasniegšanā un atbalstāmo darbību izpildē, secināts, ka projektā nepieciešams nodrošināt vienlīdzīgu attieksmi pret projekta finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru ieviešanas personālu, attiecīgi jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai nomas izmaksām, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksām vai esošo darba vietu atjaunošanas un veselības apdrošināšanas izmaksām, paredzot tās kā attiecināmās izmaksas attiecībā uz MK noteikumu Nr.804 11.punktā minēto sadarbības partneru īstenošanas personālu.
3. Izvērtējot apsvērumus vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādei un piemērošanai 4.2.2.9. pasākuma pirmās kārtas finansējuma saņēmēja – VIAA projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzībām, kas ir ārpus projekta ieviešanai izstrādāto un ar vadošo iestādi saskaņoto vienkāršoto izmaksu metodiku tvēruma, secināts, ka tas radīs lielāku administratīvo slogu nekā faktisko izmaksu piemērošana.
[3] Pakalpojuma iepirkums "Digitālās platformas "Profesionālo kvalifikāciju sistēma" izstrāde, ieviešana, uzturēšana un pilnveidošana", https://www.eis.gov.lv/EKEIS/Supplier/Procurement/130251
Ieviešot 4.2.2.9. pasākuma pirmās kārtas projektu, ir aizkavējusies 2024. gada 22. septembrī izsludinātā iepirkuma "Digitālās platformas "Profesionālo kvalifikāciju sistēma" izstrāde, ieviešana, uzturēšana un pilnveidošana" izsludināšana, ko sākotnēji nācās pārtraukt, attiecīgi iepirkuma procedūra tika izsludināta atkārtoti [3] un tādējādi aizkavēja MK noteikumu Nr. 804 32.1. apakšpunktā noteiktā uzdevuma izpilde, kas paredzēja digitālās platformas e-PKS tehnisko sistēmas risinājumu izstrādi gada un sešu mēnešu laikā pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas ar Sadarbības iestādi un attiecīgi pārnest nepieciešamo profesionālās izglītības saturu divu gadu un sešu mēnešu laikā pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas.
Līgums par digitālās platformas e-PKS izstrādi, pilnveidi un uzturēšanu ar pakalpojuma sniedzēju noslēgts 2025. gada 16. jūnijā. Attiecīgi darba plānā paredzēti sasniedzamie rezultāti un starprezultāti noteiktos termiņos un ir uzsākts un turpinās darbs pie digitālās platformas e-PKS sistēmas tehnisko risinājumu izstrādes.
2. Tā kā projekta sadarbības partneru LDDK (1 slodze), LBAS (0,5 slodze) un LOSP (0,5 slodze) īstenošanas personāls pirmās kārtas projektā piedalās pilnā apjomā projekta mērķu, rezultātu sasniegšanā un atbalstāmo darbību izpildē, secināts, ka projektā nepieciešams nodrošināt vienlīdzīgu attieksmi pret projekta finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru ieviešanas personālu, attiecīgi jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai nomas izmaksām, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksām vai esošo darba vietu atjaunošanas un veselības apdrošināšanas izmaksām, paredzot tās kā attiecināmās izmaksas attiecībā uz MK noteikumu Nr.804 11.punktā minēto sadarbības partneru īstenošanas personālu.
3. Izvērtējot apsvērumus vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādei un piemērošanai 4.2.2.9. pasākuma pirmās kārtas finansējuma saņēmēja – VIAA projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzībām, kas ir ārpus projekta ieviešanai izstrādāto un ar vadošo iestādi saskaņoto vienkāršoto izmaksu metodiku tvēruma, secināts, ka tas radīs lielāku administratīvo slogu nekā faktisko izmaksu piemērošana.
[3] Pakalpojuma iepirkums "Digitālās platformas "Profesionālo kvalifikāciju sistēma" izstrāde, ieviešana, uzturēšana un pilnveidošana", https://www.eis.gov.lv/EKEIS/Supplier/Procurement/130251
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu pēc iespējas ātrāku un vienlīdzīgu atbalstu 4.2.2.9. pasākuma pirmās kārtas projekta sadarbības partneriem un noteiktā termiņā turpinātu darbu pie digitālās platformas e-PKS izveides un aktualizētu projekta ieviešanas gaitā radušos precizējumus, ar noteikumu projektu tiek precizēts MK noteikumu Nr. 804:
1) 10.punkts, ņemot vērā MK rīkojumā noteikto, precizējot, ka pasākuma pirmās kārtas projekta iesniedzējs un finansējuma saņēmējs ir VIAA, kas ir arī MK noteikumu Nr. 804 4. punktā minētajos iznākuma un rezultāta rādītājos noteiktā iestāde.
MK rīkojums saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15. panta ceturtās daļas 5. punktu paredz VISC likvidāciju ar 2025. gada 1. janvāri, nododot VISC funkcijas un uzdevumus VIAA, kā arī VIAA pārveidošanu. 2023. gada 1. jūnijā uzsākta VIAA (iepriekš VISC) pirmās kārtas projekta īstenošana. Vienlaikus, ievērojot MK rīkojumā noteikto, no 2025. gada 1. janvāra VIAA ir VISC funkciju, pārvaldes uzdevumu, tiesību, saistību, resursu, informācijas sistēmu, mantas, finanšu līdzekļu, lietvedības un arhīva pārņēmēja. IZM atbilstoši MK rīkojuma 6.1. apakšpunktam ir uzdots sagatavot un izglītības un zinātnes ministram iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā saistītos tiesību aktu projektus, kurus ir nepieciešams mainīt saistībā ar MK rīkojuma 1.1. apakšpunktā minēto Valsts izglītības satura centra likvidāciju un VIAA pārveidošanu. Atbilstoši MK rīkojumam ar 2025. gada 1. janvāri VISC funkcijas un uzdevumi ir nodoti VIAA un 2025. gada 8. aprīlī stājās spēkā Ministru kabineta 2025. gada 1. aprīļa noteikumi Nr. 207 "Valsts izglītības attīstības aģentūras nolikums" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 207), kas piemērojami ar 2025. gada 1. janvāri. Ievērojot minēto, nepieciešams veikt atbilstošus grozījumus MK noteikumos Nr. 804 attiecībā uz projekta iesniedzēju, finansējuma saņēmēju un uzraudzības rādītāja iestādi.
18.1.1. apakšpunkts, tekstā VISC aizstājot ar VIAA;
2) 20.1.1. un 20.1.2. apakšpunkts, svītrojot teikuma daļu, kas paredz atbildīgajai iestādei pienākumu izstrādāt finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzību vienkāršoto izmaksu metodiku. Izvērtējot apsvērumus vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādei un piemērošanai finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzībām, secināts, ka tas radīs lielāku administratīvo slogu nekā faktisko izmaksu piemērošana. Pasākuma pirmās kārtas projekts tiek veiksmīgi ieviests kopš 01.06.2023. un līdz šim pie maksājumu pieprasījumiem nav konstatēti neatbilstoši veikti izdevumi vai riski (tai skaitā, atlīdzības izmaksās), savukārt ieviešot vienas vienības izmaksas, finansējuma saņēmējam būs nepieciešams veidot un piemērot jaunu iekšējo kārtību faktisko atlīdzības izmaksu un maksājumu pieprasījumos deklarēto atlīdzības izmaksu uzskaitei un uzraudzībai; Ievērojot minēto, no MK noteikumu Nr.804 20.1.1. un 20.1.2. apakšpunkta ir izslēdzama norma par vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādāšanu un finansējuma saņēmēja projekta vadības un finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru (LDDK, LBAS, LOSP) īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas (izņemot virsstundas) pirmās kārtas projektā, efektīvi un pamatoti un neradot papildu administratīvo slogu, ir turpināt attiecināt kā faktiskās izmaksas.
Attiecīgi, arī Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra sēdes protokola Nr. 62 86. § “Noteikumu projekts "Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.9. pasākuma "Izglītības procesa individualizācija un starpnozaru sadarbība profesionālās izglītības izcilībai" pirmās projekta iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" (22-TA-2838), 9. punkts ir atzīstams par aktualitāti zaudējušu, attiecīgu punktu iekļaujot noteikumu projekta Ministru kabineta (turpmāk - MK) sēdes protokollēmuma projektā;
3) 20.2.2. un 20.2.7. apakšpunkts, papildinot ar izmaksu attiecināšanas nosacījumu par jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai nomas izmaksu, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksu vai esošo darba vietu atjaunošanas un veselības apdrošināšanas izmaksu attiecināšanu attiecībā uz MK noteikumu Nr. 804 11. punktā minēto sadarbības partneru īstenošanas personālu. Tā kā projekta sadarbības partneru LDDK (1 slodze), LBAS (0,5 slodze) un LOSP (0,5 slodze) īstenošanas personāls pirmās kārtas projektā piedalās pilnā apjomā projekta mērķu, rezultātu sasniegšanā un atbalstāmo darbību izpildē, un, lai ievērotu vienlīdzīgas attieksmes principus ir samērīgi arī sadarbības partneru īstenošanas personālam piemērot līdzvērtīgu aprīkojuma nodrošinājumu;
4) 22. punkts, papildināts ar teikuma daļu, kas paredz, ka vienkāršotajām izmaksām piemēro metodiku "atbilstoši metodikā noteiktajam spēkā stāšanās laikam un piemērošanas nosacījumiem";
5) 32.1. apakšpunkts, precizēts digitālās platformas e-PKS tehnisko sistēmas risinājumu izstrādes termiņš, paredzot digitālās platformas e-PKS tehnisko sistēmas risinājumu izstrādāt gada un sešu mēnešu laikā pēc līguma par digitālās platformas e-PKS izveidi un uzturēšanu noslēgšanas ar pakalpojuma sniedzēju un pārnest nepieciešamo profesionālās izglītības saturu divu gadu un sešu mēnešu laikā pēc līguma noslēgšanas ar pakalpojuma sniedzēju. Ņemot vērā, ka elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS) 2024. gada 22.septembrī izsludinātais iepirkums "Digitālās platformas "Profesionālo kvalifikāciju sistēma" izstrāde, ieviešana, uzturēšana un pilnveidošana" tika atsaukts un apstrīdēts, 2025. gadā to izsludinot atkārtoti, kas attiecīgi aizkavēja sākotnēji plānotā nodevuma izpildi.
Attiecīgi digitālās platformas e-PKS tehnisko sistēmas risinājumu plānots izstrādāt gada un sešu mēnešu laikā pēc līguma noslēgšanas ar pakalpojuma sniedzēju un pārnest nepieciešamo profesionālās izglītības saturu divu gadu un sešu mēnešu laikā pēc līguma noslēgšanas ar pakalpojuma sniedzēju.
Līgums par e-PKS izstrādi, pilnveidi un uzturēšanu ar pakalpojuma sniedzēju ir noslēgts 2025. gada 16. jūnijā.
E-PKS platformu plānots savienot un iekļaut izglītības IT sistēmu arhitektūrā (nodrošinot sasaisti ar VIIS, Valsts pārbaudījumu informācijas sistēmu, skolo.lv, mape.gov.lv, stars.gov.lv, u.c.), nodrošinot funkciju nepārklāšanos un savstarpējo papildinātību, jo ir paredzēta datu apmaiņu mehānismu (API) integrācija ar ārējām informācijas sistēmām un funkcijas ir citas kā augstāk minētajām informācijas sistēmām. Izglītības un zinātnes nozaru jomu arhitektūras apraksts un attīstības ceļa karte vēl nav apstiprināta IKT foruma (Valsts informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pārvaldības vadītāju forums) sēdē. Nākotnē plānots izveidot vienotu VIAA IT platformu, rīku kopīgo ekosistēmu, tai skaitā, visticamāk pārvietojot IT platformu uz Latvijas valsts radio un televīzijas centru, nodrošinot infrastruktūru visām VIAA sistēmām (piemēram, jau esošām sistēmām mape.gov.lv., stars.gov.lv., skolo.lv, skola-kopiena.lv, nometnes.gov.lv u.c., kā arī topošajai ePKS.gov.lv), programmatūru un atbalsta dienestu. Projektā sasniegto rezultātu ilgtspēju (tai skaitā digitālās platformas e-PKS izstrāde) pēc projekta noslēguma plānots nodrošināt no valsts budžeta līdzekļiem, tai skaitā, sasniegto rezultātu turpmākai attīstībai iespēju robežās piesaistot ES fondu vai citu programmu finansējumu;
6) 40. punktā precizēta atsauce uz “Finanšu regulu”, ņemot vērā, ka 2024. gada 30. septembrī stājusies spēkā jauna “Finanšu regula” – Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – Regula 2024/2509), un saskaņā ar Regulas 2024/2509 279. pantu tā atceļ iepriekšējo “Finanšu regulu” – Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012;
7) noteikumi Nr. 804 papildināti ar jaunu nodaļu "V. Noslēguma jautājums" un 44. punktu, kas paredz, ka grozījumi MK noteikumu Nr. 804 10. punktā, kas saistīti ar projekta iesniedzēja nosaukuma maiņu (no reorganizētās iestādes VISC uz VIAA), piemērojami ar 2025. gada 1. janvāri atbilstoši MK rīkojuma 1. un 2. punktam;
8) lai salāgotu ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulā (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai lietoto terminoloģiju, 20.1. apakšpunktā un 23. punktā vārdi "personāla atlīdzības izmaksas" aizstāti ar vārdiem "personāla izmaksas";
9) administratīvā sloga mazināšanas nolūkos precizēts 36. punkts, kas paredz sociāli atbildīga iepirkuma veikšanu nenoteikt kā obligātu prasību, bet gan kā izvēles iespēju.
Plānotajiem grozījumiem ir ietekme uz īstenošanā esošo projektu, proti, ir nepieciešams veikt grozījumus vienošanās par projekta īstenošanu (piemēram, svītrojot projektā informāciju par personāla izmaksu attiecināšanu kā vienkāršotās izmaksas), bet grozījumi neietekmē projekta mērķu sasniegšanu, tādējādi nav uzskatāmi par būtiskiem.
1) 10.punkts, ņemot vērā MK rīkojumā noteikto, precizējot, ka pasākuma pirmās kārtas projekta iesniedzējs un finansējuma saņēmējs ir VIAA, kas ir arī MK noteikumu Nr. 804 4. punktā minētajos iznākuma un rezultāta rādītājos noteiktā iestāde.
MK rīkojums saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15. panta ceturtās daļas 5. punktu paredz VISC likvidāciju ar 2025. gada 1. janvāri, nododot VISC funkcijas un uzdevumus VIAA, kā arī VIAA pārveidošanu. 2023. gada 1. jūnijā uzsākta VIAA (iepriekš VISC) pirmās kārtas projekta īstenošana. Vienlaikus, ievērojot MK rīkojumā noteikto, no 2025. gada 1. janvāra VIAA ir VISC funkciju, pārvaldes uzdevumu, tiesību, saistību, resursu, informācijas sistēmu, mantas, finanšu līdzekļu, lietvedības un arhīva pārņēmēja. IZM atbilstoši MK rīkojuma 6.1. apakšpunktam ir uzdots sagatavot un izglītības un zinātnes ministram iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā saistītos tiesību aktu projektus, kurus ir nepieciešams mainīt saistībā ar MK rīkojuma 1.1. apakšpunktā minēto Valsts izglītības satura centra likvidāciju un VIAA pārveidošanu. Atbilstoši MK rīkojumam ar 2025. gada 1. janvāri VISC funkcijas un uzdevumi ir nodoti VIAA un 2025. gada 8. aprīlī stājās spēkā Ministru kabineta 2025. gada 1. aprīļa noteikumi Nr. 207 "Valsts izglītības attīstības aģentūras nolikums" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 207), kas piemērojami ar 2025. gada 1. janvāri. Ievērojot minēto, nepieciešams veikt atbilstošus grozījumus MK noteikumos Nr. 804 attiecībā uz projekta iesniedzēju, finansējuma saņēmēju un uzraudzības rādītāja iestādi.
18.1.1. apakšpunkts, tekstā VISC aizstājot ar VIAA;
2) 20.1.1. un 20.1.2. apakšpunkts, svītrojot teikuma daļu, kas paredz atbildīgajai iestādei pienākumu izstrādāt finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzību vienkāršoto izmaksu metodiku. Izvērtējot apsvērumus vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādei un piemērošanai finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzībām, secināts, ka tas radīs lielāku administratīvo slogu nekā faktisko izmaksu piemērošana. Pasākuma pirmās kārtas projekts tiek veiksmīgi ieviests kopš 01.06.2023. un līdz šim pie maksājumu pieprasījumiem nav konstatēti neatbilstoši veikti izdevumi vai riski (tai skaitā, atlīdzības izmaksās), savukārt ieviešot vienas vienības izmaksas, finansējuma saņēmējam būs nepieciešams veidot un piemērot jaunu iekšējo kārtību faktisko atlīdzības izmaksu un maksājumu pieprasījumos deklarēto atlīdzības izmaksu uzskaitei un uzraudzībai; Ievērojot minēto, no MK noteikumu Nr.804 20.1.1. un 20.1.2. apakšpunkta ir izslēdzama norma par vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādāšanu un finansējuma saņēmēja projekta vadības un finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru (LDDK, LBAS, LOSP) īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas (izņemot virsstundas) pirmās kārtas projektā, efektīvi un pamatoti un neradot papildu administratīvo slogu, ir turpināt attiecināt kā faktiskās izmaksas.
Attiecīgi, arī Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra sēdes protokola Nr. 62 86. § “Noteikumu projekts "Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.9. pasākuma "Izglītības procesa individualizācija un starpnozaru sadarbība profesionālās izglītības izcilībai" pirmās projekta iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" (22-TA-2838), 9. punkts ir atzīstams par aktualitāti zaudējušu, attiecīgu punktu iekļaujot noteikumu projekta Ministru kabineta (turpmāk - MK) sēdes protokollēmuma projektā;
3) 20.2.2. un 20.2.7. apakšpunkts, papildinot ar izmaksu attiecināšanas nosacījumu par jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai nomas izmaksu, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksu vai esošo darba vietu atjaunošanas un veselības apdrošināšanas izmaksu attiecināšanu attiecībā uz MK noteikumu Nr. 804 11. punktā minēto sadarbības partneru īstenošanas personālu. Tā kā projekta sadarbības partneru LDDK (1 slodze), LBAS (0,5 slodze) un LOSP (0,5 slodze) īstenošanas personāls pirmās kārtas projektā piedalās pilnā apjomā projekta mērķu, rezultātu sasniegšanā un atbalstāmo darbību izpildē, un, lai ievērotu vienlīdzīgas attieksmes principus ir samērīgi arī sadarbības partneru īstenošanas personālam piemērot līdzvērtīgu aprīkojuma nodrošinājumu;
4) 22. punkts, papildināts ar teikuma daļu, kas paredz, ka vienkāršotajām izmaksām piemēro metodiku "atbilstoši metodikā noteiktajam spēkā stāšanās laikam un piemērošanas nosacījumiem";
5) 32.1. apakšpunkts, precizēts digitālās platformas e-PKS tehnisko sistēmas risinājumu izstrādes termiņš, paredzot digitālās platformas e-PKS tehnisko sistēmas risinājumu izstrādāt gada un sešu mēnešu laikā pēc līguma par digitālās platformas e-PKS izveidi un uzturēšanu noslēgšanas ar pakalpojuma sniedzēju un pārnest nepieciešamo profesionālās izglītības saturu divu gadu un sešu mēnešu laikā pēc līguma noslēgšanas ar pakalpojuma sniedzēju. Ņemot vērā, ka elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS) 2024. gada 22.septembrī izsludinātais iepirkums "Digitālās platformas "Profesionālo kvalifikāciju sistēma" izstrāde, ieviešana, uzturēšana un pilnveidošana" tika atsaukts un apstrīdēts, 2025. gadā to izsludinot atkārtoti, kas attiecīgi aizkavēja sākotnēji plānotā nodevuma izpildi.
Attiecīgi digitālās platformas e-PKS tehnisko sistēmas risinājumu plānots izstrādāt gada un sešu mēnešu laikā pēc līguma noslēgšanas ar pakalpojuma sniedzēju un pārnest nepieciešamo profesionālās izglītības saturu divu gadu un sešu mēnešu laikā pēc līguma noslēgšanas ar pakalpojuma sniedzēju.
Līgums par e-PKS izstrādi, pilnveidi un uzturēšanu ar pakalpojuma sniedzēju ir noslēgts 2025. gada 16. jūnijā.
E-PKS platformu plānots savienot un iekļaut izglītības IT sistēmu arhitektūrā (nodrošinot sasaisti ar VIIS, Valsts pārbaudījumu informācijas sistēmu, skolo.lv, mape.gov.lv, stars.gov.lv, u.c.), nodrošinot funkciju nepārklāšanos un savstarpējo papildinātību, jo ir paredzēta datu apmaiņu mehānismu (API) integrācija ar ārējām informācijas sistēmām un funkcijas ir citas kā augstāk minētajām informācijas sistēmām. Izglītības un zinātnes nozaru jomu arhitektūras apraksts un attīstības ceļa karte vēl nav apstiprināta IKT foruma (Valsts informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pārvaldības vadītāju forums) sēdē. Nākotnē plānots izveidot vienotu VIAA IT platformu, rīku kopīgo ekosistēmu, tai skaitā, visticamāk pārvietojot IT platformu uz Latvijas valsts radio un televīzijas centru, nodrošinot infrastruktūru visām VIAA sistēmām (piemēram, jau esošām sistēmām mape.gov.lv., stars.gov.lv., skolo.lv, skola-kopiena.lv, nometnes.gov.lv u.c., kā arī topošajai ePKS.gov.lv), programmatūru un atbalsta dienestu. Projektā sasniegto rezultātu ilgtspēju (tai skaitā digitālās platformas e-PKS izstrāde) pēc projekta noslēguma plānots nodrošināt no valsts budžeta līdzekļiem, tai skaitā, sasniegto rezultātu turpmākai attīstībai iespēju robežās piesaistot ES fondu vai citu programmu finansējumu;
6) 40. punktā precizēta atsauce uz “Finanšu regulu”, ņemot vērā, ka 2024. gada 30. septembrī stājusies spēkā jauna “Finanšu regula” – Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – Regula 2024/2509), un saskaņā ar Regulas 2024/2509 279. pantu tā atceļ iepriekšējo “Finanšu regulu” – Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012;
7) noteikumi Nr. 804 papildināti ar jaunu nodaļu "V. Noslēguma jautājums" un 44. punktu, kas paredz, ka grozījumi MK noteikumu Nr. 804 10. punktā, kas saistīti ar projekta iesniedzēja nosaukuma maiņu (no reorganizētās iestādes VISC uz VIAA), piemērojami ar 2025. gada 1. janvāri atbilstoši MK rīkojuma 1. un 2. punktam;
8) lai salāgotu ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulā (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai lietoto terminoloģiju, 20.1. apakšpunktā un 23. punktā vārdi "personāla atlīdzības izmaksas" aizstāti ar vārdiem "personāla izmaksas";
9) administratīvā sloga mazināšanas nolūkos precizēts 36. punkts, kas paredz sociāli atbildīga iepirkuma veikšanu nenoteikt kā obligātu prasību, bet gan kā izvēles iespēju.
Plānotajiem grozījumiem ir ietekme uz īstenošanā esošo projektu, proti, ir nepieciešams veikt grozījumus vienošanās par projekta īstenošanu (piemēram, svītrojot projektā informāciju par personāla izmaksu attiecināšanu kā vienkāršotās izmaksas), bet grozījumi neietekmē projekta mērķu sasniegšanu, tādējādi nav uzskatāmi par būtiskiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32024R2509
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija)
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
61.pants
40.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Noteikumu projekts nemaina apstiprināto MK noteikumu Nr. 804 saturu pēc būtības un nerada būtisku ietekmi uz 4.2.2.9. pasākuma regulējumu kopumā, kā arī neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, līdz ar to sabiedriskā apspriešana netiek iniciēta.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
Tiesību akta projekta izpildē nemainās iesaistītās institūcijas un to pienākumi. Izglītības un zinātnes ministrija kā nozares ministrija un kā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītā atbildīgā iestāde, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra kā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītā sadarbības iestāde, Valsts izglītības attīstības aģentūra kā 4.2.2.9. pasākuma pirmās kārtas finansējuma saņēmējs un Latvijas Darba devēju konfederācija, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība, Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome, Izglītības kvalitātes valsts dienests, profesionālās izglītības iestādes kā projekta sadarbības partneri.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
Noteikumu projekta tiesiskais regulējums nerada atšķirīgu horizontālo ietekmi kā tas paredzēts MK noteikumos Nr. 804
Pielikumi
