22-TA-1108: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Dzelzceļa likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Satiksmes ministrijas un VAS “Latvijas dzelzceļš” iniciatīva, Ministru kabineta 2022. gada 29. marta sēde protokollēmuma (prot. Nr. 18, 13.§) 3. punkts (turpmāk- MK protokols Nr.18), Ministru prezidenta rezolūcijā Nr. 2016-UZD-635 (25.02.2016. likuma redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar 25.10.2018. un 15.06.2021. likumu, kas stājas spēkā 29.06.2021.) noteiktais uzdevums, veikt grozījumus atbilstoši Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 50. punktam (turpmāk- MP rezolūcija).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Likumprojekta “Grozījumi Dzelzceļa likumā” (turpmāk - Projekts) mērķis aktualizēt valstij piederošās vai piekrītošās zemes publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā izmantošanu atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem un veicot MK protokolā Nr. 18 un MP rezolūcijā uzdoto uzdevumu izpildi.
Spēkā stāšanās termiņš
Nākamā diena pēc izsludināšanas (likumprojektam)
Pamatojums
Projekts izstrādāts, lai aktualizētu valstij piederošās vai piekrītošās zemes publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā izmantošanu atbilstoši Civillikuma trešajai A nodaļai “Apbūves tiesība” un Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma (turpmāk – Izšķērdēšanas novēršanas likums) 6.5 pantam, tostarp nosakot institūciju, kas ir lēmuma par apbūves tiesības piešķiršanu pieņēmēja. Vienlaikus veicot MK protokolā Nr. 18 uzdoto un MP rezolūcijā uzdoto uzdevumu izpildi.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
2017. gada 1. janvārī stājās spēkā grozījumi Civillikumā, kas noteic, ka turpmāk uz svešas zemes celt un lietot ēkas varēs uz apbūves tiesības pamata. No likumā "Par atjaunotā Latvijas Republikas 1937. gada Civillikuma ievada, mantojuma tiesību un lietu tiesību daļas spēkā stāšanās laiku un piemērošanas kārtību" tika izslēgts 14. panta pirmās daļas 5. punkts, kas noteica zemes iznomāšanu ar tiesībām celt uz iznomātās zemes ēkas (būves) kā patstāvīgus īpašuma objektus. Tādējādi minētā likuma 14. panta pirmās daļas 5. punktā ietverto regulējumu aizstāja apbūves tiesības.
Ministru kabineta 2018. gada 19. jūnija noteikumi Nr. 350 “Publiskas personas zemes nomas un apbūves tiesības noteikumi” (turpmāk - MK noteikumi Nr. 350) nosaka apbūves tiesības piešķiršanas kārtību.
Dzelzceļa likuma normas, kas attiecas uz ritošā sastāva reģistra izmantošanu, ir novecojušas un tās nepieciešams aktualizēt.
Šobrīd finansējums Satiksmes ministrijas padotības iestādēm: Valsts dzelzceļa tehniskajai inspekcijai, Valsts dzelzceļa administrācijai, Vēsturiskā mantojuma dzelzceļam un Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojam tiek noteikts Dzelzceļa likuma pārejas noteikumos atbilstoši 2015. gada finansējuma apmēram.
Ministru kabineta 2018. gada 19. jūnija noteikumi Nr. 350 “Publiskas personas zemes nomas un apbūves tiesības noteikumi” (turpmāk - MK noteikumi Nr. 350) nosaka apbūves tiesības piešķiršanas kārtību.
Dzelzceļa likuma normas, kas attiecas uz ritošā sastāva reģistra izmantošanu, ir novecojušas un tās nepieciešams aktualizēt.
Šobrīd finansējums Satiksmes ministrijas padotības iestādēm: Valsts dzelzceļa tehniskajai inspekcijai, Valsts dzelzceļa administrācijai, Vēsturiskā mantojuma dzelzceļam un Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojam tiek noteikts Dzelzceļa likuma pārejas noteikumos atbilstoši 2015. gada finansējuma apmēram.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Dzelzceļa likuma 15. panta otrajā daļā ietvertais regulējums nosaka kārtību, kādā iznomājama zeme ar apbūves tiesībām. Lai aktualizētu un harmonizētu Dzelzceļa likuma tiesību normas ar Civillikumu, Izšķērdēšanas novēršanas likumu un MK noteikumiem Nr. 350, ir sagatavot Projekts.
Atbilstoši Dzelzceļa likuma 15. panta otrajai daļai lēmumu par valstij piederošās vai piekrītošās zemes valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā iznomāšanu ar apbūves tiesībām pieņem Ministru kabinets.
Atbilstoši Dzelzceļa likuma 15. panta otrajai daļai lēmumu par valstij piederošās vai piekrītošās zemes valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā iznomāšanu ar apbūves tiesībām pieņem Ministru kabinets.
Risinājuma apraksts
Projekts precizē Dzelzceļa likuma 15. panta otro daļu, papildinot to ar apbūves tiesības piešķiršanas regulējumu.
Projekts paredz noteikt, ka lēmumu par apbūves tiesības piešķiršanu pieņem Satiksmes ministrija kā publiskas personas institūcija, līdzīgi kā tas paredzēts Izšķērdēšanas novēršanas likuma 6.5 panta otrajā daļā.
Pirms Satiksmes ministrija pieņem lēmuma par apbūves tiesības piešķiršanu, tā lūdz publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājam (turpmāk - pārvaldītājs) izvērtēt un iesniegt Satiksmes ministrijā gan lietderības apsvērumus, gan ietekmi uz dzelzceļa drošību atbilstoši normatīvajiem aktiem. Iepriekš minēto kārtību plānots regulēt ar Satiksmes ministrijas izdotiem iekšējiem normatīvajiem aktiem, kuros plānots noteikt, ko nepieciešams norādīt iesniegumā un kādus dokumentus pievienot, lūdzot Satiksmes ministrijai pieņemt lēmumu par apbūves tiesības piešķiršanu pārvaldītāja valdījumā nodotai valstij piederošai vai piekrītošai zemei (Dzelzceļa likuma 15. panta pirmās daļas izpratnē). Lietderības apsvērumi tiek izvērtēti atbilstoši Izšķērdēšanas novēršanas likuma 3. pantam, papildus tiek izvērtēta attiecīgo izmaiņu iespējamā ietekme uz dzelzceļa sistēmas drošību saskaņā ar Ministru kabineta 2005. gada 1. februāra noteikumu Nr. 79 “Dzelzceļa zemes nodalījuma joslas ekspluatācijas noteikumi” 7. punktu, 7.5. apakšpunktu, izvērtēta atbilstība Dzelzceļa likuma 18. panta pirmajai daļai, Aizsargjoslu likuma 42. panta pirmās daļas 2. punktam un 58.3 pantam. Papildus jāņem vērā, ka atbilstoši Dzelzceļa likuma 17. pantam, jebkādas darbības dzelzceļa nodalījuma joslā drīkst veikt tikai ar pārvaldītāja atļauju un tā kontrolē, respektīvi pārvaldītājs iepriekš, pirms Satiksmes ministrijas lēmuma piešķirt apbūves tiesību, būs izvērtējis apbūves tiesības piešķiršanas lietderību un ietekmi uz dzelzceļa sistēmas drošības un darbības nodrošināšanu.
Kārtību, kādā dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs nodod lietošanā valstij piederošo vai piekrītošo zemi vai apgrūtina to ar servitūtiem ēku, būvju, virszemes vai pazemes komunikāciju celtniecībai vai citas saimnieciskās darbības veikšanai, paredzēts piemērot atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 13. jūnija noteikumos Nr. 340 "Kārtība, kādā nodod lietošanā vai apgrūtina valstij piederošo vai piekrītošo zemi publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā" noteiktajam regulējumam.
Projekts paredz noteikt, ka lēmumu par apbūves tiesības piešķiršanu pieņem Satiksmes ministrija kā publiskas personas institūcija, līdzīgi kā tas paredzēts Izšķērdēšanas novēršanas likuma 6.5 panta otrajā daļā.
Pirms Satiksmes ministrija pieņem lēmuma par apbūves tiesības piešķiršanu, tā lūdz publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājam (turpmāk - pārvaldītājs) izvērtēt un iesniegt Satiksmes ministrijā gan lietderības apsvērumus, gan ietekmi uz dzelzceļa drošību atbilstoši normatīvajiem aktiem. Iepriekš minēto kārtību plānots regulēt ar Satiksmes ministrijas izdotiem iekšējiem normatīvajiem aktiem, kuros plānots noteikt, ko nepieciešams norādīt iesniegumā un kādus dokumentus pievienot, lūdzot Satiksmes ministrijai pieņemt lēmumu par apbūves tiesības piešķiršanu pārvaldītāja valdījumā nodotai valstij piederošai vai piekrītošai zemei (Dzelzceļa likuma 15. panta pirmās daļas izpratnē). Lietderības apsvērumi tiek izvērtēti atbilstoši Izšķērdēšanas novēršanas likuma 3. pantam, papildus tiek izvērtēta attiecīgo izmaiņu iespējamā ietekme uz dzelzceļa sistēmas drošību saskaņā ar Ministru kabineta 2005. gada 1. februāra noteikumu Nr. 79 “Dzelzceļa zemes nodalījuma joslas ekspluatācijas noteikumi” 7. punktu, 7.5. apakšpunktu, izvērtēta atbilstība Dzelzceļa likuma 18. panta pirmajai daļai, Aizsargjoslu likuma 42. panta pirmās daļas 2. punktam un 58.3 pantam. Papildus jāņem vērā, ka atbilstoši Dzelzceļa likuma 17. pantam, jebkādas darbības dzelzceļa nodalījuma joslā drīkst veikt tikai ar pārvaldītāja atļauju un tā kontrolē, respektīvi pārvaldītājs iepriekš, pirms Satiksmes ministrijas lēmuma piešķirt apbūves tiesību, būs izvērtējis apbūves tiesības piešķiršanas lietderību un ietekmi uz dzelzceļa sistēmas drošības un darbības nodrošināšanu.
Kārtību, kādā dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs nodod lietošanā valstij piederošo vai piekrītošo zemi vai apgrūtina to ar servitūtiem ēku, būvju, virszemes vai pazemes komunikāciju celtniecībai vai citas saimnieciskās darbības veikšanai, paredzēts piemērot atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 13. jūnija noteikumos Nr. 340 "Kārtība, kādā nodod lietošanā vai apgrūtina valstij piederošo vai piekrītošo zemi publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā" noteiktajam regulējumam.
Problēmas apraksts
Atbilstoši Dzelzceļa likuma 10. panta otrās daļas 2. punktam publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras finansējumu, ko pārvalda pārvaldītājs VAS “Latvijas dzelzceļš”, veido arī ienākumi no tās valstij piederošās zemes iznomāšanas, uz kuras izvietota publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūra. Bet reālajā situācijā ienākumus no valstij piederošās zemes pārvaldīšanas veido gan ieņēmumi no iznomāšanas, gan īpašuma tiesību aprobežošanas līgumiem, gan arī būs jāietver ienākumi no noslēgtajiem apbūves tiesības līgumiem.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz precizēt Dzelzceļa likuma 10. panta otrās daļas 2. punktu, nosakot, ka dzelzceļa infrastruktūras finansējumu veido ienākumi no zemes nodošanas atlīdzības lietošanā, tādējādi paplašinot tiesību normas tvērumu un iekļaujot tajā gan saistību tiesību (nomas), gan lietu tiesību (tiesību aprobežojuma, apbūves tiesības) darījumus.
Problēmas apraksts
Dzelzceļa likumā minēts ritošā sastāva valsts reģistrs, kas, sākot ar 2024. gada 16. jūniju vairs nepastāvēs, jo visas Eiropas Savienības dalībvalstis turpmāk izmantos tikai un vienīgi Eiropas ritekļu reģistra centralizēto reģistrācijas funkciju. Ministru kabineta 2022. gada 29. marta noteikumos Nr. 200 "Dzelzceļa ritošā sastāva reģistrācijas kārtība" ietverts jaunais regulējums, kas ietver Eiropas ritekļu reģistra izmantošanu. Tādēļ ar MK protokola Nr. 18 3. punktu noteikts uzdevums: "Satiksmes ministrijai līdz 2022. gada 1. jūlijam izstrādāt un satiksmes ministram noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Dzelzceļa likumā, lai nodrošinātu atbilstību Eiropas Komisijas 2018. gada 25. oktobra īstenošanas Lēmuma (ES) 2018/1614, ar ko nosaka specifikācijas ritekļu reģistriem, kas minēti Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas (ES) 2016/797 47. pantā, un ar ko groza un atceļ Komisijas Lēmumu 2007/756/EK prasībām."
Risinājuma apraksts
Lai novērstu pretrunas citos Dzelzceļa likumam pakārtotajos normatīvajos aktos un nodrošinātu atbilstību Eiropas Komisijas 2018. gada 25. oktobra īstenošanas lēmuma (ES) 2018/1614, ar ko nosaka specifikācijas ritekļu reģistriem, kas minēti Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas (ES) 2016/797 47. pantā, un ar ko groza un atceļ Komisijas Lēmumu 2007/756/EK prasībām, kā arī izpildītu MK protokolā Nr. 18 doto uzdevumu, Projekts paredz grozījumus Dzelzceļa likuma 1.panta 53. un 71. punktā; 31. panta pirmās daļas 13. punktā un trešajā daļā; 36.1 panta nosaukumā, 3.1 un ceturtajā daļā; 43.6 panta pirmajā daļā; 43.⁷ panta trešajā daļā; 43.⁸ panta sestajā daļa, aizstājot ritošā sastāva valsts reģistru ar Eiropas ritekļu reģistru.
Problēmas apraksts
Šobrīd finansējums Satiksmes ministrijas padotības iestādēm: Valsts dzelzceļa tehniskajai inspekcijai, Valsts dzelzceļa administrācijai, Vēsturiskā mantojuma dzelzceļam un Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojam tiek noteikts Dzelzceļa likuma pārejas noteikumos atbilstoši 2015. gada finansējuma apmēram. Attiecīgais Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu regulējums ir spēkā līdz 2023. gada 1. aprīlim. Atbilstoši MP rezolūcijai nepieciešams veikt grozījumus Dzelzceļa likumā, atbilstoši Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 50. punktā minētajam: "Līdz 2023. gada 1. aprīlim Ministru kabinets izstrādā un iesniedz Saeimai nepieciešamos likumprojektus, kas paredz vēsturiskā mantojuma dzelzceļa mērķiem un Valsts dzelzceļa administrācijas, Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas un Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja funkciju izpildei atbilstošu finansējuma apmēru".
Risinājuma apraksts
Projekts paredz grozījumus Dzelzceļa likuma 7.1 astotajā, 30. panta 2.1 daļā, 33. panta piektajā daļā un 33.1 panta piektajā daļā, nosakot Dzelzceļa likumā Satiksmes ministrijas padotības iestādēm: Valsts dzelzceļa tehniskajai inspekcijai, Valsts dzelzceļa administrācijai, Vēsturiskā mantojuma dzelzceļam un Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojam jaunu finansēšanas kārtību, koeficientu vietā nosakot procentuālu finansējuma apmēru, vienlaikus nosakot, ka finansējuma apjoms nedrīkst būt mazāks par finansējumu, kāds attiecīgi piešķirts 2022. gadam.
Bāzes cipars finansējuma aprēķinam tiek ņemts atbilstoši Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 47., 48. un 55. punktā noteiktajam. Finansējums netiek palielināts. Šīs izmaksas tiek segtas no dzelzceļa infrastruktūras maksām, atbilstoši Dzelzceļa likuma 10. panta otrās daļas 1. un 2. punktā noteiktajiem finansēšanas avotiem.
Ņemot vērā to, ka Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 47., 48. un 55. punkts ir piemērojams līdz 2023.gadam, likumprojekts noteic, ka jaunā Dzelzceļa likuma 7.1 panta astotās daļas, 30. panta 2.1 daļas, 33. panta piektās daļas un 33.1 panta piektās daļas redakcija stājas spēkā 2023. gada 1. aprīlī.
Bāzes cipars finansējuma aprēķinam tiek ņemts atbilstoši Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 47., 48. un 55. punktā noteiktajam. Finansējums netiek palielināts. Šīs izmaksas tiek segtas no dzelzceļa infrastruktūras maksām, atbilstoši Dzelzceļa likuma 10. panta otrās daļas 1. un 2. punktā noteiktajiem finansēšanas avotiem.
Ņemot vērā to, ka Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 47., 48. un 55. punkts ir piemērojams līdz 2023.gadam, likumprojekts noteic, ka jaunā Dzelzceļa likuma 7.1 panta astotās daļas, 30. panta 2.1 daļas, 33. panta piektās daļas un 33.1 panta piektās daļas redakcija stājas spēkā 2023. gada 1. aprīlī.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs, publiskas personas, publiskas un privātas personas, kurām dzelzceļa infrastruktūras zeme varētu tikt nodota atlīdzības lietošanā uz apbūves tiesības pamata.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs, publiskas personas, publiskas un privātas personas, kurām dzelzceļa infrastruktūras zeme varētu tikt nodota atlīdzības lietošanā uz apbūves tiesības pamata.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
Nodrošināta atbilstība Eiropas Komisijas 2018. gada 25. oktobra īstenošanas lēmuma (ES) 2018/1614, ar ko nosaka specifikācijas ritekļu reģistriem, kas minēti Eiropas Parlamenta un Padomes Direktōivas (ES) 2016/797 47. pantā, un ar ko groza un atceļ Komisijas Lēmumu 2007/756/EK prasībām.
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrija, Valsts dzelzceļa administrācija, Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija, VAS "Latvijas dzelzceļš"Nevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://www.sam.gov.lv/lv/jaunums/sabiedribas-lidzdaliba-likumprojekts-grozijumi-dzelzcela-likuma;
https://www.mk.gov.lv/lv/ministru-kabineta-diskusiju-dokumenti
https://www.mk.gov.lv/lv/ministru-kabineta-diskusiju-dokumenti
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Iebildumi un priekšlikumi netika saņemti.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
Projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts budžeta un cilvēkresursu ietvaros. Saistībā ar Projekta izpildi nebūs nepieciešams veidot jaunas institūcijas vai likvidēt vai reorganizēt esošās.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
