25-TA-785: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta 2016. gada 20. septembra protokollēmuma (protokols Nr. 46, 40. §) “Informatīvais ziņojums “Par bēgļu un personu ar alternatīvo statusu uzņemšanas un sociālekonomiskās iekļaušanas pasākumu ietekmi uz pašvaldību budžetiem”” 2., 3., 4., 5. punkts.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai (turpmāk - VARAM) 48 981 euro pārskaitīšanai trim pašvaldībām, lai kompensētu faktiskos izdevumus, kas radušies, sniedzot palīdzību saistībā ar bēgļu un personu ar alternatīvo statusu uzņemšanu un organizējot sociālekonomiskās iekļaušanas pasākumus 2024. gadā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2016. gada 20. septembra protokollēmuma (protokols Nr. 46, 40. §) “Informatīvais ziņojums “Par bēgļu un personu ar alternatīvo statusu uzņemšanas un sociālekonomiskās iekļaušanas pasākumu ietekmi uz pašvaldību budžetiem”” (turpmāk - Protokollēmums) 2. punkts noteic, ka pašvaldībām ne retāk kā reizi gadā no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" kompensējami faktiskie izdevumi, kas radušies, sniedzot finansiālo un materiālo palīdzību bēgļu un personu ar alternatīvo statusu uzņemšanas un sociālekonomiskās iekļaušanas pasākumiem (turpmāk - faktiskie izdevumi) par laika periodu no 2016. gada 1. janvāra.
Protokollēmuma 3. punkts noteic, ka pašvaldībām no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" kompensējami faktiskie izdevumi, kas pašvaldībām radušies, sniedzot sociālos pakalpojumus, sociālo palīdzību un atbalstu, kas noteikti Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā, Bērnu tiesību aizsardzības likumā un citos normatīvajos aktos un attiecīgās pašvaldības saistošajos noteikumos.
Saskaņā ar Protokollēmuma 4. punktu pašvaldībām faktiskie izdevumi kompensējami no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" divu gadu laika periodā no bēgļa vai personas ar alternatīvo statusu statusa iegūšanas brīža, bet par nepilngadīgiem bēgļiem un personām ar alternatīvo statusu bez pavadības faktiskie izdevumi kompensējami līdz viņu 24 gadu vecumam.
Atbilstoši Protokollēmuma 5. punktam VARAM izvērtē pašvaldību iesniegtos pieprasījumus par pašvaldībām kompensējamiem faktiskajiem izdevumiem, sagatavo un noteiktā kārtībā iesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Protokollēmuma 3. punkts noteic, ka pašvaldībām no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" kompensējami faktiskie izdevumi, kas pašvaldībām radušies, sniedzot sociālos pakalpojumus, sociālo palīdzību un atbalstu, kas noteikti Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā, Bērnu tiesību aizsardzības likumā un citos normatīvajos aktos un attiecīgās pašvaldības saistošajos noteikumos.
Saskaņā ar Protokollēmuma 4. punktu pašvaldībām faktiskie izdevumi kompensējami no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" divu gadu laika periodā no bēgļa vai personas ar alternatīvo statusu statusa iegūšanas brīža, bet par nepilngadīgiem bēgļiem un personām ar alternatīvo statusu bez pavadības faktiskie izdevumi kompensējami līdz viņu 24 gadu vecumam.
Atbilstoši Protokollēmuma 5. punktam VARAM izvērtē pašvaldību iesniegtos pieprasījumus par pašvaldībām kompensējamiem faktiskajiem izdevumiem, sagatavo un noteiktā kārtībā iesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
VARAM 2025. gada 7. februārī visām pašvaldībām nosūtīja vēstuli (vēstules Nr. 1-13/766) ar aicinājumu sniegt informāciju par faktiskajiem izdevumiem, kas radušies, sniedzot finansiālo un materiālo palīdzību bēgļu un personu ar alternatīvo statusu uzņemšanas un sociālekonomiskās iekļaušanas pasākumiem 2024. gadā.
VARAM dokumentus par faktiskajiem izdevumiem, kas radušies, sniedzot finansiālo un materiālo palīdzību bēgļu un personu ar alternatīvo statusu uzņemšanas un sociālekonomiskās iekļaušanas pasākumiem, 2024. gadā iesniedza trīs pašvaldības par kopējo faktisko izdevumu summu 52 210,41 euro apmērā, savukārt no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" kopā kompensējami finanšu līdzekļi 48 980,91 euro apmērā, tai skaitā:
1. Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība, pamatojoties uz 2023.gada 30 novembra saistošajiem noteikumiem Nr.41 “Par ēdināšanas maksas atvieglojumiem Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības izglītības iestādēs”, 2024. gadā sedza ēdināšanas izmaksas (izglītības iestādēs) par četrām personām, kas bēgļa vai personas ar alternatīvo statusu ieguva laika periodā no 2023. gada līdz 2024. gadam - 1 408,87 euro apmērā.
2. Rīgas valstspilsētas pašvaldība, pamatojoties uz Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumu, Ministru kabineta 2020. gada 17. decembra noteikumiem Nr. 809 "Noteikumi par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu", Rīgas domes 2020. gada 6. marta saistošajiem noteikumiem Nr.3 "Rīgas valstspilsētas pašvaldības sniegto sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtība", 2023. gada 12. jūlija saistošajiem noteikumiem Nr.RD-23-220-sn "Par mājsaimniecības atzīšanu par trūcīgu vai maznodrošinātu un sociālās palīdzības pabalstiem Rīgas valstspilsētas pašvaldībā", 2024. gadā 22 mājsaimniecībām (kopā atbalsts sniegts 32 personām, kas bēgļa vai personas ar alternatīvo statusu ieguva laika periodā no 2023. gada līdz 2024. gadam) kopā izmaksāja 45 696,47 euro, tai skaitā:
- garantētā minimālā ienākuma pabalstus - 2 760,24 euro,
- sedza izdevumus par apsaimniekošanu/pārvaldīšanu, īri, elektrību, gāzi, telekomunikāciju un interneta izmantošanu, citiem komunālajiem maksājumiem - 21 127,66 euro,
- sedza izdevumus par īslaicīgajiem pakalpojumiem ģimenēm ar bērniem - 21 641,67 euro,
- sedza izdevumus par medicīniskām ierīcēm, higiēnas precēm, medikamentiem, pacienta līdzmaksājumiem un maksas ambulatorajiem pakalpojumiem - 166,90 euro.
3. Ventspils valstspilsētas pašvaldība, pamatojoties uz Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumu, Ministru kabineta 2020. gada 17. decembra noteikumiem Nr.809 "Noteikumi par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu", Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes 2023. gada 13. aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr. 2 "Par Ventspils valstspilsētas pašvaldības sociālajiem pabalstiem un to piešķiršanas kārtību", 2024. gadā par divām personām, kas bēgļa vai personas ar alternatīvo statusu ieguva 2022. gadā, kopā izmaksāja 1 875,57 euro, tai skaitā:
- garantētā minimālā ienākuma pabalstus - 50,62 euro,
- mājokļa pabalstus - 1 824,95 euro.
VARAM dokumentus par faktiskajiem izdevumiem, kas radušies, sniedzot finansiālo un materiālo palīdzību bēgļu un personu ar alternatīvo statusu uzņemšanas un sociālekonomiskās iekļaušanas pasākumiem, 2024. gadā iesniedza trīs pašvaldības par kopējo faktisko izdevumu summu 52 210,41 euro apmērā, savukārt no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" kopā kompensējami finanšu līdzekļi 48 980,91 euro apmērā, tai skaitā:
1. Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība, pamatojoties uz 2023.gada 30 novembra saistošajiem noteikumiem Nr.41 “Par ēdināšanas maksas atvieglojumiem Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības izglītības iestādēs”, 2024. gadā sedza ēdināšanas izmaksas (izglītības iestādēs) par četrām personām, kas bēgļa vai personas ar alternatīvo statusu ieguva laika periodā no 2023. gada līdz 2024. gadam - 1 408,87 euro apmērā.
2. Rīgas valstspilsētas pašvaldība, pamatojoties uz Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumu, Ministru kabineta 2020. gada 17. decembra noteikumiem Nr. 809 "Noteikumi par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu", Rīgas domes 2020. gada 6. marta saistošajiem noteikumiem Nr.3 "Rīgas valstspilsētas pašvaldības sniegto sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtība", 2023. gada 12. jūlija saistošajiem noteikumiem Nr.RD-23-220-sn "Par mājsaimniecības atzīšanu par trūcīgu vai maznodrošinātu un sociālās palīdzības pabalstiem Rīgas valstspilsētas pašvaldībā", 2024. gadā 22 mājsaimniecībām (kopā atbalsts sniegts 32 personām, kas bēgļa vai personas ar alternatīvo statusu ieguva laika periodā no 2023. gada līdz 2024. gadam) kopā izmaksāja 45 696,47 euro, tai skaitā:
- garantētā minimālā ienākuma pabalstus - 2 760,24 euro,
- sedza izdevumus par apsaimniekošanu/pārvaldīšanu, īri, elektrību, gāzi, telekomunikāciju un interneta izmantošanu, citiem komunālajiem maksājumiem - 21 127,66 euro,
- sedza izdevumus par īslaicīgajiem pakalpojumiem ģimenēm ar bērniem - 21 641,67 euro,
- sedza izdevumus par medicīniskām ierīcēm, higiēnas precēm, medikamentiem, pacienta līdzmaksājumiem un maksas ambulatorajiem pakalpojumiem - 166,90 euro.
3. Ventspils valstspilsētas pašvaldība, pamatojoties uz Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumu, Ministru kabineta 2020. gada 17. decembra noteikumiem Nr.809 "Noteikumi par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu", Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes 2023. gada 13. aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr. 2 "Par Ventspils valstspilsētas pašvaldības sociālajiem pabalstiem un to piešķiršanas kārtību", 2024. gadā par divām personām, kas bēgļa vai personas ar alternatīvo statusu ieguva 2022. gadā, kopā izmaksāja 1 875,57 euro, tai skaitā:
- garantētā minimālā ienākuma pabalstus - 50,62 euro,
- mājokļa pabalstus - 1 824,95 euro.
Risinājuma apraksts
Līdz ar to, pamatojoties uz Protokollēmumā noteikto un pašvaldību iesniegtajiem pieprasījumiem, VARAM sagatavoja Ministru kabineta rīkojuma projektu „Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (turpmāk - Rīkojuma projekts), kas paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt VARAM 48 981 euro pārskaitīšanai pašvaldībām, lai kompensētu faktiskos izdevumus, kas radušies, sniedzot finansiālo un materiālo palīdzību saistībā ar bēgļu un personu ar alternatīvo statusu uzņemšanu un organizējot sociālekonomiskās iekļaušanas pasākumus 2024. gadā, tai skaitā:
1. Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībai - 1 409 euro,
2. Rīgas valstspilsētas pašvaldībai - 45 696 euro,
3. Ventspils valstspilsētas pašvaldībai - 1 876 euro.
1. Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībai - 1 409 euro,
2. Rīgas valstspilsētas pašvaldībai - 45 696 euro,
3. Ventspils valstspilsētas pašvaldībai - 1 876 euro.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Bēgļi un/vai personas ar alternatīvo statusu.
Ietekmes apraksts
Bēgļi un/vai personas ar alternatīvo statusu nepieciešamības gadījumā var saņemt sociālos pakalpojumus, sociālo palīdzību un atbalstu, kas noteikti Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā, Bērnu tiesību aizsardzības likumā un citos normatīvajos aktos un attiecīgās pašvaldības saistošajos noteikumos.
Juridiskās personas
- Pašvaldības
Ietekmes apraksts
Pašvaldībām, atbilstoši normatīvajiem aktiem, jānodrošina palīdzības sniegšana bēgļiem un/vai personām ar alternatīvo statusu.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
48 981
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
48 981
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-48 981
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-48 981
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
48 981
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ekonomiskās klasifikācijas kods 7460 “Pārējie valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transferti pašvaldībām”, atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 27. decembra noteikumiem Nr. 1031 “Noteikumi par budžeta izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām”.
Pieprasītā finansējuma aprēķina pamatojums sniegts papildu pievienotajos dokumentos.
Pieprasītā finansējuma aprēķina pamatojums sniegts papildu pievienotajos dokumentos.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Finanšu līdzekļi 48 981 euro apmērā tiks piešķirti no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" VARAM pārskaitīšanai pašvaldībām.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr.639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka Rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Vienlaikus norādāms, ka minētais Rīkojuma projekts un tā anotācija pēc to iekļaušanas attiecīgās Ministru kabineta sēdē izskatāmo jautājumu sarakstā būs publiski pieejams Ministru kabineta tīmekļvietnē www.mk.gov.lv sadaļās Ministru kabineta sēdes un Tiesību aktu projekti, kur ar tiem varēs iepazīties jebkurš interesents.
Ņemot vērā, ka Rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Vienlaikus norādāms, ka minētais Rīkojuma projekts un tā anotācija pēc to iekļaušanas attiecīgās Ministru kabineta sēdē izskatāmo jautājumu sarakstā būs publiski pieejams Ministru kabineta tīmekļvietnē www.mk.gov.lv sadaļās Ministru kabineta sēdes un Tiesību aktu projekti, kur ar tiem varēs iepazīties jebkurš interesents.
6.4. Cita informācija
Rīkojuma projekta papildu dokumentam ir ierobežotas pieejamības statuss. Pamats – Fizisko personu datu apstrādes likuma 25. pants. Minētajam Rīkojuma projekta papildu dokumentam ierobežotas pieejamības statuss saglabājams arī pēc izskatīšanas Ministru kabineta sēdē.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Finanšu ministrija
- Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
- Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība, Rīgas valstspilsētas pašvaldība, Ventspils valstspilsētas pašvaldība.
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Primārā atbalsta nodrošināšana personām ar bēgļa vai alternatīvo statusu.
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
