23-TA-132: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 3. februāra noteikumos Nr. 59 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība investīciju veicināšanai lauksaimniecībā"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Atbalsts 2023. gadā kredītprocentu daļējai dzēšanai primārajiem lauksaimniecības produkcijas ražotājiem, kooperatīvajām sabiedrībām, kurām piešķirts atbilstības statuss saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kooperatīvo sabiedrību atbilstību lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē, atbalsta pretendentiem, kas nodarbojas ar lauksaimniecības produktu pārstrādi, kā arī ar zvejniecību, akvakultūru vai to produktu apstrādi – 11 500 000 euro atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2023. gadam” budžeta apakšprogrammai 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai” 2023. gadam.
Atbalsts 2023. gadā lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai – 8 000 000 euro atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” budžeta apakšprogrammai 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai” 2023. gadam.
Atbalsts 2023. gadā selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu – 2 000 000 euro atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” budžeta apakšprogrammai 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai” 2023. gadam.
Atbalsts 2023. gadā lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai – 8 000 000 euro atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” budžeta apakšprogrammai 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai” 2023. gadam.
Atbalsts 2023. gadā selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu – 2 000 000 euro atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” budžeta apakšprogrammai 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai” 2023. gadam.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Valsts un Eiropas Savienības atbalsta pasākumu mērķis ir nodrošināt lauksaimnieciskās ražošanas un lauksaimniecības produktu pārstrādes saimnieciskās darbības veicēju, zvejniecības un akvakultūras produktu ražotāju attīstību, kā arī pētījumu, selekcijas materiāla izstrādi, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu un laboratorisko analīžu veikšanai nepieciešamās materiālās bāzes pilnveidošanu un lauksaimniecībā izmantojamo zinātnes pētījumu nodrošināšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Spēkā esošie Ministru kabineta 2015. gada 3. februāra noteikumu Nr. 59 “Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība investīciju veicināšanai lauksaimniecībā” (turpmāk – noteikumi Nr. 59 3. punkts nosaka finansējuma periodu un atbalsta apmēru.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu atbalstu arī 2023. gadā, nepieciešams precizēt noteikumu Nr. 59 3. punktā noteikto finansējuma periodu un atbalsta apmēru, kā arī atbalsta nosacījumos.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu atbalstu arī 2023. gadā, nepieciešams izdarīt grozījumus noteikumu Nr. 59 3. punktā noteiktajā finansējuma periodu un finansējuma apmēru 2023. gadam. Lai nodrošinātu Eiropas Komisijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna regulas priekšlikumu par dalībvalstu iespēju nodrošināt papildu finansējumu vienlīdzīgāku konkurences apstākļu nodrošināšanai ar citām ES dalībvalstīm paredzēts atbalsts “Kredītprocentu daļējai dzēšanai investīciju kredītiem, lauksaimniecībā izmantojamās zemes iegādes kredītiem, lauksaimniecības dzīvnieku iegādes kredītiem un īstermiņa kredītiem” - 11 500 000 euro apmērā atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2023. gadam” budžeta apakšprogrammai 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai”, kā arī 2023. gadam šādiem atbalsta pasākumiem - "Lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai" - 8 000 000 euro un “Selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju” – 2 000 000 euro.
Minētais finansējums nodrošinās, atbalsta pasākumu turpināšanos nozaru konkurētspējas stiprināšanai, investīciju veicināšanai lauksaimniecībā un investīcijas materiālās bāzes pilnveidošanai, kā arī Zemkopības ministrijas pasūtītos pētījumus valsts vajadzībām, kuru mērķis ir ar zinātniskās pētniecības palīdzību veicināt nozares attīstību un konkrētu problēmu risināšanu attiecīgās valsts pārvaldes institūcijas kompetences jomā.
Noteikumu projekta 1. punkts precizē noteikumu Nr. 59 3. punktā noteikto finansējuma apmēru 2023.gadam.
Noteikumu projekta 2. punkts precizē noteikumu Nr. 59 7.1 punktā noteiktās prasības par informācijas glabāšanu par piešķirto atbalstu saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (EK) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013) vai Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulu (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L190) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 717/2014) atbalsta saņēmējs glabā 10 gadus no atbalsta saņemšanas dienas. Savukārt saistīto dokumentu par piešķirto atbalstu saskaņā ar Komisijas 2022. gada 14. decembra Regulu (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (Dokuments attiecas iz EEZ)(Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2022. gada 21.decembra, Nr. L 327) (turpmāk – regula 2022/2472).
Ņemot vērā, ka no 2023. gada stājusies spēkā jaunā valsts atbalsta regula 2022/2472 un no 2023.gada 30. jūnija spēku zaudē Komisijas 2014. gada 25. jūnija Regulas (ES) Nr. 702/2014, ar kuru konkrētas atbalsta kategorijas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 1. jūlijs, Nr. L 193) noteikumu projekta 3. punkts precizē noteikumu Nr. 59 7.1 punktā atsauci uz regula 2022/2472, atbilstoši precizēti arī noteikumu projekta 8. punkts noteikumu Nr. 59 10.5. apakšpunktu, noteikumu projekta 10. punkts noteikumu Nr. 59 11.9. apakšpunktu, noteikumu projekta 12. punkts noteikumu Nr. 59 11.13. apakšpunktu, noteikumu projekta 35. punkts noteikumu Nr. 59 34.1 punktu, noteikumu projekta 36. punkts noteikumu Nr. 59 34.2 punktu, noteikumu projekta 47. punkts noteikumu Nr. 59 42.1 punktu, noteikumu projekta 48. punkts noteikumu Nr. 59 43.4.1. apakšpunktu, noteikumu projekta 50. punkts noteikumu Nr. 59 43.1 punktu, noteikumu projekta 51. punkts noteikumu Nr. 59 46. punktu, noteikumu projekta 52. punkts noteikumu Nr. 59 45.11. apakšpunktu, noteikumu projekta 53. punkts noteikumu Nr. 59 45.13. apakšpunktu un noteikumu projekta 54. punkts noteikumu Nr. 59 48.1 punktu.
Noteikumu projekta 4. punkts izsaka jaunā redakcijā Nr. 59 8. punktu turpmāk prasības par grūtībās nonākušu uzņēmu nosakot saskaņā ar regulā 2022/2472 1. panta 5. punkta un 2. panta 59. punkta nosacījumiem atbalsta pasākumiem, kas tiek piešķirti saskaņā ar regulu 2022/2472, tādēļ noteikumu projekta 5. punkts svītro noteikumu Nr. 59 9. punktu, kur tika uzskaitīti atbalsta pasākumi, kam nevērtē grūtībās nonākuša uzņēmuma statusu.
Noteikumu projekta 6. punkts svītro noteikumu Nr. 59 9.1 punktu, jo noteikumu Nr. 59 9.1 punktā noteiktās prasības atbilstoši tiek noteiktas noteikumu projekta 42. punkta noteikumu Nr. 59 8. punktā.
Noteikumu projekta 7. punktā noteikumu Nr. 59 10.1. apakšpunktā noteikta noteikumu Nr. 59 8.3. punktā spēkā esošā prasība izteikta, jo turpmāk prasības par grūtībās nonākušu uzņēmu noteiktas saskaņā ar regulā 2022/2472 1. panta 5. punkta un 2. panta 59. punkta nosacījumiem atbalsta pasākumiem, kas tiek piešķirti saskaņā ar regulu 2022/2472, atstājot noteikumu Nr. 59 8.3. punktā spēkā esošo prasību, kas attiecas uz visiem atbalsta pasākumiem.
Noteikumu projekta 9. punktā noteikumu Nr. 59 11.6. apakšpunkts papildināts ar nepieciešamību ievērot noteikumu Nr. 59 11.6. apakšpunktā noteiktās prasības arī atbalsta pasākumam, ko piešķir saskaņā noteikumu Nr. 59 13.2. apakšpunktu.
Noteikumu projekta 11. punktā noteikumu Nr. 59 11.10. apakšpunktā precizēta atsauce uz Ministru kabineta 2023.gada 31. janvāra noteikumi Nr. 50 “Kārtība, kādā administrē un uzrauga Eiropas Lauksaimniecības garantiju fondu un Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai, kā arī valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai un lauku attīstībai 2023.–2027. gada plānošanas periodā”.
Noteikumu projekta 14. punktā tiek svītrots atbalsts, kas paredzēts noteikumu Nr. 59 13.1.6. apakšpunktā, jo saskaņā ar jaunajām pamatnostādnēm par valsts atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos 2022/C 485/01, atbalstu nav iespējams piešķirt, turpmāk atbalsts, kas minēts noteikumu Nr. 59 13.1.6. apakšpunktā tiks piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1408/2013, kas atbilstoši ir noteikts noteikumu projekta 13. punkta noteikumu Nr. 59 13.1.2. apakšpunktā, kā arī atbilstoši zaudē spēku ar noteikumu projekta 15. punktu noteikumu Nr. 59 14.1 punkts, kur noteikumu Nr. 59 13.1.6. apakšpunktā paredzētā atbalsta pasākuma prasības.
Noteikumu
Šā gada 1. janvārī spēkā stājies Latvijas Bankas likums, kā rezultātā Finanšu un kapitāla tirgus komisija kā patstāvīga iestāde vairs nepastāv, jo ir integrēta Latvijas Bankā, kas sākot ar šā gada 1. janvāri atbild par kredītiestāžu licencēšanu un kredītiestāžu saraksta uzturēšanu līdz ar to atbilstoši noteikumu projekta 16. punkts groza noteikumu Nr. 59 15.8. apakšpunktu aizstājot vārdus “Finanšu un kapitāla tirgus komisija” ar vārdiem “Latvijas Banka”, atbilstoši precizējumi veikti arī ar noteikumu projekta 17. punktu noteikumu Nr. 59 15.11.1. apakšpunktā, noteikumu projekta 18. punktu noteikumu Nr. 59 15.11.2. apakšpunktā, noteikumu projekta 26. punktu noteikumu Nr. 59 25.4. apakšpunktā, noteikumu projekta 27. punktu noteikumu Nr. 59 25.11.1. apakšpunktā, noteikumu projekta 28. punktu noteikumu Nr. 59 25.11.2. apakšpunktā, noteikumu projekta 38. punktu noteikumu Nr. 59 35.3. apakšpunktā, noteikumu projekta 39. punktu noteikumu Nr. 59 35.11.1. apakšpunktā un ar noteikumu projekta 40. punktu noteikumu Nr. 59 35.11.2. apakšpunktā.
Noteikuma projekta 19. punkts papildina noteikumu Nr. 59 15.11. apakšpunktu ar jaunu apakšpunktu 15.11.5. apakšpunktu, kur noteikts, ka turpmāk atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai arī varēs piešķirt par aizdevumiem, ko izsniedzis emitents Finanšu instrumentu tirgus likuma izpratnē, kura galvenā darbības joma ir kreditēšana.
Noteikuma projekta 20. punkta noteikumu Nr. 59 15.12. apakšpunktā precizēts termiņš no kura atbalstu daļējai kredītprocentu dzēšanai atbalstu piešķir akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" izsniegtiem aizdevumiem, atbilstoši precizēti noteikuma projekta 30. punkta noteikumu Nr. 59 35.12. apakšpunkts un noteikuma projekta 42. punkta noteikumu Nr. 59 25.12. apakšpunkts.
Noteikumu projekta 22. punktā izteiktas spēkā esošās atbalsta intensitātes, kas noteiktas noteikumu Nr. 59 16. punktā, kā arī precizētas atbalsta intensitātes papildinot ar prasībām, kas noteiktas Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulas (ES) 2021/2115 ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (turpmāk - Padomes regula (ES) 2021/2115) 73.punta 4. punktā, izsakot ar noteikumu projekta 22. punktu jaunu noteikumu Nr. 59 16.1 punktu un svītrojot noteikumu projekta 21. punkta noteikumu Nr. 59 16. punktā nosacījumus par atbalsta intensitātēm.
Noteikumu projekta 23. punkta noteikumu Nr. 59 18. punktā precizēts laikposms par kuru piešķir atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai no iepriekšējā gada 1. septembra līdz kārtējā gada 31. augustam un iesniegumu iesniegšanas termiņu no kārtējā gada 1. septembra līdz 20. septembrim uz par laikposmu no iepriekšējā gada 1. septembra līdz kārtējā gada 30. jūnijam Lauku atbalsta dienestā laikā no kārtējā gada 1. jūlija līdz 20. jūlijam. Tiek dzēsti noteikumu Nr. 59 18.11. un 18.12. apakšpunkts, turpmāk vairs netiek paredzēts atbalsts saskaņā ar noteikumu Nr. 59 13.1.6. apakšpunkts. Pārējie noteikumu Nr. 59 18. punkta apakšpunkti netiek precizēti.
Noteikumu projekta 24. punkta noteikumu Nr. 59 19. punktā precizēts laikposms par kuru piešķir atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai no iepriekšējā gada 1. septembra līdz kārtējā gada 31. augustam un iesniegumu iesniegšanas termiņu no kārtējā gada 1. septembra līdz 20. septembrim uz par laikposmu no iepriekšējā gada 1. septembra līdz kārtējā gada 30. jūnijam Lauku atbalsta dienestā laikā no kārtējā gada 1. jūlija līdz 20. jūlijam. Noteikumu Nr. 59 19. punkta apakšpunkti netiek precizēti.
Noteikumu projekta 25. punkta Nr. 59 24. punkts papildināts ar atbalsta intensitātēm, kas noteiktas Padomes regulas (ES) 2021/2115 73.punta 4.punktā, atbilstoši papildināts noteikumu projekta 43. punkta Nr. 59 36.1 punkts.
Noteikuma projekta 29. punkts papildina noteikumu Nr. 59 25.11. apakšpunktu ar jaunu apakšpunktu 25.11.5. apakšpunktu, kur noteikts, ka turpmāk atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai arī varēs piešķirt par aizdevumiem, ko izsniedzis emitents Finanšu instrumentu tirgus likuma izpratnē, kura galvenā darbības joma ir kreditēšana.
Noteikumu projekta 31. punkta noteikumu Nr. 59 28. punktā precizēts laikposms par kuru piešķir atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai no iepriekšējā gada 1. septembra līdz kārtējā gada 31. augustam un iesniegumu iesniegšanas termiņu no kārtējā gada 1. septembra līdz 20. septembrim uz par laikposmu no iepriekšējā gada 1. septembra līdz kārtējā gada 30. jūnijam Lauku atbalsta dienestā laikā no kārtējā gada 1. jūlija līdz 20. jūlijam. Noteikumu Nr. 59 28. punkta apakšpunkti netiek precizēti.
Noteikumu projekta 32. punkta noteikumu Nr. 59 29. punktā precizēts laikposms par kuru piešķir atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai no iepriekšējā gada 1. septembra līdz kārtējā gada 31. augustam un iesniegumu iesniegšanas termiņu no kārtējā gada 1. septembra līdz 20. septembrim uz par laikposmu no iepriekšējā gada 1. septembra līdz kārtējā gada 30. jūnijam Lauku atbalsta dienestā laikā no kārtējā gada 1. jūlija līdz 20. jūlijam. Noteikumu Nr. 59 29. punkta apakšpunkti netiek precizēti.
No 2023. gada plānots piešķirt atbalstu ne tikai zvejniecības nozarei un zvejniecības produktu apstrādei, bet arī akvakultūras nozarei un akvakultūras produktu apstrādei, tādēļ atbilstoši precizēts ar noteikuma projekta 33. punktu IV. nodaļas nosaukums, noteikuma projekta 34. punktu noteikumu Nr. 59 33. punkts un tā 33.1. apakšpunkts, noteikuma projekta 37. punktu noteikumu Nr. 59 34.1 punkts, noteikuma projekta 57. punktu noteikumu Nr. 59 5. pielikuma virsraksts un noteikuma projekta 58. punktu noteikumu Nr. 59 6. pielikuma virsraksts. Noteikumu Nr. 59 33.2. netiek precizēts.
Noteikuma projekta 41. punkts papildina noteikumu Nr. 59 35.11. apakšpunktu ar jaunu apakšpunktu 35.11.5. apakšpunktu, kur noteikts, ka turpmāk atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai arī varēs piešķirt par aizdevumiem, ko izsniedzis emitents Finanšu instrumentu tirgus likuma izpratnē, kura galvenā darbības joma ir kreditēšana.
Noteikumu projekta 44. punkta noteikumu Nr. 59 36.2 punktā precizētas atbalsta intensitātes papildinot ar prasībām, kas noteiktas Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulu (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004, 41. pantā.
Noteikumu projekta 45. punkta noteikumu Nr. 59 38. punktā precizēts laikposms par kuru piešķir atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai no iepriekšējā gada 1. septembra līdz kārtējā gada 31. augustam un iesniegumu iesniegšanas termiņu no kārtējā gada 1. septembra līdz 20. septembrim uz par laikposmu no iepriekšējā gada 1. septembra līdz kārtējā gada 30. jūnijam Lauku atbalsta dienestā laikā no kārtējā gada 1. jūlija līdz 20. jūlijam. Noteikumu Nr. 59 38. punkta apakšpunkti netiek precizēti.
Noteikumu projekta 46. punkta noteikumu Nr. 59 39. punktā precizēts laikposms par kuru piešķir atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai no iepriekšējā gada 1. septembra līdz kārtējā gada 31. augustam un iesniegumu iesniegšanas termiņu no kārtējā gada 1. septembra līdz 20. septembrim uz par laikposmu no iepriekšējā gada 1. septembra līdz kārtējā gada 30. jūnijam Lauku atbalsta dienestā laikā no kārtējā gada 1. jūlija līdz 20. jūlijam. Noteikumu Nr. 59 39. punkta apakšpunkti netiek precizēti.
Noteikumu projekta 49. punkta noteikumu Nr. 59 43.4.2. apakšpunktā precizēta atsauce uz atbilstošo projektu uz kuru attiecas noteikumu Nr. 59 43.4.2. punktā paredzētie nosacījumi.
Noteikumu projekta 55. punkta noteikumu Nr. 59 49. punktā precizēts pietiekšanās termiņš no kārtējā gada 15. marta uz kārtējā gada 15. aprīli.
Noteikumu projekta 56. punkts papildina noteikumus Nr. 59 ar jaunu V1. nodaļu atbalsta pasākumam selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu, nosakot atbalsta piešķiršanas kārtību un atbalsta saņemšanas nosacījumus, atbilstoši pievienots ar noteikumu projekta 61. punktu iesniegums atbalsta saņemšanai 11. pielikums un 12. pielikums ar izcenojumiem selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu.
Noteikumu projekta 59. punkts svītro noteikumu Nr. 59 6.1 pielikumu “Iesniegums atbalsta saņemšanai digitālas platformas pilnveidei informēšanas pasākumiem par lauksaimniecības produktu pieejamību”, atbalsts digitālas platformas pilnveidei informēšanas pasākumiem par lauksaimniecības produktu pieejamību no 2022. gada vairs netiek paredzēts.
Noteikumu projekta 60. punktā precizēti noteikumu Nr. 59 7. pielikumā uzskaitītajiem lauksaimniecības zinātnes projektiem, precizēta numerācija pārejošajiem un 2023.gadā paredzētajiem jaunajiem lauksaimniecības zinātnes projektiem, atbilstoši precizējumi izdarīti noteikumu projekta 51.punkta noteikumu Nr. 59 41.1. un 41.2. apakšpunktā. 2021. gadā tika turpināts 21 lauksaimniecības zinātnes projekts un no jauna uzsākti seši lauksaimniecības zinātnes projekti.
Noteikumu projekts paredz, ka 2023. gadā tiks turpināti iepriekšējos gados uzsāktie 18 lauksaimniecības zinātnes projekti un no jauna tiks uzsākti astoņi lauksaimniecības zinātnes projekti. To kopējais finansējums ir 1 961 059 euro.
Noteikumu projekts nodrošina zinātniskajām institūcijām paredzētā atbalsta materiālās bāzes pilnveidošanai pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanai demarkāciju ar atbalstu darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 1.prioritārā virziena specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk – SAM) 1.1.1. “Palielināt Latvijas zinātnisko institūciju pētniecisko un inovatīvo kapacitāti un spēju piesaistīt ārējo finansējumu, ieguldot cilvēkresursos un infrastruktūrā” 1.1.1.1. pasākumu “Praktiskas ievirzes pētījumi”, 1.1.1.2. pasākumu “Pēcdoktorantūras pētniecības atbalsts” un SAM 1.2.1. “Palielināt privātā sektora investīcijas P&A” 1.2.1.1. pasākumu “Atbalsts jaunu produktu tehnoloģiju izstrādei kompetences centru ietvaros”, un paredzētie atbalsta pasākumi nepārklājas.
Minētais finansējums nodrošinās, atbalsta pasākumu turpināšanos nozaru konkurētspējas stiprināšanai, investīciju veicināšanai lauksaimniecībā un investīcijas materiālās bāzes pilnveidošanai, kā arī Zemkopības ministrijas pasūtītos pētījumus valsts vajadzībām, kuru mērķis ir ar zinātniskās pētniecības palīdzību veicināt nozares attīstību un konkrētu problēmu risināšanu attiecīgās valsts pārvaldes institūcijas kompetences jomā.
Noteikumu projekta 1. punkts precizē noteikumu Nr. 59 3. punktā noteikto finansējuma apmēru 2023.gadam.
Noteikumu projekta 2. punkts precizē noteikumu Nr. 59 7.1 punktā noteiktās prasības par informācijas glabāšanu par piešķirto atbalstu saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (EK) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013) vai Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulu (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L190) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 717/2014) atbalsta saņēmējs glabā 10 gadus no atbalsta saņemšanas dienas. Savukārt saistīto dokumentu par piešķirto atbalstu saskaņā ar Komisijas 2022. gada 14. decembra Regulu (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (Dokuments attiecas iz EEZ)(Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2022. gada 21.decembra, Nr. L 327) (turpmāk – regula 2022/2472).
Ņemot vērā, ka no 2023. gada stājusies spēkā jaunā valsts atbalsta regula 2022/2472 un no 2023.gada 30. jūnija spēku zaudē Komisijas 2014. gada 25. jūnija Regulas (ES) Nr. 702/2014, ar kuru konkrētas atbalsta kategorijas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 1. jūlijs, Nr. L 193) noteikumu projekta 3. punkts precizē noteikumu Nr. 59 7.1 punktā atsauci uz regula 2022/2472, atbilstoši precizēti arī noteikumu projekta 8. punkts noteikumu Nr. 59 10.5. apakšpunktu, noteikumu projekta 10. punkts noteikumu Nr. 59 11.9. apakšpunktu, noteikumu projekta 12. punkts noteikumu Nr. 59 11.13. apakšpunktu, noteikumu projekta 35. punkts noteikumu Nr. 59 34.1 punktu, noteikumu projekta 36. punkts noteikumu Nr. 59 34.2 punktu, noteikumu projekta 47. punkts noteikumu Nr. 59 42.1 punktu, noteikumu projekta 48. punkts noteikumu Nr. 59 43.4.1. apakšpunktu, noteikumu projekta 50. punkts noteikumu Nr. 59 43.1 punktu, noteikumu projekta 51. punkts noteikumu Nr. 59 46. punktu, noteikumu projekta 52. punkts noteikumu Nr. 59 45.11. apakšpunktu, noteikumu projekta 53. punkts noteikumu Nr. 59 45.13. apakšpunktu un noteikumu projekta 54. punkts noteikumu Nr. 59 48.1 punktu.
Noteikumu projekta 4. punkts izsaka jaunā redakcijā Nr. 59 8. punktu turpmāk prasības par grūtībās nonākušu uzņēmu nosakot saskaņā ar regulā 2022/2472 1. panta 5. punkta un 2. panta 59. punkta nosacījumiem atbalsta pasākumiem, kas tiek piešķirti saskaņā ar regulu 2022/2472, tādēļ noteikumu projekta 5. punkts svītro noteikumu Nr. 59 9. punktu, kur tika uzskaitīti atbalsta pasākumi, kam nevērtē grūtībās nonākuša uzņēmuma statusu.
Noteikumu projekta 6. punkts svītro noteikumu Nr. 59 9.1 punktu, jo noteikumu Nr. 59 9.1 punktā noteiktās prasības atbilstoši tiek noteiktas noteikumu projekta 42. punkta noteikumu Nr. 59 8. punktā.
Noteikumu projekta 7. punktā noteikumu Nr. 59 10.1. apakšpunktā noteikta noteikumu Nr. 59 8.3. punktā spēkā esošā prasība izteikta, jo turpmāk prasības par grūtībās nonākušu uzņēmu noteiktas saskaņā ar regulā 2022/2472 1. panta 5. punkta un 2. panta 59. punkta nosacījumiem atbalsta pasākumiem, kas tiek piešķirti saskaņā ar regulu 2022/2472, atstājot noteikumu Nr. 59 8.3. punktā spēkā esošo prasību, kas attiecas uz visiem atbalsta pasākumiem.
Noteikumu projekta 9. punktā noteikumu Nr. 59 11.6. apakšpunkts papildināts ar nepieciešamību ievērot noteikumu Nr. 59 11.6. apakšpunktā noteiktās prasības arī atbalsta pasākumam, ko piešķir saskaņā noteikumu Nr. 59 13.2. apakšpunktu.
Noteikumu projekta 11. punktā noteikumu Nr. 59 11.10. apakšpunktā precizēta atsauce uz Ministru kabineta 2023.gada 31. janvāra noteikumi Nr. 50 “Kārtība, kādā administrē un uzrauga Eiropas Lauksaimniecības garantiju fondu un Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai, kā arī valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai un lauku attīstībai 2023.–2027. gada plānošanas periodā”.
Noteikumu projekta 14. punktā tiek svītrots atbalsts, kas paredzēts noteikumu Nr. 59 13.1.6. apakšpunktā, jo saskaņā ar jaunajām pamatnostādnēm par valsts atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos 2022/C 485/01, atbalstu nav iespējams piešķirt, turpmāk atbalsts, kas minēts noteikumu Nr. 59 13.1.6. apakšpunktā tiks piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1408/2013, kas atbilstoši ir noteikts noteikumu projekta 13. punkta noteikumu Nr. 59 13.1.2. apakšpunktā, kā arī atbilstoši zaudē spēku ar noteikumu projekta 15. punktu noteikumu Nr. 59 14.1 punkts, kur noteikumu Nr. 59 13.1.6. apakšpunktā paredzētā atbalsta pasākuma prasības.
Noteikumu
Šā gada 1. janvārī spēkā stājies Latvijas Bankas likums, kā rezultātā Finanšu un kapitāla tirgus komisija kā patstāvīga iestāde vairs nepastāv, jo ir integrēta Latvijas Bankā, kas sākot ar šā gada 1. janvāri atbild par kredītiestāžu licencēšanu un kredītiestāžu saraksta uzturēšanu līdz ar to atbilstoši noteikumu projekta 16. punkts groza noteikumu Nr. 59 15.8. apakšpunktu aizstājot vārdus “Finanšu un kapitāla tirgus komisija” ar vārdiem “Latvijas Banka”, atbilstoši precizējumi veikti arī ar noteikumu projekta 17. punktu noteikumu Nr. 59 15.11.1. apakšpunktā, noteikumu projekta 18. punktu noteikumu Nr. 59 15.11.2. apakšpunktā, noteikumu projekta 26. punktu noteikumu Nr. 59 25.4. apakšpunktā, noteikumu projekta 27. punktu noteikumu Nr. 59 25.11.1. apakšpunktā, noteikumu projekta 28. punktu noteikumu Nr. 59 25.11.2. apakšpunktā, noteikumu projekta 38. punktu noteikumu Nr. 59 35.3. apakšpunktā, noteikumu projekta 39. punktu noteikumu Nr. 59 35.11.1. apakšpunktā un ar noteikumu projekta 40. punktu noteikumu Nr. 59 35.11.2. apakšpunktā.
Noteikuma projekta 19. punkts papildina noteikumu Nr. 59 15.11. apakšpunktu ar jaunu apakšpunktu 15.11.5. apakšpunktu, kur noteikts, ka turpmāk atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai arī varēs piešķirt par aizdevumiem, ko izsniedzis emitents Finanšu instrumentu tirgus likuma izpratnē, kura galvenā darbības joma ir kreditēšana.
Noteikuma projekta 20. punkta noteikumu Nr. 59 15.12. apakšpunktā precizēts termiņš no kura atbalstu daļējai kredītprocentu dzēšanai atbalstu piešķir akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" izsniegtiem aizdevumiem, atbilstoši precizēti noteikuma projekta 30. punkta noteikumu Nr. 59 35.12. apakšpunkts un noteikuma projekta 42. punkta noteikumu Nr. 59 25.12. apakšpunkts.
Noteikumu projekta 22. punktā izteiktas spēkā esošās atbalsta intensitātes, kas noteiktas noteikumu Nr. 59 16. punktā, kā arī precizētas atbalsta intensitātes papildinot ar prasībām, kas noteiktas Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulas (ES) 2021/2115 ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (turpmāk - Padomes regula (ES) 2021/2115) 73.punta 4. punktā, izsakot ar noteikumu projekta 22. punktu jaunu noteikumu Nr. 59 16.1 punktu un svītrojot noteikumu projekta 21. punkta noteikumu Nr. 59 16. punktā nosacījumus par atbalsta intensitātēm.
Noteikumu projekta 23. punkta noteikumu Nr. 59 18. punktā precizēts laikposms par kuru piešķir atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai no iepriekšējā gada 1. septembra līdz kārtējā gada 31. augustam un iesniegumu iesniegšanas termiņu no kārtējā gada 1. septembra līdz 20. septembrim uz par laikposmu no iepriekšējā gada 1. septembra līdz kārtējā gada 30. jūnijam Lauku atbalsta dienestā laikā no kārtējā gada 1. jūlija līdz 20. jūlijam. Tiek dzēsti noteikumu Nr. 59 18.11. un 18.12. apakšpunkts, turpmāk vairs netiek paredzēts atbalsts saskaņā ar noteikumu Nr. 59 13.1.6. apakšpunkts. Pārējie noteikumu Nr. 59 18. punkta apakšpunkti netiek precizēti.
Noteikumu projekta 24. punkta noteikumu Nr. 59 19. punktā precizēts laikposms par kuru piešķir atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai no iepriekšējā gada 1. septembra līdz kārtējā gada 31. augustam un iesniegumu iesniegšanas termiņu no kārtējā gada 1. septembra līdz 20. septembrim uz par laikposmu no iepriekšējā gada 1. septembra līdz kārtējā gada 30. jūnijam Lauku atbalsta dienestā laikā no kārtējā gada 1. jūlija līdz 20. jūlijam. Noteikumu Nr. 59 19. punkta apakšpunkti netiek precizēti.
Noteikumu projekta 25. punkta Nr. 59 24. punkts papildināts ar atbalsta intensitātēm, kas noteiktas Padomes regulas (ES) 2021/2115 73.punta 4.punktā, atbilstoši papildināts noteikumu projekta 43. punkta Nr. 59 36.1 punkts.
Noteikuma projekta 29. punkts papildina noteikumu Nr. 59 25.11. apakšpunktu ar jaunu apakšpunktu 25.11.5. apakšpunktu, kur noteikts, ka turpmāk atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai arī varēs piešķirt par aizdevumiem, ko izsniedzis emitents Finanšu instrumentu tirgus likuma izpratnē, kura galvenā darbības joma ir kreditēšana.
Noteikumu projekta 31. punkta noteikumu Nr. 59 28. punktā precizēts laikposms par kuru piešķir atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai no iepriekšējā gada 1. septembra līdz kārtējā gada 31. augustam un iesniegumu iesniegšanas termiņu no kārtējā gada 1. septembra līdz 20. septembrim uz par laikposmu no iepriekšējā gada 1. septembra līdz kārtējā gada 30. jūnijam Lauku atbalsta dienestā laikā no kārtējā gada 1. jūlija līdz 20. jūlijam. Noteikumu Nr. 59 28. punkta apakšpunkti netiek precizēti.
Noteikumu projekta 32. punkta noteikumu Nr. 59 29. punktā precizēts laikposms par kuru piešķir atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai no iepriekšējā gada 1. septembra līdz kārtējā gada 31. augustam un iesniegumu iesniegšanas termiņu no kārtējā gada 1. septembra līdz 20. septembrim uz par laikposmu no iepriekšējā gada 1. septembra līdz kārtējā gada 30. jūnijam Lauku atbalsta dienestā laikā no kārtējā gada 1. jūlija līdz 20. jūlijam. Noteikumu Nr. 59 29. punkta apakšpunkti netiek precizēti.
No 2023. gada plānots piešķirt atbalstu ne tikai zvejniecības nozarei un zvejniecības produktu apstrādei, bet arī akvakultūras nozarei un akvakultūras produktu apstrādei, tādēļ atbilstoši precizēts ar noteikuma projekta 33. punktu IV. nodaļas nosaukums, noteikuma projekta 34. punktu noteikumu Nr. 59 33. punkts un tā 33.1. apakšpunkts, noteikuma projekta 37. punktu noteikumu Nr. 59 34.1 punkts, noteikuma projekta 57. punktu noteikumu Nr. 59 5. pielikuma virsraksts un noteikuma projekta 58. punktu noteikumu Nr. 59 6. pielikuma virsraksts. Noteikumu Nr. 59 33.2. netiek precizēts.
Noteikuma projekta 41. punkts papildina noteikumu Nr. 59 35.11. apakšpunktu ar jaunu apakšpunktu 35.11.5. apakšpunktu, kur noteikts, ka turpmāk atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai arī varēs piešķirt par aizdevumiem, ko izsniedzis emitents Finanšu instrumentu tirgus likuma izpratnē, kura galvenā darbības joma ir kreditēšana.
Noteikumu projekta 44. punkta noteikumu Nr. 59 36.2 punktā precizētas atbalsta intensitātes papildinot ar prasībām, kas noteiktas Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulu (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004, 41. pantā.
Noteikumu projekta 45. punkta noteikumu Nr. 59 38. punktā precizēts laikposms par kuru piešķir atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai no iepriekšējā gada 1. septembra līdz kārtējā gada 31. augustam un iesniegumu iesniegšanas termiņu no kārtējā gada 1. septembra līdz 20. septembrim uz par laikposmu no iepriekšējā gada 1. septembra līdz kārtējā gada 30. jūnijam Lauku atbalsta dienestā laikā no kārtējā gada 1. jūlija līdz 20. jūlijam. Noteikumu Nr. 59 38. punkta apakšpunkti netiek precizēti.
Noteikumu projekta 46. punkta noteikumu Nr. 59 39. punktā precizēts laikposms par kuru piešķir atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai no iepriekšējā gada 1. septembra līdz kārtējā gada 31. augustam un iesniegumu iesniegšanas termiņu no kārtējā gada 1. septembra līdz 20. septembrim uz par laikposmu no iepriekšējā gada 1. septembra līdz kārtējā gada 30. jūnijam Lauku atbalsta dienestā laikā no kārtējā gada 1. jūlija līdz 20. jūlijam. Noteikumu Nr. 59 39. punkta apakšpunkti netiek precizēti.
Noteikumu projekta 49. punkta noteikumu Nr. 59 43.4.2. apakšpunktā precizēta atsauce uz atbilstošo projektu uz kuru attiecas noteikumu Nr. 59 43.4.2. punktā paredzētie nosacījumi.
Noteikumu projekta 55. punkta noteikumu Nr. 59 49. punktā precizēts pietiekšanās termiņš no kārtējā gada 15. marta uz kārtējā gada 15. aprīli.
Noteikumu projekta 56. punkts papildina noteikumus Nr. 59 ar jaunu V1. nodaļu atbalsta pasākumam selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu, nosakot atbalsta piešķiršanas kārtību un atbalsta saņemšanas nosacījumus, atbilstoši pievienots ar noteikumu projekta 61. punktu iesniegums atbalsta saņemšanai 11. pielikums un 12. pielikums ar izcenojumiem selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu.
Noteikumu projekta 59. punkts svītro noteikumu Nr. 59 6.1 pielikumu “Iesniegums atbalsta saņemšanai digitālas platformas pilnveidei informēšanas pasākumiem par lauksaimniecības produktu pieejamību”, atbalsts digitālas platformas pilnveidei informēšanas pasākumiem par lauksaimniecības produktu pieejamību no 2022. gada vairs netiek paredzēts.
Noteikumu projekta 60. punktā precizēti noteikumu Nr. 59 7. pielikumā uzskaitītajiem lauksaimniecības zinātnes projektiem, precizēta numerācija pārejošajiem un 2023.gadā paredzētajiem jaunajiem lauksaimniecības zinātnes projektiem, atbilstoši precizējumi izdarīti noteikumu projekta 51.punkta noteikumu Nr. 59 41.1. un 41.2. apakšpunktā. 2021. gadā tika turpināts 21 lauksaimniecības zinātnes projekts un no jauna uzsākti seši lauksaimniecības zinātnes projekti.
Noteikumu projekts paredz, ka 2023. gadā tiks turpināti iepriekšējos gados uzsāktie 18 lauksaimniecības zinātnes projekti un no jauna tiks uzsākti astoņi lauksaimniecības zinātnes projekti. To kopējais finansējums ir 1 961 059 euro.
Noteikumu projekts nodrošina zinātniskajām institūcijām paredzētā atbalsta materiālās bāzes pilnveidošanai pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanai demarkāciju ar atbalstu darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 1.prioritārā virziena specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk – SAM) 1.1.1. “Palielināt Latvijas zinātnisko institūciju pētniecisko un inovatīvo kapacitāti un spēju piesaistīt ārējo finansējumu, ieguldot cilvēkresursos un infrastruktūrā” 1.1.1.1. pasākumu “Praktiskas ievirzes pētījumi”, 1.1.1.2. pasākumu “Pēcdoktorantūras pētniecības atbalsts” un SAM 1.2.1. “Palielināt privātā sektora investīcijas P&A” 1.2.1.1. pasākumu “Atbalsts jaunu produktu tehnoloģiju izstrādei kompetences centru ietvaros”, un paredzētie atbalsta pasākumi nepārklājas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- primārās lauksaimniecības produkcijas ražotāji
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecības nozarē iesaistīto saimnieciskās darbības veicēju izaugsmi un palielinās nozares konkurētspēju.
Juridiskās personas
- visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Saimnieciskās darbības veicējiem, kas nodarbojas ar lauksaimniecisko ražošanu, zvejniecību un zvejas produktu apstrādi, lauksaimniecības produktu pārstrādi un atbilstīgām kooperatīvajām sabiedrībām, kas darbojas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarēs atbalsts veicinās izaugsmi un palielinās konkurētspēju, tā palielinot nozares konkurētspēju kopumā.
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība
Nozaru ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās saimnieciskās darbības veicēju attīstību un palielinās konkurētspēju.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās saimnieciskās darbības veicēju attīstību un palielinās konkurētspēju
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās saimnieciskās darbības veicēju izaugsmi un palielinās nozares konkurētspēju.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Lai sekmētu Eiropas Savienības fondu finansēto projektu īstenošanu, kā arī nodrošinātu lauksaimniecībā un lauksaimniecības produktu pārstrādē iesaistītajiem saimnieciskās darbības veicējiem piekļuvi ilgtermiņa investīcijām, paredzēts atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai. Tādējādi tiks mazināts finansiālais slogs saimnieciskās darbības veicējiem, kas maksā kredītprocentus par aizdevumu.
saimnieciskās darbības veicējiem lieli līdzekļi tiek tērēti aizdevumu atmaksai, bet tos varētu izmantot efektīvāk, novirzot investīcijām efektivitātes palielināšanai un jaunu darbavietu radīšanai.
saimnieciskās darbības veicējiem lieli līdzekļi tiek tērēti aizdevumu atmaksai, bet tos varētu izmantot efektīvāk, novirzot investīcijām efektivitātes palielināšanai un jaunu darbavietu radīšanai.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Tiks mazināts finansiālais slogs saimnieciskās darbības veicējiem, kas maksā kredītprocentus par aizdevumu.
Saimnieciskās darbības veicējiem lieli līdzekļi tiek tērēti aizdevumu atmaksai, bet, saņemot atbalstu, tos varētu izmantot efektīvāk, novirzot investīcijām efektivitātes palielināšanai un jaunu darbavietu radīšanai.
Saimnieciskās darbības veicējiem lieli līdzekļi tiek tērēti aizdevumu atmaksai, bet, saņemot atbalstu, tos varētu izmantot efektīvāk, novirzot investīcijām efektivitātes palielināšanai un jaunu darbavietu radīšanai.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecības saimnieciskās darbības veicēju izaugsmi un palielinās konkurētspēju.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Netieši var ietekmēt nodarbinātību.
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
21 500 000
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
21 500 000
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
21 500 000
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
21 500 000
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2023. gadam Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai” 2023. gadā valsts atbalstam subsīdiju veidā paredzētais finansējums ir 350 000 000 euro, no kuriem noteikumu projekta īstenošanai 21 500 000 euro ir paredzēti lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai, selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju un Kredītprocentu daļējai dzēšanai investīciju kredītiem, lauksaimniecībā izmantojamās zemes iegādes kredītiem, lauksaimniecības dzīvnieku iegādes kredītiem un īstermiņa kredītiem.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai” 2023. gadā valsts atbalstam subsīdiju veidā paredzētais finansējums ir 50 000 000 euro, no kuriem noteikumu projekta īstenošanai paredzēti 21 500 000 euro.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
2023. gadā kredītprocentu daļējai dzēšanai primārajiem lauksaimniecības produkcijas ražotājiem, kooperatīvajām sabiedrībām, kurām piešķirts atbilstības statuss saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kooperatīvo sabiedrību atbilstību lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē, atbalsta pretendentiem, kas nodarbojas ar lauksaimniecības produktu pārstrādi, kā arī ar zvejniecību, akvakultūru vai to produktu apstrādi – 11 500 000 euro atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” budžeta apakšprogrammai 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai” 2023. gadam.
Atbalsts 2023. gadā lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai – 8 000 000 euro atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” budžeta apakšprogrammai 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai” 2023. gadam.
Atbalsts 2023. gadā selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu – 2 000 000 euro atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” budžeta apakšprogrammai 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai” 2023. gadam.
Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai” 2023. gadā valsts atbalstam subsīdiju veidā paredzētais finansējums ir 50 000 000 euro, no kuriem noteikumu projekta īstenošanai paredzēti 21 500 000 euro.
Kopējais finansējums noteikuma projekta īstenošanai 2023. gadam ir 21 500 000 euro no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai” 2023. gadā, un no tiem piešķir:
1) 6 568 520 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai primāro lauksaimniecības produktu ražotājiem;
2) 600 000 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai kooperatīvajām sabiedrībām, kurām piešķirts atbilstības statuss saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kooperatīvo sabiedrību atbilstību lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē;
3) 800 000 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai, pretendentiem, kas nodarbojas ar lauksaimniecības produktu pārstrādi, kā arī ar zvejniecību, akvakultūru vai to produktu apstrādi;
4) 8 000 000 euro – ar pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanu saistītās materiālās bāzes pilnveidošanai;
5) 2 000 00 euro - selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu;
6) 3 531 480 euro - 2022. gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildes finansējumam kredītprocentu daļējai dzēšanai.
Atbalsts 2023. gadā lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai – 8 000 000 euro atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” budžeta apakšprogrammai 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai” 2023. gadam.
Atbalsts 2023. gadā selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu – 2 000 000 euro atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” budžeta apakšprogrammai 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai” 2023. gadam.
Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai” 2023. gadā valsts atbalstam subsīdiju veidā paredzētais finansējums ir 50 000 000 euro, no kuriem noteikumu projekta īstenošanai paredzēti 21 500 000 euro.
Kopējais finansējums noteikuma projekta īstenošanai 2023. gadam ir 21 500 000 euro no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 “Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai” 2023. gadā, un no tiem piešķir:
1) 6 568 520 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai primāro lauksaimniecības produktu ražotājiem;
2) 600 000 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai kooperatīvajām sabiedrībām, kurām piešķirts atbilstības statuss saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kooperatīvo sabiedrību atbilstību lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē;
3) 800 000 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai, pretendentiem, kas nodarbojas ar lauksaimniecības produktu pārstrādi, kā arī ar zvejniecību, akvakultūru vai to produktu apstrādi;
4) 8 000 000 euro – ar pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanu saistītās materiālās bāzes pilnveidošanai;
5) 2 000 00 euro - selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu;
6) 3 531 480 euro - 2022. gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildes finansējumam kredītprocentu daļējai dzēšanai.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1407
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1407/2013)
Apraksts
vispārīgā atbalsta de minimis atbalsta regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1408
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (EK) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013)
Apraksts
Lauksaimniecības nozares de minimis regulas atbalsts
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0717
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L190) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 717/2014)
Apraksts
Zvejniecības un akvakultūras nozares de minimis atbalsts
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2472
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (Dokuments attiecas iz EEZ)(Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2022. gada 21.decembra, Nr. L 327) (turpmāk – regula 2022/2472)
Apraksts
Valsts atbalsta izņēmuma regula lauksaimniecības nozarei
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R2115
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115 ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (turpmāk - Padomes regula (ES) 2021/2115)
Apraksts
ELFLA fonda atbalsta regula 2021.-2027.gadam.
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1305
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regula (ES) Nr. 1305/2013 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1698/2005 (turpmāk – Regula (ES) Nr. 1305/2013)
Apraksts
ELFLA fonda atbalsta regula 2014.-2020.gadam.
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1139
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
Apraksts
EJZAF fonda atbalsta regula 2021.-2027.gadam.
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0508
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 15. maija Regulu (ES) Nr. 508/2014 par Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un ar ko atceļ Padomes Regulas (EK) Nr. 2328/2003, (EK) Nr. 861/2006, (EK) Nr. 1198/2006 un (EK) Nr. 791/2007 un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1255/2011 (turpmāk - Padomes regula Nr. 508/2014)
Apraksts
EJZF fonda atbalsta regula 2014.-2020.gadam.
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0651
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (EK) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 26. jūnijs, Nr. L 187)
Apraksts
Vispārējās tautsaimniecības nozares valsts atbalsta izņēmuma regula
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1407/2013)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
-
2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
-
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
6. panta 4. punkts
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
-
35. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
-
36. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
-
37. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
1. panta 2. punkts
37. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (EK) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
-
2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
-
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
3. panta 3.a punkts
9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
6. punkta 4. punkts
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L190) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 717/2014)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
-
2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
-
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
6. panta 4. punkts
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
-
37. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
1. panta 2. un 3. punkts
37. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (Dokuments attiecas iz EEZ)(Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2022. gada 21.decembra, Nr. L 327) (turpmāk – regula 2022/2472)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
-
2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
-
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
1. panta 5. punkts
4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
2. panta 59. punkts
4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
1. panta 4. punkta "a" apakšpunkts
8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
13. pants
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
9. panta 1. punkta "c" apakšpunkts
12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
I pielikums
35. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
I pielikums
36. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
-
47. pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
38. panta 7. punkts
48. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
38. panta 10. punkts
50. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
2. panta 50. punkts
52. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
38. pants 8. un 9. punkts
53. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
38. pants 3. punkts
54. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
-
56. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
38. pants 7. un 10. punkts
56. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
2. panta 50. punkts
56. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
38. pants 8. un 9. punkts
56. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
38. panta 3. punkts
56. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
38. pants 3. punkts
56. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115 ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (turpmāk - Padomes regula (ES) 2021/2115)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
73. panta 4. punkts
22. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
73. panta 4. punkts
25. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
73. panta 4. punkts
43. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regula (ES) Nr. 1305/2013 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1698/2005 (turpmāk – Regula (ES) Nr. 1305/2013)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
-
22. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
2. panta 1. punkta "n"apakšpunkts
22. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
32. pants
22. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
-
25. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
2. panta 1. punkta "n"apakšpunkts
25. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
32. pants
25. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
-
43. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
41. pants
44. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 15. maija Regulu (ES) Nr. 508/2014 par Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un ar ko atceļ Padomes Regulas (EK) Nr. 2328/2003, (EK) Nr. 861/2006, (EK) Nr. 1198/2006 un (EK) Nr. 791/2007 un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1255/2011 (turpmāk - Padomes regula Nr. 508/2014)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
-
44. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
95. pants
44. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
95. panta 5. punkts
44. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (EK) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 26. jūnijs, Nr. L 187)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
14. panta 12. punkts
43. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stigrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienestsNevalstiskās organizācijas
NēCits
-6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
sabiedriskā apspriede
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Zemkopības ministrija
- Lauku atbalta dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Atbalsts vērsts uz lauku teritoriju attīstību.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
