Anotācija (ex-ante)

23-TA-2467: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Augstskolu likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Attīstības plānošanas dokuments
Apraksts
Deklarācija par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību 2023. gada 15. septembrī, 25. pasākums: “Palielināsim izglītības un zinātnes finansējumu, ceļot izglītības un zinātnes kvalitāti un zinātnes universitāšu konkurētspēju. Uzsāksim pāreju uz institucionālo finansējuma modeli zinātnes universitātēs. Nodrošināsim profesionālās izglītības atbilstību darba tirgus prasībām, mūžizglītības un darba vidē balstītas mācību pieejas īstenošanu”.  

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Likumprojekta “Grozījumi Augstskolu likumā” (turpmāk – projekts) mērķis ir ieviest institucionālo augstākās izglītības finansējumu sākumā vienā zinātņu universitātē- Rīgas Tehniskajā universitātē un turpmāk visās valsts augstākās izglītības iestādēs, lai pilnveidotu esošo valsts augstākās izglītības iestāžu finansēšanas modeli, stiprinātu atbilstību tautsaimniecības pieprasījumam un modernizētu augstākās izglītības finansēšanas principus. Kā arī mērķis ir pilnveidot regulējumu attiecībā uz valsts augstskolu padomēm.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2024.
Pamatojums
Projekts stāsies spēkā ar fiskālā gada sākumu, kopā ar likumu “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam”.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Augstākās izglītības nozarē ir veiktas reformas augstskolu iekšējā pārvaldībā, zinātnes finansēšanā, ieviešanā ir jauns doktorantūras modelis, paralēli norit darbs pie jauna akadēmiskās karjeras modeļa, kā arī ir uzsākta augstākās izglītības institūciju konsolidācijas projektu sagatavošana un īstenošana.
2023. gada 8. augustā Ministru kabinets lēma par Par Liepājas Universitātes reorganizāciju pievienojot to Rīgas Tehniskajai universitātei, vienlaikus nosakot sekojošo: “Pieņemt zināšanai, ka virzībai uz institucionālo augstskolu finansēšanas modeļa ieviešanu, paredzēt arī šā modeļa aprobāciju Rīgas Tehniskajā universitātē, ar mērķi veicināt Latvijas Jūras akadēmijas, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas un Liepājas Universitātes, kuras tiek pievienotas reorganizācijas ietvaros Rīgas Tehniskajai universitātei kā tās atsevišķās struktūrvienības, reorganizācijas mērķu sasniegšanu.” (MK Rīkojums «Par Liepājas Universitātes reorganizāciju»; 23-TA-558 (MK 08.08.2023. sēdes protokols Nr. 38))
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai varētu sekmīgi reformēt augstākās izglītības nozari un izmantot to valsts attīstības un starptautiskās konkurētspējas mērķim, ir nepieciešams pilnveidot augstākās izglītības finansēšanas sistēmu, kas ļaus veicināt augstākās izglītības kvalitāti, pieejamību, kā arī efektīvu resursu izmantošanu.
Lai šo paveiktu, tiek piedāvāts turpināt attīstīt jau esošo trīs pīlāru modeli, pastiprinot tā stiprās puses un koriģējot vājās. Primārais mērķis ir mainīt fokusu no procesa uz noteiktiem rezultātiem.
Pašreizējie augstākās izglītības finansēšanas principi nosaka, ka galvenais finanšu stimuls augstskolām ir aizpildīt budžeta vietas. Tas noved pie uzņemšanas prasību pazemināšanas, lai saglabātu esošo studiju finansējumu, un savukārt zemas uzņemšanas prasības ir viens no augsta atbiruma iemesliem. Situācija nav vienāda visās augstskolās, ir arī augstskolas, kurās joprojām ir liels konkurss uz budžeta vietām. Taču kopumā budžeta vietas aizpildīšana kā galvenais studiju finansējuma iegūšanas mehānisms rada greizu stimulu un nesniedz apmierinošu rezultātu- tautsaimniecības attīstībai nepieciešamo absolventu skaitu. Kā arī pašreizējie finansēšanas principi neveicina racionālu un efektīvu līdzekļu izlietošanu.
Kā arī sākotnējā pieredze no valsts augstskolu padomēm liecina, ka ir nepieciešams pilnveidot regulējumu attiecībā uz padomju locekļu skaitu, atsaukšanu un pienākumu izpildītāju iecelšanu, kā arī ieviest prognozējamo kārtību attiecībā uz to finansēšanu. Pašlaik likumā noteiktais padomes pārstāvju skaits ir 11 zinātņu universitātēs, 7 lietišķo zinātņu universitātēs, 5 mākslu un kultūras universitātēs un 5 lietišķo zinātņu augstskolas. Lai efektivizētu padomju darbību un nodrošinātu operatīvāku un dinamiskāku lēmumu pieņemšanu, padomju locekļu skaits tiek noteikts 7 zinātņu universitātēs un 5 lietišķo zinātņu universitātēs, paliekot nemainīgam pārējiem augstskolu tipiem.
Risinājuma apraksts
Likumprojekts paredz pilotprojekta veidā ieviest augstskolu institucionālās finansēšanas modeli Rīgas Tehniskajā universitātē (turpmāk – RTU), atsakoties no tā, ka ministrija un Augstākās izglītības padome mikro līmenī nosaka valsts budžeta finansēto vietu skaitu RTU sadalījumā pa studiju programmām, tai vietā piešķirot tiesības pašai RTU noteikt studiju vietu skaitu un to finansēšanas principus. RTU padome varēs kopējā finansējuma ietvaros pieņemt racionālākus lēmumus par to, cik studējošo tiek uzņemti un pēc kādiem kritērijiem, koncentrējot resursu uz studējošiem, kam sekmes ir pietiekošas studiju pabeigšanai. Kā arī šīs pārmaiņas novērsīs finansiālo stimulu kavēties ar nesekmīgo studējošo atskaitīšanu, tai vietā koncentrējot resursus, gan finanšu līdzekļus, gan akadēmiskā personāla darbu, uz studijās progresējošo studējošo izglītošanu.
Likumprojekts ieviesīs RTU elastīgākas iespējas noteikt samaksas principus, kuri studējošie var studēt bez maksas, kuri par daļēju samaksu jeb līdzmaksājumu, kuri, sedzot pilnas studiju izmaksas. Šie lēmumi var būt atšķirīgi, atkarībā no dažādu studiju programmu izmēra, pašizmaksām un pieprasījuma. Augstskolām ir jāspēj iekšēji veikt studiju izmaksu aprēķinus un kopējā pieejamā finansējuma ietvaros pieņemt racionālus lēmumus par uzņemšanas un studiju samaksas nosacījumiem.
Tā vietā, lai noteiktu budžeta vietas, Izglītības un zinātnes ministrija slēgs vienošanos ar RTU par sagatavojamo speciālistu skaitu, it īpaši par tiem, kas ir svarīgi tautsaimniecības attīstībai, liekot uzsvaru uz rezultātu (absolvents), nevis procesu (budžeta vieta), kā arī paredzot citus uzdevumus un nosacījumus augstskolām.
Sekmīgi studējošiem, kas noslēguši studiju līgumus un uzsākuši studijas līdz 2023. gada 31. decembrim, visā studiju laikā, ja studijas netiek pārtrauktas, tiek saglabāti studiju nosacījumi atbilstoši noslēgtajiem studiju līgumiem, ja vien studiju līgumu puses nevienojas par grozījumiem.
Likumprojekts paredz noteikt mazāku valsts augstskolu padomes locekļu skaitu, lai efektivizētu padomju darbību.  No 2024.gada beidzoties ES Struktūrfondu projektam, kas uzsāka padomju darbības finansēšanu, turpmākā padomju finansēšana ir nodrošināma augstskolu budžeta ietvaros. Ministrija 2024.gada un vidējā termiņa likuma projektā ir iesniegusi prioritāro pasākumu “Valsts augstskolu padomju darbības nodrošināšana”, kas tika atbalstīts Ministru kabineta 2023.gada 26.septembra sēdē.
Tiek optimizēts padomju locekļu skaits, lai ierobežotu finansiālo slogu augstskolai.

Projekta būtiskākie grozījumi paredz:
1) papildināt pārejas noteikumus ar normu, ar kuru Rīgas Tehniskā universitātē tiek ieviests augstākās izglītības institucionālās finansēšanas modelis, kas tiek finansēts no valsts budžeta līdzekļiem kā pilotprojekts;
2) noteikt valsts augstskolu padomju locekļu skaitu- septiņi padomes locekļi zinātņu universitātēs un pieci lietišķo zinātņu universitātēs, paliekot nemainīgam pārējos augstskolu tipos;
3) Ministru kabineta un Valsts prezidenta izvirzīto valsts augstskolas padomes locekļu atalgojums tiek nodrošināts no valsts budžeta līdzekļiem;
4) lai izvairītos no riska, ka padome nebūtu lemtspējīga, tiek noteiktas tiesības nozīmēt pienākumu izpildītāju;
5) tiek paredzētas tiesības ierosināt padomes locekļu atsaukšanu jebkurai no institūcijām, kas izvirza padomes locekļus.
Lai nodrošinātu likumprojekta atbilstību tiesiskās paļāvības principam, tiek noteikts, ka senāta, Valsts prezidenta un Ministru kabineta virzīti valsts augstskolas padomju locekļi, kuri iecelti amatā līdz 2023.gada 31.decembrim, turpina pildīt augstskolu padomju locekļu pienākumus līdz pilnvaru termiņa beigām, kā arī, attiecībā uz studējošajiem, kas uzsākuši studijas līdz 2023.gada 31. decembrim, ka šie studējošie turpina studijas atbilstoši noslēgtajiem studiju līgumiem, kā arī uz šiem studējošajiem joprojām ir attiecināmas Augstskolu likuma normas par studiju vietām un studiju maksu un tās izlietošanas noteikumiem.

Attiecībā uz institucionālā finansējuma ieviešanu RTU, pašlaik pasaulē kā vadošie reitingi, saskaņā ar kuriem arī tiek vērtēts, vai iestāde ir iekļuvusi pasaules labāko augstskolu TOP 500 vai nē, tiek izmantoti Times Higher Education World University Rankings (THE), Academic Ranking of World Universities (ARWU) un Quacquarelli Symonds World University Rankings (QS). Pašlaik vistuvāk TOP 500 sasniegšanai ir RTU, kas QS reitingā ir 751-760 vietā, aiz kuras seko Latvijas Universitāte 801-850 vietā. Ņemot vērā līdzšinējo sniegumu, RTU ir vislielākais potenciāls iekļūt TOP 500, kā rezultātā ar šo zinātņu universitāti tiek uzsākta institucionālā augstākās finansēšanas modeļa ieviešana, kuru turpmāk ir plānots uzsākt visās valsts augstākās izglītības iestādēs.

Ministrija neizslēdz citu zinātņu universitāšu pievienošanos pilotprojektam nākotnē. Taču izvērtējot reitingu ietekmējošus faktorus, RTU šobrīd ir vislielākais potenciāls vidējā termiņā sasniegt TOP500 pozīcijas starptautiskajos reitingos.
Gadījumā ar RSU un LU, ir jāņem vērā, ka pēdējos gados ir piešķirts ievērojams papildu finansējums medmāsu un cita veselības aprūpes personāla sagatavošanai. Veselības aprūpes speciālistu sagatavošanā paliks ievērojama daļa valsts pasūtījuma un valsts kontroles par uzņemto studējošo skaitu.  Līdz ar to šajā gadījumā būtu vispirms rūpīgi jaīzdiskutē kopā ar VM un pašām universitātēm, kādā veidā notiktu veselības aprūpes speciālistu  pasūtīšana, kas mainītos un kas nemainītos attiecībā uz tiem, salīdzinot ar esošo kārtību.Tik būtiskas pārmaiņas veselības aprūpes speciālistu sagatavošanā nav iespējams veikt līdz 2024.gada janvārim. Taču nākotnē pastāv iespēja arī citām zinātņu universitātēm pievienoties pilotprojektam.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
2022.gadā ministrija publiskoja informatīvā ziņojuma projektu “Par turpmāko augstākās izglītības finansējumu” (pieejams https://www.izm.gov.lv/lv/augstakas-izglitibas-finansesanas-modelis ) un rīkoja vairākas diskusijas ar nozares organizācijām par tajā piedāvātiem risinājumiem. Tā rezultātā grozījumi neparedz līdzmaksājuma koncepcijas ieviešanu kā vienīgo risinājumu, piedāvājot elastīgāku regulējumu- tiesības pašai augstskolai noteikt studiju vietu skaitu, studiju maksas nosacījumus, kā arī elastīgāk plānot studiju finansējumu.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?
Skaidrojums
Izglītības un zinātnes ministrija izstrādā un uztur augstākās izglītības jomas monitoringu, ieskaitot absolventu monitoringu. Tādējādi jauno augstākās izglītības finansēšanas principu ieviešanas pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums notiks minētā monitoringa ietvaros.

RTU pilotprojekta ieviešana tiks izvērtēta pēc rezultātiem, kas tiks paredzēti līgumā starp ministriju un RTU.
Kas veiks ex-post novērtējumu?
Izglītības un zinātnes ministrija
Ietekmes pēcpārbaudes veikšanas termiņš
30.12.2027. / 18
Rezultāti/rādītāji, pēc kā tiek vērtēta tiesību akta (vai kādas tā daļas) mērķa sasniegšana
Rezultāts
Samazinās RTU studējošo atbirums, pieaug STEM absolventu skaits, palielinās RTU iesaiste mūžizglītībā, RTU pieaug STEM programmas pabeigušo īpatsvars pret absolventiem. Palielinās RTU piesaistītais ārējais finansējums.
Rādītājs
Izglītības attīstības pamatnostādņu 2021.–2027. gadam “Nākotnes prasmes nākotnes sabiedrībai””[1] rādītāji- augstākās izglītības absolventu nodarbinātība 0. līdz 3. profesiju pamatgrupā (vadītāji, vecākie speciālisti un speciālisti), akadēmiskā personāla, kuri nodarbināti pilna laika slodzē augstākās izglītības institūcijās, īpatsvars,  doktorantu skaits, personu, kam piešķirts doktora grāds, skaits, akadēmiskā personāla atjaunotne – cik personu, kam piešķirts doktora grāds, turpina darbu augstākās izglītības un zinātniskajās institūcijās, un citi pamatnostādnēs paredzētie rādītāji attiecībā uz augstāko izglītību.

Lai īstenotu izglītības attīstības pamatnostādnēs noteiktos mērķus un uzdevumus, kā arī sasniegtu ilgtspējīgu pārmaiņu rezultātus, izvirzāmi vairāki rīcības priekšnosacījumi jeb darbības principi, tostarp: datu uzkrāšana un analīze, rezultātu izmantošana tālāku lēmumu pieņemšanai - 2021.-2027. gadā plānoto rīcībpolitikas iniciatīvu izvērtēšana.

Izvērtējums par pilotprojekta rezultātiem tiks veikts divas reizes: līdz 2025.gada 1.jūlijam par pirmiem pilotprojekta rezultātiem un līdz 2027.gada beigām par pilnu RTU pilotprojekta ciklu.

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • studējošie
Ietekmes apraksts
Studējošie, kas uzsākuši studijas pēc 2024. gada 1. janvāra, varēs pretendēt uz universitātes apmaksātām studiju vietām, studiju vietām ar studējošā līdzfinansējumu vai studiju vietām ar studējošā personīgo finansējumu.
Juridiskās personas
  • Valsts dibinātās zinātnes universitātes un lietišķo zinātņu universitātes
  • Rīgas Tehniskā universitāte
Ietekmes apraksts
Likumprojekts paredz samazināt valsts augstskolas padomes locekļu skaitu valsts dibinātajās zinātnes un lietišķo zinātņu universitātēs, samazinot augstskolas senāta un Ministru kabineta izvirzīto padomes locekļu skaitu. Tiek uzsākta institucionālā augstākās izglītības finansējuma modeļa ieviešana RTU, kas kalpos par pamatu institucionālā finansējuma modeļa ieviešanai visās valsts augstskolās.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

-

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Jaunais finansēšanas modelis tuvinās augstākās izglītības atbilstību darba tirgum un nodrošinās efektīvāku augstākās izglītības finansējuma izlietošanu.
Augstākās izglītības politika ir daļa no tautsaimniecības attīstības politikas. Augstskolas un zinātniskās institūcijas, kā arī to darbības rezultātā izveidotie inovatīvie un tehnoloģiju ietilpīgie uzņēmumi ir kļuvuši par attīstīto valstu inovāciju ekosistēmas  virzītājiem.
 

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

-

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

-

2.2.5. uz konkurenci:

-

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Augstākā izglītība ir efektīvākais sociālās mobilitātes instruments. Izglītības un zinātnes ministrijas izveidotā absolventu monitoringa dati demonstrē atdevi no augstākās izglītības gan tajā, ka absolventu ienākumi jau trešo gadu pēc absolvēšanas par 50% pārsniedz vidējos ienākumus valstīs, gan tajā, ka absolventi strādā kvalificētāku darbu nekā valsts iedzīvotāji vidēji. Tiem ir mazāks bezdarba risks.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
131 272 601
0
136 137 650
0
136 137 650
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
131 272 601
0
136 137 650
0
136 137 650
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
131 272 601
0
136 137 650
4 907 334
136 137 650
11 555 759
11 118 628
2.1. valsts pamatbudžets
131 272 601
0
136 137 650
4 907 334
136 137 650
11 555 759
11 118 628
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-4 907 334
0
-11 555 759
-11 118 628
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-4 907 334
0
-11 555 759
-11 118 628
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-4 907 334
-11 555 759
-11 118 628
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Aprēķini tika iesniegti sadaļā "Cita informācija" norādīto prioritāro pasākumu ietvaros. Pielikumā likumā “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” pieejamais valsts budžeta finansējums augstākajai izglītībai sadalījumā pa resoriem.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija

Lai nodrošinātu augstākās izglītības finansējuma modeļa aprobēšanu, Izglītības un zinātnes ministrija likumprojekta par valsts budžetu 2024.gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru sagatavošanas procesā iesniedza prioritāros pasākumus:
1) “Pilotprojekts augstākās izglītības institucionālā finansējuma ieviešanai 2024.gadā” (2024.gadā nepieciešamais finansējums 3 300 000 euro, 2025.gadā 10 000 000 euro, 2026.gadā 10 000 000 euro);
2) Valsts augstskolu padomju darbības nodrošināšana (2024.gadā nepieciešamais finansējums 1 607 334 euro, 2025.gadā 1 555 759 euro, 2026.gadā 1 118 628 euro).
Abi prioritārie pasākumi prasa papildu finansējumu un tie tika izskatīti un atbalstīti Ministru kabineta 2023.gada 26.septembra sēdē, skatot jautājumus par papildus nepieciešamo finansējumu 2024. gadam likumprojekta “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” sagatavošanas procesā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Tiesību akta projekts būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Izglītības un zinātnes ministrija
  • Valsts dibinātās augstskolas

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Tiks paaugstināta universitātes autonomija studiju vietu plānošanā, finansējuma izlietošanā un maksas nosacījumu noteikšanā.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Universitātes finanšu stimuls mainīsies no budžeta vietu aizpildīšanas uz absolventu sagatavošanu un kvalitatīvo rādītāju sasniegšanu.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
-
8. Cita informācija
Tiks ietekmēts zinātnes un lietišķo zinātņu universitāšu orgāna – padomes – skaitliskais sastāvs.

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Likumā “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” pieejamais valsts budžeta finansējums augstākajai izglītībai sadalījumā pa resoriem.