Anotācija (ex-ante)

22-TA-2541: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma (turpmāk - Likums) 3. pants un Ministru kabineta 2022. gada 9. augusta protokollēmuma (protokols Nr. 39, 67. §) “Likumprojekts "Grozījumi Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā"” 14. punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Nepieciešams nodrošināt finansējumu 2022. gadam, lai saskaņā ar Likuma 7.1 panta trīspadsmito un četrpadsmito daļu Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – VARAM), sākot ar šā gada oktobri, reizi mēnesī kompensētu pašvaldībām izdevumus, kas radušies, nodrošinot atbalstu mājsaimniecībām apkures izdevumu kompensēšanai, ja apkurei izmanto elektroenerģiju, koksnes granulas, koksnes briketes un malku, tai skaitā pašvaldību administratīvās izmaksas par iesniegumu reģistrāciju un izskatīšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2022. gada 9. augusta protokollēmuma (protokols Nr. 39, 67. §) “Likumprojekts "Grozījumi Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā"” 14. punkts paredz VARAM normatīvajos aktos noteiktā kārtībā sagatavot un vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministram iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par līdzekļu piešķiršanu 2022. gadā no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" ne vairāk kā 54 224 160 euro apmērā valsts budžeta līdzfinansējumam pašvaldībām koksnes granulu, koksnes brikešu, malkas iegādes un apkures ar elektroenerģiju izmaksu kompensējošo pasākumu īstenošanai likumprojekta 4. pantā noteiktajā kārtībā, tai skaitā lai kompensētu administratīvās  izmaksas, kas pašvaldībām radušās saistībā ar atbalsta iesnieguma izskatīšanu un lēmuma pieņemšanu, 8 euro apmērā par viena iesnieguma izskatīšanu laikposmā no 2022. gada 1. oktobra līdz 2022. gada 30. novembrim.

Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma (turpmāk - Likums) 7.1 panta trīspadsmitā daļa paredz, ka valsts kompensē pašvaldībām izdevumus 100 procentu apmērā par šā panta pirmajā, otrajā, trešajā un ceturtajā daļā noteiktā atbalsta mājsaimniecībām sniegšanu.

Likuma 7.1 panta četrpadsmitā daļa nosaka, lai daļēji kompensētu administratīvās izmaksas, kas pašvaldībām radušās laikposmā no 2022. gada 1. oktobra līdz 2023. gada 30. jūnijam, valsts kompensē pašvaldībām 8 euro par viena šā panta piektajā daļā minētā iesnieguma reģistrāciju un izskatīšanu. Mērķdotāciju, kas paredzēta administratīvo izmaksu segšanai, pašvaldība izlieto pakalpojuma nodrošināšanā iesaistīto darbinieku atlīdzībai, darba vietas ierīkošanai minētajiem darbiniekiem, kā arī tehnikas un aprīkojuma iegādei.

Saskaņā ar minētā panta sešpadsmito daļu, pašvaldība, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumu ePārskati atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Valsts kase nodrošina informācijas apriti, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus, līdz pārskata mēnesim sekojošā mēneša piecpadsmitajam datumam iesniedz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai pārskatu par faktiski izlietotajiem līdzekļiem atbalstam mājsaimniecībām un izskatīto iesniegumu skaitu. Iepriekšējā pārskata periodā norādītos datus var precizēt viena mēneša laikā pēc pirmreizējā pārskata iesniegšanas. Pašvaldība pārskatus var iesniegt līdz 2023. gada 15. septembrim. Pašvaldība nodrošina normatīvajos aktos noteikto līdzekļu izlietojuma kontroli un atbilstību šā likuma mērķim.

Atbilstoši Likuma 7.1 panta septiņpadsmitajai daļai, lai nodrošinātu nepieciešamos finanšu līdzekļus atbalsta mājsaimniecībai sniegšanai, pašvaldība ar 2022. gada 1. oktobri, iesniedzot Valsts kasē šā panta sešpadsmitajā daļā minēto pārskatu, var pieprasīt no valsts avansa maksājumu ne vairāk kā 424 694 euro pirmajam atbalsta perioda mēnesim. Turpmākajiem mēnešiem pašvaldība var pieprasīt avansa maksājumu 50 procentu apmērā no iepriekšējā mēneša faktiskajiem izdevumiem par atbalsta mājsaimniecībām sniegšanu.

Savukārt, pamatojoties uz minētā panta astoņpadsmito daļu VARAM:
1) Valsts kases e-pakalpojumā ePārskati 10 darbdienu laikā pārliecinās par šā panta sešpadsmitajā daļā minētās informācijas atbilstību Valsts kases pārskatam un apstiprina pārskatu;
2) reizi mēnesī kompensē pašvaldībām šā panta trīspadsmitajā un četrpadsmitajā daļā minētos izdevumus;
3) ir tiesīga izlases kārtībā kontrolēt finansējuma izlietojumu atbalstam mājsaimniecībām un administratīvajām izmaksām, pieprasot no pašvaldības papildu informāciju. Konstatējot finansējuma izlietojuma pārkāpumus, ministrija pārtrauc finansējuma izmaksas, lūdz precizēt pārskatu un veic izmaksāto finanšu līdzekļu pārrēķinu. Pēc pārskata precizēšanas vai pārkāpumu novēršanas izdara pārrēķinu un veic maksājumu par iepriekšējo periodu vai ietur nepamatoti izmaksātos līdzekļus no nākamajā mēnesī pašvaldībai paredzētajiem līdzekļiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ievērojot Likuma 7.1 panta astoņpadsmitās daļas 2. punktā noteikto, VARAM reizi mēnesī kompensē pašvaldībām šā panta trīspadsmitā un četrpadsmitā daļā minētos izdevumus par atbalstu mājsaimniecībām apkures izdevumu daļējai kompensēšanai, ja apkurei izmanto koksnes granulas, koksnes briketes, malku un elektroenerģiju, kā arī administratīvās izmaksas, kas pašvaldībām radušās laikposmā no 2022. gada 1. oktobra līdz 2023. gada 30. jūnijam.

Atbilstoši Likuma 7.1 panta sestajai daļai iesniegumu pieņemšana pašvaldībās par atbalstu mājsaimniecībām tiks nodrošināta sākot jau ar šā gada 1. oktobri. Lai nodrošinātu Likuma 7.1 panta septiņpadsmitajā daļā noteikto prasību, pašvaldības no 2022. gada 1. oktobra līdz 5. oktobrim būs tiesīgas pieprasīt avansu ne vairāk kā 424 694 euro pirmajam atbalsta perioda mēnesim (oktobrim), aizpildot Valsts kasē avansa pieprasījuma veidlapu. Savukārt VARAM, ne ilgāk kā divu darbdienu laikā, izvērtēs un apstiprinās pašvaldību avansa pieprasījuma veidlapas Valsts kasē un iesniegs Finanšu ministrijai finansējuma pieprasījumu. Tādējādi pašvaldībām tiks nodrošināta iespēja sniegt atbalstu mājsaimniecībām jau šā gada oktobrī, kompensējot izdevumus atbilstoši Likuma 7.1 panta pirmajai, otrajai, trešajai un ceturtajai daļai.
Turpmāk  pieprasīt no valsts avansa maksājumu nākamajam periodam 50 procentu apmērā no iepriekšējā mēneša faktiskajiem izdevumiem par atbalsta mājsaimniecībām sniegšanu, pašvaldības varēs iesniedzot  pārskatu Valsts kasē atbilstoši Likuma 7. 1 panta sešpadsmitajai daļai.

Minētajā pārskatā pašvaldībai būs jānorāda jau saņemtais avansa apmērs (oktobrī saņemtais avanss), faktiskie izdevumi par apkuri (atsevišķi pa apkures veidiem), izskatīto mājsaimniecību iesniegumu skaits, pārskata periodā izmaksātā summa, kas pārsniedz avansu, avansa atlikums uz nākamo pārskata periodu, pieprasītais avanss nākamajam periodam un kopējā pašvaldībai izmaksājamā summa (kompensējamie izdevumi un avanss).

Papildus, pašvaldība iesniedzot pārskatu apliecinās, ka nodrošinās normatīvajos aktos noteikto līdzekļu izlietojuma kontroli un atbilstību Likuma mērķim, kā arī apliecinās, ka ir sniegtas patiesas un pilnīgas ziņas un, ka par nepatiesu ziņu sniegšanu pašvaldība var tikt saukta pie normatīvajos aktos noteiktās atbildības.

Pamatojoties uz Likuma 7.1 panta astoņpadsmito daļu VARAM būs tiesīga izlases kārtībā kontrolēt finansējuma izlietojumu atbalstam mājsaimniecībām un administratīvajām izmaksām, pieprasot no pašvaldības papildu informāciju. Konstatējot finansējuma izlietojuma pārkāpumus, ministrija būs tiesīga pārtraukt finansējuma izmaksas, lūgt precizēt pārskatu un veikt izmaksāto finanšu līdzekļu pārrēķinu.

Lai paātrinātu un vienkāršotu izdevumu segšanas procesu, kā arī nodrošinātu pašvaldībām iespēju jau pirmajā atbalsta perioda mēnesī (šā gada oktobrī) saņemt avansu, tiek virzīts viens Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"", kas paredzētu noteikt provizorisko finansējuma summu pirmajam atbalsta periodam, proti 2022. gadam, kā arī noteiktu, ka VARAM sagatavo un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniedz Finanšu ministrijā pieprasījumu par šo līdzekļu piešķiršanu atbilstoši faktiski nepieciešamajam finansējuma apmēram (proti, pamatojoties uz pašvaldību iesniegtajiem un VARAM apstiprinātajiem pārskatiem Valsts kasē, par pašvaldību pieprasīto avansu apmēru, faktiskajiem izdevumiem par atbalstu mājsaimniecībām apkures izdevumu kompensēšanai, ja apkurei izmanto koksnes granulas, koksnes briketes, malku un elektroenerģiju, administratīviem izdevumiem).

Līdz ar to VARAM Ministru kabineta rīkojuma projektā "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" paredz plānoto kopējo finansējuma apmēru pirmajam atbalsta periodam, proti 2022. gadam, tai skaitā:
1) 18 261 842 euro, lai nodrošinātu pašvaldību pieprasīto avansa maksājumus pirmajam atbalsta peroda mēnesim, proti 2022. gada oktobrim,
2) 2 164 160 euro apmērā, lai daļēji kompensētu administratīvās izmaksas, kas pašvaldībām radušās par viena atbalsta iesnieguma reģistrāciju un izskatīšanu 2022. gada diviem mēnešiem.

VARAM šā gada decembrī, atbilstoši normatīvo aktu prasībām, plāno virzīt atsevišķu Ministru kabineta rīkojuma projektu “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem””, lai turpinātu izdevumu segšanu pašvaldībām par atbalstu mājsaimniecībām apkures izdevumu daļējai kompensēšanai, ja apkurei izmanto koksnes granulas, koksnes briketes, malku un elektroenerģiju, kā arī administratīvās izmaksas nākamajā atbalsta periodā, proti 2023. gadā.

Papildus noradām, ka saskaņā ar Likuma 7.1 panta sešpadsmito daļu, VARAM pieprasījumus Finanšu ministrijai sagatavos un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniegs reizi mēnesī, lai pašvaldībām kompensētu faktiskos izdevumus, kas radušies, nodrošinot atbalstu mājsaimniecībām apkures izdevumu daļējai kompensēšanai, ja apkurei izmanto elektroenerģiju, koksnes granulas, koksnes briketes un malku, kā arī administratīvo izmaksu daļējai kompensēšanai par atbalsta iesniegumu reģistrēšanu un izskatīšanu. Finanšu līdzekļi no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" tiks piešķirti katrai pašvaldībai vienas summas apmērā, iekļaujot tajā visu atbalstāmo apmēru (sadalījumu pa izdevumu veidiem, skatot Valsts kases ePārskatos).
Risinājuma apraksts
Līdz ar to VARAM saskaņā ar Likuma 7.1 panta sešpadsmito daļu, kā arī izpildot Ministru kabineta 2022. gada 9. augusta protokollēmuma (protokols Nr. 39, 67. §) “Likumprojekts "Grozījumi Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā"” 14. punktu, sagatavoja Ministru kabineta rīkojuma projektu “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem””, kas paredz:
1. Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt VARAM finansējumu, kas nepārsniedz 20 426 002 euro, lai 2022. gadā segtu izdevumus, kas pašvaldībām radušies, nodrošinot atbalstu mājsaimniecībām apkures izdevumu daļējai kompensēšanai, ja apkurei izmanto elektroenerģiju, koksnes granulas, koksnes briketes un malku, tai skaitā administratīvo  izmaksu daļējai kompensēšanai, kas pašvaldībām radušās saistībā ar minētā atbalsta iesniegumu reģistrāciju un izskatīšanu.
2. VARAM normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu par šā rīkojuma 1. punktā minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram.
3. Finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas izmaiņām atbilstoši šā rīkojuma 1. punktam un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas izmaiņas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Iedzīvotāji, kuri apkurei izmanto elektroenerģiju, koksnes granulas, koksnes briketes un malku.
Ietekmes apraksts
No pašvaldību puses tiks nodrošināts atbalsts mājsaimniecībām, kas apkurei izmanto elektroenerģiju, koksnes granulas, koksnes briketes un malku.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Pozitīvi ietekmēs visas mājsaimniecības, jo paredz atbalstu apkures izmaksu pieauguma kompensēšanai, neizdalot pēc ienākumu apmēra.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
20 426 002
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
20 426 002
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-20 426 002
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-20 426 002
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
20 426 002
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Lai nodrošinātu pašvaldību pieprasīto avansa maksājumus pirmajam atbalsta perioda mēnesim 2022. gada oktobrim Likuma 7.1 panta septiņpadsmitajā daļā noteiktais maksimālais avansa maksājums pirmajam atbalsta perioda mēnesim tiek reizināts ar kopējo pašvaldību skaitu:
424 694 euro x 43 pašvaldības = 18 261 842 euro.

Elektroenerģija (ieviešana caur pašvaldībām, pārskatus iesniedz VARAM):
Provizoriski 40 000 mājsaimniecību[1]  lietotāju. 2022. gadā plānots atbalsts par diviem mēnešiem (elektroenerģijas rēķiniem par oktobri un novembri, kurus mājsaimniecības iesniegs novembrī un decembrī).
Līdz ar to, lai daļēji kompensētu pašvaldībām administratīvās izmaksas 8 euro par viena iesnieguma izskatīšanu un lēmuma pieņemšanu, 2022. gadā nepieciešams finansējums: 2 mēn. x 8 euro x 40 000 mājsaimniecības = 640 000 euro;

Koksnes granulas, koksnes briķetes un malka (ar maksājuma apliecinošu dokumentu)
Pieņemot, ka mēnesī tiek reģistrēti un izskatīti 60 000 mājsaimniecību[1]atbalsta administratīvās izmaksas 2022. gadā ir 2mēn. x 60 000 x 8 = 960 000 euro.

Malka (bez maksājuma apliecinājuma dokumenta)
Atbilstoši Centrālās statistikas pārvaldes (turpmāk - CSP) datiem par 2020. gadu ir 265 110 mājsaimniecības, kas izmanto malkas apkuri (istabas krāsnis, plīts ēdiena gatavošanai, centrālās apkures katls ar malku u.c.). Pieņemot, ka 60 euro atbalstam pieteiksies 26,6% no šīm mājsaimniecībā (CSP dati par ēnu ekonomiku 2021. gadā), tiek prognozēts, ka atbalstam pieteiksies 70 520 mājsaimniecības[1].
Lai daļēji kompensētu pašvaldībām administratīvās izmaksas 8 euro par viena iesnieguma reģistrēšanu un izskatīšanu nepieciešams finansējums 2022. gadā: 8 euro x 70 520 mājsaimniecības = 564 160 euro.

Līdz ar to kopējais nepieciešamais finansējums  administratīvo izmaksu daļējai kompensēšanai pašvaldībām 2022. gadā ir 2 164 160 euro.


[1] Likumprojekta “Grozījumi Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā” sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojums (anotācija)
 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Ministru kabineta rīkojuma projektā "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" ietvertā atbalsta īstenošanas nodrošināšanai paredzēta līdzekļu piešķiršana no valsts budžeta  programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai.
Saskaņā ar Likuma 7.1 panta sešpadsmito daļu, pašvaldība, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumu ePārskati atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Valsts kase nodrošina informācijas apriti, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus, līdz pārskata mēnesim sekojošā mēneša piecpadsmitajam datumam iesniedz VARAM pārskatu par faktiski izlietotajiem līdzekļiem atbalstam mājsaimniecībām un izskatīto iesniegumu skaitu. Iepriekšējā pārskata periodā norādītos datus var precizēt viena mēneša laikā pēc pirmreizējā pārskata iesniegšanas. Pašvaldība pārskatus var iesniegt līdz 2023. gada 15. septembrim. Pašvaldība nodrošina normatīvajos aktos noteikto līdzekļu izlietojuma kontroli un atbilstību šā likuma mērķim.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr.970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktu, Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" neparedz būtiskas izmaiņas normatīvajā regulējumā un neparedz ieviest jaunas politiskas iniciatīvas.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • Pilsētu un novadu pašvaldības.

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
-

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi