Anotācija (ex-ante)

23-TA-2702: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valstij piekrītošo nekustamo īpašumu nodošanu Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk - Atsavināšanas likums) 42. panta pirmā daļa, 42.1 un 43. pants, 45. panta pirmā daļa un Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 10. punkts.
Rīgas domes 2019. gada 28.augusta lēmums  Nr. 2550  (prot. Nr. 62, 78. §) “Par Latvijas valstij piekrītošā dzīvokļa īpašuma Kristapa ielā 20–25, Rīgā (kadastra Nr. 01009129209), pārņemšanu Rīgas pilsētas pašvaldības īpašumā bez atlīdzības” un 2023. gada 18. oktobra lēmums Nr. RD-23-3030-lē (prot. Nr. 104, 57. §) “Par Latvijas valstij piekrītošo dzīvokļa īpašumu pārņemšanu Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā bez atlīdzības”.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta “Par valstij piekrītošo nekustamo īpašumu nodošanu Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā” (turpmāk – Rīkojuma projekts) mērķis ir nodot bez atlīdzības valstij piekrītošos nekustamos īpašumus Dammes ielā 31-38, Dammes ielā 31-49, Dravnieku ielā 7-118, Ilūkstes ielā 16-97, Brāļu Kaudzīšu ielā 8-58, Kurzemes prospektā 26-34, Rostokas ielā 54-6 un Kristapa ielā 20-25 Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā Atsavināšanas likuma noteiktajā kārtībā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ekonomisko lietu tiesa 2022. gada 30. maijā izskatīja procesu par noziedzīgi iegūtu mantu, kas izdalīts no kriminālprocesa Nr. 11816012720, un nolēma atzīt par noziedzīgi iegūtiem vai noziedzīgi iegūtu mantu un konfiscēt valsts labā privātpersonām piederošos nekustamos īpašumus Rīgā, Dammes ielā 31-38, Dammes ielā 31-49, Dravnieku ielā 7-118, Ilūkstes ielā 16-97, Akadēmiķa Mstislava Keldiša ielā 8-58 (tagad Brāļu Kaudzīšu ielā 8-58), Kurzemes prospektā 26-34 un Rostokas ielā 54-6. Nolēmums stājies likumīgā spēkā 2023. gada 21. aprīlī. Saskaņā ar iepriekš minēto tiesas lēmumu un atbilstoši Krimināllikuma 70.10 pantam par noziedzīgi iegūtu mantu atzītie nekustamie īpašumi piekrīt valstij.

Informācija par tiesas lēmumā minētajiem nekustamajiem īpašumiem:
    - Dzīvokļa īpašums Dammes ielā 31-38 (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 907 3776) sastāv no telpu grupas ar kadastra apzīmējumu 0100 080 2135 001 038 un 4844/545867 domājamām daļām no kopīpašumā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0100 080 2155 un 4844/545867 domājamām daļām no kopīpašumā esošās dzīvojamās mājas ar būves kadastra apzīmējumu 0100 080 2135 001. Dzīvokļa platība ir 48,6 m2.
Dzīvokļa īpašums Dammes ielā 31-38  ierakstīts Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 16470 - 38. Zemesgrāmatas nodalījuma II. daļas 2. iedaļā ierakstīta atzīme: Nekustamajam īpašumam uzlikts arests - aizliegums nekustamo īpašumu atsavināt un apgrūtināt ar citām lietu vai saistību tiesībām saskaņā ar Kriminālprocesa likuma 3611. pantu. 
    - Dzīvokļa īpašums Dammes ielā 31-49  (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 906 1103) sastāv no telpu grupas ar kadastra apzīmējumu 0100 080 2135 001 049 un 3634/545867 domājamām daļām no kopīpašumā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0100 080 2155 un 3634/545867 domājamām daļām no kopīpašumā esošās dzīvojamās mājas ar būves kadastra apzīmējumu 0100 080 2135 001. Dzīvokļa platība ir 36,4 m2.
Dzīvokļa īpašums Dammes ielā 31-49  ierakstīts Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 16470 - 49. Zemesgrāmatas nodalījuma II. daļas 2. iedaļā ierakstīta atzīme: Nekustamajam īpašumam uzlikts arests - aizliegums nekustamo īpašumu atsavināt un apgrūtināt ar citām lietu vai saistību tiesībām saskaņā ar Kriminālprocesa likuma 3611. pantu.
    - Dzīvokļa īpašums Dravnieku ielā 7-118 (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 903 6763) sastāv no telpu grupas ar kadastra apzīmējumu 0100 121 2537 001 118 un 3450/611630 domājamām daļām no kopīpašumā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0100 121 2537 un 3450/611630 domājamām daļām no kopīpašumā esošās dzīvojamās mājas ar būves kadastra apzīmējumu 0100 121 2537 001. Dzīvokļa platība ir 35,5 m2.
Dzīvokļa īpašums Dravnieku ielā 7-118 ierakstīts Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 18855 - 118. Zemesgrāmatas nodalījuma II .daļas 2. iedaļā ierakstīta atzīme: Nekustamajam īpašumam uzlikts arests - aizliegums nekustamo īpašumu atsavināt un apgrūtināt ar citām lietu vai saistību tiesībām saskaņā ar Kriminālprocesa likuma 361. pantu.
    - Dzīvokļa īpašums Ilūkstes ielā 16-97 (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 906 7309) sastāv no telpu grupas ar kadastra apzīmējumu 0100 121 2523 001 097 un 3436/655702  domājamām daļām no kopīpašumā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0100 121 2523 un 3436/655702 domājamām daļām no kopīpašumā esošās dzīvojamās mājas ar būves kadastra apzīmējumu 0100 121 2523 001. Dzīvokļa platība ir 34,3 m2.
Dzīvokļa īpašums Ilūkstes ielā 16-97 ierakstīts Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 19097 - 97. Zemesgrāmatas nodalījuma II. daļas 2. iedaļā ierakstīta atzīme: Nekustamajam īpašumam uzlikts arests - aizliegums nekustamo īpašumu atsavināt un apgrūtināt ar citām lietu vai saistību tiesībām saskaņā ar Kriminālprocesa likuma 361. pantu.
     - Dzīvokļa īpašums Brāļu Kaudzīšu ielā 8-58  (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 914 0856) sastāv no telpu grupas ar kadastra apzīmējumu 0100 121 0156 001 058 un 332/64519  domājamām daļām no kopīpašumā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0100 121 0156 un 332/64519 domājamām daļām no kopīpašumā esošās dzīvojamās mājas ar būves kadastra apzīmējumu 0100 121 0156 001. Dzīvokļa platība ir 33,2 m2.
Dzīvokļa īpašums Brāļu Kaudzīšu ielā 8-58  ierakstīts Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 19983 - 58. Zemesgrāmatas nodalījuma II. daļas 2. iedaļā ierakstīta atzīme: Nekustamajam īpašumam uzlikts arests - aizliegums nekustamo īpašumu atsavināt un apgrūtināt ar citām lietu vai saistību tiesībām saskaņā ar Kriminālprocesa likuma 361. pantu.
     - Dzīvokļa īpašums Kurzemes prospektā 26-34  (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 901 8179) sastāv no telpu grupas ar kadastra apzīmējumu 0100 080 2093 001 034 un 342/33682 domājamām daļām no kopīpašumā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0100 080 2093 un 342/33682 domājamām daļām no kopīpašumā esošās dzīvojamās mājas ar būves kadastra apzīmējumu 0100 080 2093 001. Dzīvokļa platība ir 34,2 m2.
Dzīvokļa īpašums Kurzemes prospektā 26-34  ierakstīts Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 15271 - 34. Zemesgrāmatas nodalījuma II. daļas 2. iedaļā ierakstīta atzīme: Nekustamajam īpašumam uzlikts arests - aizliegums nekustamo īpašumu atsavināt un apgrūtināt ar citām lietu vai saistību tiesībām saskaņā ar Kriminālprocesa likuma 361. pantu.
      - Dzīvokļa īpašums Rostokas ielā 54-6  (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 910 9957) sastāv no telpu grupas  ar kadastra apzīmējumu 0100 093 2053 001 006 un 577/24374 domājamām daļām no kopīpašumā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0100 093 2053 un 577/24374 domājamām daļām no kopīpašumā esošās dzīvojamās mājas ar būves kadastra apzīmējumu 0100 093 2053 001. Dzīvokļa platība ir 57,7 m2.
Dzīvokļa īpašums Rostokas ielā 54-6  ierakstīts Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 26577 - 6. Zemesgrāmatas nodalījuma II. daļas 2. iedaļā ierakstīta atzīme: Nekustamajam īpašumam uzlikts arests - aizliegums nekustamo īpašumu atsavināt un apgrūtināt ar citām lietu vai saistību tiesībām saskaņā ar Kriminālprocesa likuma 361. pantu.

Valsts ieņēmumu dienests ar 2023. gada 31. jūlija Valstij piekritīgā nekustamā īpašuma fakta konstatācijas aktiem Nr. 3089R/23-1, Nr. 3089R/23-2 un Nr. 3089R/23-3 (valstij piekritīgās mantas uzskaites nodrošināšanai) pieņēma valsts uzskaitē iepriekš minētos par noziedzīgi iegūtiem vai noziedzīgi iegūtu mantu atzītos dzīvokļu īpašumus.

Kriminālprocesa Nr.30-2455-18/15 ietvaros Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa ar 2018. gada 6. decembra lēmumu konfiscēja privātpersonai piederošo nekustamo īpašumu Kristapa ielā 20–25, kadastra Nr. 0100 912 9209.  Tiesas lēmums stājies spēkā 2019. gada 24. janvārī. Saskaņā ar iepriekš minēto tiesas lēmumu un atbilstoši Krimināllikuma 70.10 pantam nekustamais īpašums piekrīt valstij.
Dzīvoklis Kristapa ielā 20-25 (kadastra Nr. 0100 912 9209), sastāv no telpu grupas ar kadastra apzīmējumu 0100 060 2022 001 025 un 4444/215133 domājamās daļas no kopīpašumā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0100 060 2022 un 4444 /215133 domājamās daļas no kopīpašumā esošās dzīvojamās mājas ar kadastra apzīmējumu 0100 060 2022 001. Dzīvokļa platība ir 44,44 m2.
Dzīvoklis Kristapa ielā 20-25 ierakstīts Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 10664-25. Zemesgrāmatas nodalījuma II daļas 2. iedaļā ierakstīta atzīme: Nekustamajam īpašumam uzlikts arests - aizliegums nekustamo īpašumu atsavināt un apgrūtināt ar citām lietu vai saistību tiesībām saskaņā ar Kriminālprocesa likuma 361. pantu. 
Valsts ieņēmumu dienests ar 2019. gada 28. maijā valstij piekritīgās mantas pieņemšanas un nodošanas aktu Nr. 021127 pieņēma valsts uzskaitē par noziedzīgi iegūto mantu atzīto dzīvokļa īpašumu.
Dzīvokļa Kristapa ielā 20-25 nodošana pašvaldībai bija paredzēta ar Ministru kabineta rīkojuma projektu „Par valstij piekrītošo nekustamo īpašumu nodošanu Rīgas pilsētas pašvaldības īpašumā” (VSS-140), kas izsludināts saskaņošanai 2021. gada 25. februārī. Ņemot vērā saskaņošanas gaitā izteiktos priekšlikumus, minētais dzīvokļa īpašums tika svītrots no pašvaldībai nododamo īpašumu saraksta. Rīgas domes Īpašuma departaments ar 2023. gada 14. novembra vēstulē Nr. DI-23-1968-nd norādīja, ka dzīvokļa īpašums joprojām nepieciešams pašvaldībai noteikto funkciju īstenošanai. Ņemot vērā, ka pēc tiesas lēmuma par dzīvokļa īpašuma atzīšanu par noziedzīgi iegūtu mantu, nav sekojušas rīcības, lai civiltiesiskā kārtībā tiktu pierādīts īpašuma ieguvēja labticīgums un dzīvokļa īpašums joprojām ir VID pārvaldībā, tas ir iekļauts šajā rīkojuma projektā, lai nodotu pašvaldības īpašumā.

Valsts ieņēmumu dienests, kas pieņēma valstij piekritīgo mantu saskaņā ar Ministru kabineta 2013. gada 26. novembra noteikumu Nr. 1354  “Kārtība, kādā veicama valstij piekritīgās mantas uzskaite, novērtēšana, realizācija, nodošana bez maksas, iznīcināšana un realizācijas ieņēmumu ieskaitīšana valsts budžetā” (turpmāk – Noteikumi Nr. 1354) 7. punktu, ir atbildīgs par mantas neskartību un saglabāšanu no tās pieņemšanas brīža līdz nodošanai realizācijai, nodošanai bez maksas vai iznīcināšanai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešams nodrošināt efektīvu valstij piekrītošu nekustamo īpašumu apsaimniekošanu.
Risinājuma apraksts
Pašvaldību likuma 73. panta ceturtā daļa paredz pašvaldības tiesības iegūt un atsavināt kustamo un nekustamo īpašumu, kā arī veikt citas privāttiesiskas darbības, ievērojot likumā noteikto par rīcību ar publiskas personas finanšu līdzekļiem un mantu.
Rīgas dome 2019. gada 28. augustā pieņēma lēmumu  Nr. 2550  (prot. Nr. 62, 78. §) “Par Latvijas valstij piekrītošā dzīvokļa īpašuma Kristapa ielā 20–25, Rīgā (kadastra Nr. 01009129209), pārņemšanu Rīgas pilsētas pašvaldības īpašumā bez atlīdzības” un 2023. gada 18. oktobrī pieņēma lēmumu Nr. RD-23-3030-lē (prot. Nr. 104, 57. §) “Par Latvijas valstij piekrītošo dzīvokļa īpašumu pārņemšanu Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā bez atlīdzības”, ar kuru nolemts nekustamos īpašumus pārņemt pašvaldības īpašumā, lai īstenotu Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 10. punktā noteikto funkciju – sniegtu palīdzību iedzīvotājiem mājokļa jautājumu risināšanā.
Rīgas valstspilsētas pašvaldība rīkojuma projektā minētos nekustamos īpašumus izmantos pašvaldības funkciju īstenošanai, proti, palīdzības sniegšanai iedzīvotājiem mājokļa jautājuma risināšanai saskaņā ar likumu "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā", izņemot šā likuma III1 nodaļu “Dzīvojamo telpu izīrēšana kvalificētiem speciālistiem”. Tādējādi rīkojuma projekts neparedz komercdarbības atbalsta sniegšanu Rīgas valstspilsētas pašvaldībai.

Atbilstoši Ministru kabineta 2011. gada 1. februāra noteikumu Nr. 109 "Kārtība, kādā atsavināma publiskās personas manta” 12. punktā noteiktajam, lai noskaidrotu, vai atsavināmais valsts nekustamais īpašums nav nepieciešams citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, rīkojuma projektu izsludinot Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, tiks nodrošināts noteikumos noteiktais pienākums. Ja divu nedēļu laikā pēc Ministru kabineta rīkojuma projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu projektu portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nepieprasa projektā minēto nekustamo īpašumu valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, to var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 42. panta pirmo daļu, ja nekustamais īpašums vairs netiek izmantotas pašvaldības autonomo funkciju īstenošanai, pašvaldība šo nekustamo īpašumu bez atlīdzības nodod valstij.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 42.1 pantu  Rīgas valstspilsētas pašvaldība tiek pilnvarota parakstīt nostiprinājuma lūgumu par īpašuma tiesību nostiprināšanu uz valsts vārda Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas personā, vienlaikus ar Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašuma tiesību nostiprināšanu. Nostiprinot īpašuma tiesības pašvaldībai ir jānodrošina  arī zemesgrāmatu nodalījumu II daļas 2. iedaļās ierakstīto atzīmju dzēšana. Pamatojoties uz Kriminālprocesa likuma 356. panta 1.1 daļu, ja manta tiek atzīta par noziedzīgi iegūtu, tai uzliktais arests, apgrūtinājumi, aizliegumi un ķīlas tiesības, tai skaitā visi uz publiskajā reģistrā reģistrējamu mantu ierakstītie apgrūtinājumi un aizlieguma atzīmes, ir dzēšamas.
Rīgas valstspilsētas pašvaldībai, nostiprinot zemesgrāmatā īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu, vienlaikus zemesgrāmatā ir jānostiprina iepriekš minētie tiesību aprobežojumi, kā arī aizliegums atsavināt nekustamo īpašumus un apgrūtināt tos ar lietu tiesību – hipotēku, izņemot gadījumu, ja tie tiek ieķīlāti valsts aizdevuma nodrošināšanai, lai saņemtu Eiropas Savienības fondu atbalstu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts attiecināms uz Rīgas valstspilsētas pašvaldību, kā arī tās administratīvajā teritorijā esošajiem iedzīvotājiem, kuriem nepieciešama palīdzība mājokļu jautājumu risināšanā
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektā minētos valstij piekrītošos nekustamos īpašumus valsts pašvaldībai nodos bez maksas.
Projekta ietekme uz valsts budžetu nav paredzēta un ar nekustamo īpašumu īpašnieku maiņu saistītie izdevumi tiks segti no pašvaldības līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi neparedz ieviest izmaiņas, kas varētu ietekmēt sabiedrības intereses.
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība rīkojuma projekta izstrādē netiek piemērota. Ar rīkojuma projektu un tā anotāciju pēc publicēšanas Tiesība aktu portālā varēs iepazīties jebkurš interesents.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts ieņēmumu dienests
  • Rīgas valstspilsētas pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma daļas atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi