Anotācija

25-TA-670: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par atvasinātu publisku personu – valsts zinātniskā institūta "Latvijas Organiskās sintēzes institūts" un valsts zinātniskā institūta "Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs" – apvienošanu un atvasinātas publiskas personas – valsts zinātniskā institūta "Nacionālais pētniecības un inovāciju institūts" – izveidi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
1.Pamatojoties uz Ministru kabineta 2023. gada 5. decembra noteikumu Nr. 721 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.2. reformu un investīciju virziena "Augstskolu pārvaldības modeļa maiņas nodrošināšana" 5.2.1.r. reformas "Augstākās izglītības un zinātnes izcilības un pārvaldības reforma" 5.2.1.1.i. investīcijas "Pētniecības, attīstības un konsolidācijas granti" otrās kārtas "Konsolidācijas un pārvaldības izmaiņu ieviešanas granti" īstenošanas noteikumi" (turpmāk - ANM noteikumi) 14.2.apakšpunktu, ir veicama valsts zinātniskā institūta – atvasinātas publiskas personas – “Latvijas Organiskās sintēzes institūts” (turpmāk – Latvijas Organiskās sintēzes institūts) un valsts zinātniskā institūta – atvasinātas publiskas personas – “Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs” (turpmāk – Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs) apvienošanās.

2. Abu minēto institūtu apvienošanās notiek saskaņā ar ZDL 21. panta sestās daļas 1. punktu un septīto daļu, kas nosaka, ka valsts zinātnisko institūtu - atvasinātu publisku personu reorganizē, apvienojot to ar citu valsts zinātnisko institūtu — atvasinātu publisku personu, bet uz reorganizējamo institūtu bāzes izveidojot jaunu valsts zinātnisko institūtu — atvasinātu publisku personu. Lēmumu par valsts zinātniskā institūta — atvasinātas publiskas personas — reorganizāciju pieņem Ministru kabinets pēc izglītības un zinātnes ministra vai attiecīgās nozares ministra ierosinājuma. Ministru kabineta rīkojuma projektam par valsts zinātniskā institūta — atvasinātas publiskas personas — reorganizāciju vai likvidāciju pievienojams Latvijas Zinātnes padomes atzinums. Ja Ministru kabineta rīkojuma projektu iesniedz attiecīgās nozares ministrs, šis projekts ir saskaņojams arī ar izglītības un zinātnes ministru.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Izveidojot Nacionālo pētniecības un inovāciju institūtu uz Latvijas Organiskās sintēzes institūta un Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra bāzes, institūts īstenos multidisciplināru zinātnisko darbību dabaszinātņu, medicīnas un veselības zinātņu jomās un ar tām saistītajās nozarēs. Izveides mērķis ir paaugstināt zinātnisko izcilību un starptautisko konkurētspēju, kā arī nodrošināt valsts resursu efektīvāku izmantošanu un koplietošanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2003.gada 16.septembra noteikumu Nr.528 "Izglītības un zinātnes ministrijas nolikums" 24.12. un 24.13.apakšpunktu, Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs un Latvijas Organiskās sintēzes institūts ir Izglītības un zinātnes ministrijas padotības institūcijas.

Atbilstoši atvasinātas publiskas personas “Latvijas Organiskās sintēzes institūts” nolikuma (https://www.osi.lv/wp-content/uploads/2022/11/OSI_nolikums_01.07.2022.pdf) 7.punktam, Latvijas Organiskās sintēzes institūta zinātniskā darbība notiek zinātnes nozarēs, kas atbilst: dabaszinātnes nozaru grupai, inženierzinātnes un tehnoloģijas zinātnes nozaru grupai, medicīnas un veselības zinātnes nozaru grupai.
Uz 2024. gada 31. decembri Latvijas Organiskās sintēzes institūtā nodarbināti 290 darbinieki, no kuriem 63 vadošie pētnieki, 53 pētnieki un 78 zinātniskais asistents, 54  zinātnes tehniskie darbinieki un 42 zinātni apkalpojošie darbinieki (informācija par zinātnisko personālu, publikācijām pieejama Nacionālās zinātniskās darbības informācijas sistēmā (NZDIS) (https://sciencelatvia.gov.lv/#/pub/institucijas_publ_parskats/list).
2019.gadā zinātnisko institūciju starptautiskajā izvērtējumā Latvijas Organiskās sintēzes institūts saņēma vidēji svērto vērtējumu “5”, kas ir visaugstākais vērtējums un nozīmē, ka institūts ir ierindojams starp pasaules līderiem savā darbības jomā un kvalitātes ziņā institūta pētniecības rezultāti ir salīdzināmi ar starptautiski labākajiem tajā pašā pētniecības jomā. Pētniecībai piemīt nepieciešamā kvalitāte, kas atbilst augstākajiem standartiem oriģinalitātes, nozīmīguma un precizitātes ziņā. Šāda līmeņa darbiem jābūt galvenajam atskaites punktam attiecīgajā jomā. (https://www.izm.gov.lv/lv/media/10721/download?attachment).
Latvijas Organiskās sintēzes institūta direktore ir Dace Kārkle saskaņā ar Latvijas Organiskās sintēzes institūta Zinātniskās padomes 2023. gada 17. oktobra protokolu Nr. 16(672). D. Kārkles pirmais pilnvaru termiņš (5 gadi) ir līdz 2028. gada 18. oktobrim.

Atvasinātas publiskas personas "Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs" nolikuma (https://biomed.lu.lv/wp-content/uploads/2021/09/BMC-nolikums-1610983236.pdf) zinātniskās darbības virzieni ir molekulārā bioloģija, ģenētika, bioķīmija, biotehnoloģija, biomedicīna un citas ar šīm zinātnes nozarēm saistītās zinātnes nozares.
Uz 2024. gada 31.decembri Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrā nodarbināti 166 darbinieki, no kuriem 23 vadošie pētnieki, 48 pētnieki un 34 zinātniskie asistenti, 42 zinātnes tehniskie darbinieki un 19 zinātni apkalpojošie darbinieki (informācija par zinātnisko personālu, publikācijām pieejama Nacionālās zinātniskās darbības informācijas sistēmā (NZDIS) https://sciencelatvia.gov.lv/#/pub/institucijas_publ_parskats/list ).
2019.gadā zinātnisko institūciju starptautiskajā izvērtējumā Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs saņēma vidēji svērto vērtējumu “4”, kas ir augsts novērtējums vērtējuma skalā no  1 - 5.  Vērtējums "4" nozīmē, ka institūts ir spēcīgs starptautisks spēlētājs un institūta veiktajiem pētījumiem ir ļoti labs kvalitātes standarts oriģinalitātes un nozīmīguma ziņā. Šāda līmeņa darbi var izraisīt nopietnu interesi starptautiskajā akadēmiskajā sabiedrībā, un starptautiski izdevēji vai žurnāli ar visstingrākajiem publicēšanas standartiem (neatkarīgi no publicēšanas vietas vai valodas) varētu publicēt šāda līmeņa darbus.  (https://www.izm.gov.lv/lv/media/10721/download?attachment).
Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra direktors ir Nils Rostoks, kurš ievēlēts uz 5 (pieciem) gadiem pamatojoties uz 2020.gada 7.decembra Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra Zinātniskās padomes protokolu Nr.9. 
ANM noteikumu 14.2.apakšpunkts paredz, ka investīcijas otrās kārtas "Konsolidācijas un pārvaldības izmaiņu ieviešanas granti" ietvaros finansējumu piešķir arī investīcijas otrās kārtas projektam - Latvijas Organiskās sintēzes institūta apvienošanās ar Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centru – līdz 10 871 594 euro, tai skaitā nepārsniedzot Atveseļošanas fonda finansējumu – 9 980 613 euro un valsts budžeta līdzfinansējumu – 890 981 euro.
Finansējumu piešķir, lai sasniegtu ANM 5.punktā noteikto otrās kārtas mērķi - veikt augstākās izglītības institūciju un zinātnisko institūtu strukturālās pārmaiņas, lai veicinātu izcilību un augstākās izglītības un zinātnes kvalitātes un resursu ieguldījumu efektivitāti un starptautisko konkurētspēju.

ANM noteikumu 2.6. apakšpunkts nosaka, ka otrās kārtas īstenošanas priekšnoteikums, lai iegūtu tiesības iesniegt projektu finansējuma saņemšanai, ir jāiesniedz konsolidācijas plāns, kurš sniedz pamatojumu nepieciešamajām investīcijām augstākās izglītības institūcijas un zinātniskā institūta institucionālās kapacitātes stiprināšanai, lai nodrošinātu virzību uz izcilību studijās un pētniecībā. Konsolidācijas plāns tostarp ietver investīciju plānu un konsolidācijas granta summu, kārtību un grafiku divu vai vairāku augstākās izglītības institūciju ārējās vai iekšējās konsolidācijas īstenošanai, kā arī ANM noteikumu 8. punktā minētos nacionālos rādītājus. Konsolidācijas plānu augstākās izglītības institūcija vai zinātniskais institūts saskaņo ar nozares ministriju.
Izglītības un zinātnes ministrija 2023.gada 7.decembrī (reģ. Nr. 6-4.1e/23/17) ir saskaņojusi Latvijas Organiskās sintēzes institūta un Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra konsolidācijas plānu (aktualizētā redakcija saskaņota 26.03.2025., reģ. Nr. 6-4.1e/25/8)
(turpmāk - konsolidācijas plāns) (https://www.izm.gov.lv/lv/eiropas-atveselosanas-fonds), par kura īstenošanu 25.06.2024. ir noslēgts līgums starp Centrālo Finanšu un līgumu aģentūru un Latvijas Organiskās sintēzes institūtu.

 ANM noteikumu 14.2.apakšpunktā noteiktā Latvijas Organiskās sintēzes institūta apvienošanās ar Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centru notiek saskaņā ar ZDL) 21.panta:
a) ceturto daļu, ka valsts zinātnisko institūtu izveidošanai, reorganizēšanai un likvidēšanai ir nepieciešams Latvijas Zinātnes padomes atzinums;
b) sestās daļas 1.punktu, ka valsts zinātnisko institūtu - atvasinātu publisku personu reorganizē, apvienojot to ar citu valsts zinātnisko institūtu — atvasinātu publisku personu, bet uz reorganizējamo institūtu bāzes izveidojot jaunu valsts zinātnisko institūtu — atvasinātu publisku personu;
c) septīto daļu, ka lēmumu par valsts zinātniskā institūta — atvasinātas publiskas personas — reorganizāciju vai likvidāciju pieņem Ministru kabinets pēc izglītības un zinātnes ministra vai attiecīgās nozares ministra ierosinājuma. Ministru kabineta rīkojuma projektam par valsts zinātniskā institūta — atvasinātas publiskas personas — reorganizāciju vai likvidāciju pievienojams Latvijas Zinātnes padomes atzinums. Ja Ministru kabineta rīkojuma projektu iesniedz attiecīgās nozares ministrs, šis projekts ir saskaņojams arī ar izglītības un zinātnes ministru.

Atvasinātas publiskas personas “Latvijas Organiskās sintēzes institūts” nolikuma (https://www.osi.lv/wp-content/uploads/2022/11/OSI_nolikums_01.07.2022.pdf) 19.1.apakšpunkts nosaka, ka Latvijas Organiskās sintēzes institūta Zinātniskās padomes kompetencē ir pieņemt lēmumu par Latvijas Organiskās sintēzes institūta reorganizāciju vai likvidāciju.
Pamatojoties uz minēto, Latvijas Organiskās sintēzes institūta Zinātniskā padome ar 2024. gada 13. maija lēmumu Nr. 8(684) ir lēmusi par valsts zinātniskā institūta - atvasinātas publiskas personas “Latvijas Organiskā sintēzes institūta” un valsts zinātniskā institūta — atvasinātas publiskas personas  “Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra” apvienošanos un piekrīt 2026.gada 31.maijā uz minēto reorganizējamo institūtu bāzes izveidot jaunu valsts zinātnisko institūtu — atvasinātu publisku personu, pamatojoties uz attiecīgu Ministru kabineta lēmumu.

Atvasinātas publiskas personas "Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs" nolikuma (https://biomed.lu.lv/wp-content/uploads/2021/09/BMC-nolikums-1610983236.pdf) 14.8. apakšpunkts nosaka, ka Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra Zinātniskā padomes kompetencē ir pieņemt lēmumus saistībā ar iestādes reorganizāciju un likvidāciju. 
Pamatojoties uz minēto, Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra Zinātniskā padome 2024.gada 8.maijā (Zinātniskās padomes protokols Nr.3) ir lēmusi par valsts zinātniskā institūta — atvasinātas publiskas personas  “Latvijas Organiskā sintēzes institūta” un valsts zinātniskā institūta — atvasinātas publiskas personas  “Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra” apvienošanos un 2026.gada 31.maijā uz minēto reorganizējamo institūtu bāzes izveidot jaunu valsts zinātnisko institūtu — atvasinātu publisku personu, pamatojoties uz attiecīgu Ministru kabineta lēmumu.

Latvijas Zinātnes padome ar 2025. gada 24. janvāra atzinumu Nr. 1-3.N-176 atbalsta valsts zinātniskā institūta - atvasinātas publiskas personas  “Latvijas Organiskā sintēzes institūta” un valsts zinātniskā institūta — atvasinātas publiskas personas  “Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra” apvienošanos.

Saskaņā ar konsolidācijas plānu, veicot Latvijas Organiskās sintēzes institūta un Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra apvienošanu, tiks īstenotas strukturālās pārmaiņas, lai paaugstinātu augstākās izglītības un zinātnes kvalitāti, palielinātu resursu ieguldījumu efektivitāti un koplietošanu, un veicinātu starptautisko konkurētspēju. Divu izcilāko Latvijas biomedicīnas jomas valsts zinātnisko institūtu apvienošanās stratēģiskais mērķis vidējā termiņā (3-5 gadi) ir izcila dzīvības zinātņu institūta radīšana, kas savā darbībā organiski apvienos Latvijas Organiskās sintēzes institūta un Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra zinātniskās darbības virzienus un zinātnisko institūtu attīstības mērķus.

Izveidojamā jaunā valsts zinātniskā institūta – atvasinātas publiskas personas “Nacionālais pētniecības un inovāciju institūts” indikatīvie raksturlielumi (avots: konsolidācijas plāns):
1) akadēmiskā personāla skaits: 300;
2) studējošo skaits: 157;
3) kopējais finansējums gadā: 25 250 tūkst.euro;
4) materiālo un nemateriālo ieguldījumu bilances vērtība: 45 240 tūkst. euro;
5) līgumdarbu un tehnoloģiju pārneses rezultātā gūtie gada ieņēmumi: 5 455 tūkst. euro;
6) SCOPUS publikāciju skaits gadā: 163;
7) Q1 publikāciju īpatsvars: 60 %;
8) nekustamie īpašumi (kopējā telpu platība: 20 200 m² ):
- telpas Aizkraukles ielā 21, Rīgā (kadastra Nr. 01001150307): 8 000 m²;
- telpas Stāmerienas ielā, Rīgā (kadastra Nr. 01000920517): 200 m²;
- telpas Rātsupītes ielā 1, Rīgā (kadastra Nr. 01001040013): 12 000 m².

Latvijas Organiskās sintēzes institūts un Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs jau patlaban ir reģionālas nozīmes līderi attiecīgi jaunu zāļu atklāšanas un attīstības pētījumos un molekulārajā bioloģijā, biomedicīnā un biotehnoloģijās un šo institūciju apvienošanās ne tikai veidos pietiekamu kritisko masu zināšanu un pārvaldības prakses absorbcijai no šī brīža vadošajām Eiropas pētniecības organizācijām, bet arī kalpos par paraugu un progresīvu pārmaiņu iniciatoru Latvijas zinātnes ekosistēmā.
Apvienošanās plānota, saglabājot un pilnveidojot patlaban aktuālajos dokumentos – Latvijas Organiskās sintēzes institūta attīstības stratēģijā (https://www.osi.lv/wp-content/uploads/2022/11/LIOS_Research_Strategy_2022-2027.pdf) un Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra attīstības stratēģijā (https://biomed.lu.lv/wp-content/uploads/2024/12/BMC_Attistibas_strategija_2022-2026_APSTIPRINATA_10.12.2024.pdf) definētos pētniecības virzienus. Latvijas Organiskās sintēzes institūts savā pētniecības stratēģijā ir definējis divus plašus stratēģiskus virzienus – sabiedrības veselības izaicinājumu risināšanu un ilgtspējīgas ķīmijas attīstību. Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra pētniecība  koncentrējas trīs pētniecības virzienos – molekulārā medicīna, biotehnoloģija un strukturālā bioloģija, molekulārā ekoloģija un ekosistēma, kuri īstenojami izcilā pētniecībā, zinātības platformas (ekosistēmas) izveidē un zināšanu pārnesē.
Minētie stratēģiskie pētniecības attīstības virzieni ir savstarpēji papildinoši, kas attiecīgi radīs nepieciešamību veicināt šo papildināmību, tādējādi stimulējot ciešāku sadarbību starp Latvijas Organiskās sintēzes institūta un Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra zinātniekiem un panākot veiksmīgu abu institūtu apvienošanos.

Nacionālais pētniecības un inovāciju institūts pārliecinoši nodrošinās lielāko sadarbības apjomu ar industriju (Latvijas Organiskās sintēzes institūta un Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra līgumdarbu un tehnoloģiju pārneses ieņēmumi jau tagad sastāda 36% no kopējiem Latvijas pētniecisko organizāciju privātajiem ieņēmumiem), tādējādi nodrošinot un maksimizējot Nacionālais pētniecības un inovāciju institūta pētniecisko rezultātu ietekmi uz tautsaimniecību. Zinātniskās kvalitātes kontekstā  (Q1 publikāciju īpatsvars sastāda 61%, avots: SciVal) Latvijas Organiskās sintēzes institūts un Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs jau tagad ir pietuvojušies Tartu Universitātes (Q1 publikāciju īpatsvars sastāda 63%, avots: SciVal) zinātniskās kvalitātes līmenim, kas ir Baltijas valstīs vadošā universitāte saskaņā ar starptautiskajiem reitingiem, tādējādi sniedzot pamatu jaunā valsts zinātniskā institūta ambīcijai izvirzīties līderos zinātniskajā izcilībā ne tikai Latvijas un Baltijas, bet arī Eiropas Pētnieciskajā Telpā (Avots: konsolidācijas plāns).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Viens no galvenajiem Latvijas Organiskās sintēzes institūta un Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra apvienošanās mērķiem ir būtiski palielināt zinātnisko ekselenci un produktivitāti, lai nodrošinātu reorganizējamo institūtu vadošo lomu dzīvības zinātnēs ne tikai Latvijā, bet visās Baltijas valstīs. Reorganizācija  ne tikai pilnveidos katra institūta pētniecības resursu, bet būtiski veicinās šo resursu kopīgu izmantošanu un pētniecības rezultātā izstrādāto metožu un iegūto rezultātu pieejamību. Tādā veidā tiks ievērojami palielināta pētniecības integritāte, veicinot jaunu metožu izplatīšanu starp pētniecības grupām, tādējādi novēršot potenciālu datu vai to kvalitātes zaudēšanu un, pats galvenais, nodrošinot to tūlītēju pieejamību turpmākajiem pētniecības un attīstības projektiem. Šāda pieeja ir īpaši svarīga divu aspektu dēļ. Pirmkārt, gan kopējā kompetence, gan esošie dati ir vitāli jaunu starptautisko sadarbības partneru piesaistē, piesakot jaunus sadarbības partnerus, un palielina iespēju kļūt par būtiskiem vai pat vadošajiem partneriem jaunizveidotos pētniecības konsorcijos. Otrkārt, šādu resursu un  kompetenču ātra pieejamība ir nozīmīga sadarbībā ar industriju, palielinot iespēju licencēt izstrādās metodes, realizēt komercpētījumus vai cita veida sadarbību ar uzņēmumiem (avots: konsolidācijas plāns).  
Projekts nosaka pienākumu Nacionālajam pētniecības un inovāciju institūtam pēc projekta 5.4. apakšpunktā minēto nekustamo īpašumu pārņemšanas nodrošināt, ka minētie nekustamie īpašumi nodrošina 2015. gada 4. septembrī noslēgtā valsts aizdevuma līguma Nr.A1/1/15/500 (turpmāk – Aizdevuma līgums) starp Latvijas Organiskās sintēzes institūtu un Valsts kasi saistības, vai sniegt citu līdzvērtīgu valsts aizdevumu nodrošinājumu.
Saskaņā ar Aizdevuma līgumu, Latvijas Organiskās sintēzes institūtam tika piešķirts Valsts kases aizdevums 1 435 982,00 EUR (viens miljons četri simti trīsdesmit pieci tūkstoši deviņi simti astoņdesmit divi euro, 00 centi) apmērā ERAF līdzfinansētā projekta Nr. 2011/0045/2DP/2.1.1.3.1./11/IPIA/VIAA/001 „Farmācijas un biomedicīnas Valsts nozīmes pētniecības centra zinātniskās infrastruktūras attīstība” īstenošanai. Savukārt 2015.gada 4.septembrī ar Latvijas Organiskās sintēzes institūtu tika noslēgts hipotēkas līgums Nr.Ķ/A/15/501, lai nodrošinātu valsts prasījumus, kas izriet no iepriekš minētajiem valsts aizdevuma līgumiem, un ar tiem saistītos blakus prasījumus, nodibinot hipotēku par labu valstij uz nekustamajiem īpašumiem (projekta 5.4. apakšpunktā minētie). 2025. gada 3. septembrī Latvijas Organiskās sintēzes institūtam izsniegtā, bet neatmaksātā valsts aizdevuma pamatsummas atlikums ir EUR 356 701,26.
Saskaņā ar Valsts kases aizdevumu atmaksas grafikiem Nacionālā pētniecības un inovāciju institūta saistību apjoms uz 2026.gada 31. maiju  sastādīs: EUR 298 597,03; t.sk.: 282 424,26 EUR aizdevuma pamatsummas maksājumi; 16 172,77 EUR procentu un aizdevuma apkalpošanas maksājumi. Kredītsaistību dzēšana līdz reorganizācijai un pēc tās notiks no Latvijas Organiskās sintēzes institūta un Nacionālā pētniecības un inovāciju institūta pašu ieņēmumiem saskaņā ar aizdevuma atmaksas grafiku.
Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs līdz 2024.gada beigām ir pilnībā dzēsis valsts aizdevumu, kas tika izsniegts pamatojoties uz 2022.gada 15.septembrī starp Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centru un Valsts kasi noslēgto valsts aizdevuma līgumu Nr. K-20/2022 par kopējo aizdevuma summu 364 924,76 EUR, kura nodrošināšanai tika noslēgts Vienošanās protokols Nr.Ķ/A/19/187-V/22/1 pie 2019.gada 28.maija Hipotēkas līguma Nr.Ķ/A/19/187. 
Risinājuma apraksts
Projekts paredz:
1) reorganizēt Izglītības un zinātnes ministrijas pārraudzībā esošo Latvijas Organiskās sintēzes institūtu un Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centru, tos apvienojot un uz šo institūtu bāzes izveidojot jaunu Izglītības un zinātnes ministrijas pārraudzībā esošu valsts zinātnisko institūtu – atvasinātu publisko personu  “Nacionālais pētniecības un inovāciju institūts” (turpmāk - “Nacionālais pētniecības un inovāciju institūts);
2) Nacionālais pētniecības un inovāciju institūts ir Latvijas Organiskās sintēzes institūta un Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra funkciju, personāla, tiesību, saistību, prasību, finanšu līdzekļu, krājumu, lietvedības, arhīvu, materiālo un nemateriālo vērtību, kā arī nekustamo īpašumu un kustamās mantas pārņēmējs;
3) Nacionālais pētniecības un inovāciju institūta galvenās funkcijas un ar to saistītos uzdevumus;
4) Nacionālais pētniecības un inovāciju institūts pārņem:
a) Latvijas Organiskās sintēzes institūta un Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra akadēmiskos amatos ievēlētos nodarbinātos, kuru ievēlēšanas termiņus akadēmiskajos amatos turpina skaitīt no dienas, kad tie ievēlēti akadēmiskajā amatā Latvijas Organiskās sintēzes institūtā vai Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrā;
b) darba tiesiskās attiecības ar Latvijas Organiskās sintēzes institūta un  Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra zinātnes tehnisko personālu un zinātni apkalpojošo personālu, kā arī nodrošina vienlīdzīgus principus darba samaksas, darba slodzes un sociālo garantiju piešķiršanā;
c) visas no projektu īstenošanas izrietošās saistības, ko Latvijas Organiskās sintēzes institūts un  Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs uzņēmušies visos Eiropas Savienības struktūrfondu, Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma, valsts budžeta, Eiropas Savienības un citu starptautisku institūciju finansētos projektos;
d) īpašumā šādus Latvijas Organiskās sintēzes institūtam piederošos nekustamos īpašumus:
- nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 115 0307) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 115 0307) 15514 m2 platībā un septiņas būves (būvju kadastra apzīmējumi 0100 115 0307 002, 0100 115 0307 005, 0100 115 0307 007, 0100 115 0307 010, 0100 115 2028 001, 0100 115 2028 008, 0100 115 0307 008 ) - Aizkraukles ielā 21, Rīgā;
- nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 092 0517) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 092 0517) 4018 m2 platībā un divas būves (būvju kadastra apzīmējumi 0100 092 0517 001 un 0100 092 0517 002) - Stāmerienas ielā, Rīgā;
e) īpašumā Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centram piederošu nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr.0100 104 0013) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 104 0013) 13543 m2 platībā un trīs būves (būvju kadastra apzīmējumi 0100 104 0015 001, 0100 104 0015 002 un 0100 104 0015 003) – Rātsupītes ielā 1, Rīgā, un ar to saistīto būvi (būves kadastra apzīmējums 0100 104 0013 002)
e) Latvijas Organiskās sintēzes institūta nodibināto un Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra Biedrību un nodibinājuma reģistrā reģistrēto nodibinājumu “Organiskās sintēzes institūta fonds”, reģistrācijas numurs 40008326496;
f) īpašumā visas 5478 (pieci tūkstoši četri simti septiņdesmit astoņas) Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centram  piederošās kapitāla daļas Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra Komercreģistrā reģistrētajā SIA “GENERA”, reģ. Nr. 40003551431;
g) Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra ārstniecības iestādes statusu saskaņā ar Ārstniecības iestāžu reģistrā reģistrēto ārstniecības iestādi Nr.010001543;
5) uzdevumus Izglītības un zinātnes ministrijai -  viena mēneša laikā no rīkojuma spēkā stāšanās datuma izveidot Latvijas Organiskās sintēzes institūta un Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra reorganizācijas komisiju un sešu mēnešu laikā no šā rīkojuma spēkā stāšanās datuma iesniegt Ministru kabinetā ar minēto reorganizāciju saistītos tiesību aktu projektus;
6) uzdevumus reorganizācijas komisijai;
7) Nacionālajam pētniecības un inovāciju institūtam, nostiprinot Zemesgrāmatā īpašuma tiesības uz projekta 5.4. un 5.5. apakšpunktā minētajiem nekustamajiem īpašumiem:
a) grozīt Rīgas pilsētas tiesas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījuma Nr. 100000189406 II daļas 2. iedaļas ierakstu Nr. 2.1. un Nr. 2.2., kā tiesību subjektu norādot Nacionālo pētniecības un inovāciju institūtu;
b) grozīt Rīgas pilsētas tiesas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījuma Nr. 100000542269 II daļas 2. iedaļas ierakstu Nr. 1.1. un Nr. 1.3., kā tiesību subjektu norādot  Nacionālo pētniecības un inovāciju institūtu;
c) grozīt Rīgas pilsētas tiesas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījuma Nr. 100000186754 II daļas 2. iedaļas ierakstu Nr.1.1., kā tiesību subjektu norādot  Nacionālo pētniecības un inovāciju institūtu;
d) ierakstīt atzīmi Rīgas pilsētas tiesas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000186754 par aizliegumu atsavināt nekustamo īpašumu un apgrūtināt to ar hipotēku. Minēto aizliegumu – apgrūtināt nekustamo īpašumu ar hipotēku – nepiemēro, ja nekustamo īpašumu ieķīlā valsts aizdevuma nodrošināšanai.

8) Nacionālajam pētniecības un inovāciju institūtam pēc Latvijas Organiskās sintēzes institūtam piederošo nekustamo īpašumu pārņemšanas nodrošināt, ka šie nekustamie īpašumi nodrošina 2015. gada 4. septembrī noslēgtā valsts aizdevuma līguma Nr.A1/1/15/500  starp Latvijas Organiskās sintēzes institūtu un Valsts kasi saistības vai sniegt citu līdzvērtīgu valsts aizdevumu nodrošinājumu;
9) Ar Latvijas Organiskās sintēzes institūta un  Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra reorganizāciju saistītos izdevumus segt ANM noteikumu 14.2. apakšpunktā paredzētajiem finanšu līdzekļiem.
Rīkojuma projekts paredz arī uzdevumu Latvijas Organiskās sintēzes institūtam līdz šā rīkojuma 5.4.1. apakšpunktā minētā nekustamā īpašuma nodošanai Nacionālā pētniecības un inovāciju institūta īpašumā veikt nepieciešamās darbības, lai zemesgrāmatā ierakstītu uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 115 0307) esošu vienu būvi – dīzeļģeneratora laukums (būves kadastra apzīmējums 0100 115 0307 008). Minētā būve ir betona dīzeļģeneratora pamatne, un šā projekta  skaņošanas laikā, turpinot darbu pie Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datu sakārtošanas, t.sk. sarakstoties ar Valsts zemes dienestu, Rīgas valstspilsētas pašvaldības Pilsētas attīstības departamentu un zemesgrāmatas tiesnešiem, ir rasts risinājums par šo robežgadījumu, kas atšķiras no 2025. gada 27. maijā TAP portālā ievietotajā rīkojuma projektā paredzētā risinājuma (pirmā saskaņošana).
Saskaņā ar rīkojuma projekta 5.5.apakšpunktu Nacionālais pētniecības un inovāciju institūts pārņem arī Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra īpašumā esošo nekustamo īpašumu Rātsupītes ielā 1, Rīgā, un ar to saistīto būvi - sašķidrinātā slāpekļa tvertnes platformu (būves kadastra apzīmējums 0100 104 0013 002). Minētā būve ir cieši saistīta ar īpašuma sastāvā esošo būvi – biomedicīnas tehnoloģiju kompleksu (būves kadastra apzīmējums 0100 104 0015 002). Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem būves (būves kadastra apzīmējums 0100 104 0013 002) īpašumtiesības nav reģistrētas un šobrīd nav veiktas darbības minētās būves tiesiskā statusa noskaidrošanai un sakārtošanai. Saskaņā ar likuma "Par atjaunotā Latvijas Republikas 1937.gada Civillikuma ievada, mantojuma tiesību un lietu tiesību daļas spēkā stāšanās laiku un piemērošanas kārtību" 14. panta ceturto daļu ēkas (būves), kuras Zemesgrāmatā, Valsts zemes dienestā vai pašvaldībā nav reģistrētas kā patstāvīgi īpašuma objekti, uzskatāmas par zemes īpašnieka īpašumu atbilstoši Civillikuma 968.pantam. Ievērojot minēto būve (būves kadastra apzīmējums 0100 104 0013 002) tiks nodota Nacionālā pētniecības un inovāciju institūta īpašumā un pēc tās pārņemšanas Nacionālā pētniecības un inovāciju institūts būs tiesīgs veikt nepieciešamas darbības, lai tiesiski sakārtotu un atbilstoši aktualizētu informāciju par būvi (būves kadastra apzīmējums 0100 104 0013 002).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Atstājot abus institūtus, neveidojot apvienoto jauno institūtu, valsts līmenī netiks nodrošināta valsts resursu efektīvāka izmantošana un koplietošana, kā arī starptautiskās konkurētspējas palielināšana.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts

Īstenojot Latvijas Organiskās sintēzes institūta un Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra apvienošanos, tiek nodrošināta kvalitatīvas pētniecības īstenošanas turpināšana virzībai uz izcilību, vienlaikus ar to nodrošinot arī uzsāktās pētniecības nepārtrauktību un ilgtspēju, 
Prasības un izmaksas, kas izpildāmas abu institūtu apvienošanās procesā, ir samērīgas, ņemot vērā tos ieguvumus, ko valsts iegūst, izveidojot jaunu valsts zinātnisko institūtu – atvasinātu publisku personu  “Nacionālais pētniecības un inovāciju institūts”, kas ne tikai pārņem zinātniskās darbības jomas un turpina uzsāktos pētījumus, bet arī būtiski palielina zinātnisko ekselenci un produktivitāti, lai nodrošinātu jaunā institūta vadošo lomu dzīvības zinātnēs ne tikai Latvijā, bet Baltijas valstu ietvarā.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

1.Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra (BMC) direktors N. Rostoks amatā stājās 22. 12.2020 un darbības termiņš izbeidzas 21.12.2025. Tā kā 31.05.2025. paredzēta Latvijas Organiskās sintēzes institūta (OSI) un BMC apvienošana, izveidojot Nacionālo pētniecības un inovāciju institūtu, nav lietderīgi un saimnieciski pamatoti  atklātu konkursu uz BMC direktora amatu un pieņemt darbā uz piecu mēnešu periodu.
Apvienošanās procesā būtiska ir abu institūtu tagadējo direktoru iesaiste, jo viņi nodrošina institūtu darbības nepārtrauktību un darbojas reorganizācijas komisijā. Lai nodrošinātu BMC darbības tiesisko un faktisko nepārtrauktību, ar 2025. gada 22. decembri nepieciešams iecelt N. Rostoku par BMC direktora pienākumu izpildītāju.
Atbilstoši Zinātniskās darbības likuma 24. panta astotajai un devītajai daļai ministrs ir tiesīgs iecelt direktora pienākumu izpildītāju līdz brīdim, kad amatā stājas zinātniskās padomes ievēlētais direktors. Līdz ar to, ievērojot juridiskās obstrukcijas aizlieguma principu, ar izglītības un zinātnes ministra rīkojumu ir plānots N. Rostoku iecelt par BMC direktora pienākumu izpildītāju līdz 2026. gada 31. maijam.
2. Ņemot vērā, ka ZDL paredz regulējumu par valsts zinātniskā institūta direktora pienākumu izpildītāju, bet nav noteikts īpašs mehānisms gadījumam, kad tiek izveidota jauna atvasināta publiska persona - valsts zinātniskais institūts, apvienojot divus darbojošos valsts zinātniskos institūtus ar atvasinātas publiskas personas statusu, nav pamata atteikties lemt par direktora pienākumu izpildītāja iecelšanu tikai tādēļ, ka normatīvajos aktos šāds mehānisms nav detalizēti paredzēts.
Ievērojot juridiskās obstrukcijas aizlieguma principu, ar attiecīga ministra, kura pārraudzībā atradīsies Nacionālais pētniecības un inovāciju institūts, rīkojumu, var iecelt šī institūta direktora pienākumu izpildītāju, piemērojot analoģiski ZDL 24. panta astotajā daļā noteikto kārtību. Direktora pienākumu izpildītājs ieceļams uz laiku līdz brīdim, kad jaunā institūta Zinātniskā padome ievēl direktoru likumā noteiktajā kārtībā, bet ne ilgāk kā līdz 2027. gada 31. maijam, t.i., nepārsniedzot vienu gadu, kas ir optimāls termiņš, lai nodrošinātu jaunizveidotā institūta nepārtrauktu darbību, jo tas pārņem OSI un BMC funkcijas. Šajā laikā jaunā institūta direktora pienākumu izpildītājam jānodrošina jaunā institūta vadība un nepārtraukta darbība; OSI un BMC uzņemto  saistību  izpilde; darba tiesisko attiecību sakārtošana; zinātnieku kopsapulces sasaukšana un zinātniskās padomes ievēlēšana; direktora atklāta konkursa organizēšana; institūta ieviešana apritē (finanšu kontu atvēršana līdzekļu pārņemšanai, attiecīgo ierakstu veikšana Uzņēmumu reģistrā, jautājumu sakārtošana Valsts ieņēmumu dienestā par nodokļiem, nodevām un citiem obligātajiem maksājumiem, kā arī uzdevumu izpilde dažādu tiesību aktu, projektu un programmu ietvaros, tostarp ES un starptautiska mēroga).
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Latvijas Organiskās sintēzes institūta un Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra nodarbinātie.
Ietekmes apraksts
 Īstermiņā būs papildus slogs saistībā ar reorganizācijas procedūru veikšanu. 
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Patērētais laiks - stundās
Aprēķinu skaidrojums
Latvijas Organiskās sintēzes institūta un Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra nodarbinātie.
Īstermiņā būs administratīvais slogs saistībā ar reorganizācijas procedūru veikšanu, bet uz rīkojuma sagatavošanas brīdi to nav iespējams noteikt
Kopā
0,00
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme vai dokumentu sagatavošanas un iesniegšanas izdevumi - euro
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Izlietotie naudas līdzekļi - euro
Aprēķinu skaidrojums
Latvijas Organiskās sintēzes institūta un Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra nodarbinātie.
Kopā
0,00

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Vai ietekmē?
Izmaksas par vienību - euro
Vienību skaits
Atbilstības izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskās personas
Kopā (fiziskās personas)
0,00
Latvijas Organiskās sintēzes institūta un Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra nodarbinātie.
Īstermiņā būs papildus slogs saistībā ar reorganizācijas procedūru veikšanu, bet uz rīkojuma sagatavošanas brīdi to nav iespējams noteikt
Kopā
0,00
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija

Latvijas Organiskās sintēzes institūta un  Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra reorganizāciju saistītos izdevumus sedz no Ministru kabineta 2023. gada 5. decembra noteikumu Nr. 721 “Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.2. reformu un investīciju virziena “Augstskolu pārvaldības modeļa maiņas nodrošināšana” 5.2.1.r. reformas “Augstākās izglītības un zinātnes izcilības un pārvaldības reforma" 5.2.1.1.i. investīcijas “Pētniecības, attīstības un konsolidācijas granti” otrās kārtas “Konsolidācijas un pārvaldības izmaiņu ieviešanas granti” īstenošanas noteikumi” 14.2. apakšpunktā paredzētajiem finanšu līdzekļiem.

4.1.1. Zinātniskās darbības likums

Pamatojums un apraksts
No 21.2 panta sestās daļas izslēdzams Latvijas Organiskās sintēzes institūts un Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs. 
Grozījums virzāms ar kārtējo likumprojektu "Grozījumi Zinātniskās darbības likumā".
Atbildīgā institūcija
Izglītības un zinātnes ministrija

4.1.2. Ministru kabineta 2003.gada 16.septembra noteikumi Nr.528 "Izglītības un zinātnes ministrijas nolikums"

Pamatojums un apraksts
Svītrot 24.12. un 24.13.apakšpunktu.
Papildināt 24.punktu ar jaunu padotības institūciju -  Nacionālais pētniecības un inovāciju institūts.
Atbildīgā institūcija
Izglītības un zinātnes ministrija

4.1.3. Ministru kabineta 2006.gada 1.novembra rīkojums Nr.853[LV1] [AD2]  "Par valsts aģentūras "Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs" pilnvarošanu vienotas valsts iedzīvotāju genoma datu bāzes izveidošanai un papildināšanai"

Pamatojums un apraksts
Saskaņā ar Cilvēka genoma izpētes likuma 4.panta pirmo daļu, Valsts iedzīvotāju genoma datu bāzes galvenais apstrādātājs ir valsts zinātniskā institūcija, ko Ministru kabinets ir pilnvarojis izveidot un regulāri papildināt genoma datu bāzi. Šobrīd spēkā ir 2006.gada 1.novembra rīkojums Nr. 853 "Par valsts aģentūras "Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs" pilnvarošanu vienotas valsts iedzīvotāju genoma datu bāzes izveidošanai un papildināšanai", kurā Ministru kabinets ir pilnvarojis Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centru izveidot vienotu valsts iedzīvotāju genoma datu bāzi un regulāri to papildināt, tādēļ nepieciešams izdot jaunu rīkojumu par šo funkciju pilnvarojumu Nacionālajam pētniecības un inovāciju institūtam.
 
Atbildīgā institūcija
Izglītības un zinātnes ministrija

4.1.4. Ministru kabineta 1998.gada 13.janvāra noteikumi Nr.9 “Centrālās medicīnas ētikas komitejas nolikums”

Pamatojums un apraksts
Saskaņā ar Ministru kabineta 1998.gada 13.janvāra noteikumiem Nr.9 “Centrālās medicīnas ētikas komitejas nolikums” 13.3.punktu, Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra pārstāvis ir Centrālās medicīnas ētikas komitejas sastāvā, tādēļ nepieciešams veikt grozījumus “Centrālās medicīnas ētikas komitejas nolikuma” 13.3.punktā, aizstājot vārdus “Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra pārstāvis” uz “Nacionālā pētniecības un inovāciju institūta pārstāvis”.
Atbildīgā institūcija
Izglītības un zinātnes ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība nav nepieciešama, jo projekts paredz Latvijas Organiskās sintēzes institūta un Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra kā Izglītības un zinātnes ministrijas padotības iestāžu reorganizāciju, uz kuru bāzes izveido jaunu Izglītības un zinātnes ministrijas pārraudzībā esošu valsts zinātnisko institūtu – atvasinātu publisko personu  “Nacionālais pētniecības un inovāciju institūts”.
Abu institūtu nodarbināto tiesību un interešu ievērošanas pienākums ir iekļauts projektā, iekļaujot reorganizācijas komisijā Latvijas Organiskās sintēzes institūta un Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centra arodorganizāciju pārstāvjus.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Izglītības un zinātnes ministrija
  • Latvijas Zinātnes padome
  • Latvijas Organiskās sintēzes institūts
  • Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
 Jauns Izglītības un zinātnes ministrijas pārraudzībā esošs valsts zinātniskais institūts – atvasināta publiska persona  “Nacionālais pētniecības un inovāciju institūts”
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Apvienots Latvijas Organiskās sintēzes institūts un Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Ar projektu nosaka galvenās funkcijas un ar to izpildi saistītos uzdevumus.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Apvienošanas rezultātā, izveidojot jaunu institūtu, tiks vienlaikus veikta arī jaunā institūta iekšējo procesu efektivizācija.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Apvienošanas rezultātā, izveidojot jaunu institūtu, tiks vienlaikus veikta arī jaunā institūta iekšējo procesu digitalizācija.
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Apvienošanas rezultātā, izveidojot jaunu institūtu, tiks vienlaikus veikta arī jaunā institūta iekšējo procesu optimizācija.
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Reorganizācijas procesā Latvijas Organiskās sintēzes institūts un Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs nodrošina personas datu apstrādes principu ievērošanu un personas datu apstrādes un datu aizsardzības atbilstību Datu regulas 5., 6. un 35.pantam. 

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi