22-TA-3202: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Apraksts
Latvijas Nacionālās sporta padomes 2022. gada 20. oktobra sēdē (prot. Nr.5 3., 4. un 6. §) pieņemtais lēmums aicināt Ministru kabinetu piešķirt valsts budžeta līdzekļus biedrībai "Latvijas Kamaniņu sporta federācija" (turpmāk - LKSF), biedrībai "Latvijas Basketbola savienība" (turpmāk - LBS), biedrībai "Latvijas Hokeja federācija" (turpmāk - LHF) un biedrībai "Latvijas Futbola federācija" (turpmāk - LFF).
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Likuma par budžetu un finanšu vadību 12. panta pirmā daļa.
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 41. un 43. punkts.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
No valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Izglītības un zinātnes ministrijai (turpmāk - IZM) 386 902 euro pārskaitīšanai LKSF, LBS, LHF un LFF.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
2022./2023. gada sezonā pirmo reizi Starptautiskās Kamaniņu sporta federācijas (FIL) vēsturē norisināsies Kontinentālais kauss kamaniņu sportā, kas paredzēts jauniešiem no visas pasaules, turklāt pirmais posms no 2022. gada 21. novembra līdz 4. decembrim paredzēts Latvijā (Bobsleja un kamaniņu trasē "Sigulda"). Minēto sporta sacensību organizēšanai LKSF ir lūgusi piešķirt valsts budžeta līdzfinansējumu 120 000 euro apmērā. Tāpat Latvijā no 2023. gada 2. janvāra līdz 8. janvārim nu jau tradicionāli norisināsies Pasaules kausa posms (2023. gada Eberspacher pasaules kausa 4. posms) kamaniņu sportā un minēto sporta sacensību organizēšanai LKSF ir lūgusi piešķirt valsts budžeta līdzfinansējumu 150 000 euro apmērā. IZM ir saņēmusi arī LKSF finanšu pieprasījumu par 10 376,28 euro piešķiršanu, lai sniegtu atbalstu Ukrainas Kamaniņu sporta federācijai un segtu izdevumus, kas saistīti ar Ukrainas Nacionālās kamaniņu sporta izlases dalībnieku izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumu nodrošināšanu mācību treniņu nometnēs, Kontinentālā kausa sacensībās un Pasaules kausa posmā Latvijā.
Krievijas Federācijas (ar Baltkrievijas Republikas iesaisti) kara Ukrainā dēļ Ukrainas Basketbola federācijai joprojām nav iespēju savā valstī rīkot Starptautiskās basketbola federācijas (FIBA) kalendārā paredzētās sacensības. Ņemot vērā labo sadarbību starp Ukrainas un Latvijas basketbola federācijām, kā arī, ņemot vērā to, ka Ukrainas vīriešu basketbola izlases galvenais treneris ir ilggadējais Latvijas valstsvienības spēlētājs un galvenais treneris Ainars Bagatskis, Ukrainas Basketbola federācija (turpmāk - UBF) lūgusi LBS palīdzību, lai organizētu Ukrainas nacionālās izlases līdzdalību 2023. gada Pasaules kausa izcīņas 2022. gada novembra spēļu ciklā. Ar Ministru kabineta 2022. gada 31. maija rīkojuma Nr. 386 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" 1. punktu atbalsta sniegšanai UBF jūlija spēļu ciklam LBS tika piešķirti 96 277 euro, savukārt ar Ministru kabineta 2022. gada 18. augusta rīkojuma Nr. 557 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" 1. punktu atbalsta sniegšanai UBF augusta spēļu ciklam LBS tika piešķirti 123 053 euro. No savas puses LBS darbinieki bez atlīdzības nodrošināja organizatorisko atbalstu, lai Ukrainas komandas spēles "Arēnā Rīga" varētu notikt saskaņā ar Starptautiskās Basketbola federācijas (FIBA) standartiem. IZM saņemtajā LBS 2022. gada 8. septembra finanšu pieprasījumā LBS informē, ka ir saņēmusi UBF vēstuli ar lūgumu palīdzēt organizēt arī Ukrainas valstsvienības gatavošanos 2023. gada Pasaules kausa izcīņas kvalifikācijas turnīra novembra spēļu ciklam no 5. līdz 15. novembrim, tai skaitā 14. novembrī spēli ar Islandes izlasi “Arēnā Rīga”, nodrošinot transportu, ēdināšanas pakalpojumus, spēles sarīkošanu un citas organizatoriskās izmaksas. LBS informē, ka ir gatava sniegt organizatorisku palīdzību Ukrainas kolēģiem, taču LBS budžetā nav līdzekļu, lai finansiāli atbalstītu Ukrainas izlasi. LBF lūdz rast iespēju piešķirt LBS finansējumu, lai atbalstītu Ukrainas nacionālās basketbola izlases gatavošanos un līdzdalību 2023. gada Pasaules kausa izcīņas 2022. gada novembra spēļu ciklā saskaņā ar pievienoto tāmi 64 818,50 euro apmērā. Vēstulē LBS arī informē (tai skaitā precizētā informācija LBS 2022. gada 20. oktobra vēstulē), ka visi spēles Ukraina - Islande gūtie ienākumi, ja tādi būs, tiks izmantoti Ukrainas sieviešu basketbola valstsvienības startam Eiropas čempionāta kvalifikācijas turnīrā 2022. gada novembrī.
No 2023.gada 12. janvāra līdz 22. janvārim Leikplesidā (Amerikas Savienotās Valstis) norisināsies 31. Pasaules Ziemas Universiāde. Pateicoties Latvijas hokeja rezultātiem, arī Latvijas nacionālā studentu hokeja izlase ir kvalificējusies dalībai šajās prestižajās sporta sacensībās. LHF vēstulē IZM norāda, ka, izvērtējot LHF budžetu 2022./2023. hokeja sezonai un savas finansiālās iespējas saskaņā ar aktuāliem datiem un strauju loģistikas, izmitināšanas, ekipējuma un citu izmaksu pieaugumu, LHF konstatējusi līdzekļu nepietiekamību dalībai šajās sacensībās. LHF informē, ka pēdējos piecus gadus ir investējusi papildus līdzekļus, lai nodrošināt studentu izlases dalību Ziemas Universiādēs. LHF arī informē, ka, plānojot budžetu 2022./2023. hokeja sezonai, dalībai 31. Pasaules Ziemas Universiādē bija paredzēti 92 000 euro, bet šobrīd LHF ir pieejams finansējums tikai 30 000 euro apmērā, kas rada risku atteikties no dalības šajās sacensībās, kas var nozīmēt, ka Latvijas studentu hokeja izlasei ne tikai nebūs iespējas piedalīties nākamajās Universiādēs, bet tas arī var radīt negatīvas sekas Latvijas tēlam. LHF lūdz rast iespēju finansiāli atbalstīt Latvijas nacionālās studentu hokeja izlases dalību 31. Pasaules Ziemas Universiādē, piešķirot LHF finansējumu 62 000 euro apmērā.
Krievijas Federācijas (ar Baltkrievijas Republikas iesaisti) kara Ukrainā dēļ Ukrainas Futzāla federācijai nav iespēju savā valstī rīkot Starptautiskās Futbola asociāciju federācijas (FIFA) kalendārā paredzētās sacensības, tādēļ Ukrainas Futzāla federācija ir lūgusi sniegt atbalstu Ukrainas Futzāla izlases treniņprocesam un dalībai divās 2024. gada FIFA Pasaules kausa kvalifikācijas spēlēs, sedzot komandas uzturēšanās izdevumus (dzīvošana, ēdināšana, transports), kā arī treniņu (zāles īre) un sacensību norises (zāles īre) izdevumus 34 709 euro apmērā. Atzīmējams, ka minētie izdevumi Ukrainas Futzāla izlasei bija laika posmā no 2022. gada 7. oktobra līdz 11. oktobrim. LFF iesniegtā precizētā (detalizētā ar aprēķiniem) tāme 34 708 euro apmērā (samazinājums saistībā ar apaļošanu par 1 euro).
Latvijas Nacionālās sporta padomes 2022. gada 20. oktobra sēdē, izvērtējot LKSF, LBS, LHF un LFF finanšu pieprasījumus, tika pieņemts lēmums (prot. Nr.5 3., 4. un 6. §) aicināt Ministru kabinetu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt IZM finansējumu, lai LKSF pārskaitītu 230 376 euro, LBS pārskaitītu 64 818 euro, LHF pārskaitītu 57 000 euro un LFF pārskaitītu 34 709 euro.
Izvērtējot minētos finanšu pieprasījumus, IZM rosina atbalstīt LKSF, LBS, LHF finanšu pieprasījumus Latvijas Nacionālās sporta padomes atbalstītajā apmērā, savukārt LFF finanšu pieprasījumu precizētā (par 1 euro samazinātā, t.i. 34 708 euro) apmērā, kas kopā paredz 386 902 euro piešķiršanu.
Krievijas Federācijas (ar Baltkrievijas Republikas iesaisti) kara Ukrainā dēļ Ukrainas Basketbola federācijai joprojām nav iespēju savā valstī rīkot Starptautiskās basketbola federācijas (FIBA) kalendārā paredzētās sacensības. Ņemot vērā labo sadarbību starp Ukrainas un Latvijas basketbola federācijām, kā arī, ņemot vērā to, ka Ukrainas vīriešu basketbola izlases galvenais treneris ir ilggadējais Latvijas valstsvienības spēlētājs un galvenais treneris Ainars Bagatskis, Ukrainas Basketbola federācija (turpmāk - UBF) lūgusi LBS palīdzību, lai organizētu Ukrainas nacionālās izlases līdzdalību 2023. gada Pasaules kausa izcīņas 2022. gada novembra spēļu ciklā. Ar Ministru kabineta 2022. gada 31. maija rīkojuma Nr. 386 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" 1. punktu atbalsta sniegšanai UBF jūlija spēļu ciklam LBS tika piešķirti 96 277 euro, savukārt ar Ministru kabineta 2022. gada 18. augusta rīkojuma Nr. 557 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" 1. punktu atbalsta sniegšanai UBF augusta spēļu ciklam LBS tika piešķirti 123 053 euro. No savas puses LBS darbinieki bez atlīdzības nodrošināja organizatorisko atbalstu, lai Ukrainas komandas spēles "Arēnā Rīga" varētu notikt saskaņā ar Starptautiskās Basketbola federācijas (FIBA) standartiem. IZM saņemtajā LBS 2022. gada 8. septembra finanšu pieprasījumā LBS informē, ka ir saņēmusi UBF vēstuli ar lūgumu palīdzēt organizēt arī Ukrainas valstsvienības gatavošanos 2023. gada Pasaules kausa izcīņas kvalifikācijas turnīra novembra spēļu ciklam no 5. līdz 15. novembrim, tai skaitā 14. novembrī spēli ar Islandes izlasi “Arēnā Rīga”, nodrošinot transportu, ēdināšanas pakalpojumus, spēles sarīkošanu un citas organizatoriskās izmaksas. LBS informē, ka ir gatava sniegt organizatorisku palīdzību Ukrainas kolēģiem, taču LBS budžetā nav līdzekļu, lai finansiāli atbalstītu Ukrainas izlasi. LBF lūdz rast iespēju piešķirt LBS finansējumu, lai atbalstītu Ukrainas nacionālās basketbola izlases gatavošanos un līdzdalību 2023. gada Pasaules kausa izcīņas 2022. gada novembra spēļu ciklā saskaņā ar pievienoto tāmi 64 818,50 euro apmērā. Vēstulē LBS arī informē (tai skaitā precizētā informācija LBS 2022. gada 20. oktobra vēstulē), ka visi spēles Ukraina - Islande gūtie ienākumi, ja tādi būs, tiks izmantoti Ukrainas sieviešu basketbola valstsvienības startam Eiropas čempionāta kvalifikācijas turnīrā 2022. gada novembrī.
No 2023.gada 12. janvāra līdz 22. janvārim Leikplesidā (Amerikas Savienotās Valstis) norisināsies 31. Pasaules Ziemas Universiāde. Pateicoties Latvijas hokeja rezultātiem, arī Latvijas nacionālā studentu hokeja izlase ir kvalificējusies dalībai šajās prestižajās sporta sacensībās. LHF vēstulē IZM norāda, ka, izvērtējot LHF budžetu 2022./2023. hokeja sezonai un savas finansiālās iespējas saskaņā ar aktuāliem datiem un strauju loģistikas, izmitināšanas, ekipējuma un citu izmaksu pieaugumu, LHF konstatējusi līdzekļu nepietiekamību dalībai šajās sacensībās. LHF informē, ka pēdējos piecus gadus ir investējusi papildus līdzekļus, lai nodrošināt studentu izlases dalību Ziemas Universiādēs. LHF arī informē, ka, plānojot budžetu 2022./2023. hokeja sezonai, dalībai 31. Pasaules Ziemas Universiādē bija paredzēti 92 000 euro, bet šobrīd LHF ir pieejams finansējums tikai 30 000 euro apmērā, kas rada risku atteikties no dalības šajās sacensībās, kas var nozīmēt, ka Latvijas studentu hokeja izlasei ne tikai nebūs iespējas piedalīties nākamajās Universiādēs, bet tas arī var radīt negatīvas sekas Latvijas tēlam. LHF lūdz rast iespēju finansiāli atbalstīt Latvijas nacionālās studentu hokeja izlases dalību 31. Pasaules Ziemas Universiādē, piešķirot LHF finansējumu 62 000 euro apmērā.
Krievijas Federācijas (ar Baltkrievijas Republikas iesaisti) kara Ukrainā dēļ Ukrainas Futzāla federācijai nav iespēju savā valstī rīkot Starptautiskās Futbola asociāciju federācijas (FIFA) kalendārā paredzētās sacensības, tādēļ Ukrainas Futzāla federācija ir lūgusi sniegt atbalstu Ukrainas Futzāla izlases treniņprocesam un dalībai divās 2024. gada FIFA Pasaules kausa kvalifikācijas spēlēs, sedzot komandas uzturēšanās izdevumus (dzīvošana, ēdināšana, transports), kā arī treniņu (zāles īre) un sacensību norises (zāles īre) izdevumus 34 709 euro apmērā. Atzīmējams, ka minētie izdevumi Ukrainas Futzāla izlasei bija laika posmā no 2022. gada 7. oktobra līdz 11. oktobrim. LFF iesniegtā precizētā (detalizētā ar aprēķiniem) tāme 34 708 euro apmērā (samazinājums saistībā ar apaļošanu par 1 euro).
Latvijas Nacionālās sporta padomes 2022. gada 20. oktobra sēdē, izvērtējot LKSF, LBS, LHF un LFF finanšu pieprasījumus, tika pieņemts lēmums (prot. Nr.5 3., 4. un 6. §) aicināt Ministru kabinetu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt IZM finansējumu, lai LKSF pārskaitītu 230 376 euro, LBS pārskaitītu 64 818 euro, LHF pārskaitītu 57 000 euro un LFF pārskaitītu 34 709 euro.
Izvērtējot minētos finanšu pieprasījumus, IZM rosina atbalstīt LKSF, LBS, LHF finanšu pieprasījumus Latvijas Nacionālās sporta padomes atbalstītajā apmērā, savukārt LFF finanšu pieprasījumu precizētā (par 1 euro samazinātā, t.i. 34 708 euro) apmērā, kas kopā paredz 386 902 euro piešķiršanu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
(1) Nepieciešamība piešķirt valsts budžeta līdzekļus LKSF, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar 2023. gada Pasaules kausa posma kamaniņu sportā un Kontinentālā kausa kamaniņu sportā jauniešiem organizēšanu Latvijā, kā arī sniegtu atbalstu Ukrainas Kamaniņu sporta federācijai un segtu izdevumus, kas saistīti ar Ukrainas kamaniņu izlases Latvijā plānoto treniņprocesu un dalību Latvijā plānotajās starptautiskajās sporta sacensībās.
(2) Nepieciešamība piešķirt valsts budžeta līdzekļus LBS, lai sniegtu atbalstu Ukrainas Basketbola federācijai un segtu izdevumus, kas saistīti ar Ukrainas nacionālās izlases sagatavošanu un dalību 2023. gada Pasaules kausa izcīņas kvalifikācijas turnīra 2022. gada novembra spēļu ciklā.
(3) Nepieciešamība piešķirt valsts budžeta līdzekļus LHF, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar Latvijas studentu izlases hokejā sagatavošanos un dalību 31. pasaules ziemas universiādē Leikplesidā (Amerikas Savienotās Valstis).
(4) Nepieciešamība piešķirt valsts budžeta līdzekļus LFF, lai sniegtu atbalstu Ukrainas Futzāla federācijai un segtu izdevumus, kas saistīti ar Ukrainas nacionālās izlases telpu futbolā sagatavošanu un dalību 2024. gada Pasaules kausa izcīņas kvalifikācijas turnīra 2022. gada oktobra spēļu ciklā.
(2) Nepieciešamība piešķirt valsts budžeta līdzekļus LBS, lai sniegtu atbalstu Ukrainas Basketbola federācijai un segtu izdevumus, kas saistīti ar Ukrainas nacionālās izlases sagatavošanu un dalību 2023. gada Pasaules kausa izcīņas kvalifikācijas turnīra 2022. gada novembra spēļu ciklā.
(3) Nepieciešamība piešķirt valsts budžeta līdzekļus LHF, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar Latvijas studentu izlases hokejā sagatavošanos un dalību 31. pasaules ziemas universiādē Leikplesidā (Amerikas Savienotās Valstis).
(4) Nepieciešamība piešķirt valsts budžeta līdzekļus LFF, lai sniegtu atbalstu Ukrainas Futzāla federācijai un segtu izdevumus, kas saistīti ar Ukrainas nacionālās izlases telpu futbolā sagatavošanu un dalību 2024. gada Pasaules kausa izcīņas kvalifikācijas turnīra 2022. gada oktobra spēļu ciklā.
Risinājuma apraksts
Kopējā piešķiramā summa 386 902 euro.
LKSF tiks piešķirti 230 376 euro, no tiem 120 000 euro 2023. gada Pasaules kausa posma kamaniņu sportā organizēšanai Latvijā, 100 000 euro Kontinentālā kausa kamaniņu sportā jauniešiem organizēšanai Latvijā, kā arī 10 376 euro, lai sniegtu atbalstu Ukrainas Kamaniņu sporta federācijai un segtu izdevumus, kas saistīti ar Ukrainas kamaniņu izlases Latvijā plānoto treniņprocesu un dalību Latvijā plānotajās starptautiskajās sporta sacensībās.
LBS tiks piešķirti 64 818 euro, lai sniegtu atbalstu Ukrainas Basketbola federācijai un segtu izdevumus, kas saistīti ar Ukrainas nacionālās izlases sagatavošanu un dalību 2023. gada Pasaules kausa izcīņas kvalifikācijas turnīra 2022. gada novembra spēļu ciklā.
LHF tiks piešķirti 57 000 euro, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar Latvijas studentu izlases hokejā sagatavošanos un dalību 31. pasaules ziemas universiādē Leikplesidā (Amerikas Savienotās Valstis).
LFF tiks piešķirti 34 708 euro, lai sniegtu atbalstu Ukrainas Futzāla federācijai un segtu izdevumus, kas saistīti ar Ukrainas nacionālās izlases telpu futbolā sagatavošanu un dalību 2024. gada Pasaules kausa izcīņas kvalifikācijas turnīra 2022. gada oktobra spēļu ciklā.
LKSF tiks piešķirti 230 376 euro, no tiem 120 000 euro 2023. gada Pasaules kausa posma kamaniņu sportā organizēšanai Latvijā, 100 000 euro Kontinentālā kausa kamaniņu sportā jauniešiem organizēšanai Latvijā, kā arī 10 376 euro, lai sniegtu atbalstu Ukrainas Kamaniņu sporta federācijai un segtu izdevumus, kas saistīti ar Ukrainas kamaniņu izlases Latvijā plānoto treniņprocesu un dalību Latvijā plānotajās starptautiskajās sporta sacensībās.
LBS tiks piešķirti 64 818 euro, lai sniegtu atbalstu Ukrainas Basketbola federācijai un segtu izdevumus, kas saistīti ar Ukrainas nacionālās izlases sagatavošanu un dalību 2023. gada Pasaules kausa izcīņas kvalifikācijas turnīra 2022. gada novembra spēļu ciklā.
LHF tiks piešķirti 57 000 euro, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar Latvijas studentu izlases hokejā sagatavošanos un dalību 31. pasaules ziemas universiādē Leikplesidā (Amerikas Savienotās Valstis).
LFF tiks piešķirti 34 708 euro, lai sniegtu atbalstu Ukrainas Futzāla federācijai un segtu izdevumus, kas saistīti ar Ukrainas nacionālās izlases telpu futbolā sagatavošanu un dalību 2024. gada Pasaules kausa izcīņas kvalifikācijas turnīra 2022. gada oktobra spēļu ciklā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr.421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 41. punktu līdzekļus no programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķir valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem, valsts pamatbudžeta apropriācijās neparedzētiem izdevumiem katastrofu un dabas stihiju seku novēršanai un to radīto zaudējumu kompensēšanai un citiem neparedzētiem gadījumiem. Līdzekļu piešķiršanu valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem paredz arī Likuma par budžetu un finanšu vadību 12. panta pirmā daļa.
Izvērtējot LKSF finanšu pieprasījumus, IZM ieskatā tos var klasificēt kā valstiski īpaši nozīmīgus pasākumus. 2023. gada Pasaules kausa posma kamaniņu sportā, kā arī Kontinentālā kausa kamaniņu sportā jauniešiem organizēšana Latvijā ir valstiski nozīmīgi notikumi, turklāt minētās sporta sacensības norisināsies Bobsleja un kamaniņu trasē "Sigulda", kam piešķirts nacionālās sporta bāzes statuss. Daļēji šo sporta sacensību norise ir uzskatāma arī par neparedzētu gadījumu, jo lēmums par šo sporta sacensību iekļaušanu FIL starptautisko sporta sacensību kalendārā 2022./2023. gada sacensību sezonai tika pieņemts 2022. gada vasaras otrajā pusē, kā rezultātā, plānojot 2022. gada valsts sporta budžeta izdevumus, nebija iespējams plānot valsts budžeta līdzfinansējumu. Par valstiski īpaši nozīmīgu pasākumu IZM ieskatā ir atzīstama arī atbalsta sniegšana Ukrainas Kamaniņu sporta federācijai, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar Ukrainas kamaniņu izlases Latvijā plānoto treniņprocesu un dalību Latvijā plānotajās starptautiskajās sporta sacensībās.
Izvērtējot LBS finanšu pieprasījumu atbalsta sniegšanai Ukrainas Basketbola federācijai, IZM ieskatā to var klasificēt kā valstiski īpaši nozīmīgu pasākumu, tādejādi turpinot ar Ministru kabineta 2022. gada 31. maija rīkojuma Nr. 386 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" 1. punktu un Ministru kabineta 2022. gada 18. augusta rīkojuma Nr. 557 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" 1. punktu sniegto valsts atbalstu Ukrainas nacionālās izlases sagatavošanai un dalībai 2023. gada Pasaules kausa izcīņas kvalifikācijas turnīra 2022. gada vasaras (jūlija un augusta) spēļu ciklā.
Izvērtējot LHF finanšu pieprasījumu izdevumu segšanai, kas saistīti ar Latvijas studentu izlases hokejā sagatavošanos un dalību 31. pasaules ziemas universiādē Leikplesidā (Amerikas Savienotās Valstis), IZM ieskatā to var klasificēt kā valstiski īpaši nozīmīgu pasākumu, jo pasaules ziemas universiāde ir starptautiski nozīmīgs sporta pasākums (lielākais studentu sporta notikums pasaulē) un Latvijas studentu izlases hokejā sagatavošana un dalība šajās sacensībās ir valstiski īpaši nozīmīgs pasākums.
Izvērtējot LFF finanšu pieprasījumu atbalsta sniegšanai Ukrainas Futzāla federācijai, IZM ieskatā arī to var klasificēt kā valstiski īpaši nozīmīgu pasākumu.
Kopumā attiecībā uz visiem finanšu pieprasījumiem atzīmējams arī fakts, ka aicinājums tos atbalstīt ir izteikts Latvijas Nacionālās sporta padomes 2022. gada 20. oktobra sēdē (prot. Nr.5 3., 4. un 6. §). Tāpat ir norādāms, ka LKSF, LBS, LHF un LFF ir valstiski nozīmīgas sporta organizācijas, kas nodrošina tām Sporta likuma 10. panta ceturtajā daļā kā atzītajām sporta federācijām noteikto uzdevumu izpildi. Tomēr galīgo lēmumu par to var pieņemt tikai Ministru kabinets.
IZM ir veikusi sākotnējo izvērtējumu par finansējuma piešķiršanas LKSF, LBS, LHF un LFF atbilstību komercdarbības atbalsta kontroles regulējumam.
Lai kādu pasākumu varētu klasificēt kā komercdarbības atbalstu, tam vienlaikus jāatbilst visām četrām kumulatīvām pazīmēm [1]:
1. pazīme: finansiālo palīdzību tieši vai pastarpināti sniedz no valsts, pašvaldības vai Eiropas Savienības līdzekļiem, finanšu līdzekļiem, pār kuriem valsts vai pašvaldības institūcijām vai to pilnvarotām juridiskajām personām ir kontrolējoša ietekme, vai citiem publiskiem līdzekļiem (turpmāk - valsts vai pašvaldības līdzekļi), un par finansiālās palīdzības noteikšanu ir atbildīga valsts vai pašvaldības institūcija vai tās pilnvarota juridiskā persona;
2. pazīme: saņemot finansiālo palīdzību, komercsabiedrība iegūst ekonomiskas priekšrocības, kādas tā nevarētu iegūt tirgus apstākļos vai tad, ja komercdarbības atbalsts netiktu sniegts;
3. pazīme: finansiālā palīdzība neattiecas uz visām komercsabiedrībām vienādi, bet ir paredzēta komercsabiedrībām atkarībā no to lieluma, darbības veida vai atrašanās vietas, kā arī citiem diferencējošiem kritērijiem vai arī ir paredzēta tikai konkrētai komercsabiedrībai;
4. pazīme: finansiālā palīdzība ietekmē tirdzniecību un izkropļo konkurenci Eiropas Savienības iekšējā tirgū.
Konstatējams, ka minētā atbalsta sniegšana LKSF ar divu sporta sacensību organizēšanu saistīto izdevumu segšanai nerada konkurences kropļojumu Eiropas Savienības līmenī, jo konkrēto sporta sacensību rīkošanas tiesības 2022./2023. gada sacensību sezonai jau ir piešķirtas (šo sporta sacensību rīkošana tieši Latvijā ir iekļauta attiecīgā sporta veida starptautiskās sporta federācijas (FIL) kalendārā), turklāt tās ir piešķīrusi neatkarīga trešā puse (attiecīgā sporta veida starptautiskā sporta federācija – FIL), kā rezultātā citas valstis un sacensību norises vietas, kuras nav iekļautas attiecīgā sporta veida starptautisko sporta sacensību kalendārā 2022./2023. gada sacensību sezonai, nevar organizēt šāda veida sporta sacensības. Tāpat konstatējams, ka atbalsta sniegšana valsts izlašu sportistu sagatavošanai un dalībai oficiālās valsts izlašu sporta sacensībās nav uzskatāma par komercdarbības atbalstu un komercdarbības atbalstu regulējošās tiesību normas nav jāpiemēro. Tāpat uzsverams fakts, ka nevalstiskās sporta organizācijas (biedrības) [kādas ir arī LKSF, LBS, LHF un LFF] darbojas to statūtos noteikto sabiedriskā labuma mērķu (konkrētā sporta veida attīstības veicināšana Latvijā) sasniegšanai un to darbībai pamatā ir vietēja ietekme, proti, to pamata mērķauditorija ir attiecīgā sporta veida bērnu un jaunatnes un tautas sporta attīstīšana vietējā līmenī un tikai salīdzinoši neliela daļa augstas klases sportistu (Latvijas izlases sportistu) darbība ir saistīta ar sporta attīstību starptautiskā līmenī. Sporta federāciju biedri ir tikai Latvijā reģistrētas juridiskas personas (sporta klubi), kas apvieno Latvijas iedzīvotājus, vai arī Latvijā reģistrētas sporta izglītības iestādes. No Rīkojuma projektā paredzētām atbalstāmām aktivitātēm (finansējuma piešķiršanas mērķa) neizriet atbalsts saimnieciskajai darbībai, jo ir saistīts ar atbalstu izlašu sportistu dalībai oficiālās valsts izlašu sacensībās (LHF gadījumā, daļēji arī LKSF [attiecībā uz atbalstu Ukrainai], LBS un LFF gadījumā), kā arī atbalstu valsts izlašu sporta sacensību organizēšanai (LKSF gadījumā attiecībā uz divu sporta sacensību organizēšanai, un daļēji LBS gadījumā). Tāpat skaidrojam, ka atbalsts LKSF, LBS, LHF un LFF nav saistīts ar atbalstu profesionālajiem sporta klubiem (profesionālajam sportam). Tāpat apliecinām, ka atbalsts netiks sniegts profesionālajiem sporta klubiem (profesionālajam sportam) dalībai komercsacensībās, kas rīkotas ar mērķi sportistiem vai sporta klubiem gūt ienākumus. Papildus akcentējams, ka atbalsta sniegšana nevalstisko sporta organizāciju darbībai, sporta sacensību organizēšanai, kā arī sportistu sagatavošanai un dalībai starptautiskās sporta sacensībās tiešā veidā ir saistīta ar valsts politikas īstenošanu sporta nozarē.
[1] Skatīt Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. pantu un Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. pantu.
Izvērtējot LKSF finanšu pieprasījumus, IZM ieskatā tos var klasificēt kā valstiski īpaši nozīmīgus pasākumus. 2023. gada Pasaules kausa posma kamaniņu sportā, kā arī Kontinentālā kausa kamaniņu sportā jauniešiem organizēšana Latvijā ir valstiski nozīmīgi notikumi, turklāt minētās sporta sacensības norisināsies Bobsleja un kamaniņu trasē "Sigulda", kam piešķirts nacionālās sporta bāzes statuss. Daļēji šo sporta sacensību norise ir uzskatāma arī par neparedzētu gadījumu, jo lēmums par šo sporta sacensību iekļaušanu FIL starptautisko sporta sacensību kalendārā 2022./2023. gada sacensību sezonai tika pieņemts 2022. gada vasaras otrajā pusē, kā rezultātā, plānojot 2022. gada valsts sporta budžeta izdevumus, nebija iespējams plānot valsts budžeta līdzfinansējumu. Par valstiski īpaši nozīmīgu pasākumu IZM ieskatā ir atzīstama arī atbalsta sniegšana Ukrainas Kamaniņu sporta federācijai, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar Ukrainas kamaniņu izlases Latvijā plānoto treniņprocesu un dalību Latvijā plānotajās starptautiskajās sporta sacensībās.
Izvērtējot LBS finanšu pieprasījumu atbalsta sniegšanai Ukrainas Basketbola federācijai, IZM ieskatā to var klasificēt kā valstiski īpaši nozīmīgu pasākumu, tādejādi turpinot ar Ministru kabineta 2022. gada 31. maija rīkojuma Nr. 386 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" 1. punktu un Ministru kabineta 2022. gada 18. augusta rīkojuma Nr. 557 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" 1. punktu sniegto valsts atbalstu Ukrainas nacionālās izlases sagatavošanai un dalībai 2023. gada Pasaules kausa izcīņas kvalifikācijas turnīra 2022. gada vasaras (jūlija un augusta) spēļu ciklā.
Izvērtējot LHF finanšu pieprasījumu izdevumu segšanai, kas saistīti ar Latvijas studentu izlases hokejā sagatavošanos un dalību 31. pasaules ziemas universiādē Leikplesidā (Amerikas Savienotās Valstis), IZM ieskatā to var klasificēt kā valstiski īpaši nozīmīgu pasākumu, jo pasaules ziemas universiāde ir starptautiski nozīmīgs sporta pasākums (lielākais studentu sporta notikums pasaulē) un Latvijas studentu izlases hokejā sagatavošana un dalība šajās sacensībās ir valstiski īpaši nozīmīgs pasākums.
Izvērtējot LFF finanšu pieprasījumu atbalsta sniegšanai Ukrainas Futzāla federācijai, IZM ieskatā arī to var klasificēt kā valstiski īpaši nozīmīgu pasākumu.
Kopumā attiecībā uz visiem finanšu pieprasījumiem atzīmējams arī fakts, ka aicinājums tos atbalstīt ir izteikts Latvijas Nacionālās sporta padomes 2022. gada 20. oktobra sēdē (prot. Nr.5 3., 4. un 6. §). Tāpat ir norādāms, ka LKSF, LBS, LHF un LFF ir valstiski nozīmīgas sporta organizācijas, kas nodrošina tām Sporta likuma 10. panta ceturtajā daļā kā atzītajām sporta federācijām noteikto uzdevumu izpildi. Tomēr galīgo lēmumu par to var pieņemt tikai Ministru kabinets.
IZM ir veikusi sākotnējo izvērtējumu par finansējuma piešķiršanas LKSF, LBS, LHF un LFF atbilstību komercdarbības atbalsta kontroles regulējumam.
Lai kādu pasākumu varētu klasificēt kā komercdarbības atbalstu, tam vienlaikus jāatbilst visām četrām kumulatīvām pazīmēm [1]:
1. pazīme: finansiālo palīdzību tieši vai pastarpināti sniedz no valsts, pašvaldības vai Eiropas Savienības līdzekļiem, finanšu līdzekļiem, pār kuriem valsts vai pašvaldības institūcijām vai to pilnvarotām juridiskajām personām ir kontrolējoša ietekme, vai citiem publiskiem līdzekļiem (turpmāk - valsts vai pašvaldības līdzekļi), un par finansiālās palīdzības noteikšanu ir atbildīga valsts vai pašvaldības institūcija vai tās pilnvarota juridiskā persona;
2. pazīme: saņemot finansiālo palīdzību, komercsabiedrība iegūst ekonomiskas priekšrocības, kādas tā nevarētu iegūt tirgus apstākļos vai tad, ja komercdarbības atbalsts netiktu sniegts;
3. pazīme: finansiālā palīdzība neattiecas uz visām komercsabiedrībām vienādi, bet ir paredzēta komercsabiedrībām atkarībā no to lieluma, darbības veida vai atrašanās vietas, kā arī citiem diferencējošiem kritērijiem vai arī ir paredzēta tikai konkrētai komercsabiedrībai;
4. pazīme: finansiālā palīdzība ietekmē tirdzniecību un izkropļo konkurenci Eiropas Savienības iekšējā tirgū.
Konstatējams, ka minētā atbalsta sniegšana LKSF ar divu sporta sacensību organizēšanu saistīto izdevumu segšanai nerada konkurences kropļojumu Eiropas Savienības līmenī, jo konkrēto sporta sacensību rīkošanas tiesības 2022./2023. gada sacensību sezonai jau ir piešķirtas (šo sporta sacensību rīkošana tieši Latvijā ir iekļauta attiecīgā sporta veida starptautiskās sporta federācijas (FIL) kalendārā), turklāt tās ir piešķīrusi neatkarīga trešā puse (attiecīgā sporta veida starptautiskā sporta federācija – FIL), kā rezultātā citas valstis un sacensību norises vietas, kuras nav iekļautas attiecīgā sporta veida starptautisko sporta sacensību kalendārā 2022./2023. gada sacensību sezonai, nevar organizēt šāda veida sporta sacensības. Tāpat konstatējams, ka atbalsta sniegšana valsts izlašu sportistu sagatavošanai un dalībai oficiālās valsts izlašu sporta sacensībās nav uzskatāma par komercdarbības atbalstu un komercdarbības atbalstu regulējošās tiesību normas nav jāpiemēro. Tāpat uzsverams fakts, ka nevalstiskās sporta organizācijas (biedrības) [kādas ir arī LKSF, LBS, LHF un LFF] darbojas to statūtos noteikto sabiedriskā labuma mērķu (konkrētā sporta veida attīstības veicināšana Latvijā) sasniegšanai un to darbībai pamatā ir vietēja ietekme, proti, to pamata mērķauditorija ir attiecīgā sporta veida bērnu un jaunatnes un tautas sporta attīstīšana vietējā līmenī un tikai salīdzinoši neliela daļa augstas klases sportistu (Latvijas izlases sportistu) darbība ir saistīta ar sporta attīstību starptautiskā līmenī. Sporta federāciju biedri ir tikai Latvijā reģistrētas juridiskas personas (sporta klubi), kas apvieno Latvijas iedzīvotājus, vai arī Latvijā reģistrētas sporta izglītības iestādes. No Rīkojuma projektā paredzētām atbalstāmām aktivitātēm (finansējuma piešķiršanas mērķa) neizriet atbalsts saimnieciskajai darbībai, jo ir saistīts ar atbalstu izlašu sportistu dalībai oficiālās valsts izlašu sacensībās (LHF gadījumā, daļēji arī LKSF [attiecībā uz atbalstu Ukrainai], LBS un LFF gadījumā), kā arī atbalstu valsts izlašu sporta sacensību organizēšanai (LKSF gadījumā attiecībā uz divu sporta sacensību organizēšanai, un daļēji LBS gadījumā). Tāpat skaidrojam, ka atbalsts LKSF, LBS, LHF un LFF nav saistīts ar atbalstu profesionālajiem sporta klubiem (profesionālajam sportam). Tāpat apliecinām, ka atbalsts netiks sniegts profesionālajiem sporta klubiem (profesionālajam sportam) dalībai komercsacensībās, kas rīkotas ar mērķi sportistiem vai sporta klubiem gūt ienākumus. Papildus akcentējams, ka atbalsta sniegšana nevalstisko sporta organizāciju darbībai, sporta sacensību organizēšanai, kā arī sportistu sagatavošanai un dalībai starptautiskās sporta sacensībās tiešā veidā ir saistīta ar valsts politikas īstenošanu sporta nozarē.
[1] Skatīt Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. pantu un Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. pantu.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
386 902
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
386 902
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-386 902
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-386 902
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
386 902
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Kopējā piešķiramā summa 386 902 euro.
LKSF tiks piešķirti 230 376 euro, no tiem 120 000 euro 2023. gada Pasaules kausa posma kamaniņu sportā organizēšanai Latvijā, 100 000 euro Kontinentālā kausa kamaniņu sportā jauniešiem organizēšanai Latvijā, kā arī 10 376 euro, lai sniegtu atbalstu Ukrainas Kamaniņu sporta federācijai un segtu izdevumus, kas saistīti ar Ukrainas kamaniņu izlases Latvijā plānoto treniņprocesu un dalību Latvijā plānotajās starptautiskajās sporta sacensībās.
LBS tiks piešķirti 64 818 euro, lai sniegtu atbalstu Ukrainas Basketbola federācijai un segtu izdevumus, kas saistīti ar Ukrainas nacionālās izlases sagatavošanu un dalību 2023. gada Pasaules kausa izcīņas kvalifikācijas turnīra 2022. gada novembra spēļu ciklā.
LHF tiks piešķirti 57 000 euro, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar Latvijas studentu izlases hokejā sagatavošanos un dalību 31. pasaules ziemas universiādē Leikplesidā (Amerikas Savienotās Valstis).
LFF tiks piešķirti 34 708 euro, lai sniegtu atbalstu Ukrainas Futzāla federācijai un segtu izdevumus, kas saistīti ar Ukrainas nacionālās izlases telpu futbolā sagatavošanu un dalību 2024. gada Pasaules kausa izcīņas kvalifikācijas turnīra 2022. gada oktobra spēļu ciklā.
Papildus informāciju skatīt pievienotajos paskaidrojošajos materiālos (LKSF, LBS, LHF un LFF finanšu pieprasījumos).
LKSF tiks piešķirti 230 376 euro, no tiem 120 000 euro 2023. gada Pasaules kausa posma kamaniņu sportā organizēšanai Latvijā, 100 000 euro Kontinentālā kausa kamaniņu sportā jauniešiem organizēšanai Latvijā, kā arī 10 376 euro, lai sniegtu atbalstu Ukrainas Kamaniņu sporta federācijai un segtu izdevumus, kas saistīti ar Ukrainas kamaniņu izlases Latvijā plānoto treniņprocesu un dalību Latvijā plānotajās starptautiskajās sporta sacensībās.
LBS tiks piešķirti 64 818 euro, lai sniegtu atbalstu Ukrainas Basketbola federācijai un segtu izdevumus, kas saistīti ar Ukrainas nacionālās izlases sagatavošanu un dalību 2023. gada Pasaules kausa izcīņas kvalifikācijas turnīra 2022. gada novembra spēļu ciklā.
LHF tiks piešķirti 57 000 euro, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar Latvijas studentu izlases hokejā sagatavošanos un dalību 31. pasaules ziemas universiādē Leikplesidā (Amerikas Savienotās Valstis).
LFF tiks piešķirti 34 708 euro, lai sniegtu atbalstu Ukrainas Futzāla federācijai un segtu izdevumus, kas saistīti ar Ukrainas nacionālās izlases telpu futbolā sagatavošanu un dalību 2024. gada Pasaules kausa izcīņas kvalifikācijas turnīra 2022. gada oktobra spēļu ciklā.
Papildus informāciju skatīt pievienotajos paskaidrojošajos materiālos (LKSF, LBS, LHF un LFF finanšu pieprasījumos).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumus sedz no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumiem Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas".
Piešķirot finansējumu, līdzekļi tiks izlietoti līdz 2022. gada 31. decembrim (LKSF gadījumā daļa no līdz 2022. gada 31. decembrim apmaksātajiem pakalpojumiem faktiski tiks saņemti sporta sacensību norises laikā - no 2023. gada 2. janvāra līdz 8. janvārim), tiks sasniegts plānotais mērķis (LKSF gadījumā sporta sacensības norisināsies no 2023. gada 2. janvāra līdz 8. janvārim), kā arī netiks radītas saistības papildu valsts budžeta izdevumiem turpmākajiem gadiem.
Ņemot vērā faktu, ka daļa no federācijām maksājumus paredzēto mērķu īstenošanai jau ir veikušas, šim mērķim izmantojot federāciju pašu (kredītiestādēs esošos) līdzekļus, Sadarbības līgumā, kas tiks slēgts starp IZM un attiecīgo sporta federāciju, tiks paredzētas tiesības Sadarbības līguma ietvaros IZM piešķirtos valsts budžeta līdzekļus attiecīgajā apmērā novirzīt minēto izdevumu kompensēšanai.
Piešķirot finansējumu, līdzekļi tiks izlietoti līdz 2022. gada 31. decembrim (LKSF gadījumā daļa no līdz 2022. gada 31. decembrim apmaksātajiem pakalpojumiem faktiski tiks saņemti sporta sacensību norises laikā - no 2023. gada 2. janvāra līdz 8. janvārim), tiks sasniegts plānotais mērķis (LKSF gadījumā sporta sacensības norisināsies no 2023. gada 2. janvāra līdz 8. janvārim), kā arī netiks radītas saistības papildu valsts budžeta izdevumiem turpmākajiem gadiem.
Ņemot vērā faktu, ka daļa no federācijām maksājumus paredzēto mērķu īstenošanai jau ir veikušas, šim mērķim izmantojot federāciju pašu (kredītiestādēs esošos) līdzekļus, Sadarbības līgumā, kas tiks slēgts starp IZM un attiecīgo sporta federāciju, tiks paredzētas tiesības Sadarbības līguma ietvaros IZM piešķirtos valsts budžeta līdzekļus attiecīgajā apmērā novirzīt minēto izdevumu kompensēšanai.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Izglītības un zinātnes ministrijaNevalstiskās organizācijas
Biedrība "Latvijas Kamaniņu sporta federācija", Biedrība "Latvijas Basketbola savienība", Biedrība "Latvijas Hokeja federācija", Biedrība "Latvijas Futbola federācija"Cits
Latvijas Nacionālā sporta padome, kas saskaņā ar Sporta likuma 9. panta pirmo daļu ir sabiedriska konsultatīva institūcija, kas piedalās valsts sporta politikas izstrādē, veicina sporta attīstību un sadarbību sporta jomā, kā arī lēmumu pieņemšanu jautājumos, kas attiecas uz sportu.6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Jautājums par valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu LKSF, LBS, LHF un LFF izskatīts Latvijas Nacionālās sporta padomes 2022. gada 20. oktobra sēdē (prot. Nr.5 3., 4. un 6. §).
6.4. Cita informācija
Latvijas Nacionālās sporta padomes 2022. gada 20. oktobra sēdē Ministru kabinetam tika izteikts aicinājums (prot. Nr.5 4., 5. un 6. §.) no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt IZM pārskaitīšanai LKSF 230 376 euro, pārskaitīšanai LBS 64 818 euro, pārskaitīšanai LHF 57 000 euro un pārskaitīšanai LFF 34 708 euro. Kopējā atbalstītā piešķiramā summa 386 902 euro.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Izglītības un zinātnes ministrija
- Finanšu ministrija
- Biedrība "Latvijas Kamaniņu sporta federācija"
- Biedrība "Latvijas Basketbola savienība"
- Biedrība "Latvijas Hokeja federācija"
- Biedrība "Latvijas Futbola federācija"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi