Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Valsts digitālās attīstības aģentūra informē, ka 07.11.2024 plkst. 22:00-23:59 notiks plānoti tehniskie darbi, kuru laikā var tik traucēta autentifikācija ar visiem autentifikācijas rīkiem.
21-TA-315: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Likumprojekts "Grozījumi Zvejniecības likumā"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likumprojekts "Grozījumi Zvejniecības likumā" (turpmāk – Likumprojekts) izstrādāts lai optimizētu Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas padotības iestāžu funkcijas zivju resursu uzraudzībā un kontrolē, novērstu daļēju funkciju pārklāšanos, kā arī ļautu efektīvāk izmantot atbildīgo iestāžu cilvēkresursus administratīvo pārkāpumu lietu izskatīšanā. Attiecīgi precizējamas arī iesaistīto iestāžu funkcijas zivju resursu aizsardzībā un uzraudzībā. Novēršamas nepilnības Zvejniecības likumā, kur par 23. panta nosacījumu  pārkāpumiem šobrīd nav paredzēta atbildība un nav noteiktas kompetentās iestādes administratīvo pārkāpumu procesā.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Likumprojekts izstrādāts pēc Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas iniciatīvas ar mērķi pilnveidot esošo zivju resursu uzraudzības un kontroles sistēmu.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pašreiz zivju resursu aizsardzību un uzraudzību veic divas Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pakļautības iestādes – Valsts vides dienests, kas atbild par zivju resursu aizsardzību un uzraudzību iekšējos ūdeņos, teritoriālajos ūdeņos un ekonomiskās zonas ūdeņos un Dabas aizsardzības pārvalde, kas to veic iekšējos ūdeņos – īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos. Ar Likumprojektu makšķerēšanas un zvejas kontrole visos Latvijas Republikas ūdeņos tiek nodota Valsts vides dienestam. Dabas aizsardzības pārvalde savas kompetences ietvaros konstatēs un fiksēs pārkāpumus īpaši aizsargājamo dabas teritoriju, sugu un biotopu aizsardzības prasību uzraudzības ietvaros, neveicot specializētus zivju resursu aizsardzības un uzraudzības pasākumus. Saglabājas Dabas aizsardzības pārvaldes tiesības veikt administratīvā pārkāpuma procesu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai, kā arī tiesības izcelt un iznīcināt nelikumīgos zivju ieguves rīkus neuzsākot administratīvā pārkāpuma procesu, ja to īpašnieks nav noskaidrojams. Administratīvā pārkāpuma lietu izskatīšana tiks nodota Valsts vides dienestam.
Likumprojektā tiek precizēts Zvejniecības likuma 22. panta regulējums attiecībā uz zivju sugu pārvietošanu, pavairošanu un jaunu sugu ieviešanu. Tiek novērsta pašreizējās normas neskaidrība un interpretācija par to, ka Dabas aizsardzības pārvaldes atļauja nepieciešama tikai pieaugušu zivju pārvietošanai. Tiek vienkāršota procedūra paredzot, ka vietējo zivju sugu pārvietošanai dabiskajās ūdenstilpēs nepieciešams tikai Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskā institūta BIOR rakstisks saskaņojums, bet nav nepieciešama Dabas aizsardzības pārvaldes atļauja. Savukārt svešzemju vai vietējā areālā nesastopamu zivju sugu ieviešanai (introdukcijai), izlaišanai un pavairošanai dabiskajās ūdenstilpēs, kā arī Latvijas Republikas teritoriālajos ūdeņos un ekonomiskās zonas ūdeņos ir nepieciešama Dabas aizsardzības pārvaldes rakstiska atļauja, kas tiek izdota sugu un biotopu aizsardzību reglamentējošos normatīvajos aktos neteiktajā  kārtībā. Atļauju izdošana kārtība ir noteikta Ministru kabineta 2010. gada 21. decembra noteikumos Nr. 1165 “Kārtība, kādā izsniedz atļaujas nemedījamo sugu indivīdu iegūšanai, ievieš Latvijas dabai neraksturīgas savvaļas sugas (introdukcija) un atjauno sugu populāciju dabā (reintrodukcija)”. Procedūra tiek salāgota ar Sugu un biotopu aizsardzības likuma 18. un 20.¹ pantu. Attiecīgi tiek precizēts arī Zvejniecības likuma 30. pants, paredzot soda sankcijas gan par vietējo zivju sugu pārvietošanu bez saskaņojuma, gan  par svešzemju vai vietējā areālā nesastopamu sugu ieviešanu. Ņemot vērā, ka abi projekta 30. panta desmitajā daļā paredzētie pārkāpumi ir vienādi pēc sava smaguma, tie ir apvienoti vienā panta daļā un netiek izdalīti atsevišķi.  Tiek saglabāti līdzšinējie soda sankciju apmērus  par 22. panta nosacījumu pārkāpumiem.
Ar Likumprojektu tiek novērsta nepilnība saistībā ar Zvejniecības likuma 23. panta “Atļauja zivju audzēšanai un ūdensaugu kultivēšanai” nosacījumu pārkāpumiem. Šobrīd nav paredzēta atbildība un nav noteiktas kompetentās iestādes administratīvo pārkāpumu procesā par minētajiem pārkāpumiem. Likumprojekts papildina Zvejniecības likuma 30. pantu ar jaunu daļu, nosakot atbildību par specializētu zivju audzēšanu un ūdensaugu kultivēšanu Latvijas Republikas ūdeņos bez attiecīgās pašvaldības izdotas atļaujas.
Izvērtējot jaunā administratīvā pārkāpuma atbilstību kritērijiem (nodarījuma bīstamība un sabiedriskais kaitējums, nodarījuma sekas, nodarījuma aktualitāte, nodarījuma attiecināmība) konstatējams, ka šādas administratīvās atbildība ieviešana ir nepieciešama, ņemot vērā sekojošus apsvērumus.
Nodarījuma bīstamība un sabiedriskais kaitējums:  Specializētā zivju audzēšanai un ūdensaugu kultivēšanai (akvakultūras audzēšanai) ir nepieciešama attiecīgās pašvaldības izdota atļauja. Šādu darbību veikšana bez atļaujas var būt pretrunā ar ūdenstilpes izmantošanas mērķiem, pasliktināt ūdens kvalitāti, nodarīt būtisku kaitējumu videi vai pat sabiedrības drošībai. Patvaļīga vai ūdenstilpes ekspluatācijas noteikumos neparedzēta  izmantošana aizskar sabiedrības intereses izmantot ūdeņus tam paredzētajiem mērķiem – rekreācijai, licencētās makšķerēšanas organizēšanai un citiem. Akvakultūras audzēšanā bez atļaujas visticamāk netiks ievērotas noteiktais normatīvais regulējums, tiks radīta  negodīga konkurence un pastāvēs nenomaksātus nodokļu riski. Tā kā vides kaitējums un kaitējums citām minētajām sabiedrības interesēm, kas var tikt nodarīts ar potenciālu nelikumīgu rīcību (rīcība bez iepriekš minētās atļaujas) ir neatgriezenisks, proti, iepriekšējo stāvokli pirms nelikumīgas rīcības izdarīšanas atgriezt nav iespējams, tad par konkrēto pārkāpumu būtu jāparedz administratīvā atbildība – jāparedz par šāda veida pārkāpumu administratīvais sods. Tāpat netiks ievērota Padomes 2007. gada 11. jūnija regulas (EK) Nr. 708/2007 par svešzemju un vietējā areālā nesastopamu sugu izmantošanu akvakultūrā noteiktā kartība, kas reglamentē svešzemju un vietējā areālā nesastopamu ūdens organismu audzēšanu akvakultūrā jebkādā ūdens vidē.
Nodarījuma sekas:
Ūdenstilpnē vai kādā no ūdenstilpes daļām nelikumīgi veikta darbība var atstāt būtisku ietekmi uz visu ūdenstilpi vai pat plašākā mērogā (sateces baseins, jūras akvatorijā). Neregulēta un nelikumīga akvakultūras audzēšana var izraisīt smagas sekas. Negatīvas izmaiņas sastopamo sugu sastāvā, vietējo sugu nomaiņu ar audzētajām sugām. Nav izslēgta nevēlamu, attiecīgai ūdenstilpnei neraksturīgu, kaitīgu vai pat invazīvu svešzemju sugu izmantošanas un ar to saistītie tālākas izplatīšanās riski. Iespējamas negatīvas hidroloģiskā režīma izmaiņas, hidroekoloģiskās situācijas pasliktināšanās un būtisks vides piesārņojums. Apdraudējums dzīvās dabas resursiem, to saglabāšanai un racionālai izmantošanai. Tāpat tiek ierobežotas pašvaldības iespējas pilnvērtīgi apsaimniekot  ūdeņus, kas atrodas pašvaldības administratīvajā teritorijā vai piekļaujas tai. Nekontrolēta (nezināmas izcelsmes, neatbilstošos apstākļos) audzēta produkcija var neatbilst produkcijas kvalitātes standartiem un būt bīstama tās patērētājiem. Liela daļa no minētajām sekām nav novēršamas, un, ņemot vērā to, ka šāda veida pārkāpuma sekām ir neatgriezenisks raksturs, piemēram, invazīvas Latvijas dabai neraksturīgas sugas izplatība savvaļā (kā tas jau ir noticis ar signālvēzi), tad ir nepieciešama administratīvā atbildība par to, kas savukārt veicinās atturēšanos no šāda veida pārkāpumu izdarīšanas.   
Nodarījuma aktualitāte: Iekšējos ūdeņos pēdējo gadu laikā ir samazinājušies rūpnieciskās zvejas apjomi, bet pieprasījums pēc zivīm (vēžiem) un citiem akvakultūras produktiem ir augsts. Akvakultūras attīstība ir ar pieaugošu tendenci. Pieaugoša ir ieinteresētība attīstīt akvakultūru ne tikai  ūdens recirkulācijas cikla akvakultūras uzņēmumos un dīķsaimniecībās, bet arī dabiskajās ūdenstilpēs, jo īpaši privātajos ezeros. Ir izrādīta interese arī par akvakultūras attīstību jūras piekrastes ūdeņos. Tā kā soda sankcijas par šo pārkāpumu līdz šim nav bijušas paredzētas,  nav apkopotas informācija par gadījumu skaitu, kuros specializētā zivju audzēšana vai ūdensaugu kultivēšana ir veikta bez pašvaldības atļaujas. Taču zivju resursu uzraudzību un aizsardzību veicošo institūciju eksperti uzskata, ka šādi pārkāpumi ir un  pieaugot interesei par akvakultūras attīstību un tās produkciju, pieaugs arī iespējamo pārkāpumu skaits.
Nodarījuma attiecināmība: Specializēta zivju audzēšanas vai ūdensaugu kultivēšana bez attiecīgas pašvaldības izdotas atļaujas jeb nelikumīga akvakultūras audzēšana aizskar ne tikai privātās, bet visas sabiedrības intereses, jo notiek ūdens vidē,  kas nav atdalīta no pārējiem ūdeņiem ar šķēršļiem, kuri novērstu audzēto sugu  vai  bioloģiskā  materiāla izkļūšanu,  izdzīvošanu un vairošanos savvaļā. Ūdens vidē lokāli realizētas nelegālas darbības rezultātā radītais piesārņojums un citas negatīvās ietekmes uz apkārtējo vidi var aptvert plašas teritorijas un aizskārt daudzu zemes īpašnieku un dabas resursu izmantotāju intereses.
Paredzams, ka nelikumīgas specializētās zivju audzēšanas vai ūdensaugu kultivēšanas gadījumus konstatēs pašvaldības policija, pašvaldības vides inspekcija, pašvaldības vides kontroles amatpersonas, veicot uzraudzības pasākumus ūdeņos, kas atrodas pašvaldības administratīvajā teritorijā vai piekļaujas tai, jo to rīcībā būs pieejamā informācija par pašvaldībā izdotajām atļaujām vai atteikumiem izdot atļaujas. Tāpat pārkāpumus var konstatēt Valsts vides dienesta, Dabas aizsardzības pārvaldes amatpersonas un Valsts policija, savas kompetences ietvaros veicot zivju resursu aizsardzības un uzraudzības pasākumus vai veicot kontroles pasākumus īpaši aizsargājamajās dabas teritorijās un mikroliegumos.  Administratīvā pārkāpuma procesu līdz pārkāpuma lietas izskatīšanai veiks institūcija, kas  konstatējusi pārkāpumu.
Ņemot vērā, ka pārkāpums saistīts ar atļauju, kuras izdevējs ir pašvaldība un tieši pašvaldības rīcībā būs pilnīgākā informācija par ūdeņiem, kas atrodas pašvaldības administratīvajā teritorijā vai piekļaujas tai (to izmantošanu) un tikai pašvaldības rīcībā būs atļaujas saskaņošanas procesa (Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātnisko institūtu BIOR, Dabas aizsardzības pārvaldi saskaņojumu un atsevišķos gadījumos arī Valsts vides dienesta saskaņojums) informācija, kā arī informācija par atteikumiem izdot atļauju, līdz ar to būtu lietderīgi, ja administratīvā pārkāpuma lieta būtu izskatāma pašvaldības administratīvajā komisijā vai apakškomisijā.
Tiek precizēts Zvejniecības likuma 31. pants, pielāgojot to Valsts vides dienesta kompetencei administratīvo pārkāpumu lietu izskatīšanā attiecībā par 30. panta pirmajā, piektajā un sestajā daļā minētajiem pārkāpumiem.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pašreiz zivju resursu aizsardzību un uzraudzību veic divas Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pakļautības iestādes – Valsts vides dienests, kas atbild par zivju resursu aizsardzību un uzraudzību iekšējos ūdeņos, teritoriālajos ūdeņos un ekonomiskās zonas ūdeņos un Dabas aizsardzības pārvalde, kas to veic iekšējos ūdeņos – īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos.

Tiek precizēts Zvejniecības likuma 22. panta regulējums attiecībā uz zivju sugu pārvietošanu, pavairošanu un jaunu sugu ieviešanu.

Ar Likumprojektu tiek novērsta nepilnība saistībā ar Zvejniecības likuma 23. panta “Atļauja zivju audzēšanai un ūdensaugu kultivēšanai” nosacījumu pārkāpumiem. Šobrīd nav paredzēta atbildība un nav noteiktas kompetentās iestādes administratīvo pārkāpumu procesā par minētajiem pārkāpumiem.
Risinājuma apraksts
Ar Likumprojektu makšķerēšanas un zvejas kontrole visos Latvijas Republikas ūdeņos tiek nodota Valsts vides dienestam. Dabas aizsardzības pārvalde savas kompetences ietvaros konstatēs un fiksēs pārkāpumus īpaši aizsargājamo dabas teritoriju, sugu un biotopu aizsardzības prasību uzraudzības ietvaros, neveicot specializētus zivju resursu aizsardzības un uzraudzības pasākumus. Saglabājas Dabas aizsardzības pārvaldes tiesības veikt administratīvā pārkāpuma procesu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai, kā arī tiesības izcelt un iznīcināt nelikumīgos zivju ieguves rīkus neuzsākot administratīvā pārkāpuma procesu, ja to īpašnieks nav noskaidrojams. Administratīvā pārkāpuma lietu izskatīšana tiks nodota Valsts vides dienestam.

Tiek precizēts Zvejniecības likuma 22. panta regulējums attiecībā uz zivju sugu pārvietošanu, pavairošanu un jaunu sugu ieviešanu. Tiek novērsta pašreizējās normas neskaidrība un interpretācijas espēja. Tiek vienkāršota procedūra paredzot, ka vietējo zivju sugu pārvietošanai dabiskajās ūdenstilpēs nepieciešams tikai Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskā institūta BIOR rakstisks saskaņojums, bet nav nepieciešama Dabas aizsardzības pārvaldes atļauja. Savukārt svešzemju vai vietējā areālā nesastopamu zivju sugu ieviešanai (introdukcijai), izlaišanai un pavairošanai dabiskajās ūdenstilpēs, kā arī Latvijas Republikas teritoriālajos ūdeņos un ekonomiskās zonas ūdeņos ir nepieciešama Dabas aizsardzības pārvaldes rakstiska atļauja, kas tiek izdota sugu un biotopu aizsardzību reglamentējošos normatīvajos aktos neteiktajā  kārtībā.

Likumprojekts papildina Zvejniecības likuma 30. pantu ar jaunu daļu, nosakot atbildību par specializētu zivju audzēšanu un ūdensaugu kultivēšanu Latvijas Republikas ūdeņos bez attiecīgās pašvaldības izdotas atļaujas.
Tiek precizēts Zvejniecības likuma 31. pants, pielāgojot to Valsts vides dienesta kompetencei administratīvo pārkāpumu lietu izskatīšanā attiecībā par 30. panta pirmajā, piektajā un sestajā daļā minētajiem pārkāpumiem.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Personas, kas nodarbojas ar zivju ieguvi, zivju audzēšanu vai ūdensaugu kultivēšanu.
Ietekmes apraksts
Paredzēta atbildība par ūdensaugu kultivēšanu bez atļaujas, precizēta procedūra zivju pārvietošanai
Juridiskās personas
  • Zvejas uzņēmumi, akvakultūras audzētāji
Ietekmes apraksts
Paredzēta atbildība par ūdensaugu kultivēšanu bez atļaujas, precizēta procedūra zivju pārvietošanai

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2021
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2022
2023
2024
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Nav precīzi aprēķināms
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Tā kā soda sankcijas par specializētu zivju audzēšanu vai ūdensaugu kultivēšanu bez attiecīgas pašvaldības izdotas atļaujas  līdz šim nav bijušas paredzētas un nav bijusi noteikta atbildīgā institūcija, tad nav apkopotas informācija par gadījumu skaitu, kuros specializētā zivju audzēšana vai ūdensaugu kultivēšana ir veikta bez pašvaldības atļaujas. Līdz ar to nav aprēķināms arī prognozējamais ieņēmu apmērs. Zivju resursu uzraudzību un aizsardzību veicošo institūciju eksperti uzskata, ka šādi pārkāpumi ir un  pieaugot interesei par akvakultūras attīstību un tās produkciju, pieaugs arī iespējamo pārkāpumu skaits un attiecīgi arī uzlikto soda sankciju apmērs un prognozējamo ieņēmumu apmērs
 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Dabas aizsardzības pārvalde, Valsts vides dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Likumprojekts 2021. gada 17. maijā ievietots Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas tīmekļvietnē www.varam.gov.lv un Valsts kancelejas tīmekļvietnē.
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Priekšlikumi vai komentāri netika saņemti.

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Priekšlikumi vai komentāri netika saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts vides dienests
  • Dabas aizsardzības pārvalde

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
Funkcijas īstenošanai plānota trīs amata vietu nodošana Valsts vides dienestam Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas resora ietvaros.

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Zivju resursu uzraudzības un kontroles pasākumu efektivitātes paaugstināšanai ir pozitīva ietekme uz šiem dzīvās dabas resursiem. Specializētās zivju audzēšanas un ūdensaugu kultivēšanas jomas sakārtošana, paredzot atbildību par darbību bez atļaujas, ļaus novērst virkni risku, kas varētu tikt radīti videi, ja šīs darbības notiktu nekontrolēti. Pozitīva ietekme uz vidi.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi