Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Atcelta Valsts sekretāru 10.10.2024. sanāksme. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 17.oktobrī.
24-TA-1694: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi likumā "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likumprojekts izstrādāts, lai pilnveidotu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (turpmāk – Regulators) darbības nodrošināšanai nepieciešamo finansēšanas modeli. Tas ir fiskāli neitrāls priekšlikums, kas paredz nodrošināt normatīvajos aktos noteikto sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas funkciju izpildei nepieciešamo finanšu resursu izlīdzinātu pietiekamību un prognozējamību vidējā termiņā, lai saskaņotu to ar valsts budžeta plānošanas periodu un saglabātu valsts nodevas par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu (turpmāk — valsts nodeva) gada likmi nemainīgu.
Likumprojekts paredz precizēt likuma “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” (turpmāk – Likums) 31.panta astotajā un devītajā daļā noteikto kārtību, kādā veidojami valsts nodevas uzkrājumi (turpmāk — uzkrājumi), lai tos izmantotu Regulatora darbības nodrošināšanai nākamajos periodos saskaņā ar likumā par valsts budžetu apstiprināto regulatora budžetu, nosakot, ka:
a) uzkrājumu apmērs regulatora kontā Valsts kasē gada beigās nedrīkst pārsniegt 25 procentus no regulatora iepriekšējo trīs saimniecisko gadu faktisko valsts nodevas ieņēmumu vidējā apmēra;
b) ja faktiskais uzkrājumu apmērs Regulatora kontā Valsts kasē gada beigās pārsniedz 25 procentus no Regulatora iepriekšējo trīs saimniecisko gadu faktisko valsts nodevas ieņēmumu vidējā apmēra, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam, kas attiecīgajā kalendāra gadā ir samaksājis valsts nodevu, nākamajā gadā samazina maksājamās valsts nodevas summu faktiskā uzkrājuma pārsnieguma apmērā proporcionāli iemaksātās valsts nodevas lielumam attiecīgajā gadā.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Likumprojekta mērķis ir nodrošināt Regulatora funkciju izpildei nepieciešamo valsts nodevas uzkrājuma apmēra izlīdzinātu aprēķinu gadījumam, ja attiecīgajā kalendāra gadā faktiskie valsts nodevas ieņēmumi pārsniedz Regulatora darbības nodrošināšanai nepieciešamās izmaksas, ko izmanto Regulatora darbības nodrošināšanai nākamajos periodos saskaņā ar attiecīgā gada likumā par valsts budžetu apstiprināto Regulatora budžetu.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2025.
Pamatojums
Likumprojekta “Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam”, kas stājas spēkā 2025.gada 1.janvārī, pavadošo likumprojektu paketē iekļauts likumprojekts.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Regulators saskaņā ar Likumu ir veidots kā vienota regulatīva institūcija ar autonomu kompetenci un attiecīgi ar no tā izrietošu administratīvo un finanšu resursu vadības modeli, kuru Regulators plāno, organizē un īsteno atbilstoši attiecīgā gada likumam par valsts budžetu un citiem attiecīgo jomu reglamentējošiem normatīvajiem aktiem.
Regulatora darbību finansē no ieņēmumiem, kas gūti, iekasējot valsts nodevu par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas nodrošināšanai visi regulējamo nozaru sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji maksā valsts nodevu. Valsts nodeva regulējamās nozarēs iemaksājama valsts budžetā un tiek ieskaitīta Regulatora kontā Valsts kasē. Iemaksātā valsts nodeva regulējamās nozarēs izmantojama vienīgi Regulatora darbības nodrošināšanai[1].
Ja attiecīgajā kalendāra gadā samaksātā valsts nodeva pārsniedz Regulatora darbības nodrošināšanai nepieciešamās izmaksas, summu, kas pārsniedz Regulatora darbības nodrošināšanai nepieciešamās izmaksas, ieskaita Regulatora kontā Valsts kasē valsts nodevas uzkrājumos (turpmāk — uzkrājumi) un izmanto Regulatora darbības nodrošināšanai nākamajos periodos saskaņā ar likumā par valsts budžetu apstiprināto regulatora budžetu.
Atbilstoši Likumam Regulators reizi trijos gados veic neatkarīgu savas darbības novērtējumu un publicē to regulatora mājaslapā internetā[2]. Līdz šim Regulatora kā regulatīvas iestādes funkciju, procesu un prakses ārējo novērtējumu reizi trijos gados ir veikusi Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācija (The Organisation for Economic Cooperation and Development) (turpmāk - OECD), kas sagatavo rekomendācijas Regulatora turpmākās darbības uzlabošanai, kas tiek publicēts Regulatora tīmekļvietnē[3].
Iepriekš no OECD saņemtajos ziņojumos ir ietverta rekomendācija pārskatīt valsts nodevas noteikšanas kārtību, nodrošinot pietiekamu Regulatora budžeta stabilitāti pret sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju sniegto sabiedrisko pakalpojumu neto apgrozījuma izmaiņām un energoresursu cenu svārstībām pasaulē, kā arī paredzēt iespēju veidot Regulatora budžeta rezervi strauju ienākumu samazināšanās gadījumā. Atbilstoši OECD rekomendācijām pamata normas par uzkrājuma veidošanu Likumā iestrādātas 2017.gadā (spēkā no 2018.gada 1.janvāra). Šobrīd nepieciešams to redakciju aktualizēt, lai ņemtu vērā straujās regulējamo nozaru pakalpojumu sniedzēju apgrozījuma svārstības.
Likuma norma, ka  valsts nodevas maksājumu aprēķina no sniegto sabiedrisko pakalpojumu neto apgrozījuma aizpagājušā kalendāra gadā, atstāj iespaidu uz nodevas ieņēmumiem ar nobīdi laikā. Saistībā ar straujām energoresursu cenu svārstībām iepriekšējos gados (sk. Energoresursu cenu tendences: https://www.sprk.gov.lv/content/energoresursu-cenu-tendences), bija novērojams regulējamo pakalpojumu īstermiņa apgrozījuma pieaugums, kam, savukārt, seko apgrozījuma samazinājums.
Likuma 31.pants paredz valsts nodevas uzkrājuma veidošanu un nosaka uzkrājuma maksimālo apmēru, t.i., tas noteikts 25% apmērā no aizpagājušā saimnieciskā gada faktiskā valsts nodevas ieņēmumu apmēra. Līdz ar to uzkrājuma apmēra piesaiste viena gada valsts nodevas ieņēmumu apmēram budžeta plānošanas procesā rada izaicinājumu situācijā, kad apgrozījums pa gadiem ir izteikti svārstīgs. Nosakot uzkrājumu apmēra ierobežojumu izlīdzinātā veidā, šāds svārstību risks samazinās. Savukārt, nenosakot to izlīdzinātā veidā, tiek samazinātas iespējas savlaicīgi prognozēt pieejamos līdzekļus funkciju izpildei turpmākajos gados.
Jāņem vērā, ka 2025.gadā un turpmākajos gados Regulatoram funkciju izpildei jāplāno jaunu uzdevumu īstenošana un vairāku nozaru līdzšinējā regulējuma pārskatīšana sava budžeta ievaros atbilstoši jau pieņemtajām un plānotajām izmaiņām Eiropas Savienības un nacionālā līmeņa tiesību aktos.
Tā, piemēram, būtiska ir enerģētikas regulējuma pārskatīšana atbilstoši Eiropas Dabasgāzes tirgus paketes un jaunā Elektroenerģijas tirgus dizaina normām, kā arī nacionālajos tiesību aktos jau daļēji pārņemtajām atjaunojamo energoresursu regulējuma normām, kas paplašina dalībvalstu regulatoru iesaisti un nosaka jaunus pienākumus attiecībā uz biogāzes ražotājiem, biogāzes ievadīšanu tīklā, zema oglekļa satura energoresursu izmantošanu, enerģijas uzkrātuvju darbību un uzraudzību, energoefektivitāti, elektroenerģijas tirgus attīstību saistībā ar īsākiem biržas tirdzniecības intervāliem, tirdzniecības platformu ieviešanu, pilnvērtīgas balansēšanas enerģijas tirgus izveidi, ar Baltijas valstu sistēmu sinhronizāciju saistīto jautājumu risināšanu un daudzus citus uzdevumus.
Papildus izmaiņām enerģētikas jomā un funkciju tvēruma paplašinājumā notiek atkritumu apsaimniekošanas jomas reformas īstenošana, jau 2024.gadā uzsākot regulēšanu piecos jaunos atkritumu apsaimniekošanas reģionālajos centros, turpmāk izvērtējot un apstiprinot arī nešķirotu sadzīves atkritumu apstrādes pakalpojumu tarifus.
Kā vēl vienu piemēru var minēt faktu, ka nacionālā līmeņa normatīvajā regulējumā pakāpeniski tiek pārņemtas direktīvas par dzeramā ūdens kvalitāti prasības, kas noteic gan papildu prasības dzeramā ūdens kvalitātes novērtēšanai (tostarp papildu rādītāju analīzi), gan materiāliem, kas nonāk saskarē ar dzeramo ūdeni, gan arī nepieciešamību veikt ūdensapgādes sistēmu risku un ūdens zudumu novērtēšanu. Norit aktīvs darbs pie Komunālo notekūdeņu direktīvas 91/271/EEK priekšlikumu izstrādes. Direktīvas teksts 2024.gada 10.aprīlī tika apstiprināts Eiropas Parlamenta plenārsēdē un tiek gaidīta tās apstiprināšana. Direktīvā ir paredzētas gan jaunas prasības aglomerācijām ar cilvēkekvivalentu (CE) no 1000 līdz 2000, gan papildu prasības aglomerācijām ar CE >10 000, t.sk. attiecībā uz notekūdeņu attīrīšanu, energoneitralitāti un piesārņojuma monitoringu. Tāpat ir noteiktas prasības lietotāju informēšanai, kanalizācijas pakalpojumu pieejamības nodrošināšanai un kompensācijai par kaitējumu. Līdz ar to Regulatoram ūdenssaimniecības nozarē jāveic pārdomāta nozares normatīvā regulējuma un praktiskās darbu organizēšanas pielāgošana ES direktīvu esošajām un gaidāmajām prasībām un Notekūdeņu dūņu apsaimniekošanas plānam 2024.–2027.gadam.
Savukārt minētie faktori apvienojumā ar ievērojamu regulējamo komersantu apgrozījuma kritumu turpmākajos gados palielina uzkrājumu nozīmi Regulatora funkciju finansēšanai vidējā termiņā, nepietiekama finansējuma gadījumā radot riskus Regulatora pilnvērtīgai pamata funkciju izpildei, kā arī atbilstoša un kvalificēta personāla noturēšanai.


[1] Likums "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem", 30. pants. https://likumi.lv/ta/id/12483#p30

[2] Likums "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem", 14. pants. https://likumi.lv/ta/id/12483#p14

[3] Informācija par ārējo novērtējumu publicēta https://www.sprk.gov.lv/content/starptautiska-sadarbiba. Novērtējuma pilns teksts pieejams: https://www.oecd-library.org/governance/progress-review-of-latvia-s-public-utilities-commission_6c2ee469-en
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Likuma 31.pants paredz, ka uzkrājumu apmērs ir atkarīgs no Regulatora aizpagājušā saimnieciskā gada faktisko valsts nodevas ieņēmumu apmēra.
2024.gadam Regulatoram apstiprinātie budžeta ieņēmumi (valsts nodeva), kas balstās uz aizpagājušo kalendāro jeb 2022.gadu, ir 7,945 miljoni euro.
Atbilstoši 2024.gada pirmo divu ceturkšņu Regulatora budžeta izpildei sagaidāms, ka faktiski 2024.gadā valsts nodevas ieņēmumi būs par 1,3 līdz 1,4 miljoniem euro lielāki par plānoto, savukārt, turpmākajos gados Regulatora ieņēmumi būtiski samazināsies.
Šāds papildu valsts nodevas ieņēmumu apjoms 2024.gadā saistīts ar energoresursu cenu paaugstināšanos 2022.gadā, kas būtiski palielināja enerģētikas nozares komersantu darbības izmaksas un apgrozījumu.
Līdz ar to sagaidāms, ka 2025.gada sākumā būs jāpiemēro Regulatora likuma 31.panta 9.daļa un jāveic nodevas atmaksa, samazinot sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju valsts nodevas maksājumus 2025.gadam.
Vienlaikus aktuālās energoresursu cenu tendences un komersantu apgrozījuma rādītāji liecina, ka 2026.gadā valsts nodevas ieņēmumi samazināsies, un būs nepieciešams izmantot iepriekšējos gados izveidotos uzkrājumus, savukārt turpmākajos gados uzkrājumu apmērs var būt nepietiekams pilnvērtīgai funkciju īstenošanai. Atbilstoši informācijai par visu regulējamo nozaru komersantu aprēķināto valsts nodevas maksājumu 2024.gadam, tas sagaidāms lielāks par iepriekš budžetā prognozēto, ko nosaka enerģētikas nozares komersantu apgrozījuma izmaiņas 2022.gadā. Savukārt saskaņā ar regulējamo komersantu sniegto informāciju par valsts nodevas aprēķinam izmantojamo neto apgrozījumu (dati, ko komersanti atbilstoši informācijas iesniegšanas noteikumiem iesniedz līdz kārtēja gada 15.jūlijam), 2025.gadā nodevas aprēķinam izmantojamais apgrozījums (atbilstoši 2023.gada regulējamā pakalpojuma apgrozījumam) dabasgāzes komersantiem būs par apmēram 50% mazāks kā gadu iepriekš, savukārt elektroenerģijas apgādē – par 17% mazāks kā gadu iepriekš. Sagaidāms, ka arī 2026.gadā nodevas aprēķins šajās nozarēs (atbilstoši sagaidāmajam 2024.gada regulējamā pakalpojuma apgrozījumam) saruks, ņemot vērā gan sarūkošos pakalpojumu apjomus, gan energoresursu vairumtirgus cenu tendences.
Attiecīgi, ņemot vērā iepriekš minēto, ja līdz ar 2025.gada budžeta projektu netiek veiktas izmaiņas uzkrājumu aprēķinā, Regulatoram 2026.gadā radīsies nepieciešamība rosināt valsts nodevas gada likmes pārskatīšanu.
Risinājuma apraksts
Ar likumprojektu tiek paredzēts regulējums, kas izlīdzina valsts nodevas uzkrājumu apmēra aprēķinu un uzlabo budžeta prognozējamību, samazinot ikgadējās svārstības.
Valsts nodevas uzkrājumu veidošana, pamatojoties uz vidējā termiņā izlīdzinātu valsts nodevas maksājumu aprēķinu, nodrošinās stabilu Regulatora veicamo funkciju un ar to saistīto izdevumu finansēšanu, tajā skaitā sekmēs Regulatora spēju piesaistīt un ilgtermiņā noturēt kvalificētu personālu normatīvajos aktos noteikto funkciju un pienākumu kvalitatīvai izpildei.
Izlīdzināta valsts nodevas uzkrājumu veidošanās gadījumā Regulatoram tiks nodrošināta finanšu rezerve vidējā termiņā ieplānotu izdevumu segšanai pilnvērtīgai funkciju nodrošināšanai.
Izlīdzinātais valsts nodevas uzkrājums nodrošinās arī pietiekamu laika rezervi nepieciešamo grozījumu normatīvajos aktos, kas reglamentē Regulatora finansējumu, izstrādei, apspriešanai, apstiprināšanai un ieviešanai, ja tāda nepieciešamība radīsies.
Vienlaicīgi jāuzsver, ka šāds regulējums, kas izlīdzinātu valsts nodevas uzkrājumu apmēra aprēķinu, neparedz pārskatīt Likumā noteikto valsts nodevas gada likmes  apmēru, kas jāmaksā regulējamajiem komersantiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Vērtēta iespēja mainīt valsts nodevas apmēru, tomēr šāds risinājums radītu regulējamo sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem neprognozējamību no Regulatora kā no uzraugošās iestādes puses un radītu nestabilu uzņēmējdarbības vidi.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Likumprojekta regulējums neradīs papildu izmaksas, savukārt, ieguvums ir Regulatora funkciju īstenošanas nepārtrauktība.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Regulējamie sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji (komersanti), kam saskaņā ar Likumu ir pienākums maksāt valsts nodevu par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas nodrošināšanu.
Ietekmes apraksts
Paredzams, ka tāpat kā līdz šim sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji turpinās maksāt Likumā noteikto valsts nodevu, kuras gada likmes apmērs saglabājas nemainīgs.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Nodrošināta uzņēmējdarbības vides stabilitāte

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
7 945 770
0
6 500 000
-464 328
6 500 000
1 050 000
800 000
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
7 945 770
0
6 500 000
-464 328
6 500 000
1 050 000
800 000
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
7 825 710
0
7 377 354
458 318
7 377 354
398 726
402 646
2.1. valsts pamatbudžets
7 825 710
0
7 377 354
458 318
7 377 354
398 726
402 646
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
120 060
0
-877 354
-922 646
-877 354
651 274
397 354
3.1. valsts pamatbudžets
120 060
0
-877 354
-922 646
-877 354
651 274
397 354
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
922 646
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
651 274
397 354
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
651 274
397 354
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
  Faktiskie valsts nodevas ieņēmumi (euro) 25% uzkrājumu apmērs (euro)
spēkā esošā norma:    
2022.gada faktiskie ieņēmumi 5 045 496 1 261 374
projekts:    
2021., 2022., 2023.gada faktiskie vidējie ieņēmumi 5 624 728 1 406 182
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Regulatora pamatbudžeta ieņēmumus veido komersantu veiktie valsts nodevas maksājumi. Valsts nodevas aprēķins tiek veikts Regulatora noteiktā kārtībā, kuru sagatavo un iesniedz sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji.
Atbilstoši Likumam komersantu valsts nodevas maksājumi ir proporcionāli komersantu sniegto sabiedrisko pakalpojumu neto apgrozījumam. Ņemot vērā Likuma 31.panta 9.daļā noteikto, salīdzinājumā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru 2025.pārskata gadā tiek plānots samazinājums budžeta ieņēmumos 464 328 euro apmērā. Turpmākajos pārskata gados, tiek plānots budžeta ieņēmumu palielinājums, attiecīgi 1 050 000 euro 2026.gadā un 800 000 euro 2027.gadā.
Ņemot vērā aktuālo informāciju par komersantu sniegto sabiedrisko pakalpojumu neto apgrozījumu regulējamās nozarēs, kā arī ņemot vērā aktualizēto Regulatora prognozi par komersantu sniegto sabiedrisko pakalpojumu neto apgrozījuma izmaiņām nākamajos periodos, 2026. gadā aprēķinos izmantojamais regulējamo komersantu apgrozījums par 2024.gadu sagaidāms par 10,1% mazāks kā gadu iepriekš, savukārt 2027.gadā – vēl par 3,3% mazāks.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Regulatora izdevumi tiek plānoti Regulatora funkciju nodrošināšanai, kas ietver to plānošanu jaunu uzdevumu īstenošana un vairāku nozaru līdzšinējā regulējuma pārskatīšanai Regulatora budžeta ievaros, atbilstoši jau pieņemtajām un plānotajām izmaiņām Eiropas Savienības un nacionālā līmeņa tiesību aktos, kā arī  spēju piesaistīt un ilgtermiņā noturēt kvalificētu personālu normatīvajos aktos noteikto funkciju un pienākumu kvalitatīvai izpildei. 2025.gadā izdevumi plānoti 7 835 672 euro apmērā, kas saskaņā ar valsts budžetu 2024. gadam ir par 9 962 euro jeb 0,1% vairāk, savukārt salīdzinājumā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru - 2025.gadā plānots izdevumu palielinājums 458 318 euro apmērā,  2026.gadā  398 726 euro apmērā un 2027.gadā  402 646 euro apmērā.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
0
Cita informācija
Likumprojektā ietvertie priekšlikumi nerada ietekmi uz vispārējās valdības budžeta bilanci un ir uzskatāmi par fiskāli neitrāliem. Regulators saskaņā ar likumu “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” ir institucionāli un funkcionāli neatkarīgs, pilntiesīgs, autonoms publisko tiesību subjekts un patstāvīgs sava likumā apstiprinātā budžeta izpildē.
Izmaiņas likumprojektā paredz nodrošināt normatīvajos aktos noteikto sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas funkciju izpildei nepieciešamo finanšu resursu izlīdzinātu pietiekamību un prognozējamību vidējā termiņā, lai saskaņotu to ar valsts budžeta plānošanas periodu un saglabātu valsts nodevas gada likmi nemainīgu.
Paredzētās izmaiņas ieņēmumos un izdevumos ir iekļautas Regulatora budžetā likumprojektā “Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Sabiedrības līdzdalība Likumprojekta izstrādē tiks nodrošināta, ievietojot Likumprojektu Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā (turpmāk - TAP portāls) un nododot to sabiedrības līdzdalībai TAP portāla publiskajā vidē saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumos Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 38.punktu.

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Likumprojekts tika nodots publiskajai apspriešanai TAP portālā 2024. gada 8.jūlijā, viedokļu sniegšanas termiņš tika noteikts līdz 2024. gada 23.jūlijam. Publiskās apspriešanas ietvaros netika saņemts sabiedrības viedoklis par Likumprojektu.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi