24-TA-3057: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk - MK) rīkojuma projekts izstrādāts, pamatojoties uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta piecpadsmito daļu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Veikt apropriācijas pārdali, lai nodrošinātu trūkstošo finansējumu aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojuma sniegšanai 2024.gada decembrī.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar 2021.gada 1.jūnija Ministru kabineta noteikumu Nr.345 "Aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojuma noteikumi" 3.punktā noteikto aizsargātā lietotāja pakalpojumu sniedz, aizsargātajam lietotājam piemērojot maksas samazinājumu rēķina summai par elektroenerģiju un sistēmas pakalpojumiem, neiekļaujot tajā pievienotās vērtības nodokli. Maksas samazinājumu piemēro šādā apmērā:
1) trūcīgai vai maznodrošinātai mājsaimniecībai (personai) – 20 euro;
2) ģimenei (personai), kuras aprūpē ir bērns ar invaliditāti, – 20 euro;
3) personai ar I invaliditātes grupu vai tās aizgādnim – 20 euro;
4) daudzbērnu ģimenei – 25 euro.
Likumā “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 2024.gadā Ekonomikas ministrijas budžeta apakšprogrammā 29.02.00 “Elektroenerģijas lietotāju atbalsts” ir paredzēts finansējums 23 818 604 euro apmērā, un atbilstoši Ministru kabineta 2023.gada 12.oktobra rīkojumam Nr. 673 "Par kompleksiem pasākumiem obligātā iepirkuma komponentes problemātikas risināšanai un elektroenerģijas tirgus attīstībai" aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojuma sniegšanai no tā paredzētais finansējums ir 23 616 074 euro apmērā.
2024.gadā nepieciešamais finansējuma apjoms aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojuma sniegšanai tika aprēķināts, balstoties uz faktiski atbalsta pasākumam izlietoto finansējuma apjomu laikposmā no 2021.gada līdz 2023.gadam, kā arī ņemot vērā aizsargāto lietotāju skaitu. Vērtējot papildu finansējuma nepieciešamību, tika ņemts vērā, ka aizsargāto lietotāju datu informācijas sistēmai (turpmāk - ALDIS) 2024.gadā pievienojās un aizsargātā lietotāja pakalpojumu sāka sniegt vairāk elektroenerģijas tirgotāju. Vidējais aizsargāto lietotāju skaits, kas saņēma aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojumu 2023.gadā, bija 89 047 lietotāju, ar kopējo gada ietvaros piešķirto atbalstu 20 400 858 euro apmērā, no kuriem:
1) 32 562 trūcīgas vai maznodrošinātas personas ar kopējo piešķirto atbalstu 6 685 510 euro apmērā;
2) 22 804 personas ar invaliditāti vai ģimenes, kuru aprūpē ir bērns ar invaliditāti, ar kopējo piešķirto atbalstu 4 768 050 euro apmērā;
3) 33 681 daudzbērnu ģimenes ar kopējo piešķirto atbalstu 8 947 298 euro apmērā.
Šobrīd aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojumu nodrošina sekojoši elektroenerģijas tirdzniecības uzņēmumi: akciju sabiedrība "Latvenergo" ar zīmolu "Elektrum", sabiedrība ar ierobežotu atbildību (turpmāk - SIA) "Tet", SIA "ENEFIT", valsts akciju sabiedrība "Latvijas dzelzceļš" un SIA "Virši Renergy".
1) trūcīgai vai maznodrošinātai mājsaimniecībai (personai) – 20 euro;
2) ģimenei (personai), kuras aprūpē ir bērns ar invaliditāti, – 20 euro;
3) personai ar I invaliditātes grupu vai tās aizgādnim – 20 euro;
4) daudzbērnu ģimenei – 25 euro.
Likumā “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 2024.gadā Ekonomikas ministrijas budžeta apakšprogrammā 29.02.00 “Elektroenerģijas lietotāju atbalsts” ir paredzēts finansējums 23 818 604 euro apmērā, un atbilstoši Ministru kabineta 2023.gada 12.oktobra rīkojumam Nr. 673 "Par kompleksiem pasākumiem obligātā iepirkuma komponentes problemātikas risināšanai un elektroenerģijas tirgus attīstībai" aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojuma sniegšanai no tā paredzētais finansējums ir 23 616 074 euro apmērā.
2024.gadā nepieciešamais finansējuma apjoms aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojuma sniegšanai tika aprēķināts, balstoties uz faktiski atbalsta pasākumam izlietoto finansējuma apjomu laikposmā no 2021.gada līdz 2023.gadam, kā arī ņemot vērā aizsargāto lietotāju skaitu. Vērtējot papildu finansējuma nepieciešamību, tika ņemts vērā, ka aizsargāto lietotāju datu informācijas sistēmai (turpmāk - ALDIS) 2024.gadā pievienojās un aizsargātā lietotāja pakalpojumu sāka sniegt vairāk elektroenerģijas tirgotāju. Vidējais aizsargāto lietotāju skaits, kas saņēma aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojumu 2023.gadā, bija 89 047 lietotāju, ar kopējo gada ietvaros piešķirto atbalstu 20 400 858 euro apmērā, no kuriem:
1) 32 562 trūcīgas vai maznodrošinātas personas ar kopējo piešķirto atbalstu 6 685 510 euro apmērā;
2) 22 804 personas ar invaliditāti vai ģimenes, kuru aprūpē ir bērns ar invaliditāti, ar kopējo piešķirto atbalstu 4 768 050 euro apmērā;
3) 33 681 daudzbērnu ģimenes ar kopējo piešķirto atbalstu 8 947 298 euro apmērā.
Šobrīd aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojumu nodrošina sekojoši elektroenerģijas tirdzniecības uzņēmumi: akciju sabiedrība "Latvenergo" ar zīmolu "Elektrum", sabiedrība ar ierobežotu atbildību (turpmāk - SIA) "Tet", SIA "ENEFIT", valsts akciju sabiedrība "Latvijas dzelzceļš" un SIA "Virši Renergy".
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Būvniecības valsts kontroles biroja sniegtajiem ALDIS datiem par aizsargāto lietotāju skaitu, kam 2024.gadā sniegts aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojums, kā arī attiecīgā atbalsta pasākuma ietvaros izmaksāto finansējuma apjomu laikposmā no 2024.gada 1.janvāra līdz 19.novembrim, secināts, ka vidējais aizsargāto lietotāju skaits, kam 2024.gadā piemērots atbalsts, ir 92 833 lietotāju ar kopējo izmaksāto finansējuma apjomu 22 491 816 euro apmērā, no kuriem:
1) 35 404 trūcīgas vai maznodrošinātas personas ar kopējo piešķirto atbalstu 7 800 725 euro apmērā;
2) 23 670 personas ar invaliditāti vai ģimenes, kuru aprūpē ir bērns ar invaliditāti, ar kopējo piešķirto atbalstu 5 333 112 euro apmērā;
3) 33 759 daudzbērnu ģimenes ar kopējo piešķirto atbalstu 9 357 979 euro apmērā.
Kopumā salīdzinājumā ar 2023.gadu vidējais aizsargāto lietotāju skaits, kas saņem ikmēneša atbalstu, pieaudzis par 3 786, no kuriem:
1) par 2 842 pieaudzis trūcīgo vai maznodrošināto personu skaits;
2) par 866 pieaudzis personu ar invaliditāti vai ģimeņu, kuru aprūpē ir bērns ar invaliditāti, skaits;
3) par 78 pieaudzis daudzbērnu ģimeņu skaits.
Tāpat jāmin, ka aizsargāto lietotāju skaits, kas saņēma atbalstu 2023.gadā, bija līdzvērtīgs aizsargāto lietotāju skaitam, kas atbalstu saņēma 2022.gadā. Proti, 2022.gadā tie bija 89 956 aizsargātie lietotāji, bet 2023.gadā, kā minēts, 89 047 aizsargātie lietotāji. Līdz ar to straujo aizsargāto lietotāju skaita pieaugumu 2024.gadā nebija iespējams prognozēt, un atbalsta pasākuma īstenošanai tika paredzēts identisks finansējuma apjoms, kā citus gadus.
Veicot aprēķinus, kas balstīti uz BVKB sniegtajiem ALDIS datiem, secināts, ka Ekonomikas ministrijas budžetā 2024.gadam paredzētais finansējuma apjoms nav pietiekams. Proti, 2024.gada 11 mēnešos aizsargātajiem lietotājiem piešķirtā atbalsta apmērs ir 22 491 816 euro, kas ir vidēji 2 044 711 euro mēnesī. Analizējot ALDIS statistiku pa mēnešiem, secināts, ka vidējais aizsargāto lietotāju skaits, kas saņem ikmēneša atbalstu, ir mainīgs, proti tas svārstījies no 91 251 lietotāju gada sākumā līdz 94 237 lietotāju gada vidū, un novembrī tas bijis 93 399 lietotāju. Ņemot vērā minēto, atbalsta pasākuma ietvaros 2024.gada decembrī nepieciešams paredzēt finansējumu atbalsta sniegšanai vismaz tādam pašam aizsargāto lietotāju skaitam, kāds tas bijis 2024.novembrī (t.i., 93 399 lietotāju ar kopējo piešķirto atbalstu 2 062 042 euro apmērā).
Ņemot vērā minēto, atbalsta sniegšanai aizsargātajiem lietotājiem 2024.gadā kopējais nepieciešamais finansējums ir vismaz 24 553 858 euro, kas veido vismaz 937 784 euro lielu finansējuma trūkumu. Ņemot vērā minēto mainīgo aizsargāto lietotāju skaitu, un lai izvairītos no situācijas, kurā lielāka aizsargāto lietotāju skaita dēļ atkārtoti tiek konstatēts finansējuma trūkums atbalsta nodrošināšanai, atbalsta pasākumam trūkstošo finansējuma apjomu nepieciešams rēķināt ar aptuveni 10% rezervi, paredzot, ka trūkstošā finansējuma apjoms veido 1 032 000 euro.
1) 35 404 trūcīgas vai maznodrošinātas personas ar kopējo piešķirto atbalstu 7 800 725 euro apmērā;
2) 23 670 personas ar invaliditāti vai ģimenes, kuru aprūpē ir bērns ar invaliditāti, ar kopējo piešķirto atbalstu 5 333 112 euro apmērā;
3) 33 759 daudzbērnu ģimenes ar kopējo piešķirto atbalstu 9 357 979 euro apmērā.
Kopumā salīdzinājumā ar 2023.gadu vidējais aizsargāto lietotāju skaits, kas saņem ikmēneša atbalstu, pieaudzis par 3 786, no kuriem:
1) par 2 842 pieaudzis trūcīgo vai maznodrošināto personu skaits;
2) par 866 pieaudzis personu ar invaliditāti vai ģimeņu, kuru aprūpē ir bērns ar invaliditāti, skaits;
3) par 78 pieaudzis daudzbērnu ģimeņu skaits.
Tāpat jāmin, ka aizsargāto lietotāju skaits, kas saņēma atbalstu 2023.gadā, bija līdzvērtīgs aizsargāto lietotāju skaitam, kas atbalstu saņēma 2022.gadā. Proti, 2022.gadā tie bija 89 956 aizsargātie lietotāji, bet 2023.gadā, kā minēts, 89 047 aizsargātie lietotāji. Līdz ar to straujo aizsargāto lietotāju skaita pieaugumu 2024.gadā nebija iespējams prognozēt, un atbalsta pasākuma īstenošanai tika paredzēts identisks finansējuma apjoms, kā citus gadus.
Veicot aprēķinus, kas balstīti uz BVKB sniegtajiem ALDIS datiem, secināts, ka Ekonomikas ministrijas budžetā 2024.gadam paredzētais finansējuma apjoms nav pietiekams. Proti, 2024.gada 11 mēnešos aizsargātajiem lietotājiem piešķirtā atbalsta apmērs ir 22 491 816 euro, kas ir vidēji 2 044 711 euro mēnesī. Analizējot ALDIS statistiku pa mēnešiem, secināts, ka vidējais aizsargāto lietotāju skaits, kas saņem ikmēneša atbalstu, ir mainīgs, proti tas svārstījies no 91 251 lietotāju gada sākumā līdz 94 237 lietotāju gada vidū, un novembrī tas bijis 93 399 lietotāju. Ņemot vērā minēto, atbalsta pasākuma ietvaros 2024.gada decembrī nepieciešams paredzēt finansējumu atbalsta sniegšanai vismaz tādam pašam aizsargāto lietotāju skaitam, kāds tas bijis 2024.novembrī (t.i., 93 399 lietotāju ar kopējo piešķirto atbalstu 2 062 042 euro apmērā).
Ņemot vērā minēto, atbalsta sniegšanai aizsargātajiem lietotājiem 2024.gadā kopējais nepieciešamais finansējums ir vismaz 24 553 858 euro, kas veido vismaz 937 784 euro lielu finansējuma trūkumu. Ņemot vērā minēto mainīgo aizsargāto lietotāju skaitu, un lai izvairītos no situācijas, kurā lielāka aizsargāto lietotāju skaita dēļ atkārtoti tiek konstatēts finansējuma trūkums atbalsta nodrošināšanai, atbalsta pasākumam trūkstošo finansējuma apjomu nepieciešams rēķināt ar aptuveni 10% rezervi, paredzot, ka trūkstošā finansējuma apjoms veido 1 032 000 euro.
Risinājuma apraksts
Ministrija ir sagatavojusi MK rīkojuma projektu, kas paredz atbalstīt apropriācijas pārdali 1 032 000 eiro apmērā no Klimata un enerģētikas ministrijas budžeta programmas 01.00.00 "Valsts pētījumi klimata un enerģētikas jomā" uz Ekonomikas ministrijas budžeta apakšprogrammu 29.02.00 "Elektroenerģijas lietotāju atbalsts", lai nodrošinātu trūkstošo finansējumu aizsargātā lietotāja pakalpojuma sniegšanai 2024.gada decembrī.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Apropriācijas pārdale no Klimata un enerģētikas ministrijas budžeta programmas 01.00.00 "Valsts pētījumi klimata un enerģētikas jomā", kam finansējums paredzēts valsts budžeta 2024.gadam prioritārā pasākuma "Valsts pētījumi klimata un enerģētikas jomā" ietvaros, ir iespējama, jo ministrija ir identificējusi vairākus sākotnēji plānotus pētījumus, kas šogad netiks veikti - regulējuma izstrāde, kas veicinās energoinfrastruktūras attīstību atbilstoši Latvijas interesēm (100 000 euro) Zaļo degvielu un ūdeņraža plāna izstrāde (80 000 euro), Oglekļa dioksīda uztveršanas, uzglabāšanas un izmantošanas tehnoloģisko iespēju, sociālekonomiskais un ietekmes uz vidi izvērtējums Latvijā (100 000 euro), ETS2 ieviešanas Latvijā, ziņošanas sistēmu salāgošana, IT pakalpojumi (300 000 euro), ETS2 ieviešanas Latvijā, informatīvs atbalsts un konsultācijas datu iesniegšanai (30 000 euro), siltumnīcefekta gāzu (SEG) inventarizācijas pilnveidošana ZIZIMM sektorā noteikto saistību un atbilstības nodrošināšana monitoringa un ziņošanas prasībām saskaņā ar regulas 2018/1999 V pielikuma 3.daļu (30 000 euro), rīks vēsturisko un prognozēto SEG un dažādu rādītāju atspoguļojumam Klimata un enerģētikas ministrijas mājas lapā (30 000 euro), klimatneitralitātes stratēģija 2050.gadam - pielāgošanās pasākumu exante, expost izvērtējums (300 000 euro), pētījums saistībā ar pasākumiem, kas nepieciešami enerģētikas stratēģijā ietverto mērķu sasniegšanai (150 000 euro). Attiecīgos pētījumus ir plānots veikt 2025.gadā.
Ekonomikas ministrijas budžetā 2024.gada 11 mēnešos izmaksātais atbalsta apmērs ir 22 491 816 euro, kas ir vidēji 2 044 711 euro mēnesī.
2024.gada decembrī nepieciešams paredzēt finansējumu atbalsta sniegšanai vismaz tādam pašam aizsargāto lietotāju skaitam, kāds tas bijis 2024.novembrī (t.i., 93 399 lietotāju ar kopējo piešķirto atbalstu 2 062 042 euro apmērā), līdz ar to atbalsta sniegšanai aizsargātajiem lietotājiem 2024.gadā kopējais nepieciešamais finansējums ir vismaz 24 553 858 euro, kas veido vismaz 937 784 euro lielu finansējuma trūkumu (kas veidojas no kopējā nepieciešamā minimālā finansējuma 24 553 858 euro apmērā atskaitot Ekonomikas ministrijas budžetā 2024.gadā paredzēto finansējumu aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojuma niegšanai 23 616 074 euro apmērā). Ņemot vērā minēto mainīgo aizsargāto lietotāju skaitu, un lai izvairītos no situācijas, kurā lielāka aizsargāto lietotāju skaita dēļ atkārtoti tiek konstatēts finansējuma trūkums atbalsta nodrošināšanai, atbalsta pasākumam trūkstošo finansējuma apjomu nepieciešams rēķināt ar aptuveni 10% rezervi, paredzot, ka trūkstošā finansējuma apjoms veido 1 032 000 euro.
Ekonomikas ministrijas budžetā 2024.gada 11 mēnešos izmaksātais atbalsta apmērs ir 22 491 816 euro, kas ir vidēji 2 044 711 euro mēnesī.
2024.gada decembrī nepieciešams paredzēt finansējumu atbalsta sniegšanai vismaz tādam pašam aizsargāto lietotāju skaitam, kāds tas bijis 2024.novembrī (t.i., 93 399 lietotāju ar kopējo piešķirto atbalstu 2 062 042 euro apmērā), līdz ar to atbalsta sniegšanai aizsargātajiem lietotājiem 2024.gadā kopējais nepieciešamais finansējums ir vismaz 24 553 858 euro, kas veido vismaz 937 784 euro lielu finansējuma trūkumu (kas veidojas no kopējā nepieciešamā minimālā finansējuma 24 553 858 euro apmērā atskaitot Ekonomikas ministrijas budžetā 2024.gadā paredzēto finansējumu aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojuma niegšanai 23 616 074 euro apmērā). Ņemot vērā minēto mainīgo aizsargāto lietotāju skaitu, un lai izvairītos no situācijas, kurā lielāka aizsargāto lietotāju skaita dēļ atkārtoti tiek konstatēts finansējuma trūkums atbalsta nodrošināšanai, atbalsta pasākumam trūkstošo finansējuma apjomu nepieciešams rēķināt ar aptuveni 10% rezervi, paredzot, ka trūkstošā finansējuma apjoms veido 1 032 000 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
2024.gadā nepieciešamais papildu finansējums atbalsta piešķiršanai aizsargātajiem lietotājiem tiks nodrošināts, veicot apropriācijas pārdali 1 032 000 euro apmērā no Klimata un enerģētikas ministrijas budžeta programmas 01.00.00 "Valsts pētījumi klimata un enerģētikas jomā" uz Ekonomikas ministrijas budžeta apakšprogrammu 29.02.00 "Elektroenerģijas lietotāju atbalsts".
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Rīkojuma projekts virzāms kā steidzams, lai nodrošinātu atbalstu aizsargātajiem lietotājiem 2024.gada decembrī.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi