25-TA-1395: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 6. jūlija rīkojumā Nr. 421 "Par 2.1.1.1.i. investīcijas "Pārvaldes modernizācija un pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā uzņēmējdarbības vide" nolūka "Valsts pārvaldes IKT attīstības projektu un programmu pārvaldība" projekta "Valsts pārvaldes IKT attīstības projektu programmu un arhitektūras pārvaldība" pases un koplietošanas pakalpojuma "IKT attīstības aktivitāšu un domēnu arhitektūru pārvaldības atbalsta pakalpojums" apstiprināšanu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Rīkojuma projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 6. jūlija rīkojumā Nr. 421 “Par 2.1.1.1.i. investīcijas “Pārvaldes modernizācija un pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā uzņēmējdarbības vide” nolūka “Valsts pārvaldes IKT attīstības projektu un programmu pārvaldība” projekta “Valsts pārvaldes IKT attīstības projektu programmu un arhitektūras pārvaldība” pases un koplietošanas pakalpojuma “IKT attīstības aktivitāšu un domēnu arhitektūru pārvaldības atbalsta pakalpojums” apstiprināšanu” (turpmāk - MK rīkojums Nr. 421) (turpmāk – Rīkojuma projekts) izstrādāts, ņemot vērā, ka Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virziena “Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija” 2.1.1.1.i. investīcijas “Pārvaldes modernizācija un pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā uzņēmējdarbības vide” projekta Nr. 2.1.1.1.i.0/1/23/I/VARAM/010 “Valsts pārvaldes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstības projektu programmu un arhitektūras pārvaldība” (turpmāk – Projekts) ietvaros nepieciešams piesaistīt jaunu sadarbības partneri – Valsts digitālās attīstības aģentūru (turpmāk - VDAA). Tāpat Rīkojuma projektā veikti precizējumi saskaņā ar Digitālās modernizācijas tematiskās komitejas 2024. gada 16. jūlija sēdes protokolu Nr. 3 un Digitālās modernizācijas tematiskās komitejas 2025. gada 25. marta sēdes protokolu Nr. 1, kas nosaka digitālās pārvaldes attīstības jomu arhitektūru izstrādes tvērumu un termiņus, kādā Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – VARAM) sadarbībā ar horizontālo attīstības jomu līdzatbildīgajām ministrijām un iestādēm jāizstrādā un valsts informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk – IKT) pārvaldības vadītāju forumā jāizskata horizontālo un nozaru attīstības jomu arhitektūru aprakstus.
Tiesību akts neatbilst Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantam, ņemot vērā, ka VARAM veic valsts noteikto funkciju, un līdz ar to finansējums netiks sniegts saimnieciskās darbības veikšanai un attiecīgi nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējums.
Rīkojuma projekta pielikumā iekļauta aktualizēta Projekta pase un centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāns (turpmāk – Projekta plāns), kurā veikti atbilstoši grozījumi. Minētie grozījumi neietekmē Projekta ANM finansējumu 2 100 000 euro apmērā.
Tiesību akts neatbilst Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantam, ņemot vērā, ka VARAM veic valsts noteikto funkciju, un līdz ar to finansējums netiks sniegts saimnieciskās darbības veikšanai un attiecīgi nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējums.
Rīkojuma projekta pielikumā iekļauta aktualizēta Projekta pase un centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāns (turpmāk – Projekta plāns), kurā veikti atbilstoši grozījumi. Minētie grozījumi neietekmē Projekta ANM finansējumu 2 100 000 euro apmērā.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rīkojuma projekta izstrādes mērķis ir grozīt MK rīkojumu Nr.421, lai Projekta ietvaros noteiktu jaunu sadarbības partneri VDAA, kas nodrošina VIRSIS pilnveidojumu izstrādi, kā arī veikt citus grozījumus. Minētie grozījumi neietekmē Projekta ANM finansējumu 2 100 000 euro apmērā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Lai arī projekta mērķis – nodrošināt nepieciešamo atbalstu ar ekspertu un projektu koordinatoru resursiem, kā arī arhitektūras pārvaldību tehniski atbalstošu informācijas sistēmas funkcionalitāti (informācijas sistēmas Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmas, t.sk. IKT attīstības aktivitāšu uzraudzības procesa atbalsta funkcionalitātes pielāgojumi arhitektūras pārvaldības atbalstam) – nav mainīts, tā konkrēto saturu un sasniedzamos rādītājus ietekmēja ārēji, no projekta neatkarīgi faktori, kas saistīti ar arhitektūras pārvaldības ieviešanas plānu maiņu. Projekta īstenošanas laikā tika pieņemts stratēģisks lēmums piesaistīt esošos VARAM ekspertus arhitektūru aprakstu izstrādē un saskaņošanas procesa vadīšanā, kas palielina īstenošanas personāla skaitu.
Ņemot vērā Digitālās modernizācijas tematiskās komitejas (turpmāk – Komiteja) 2024. gada 16. jūlija sēdes protokola Nr. 3 un Komitejas 2025. gada 25. marta sēdes protokola Nr. 1 formulēto uzdevumu līdz 2025. gada 30. jūnijam izstrādāt 19 digitālās pārvaldes jomu mērķarhitektūru aprakstus, arhitektūras pārvaldības ieviešanai tika noteikta augstāka prioritāte un apjomīgāki – izaicinošāki – mērķi nekā sākotnēji bija plānoti projekta izstrādes posmā. Tā rezultātā metodiskais atbalsts šai jomai tika izņemts no projekta tvēruma un finansēts kā valsts budžeta prioritārais pasākums. Līdz ar to projekta ietvaros uzsvars tika pārorientēts uz konkrētu digitālās pārvaldes jomu mērķarhitektūru aprakstu izstrādi, kā arī šo aprakstu sagatavošanas, izskatīšanas un saskaņošanas procesu koordinēšanu. Attiecīgi projekta rādītāji ir uzlaboti un pārstrukturēti atbilstoši aktualizētajai situācijai: palielināts rādītājs Projekta piesaistīto ekspertu jomu mērķarhitektūru izstrādei no 3 uz 6, tiks sniegts administratīvais atbalsts 19 horizontālo un nozaru jomu mērķarhitektūru izskatīšanai IKT vadītāju forumā, papildināts ar IKT attīstības aktivitāšu saskaņošanas procesa lietotāja rokasgrāmata izstrādi un mācību nodrošināšanu.
Tāpat precizēts rezultāta rādītājs, kas raksturo digitālās pārvaldes jomu arhitektūru sasaisti ar ANM 2.1. reformu un investīciju virziena ietvaros izstrādājamajiem IKT risinājumiem – pārformulējot to precīzāk, nemainot rādītāja sākotnējo ideju, bet nodrošinot skaidrāku, kvalitatīvāku sasniedzamību. Tas paredz nodrošināt praktiski visu IKT risinājumu atspoguļojumu mērķarhitektūru aprakstos.
Savukārt informācijas sistēmas Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmas (turpmāk - VIRSIS) attiecīgās funkcionalitātes izstrādes un ieviešanas rādītāja formulējums precizēts, lai nodrošinātu terminoloģijas konsekventu lietojumu, kas saistīti ar jēdziena “kompetences centrs” atšķirīgu interpretāciju. Šī precizēšana nemaina ne uzdevuma saturu, ne rezultāta rādītāja būtību, bet uzlabo izpratni un komunikāciju starp iesaistītajām pusēm.
Lai nodrošinātu Komitejas noteikto, Projekta ietvaros tiks piesaistīti papildu VARAM eksperti, vienlaikus nepieciešams svītrot MK rīkojumu Nr. 421. 5. punktu, ņemot vērā projekta specifiku, kas nosaka, ka Projektam netiek piemērots ierobežojums personāla atlīdzības apjomam pret Projekta izmaksām, lai mazinātu administratīvo slogu, tiek norādīts Projekta iesniegumā un aktualizēts atbilstoši aktivitātēm un statusam. Vienlaikus Ministru kabineta (turpmāk - MK) 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 „Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes „Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virziena „Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija” īstenošanas noteikumi” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 435) 33.1. apakšpunkts paredz, ka Projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksām nav piemērojams izmaksu proporcijas ierobežojums 10% apmērā no Projekta attiecināmajām izmaksām. Tas nozīmē, ka pieļaujamas izmaiņas Projekta īstenošanā iesaistāmo darbinieku (slodžu) skaitā, tādējādi nodrošinot mērķu efektīvāku sasniegšanu, elastību programmas pārvaldībā un izmaksu ziņā efektīvāku ekspertu piesaisti, tostarp paredzot iespēju slēgt individuālus terminētus darba līgumus.
Līdz ar to Rīkojuma projektā veikti attiecīgi precizējumi daļā par izmaksu apmēru starp Projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām un IKT arhitektūras izstrādes un citu konsultāciju pakalpojumu izmaksām. Darbinieku (slodžu) skaits norādīts Projekta iesniegumā.
Vienlaikus Projektā darbības veikšanai VIRSIS pilnveides izstrādei ir piesaistīts sadarbības partneris VDAA, kas saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 6. februāra noteikumiem Nr.89 "Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmas noteikumi" ir VIRSIS pārzinis. Atbilstoši nepieciešams Projekta pasi papildināt ar sadarbības partneri VDAA, kas, atbilstoši sadarbības līgumam par Projekta aktivitāšu īstenošanu, veiks VIRSIS pilnveides izstrādi. VDAA piedalās sistēmas izmaiņu darba uzdevumu izstrādē, nodrošinot sistēmas integritāti ar saistītām komponentēm vai atkarīgiem risinājumiem, nodrošina izstrādes vadību, kā arī piedalās sistēmas izmaiņu nodevumu testēšanā un pieņemšanā. Darbības veikšanai VDAA ir nepieciešams Projekta īstenošanas personāla finansējums 2 amata vietu segšanai esošam personāla resursam, lai nodrošinātu sistēmu analītiķa pienākumu izpildi un izstrādes vadību. VDAA veicina saimnieciski un tehnoloģiski racionālāko izmaiņu identificēšanu un praktisku ieviešanu.
Atbilstoši plānots veikt grozījumus vienošanās par investīciju projekta Nr. 2.1.1.1.i.0/1/23/I/VARAM/010 “Valsts pārvaldes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstības projektu programmu un arhitektūras pārvaldība” īstenošanu.
Tiesību akts neatbilst Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantam, ņemot vērā, ka VARAM veic valsts noteikto funkciju, un līdz ar to finansējums netiks sniegts saimnieciskās darbības veikšanai un attiecīgi nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējums.
Plānotās izmaiņas projekta īstenošanas dokumentācijā neietekmēs projekta Nr. 2.1.1.1.i.0/1/23/I/VARAM/010 “Valsts pārvaldes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstības projektu programmu un arhitektūras pārvaldība” un Atveseļošanas un noturības mehānisma apstiprināto rādītāju sasniegšanu.
Ņemot vērā Digitālās modernizācijas tematiskās komitejas (turpmāk – Komiteja) 2024. gada 16. jūlija sēdes protokola Nr. 3 un Komitejas 2025. gada 25. marta sēdes protokola Nr. 1 formulēto uzdevumu līdz 2025. gada 30. jūnijam izstrādāt 19 digitālās pārvaldes jomu mērķarhitektūru aprakstus, arhitektūras pārvaldības ieviešanai tika noteikta augstāka prioritāte un apjomīgāki – izaicinošāki – mērķi nekā sākotnēji bija plānoti projekta izstrādes posmā. Tā rezultātā metodiskais atbalsts šai jomai tika izņemts no projekta tvēruma un finansēts kā valsts budžeta prioritārais pasākums. Līdz ar to projekta ietvaros uzsvars tika pārorientēts uz konkrētu digitālās pārvaldes jomu mērķarhitektūru aprakstu izstrādi, kā arī šo aprakstu sagatavošanas, izskatīšanas un saskaņošanas procesu koordinēšanu. Attiecīgi projekta rādītāji ir uzlaboti un pārstrukturēti atbilstoši aktualizētajai situācijai: palielināts rādītājs Projekta piesaistīto ekspertu jomu mērķarhitektūru izstrādei no 3 uz 6, tiks sniegts administratīvais atbalsts 19 horizontālo un nozaru jomu mērķarhitektūru izskatīšanai IKT vadītāju forumā, papildināts ar IKT attīstības aktivitāšu saskaņošanas procesa lietotāja rokasgrāmata izstrādi un mācību nodrošināšanu.
Tāpat precizēts rezultāta rādītājs, kas raksturo digitālās pārvaldes jomu arhitektūru sasaisti ar ANM 2.1. reformu un investīciju virziena ietvaros izstrādājamajiem IKT risinājumiem – pārformulējot to precīzāk, nemainot rādītāja sākotnējo ideju, bet nodrošinot skaidrāku, kvalitatīvāku sasniedzamību. Tas paredz nodrošināt praktiski visu IKT risinājumu atspoguļojumu mērķarhitektūru aprakstos.
Savukārt informācijas sistēmas Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmas (turpmāk - VIRSIS) attiecīgās funkcionalitātes izstrādes un ieviešanas rādītāja formulējums precizēts, lai nodrošinātu terminoloģijas konsekventu lietojumu, kas saistīti ar jēdziena “kompetences centrs” atšķirīgu interpretāciju. Šī precizēšana nemaina ne uzdevuma saturu, ne rezultāta rādītāja būtību, bet uzlabo izpratni un komunikāciju starp iesaistītajām pusēm.
Lai nodrošinātu Komitejas noteikto, Projekta ietvaros tiks piesaistīti papildu VARAM eksperti, vienlaikus nepieciešams svītrot MK rīkojumu Nr. 421. 5. punktu, ņemot vērā projekta specifiku, kas nosaka, ka Projektam netiek piemērots ierobežojums personāla atlīdzības apjomam pret Projekta izmaksām, lai mazinātu administratīvo slogu, tiek norādīts Projekta iesniegumā un aktualizēts atbilstoši aktivitātēm un statusam. Vienlaikus Ministru kabineta (turpmāk - MK) 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 „Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes „Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virziena „Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija” īstenošanas noteikumi” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 435) 33.1. apakšpunkts paredz, ka Projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksām nav piemērojams izmaksu proporcijas ierobežojums 10% apmērā no Projekta attiecināmajām izmaksām. Tas nozīmē, ka pieļaujamas izmaiņas Projekta īstenošanā iesaistāmo darbinieku (slodžu) skaitā, tādējādi nodrošinot mērķu efektīvāku sasniegšanu, elastību programmas pārvaldībā un izmaksu ziņā efektīvāku ekspertu piesaisti, tostarp paredzot iespēju slēgt individuālus terminētus darba līgumus.
Līdz ar to Rīkojuma projektā veikti attiecīgi precizējumi daļā par izmaksu apmēru starp Projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām un IKT arhitektūras izstrādes un citu konsultāciju pakalpojumu izmaksām. Darbinieku (slodžu) skaits norādīts Projekta iesniegumā.
Vienlaikus Projektā darbības veikšanai VIRSIS pilnveides izstrādei ir piesaistīts sadarbības partneris VDAA, kas saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 6. februāra noteikumiem Nr.89 "Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmas noteikumi" ir VIRSIS pārzinis. Atbilstoši nepieciešams Projekta pasi papildināt ar sadarbības partneri VDAA, kas, atbilstoši sadarbības līgumam par Projekta aktivitāšu īstenošanu, veiks VIRSIS pilnveides izstrādi. VDAA piedalās sistēmas izmaiņu darba uzdevumu izstrādē, nodrošinot sistēmas integritāti ar saistītām komponentēm vai atkarīgiem risinājumiem, nodrošina izstrādes vadību, kā arī piedalās sistēmas izmaiņu nodevumu testēšanā un pieņemšanā. Darbības veikšanai VDAA ir nepieciešams Projekta īstenošanas personāla finansējums 2 amata vietu segšanai esošam personāla resursam, lai nodrošinātu sistēmu analītiķa pienākumu izpildi un izstrādes vadību. VDAA veicina saimnieciski un tehnoloģiski racionālāko izmaiņu identificēšanu un praktisku ieviešanu.
Atbilstoši plānots veikt grozījumus vienošanās par investīciju projekta Nr. 2.1.1.1.i.0/1/23/I/VARAM/010 “Valsts pārvaldes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstības projektu programmu un arhitektūras pārvaldība” īstenošanu.
Tiesību akts neatbilst Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantam, ņemot vērā, ka VARAM veic valsts noteikto funkciju, un līdz ar to finansējums netiks sniegts saimnieciskās darbības veikšanai un attiecīgi nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējums.
Plānotās izmaiņas projekta īstenošanas dokumentācijā neietekmēs projekta Nr. 2.1.1.1.i.0/1/23/I/VARAM/010 “Valsts pārvaldes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstības projektu programmu un arhitektūras pārvaldība” un Atveseļošanas un noturības mehānisma apstiprināto rādītāju sasniegšanu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar MK 2024. gada 7. jūnija rīkojuma Nr. 446 “Par Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Klimata un enerģētikas ministrijas reorganizāciju” 3. punktu Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas nosaukums ar 2024. gada 1. jūliju ir Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija. Savukārt saskaņā ar MK 2024. gada 20. augusta rīkojuma Nr. 689 "Par Valsts reģionālās attīstības aģentūras reorganizāciju" 1. punktu Valsts reģionālās attīstības aģentūras nosaukums ar 2024. gada 1. septembri ir Valsts digitālās attīstības aģentūra.
Nepieciešami MK rīkojuma Nr. 421 saturiski labojumi un papildinājumi, tādējādi nodrošinot pilnvērtīgu un korektu atbilstību Digitālās modernizācijas tematiskās komitejas 2024. gada 16. jūlija sēdes protokolam Nr. 3 un Digitālās modernizācijas tematiskās komitejas 2025. gada 25. marta sēdes protokolam Nr. 1, kas nosaka digitālās pārvaldes attīstības jomu arhitektūru izstrādes tvērumu un termiņus līdz 2025. gada 30. jūnijam izstrādāt 19 digitālās pārvaldes jomu mērķarhitektūras aprakstus, kādā VARAM sadarbībā ar horizontālo attīstības jomu līdzatbildīgajām ministrijām un iestādēm jāizstrādā un valsts IKT pārvaldības vadītāju forumā jāizskata horizontālo un nozaru attīstības jomu arhitektūru aprakstus, kā arī precizējot Projekta esošo finansējuma sadalījumu un novirzot 220 000 euro apmērā no IKT arhitektūras izstrādes un citu konsultāciju pakalpojumu izmaksām uz Projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām. Minētie grozījumi neietekmē kopējo Projekta finansējumu 2 320 500 euro apmērā.
Turklāt nepieciešamas precizēt VIRSIS funkcionalitātes rādītāju formulējumu, nodrošinot skaidrāku komunikāciju un saskaņotu izpratni starp projekta īstenošanā iesaistītajām pusēm, kas nemaina uzdevuma saturu un rezultāta rādītāja būtību. Vienlaikus nepieciešams papildināt Projekta pasi ar sadarbības partneri VDAA, kas, atbilstoši sadarbības līgumam par Projekta aktivitāšu īstenošanu, veic VIRSIS pilnveides izstrādi.
Šie apstākļi kopumā nosaka nepieciešamību veikt grozījumus MK rīkojumā Nr. 421, precizējot projekta saturu, finansējuma sadalījumu un rādītāju formulējumus, lai projekts varētu efektīvi pielāgoties aktualizētajām prioritātēm, nezaudējot savu sākotnējo funkcionalitāti un pievienoto vērtību.
Nepieciešami MK rīkojuma Nr. 421 saturiski labojumi un papildinājumi, tādējādi nodrošinot pilnvērtīgu un korektu atbilstību Digitālās modernizācijas tematiskās komitejas 2024. gada 16. jūlija sēdes protokolam Nr. 3 un Digitālās modernizācijas tematiskās komitejas 2025. gada 25. marta sēdes protokolam Nr. 1, kas nosaka digitālās pārvaldes attīstības jomu arhitektūru izstrādes tvērumu un termiņus līdz 2025. gada 30. jūnijam izstrādāt 19 digitālās pārvaldes jomu mērķarhitektūras aprakstus, kādā VARAM sadarbībā ar horizontālo attīstības jomu līdzatbildīgajām ministrijām un iestādēm jāizstrādā un valsts IKT pārvaldības vadītāju forumā jāizskata horizontālo un nozaru attīstības jomu arhitektūru aprakstus, kā arī precizējot Projekta esošo finansējuma sadalījumu un novirzot 220 000 euro apmērā no IKT arhitektūras izstrādes un citu konsultāciju pakalpojumu izmaksām uz Projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām. Minētie grozījumi neietekmē kopējo Projekta finansējumu 2 320 500 euro apmērā.
Turklāt nepieciešamas precizēt VIRSIS funkcionalitātes rādītāju formulējumu, nodrošinot skaidrāku komunikāciju un saskaņotu izpratni starp projekta īstenošanā iesaistītajām pusēm, kas nemaina uzdevuma saturu un rezultāta rādītāja būtību. Vienlaikus nepieciešams papildināt Projekta pasi ar sadarbības partneri VDAA, kas, atbilstoši sadarbības līgumam par Projekta aktivitāšu īstenošanu, veic VIRSIS pilnveides izstrādi.
Šie apstākļi kopumā nosaka nepieciešamību veikt grozījumus MK rīkojumā Nr. 421, precizējot projekta saturu, finansējuma sadalījumu un rādītāju formulējumus, lai projekts varētu efektīvi pielāgoties aktualizētajām prioritātēm, nezaudējot savu sākotnējo funkcionalitāti un pievienoto vērtību.
Risinājuma apraksts
Precizēt MK rīkojumā Nr. 421:
- 3. punktā mainīts Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas nosaukums uz Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministriju.
- Svītrots 5. punkts un Projekta pases 6. sadaļā “Projekta pārvaldības un īstenošanas kapacitāte” izkļauts piesaistīto darbinieku skaits, vienlaikus Projekta pases 4. sadaļas “Par nepieciešamā finansējuma apjomu un tā sadalījumu pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un būtisko izmaksu veidiem” 4.3. un 4.4. apakšpunktā veikti attiecīgi precizējumi daļā par izmaksu apmēru starp Projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām, novirzot 220 000 euro apmērā no IKT arhitektūras izstrādes un citu konsultāciju pakalpojumu izmaksām, tādējādi saglabājot Projekta programmu pārvaldībai elastību izmaksu ziņā efektīvākajai ekspertu piesaistei un neizslēdzot darba līgumu noslēgšanas iespējas, ar termiņu uz Projekta īstenošanas laiku, noteiktu uzdevumu veikšanai.
VARAM ir būtiski izstrādāt arhitektūras un nodrošināt ieviešanu IKT arhitektūras vienveidīgai pārvaldībai, līdz ar to optimālāk ir izstrādāt jomu arhitektūras ar VARAM resursiem, tāpēc ir novirzīti finanšu resursi papildu Projekta īstenošanas amata vietām, noslēdzot darba līgumu, nosakot pilnu vai daļēju slodzi, noteikta uzdevuma veikšanai. Jomu arhitektūru izstrāde Projekta ietvaros, piesaistot ekspertus no VARAM resora, atvieglo administratīvo slogu valsts pārvaldes institūciju personālam, kas nav tieši saistīts ar IKT projektiem. Vienlaikus Projekta sadarbības partnerim VDAA ir piešķirtas Projekta īstenošanas personāla amata vietas, lai nodrošinātu VIRSIS pilnveides izstrādes aktivitāšu izpildi, tostarp informācijas sistēmas sistēmanalīzi un izstrādes vadību. Projekta īstenošanā iesaistīto darbinieku (slodžu) skaits norādīts Projekta iesniegumā.
- Projekta pase un Projekta plāns papildināts ar sadarbības partneri VDAA, kas, atbilstoši sadarbības līgumam par Projekta aktivitāšu īstenošanu, veic VIRSIS pilnveides izstrādi. Sadarbības partnerim noteiktās aktivitātes nodrošināšanai ir piešķirtas divas Projekta īstenošanas personāla amata vietas.
- Projekta pases 3. sadaļā “Projekta mērķis un galvenie ieguvumi” veikti precizējumi saskaņā ar Digitālās modernizācijas tematiskās komitejas 2024. gada 16. jūlija sēdes protokolu Nr. 3 un Digitālās modernizācijas tematiskās komitejas 2025. gada 25. marta sēdes protokolu Nr. 1, kas nosaka digitālās pārvaldes attīstības jomu arhitektūru izstrādes tvērumu un termiņus, kādā VARAM sadarbībā ar horizontālo attīstības jomu līdzatbildīgajām ministrijām un iestādēm jāizstrādā un valsts IKT pārvaldības vadītāju forumā jāizskata horizontālo un nozaru attīstības jomu arhitektūru aprakstus.
3.3.1. apakšpunkts “Horizontālo datu, pakalpojumu un infrastruktūras projektu programmu vadība” apvienots ar 3.3.2. apakšpunktu “Atbalsts projektu programmu vadībai un uzraudzībai, nodrošinot programmu administratīvās koordinācijas resursu un informatīvo rīku (dashboard) (skat. arī 5.3.1. "Valsts pārvaldes IKT attīstības projektu datu kopa")” un 3.3.3. apakšpunktu “Valsts pārvaldes jomu (domēnu) arhitektūru izstrāde un uzturēšana, nodrošinot projektu iekļaušanos domēnu arhitektūrās (skat. arī 5.2. "IKT attīstības aktivitāšu un domēnu arhitektūru pārvaldības atbalsta pakalpojums")”, “Ieguvuma mērīšanas vai verificēšanas metode un mērāmais rādītājs” precizēts apraksts rādītāja nepārprotamai uzskaitei pēc būtības.
3.3.4. apakšpunkta (pēc grozījumiem 3.3.2. apakšpunkts) “Pašreizējais centralizētais IKT attīstības aktivitāšu uzraudzības process ir transformēts par izmaiņu pārvaldības procesu, kura īstenošanā iesaistīti kompetences centri, kas pārvalda savas specializācijas jomas domēnu arhitektūras” un “Ieguvuma mērīšanas vai verificēšanas metode un mērāmais rādītājs” apraksts precizēts rādītāja nepārprotamai uzskaitei pēc būtības.
Projekta pasē 4. sadaļas 4.2. apakšpunktā precizēts "Plānotais pievienotās vērtības nodokļa (PVN) apmērs (kopā), ja tiks pieprasīta tā segšana un avansa apmērs, ja plānots to pieprasīt" 174 300 euro apmērā.
Projekta pasē 4. sadaļas “Nepieciešamā finansējuma apjoms un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un būtisko izmaksu veidiem” 4.3. apakšpunktā precizēts “Darbības iznākums” apraksts nepārprotamai uzskaitei pēc būtības.
Projekta pasē 4. sadaļas “Nepieciešamā finansējuma apjoms un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un būtisko izmaksu veidiem” 4.4. apakšpunktā precizēts “Projekta ietvaros veicamo darbību un būtisko izmaksu veidu raksturojošs apzīmējuma” un “Darbības iznākums” apraksts nepārprotamai uzskaitei pēc būtības, ņemot vērā, ka darbības galvenais tvērums ir VIRSIS pilnveidojumu izstrāde un ar to saistītās aktivitātes.
- Projekta pasē 5. sadaļas “Projekta ieguldījums reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā” 5.1. apakšpunktā “Modernizēto pārvaldes procesu IKT risinājumi” precizēts faktiskais termiņš IKT risinājumu attīstības saskaņošanai uz 2023. gada 4. ceturksni, vienlaikus VIRSIS faktiskais produkcijā ieviešanas termiņš precizēts uz 2026. gada 1. ceturksni, ievērojot VARAM pieredzi ar īstenoto projektu Nr. 2.2.1.1/21/I/001 “Datu izplatīšanas un pārvaldības platforma (DAGR)” un paredzot, ka VIRSIS pilnveide notiks pakāpeniski un izmaiņas tiks ieviestas visa Projekta laikā, bet ne vēlāk kā līdz 2026. gada 1. ceturkšņa beigām. Minētais neietekmē Projekta ieguldījuma reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanu, ņemot vērā, ka Projekts noslēdzas 2026. gada 31. maijā.
- Projekta pasē 5. sadaļas “Projekta ieguldījums reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā” 5.2. apakšpunktā “Centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumi” precizēts Koplietošanas pakalpojumu lietotāju (institūcijas) apraksts to nepārprotamai uzskaitei pēc būtības un precizēts IKT attīstības aktivitāšu un jomu arhitektūru pārvaldības atbalsta pakalpojuma ieviešanas termiņš uz 2026. gada 1. ceturksni, salāgojot un ņemot vērā VIRSIS faktisko produkcijā ieviešanas termiņu. Minētais neietekmē Projekta ieguldījuma reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanu ņemot vērā, ka Projekts noslēdzas 2026. gada 31. maijā.
- Projekta pasē 5. sadaļas “Projekta ieguldījums reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā” 5.3. apakšpunktā “Centralizēti pārvaldāmās nozares būtiskās datu kopas” precizēts Valsts pārvaldes IKT attīstības projektu datu kopu ieviešanas termiņš uz 2026. gada 1. ceturksni, salāgojot un ņemot vērā VIRSIS faktisko produkcijā ieviešanas termiņu. Minētais neietekmē Projekta ieguldījuma reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanu ņemot vērā, ka Projekts noslēdzas 2026. gada 31. maijā.
- Projekta pasē 6. sadaļā “Projekta pārvaldības un īstenošanas kapacitāte” precizēta Projekta komandas kapacitāte Projekta mērķu sasniegšanai, koordinējot un izstrādājot jomu mērķarhitektūras, nodrošinot valsts pārvaldes jomu mērķarhitektūru plānošanas vienveidību un pārvaldot to savstarpējo saskaņotību.
- Projekta pases 8. sadaļa "Cita būtiska informācija” precizēts apraksts pēc būtības atbilstoši aktuālajai situācijai un papildināta ar informāciju par Projekta īstenošanas termiņu (2026. gada 31. maijs).
- 3. punktā mainīts Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas nosaukums uz Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministriju.
- Svītrots 5. punkts un Projekta pases 6. sadaļā “Projekta pārvaldības un īstenošanas kapacitāte” izkļauts piesaistīto darbinieku skaits, vienlaikus Projekta pases 4. sadaļas “Par nepieciešamā finansējuma apjomu un tā sadalījumu pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un būtisko izmaksu veidiem” 4.3. un 4.4. apakšpunktā veikti attiecīgi precizējumi daļā par izmaksu apmēru starp Projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām, novirzot 220 000 euro apmērā no IKT arhitektūras izstrādes un citu konsultāciju pakalpojumu izmaksām, tādējādi saglabājot Projekta programmu pārvaldībai elastību izmaksu ziņā efektīvākajai ekspertu piesaistei un neizslēdzot darba līgumu noslēgšanas iespējas, ar termiņu uz Projekta īstenošanas laiku, noteiktu uzdevumu veikšanai.
VARAM ir būtiski izstrādāt arhitektūras un nodrošināt ieviešanu IKT arhitektūras vienveidīgai pārvaldībai, līdz ar to optimālāk ir izstrādāt jomu arhitektūras ar VARAM resursiem, tāpēc ir novirzīti finanšu resursi papildu Projekta īstenošanas amata vietām, noslēdzot darba līgumu, nosakot pilnu vai daļēju slodzi, noteikta uzdevuma veikšanai. Jomu arhitektūru izstrāde Projekta ietvaros, piesaistot ekspertus no VARAM resora, atvieglo administratīvo slogu valsts pārvaldes institūciju personālam, kas nav tieši saistīts ar IKT projektiem. Vienlaikus Projekta sadarbības partnerim VDAA ir piešķirtas Projekta īstenošanas personāla amata vietas, lai nodrošinātu VIRSIS pilnveides izstrādes aktivitāšu izpildi, tostarp informācijas sistēmas sistēmanalīzi un izstrādes vadību. Projekta īstenošanā iesaistīto darbinieku (slodžu) skaits norādīts Projekta iesniegumā.
- Projekta pase un Projekta plāns papildināts ar sadarbības partneri VDAA, kas, atbilstoši sadarbības līgumam par Projekta aktivitāšu īstenošanu, veic VIRSIS pilnveides izstrādi. Sadarbības partnerim noteiktās aktivitātes nodrošināšanai ir piešķirtas divas Projekta īstenošanas personāla amata vietas.
- Projekta pases 3. sadaļā “Projekta mērķis un galvenie ieguvumi” veikti precizējumi saskaņā ar Digitālās modernizācijas tematiskās komitejas 2024. gada 16. jūlija sēdes protokolu Nr. 3 un Digitālās modernizācijas tematiskās komitejas 2025. gada 25. marta sēdes protokolu Nr. 1, kas nosaka digitālās pārvaldes attīstības jomu arhitektūru izstrādes tvērumu un termiņus, kādā VARAM sadarbībā ar horizontālo attīstības jomu līdzatbildīgajām ministrijām un iestādēm jāizstrādā un valsts IKT pārvaldības vadītāju forumā jāizskata horizontālo un nozaru attīstības jomu arhitektūru aprakstus.
3.3.1. apakšpunkts “Horizontālo datu, pakalpojumu un infrastruktūras projektu programmu vadība” apvienots ar 3.3.2. apakšpunktu “Atbalsts projektu programmu vadībai un uzraudzībai, nodrošinot programmu administratīvās koordinācijas resursu un informatīvo rīku (dashboard) (skat. arī 5.3.1. "Valsts pārvaldes IKT attīstības projektu datu kopa")” un 3.3.3. apakšpunktu “Valsts pārvaldes jomu (domēnu) arhitektūru izstrāde un uzturēšana, nodrošinot projektu iekļaušanos domēnu arhitektūrās (skat. arī 5.2. "IKT attīstības aktivitāšu un domēnu arhitektūru pārvaldības atbalsta pakalpojums")”, “Ieguvuma mērīšanas vai verificēšanas metode un mērāmais rādītājs” precizēts apraksts rādītāja nepārprotamai uzskaitei pēc būtības.
3.3.4. apakšpunkta (pēc grozījumiem 3.3.2. apakšpunkts) “Pašreizējais centralizētais IKT attīstības aktivitāšu uzraudzības process ir transformēts par izmaiņu pārvaldības procesu, kura īstenošanā iesaistīti kompetences centri, kas pārvalda savas specializācijas jomas domēnu arhitektūras” un “Ieguvuma mērīšanas vai verificēšanas metode un mērāmais rādītājs” apraksts precizēts rādītāja nepārprotamai uzskaitei pēc būtības.
Projekta pasē 4. sadaļas 4.2. apakšpunktā precizēts "Plānotais pievienotās vērtības nodokļa (PVN) apmērs (kopā), ja tiks pieprasīta tā segšana un avansa apmērs, ja plānots to pieprasīt" 174 300 euro apmērā.
Projekta pasē 4. sadaļas “Nepieciešamā finansējuma apjoms un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un būtisko izmaksu veidiem” 4.3. apakšpunktā precizēts “Darbības iznākums” apraksts nepārprotamai uzskaitei pēc būtības.
Projekta pasē 4. sadaļas “Nepieciešamā finansējuma apjoms un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un būtisko izmaksu veidiem” 4.4. apakšpunktā precizēts “Projekta ietvaros veicamo darbību un būtisko izmaksu veidu raksturojošs apzīmējuma” un “Darbības iznākums” apraksts nepārprotamai uzskaitei pēc būtības, ņemot vērā, ka darbības galvenais tvērums ir VIRSIS pilnveidojumu izstrāde un ar to saistītās aktivitātes.
- Projekta pasē 5. sadaļas “Projekta ieguldījums reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā” 5.1. apakšpunktā “Modernizēto pārvaldes procesu IKT risinājumi” precizēts faktiskais termiņš IKT risinājumu attīstības saskaņošanai uz 2023. gada 4. ceturksni, vienlaikus VIRSIS faktiskais produkcijā ieviešanas termiņš precizēts uz 2026. gada 1. ceturksni, ievērojot VARAM pieredzi ar īstenoto projektu Nr. 2.2.1.1/21/I/001 “Datu izplatīšanas un pārvaldības platforma (DAGR)” un paredzot, ka VIRSIS pilnveide notiks pakāpeniski un izmaiņas tiks ieviestas visa Projekta laikā, bet ne vēlāk kā līdz 2026. gada 1. ceturkšņa beigām. Minētais neietekmē Projekta ieguldījuma reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanu, ņemot vērā, ka Projekts noslēdzas 2026. gada 31. maijā.
- Projekta pasē 5. sadaļas “Projekta ieguldījums reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā” 5.2. apakšpunktā “Centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumi” precizēts Koplietošanas pakalpojumu lietotāju (institūcijas) apraksts to nepārprotamai uzskaitei pēc būtības un precizēts IKT attīstības aktivitāšu un jomu arhitektūru pārvaldības atbalsta pakalpojuma ieviešanas termiņš uz 2026. gada 1. ceturksni, salāgojot un ņemot vērā VIRSIS faktisko produkcijā ieviešanas termiņu. Minētais neietekmē Projekta ieguldījuma reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanu ņemot vērā, ka Projekts noslēdzas 2026. gada 31. maijā.
- Projekta pasē 5. sadaļas “Projekta ieguldījums reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā” 5.3. apakšpunktā “Centralizēti pārvaldāmās nozares būtiskās datu kopas” precizēts Valsts pārvaldes IKT attīstības projektu datu kopu ieviešanas termiņš uz 2026. gada 1. ceturksni, salāgojot un ņemot vērā VIRSIS faktisko produkcijā ieviešanas termiņu. Minētais neietekmē Projekta ieguldījuma reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanu ņemot vērā, ka Projekts noslēdzas 2026. gada 31. maijā.
- Projekta pasē 6. sadaļā “Projekta pārvaldības un īstenošanas kapacitāte” precizēta Projekta komandas kapacitāte Projekta mērķu sasniegšanai, koordinējot un izstrādājot jomu mērķarhitektūras, nodrošinot valsts pārvaldes jomu mērķarhitektūru plānošanas vienveidību un pārvaldot to savstarpējo saskaņotību.
- Projekta pases 8. sadaļa "Cita būtiska informācija” precizēts apraksts pēc būtības atbilstoši aktuālajai situācijai un papildināta ar informāciju par Projekta īstenošanas termiņu (2026. gada 31. maijs).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
VARAM kā Projekta īstenotājs un VDAA kā Projekta sadarbības partneris. Mērķarhitektūru pārvaldošās iestādes, kas nodrošina uzraudzības procesu savu uzdevumu veikšanai.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
930 908
157 258
444 895
-67 546
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
930 908
157 258
444 895
-67 546
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
1 037 253
157 258
502 146
-116 297
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
1 037 253
157 258
502 146
-116 297
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-106 345
0
-57 251
48 751
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
-106 345
0
-57 251
48 751
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
48 751
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
48 751
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai:
| Pozīcija | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | Finansējuma avots |
| Projekta personāla izmaksas, euro | 1581 | 349 784 | 581 761 | 336 874 | ANM finansējums |
| VIRSIS pilnveidojumu izstrāde un citu konsultāciju pakalpojumu izmaksas, kas var ietvert arī IKT arhitektūras pārvaldības programmatūras rīku attīstības, pielāgošanas un licenču izmaksas, euro | 0 | 283 120 | 506 405 | 40 475 | ANM finansējums |
| PVN izmaksas, euro | 0 | 59 455 | 106 345 | 8 500 | Valsts budžeta finansējums |
| Kopā, euro: | 1 581 | 692 359 | 1 194 511 | 385 849 |
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Atveseļošanas fonda plāna finansējums un valsts budžeta līdzfinansējums PVN segšanai tiks ieplānots VARAM budžeta programmas 74.00.00 “Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) projektu un pasākumu īstenošana” apakšprogrammā 74.06.00 “Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) projekti un pasākumi” un tiks pieprasīts no 74. resora „Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Uz darba līguma pamata piesaistīti darbinieki (Atbilstoši Eiropas Komisijas saskaņojumam, kas sniegts Latvijas ANM plāna saskaņošanas procesā par investīciju ietvaros atbalstāmajām darbībām un pirms šī informatīvā ziņojuma izskatīšanas MK) esošo amata vietu skaita ietvaros, kas ir nepieciešami kvalitatīvai investīcijas projekta īstenošanai. Tādejādi, paralēli ministrijas pamata funkcijām (politikas plānošana, īstenošanas uzraudzība un novērtēšana), tiks nodrošināta jaunas funkcijas īstenošana, kam netiek paredzēts finansējums valsts budžeta ietvaros.
Piesaistītie darbinieki strādā uz investīcijas projekta īstenošanas laiku, pildot pienākumus Projekta pasākuma īstenošanai.
Investīcijas projekta ietvaros plānots finansējums vadības (projekta vadītājs) un īstenošanas personāla atalgojumam, normatīvajos aktos noteiktajām piemaksām, nodokļiem, valsts sociālajai apdrošināšanai u.c., kā arī iespējams atbalsts darba vietas iekārtošanai (minimālā apjomā), telpu īrei un citiem darbības īstenošanas nodrošināšanai nepieciešamajiem izdevumiem.
VARAM līdzšinējā pieredze saistībā ar investīciju projektu īstenošanu pierāda, ka investīcijas projekta veiksmīgai īstenošanai ir būtiska nozīme projekta ieviešanas komandai un ikdienas komunikācijai un darbam ar mērķa grupu un pakalpojumu sniedzējiem viņu vajadzību nodrošināšanai. Investīcijas projekta īstenošanas vadības un īstenošanas personāla izmaksas ir uzskatāmas par neatņemamu investīciju projekta īstenošanas sastāvdaļu.
Piesaistītie darbinieki strādā uz investīcijas projekta īstenošanas laiku, pildot pienākumus Projekta pasākuma īstenošanai.
Investīcijas projekta ietvaros plānots finansējums vadības (projekta vadītājs) un īstenošanas personāla atalgojumam, normatīvajos aktos noteiktajām piemaksām, nodokļiem, valsts sociālajai apdrošināšanai u.c., kā arī iespējams atbalsts darba vietas iekārtošanai (minimālā apjomā), telpu īrei un citiem darbības īstenošanas nodrošināšanai nepieciešamajiem izdevumiem.
VARAM līdzšinējā pieredze saistībā ar investīciju projektu īstenošanu pierāda, ka investīcijas projekta veiksmīgai īstenošanai ir būtiska nozīme projekta ieviešanas komandai un ikdienas komunikācijai un darbam ar mērķa grupu un pakalpojumu sniedzējiem viņu vajadzību nodrošināšanai. Investīcijas projekta īstenošanas vadības un īstenošanas personāla izmaksas ir uzskatāmas par neatņemamu investīciju projekta īstenošanas sastāvdaļu.
Cita informācija
Pēc projekta pabeigšanas neveidosies uzturēšanas izmaksas Projekta rezultātu uzturēšanas nodrošināšanai.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Pasākumi nav plānoti, ņemot vērā, ka Rīkojuma projekts paredz tehniska, redakcionāla rakstura un saturiski papildinošus grozījumus, bet neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, vienlaikus Rīkojuma projekts skar valsts pārvaldes iekšējos procesus un nav saistīts ar plašākas sabiedrības interešu īstenošanu.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
- Valsts digitālās attīstības aģentūra
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Jā
Vienota pieeja valsts pārvaldes IKT risinājumu izstrādes atbalstīšanai.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Jā
Tiks veidota valsts pārvaldes IKT attīstības projektu datu kopa.
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Projekts atbalstīs vienotu pieeju valsts pārvaldes IKT risinājumu izstrādē. Tas veicinās publisko pakalpojumu savstarpējo sasaisti un uzlabos lietošanas pieredzi gala lietotājiem
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Īstenojot šo Projektu, tiks uzlabota valsts un pašvaldību IKT risinājumu savstarpējā sasaiste un vienota pieeja to izstrādē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Projekts kopumā veicinās e-pārvaldes attīstību – gan tās kvalitāti, gan pakalpojumu pieejamību.
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Projekts veicinās mērķa indikatora Nr. 307 sasniegšanu (Digitālās ekonomikas un sabiedrības indeksa (DESI) ikgadējais rādītājs).
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
