Anotācija (ex-ante)

23-TA-1856: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Atsevišķu bīstamas ķīmiskas vielas saturošu iekārtu un produktu lietošanas un marķēšanas prasības" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Noteikumu projekts ir izstrādāts atbilstoši Atkritumu apsaimniekošanas likumā ietvertajam deleģējumam.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir noteikt prasības atsevišķas bīstamas ķīmiskās vielas saturošu iekārtu un produktu lietošanas un marķēšanai, kā arī ierobežojumus atsevišķu bīstamu ķīmisko vielu izmantošanai iekārtās un produktos.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2006. gada 14. februāra noteikumi Nr. 139 "Noteikumi par atsevišķu bīstamas ķīmiskas vielas saturošu iekārtu un produktu lietošanas un marķēšanas prasībām un par videi kaitīgo preču sarakstu" nosaka atsevišķu bīstamo ķīmisko vielu saturošu iekārtu un produktu lietošanas un marķēšanas prasības un videi kaitīgo preču sarakstu. Tomēr pēc minēto noteikumu pieņemšanas ir notikušas izmaiņas vairākos normatīvajos aktos, kuru dēļ ir nepieciešams izstrādāt jaunus noteikumus par bīstamas ķīmiskas vielas saturošu iekārtu un produktu lietošanas un marķēšanas prasībām. 
Pašlaik saskaņošanas procesā atrodas likumprojekts “Piesārņojuma novēršanas likums” (21-TA-1169), kurā tiek paredzētas tikai darbības, kas saistītas ar
piesārņojuma novēršanu un vairs nav paredzēts deleģējums Ministru kabinetam noteikt prasības atsevišķas bīstamas ķīmiskas vielas saturošu produktu un iekārtu lietošanai un marķēšanai, kā arī atsevišķu bīstamu ķīmisku vielu izmantošanas ierobežojumus iekārtās un produktos. Pašreiz šādas prasības ir noteiktas attiecībā uz polihlorētos bifenilus vai polihlorētos terfenilus saturošām iekārtām, kā arī uz baterijām un akumulatoriem. Tā kā ar minēto regulējumu ir transponētas Eiropas Savienības normatīvo aktu prasības, ir nepieciešams izstrādāt attiecīgus Ministru kabineta noteikumus. 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
[1.] 2023.gada 18.augustā stājās spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 12. jūlija Regula (ES) 2023/1542  par baterijām un bateriju atkritumiem, ar ko groza Direktīvu 2008/98/EK un Regulu (ES) 2019/1020 un atceļ Direktīvu 2006/66/EK (turpmāk - Bateriju regula). Bateriju regulas 95.pants paredz, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 6. septembra Direktīvu 2006/66/EK par baterijām un akumulatoriem, un bateriju un akumulatoru atkritumiem un ar ko atceļ Direktīvu 91/157/EEK (turpmāk - Direktīva 2006/66/EK) atceļ no 2025. gada 18. augusta. Tomēr turpmāk izklāstītos noteikumus turpina piemērot šādi:
a)11. pantu – līdz 2027. gada 18. februārim;
b)12. panta 4. un 5. punktu – līdz 2025. gada 31. decembrim, izņemot attiecībā uz noteikumu par datu pārsūtīšanu Komisijai, ko turpina piemērot līdz 2027. gada 30. jūnijam;
c)21. panta 2. punktu – līdz 2026. gada 18. augustam.
Direktīvas 2006/66/EK prasības ir transponētas Atkritumu apsaimniekošanas likumā, kā arī vairākos Ministru kabineta noteikumos.
Saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību (turpmāk – LESD) 288. pantu regulas ir vispārpiemērojamas. Tās uzliek saistības kopumā un ir tieši piemērojamas visās dalībvalstīs. Regulas ir saistošas attiecībā uz visiem tiesību subjektiem, t. i., ne tikai pašām dalībvalstīm, bet arī fiziskām un juridiskām personām, un ir tieši piemērojamas līdzīgi kā nacionālie tiesību akti. Regulu tiešas piemērojamības princips nozīmē to, ka regulas kļūst par dalībvalsts nacionālo tiesību kopuma daļu bez nacionālo tiesību starpniecības, t. i., atšķirībā, piemēram, no direktīvām regulas nav jāpārņem nacionālajos tiesību aktos, vēl jo vairāk, tas pat ir aizliegts.[1] 
[1] https://www.tm.gov.lv/lv/metodiskie-ieteikumi/es-tiesibu-ieviesanas-rokasgramata_25092014.pdf
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu Bateriju regulas piemērošanu atbilstoši tās 95. pantā noteiktajiem termiņiem, ir nepieciešams nodrošināt, ka līdz 2025. gada 18. augustam ir spēkā Direktīvas 2006/66/EK prasības par bateriju marķēšanu, izņemot Direktīvas 2006/66/EK 11.pantu (Bateriju un akumulatoru atkritumu izņemšana), kura prasības zaudēs spēku 2027. gada 18. februārī, kā arī 21. panta 2. punktā noteiktās prasības pārnēsājamo bateriju un akumulatoru, un transportlīdzekļu bateriju un akumulatoru jaudas marķēšanas prasības, kuras zaudēs spēku 2026. gada 18. augustā. 
Problēmas apraksts
[2.] Lai nodrošinātu  polihlorēto bifenilu (turpmāk - PHB) un polihlorēto terfenilu (turpmāk - PHT) saturošu iekārtu ekspluatāciju videi un cilvēku dzīvībai drošā veidā, ir nepieciešams nodrošināt, ka minētās iekārtas tiek marķētas un uzskaitītas atbilstoši Padomes 1996. gada 16. septembra Direktīvai 96/59/EK par PHB un PHT apglabāšanu (turpmāk - Direktīva 96/59/EK). PHB ražošana un izmantošana vēsturiski saistījusies ar kondesatoru un transformatoru ražošanu, kuru eļļās PHB ticis izmantots savu termiskās noturības un dielektrisko īpašību dēļ. Tomēr, atklājot tā negatīvās ilgtermiņa iedarbības uz veselību un apkārtējo vidi, PHB ražošana kopš 20. gadsimta 60.- 70. gadiem ir būtiski samazinājusies un mūsdienās praktiski izzudusi. Latvijā PHB nekad nav ticis ražots, tomēr vēsturiski ir ievesti un izmantoti transformatori un kondensatori, kas to satur. Gandrīz visas šīs iekārtas jau ir izņemtas no ekspluatācijas un jaunu šāda tipa iekārtu darbības uzsākšana nākotnē nav paredzama.
Nozīmīgākā joma PHB apsaimniekošanā ir to saturošo iekārtu un atkritumu droša izņemšana no ekspluatācijas, uzglabāšana līdz to apglabāšanai un apglabāšana. Apkopotie dati par laika periodu no 2013. līdz 2018. gadam uzrāda, ka Latvijas uzņēmumos savāktais PHB un PHT saturošo atkritumu apjoms ir samērā neliels - vidēji gadā 18 tonnas.
Lielāko daļu no uzņēmumu radītajiem PHB un PHT saturošajiem atkritumiem veido PHB un PHT saturoši transformatori un kondensatori un citas nederīgas iekārtas, kuras satur PHB vai PHT, vai ir piesārņotas ar tiem,  veidojot 86 procentus no kopējā radīto šāda tipa atkritumu apjoma. Šajos apjomos ņemta vērā, un uzskaitīta pilnā iekārtu masa, ne tikai PHB vai to saturošo eļļu apjoms. Tā kā Latvijā nedarbojas neviena bīstamo atkritumu sadedzināšanas iekārta, visi savāktie PHB saturošie atkritumi pakāpeniski tiek izvesti uz citām Eiropas Savienības dalībvalstīm drošai apglabāšanai, tos sadedzinot.
Samērā neliels skaits PHB saturošu kondensatoru vēl tiek izmantoti un gaida savu nomaiņu, to kopējais svars nepārsniedz dažus desmitus tonnas. Visas šo iekārtu atrašanās vietas ir zināmas un tiek regulāri kontrolētas no atbildīgo iestāžu puses. 
PHB un PHT ir noturīgie organiskie piesārņotāji, uz kuru apsaimniekošanu attiecas Stokholmas Konvencija par noturīgajiem organiskajiem piesārņotājiem, kas tika pieņemta 2001. gada 22. maijā un stājas spēkā 2004. gada 17. maijā. Stokholmas konvencijas mērķis ir, ievērojot piesardzības principu, pasargāt cilvēku veselību un apkārtējo vidi no noturīgajiem organiskajiem piesārņotājiem (NOP). Stokholmas konvencija nosaka pasākumus, kas jāveic, lai kontrolētu noturīgo organisko piesārņotāju ražošanu, importu, eksportu, apglabāšanu un izmantošanu. Valstīm jāizstrādā attiecīgs normatīvais regulējums un rīcības plāni, lai nodrošinātu saistību izpildi, kā arī jāveicina labākās pieejamās tehnoloģijas un prakses, lai aizstātu esošos NOP un nepieļautu jaunu izstrādi. PHB un PHT, un to atkritumu apsaimniekošanas pasākumi ir ietverti Vides politikas pamatnostādņu 2021.-2027.gadam 2.pielikumā (apstiprināts ar Ministru kabineta 2022. gada 31. augusta rīkojumu Nr. 583). Prasības PHB un PHT atkritumu apsaimniekošanai ir noteiktas Ministru kabineta 2011.gada 21.jūnija noteikumos Nr.485 "Atsevišķu veidu bīstamo atkritumu apsaimniekošanas kārtība un prasības titāna dioksīda ražošanas iekārtu radīto emisiju ierobežošanai, kontrolei un monitoringam". 
Pašlaik saskaņošanas procesā atrodas likumprojekts “Piesārņojuma novēršanas likums” (21-TA-1169), kurā tiek paredzētas tikai darbības, kas saistītas ar piesārņojuma novēršanu un vairs nav paredzēts deleģējums Ministru kabinetam noteikt prasības atsevišķas bīstamas ķīmiskas vielas saturošu produktu un iekārtu lietošanai un marķēšanai, kā arī atsevišķu bīstamu ķīmisku vielu izmantošanas ierobežojumus iekārtās un produktos. Pašreiz šādas prasības ir noteiktas attiecībā uz polihlorētos bifenilus vai polihlorētos terfenilus saturošām iekārtām, kā arī uz baterijām un akumulatoriem. Tā kā ar minēto regulējumu ir transponētas Eiropas Savienības normatīvo aktu prasības, ir nepieciešams izstrādāt attiecīgus Ministru kabineta noteikumus.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā ir iekļautas prasības PHB/PHT saturošo iekārtu identifikācijai, marķēšanai un uzskaitei. Noteikumu projektā ir skaidroti jēdzieni "PHB vai PHT", "PHB vai PHT sarturošas iekārtas", "iekārtu attīrīšana". Noteikumu projektā ir noteikts, ka Valsts vides dienestam ir jāsniedz informācija par iekārtām, kuras satur vairāk nekā 5 dm3 PHB vai PHT, norādot informāciju par iekārtas veidu, tās atrašanās vietu un plānoto iekārtas aizstāšanas laiku. Iekārtu īpašnieks informē Valsts vides dienestu, ja ir notikušas izmaiņas iekārtu skaitā vai PHB/PHT daudzumā. Līdz PHB/PHT saturošos iekārtu attīrīšanai, sadedzināšanai vai apglabāšanai iekārtu īpašnieks nodrošina iekārtu marķēšanu. Noteikumu projekts paredz, ka Valsts vides dienests reizi gadā apkopo iekārtu īpašnieku sniegto informāciju un iesniedz to valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību  "Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs", kurš apkopo saņemto informāciju un nodrošina tās pieejamību sabiedrībai. 
Noteikumu projektā ir noteiktas prasības PHB/PHT saturošu transformatoru attīrīšanai, nosakot, ka šāda darbība ir pieļaujama tikai tad, ja PHB/PHT sadedzināšana vai apglabāšana radītu lielāku risku cilvēku veselībai vai videi. Šādām darbībām, kur tiek izmantoti transformatori vai arī tie tiek uzpildīti, ir nepieciešama atļauja A vai B kategorijas piesārņojošas darbības veikšanai atbilstoši normatīvajiem aktiem par piesārņojumu, kurā operatoram būtu jāpamato, kāpēc ir izvēlēta transformatoru pildīšana ar aizstājējvielu un kā tiks apsaimniekoti attiecīgie atkritumi.Ir iespējams izvērtēt, cik liela būs PHB/PHT vai to sadegšanas/sadalīšanās produktu koncentrācija gaisā vai notekūdeņos.
Noteikumu projektā ir noteiktas arī prasības informācijas apkopošanai par PHB vai PHT saturošo iekārtu apstrādi un apsaimniekošanu. Noteikumu projektā noteikts ierobežojums PHB vai PHT izmantošanai transformatoros, kā arī noteikts aizliegums PHB vai PHT atdalīšanai no citām vielām, lai tos atkārtoti izmantotu, kā arī uzsākt jaunus PHB vai PHT saturošu iekārtu ekspluatāciju. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Juridiskās personas, kuras izmanto PHB/PHT saturošas iekārtas.
Juridiskās personas, kuras ir bateriju ražotāji vai bateriju izplatītāji, kuri laiž tirgū baterijas.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
Nav.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
31996L0059
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 1996. gada 16. septembra Direktīva 96/59/EK par polihlorētu bifenilu un polihlorētu terfenilu (PCB/PCT) apglabāšanu
Apraksts
Direktīvas mērķis ir tuvināt dalībvalstu tiesību aktus attiecībā uz kontrolētu PHB apglabāšanu, PHB saturošu iekārtu attīrīšanu vai apglabāšanu un/vai izlietoto PHB apglabāšanu, tos pilnīgi iznīcinot, pamatojoties uz šīs direktīvas noteikumiem.
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R1542
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 12. jūlija Regula (ES) 2023/1542 par baterijām un bateriju atkritumiem, ar ko groza Direktīvu 2008/98/EK un Regulu (ES) 2019/1020 un atceļ Direktīvu 2006/66/EK
Apraksts
Lai būtu iespējams aptvert visu Eiropas Savienības tirgū laisto bateriju pilnu aprites ciklu, ir jāizveido saskaņotas prasības produktiem un tirgvedībai, tostarp atbilstības novērtēšanas procedūras, kā arī prasības, kas pilnā mērā attiecas uz bateriju darbmūža beigu posmu. Prasības, kas attiecas uz darbmūža beigu posmu, ir nepieciešamas tāpēc, lai risinātu bateriju izraisīto ietekmi uz vidi un jo īpaši, lai atbalstītu bateriju atkritumu reciklēšanas tirgu un no baterijām atgūto otrreizējo izejmateriālu tirgu veidošanos. Lai sasniegtu iecerētos mērķus – vienā juridiskā instrumentā pievērsties visam baterijas aprites ciklam, vienlaikus nepieļaujot šķēršļus tirdzniecībai un konkurences izkropļojumus, kā arī saglabājot iekšējā tirgus integritāti –, noteikumiem par baterijām izvirzītajām prasībām vajadzētu būt vienveidīgi piemērojamiem visiem ekonomikas operatoriem visā Savienībā, un nevajadzētu būt iespējai dalībvalstīs tos īstenot atšķirīgi. Tāpēc Direktīva 2006/66/EK būtu jāaizstāj ar regulu.
ES tiesību akta CELEX numurs
32006L0066
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 6. septembra Direktīva 2006/66/EK par baterijām un akumulatoriem, un bateriju un akumulatoru atkritumiem un ar ko atceļ Direktīvu 91/157/EEK
Apraksts
Lai sasniegtu mērķus vides jomā, direktīva aizliedz tirgū izlaist dažas baterijas un akumulatorus, kas satur dzīvsudrabu un kadmiju. Tā arī veicina bateriju un akumulatoru augstu savākšanas līmeni un pārstrādi, un uzlabotas vides darbības, iesaistot visus bateriju un akumulatoru dzīves cikla dalībniekus, tas ir, ražotājus, izplatītājus un tiešos lietotājus un jo īpaši tos dalībniekus, kas tieši iesaistīti izlietoto bateriju un akumulatoru apstrādē un pārstrādē. Īpašie noteikumi šo darbību veikšanai papildina esošos Kopienas tiesību aktus atkritumu jomā. 

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 1996. gada 16. septembra Direktīva 96/59/EK par polihlorētu bifenilu un polihlorētu terfenilu (PCB/PCT) apglabāšanu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
2.panta a) apakšpunkts
2.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
2.panta b) apakšpunkts
3.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
2.panta d) apakšpunkts
6.punkts, 1.pielikuma I daļa
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
2.panta e) apakšpunkts
4.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
3.pants
13.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
4.panta 1.punkts
8.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
4.panta 2.punkts
5.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
4.panta 3.punkts
1.pielikums
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
4.panta 4.punkts
6.,7.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
4.panta 5.punkts
5.punkts, 1.pielikums
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
4.panta 6.punkts
8.punkts, 2.pielikums
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
4.panta 7.punkts
6., 7.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
5.panta 1.punkts
14.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
5.panta 3.punkts
13.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
6.panta 3.punkts
13.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
9.panta 1.punkta a) apakšpunkts
9.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
9.panta 1.punkta b) apakšpunkts
9.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
9.panta 1.punkta c) apakšpunkts
9.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
9.panta 1.punkta d) apakšpunkts
9.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
9.panta 2.punkts
9.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
10.pants
Netiks pārņemts
-
Deleģējums Eiropas Komisijai
10.a pants 
Netiks pārņemts
-
Prasības komitoloģijas procedūrām.
12.panta 1.punkts
Netiks pārņemts
-
Transponēšanas termiņš
12.panta 2.punkts
Informatīvā atsauce uz ES direktīvām
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
12.panta 3.punkts
Netiks pārņemts.
-
Dalībvalsts pienākums paziņot transponēšanas pasākumus.
13.pants
Netiks pārņemts
-
Direktīvas spēkā stāšanās noteikumi
14.pants
Netiks pārņemts
-
Direktīvas adresāti
Pielikums
2.pielikums 2.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Tiesību aktā nav paredzēta rīcības brīvība dalībvalstīm.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav.
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 12. jūlija Regula (ES) 2023/1542 par baterijām un bateriju atkritumiem, ar ko groza Direktīvu 2008/98/EK un Regulu (ES) 2019/1020 un atceļ Direktīvu 2006/66/EK
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
11.panta 1.punkts
25., 26., 30.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
11.panta 2.punkts
25., 26., 30.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
11.panta 3.punkts
25., 26., 30.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
11.panta 4.punkts
Netiks pārņemts.
-
Attiecas uz Eiropas Komisijas pilnvarām
11.panta 5.punkts
25., 26., 30.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
11.panta 6.punkts
25., 26., 30.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
11.panta 7.punkts
25., 26., 30.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
11.panta 8.punkts
25., 26., 30.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
11.panta 9.punkts
Netiks pārņemts 
-
Attiecas uz Eiropas Komisijas pilnvarām
13.panta 1.punkts
28.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
13.panta 2.punkts
28.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
13.panta 3.punkts
28.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
13.panta 4.punkts
3.pielikums, 20.punkts, 28.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
13.panta 5.punkts
21., 28.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
13.panta 6.punkts
28.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
13.panta 7.punkts
24., 28.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
13.panta 8.punkts
Netiks pārņemts
-
Attiecas uz Eiropas Komisijas pilnvarām.
13.panta 9.punkts
28.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
13.panta 10.punkts
Netiks pārņemts
Pārņemtas pilnībā
Attiecas uz Eiropas Komisijas pilnvarām.
95.panta a) apakšpunkts
25., 26., 30.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
95.panta c) apakšpunkts
19., 29.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
96.panta 2.punkta a) apakšpunkts
25., 26., 29.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
VI pielikuma A daļa
28.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
VI pielikuma B daļa
3.pielikums, 28.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Nav paredzēta rīcības brīvība dalībvalstīm.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav.
Cita informācija
Nav.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 6. septembra Direktīva 2006/66/EK par baterijām un akumulatoriem, un bateriju un akumulatoru atkritumiem un ar ko atceļ Direktīvu 91/157/EEK
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
4.panta 1.punkta a) apakšpunkts
17.1.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības
4.panta 1.punkta b) apakšpunkts
17.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības
4.panta 2.punkts
17.1.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības
4.panta 3.punkta a) apakšpunkts
17.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības
4.panta 3.punkta b) apakšpunkts
17.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības
4.panta 3.punkta c) apakšpunkts
17.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības
4.panta 4.punkts
Netiks pārņemts.
-
Attiecas uz Eiropas Komisijas pilnvarām.
11.pants
25., 26.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības
21.panta 1.punkts
18.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības
21.panta 2.punkts
19.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības
21.panta 3.punkts
21., 22.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības
21.panta 4.punkts
20.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības
21.panta 5.punkts
20.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības
21.panta 6.punkts
24.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības
21.panta 7.punkts
Netiks pārņemts.
-
Attiecas uz Eiropas Komisijas pilnvarām
II pielikums
3.pielikums
Pārņemtas pilnībā
Netiek noteiktas stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Nav paredzēta rīcības brīvība dalībvalstīm.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav.
Cita informācija
Nav.

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Tiks papildināts pēc sabiedrības līdzdalības pabeigšanas.

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Tiks papildināts pēc sabiedrības līdzdalības pabeigšanas.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • VSIA "Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs"
  • Valsts vides dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Valsts vides dienests reizi gadā apkopo informāciju par PHB/PHT saturošām iekārtām par iepriekšējo gadu un nosūta valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs” (turpmāk – centrs). Centrs apkopo saņemto informāciju un nodrošina tās pieejamību sabiedrībai.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiks nodrošināta bīstamas vielas saturošu ierīču marķēšana un uzskaite. Tiks veicināta bateriju marķēšana, lai sniegtu informāciju par bīstamo vielu saturu un veicinātu šādu bateriju identificēšanu un dalītu savākšanu.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiks nodrošināta bīstamas vielas saturošu ierīču marķēšana un uzskaite. Tiks veicināta bateriju marķēšana, lai sniegtu informāciju par bīstamo vielu saturu un veicinātu šādu bateriju identificēšanu un dalītu savākšanu.

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi