Anotācija (ex-ante)

24-TA-40: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Kredītiestāžu likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts

Ar likumprojektu "Grozījumi Kredītiestāžu likumā" (turpmāk - Likumprojekts) paredzēts papildināt Kredītiestāžu likumā noteiktos kredītiestādes sniegtos finanšu pakalpojumus par elektroniskās naudas, tai skaitā elektroniskās naudas žetonu, emisiju, aktīviem piesaistīto žetonu emisiju, publiski to piedāvājot un lūdzot pielaidi tirdzniecībai, kā arī kriptoaktīvu pakalpojumu sniegšanu, kas nodrošinātu Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 31. maija Regulas (ES) 2023/1114 par kriptoaktīvu tirgiem un ar ko groza Regulas (ES) Nr. 1093/2010 un (ES) Nr. 1095/2010 un Direktīvas 2013/36/ES un (ES) 2019/1937 (turpmāk - Regula Nr. 2023/1114) 146. panta un III un IV sadaļas tiešo piemērošanu.
Kredītiestāžu likums šobrīd paredz kārtību kādā kredītiestāde paziņo uzraudzības iestādei par nodomu uzsākt jaunu finanšu pakalpojumu sniegšanu. Kredītiestāžu likumā noteiktā kārtība šādos gadījumos atšķiras no kārtības, kādu nosaka Regula Nr. 2023/1114, kas ir tieši piemērojama. Tādējādi ir nepieciešams noteikt, ka kredītiestādei pieteikums atļaujai veikt elektroniskās naudas žetonu emisiju, aktīviem piesaistīto žetonu emisiju, publiski to piedāvāt vai pielaist tirdzniecībai, kā arī sniegt kriptoaktīvu pakalpojumus iesniedzami un izskatāmi saskaņā ar Regulā Nr. 2023/1114 noteikto kārtību.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts

Likumprojekta mērķis ir paplašināt kredītiestādes sniedzamo finanšu pakalpojumu uzskaitījumu atbilstoši Regulas Nr. 2023/1114 146. panta noteikumiem, kas nodrošinātu Regulas Nr. 2023/1114 prasību tiešo piemērošanu. Likumprojekts arī nodrošinās juridisko noteiktību, precizējot kārtību, kādā kredītiestāde piesaka un uzraudzības iestāde izskata tās pieteikumu par elektroniskās naudas žetonu emisiju, aktīviem piesaistīto žetonu emisiju un kriptoaktīvu pakalpojumu sniegšanu,  kas īstenojama saskaņā ar Regulā Nr. 2023/1114 noteiktajām prasībām.

Spēkā stāšanās termiņš
30.06.2024.
Pamatojums

Ņemot vērā, ka Regulas Nr. 2023/1114 III un IV sadaļas nosacījumi ir piemērojami ar 2024. gada 30. jūniju un ņemot vērā, ka kredītiestādes sniedzamo finanšu pakalpojumu klāstā iekļaujas tādi finanšu pakalpojumi kā elektroniskās naudas žetonu emisija, aktīviem piesaistīto žetonu emisija, iepriekš norādīto žetonu publiskā piedāvāšana vai pielaide tirdzniecībai, nepieciešams noteikt, ka likumprojekts stājas spēkā ar 2024. gada 30. jūniju.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija

Eiropas Savienībā 2023. gada 29. jūnijā spēkā stājās Regula Nr.2023/1114, kuras subjektu tvērumā iekļaujas fiziskas un juridiskas personas, kas ir iesaistītas kriptoaktīvu, tai skaitā elektroniskās naudas žetonu un aktīviem piesaistītu žetonu, emitēšanā, publiskā to piedāvāšanā un pielaidē tirdzniecībai vai sniedz kriptoaktīvu pakalpojumus Eiropas Savienībā, iekļaujot subjektu vidū arī kredītiestādi. Kredītiestāde, kas ir saņēmusi atļauju sniegt finanšu pakalpojumus, saskaņā ar Regulu Nr. 2023/1114 ir tiesīga sniegt kriptoaktīvu pakalpojumus, veikt aktīviem piesaistītu žetonu emisiju, elektroniskās naudas žetonu emisiju vai tādu kriproaktīvu, kas nav ne aktīviem piesaistīti žetoni, ne elektroniskās naudas žetoni, emisiju, kā arī šo iepriekš norādīto žetonu publisko piedāvāšanu vai pielaidi tirdzniecībai. Lai nodrošinātu, ka kredītiestāžu sniegto finanšu pakalpojumu klāstā ir arī Regulā Nr. 2023/1114 noteiktie finanšu pakalpojumi, atbilstoši Regulas Nr. 2023/1114 146. pantam, ir nepieciešams izdarīt atbilstošu grozījumu Kredītiestāžu likumā, paplašinot kredītiestādes sniedzamo finanšu pakalpojumu uzskaitījumu, lai tas būtu atbilstošs Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 26. jūnija Direktīvā 2013/36/ES par piekļuvi kredītiestāžu darbībai un kredītiestāžu un ieguldījumu brokeru sabiedrību prudenciālo uzraudzību, ar ko groza Direktīvu 2002/87/EK un atceļ Direktīvas 2006/48/EK un 2006/49/EK (turpmāk - Direktīva 2013/36/ES) noteiktajam. Vienlaikus Regula Nr. 2023/1114 paredz prasības un kārtību kādā kredītiestāde piesaka atļauju elektroniskās naudas žetonu emisijai, aktīviem piesaistīto žetonu emisijai un kriptoaktīvu pakalpojumu sniegšanai. Saistībā ar minēto, nepieciešams precizēt Kredītiestāžu likuma normas, nosakot, ka kredītiestādes pieteikumus attiecīgo finanšu pakalpojumu sniegšanas saskaņošanai uzraudzības iestāde izskatīs saskaņā ar Regulas Nr. 2023/1114 prasībām, nevis vispārējā šāda veida pieteikumu izskatīšanas kārtībā, kas paredzēta Kredītiestāžu likumā.
Direktīvas 2013/36/ES normas attiecībā par licences piešķiršanu kredītiestādei finanšu pakalpojumu sniegšanai ir ieviestas ar Kredītiestāžu likumu. Saskaņā ar Kredītiestāžu likuma 3.  un 11. pantu kredītiestādes darbību Latvijas Republikā ir tiesīga veikt dalībvalstī reģistrēta kredītiestāde, tās filiāle vai ārvalsts kredītiestādes filiāle (turpmāk – kredītiestāde), kas saņēmusi Latvijas Bankas licenci (atļauju) finanšu pakalpojumu sniegšanai šajā likumā noteiktajā kārtībā. Kredītiestāde saviem klientiem sniedz finanšu pakalpojumus, kas ir uzskaitīti Kredītiestāžu likuma 1. panta pirmās daļas 4. punktā, taču no šajā normā ietverto finanšu pakalpojumu tvēruma neizriet, ka kredītiestāde ir tiesīga sniegt aktīviem piesaistīta žetona emisiju, elektroniskās naudas žetonu emisiju un kriptoaktīvu pakalpojumus.
Lai nodrošinātu Regulas Nr. 2023/1114 146. pantā noteikto un ņemot vērā iepriekš norādīto, nepieciešams izdarīt grozījumus Kredītiestāžu likumā.

Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts

Ar Regulas Nr. 2023/1114 146. pantu noteikts izdarīt grozījumus Direktīvā 2013/36/ES, kas paredz aizstāt Direktīvas 2013/36/ES I pielikuma 15. punktā norādīto finanšu pakalpojumu “elektroniskās naudas emitēšana” ar “15. Regulas Nr. 2023/1114 3. panta 1. punkta 7. apakšpunktā definētās elektroniskās naudas, tai skaitā, elektroniskās naudas žetonu, emitēšana”, kā arī papildināt šo finanšu pakalpojumu uzskaitījumu ar 16. un 17. punktu šādā redakcijā “16. Regulas Nr. 2023/1114  3. panta 6. apakšpunktā definēto aktīviem piesaistīto žetonu emitēšana” un “17. Regulas Nr. 2023/1114 3. panta 1. punkta 16. apakšpunktā definētie kriptoaktīvu pakalpojumi”. Grozījums Kredītiestāžu likumā par kredītiestāžu sniedzamo finanšu pakalpojumu uzskaitījuma paplašināšanu ar kriptoaktīvu pakalpojumiem ir jāpieņem līdz 2024. gada 30. decembrim, atbilstoši Regulas Nr. 2023/1114 149. panta 2. punktā noteiktajam datumam, no kura vispārēji uzsākama Regulas Nr. 2023/1114 piemērošana, un jāpaziņo par to Eiropas Komisijai.

Risinājuma apraksts

Likumprojekta 1. pants paredz papildināt Kredītiestāžu likuma 1. panta pirmās daļas 4. punktā noregulēto definīciju “finanšu pakalpojums” ar aktīviem piesaistīto žetonu emisiju un kriptoaktīvu pakalpojumu, kā arī precizēt definīciju attiecībā uz elektroniskās naudas emisiju, iekļaujot tajā arī elektroniskās naudas žetonu emisiju.

Problēmas apraksts

Šobrīd Kredītiestāžu likumā noteiktā kārtība, kādā kredītiestāde paziņo uzraudzības iestādei par nodomu uzsākt jaunu finanšu pakalpojumu sniegšanu atšķiras no kārtības, kādu attiecībā uz elektroniskās naudas žetonu emisiju, aktīviem piesaistītu žetonu emisiju, publiski to piedāvājot vai lūdzot pielaidi tirdzniecībai, kā arī kriptoaktīvu pakalpojumu sniegšanu nosaka Regula Nr. 2023/1114, kā rezultātā papildus kredītiestādes sniedzamo finanšu pakalpojumu klāsta papildināšanai nepieciešams noteikt, ka kredītiestāde pieteikumu atļaujai par elektroniskās naudas žetonu emisiju, aktīviem piesaistīto žetonu emisiju, to publisku piedāvāšanu vai pielaidi tirdzniecībai un kriptoaktīvu pakalpojumu sniegšanu iesniedz Latvijas Bankai un Latvijas Banka to izskata saskaņā ar Regulā Nr. 2023/1114 noteikto. Minētais grozījums Kredītiestāžu likumā nepieciešams, lai skaidri norādītu uz kārtību, kāda kredītiestādei ir jāievēro attiecībā uz atļaujas saņemšanu konkrētā veida finanšu pakalpojumu sniegšanai. Kredītiestāžu likuma 101.2 pantā ir noteikta vispārējā kārtība, kā kredītiestādei jārīkojas pirms jauna finanšu pakalpojuma sniegšanas uzsākšanas, tomēr, lai tā varētu saņemt atļauju veikt elektroniskās naudas žetona emisiju, aktīviem piesaistītā žetona emisiju, iepriekš norādīto žetonu publisko piedāvāšanu vai pielaidi tirdzniecībai, kā arī atļauju sniegt kriptoaktīvu pakalpojumus, kredītiestādei būs jārīkojas saskaņā ar Regulā Nr. 2023/1114 noteikto kārtību, nevis vispārējā jauna finanšu pakalpojuma sniegšanas uzsākšanas saskaņošanas kārtībā.

Risinājuma apraksts

Likumprojekta 2. pants paredz papildināt Kredītiestāžu likuma 2. pantu ar piekto daļu nosakot, ka kredītiestāde ir tiesīga veikt elektroniskās naudas žetona emisiju, aktīviem piesaistītā žetona emisiju, publiski to piedāvājot vai lūdzot pielaidi tirdzniecībai, vai sniegt kriptoaktīvu pakalpojumus, pirms tam saņemot atļauju Regulas Nr. 2023/1114 noteiktajā kārtībā.

Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Kredītiestāde, kas ir saņēmusi Latvijas Bankas licenci (atļauju) finanšu pakalpojumu sniegšanai Latvijā, veic aktīviem piesaistītu žetonu emisiju, elektroniskās naudas žetonu emisiju, publiski to piedāvājot vai lūdzot pielaidi tirdzniecībai, un vai sniedz kriptoaktīvu pakalpojumus.
Ietekmes apraksts
Likumprojekts nosaka kredītiestādes, kas ir saņēmusi Latvijas Bankas licenci (atļauju) finanšu pakalpojumu sniegšanai Latvijā, tiesības veikt aktīviem piesaistītu žetonu emisiju, elektroniskās naudas žetonu emisiju, publiski to piedāvājot vai lūdzot pielaidi tirdzniecībai, un sniegt kriptoaktīvu pakalpojumus saskaņā ar Regulas Nr. 2023/1114 prasībām.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-

4.1.1. Kriptoaktīvu pakalpojumu likums

Pamatojums un apraksts
Vienlaikus ar Likumprojektu ir sagatavots likumprojekts “Kriptoaktīvu pakalpojumu likums” (23-TA-3112), kas noteiks tiesisku ietvaru kriptoaktīvu tirgus darbībai Latvijā attiecībā uz personām, kas iesaistītas kriptoaktīvu emitēšanā, publiskā piedāvāšanā un pielaidē tirdzniecībai, vai kas sniedz kriptoaktīvu pakalpojumus, veicinot kriptoaktīvu jomas attīstību Latvijā.
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija

4.1.2. Grozījumi Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā

Pamatojums un apraksts
Vienlaikus ar Likumprojektu ir sagatavots likumprojekts “Grozījumi Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā” (23-TA-3261), ar mērķi noteikt pārejas posma režīmu kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzēju, kurus atbilstoši Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas likuma 45. panta otrās daļas 6. punkta "e" apakšpunktam uzrauga Valsts ieņēmumu dienests, darbībai un minēto subjektu uzraudzības un kontroles institūciju maiņu pēc Regulas Nr. 2023/1114 piemērošanas datuma. Likumprojekts arī paredz noteikt kriptoaktīvu pakalpojumu sniedzēja iekļaušanu finanšu iestāžu kategorijā atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes  2023.gada 31.maija Regulas (ES) 2023/1113 par līdzekļu un konkrētu kriptoaktīvu pārvedumiem pievienoto informāciju un ar ko groza Direktīvu (ES) 2015/849 prasībām.
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija

4.1.3. Grozījumi Alternatīvo ieguldījumu fondu un to pārvaldnieku likumā

Pamatojums un apraksts
Vienlaikus ar Likumprojektu ir sagatavots likumprojekts “Grozījums Alternatīvo ieguldījumu fondu un to pārvaldnieku likumā” (24-TA-667) ar mērķi papildināt alternatīvo ieguldījumu fondu pārvaldnieka sniedzamo finanšu pakalpojumu uzskaitījumu atbilstoši Regulas Nr. 2023/1114 noteikumiem, kas nodrošinātu Regulas Nr. 2023/1114 prasību tiešo piemērošanu. Minētais likumprojekts arī nodrošinās juridisko noteiktību, precizējot kārtību, kādā alternatīvo ieguldījumu fondu pārvaldnieks piesaka un uzraudzības iestāde izskata tās pieteikumu par kriptoaktīvu pakalpojumu sniegšanu, kas īstenojama saskaņā ar Regulā Nr. 2023/1114 noteiktajām prasībām.
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija

4.1.4. Grozījumi Ieguldījumu brokeru sabiedrību likumā

Pamatojums un apraksts
Vienlaikus ar Likumprojektu ir sagatavots likumprojekts "Grozījumi Ieguldījumu brokeru sabiedrību likumā" (24-TA-668), kas papildinās ieguldījumu brokeru sabiedrības, kas ir ietverta Regulas Nr. 2023/1114 subjektu tvērumā, sniedzamo finanšu pakalpojumu uzskaitījumu atbilstoši Regulas Nr. 2023/1114 60. pantam, nodrošinot Regulas Nr. 2023/1114 prasību tiešo piemērošanu. Minētais likumprojekts nodrošinās juridisko noteiktību, precizējot kārtību, kādā ieguldījumu brokeru sabiedrība piesaka un Latvijas Banka izskata tās pieteikumu par kriptoaktīvu pakalpojumu sniegšanu, kas īstenojama saskaņā ar Regulā Nr. 2023/1114 noteiktajām prasībām.
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija

4.1.5. Grozījumi Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likumā

Pamatojums un apraksts
Vienlaikus ar Likumprojektu ir sagatavots likumprojekts "Grozījumi Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likumā" (24-TA-669), kas papildinās elektroniskās naudas iestādes, kas ir ietverta Regulas Nr. 2023/1114 subjektu tvērumā, sniedzamo finanšu pakalpojumu uzskaitījumu atbilstoši Regulas Nr. 2023/1114 60. pantam, nodrošinot Regulas Nr. 2023/1114 prasību tiešo piemērošanu. Minētais likumprojekts nodrošinās juridisko noteiktību, precizējot kārtību, kādā elektroniskās naudas iestāde piesaka un Latvijas Banka izskata tās pieteikumu par e-naudas žetonu emisiju un kriptoaktīvu pakalpojumu sniegšanu, kas īstenojama saskaņā ar Regulā Nr. 2023/1114 noteiktajām prasībām.
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija

4.1.6. Grozījumi Finanšu instrumentu tirgus likumā

Pamatojums un apraksts
Vienlaikus ar Likumprojektu ir sagatavots likumprojekts "Grozījumi Finanšu instrumentu tirgus likumā" (24-TA-670), kas papildinās regulētā tirgus organizētāja un Centrālā vērtspapīru depozitārija, kas ir ietverti Regulas Nr. 2023/1114 subjektu tvērumā, sniedzamo finanšu pakalpojumu uzskaitījumu atbilstoši Regulas Nr. 2023/1114 60. pantam, nodrošinot Regulas Nr. 2023/1114 prasību tiešo piemērošanu. Minētais likumprojekts nodrošinās juridisko noteiktību, precizējot kārtību, kādā iepriekš norādītie subjekti piesaka un Latvijas Banka izskata to pieteikumu par kriptoaktīvu pakalpojumu sniegšanu, kas īstenojama saskaņā ar Regulā Nr. 2023/1114 noteiktajām prasībām.
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija

4.1.7. Grozījumi Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likumā

Pamatojums un apraksts
Vienlaikus ar Likumprojektu ir sagatavots likumprojekts "Grozījumi Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likumā" (24-TA-671), kas papildinās ieguldījumu pārvaldes sabiedrības, kas ir ietverta Regulas Nr. 2023/1114 subjektu tvērumā, sniedzamo finanšu pakalpojumu uzskaitījumu atbilstoši Regulas Nr. 2023/1114 60. pantam, nodrošinot Regulas Nr. 2023/1114 prasību tiešo piemērošanu. Minētais likumprojekts nodrošinās juridisko noteiktību, precizējot kārtību, kādā ieguldījumu pārvaldes sabiedrība piesaka un Latvijas Banka izskata tās pieteikumu par kriptoaktīvu pakalpojumu sniegšanu, kas īstenojama saskaņā ar Regulā Nr. 2023/1114 noteiktajām prasībām.
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R1114
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 31. maija Regula (ES) 2023/1114 par kriptoaktīvu tirgiem un ar ko groza Regulas (ES) Nr. 1093/2010 un (ES) Nr. 1095/2010 un Direktīvas 2013/36/ES un (ES) 2019/1937
Apraksts
Līdz ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 31. maija Regula (ES) 2023/1114 par kriptoaktīvu tirgiem un ar ko groza Regulas (ES) Nr. 1093/2010 un (ES) Nr. 1095/2010 un Direktīvas 2013/36/ES un (ES) 2019/1937 spēkā stāšanos ir skaidri definēts tiesiskais ietvars kriptoaktīvu tirgus dalībniekiem, kuru vidū iekļaujas personas, kas ir iesaistītas kriptoaktīvu emitēšanā, publiskā piedāvājumā un pielaišanā tirdzniecībai, vai kas sniedz kriptoaktīvu pakalpojumus.  
Tiesību akta projekta atbilstību ES tiesību aktiem skat. 5.4.1. tabulā.
ES tiesību akta CELEX numurs
32013L0036
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2013/36/ES ( 2013. gada 26. jūnijs ) par piekļuvi kredītiestāžu darbībai un kredītiestāžu un ieguldījumu brokeru sabiedrību prudenciālo uzraudzību, ar ko groza Direktīvu 2002/87/EK un atceļ Direktīvas 2006/48/EK un 2006/49/EK
Apraksts
Tiesību akta projekta atbilstību ES tiesību aktiem skat. 5.4.1. tabulā.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 31. maija Regula (ES) 2023/1114 par kriptoaktīvu tirgiem un ar ko groza Regulas (ES) Nr. 1093/2010 un (ES) Nr. 1095/2010 un Direktīvas 2013/36/ES un (ES) 2019/1937
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr. 2023/1114 146. pants
Likumprojekta 1. pants (Kredītiestāžu likuma 1. panta pirmās daļas 4. punkta “o”, “p” un “r” apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 2023/1114 3. panta 1. punkta 6., 7. un 16. apakšpunkts
Likumprojekta 1.pants (Kredītiestāžu likuma 1. panta piektā daļa)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2013/36/ES ( 2013. gada 26. jūnijs ) par piekļuvi kredītiestāžu darbībai un kredītiestāžu un ieguldījumu brokeru sabiedrību prudenciālo uzraudzību, ar ko groza Direktīvu 2002/87/EK un atceļ Direktīvas 2006/48/EK un 2006/49/EK
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 2013/36/ES I pielikuma 15., 16. un 17. punkts
Likumprojekta 1. pants (Kredītiestāžu likuma 1. panta pirmās daļas 4. punkta “o”, “p” un “r” apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasīas
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Skaidrojums
Likumprojekts ir izstrādāts kā saistītais likumprojekts likumprojektam "Kriptoaktīvu pakalpojumu likums" (23-TA-3112), kas nodrošina Regulas Nr. 2023/1114 prasību tiešo piemērošanu Latvijā, kam tika nodrošināta sabiedrības līdzdalība.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Banka

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Latvijas Banka uzsāk kredītiestāžu, kas veic elektroniskās naudas žetonu emisiju vai aktīviem piesaistītu žetonu emisiju, vai sniedz kriptoaktīvu pakalpojumus,  uzraudzību saskaņā ar Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumu.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi