Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Valsts digitālās attīstības aģentūra informē, ka 07.11.2024 plkst. 22:00-23:59 notiks plānoti tehniskie darbi, kuru laikā var tik traucēta autentifikācija ar visiem autentifikācijas rīkiem.
22-TA-34: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Izstrādāts pamatojoties uz Ministru kabineta 2021.gada 26.janvāra sēdes protokollēmumu (Nr. 9 3. §) “Par Rīcības plānu Covid-19 izplatības ierobežošanai ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās”.
Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likums 24. un 25. pants.
Ministru kabineta 2021.gada 14.jūlija sēdes protokola Nr.52 12.§.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts paredz institūcijām, kas nodrošina sociālos pakalpojumus, kompensēt izdevumus par iegādātajiem IAL un Dl, lai institūcijām izdevumus, kas paredzēti klientu uzturēšanai, t.sk. ēdināšanai, medikamentiem, higiēnas precēm u.c. nebūtu jānovirza papildu, pakalpojuma cenas kalkulācijā, neplānotu izdevumu segšanai.
Izdevumu kompensācija iestādēm par iegādātajiem IAL un DL Covid-19 infekcijas ierobežošanas pasākumiem novērsīs pakalpojuma kvalitātes nenodrošināšanas risku.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Sociālo pakalpojumu ar izmitināšanu specifika ir tā, ka tajos pakalpojumu saņem klienti, kuriem ir nepieciešama aprūpe, uzraudzība un pastāvīga personāla klātbūtne, tāpēc šo pakalpojumu sniegšanu nedrīkst pārtraukt, savukārt, Covid – 19 skarto personu izolācijas iespējas ir ierobežotas. Piemēram aptuveni 70% sociālās aprūpes centru (SAC) klientu ir būtiski vai pilnībā atkarīgi no aprūpētāju palīdzības, t.sk. uzraugāmi (klienti ar smagām un komplicētām veselības problēmām, t.i. mazkustīgi klienti, klienti ar demenci u.c.). Aptuveni 40% no SAC klientiem ir personas ar demenci, kurām  nepieciešama pastiprināta uzraudzība. Tāpēc sociālo pakalpojumu ar izmitināšanu sniedzēju darbinieki – aprūpētāji, medicīnas māsas, sociālie darbinieki un citi aprūpē iesaistītie darbinieki, kuri strādā ar Covid – 19 pozitīviem klientiem vai kontaktpersonām ir pakļauti paaugstinātam riskam inficēties un ir iesaistīti Covid-19 inficēšanās seku likvidēšanā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Sociālo pakalpojumu sniedzējam ir jānodrošina darbinieki ar individuālajiem aizsardzības līdzekļiem un iestāde ar dezinfekcijas līdzekļiem, lai nodrošinātu Covid–19 infekcijas ierobežošanas pasākumus.
Risinājuma apraksts
Atbilstoši  Projektam sociālo pakalpojumu sniedzējam, kurš sniedz sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu, izdevumus par aizsarglīdzekļiem un dezinfekcijas līdzekļiem, kas iegādāti laika periodā no 2021. gada 1. decembra līdz 2021. gada 31. decembrim, Covid-19 infekcijas ierobežošanas pasākumiem nodrošina no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”:
1. 50 % apmērā pašvaldības   dibinātam sociālo pakalpojumu sniedzējam vai tādam, kuram ir noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu;
2. 100 % apmērā valsts   dibinātam sociālo pakalpojumu sniedzējam vai tādam, kuram ir noslēgts līgums ar valsti par minēto pakalpojumu sniegšanu.
Lai pašvaldība saņemtu mērķdotāciju, līdz pārskata mēnesim sekojošā mēneša piecpadsmitajam datumam atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Valsts kase nodrošina elektronisko informācijas apmaiņu, izmantojot Valsts kases informācijas sistēmu "Ministriju, centrālo valsts iestāžu un pašvaldību budžeta pārskatu informācijas sistēma", iesniedz pārskatu, tajā iekļaujot šādas ziņas:
a) pašvaldības izlietotais finansējums par izdevumiem, kas radušies par aizsarglīdzekļiem un dezinfekcijas līdzekļiem, kas iegādāti Covid-19 infekcijas ierobežošanas pasākumiem,  pašvaldības dibinātās institūcijās un institūcijās, ar kurām noslēgts līgums par sociālo pakalpojumu ar izmitināšanu  sniegšanu,
b) institūciju skaits,
c) pašvaldības konts Valsts kasē vai kredītiestādē mērķdotācijas saņemšanai un izdevumu veikšanai.

Labklājības ministrija:
a) līdz pārskata mēnesim sekojošā mēneša trīsdesmitajam datumam pēc pārskata izvērtēšanas un atzīšanas par atbilstošu veic mērķdotācijas maksājumu pašvaldībai,
b) ir tiesīga izlases kārtībā veikt mērķdotācijas izlietojuma kontroli, pieprasot no pašvaldības papildu informāciju,
c) ja konstatē kļūdas pārskatā vai pārkāpumus minētajām institūcijām, pārtrauc mērķdotācijas izmaksu līdz pārskata precizēšanai vai pārkāpumu novēršanai; pēc pārskata precizēšanas vai pārkāpumu novēršanas izdara pārrēķinu un veic maksājumus par iepriekšējo periodu, bet nepamatoti izmaksātos līdzekļus ietur no nākamajā mēnesī pašvaldībai paredzētajiem līdzekļiem.
Valsts dibinātās institūcijās un institūcijās, ar kurām Labklājības ministrijai noslēgts līgums par sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu  sniegšanu ar Labklājības ministriju noslēdz papildu vienošanos pie noslēgtā līguma par Projektā minētajiem izdevumiem, kurā nosaka pārskatā iekļaujamo informāciju, tā iesniegšanas kārtību, kontroles nosacījumus un finansējuma saņemšanas kārtību.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Faktiski alternatīvu risinājumu nav. Lai nodrošinātu Covid-19 infekcijas ierobežošanas pasākumus nepieciešami  IAL un DL. Ja iestādēm šie līdzekļi netiek kompensēti, tad tas var atstāt ietekmi uz pakalpojuma kvalitāti. 
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Ņemot vērā minētā regulējuma ietekmi uz institūciju pakalpojumu saņēmēju (klientu) un pakalpojumu sniedzēju (darbinieku) veselības un drošības nodrošināšanu, ieguldījums ir salīdzinoši neliels un sasniedz mērķi.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Sociālo pakalpojumu sniedzēji, kas sniedz sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu (sociālās aprūpes centrs, pansija, patversme, naktspatversme, krīzes centrs, dienas aprūpes centrs, aprūpe mājās, aprūpētā dzīvesvieta, grupu dzīvoklis, īslaicīga sociālā aprūpe, t.sk. atelpas brīdis, sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniedzējs, kas nodrošina pakalpojumu ar uzturēšanos institūcijā), kuri ir valsts vai pašvaldību dibināti vai kuriem ir noslēgts līgums ar valsti vai pašvaldību par minēto pakalpojumu nodrošināšanu.
  • Pašvaldības
Ietekmes apraksts
1)         Pašvaldību un pašvaldību dibinātu sociālo pakalpojumu sniedzēju vai tādu,  kuram ir noslēgts līgums ar pašvaldību, kas nodrošina sociālo pakalpojumu institūcijās, kas sniedz sociālos pakalpojum ar izmitināšanu, pašvaldību administratīvā personāla 129 darbinieki (43 pašvaldības x vidēji 3 darbinieki), kuri ir iesaistīti  lēmuma pieņemšanā par izdevumu, kas radušies par iestādes iegādātajiem individuālajiem aizsardzības līdzekļiem un dezinfekcijas līdzekļiem, aprēķināšanā, izmaksā un pārskatu sagatavošanā iesniegšanai Labklājības ministrijā  par izdevumu segšanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”;
2)         Valsts dibinātu institūciju un institūciju, kurām ir noslēgts līgums par sociālo pakalpojumu nodrošināšanu institūcijās, kas sniedz sociālos pakalpojum ar izmitināšanu, kuras, administratīvā personāla 39 darbinieki (13 institūcijas x 3 darbinieki), kuri ir iesaistīti  lēmuma pieņemšanā par izdevumu aprēķināšanā, kas radušies par iestādes iegādātajiem individuālajiem aizsardzības līdzekļiem un dezinfekcijas līdzekļiem, izmaksā un pārskatu sagatavošanā iesniegšanai Labklājības ministrijā par izdevumu segšanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”;
3)         Labklājības ministrijas  un Valsts kases 6 darbinieki, kas nodrošinās 1. un 2. punktā minēto pārskatu apstrādi un finansējuma saņemšanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
46 002
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
46 002
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-46 002
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-46 002
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
46 002
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2021. gada 12.februāra rīkojumu Nr. 83 Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", 2021. gadā Finanšu ministrija no 74.resora „Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” veikusi līdzekļu pārdali uz Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmu 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” 1 084 675 euro apmērā, nodrošinot institūcijās, kurās sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu sniedz pašvaldības dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai tāds, kuram noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu (50% apmērā no pašvaldību faktiskajiem papildu izdevumiem), kā arī valsts dibinātiem sociālo pakalpojumu sniedzējiem vai tādiem,  kuriem ir noslēgts līgums ar Labklājības ministriju par minēto pakalpojumu sniegšanu (100% apmērā no institūciju faktiskajiem papildu izdevumiem) papildus radušos faktisko izdevumu par  iegādātajiem individuālajiem aizsardzības līdzekļiem un dezinfekcijas līdzekļiem segšanu laika periodā no 2021. gada 1. janvāra līdz 2021. gada 31. decembrim (izdevumu segšana par faktiskajām iegādēm laika periodā no 2021. gada 1. janvāra līdz 2021. gada 30.novembrim).2021.gadā faktiski izlietots finansējums 1 084 671 euro apmērā, tai skaitā: Labklājības ministrija apkopoja no pašvaldībām saņemto informāciju (pārskatus) un nodrošinājusi izdevumu kompensēšanu ne vairāk kā 50%  no pašvaldību faktiskajiem papildu izdevumiem, kas izlietoti par individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu iegādi institūcijās, kas nodrošina sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu, kuras ir pašvaldību dibinātas vai tām ir noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu 386 037 euro apmērā; Labklājības ministrija apkopoja no institūcijām,  ar kurām Labklājības ministrija, iepirkuma procedūras rezultātā,  noslēgusi līgumu,  saņemto informāciju (pārskatus) un nodrošinājusi izdevumu kompensēšanu ne vairāk kā 100%  no institūciju faktiskajiem papildu izdevumiem, kas izlietoti par individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu iegādi institūcijās, kas nodrošina sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu 26 862 euro apmērā. Labklājības ministrija apkopoja no institūcijām,  kuras pakalpojuma sniegšanas tiesības ir ieguvušas uz valsts pārvaldes deleģētā uzdevuma veikšanas līguma pamata vai ir valsts dibinātas,  saņemto informāciju (pārskatus) un nodrošinājusi izdevumu kompensēšanu ne vairāk kā 100%  no institūciju faktiskajiem papildu izdevumiem, kas izlietoti par individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu iegādi 671 772 euro apmērā.

Projekts paredz Finanšu ministrijai no 74.resora „Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” veikt līdzekļu pārdali uz Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmu 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” 46 002 euro apmērā, lai nodrošinātu institūcijās, kurās sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu sniedz pašvaldības dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai tāds, kuram noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu (50% apmērā no pašvaldību faktiskajiem papildu izdevumiem), kā arī valsts dibināts sociālo pakalpojumu sniedzējs vai tāds,  kuram ir noslēgts līgums ar Labklājības ministriju par minēto pakalpojumu sniegšanu (100% apmērā no institūciju faktiskajiem papildu izdevumiem) papildus radušos faktiskos izdevumus par  iegādātajiem individuālajiem aizsardzības līdzekļiem un dezinfekcijas līdzekļiem laika periodā no 2021. gada 1. decembra līdz 2021. gada 31. decembrim.

Labklājības ministrija ir apkopojusi no pašvaldībām saņemto informāciju (pārskatus) par pašvaldību faktiskajiem papildu izdevumiem, kas izlietoti par individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu iegādi institūcijās, kas nodrošina sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu, kuras ir pašvaldību dibinātas vai tām ir noslēgts līgums ar pašvaldību par minēto pakalpojumu sniegšanu. Kopā minētās institūcijas izlietojušas 36 450 euro par individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu iegādi 2021. gada decembrī. Atbilstoši Projektam, plānots, ka izdevumi 50% apmērā tiks segti  no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, kas kopā veido izdevumus  18 225 euro apmērā.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams nodrošināt izdevumus LM pamatbudžeta programmā 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums”  18 225 euro apmērā (EKK 7000 18 225 euro).

Labklājības ministrija ir apkopojusi no institūcijām,  ar kurām Labklājības ministrija, iepirkuma procedūras rezultātā,  noslēgusi līgumu,  saņemto informāciju (pārskatus) par institūciju faktiskajiem papildu izdevumiem, kas izlietoti par individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu iegādi institūcijās, kas nodrošina sociālos pakalpojumus ar izmitināšanu. Labklājības ministrija un minētās institūcijas, atbilstoši Publisko iepirkumu likuma 61.panta trešās daļas 3.punktam un ievērojot minētā panta ceturtajā daļā noteikto, ir veikusi iepirkuma līguma vai vispārīgās vienošanās grozījumus par summu, kas nepieciešama individuālo aizsardzības un dezinfekcijas līdzekļu segšanai. Kopā minētie sociālo pakalpojumu sniedzēji 2021. gada decembrī izlietojuši 1 737 euro. Atbilstoši Projektam, plānots, ka izdevumi 100% apmērā tiks segti  no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams palielināt izdevumus Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmā 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums”   1 737 euro apmērā, t.sk. EKK 3000 827 euro un EKK 7000 910 euro.

Labklājības ministrija ir apkopojusi no institūcijām,  kuras pakalpojuma sniegšanas tiesības ir ieguvušas uz valsts pārvaldes deleģētā uzdevuma veikšanas līguma pamata vai ir valsts dibinātas,  saņemto informāciju (pārskatus) par institūciju faktiskajiem papildu izdevumiem, kas izlietoti par individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu iegādi. Kopā minētie sociālo pakalpojumu sniedzēji 2021. gada decembrī izlietojuši 26 040 euro par individuālo aizsardzības līdzekļu un dezinfekcijas līdzekļu iegādi. Atbilstoši Projektam, plānots, ka izdevumi 100% apmērā tiks segti  no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams palielināt izdevumus Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmā 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums”  26 040 euro apmērā, t.sk. EKK 2000 24 248 euro un EKK 3000 1 792 euro.

Labklājības ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".

Saskaņā ar MK 2021.gada 14.jūlija sēdes protokola Nr.52 12.§ 2 punktu izdevumus, kas saistīti ar individuālo aizsardzības un dezinfekcijas līdzekļu iegādi institūcijās laika posmā no 2021.gada 1.decembra līdz 2021.gada 31.decembrim, nepārsniedzot 148 353 EUR, paredzēts segt no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" 2022.gadā.

Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas izmaiņām, un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas neizteiks iebildumus, tad tik veiktas apropriācijas izmaiņas.


 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumi tiks veikti Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus pārdalot no 74.resora „Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi