21-TA-1168: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Ceļu lietotāju maksājumu elektronisko iekasēšanas sistēmu savstarpējās izmantojamības kārtība" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 19. marta direktīva (ES) 2019/520 par ceļu lietotāju nodevu elektroniskās iekasēšanas sistēmu savstarpēju izmantojamību un informācijas par ceļu lietošanas maksu nesamaksāšanu pārrobežu apmaiņas veicināšanu Savienībā (pārstrādātā redakcija) (turpmāk – Direktīva 2019/520).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumi projekts paredz noteikt ceļu lietotāju maksājumu elektroniskās iekasēšanas sistēmu, savstarpējās izmantojamības kārtību.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Šobrīd ceļu lietotāju maksājumu elektronisko iekasēšanas sistēmu savstarpējās izmantojamības kārtību nosaka Ministru kabineta 2007. gada 27. februāra noteikumi Nr. 151 “Ceļu lietotāju maksājumu elektronisko iekasēšanas sistēmu savstarpējās izmantošanas kārtība” (turpmāk – MK noteikumi Nr.151).
MK noteikumi Nr. 151 tika izstrādāti, lai pārņemtu Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 29.aprīļa Direktīvas 2004/52/EK par ceļu lietotāju nodokļa elektronisko iekasēšanas sistēmu savstarpēju izmantojamību Kopienā (turpmāk – Direktīva 2004/52/EK) prasības, kas paredzētas, lai nodrošinātu ceļu lietotāju maksājumu elektronisko iekasēšanas sistēmu savstarpēju izmantojamību Kopienā.
Direktīva 2019/520 ir Direktīvas 2004/52/EK pārstrādātā redakcija.
Ņemot vērā, ka Direktīvas 2004/52/EK prasības attiecās tikai uz tādiem ceļu lietotāju maksājumiem, kas saistīti ar transportlīdzekļa nobraukto attālumu (maksa, kas atkarīga no nobrauktā attāluma) vai ar transportlīdzekļa izbraukšanu cauri īpašam punktam (piemēram, maksa pie barjeras vai izbraucot caur speciāliem vārtiem), taču Latvijā ir tika autoceļu lietošanas nodeva, kas ir atkarīga no laika, ko transportlīdzeklis ir pavadījis uz autoceļa, tad kopš MK noteikumu Nr. 151 stāšanās spēkā noteikumiem bija tikai formāla nozīme Direktīvas 2004/52/EK prasību pārņemšanā, bez nekādas faktiskās ietekmes.
Tā kā Latvijā tuvākajos gados netiek plānots aizstāt esošo autoceļu lietošanas nodevu ar ceļu lietotāju maksājumiem, kas būtu maksājami par nobraukto attālumu, tādējādi arī noteikumu projektam nav nekādas faktiskās ietekmes, jo noteikumu projekts ir formāla Direktīvas 2019/520 prasību pārņemšana.
Lai gan noteikumu projektam nav nekādas faktiskas ietekmes un ar to tiek īstenota formāla Direktīvas 2019/520 prasību pārņemšana, tomēr Eiropas Savienības tiesas judikatūrā ir atzīts, ka tiesiskās drošības princips un nepieciešamība nodrošināt pilnīgu direktīvu piemērošanu juridiski, nevis tikai faktiski, prasa, lai visas dalībvalstis pārņemtu attiecīgās direktīvas prasības ar skaidru, precīzu un pārskatāmu tiesisko regulējumu, paredzot saistošas normas jomā, uz kuru tā attiecas. Dalībvalstīm ir šāds pienākums, lai novērstu jebkādas konkrētā brīdī esošās situācijas izmaiņas tajās un nodrošinātu, ka ikviens tiesību subjekts Kopienā, ietverot dalībvalstis, kurās noteikta direktīvā minēta darbība nepastāv, jebkuros apstākļos skaidri un precīzi zinātu savas tiesības un pienākumus (šajā ziņā skatīt Eiropas Savienības Tiesas 2010.gada 14.janvāra spriedumu lietā C 343/08 Komisija/Čehija 40. un 41.punkts un tajos norādītā judikatūra, ECLI:EU:C:2010:14).
Eiropas Savienības Tiesas ieskatā tas, ka direktīvā minētā darbība netiek veikta kādā dalībvalstī, neietekmē tās pienākumu transponēt direktīvu, ja nav iespējams izslēgt iespēju, ka šāda darbība varētu pastāvēt nākotnē. Attiecīgi 2001.gada 13.,decembra spriedumā lietā C-372/00 Komisija/Īrija, ECLI:EU:C:2001:702, un 2002.gada 30.maija spriedumā lietā C-441/00 Komisija/Apvienotā Karaliste, ECLI:EU:C:2002:318, tika nospriests, ka tas, ka Īrijā un Ziemeļīrijā nav ātrgaitas vilcienu, neatbrīvo Īriju un Lielbritānijas un Ziemeļīrijas Apvienoto Karalisti no pienākuma transponēt Padomes Direktīvu 96/48/EK par Eiropas ātrgaitas dzelzceļu sistēmas savstarpēju izmantojamību.
MK noteikumi Nr. 151 tika izstrādāti, lai pārņemtu Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 29.aprīļa Direktīvas 2004/52/EK par ceļu lietotāju nodokļa elektronisko iekasēšanas sistēmu savstarpēju izmantojamību Kopienā (turpmāk – Direktīva 2004/52/EK) prasības, kas paredzētas, lai nodrošinātu ceļu lietotāju maksājumu elektronisko iekasēšanas sistēmu savstarpēju izmantojamību Kopienā.
Direktīva 2019/520 ir Direktīvas 2004/52/EK pārstrādātā redakcija.
Ņemot vērā, ka Direktīvas 2004/52/EK prasības attiecās tikai uz tādiem ceļu lietotāju maksājumiem, kas saistīti ar transportlīdzekļa nobraukto attālumu (maksa, kas atkarīga no nobrauktā attāluma) vai ar transportlīdzekļa izbraukšanu cauri īpašam punktam (piemēram, maksa pie barjeras vai izbraucot caur speciāliem vārtiem), taču Latvijā ir tika autoceļu lietošanas nodeva, kas ir atkarīga no laika, ko transportlīdzeklis ir pavadījis uz autoceļa, tad kopš MK noteikumu Nr. 151 stāšanās spēkā noteikumiem bija tikai formāla nozīme Direktīvas 2004/52/EK prasību pārņemšanā, bez nekādas faktiskās ietekmes.
Tā kā Latvijā tuvākajos gados netiek plānots aizstāt esošo autoceļu lietošanas nodevu ar ceļu lietotāju maksājumiem, kas būtu maksājami par nobraukto attālumu, tādējādi arī noteikumu projektam nav nekādas faktiskās ietekmes, jo noteikumu projekts ir formāla Direktīvas 2019/520 prasību pārņemšana.
Lai gan noteikumu projektam nav nekādas faktiskas ietekmes un ar to tiek īstenota formāla Direktīvas 2019/520 prasību pārņemšana, tomēr Eiropas Savienības tiesas judikatūrā ir atzīts, ka tiesiskās drošības princips un nepieciešamība nodrošināt pilnīgu direktīvu piemērošanu juridiski, nevis tikai faktiski, prasa, lai visas dalībvalstis pārņemtu attiecīgās direktīvas prasības ar skaidru, precīzu un pārskatāmu tiesisko regulējumu, paredzot saistošas normas jomā, uz kuru tā attiecas. Dalībvalstīm ir šāds pienākums, lai novērstu jebkādas konkrētā brīdī esošās situācijas izmaiņas tajās un nodrošinātu, ka ikviens tiesību subjekts Kopienā, ietverot dalībvalstis, kurās noteikta direktīvā minēta darbība nepastāv, jebkuros apstākļos skaidri un precīzi zinātu savas tiesības un pienākumus (šajā ziņā skatīt Eiropas Savienības Tiesas 2010.gada 14.janvāra spriedumu lietā C 343/08 Komisija/Čehija 40. un 41.punkts un tajos norādītā judikatūra, ECLI:EU:C:2010:14).
Eiropas Savienības Tiesas ieskatā tas, ka direktīvā minētā darbība netiek veikta kādā dalībvalstī, neietekmē tās pienākumu transponēt direktīvu, ja nav iespējams izslēgt iespēju, ka šāda darbība varētu pastāvēt nākotnē. Attiecīgi 2001.gada 13.,decembra spriedumā lietā C-372/00 Komisija/Īrija, ECLI:EU:C:2001:702, un 2002.gada 30.maija spriedumā lietā C-441/00 Komisija/Apvienotā Karaliste, ECLI:EU:C:2002:318, tika nospriests, ka tas, ka Īrijā un Ziemeļīrijā nav ātrgaitas vilcienu, neatbrīvo Īriju un Lielbritānijas un Ziemeļīrijas Apvienoto Karalisti no pienākuma transponēt Padomes Direktīvu 96/48/EK par Eiropas ātrgaitas dzelzceļu sistēmas savstarpēju izmantojamību.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai pārņemtu pilnvērtīgi Direktīvas 2019/520 prasības un ņemot vērā, ka spēkā esošos MK noteikumus Nr. 151 ir paredzēts būtiski grozīt, ir paredzēts noteikumus izteikt jaunā redakcijā.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu tiek noteikta ceļu lietotāju maksājumu elektronisko iekasēšanas sistēmu savstarpējās izmantojamības kārtība.
Noteikumu projekts attiecas uz visu veidu ceļu lietotāju maksājumu elektroniskajām iekasēšanas sistēmām, kur maksa tiek piemērota transportlīdzekļiem par nobraukto attālumu vai par izbraukšanu cauri īpašam punktam, uz visiem ceļiem, kā arī dažādām būvēm, piemēram, tuneļiem, tiltiem un prāmjiem, izņemot, ceļu lietotāju maksājumu elektroniskās iekasēšanas sistēmas, kam nav nepieciešamas transportlīdzeklī uzstādītas iekārtas.
Noteikumu projekts nav attiecināms uz ceļu lietotāju maksājumu iekasēšanas sistēmām, kur noteiktais ceļu lietošanas maksājuma apmērs ir saistīts ar laiku, ko transportlīdzeklis ir pavadījis uz ceļa, mazām, tikai vietējas nozīmes ceļu lietotāju maksājumu iekasēšanas sistēmām, kuru atbilstība noteikumu prasībām izmaksātu nesamērīgi dārgi salīdzinājumā ar priekšrocībām, kā arī maksām par autostāvvietu lietošanu.
Ceļu lietotāju savstarpējās izmantojamības kārtība tiek panākta ar vairākām sekojošajām prasībām.
Noteikumu projekts nosaka, kādas tehnoloģijas izmanto ceļu lietotāju maksājumu elektroniskās iekasēšanas sistēmas elektronisku maksājumu veikšanai.
Vienlaikus projekts savstarpējās izmantojamības kārtības nodrošināšanai nosaka Eiropas ceļu lietotāju maksājumu elektronisko iekasēšanas sistēmas pakalpojumu (turpmāk – EETS) sniedzēju, ceļu lietotāju maksājumu iekasētāju un EETS lietotāju tiesības un pienākumus.
Noteikumu projekts nosaka, ka EETS sniedzēji, kas ir reģistrēti Latvijā kā EETS sniedzēji, mēneša laikā pēc reģistrēšanās savā tīmekļa vietnē publicē savu līgumslēgšanas politiku attiecībā uz EETS lietotājiem. Publicēt līgumslēgšanas politiku šo noteikumu izpratnē nozīmē publicēt aprakstu, kādas darbības EETS lietotājiem ir jāveic un kādas prasības ir jāizpilda, lai varētu noslēgt līgumu ar EETS sniedzēju, kā arī līguma projektu.
Noteikumu projekts nosaka EETS sniedzēju atlīdzību par EETS sniegšanu, kuru aprēķina, pamatojoties uz pārredzamu, nediskriminējošu un identisku visiem konkrētajā EETS apgabalā akreditētiem EETS sniedzējiem metodoloģiju, kā arī savstarpējās ceļu lietotāju maksājumu iekasētāju un EETS sniedzēju attiecības maksājumu apmaksāšanā. Ceļu lietotāju maksājumu iekasētāji veic uzskaiti, kura ļauj skaidri nošķirt izmaksas un ieņēmumus, kas saistīti ar ceļu lietotāju maksājumu iekasēšanas pakalpojumu sniegšanu, no izmaksām un ieņēmumiem, kas saistīti ar citām darbībām.
Noteikumu projekts nosaka EETS tehniskās prasības, lai nodrošinātu savstarpējas izmantojamības komponentu sadarbspēju ar ceļu lietotāju maksājumu elektronisko iekasēšanas sistēmām citos EETS apgabalos un EETS tiktu sniegts kā vienots un nepārtraukts pakalpojums.
Noteikumu projekts noteic, ka valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Latvijas Valsts ceļi” uztur publiski pieejamu valsts elektronisko reģistru, kurā ir informācija par Latvijas teritorijā esošiem EETS apgabaliem un Latvijā reģistrētiem EETS sniedzējiem. Kad reģistrā būs dati par EETS apgabaliem un Latvijā reģistrētiem EETS sniedzējiem, reģistrs tiks publicēts Atvērto datu portālā atbilstoši Informācijas atklātības likuma 10. panta 2.2 punkta prasībām.
Noteikumu projekts attiecas uz visu veidu ceļu lietotāju maksājumu elektroniskajām iekasēšanas sistēmām, kur maksa tiek piemērota transportlīdzekļiem par nobraukto attālumu vai par izbraukšanu cauri īpašam punktam, uz visiem ceļiem, kā arī dažādām būvēm, piemēram, tuneļiem, tiltiem un prāmjiem, izņemot, ceļu lietotāju maksājumu elektroniskās iekasēšanas sistēmas, kam nav nepieciešamas transportlīdzeklī uzstādītas iekārtas.
Noteikumu projekts nav attiecināms uz ceļu lietotāju maksājumu iekasēšanas sistēmām, kur noteiktais ceļu lietošanas maksājuma apmērs ir saistīts ar laiku, ko transportlīdzeklis ir pavadījis uz ceļa, mazām, tikai vietējas nozīmes ceļu lietotāju maksājumu iekasēšanas sistēmām, kuru atbilstība noteikumu prasībām izmaksātu nesamērīgi dārgi salīdzinājumā ar priekšrocībām, kā arī maksām par autostāvvietu lietošanu.
Ceļu lietotāju savstarpējās izmantojamības kārtība tiek panākta ar vairākām sekojošajām prasībām.
Noteikumu projekts nosaka, kādas tehnoloģijas izmanto ceļu lietotāju maksājumu elektroniskās iekasēšanas sistēmas elektronisku maksājumu veikšanai.
Vienlaikus projekts savstarpējās izmantojamības kārtības nodrošināšanai nosaka Eiropas ceļu lietotāju maksājumu elektronisko iekasēšanas sistēmas pakalpojumu (turpmāk – EETS) sniedzēju, ceļu lietotāju maksājumu iekasētāju un EETS lietotāju tiesības un pienākumus.
Noteikumu projekts nosaka, ka EETS sniedzēji, kas ir reģistrēti Latvijā kā EETS sniedzēji, mēneša laikā pēc reģistrēšanās savā tīmekļa vietnē publicē savu līgumslēgšanas politiku attiecībā uz EETS lietotājiem. Publicēt līgumslēgšanas politiku šo noteikumu izpratnē nozīmē publicēt aprakstu, kādas darbības EETS lietotājiem ir jāveic un kādas prasības ir jāizpilda, lai varētu noslēgt līgumu ar EETS sniedzēju, kā arī līguma projektu.
Noteikumu projekts nosaka EETS sniedzēju atlīdzību par EETS sniegšanu, kuru aprēķina, pamatojoties uz pārredzamu, nediskriminējošu un identisku visiem konkrētajā EETS apgabalā akreditētiem EETS sniedzējiem metodoloģiju, kā arī savstarpējās ceļu lietotāju maksājumu iekasētāju un EETS sniedzēju attiecības maksājumu apmaksāšanā. Ceļu lietotāju maksājumu iekasētāji veic uzskaiti, kura ļauj skaidri nošķirt izmaksas un ieņēmumus, kas saistīti ar ceļu lietotāju maksājumu iekasēšanas pakalpojumu sniegšanu, no izmaksām un ieņēmumiem, kas saistīti ar citām darbībām.
Noteikumu projekts nosaka EETS tehniskās prasības, lai nodrošinātu savstarpējas izmantojamības komponentu sadarbspēju ar ceļu lietotāju maksājumu elektronisko iekasēšanas sistēmām citos EETS apgabalos un EETS tiktu sniegts kā vienots un nepārtraukts pakalpojums.
Noteikumu projekts noteic, ka valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Latvijas Valsts ceļi” uztur publiski pieejamu valsts elektronisko reģistru, kurā ir informācija par Latvijas teritorijā esošiem EETS apgabaliem un Latvijā reģistrētiem EETS sniedzējiem. Kad reģistrā būs dati par EETS apgabaliem un Latvijā reģistrētiem EETS sniedzējiem, reģistrs tiks publicēts Atvērto datu portālā atbilstoši Informācijas atklātības likuma 10. panta 2.2 punkta prasībām.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- EETS pakalpojumu sniedzējus, nodevu iekasētājus un EETS lietotājus.
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts paredz, ka ietekmēs EETS pakalpojumu sniedzējus, nodevu iekasētājus un EETS lietotājus, taču faktiski nebūs ietekmes, jo Latvijā nav un netiek plānots EETS.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32019L0520
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 19. marta Direktīva (ES) 2019/520 par ceļu lietotāju nodevu elektroniskās iekasēšanas sistēmu savstarpēju izmantojamību un informācijas par ceļu lietošanas maksu nesamaksāšanu pārrobežu apmaiņas veicināšanu Savienībā [publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī L 91, 29.03.2019.].
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32020R0204
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Īstenošanas 2019. gada 28. novembra regula (ES) 2020/204 par Eiropas ceļu lietotāju nodevu elektroniskās iekasēšanas sistēmas pakalpojumu sniedzēju detalizētiem pienākumiem, Eiropas ceļu lietotāju nodevu elektroniskās iekasēšanas pakalpojuma apgabala paziņojuma minimālo saturu, elektroniskajām saskarnēm, prasībām attiecībā uz savstarpējas izmantojamības komponentiem un ar ko atceļ Lēmumu 2009/750/EK [publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī L043, 17.02.2020.].
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 19. marta Direktīva (ES) 2019/520 par ceļu lietotāju nodevu elektroniskās iekasēšanas sistēmu savstarpēju izmantojamību un informācijas par ceļu lietošanas maksu nesamaksāšanu pārrobežu apmaiņas veicināšanu Savienībā [publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī L 91, 29.03.2019.].
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 2019/520 1. panta 1.punkta a) apakšpunkts
Noteikumu projekta 1. punkts, 2.13. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 1. panta 2. punkta a) apakšpunkts
Noteikumu projekta 3.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 1. panta 2. punkta b) apakšpunkts
Noteikumu projekta 3.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 1. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 3.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 2.16. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 2.18. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 2.19. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 4. punkts
Noteikumu projekta 2.11. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 5. punkts
Noteikumu projekta 2.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 6. punkts
Noteikumu projekta 2.8. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 7. punkts
Noteikumu projekta 2.7. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 8. punkts
Noteikumu projekta 2.5. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 9. punkts
Noteikumu projekta 2.6. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 10. punkts
Noteikumu projekta 2.15. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 11. punkts
Noteikumu projekta 2.25. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 12. punkts
Noteikumu projekta 2.10. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 15. punkts
Noteikumu projekta 2.12. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 16. punkts
Noteikumu projekta 2.14. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 19. punkts
Noteikumu projekta 2.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 20. punkts
Noteikumu projekta 2.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 21. punkts
Noteikumu projekta 2.13. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 23. punkts
Pārņemts ar Ceļu satiksmes likuma III nodaļu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 3. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 4., 5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 3. panta 4. punkts
Noteikumu projekta 6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 3. panta 5. punkts
Noteikumu projekta 7., 8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 5. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 5. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 5. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 5. panta 4. punkts
Noteikumu projekta 12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 5. panta 5. punkts
Noteikumu projekta 13. punkts, pārņemts ar Fizisko personu datu apstrādes likumu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 5. panta 6. punkts
Noteikumu projekta 14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 5. panta 7. punkts
Noteikumu projekta 15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 5. panta 8. punkts
Noteikumu projekta 16. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 10. punkts
Pārņemts ar Fizisko personu datu apstrādes likumu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 6. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 17., 18., 19. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 6. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 20., 21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 6. panta 4. punkts
Noteikumu projekta 22. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 6. panta 6. punkts
Noteikumu projekta 23. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 6. panta 7. punkts
Noteikumu projekta 24. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 6. panta 8. punkts
Noteikumu projekta 25. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 7. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 26. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 7. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 27., 28. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 7. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 29. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 8. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 30. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 8. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 31. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 8. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 32. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 8. panta 4. punkts
Noteikumu projekta 33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 9. pants
Noteikumu projekta 34. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 10. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 35. punkts, pārņemts ar Fizisko personu datu apstrādes likumu
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 10. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 36., 37. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 13. pants
Noteikumu projekta 38. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 14. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 39. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 15. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 40. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 15. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 41., 42. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 15. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 43. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 16. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 44. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 16. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 45. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 13. punkts
Noteikumu projekta 2.23. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 14. punkts
Noteikumu projekta 2.22. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 17. punkts
Noteikumu projekta 2.25. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 29. punkts
Noteikumu projekta 2.20. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 3. panta 6. punkts
Noteikumu projekta 52. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 17. pants
Noteikumu projekta 46. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 21. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 47. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 21. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 48., 49. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 21. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 47. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 3. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 51. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
Pārējās Direktīvas 2019/520 normas ir pārņemtas ar grozījumiem likumā “Autoceļu lietošanas nodevas likums”, likumā “Par autoceļiem”, Administratīvās atbildības likumu, Ministru kabineta 2022. gada 22. februāra noteikumiem Nr. 136 “Kārtība, kādā autoceļu lietošanas nodevas elektroniskās iekasēšanas sistēmas pakalpojumu sniedzējus reģistrē, uzrauga un izslēdz no reģistra”, kā arī tiks pārņemtas ar jauniem Ministru kabineta noteikumiem “Pārrobežu informācijas apmaiņas kārtība par autoceļu lietošanas nodevas maksāšanas pārkāpumiem” (21-TA-1674).
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Īstenošanas 2019. gada 28. novembra regula (ES) 2020/204 par Eiropas ceļu lietotāju nodevu elektroniskās iekasēšanas sistēmas pakalpojumu sniedzēju detalizētiem pienākumiem, Eiropas ceļu lietotāju nodevu elektroniskās iekasēšanas pakalpojuma apgabala paziņojuma minimālo saturu, elektroniskajām saskarnēm, prasībām attiecībā uz savstarpējas izmantojamības komponentiem un ar ko atceļ Lēmumu 2009/750/EK [publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī L043, 17.02.2020.].
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2020/204 3. pants un II pielikums
Noteikumu projekta 17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrijaNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/b6b4fbd4-ef79-47c9-8f6d-df8c4c103182
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Iebildumi un priekšlikumi netika saņemti.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
Nav faktiskās ietekmes, jo Latvijā nav un netiek plānots EETS.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi