Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
23-TA-2600: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 8. februāra noteikumos Nr. 102 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt pakalpojumu infrastruktūru bērnu aprūpei ģimeniskā vidē un personu ar invaliditāti neatkarīgai dzīvei un integrācijai sabiedrībā" 9.3.1.3. pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras attīstība Rīgas valstspilsētā" īstenošanas noteikumi""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 8. februāra noteikumos Nr. 102 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt pakalpojumu infrastruktūru bērnu aprūpei ģimeniskā vidē un personu ar invaliditāti neatkarīgai dzīvei un integrācijai sabiedrībā" 9.3.1.3. pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras attīstība Rīgas valstspilsētā "" (turpmāk – MK noteikumu projekts) ir Labklājības ministrijas (turpmāk – LM) iniciatīva, kas izstrādāta saskaņā ar 2014. gada 3. jūlija Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta (turpmāk – MK) noteikumu projekta mērķis ir veikt izmaiņas 9.3.1.3. pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras attīstība Rīgas valstspilsētā" (turpmāk – 9.3.1.3. pasākums) īstenošanas nosacījumos, kas saistīti ar projekta īstenošanas turpināšanu pēc 2023.gada 31. decembra.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2014. – 2020. gada ES fondu plānošanas perioda un attiecīgi arī 9.3.1.3.pasākuma īstenošanas termiņš noslēdzas 2023.gada 31.decembrī. Jau 2023.gada vasarā Labklājības ministrija kā ES fondu atbildīgā iestāde, organizējot kārtējo starpinstitūciju sanāksmi, tai skaitā par 9.3.1.3.pasākuma projekta progresu, konstatēja, ka Rīgas valstspilsētas pašvaldības (turpmāk – Rīgas pašvaldība) projektā kavēsies plānotā infrastruktūras objekta izveide un pašvaldība nevarēs pilnībā pabeigt 9.3.1.3. pasākuma projekta īstenošanu līdz 2023.gada 31. decembrim.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda (turpmāk – ES fondi) 2014. – 2020. gada plānošanas perioda ietvaros samērā vēlu (2021. gada nogalē) tika pieņemts lēmums par jauna 9.3.1.3. pasākuma īstenošanu, kura ietvaros Rīgas pašvaldība paredz izveidot grupu dzīvokļus un dienas aprūpes centru personām ar ļoti smagiem garīga rakstura traucējumiem, kuriem sabiedrībā balstīti sociālie pakalpojumi līdz šim tik pat kā nav bijuši pieejami vai ir pieejami ļoti ierobežotā apjomā.

Lai gan sagatavošanās darbi projekta īstenošanas uzsākšanai un atsevišķu projekta darbību īstenošana tika uzsākta jau 2022. gada sākumā (izmaksas ir attiecināmas no 2021. gada 28. septembra), vienošanos par 9.3.1.3. pasākuma īstenošanu Rīgas pašvaldība ar sadarbības iestādi noslēdza 2022. gada 14. novembrī, kad arī tika uzsākta apjomīgāko projekta darbību īstenošana (noslēgts līgums par koka karkasa moduļu izstrādi).

Sākotnēji būtiskas nobīdes projekta īstenošanas uzsākšanā radās dēļ tā, ka Rīgas pašvaldība izsludināja iepirkumu, ņemot vērā Rīgas domes 2021. gada 15. decembra saistošos noteikumus Nr. 103 “Rīgas teritorijas izmantošanas un apbūves saistošie noteikumi”, kuru darbība tika apturēta ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra 2022. gada 23. marta rīkojumu, kas faktiski uzskatāms par iepriekš neparedzamu apstākli. Izdotā (un vēlāk atceltā) rīkojuma rezultātā par vismaz četriem mēnešiem kavējās būvprojekta izstrādes termiņš, kas ir ietekmējis arī tālāko projekta darbību īstenošanu.

Tā rezultātā 2023.gada 4.oktobrī tika saņemta Rīgas pašvaldības vēstule ar informāciju, ka līdz 2023.gada 31.decembrīm projektā darbi tiks pabeigti un projektam pieejamais finansējums tiks investēts vidēji 60% apmērā no projektā plānotā. Vienlaikus Rīgas pašvaldība ir gatava pabeigt atlikušās projekta darbības 2024.gadā par pašvaldības budžeta līdzekļiem.

Līdz ar to ir nepieciešams risinājums, lai šo 9.3.1.3.pasākuma projekta īstenošanu varētu pabeigt pēc 2023.gada 31. decembra, t.i., 2024.gadā.
Risinājuma apraksts
Lai risinātu iepriekšminēto problēmu, MK noteikumus Nr.102 ir nepieciešams papildināt ar nosacījumiem, kas atbilstoši Eiropas Komisijas (EK) slēgšanas vadlīnijām[1] ļautu 9.3.1.3.pasākuma projektu pabeigt 2024.gadā kā nefunkcionējošu projektu.
Līdz ar to MK noteikumu projekts paredz papildināt MK noteikumus Nr.102 ar jauniem punktiem, kas paredz, ka:
1) gadījumā, ja Rīgas pašvaldība nevar pilnībā pabeigt projektā plānotās darbības un sasniegt projektā plānotos iznākuma rādītājus līdz termiņam, kas noteikts Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu, 65. panta 2. punktā, vienošanās par projekta īstenošanu veic grozījumus attiecībā uz projekta īstenošanas termiņa pagarināšanu un paredz, ka Rīgas pašvaldība pabeidz projektu pilnībā par saviem līdzekļiem, nodrošinot projekta mērķa sasniegšanu un funkcionalitāti, un līdz 2024. gada 31. oktobrim  iesniedz sadarbības iestādē pamatojošo dokumentāciju par pabeigtajām projekta darbībām;
2) šādā gadījumā Rīgas pašvaldība: a) iesniedz sadarbības iestādē priekšlikumus grozījumiem vienošanās par projekta īstenošanu ne vēlāk kā līdz 2023. gada 31. decembrim; b) sagatavo noslēguma maksājuma pieprasījumu par laikposmu līdz 2023. gada 31. decembrim un iesniedz to sadarbības iestādē. Noslēguma maksājuma pieprasījumā nodala pabeigtās projekta darbības, sasniegtos iznākuma rādītājus un veiktos izdevumus, kas sasniegti līdz 2023. gada 31. decembrim, no projekta darbībām un iznākuma rādītājiem, kas tiks sasniegti līdz projekta īstenošanas termiņa beigām, bet ne vēlāk kā līdz 2024. gada 31. oktobrim; c) līdz 2024. gada 31. oktobrim iesniedz sadarbības iestādē pamatojošo dokumentāciju par pabeigtajām darbībām un sasniegtajiem iznākuma rādītājiem;
3) sadarbības iestāde veic maksājumus Rīgas pašvaldībai par iesniegtajā noslēguma maksājuma pieprasījumā iekļautajiem attiecināmajiem izdevumiem, kas veikti līdz 2023. gada 31. decembrim;
4) ja Rīgas pašvaldība līdz 2024. gada 31. oktobrim nepabeidz par saviem līdzekļiem visas projektā plānotās darbības un nesasniedz visus projektā plānotos iznākuma rādītājus, Rīgas pašvaldībai ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei visu projektā saņemto atbalsta finansējumu saskaņā ar vienošanās par projekta īstenošanu nosacījumiem.

Attiecīgi 9.3.1.3.pasākuma projekta gadījumā iepriekšminētais nozīmē, ka Rīgas pašvaldībai līdz 2024. gada 31. oktobrim pilnībā ir jāpabeidz un jānodod ekspluatācijā grupu mājas (dzīvokļa) un dienas aprūpes centra pakalpojuma infrastruktūra.

Vienlaikus, neatkarīgi no tā, vai projektā plānotais attiecināmo izmaksu apmērs netiks pilnībā investēts līdz 2023. gada 31. decembrim, MK noteikumu Nr.102 18.1. un 18.3. apakšpunktā noteiktie procentuālie izmaksu ierobežojumi finansējuma saņēmējam ir saistoši arī gadījumā, ja atsevišķas projekta darbības tiek pabeigtas 2024. gadā par pašvaldības finanšu līdzekļiem.

Pēc MK noteikumu spēkā stāšanās tiks rosināti atbilstoši grozījumi 9.3.1.3. pasākuma projektā. Projekta grozījumu saskaņošanas process starp sadarbības iestādi un atbildīgo iestādi tiks organizēts atbilstoši 2023. gada 22. septembrī noslēgtajai Starpresoru vienošanās par sadarbību Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā 2014.–2020. gada plānošanas periodā un Eiropas Savienības fondu 2021.– 2027. gada plānošanas periodā.

Minētie vienošanās grozījumi nav uzskatāmi par būtiskiem grozījumiem Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 71. panta izpratnē un neietekmē projekta ietvaros īstenojamās darbības, projekta mērķi vai kopējos īstenošanas nosacījumus.

[1] Vadlīnijas par to darbības programmu slēgšanu, kuras pieņemtas atbalsta saņemšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda, Kohēzijas fonda un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par pārrobežu sadarbības programmu saskaņā ar Pirmspievienošanās palīdzības instrumentu (IPA II) (2014.–2020. gada periodā) slēgšanu (2022/C 474/01)https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=OJ%3AC%3A2022%3A474%3AFULL) 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Atbilstoši Eiropas Komisijas 2022. gada 14. decembra vadlīniju "Vadlīnijas par to darbības programmu slēgšanu, kuras pieņemtas atbalsta saņemšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda, Kohēzijas fonda un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par pārrobežu sadarbības programmu saskaņā ar Pirmspievienošanās palīdzības instrumentu (IPA II) (2014.–2020. gada periodā) slēgšanu” VI. sadaļā minētajam un saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1060 [2] 118. un 118.a pantā noteikto kā alternatīva 9.3.1.3. pasākuma projekta pabeigšanai tika izvērtēta arī iespēja posmot 9.3.1.3.pasākuma projektu ar Eiropas Savienības fondu 2021. – 2027. gada plānošanas perioda specifiskā atbalsta mērķa 4.3.1.5. pasākuma “Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveide un attīstība” (turpmāk – 4.3.1.5. pasākums) finansējumu. Izvērtējot alternatīvu projekta iespējamai posmošanai,  tika secināts, ka 9.3.1.3.pasākuma projekta posmošana nav iespējama, jo neizpildās Regulā noteiktie pamatnosacījumu projekta posmošanai, proti:
- 9.3.1.3. pasākuma projekta finansējums nav lielāks par 5 miljoniem euro (9.3.1.3. pasākuma projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir 4 640 000 euro);
- vienošanās par 9.3.1.3.pasākuma projekta īstenošanu noslēgta 2022.gada 14. novembrī, t.i., pēc 2022.gada 29. jūnija, kas ļautu posmot projektus, kuru kopējās attiecināmās izmaksas pārsniedz 1 miljonu euro.


[2] Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – Regula)
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Nav
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • personas ar invaliditāti
  • Pilngadīgas personas ar garīga rakstura traucējumiem, kurām ir noteikta smaga vai ļoti smaga invaliditāte (I vai II invaliditātes grupa) un kuras dzīvo Rīgas pašvaldībā, vai kuras pāriet no valsts ilgstošās aprūpes institūcijas uz dzīvi Rīgas pašvaldībā.
Ietekmes apraksts
Atļaujot pabeigt 9.3.1.3. pasākuma projektu kā nefunkcionējošu projektu 2024. gadā, tiks nodrošināts, ka Rīgas pašvaldība pilnībā pabeidz un pilnā apmērā aprīko sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūru, kurā pašvaldības mērķa grupas personas varēs saņemt pilnvērtīgus un viņu vajadzībām atbilstošus pakalpojumus.
Juridiskās personas
  • Rīgas valstspilsēta
Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekts paredz iespēju Rīgas valstspilsētai kā 9.3.1.3. pasākuma finansējuma saņēmējam pilnībā pabeigt visas projektā plānotās darbības līdz 2024. gada 31. oktobrim. Pretējā gadījumā projekta īstenošana ir pārtraucama 2023.gada 31. decembrī, nesasniedzot projekta mērķi un plānotos projekta uzraudzības rādītājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
242 351
-146 865
48 070
145 046
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
242 351
-146 865
48 070
145 046
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
2 339 298
-1 417 621
463 998
3 254 325
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
659 448
-399 627
130 801
394 171
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
1 679 850
-1 017 994
333 197
2 860 154
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-2 096 947
1 270 756
-415 928
-3 109 279
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
-417 097
252 762
-82 731
-249 125
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
-1 679 850
1 017 994
-333 197
-2 860 154
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
1 270 756
-3 109 279
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
252 762
-249 125
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
1 017 994
-2 860 154
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Sākotnēji, apstiprinot 9.3.1.3. pasākumam pieejamo finansējumu, tika paredzēts, ka projektam pieejamais maksimālais kopējais attiecināmais finansējums ir 2 600 000 euro apmērā, tai skaitā  Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk–ERAF) finansējums 480 886 euro, valsts budžeta virssaistību finansējums 782 851 euro un nacionālais publiskais līdzfinansējums 1 336 263  euro (tai skaitā valsts budžeta finansējums 27 296 euro, valsts budžeta dotācija pašvaldībai 16 972 euro un pašvaldības finansējums 1 291 995  euro). Ņemot vērā minētos finanšu avotus un indikatīvi plānotos to apmērus,  ERAF daļa tika noteikta 18,5 procentu apmērā no pasākuma attiecināmām izmaksām. Atbilstoši tam arī tika sagatavota informācija MK noteikumu Nr. 102 sākotnējās redakcijas anotācijas tiesību akta projekta ietekmei uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem. Skat. https://tapportals.mk.gov.lv/annotation/f5df8109-3b7c-4766-b335-6f8c45820b90

Faktiski iepirkumu konkursa rezultāti noslēdzās par lielākām summām nekā sākotnēji paredzēts. Finansiāli ietilpīgākā iepirkuma “Grupu mājas personām ar garīga rakstura traucējumiem un dienas aprūpes centra ēkas Priedaines ielā 11, Rīgā, būvprojekta izstrāde, būvdarbi un autoruzraudzība” rezultātā 28.06.2022. tika noslēgts līgums par summu 3 538 005 euro bez pievienotās vērtības nodokļa. Skat. https://www.eis.gov.lv/EKEIS/Supplier/Procurement/71631. Ņemot vērā klāt arī papildu attiecināmo darbību īstenošanu (būvuzraudzība, materiāltehniskā nodrošinājuma iegāde) vienošanās par projekta īstenošanu ir noslēgta par lielāku summu, kas izriet no finansējuma saņēmēja īstenotās iepirkuma procedūras rezultātiem, attiecīgi veidojot izmaiņas gan dažu finanšu avotu apmērā, gan visu finanšu avotu proporcionālajā īpatsvarā. Proti, projekta kopējais attiecināmais finansējums pēc Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas (turpmāk – KPVIS) datiem ir 4 640 000 euro apmērā, tai skaitā ERAF finansējums 480 886 euro jeb 10.36 procenti no kopējām pasākuma attiecināmajām izmaksām, valsts budžeta finansējums 810 147 euro jeb 17.46 procenti, valsts budžeta dotācija pašvaldībai 16 972 euro jeb 0.37 procenti un pašvaldības finansējums 3 331 995 euro jeb 71.81 procenti.
Noteikumu projekta anotācijā ierosināto grozījumu ietekmei uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem informācija sagatavota, balstoties uz faktisko projekta kopējo attiecināmo finansējumu ( 4 640 000 euro) un sadalījums pa finanšu avotiem aprēķināts pēc projektā norādītā proporcionālā īpatsvara.

Ietekmes uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem aprēķina tabulā kolonnās “saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam” un “saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru” (2.1. punkts) norādīts finansējums atbilstoši Finanšu ministrijas valsts budžeta apakšprogrammā 62.08.00 “Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) avansa maksājumi un atmaksas finansējuma saņēmējiem (2014-2020)” (turpmāk – valsts budžeta apakšprogramma 62.08.00.) 2023. un 2024. gadā plānotajiem maksājumiem. 2024. gadā no minētās valsts budžeta apakšprogrammas plānoti maksājumi finansējuma saņēmējam par izdevumiem, kas veikti līdz 31.12.2023. un pēc sadarbības iestādes veiktās maksājuma pieprasījuma pārbaudes apstiprināti par attiecināmiem un  atbilstošiem 9.3.1.3. pasākuma  īstenošanas nosacījumiem. Izdevumi VB apakšprogrammā 2024. gadam ieplānoti, jo saskaņā ar noslēgto vienošanos par projekta īstenošanu un iesniegto plānoto maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafiku, finansējuma saņēmējs maksājuma pieprasījumu par īstenotajām atbalstāmajām darbībām un veiktajiem attaisnotajiem izdevumiem laika posmā no 25.11.2023. līdz 31.12.2023. iesniegs izskatīšanai sadarbības iestādē līdz 15.01.2024. Minētajā maksājuma pieprasījumā iekļauto izdevumu attiecināmību sadarbības iestāde pārbaudīs līdz 60 darbdienu laikā no dienas, kad būs saņemta visa pārbaudei nepieciešamā dokumentācija. Minētais termiņš pat var būt vēl pagarināts, ja būs nepieciešams iesniegt kādus papildinājumus vai precizējumus.

Tabulas kolonnā “izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam” finansējums norādīts, ievērtējot gan KPVIS pieejamos projekta datus par faktiski saņemtajiem (starpposma maksājuma pieprasījums Nr. 1) un 2023. gadā plānotajiem maksājumiem (starpposma maksājuma pieprasījums Nr. 2), gan to, ka pēc finansējuma saņēmēja datiem 2024. gadā 9.3.1.3. pasākuma projekta pabeigšanai indikatīvi būs nepieciešams finansējums 1 856 020 euro, kuru Rīgas pašvaldība segs no pašvaldības finanšu līdzekļiem (detalizētāka informācija noteikumu projekta 3. sadaļas punktā “Cita informācija”).

Atbilstoši projekta finansējuma procentuālajam īpatsvaram, tiek pieņemts, ka finansējuma saņēmēja norādītais finanšu apmērs (1 856 020 euro), ko 100% segs no pašvaldības budžeta līdzekļiem, ja tiktu izmantots līdz 31.12.2023. sadalītos šādi: ERAF finansējums 10.36 procenti – 192 284 euro, valsts budžeta finansējums 17.46 procenti –  324 061 euro, valsts budžeta dotācija pašvaldībai 0.37 procenti – 6 867 euro un pašvaldības finansējums 71.81 procenti – 1 332 808 euro.
Finanšu informācija ir indikatīva un var mainīties atbilstoši projekta progresam un faktiskajai finanšu izpildei.
 
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Budžeta ieņēmumi ir finansējuma ERAF daļa indikatīvi 10.36 procentu apmērā no pasākuma attiecināmām izmaksām attiecīgajā gadā bet papildus ievērtējot, ka 2024. gadā tiek atskaitīta tā ERAF finansējuma daļa (192 284 euro), kas ir attiecināma uz tām projekta atbalstāmajām darbībām, kuras tiks īstenotas 2024. gadā projekta pabeigšanai un kuras finansējuma saņēmējs apņemas segt pilnībā no pašvaldības budžeta līdzekļiem.

Budžeta izdevumos ir norādīti kopējie projekta ieviešanai nepieciešamie publiskā finansējuma (ERAF, valsts budžeta līdzekļi, valsts budžeta dotācija pašvaldībā, pašvaldības finansējums) līdzekļi attiecīgajā gadā. Savukārt valsts budžeta izdevumos tiek uzskaitīts nepieciešamais finansējums bez pašvaldības līdzfinansējuma daļas. Papildus arī atskaitot to finanšu avotu daļu tām atbalstāmajām darbībām, ko īstenos pēc 2024. gada, proti – ERAF finansējumu 192 284 euro apmērā, valsts budžeta finansējumu 324 061 euro apmērā un valsts budžeta dotācija pašvaldībai 6 867 euro apmērā. Minētās finansējuma summas tiek ierēķinātas pašvaldības finansējumā līdztekus jau ieplānotajam pašvaldības līdzfinansējumam, kas plānots atbalstāmo darbību, kas tiks pabeigtas līdz 31.12.2023., finansēšanai.

Atbilstoši valsts budžeta apakšprogrammas 62.08.00. datiem 2023. gadā plānoti izdevumi 659 448 euro, tai skaitā indikatīvais proporcionālais ERAF finansējums 242 351 euro, bet 2024. gadā plānoti 130 801 euro, tai skaitā indikatīvais proporcionālais ERAF finansējums 48 070 euro.
Savukārt, ievērtējot faktiskos izdevumus 2023. gadā un atbalstāmo darbību īstenošanu 2024. gadā, indikatīvi plānotas šāds izdevumu sadalījums:
2023. gadā kopējās izmaksas, salīdzinot ar valsts budžeta apakšprogrammas 62.08.00. datiem, samazinās par 1 417 621 euro un plānotas 921 677 euro apmērā, tai skaitā ERAF finansējums 95 486 euro, valsts budžeta finansējums 160 925 euro, valsts budžeta dotācija pašvaldībai 3 410 euro un pašvaldības finansējums 661 856 euro.
2024. gadā kopējās izmaksas, salīdzinot ar valsts budžeta apakšprogrammas 62.08.00. datiem, palielinās par 3 254 325 euro un plānotas 3 718 323 euro apmērā, tai skaitā ERAF finansējums 193 116 euro, valsts budžeta finansējums 325 161 euro, valsts budžeta dotācija pašvaldībai 6 695 euro un pašvaldības finansējums 3 193 351 euro.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izmaiņas un ietekmi uz 2023.gada valsts budžetu nav iespējams prognozēt, ņemot vērā, ka 9.3.1.3.pasākuma projekta kopējās attiecināmās izmaksas (4 640 000 euro) ir ievērojami lielākas kā ar MK noteikumiem Nr.102 9.3.1.3. pasākumam pieejamais attiecināmais finansējums (2 600 000 euro, tai skaitā ERAF finansējums – 480 886 euro, valsts budžeta virssaistību finansējums – 782 851 euro un nacionālais publiskais līdzfinansējums – ne mazāk kā 1 336 263 euro).

2023.gada 4. oktobrī Labklājības ministrija saņēma Rīgas pašvaldības vēstuli ar informāciju, ka līdz 2023.gada 31.decembrim projektā darbi tiks pabeigti un projektam pieejamais finansējums tiks investēts vidēji 60% apmērā no projektā plānotā, t.i., indikatīvi 2 783 980 euro apmērā.

Attiecīgi 2024. gadā 9.3.1.3. pasākuma projekta pabeigšanai indikatīvi būs nepieciešams finansējums 1 856 020 euro, kuru Rīgas pašvaldība segs no pašvaldības finanšu līdzekļiem.

Šo izmaksu segšanai Rīgas pašvaldība plāno ņemt aizņēmumu Valsts kasē, ievērojot gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktos aizņemšanās mērķus un nosacījumus. Eiropas Savienības līdzfinansētam projektam pašvaldībai kopējais aizņēmuma apmērs nevar pārsniegt attiecināmo izmaksu summu.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība netika organizēta, jo MK noteikumu projektā iekļautie nosacījumi būs saistoši tikai Rīgas pašvaldībai un sadarbības iestādei, plānojot projekta darbības, kas tiks pabeigtas par Rīgas pašvaldības budžeta līdzekļiem 2024.gadā.
MK noteikumu projektam kopumā ir pozitīva ietekme uz mērķa grupas personām un sabiedrību kopumā, jo ierosinātie grozījumi ļaus pilnībā izveidot un aprīkot projektā plānoto sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūru un tādējādi nodrošināt kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanu Rīgas pašvaldības iedzīvotājiem – mērķa grupas personām. Neatbalstot MK noteikumu projektā paredzētos nosacījumus, grupu dzīvokļi un dienas aprūpes centrs ar kopumā 36 pakalpojumu sniegšanas vietām personām ar smagiem un ļoti smagiem garīga rakstura traucējumiem, iespējams,  netiks pabeigts.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Labklājības ministrija
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • Rīgas valstspilsēta

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi