25-TA-2016: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 13. februāra noteikumos Nr. 100 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt sociāli atstumto kopienu, mājsaimniecību ar zemiem ienākumiem un nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, tostarp cilvēku ar īpašām vajadzībām, sociāli ekonomisko integrāciju, īstenojot integrētas darbības, tostarp nodrošinot mājokli un sociālos pakalpojumus" 4.3.1.5. pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveide un attīstība" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 13. februāra noteikumos Nr. 100 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt sociāli atstumto kopienu, mājsaimniecību ar zemiem ienākumiem un nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, tostarp cilvēku ar īpašām vajadzībām sociāli ekonomisko integrāciju, īstenojot integrētas darbības, tostarp nodrošinot mājokli un sociālos pakalpojumus” 4.3.1.5.pasākuma “Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveide un attīstība” īstenošanas noteikumi”” (turpmāk – TA projekts) ir Labklājības ministrijas (turpmāk – LM) iniciatīva un izstrādāts saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021. - 2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
TA projekta mērķis ir samazināt 4.3.1.5. pasākuma “Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveide un attīstība” (turpmāk – 4.3.1.5. pasākums) kopējo attiecināmo finansējumu par vienošanās par projektu īstenošanu (turpmāk – līgums) nepiesaistītā finansējuma apmēru, kā arī redakcionāli precizēt atsevišķus finansējuma saņēmēju pienākumus 4.3.1.5. pasākuma projektu īstenošanā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
4.3.1.5. pasākuma īstenošanu reglamentē Ministru kabineta 2024. gada 13. februāra noteikumi Nr. 100 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt sociāli atstumto kopienu, mājsaimniecību ar zemiem ienākumiem un nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, tostarp cilvēku ar īpašām vajadzībām sociāli ekonomisko integrāciju, īstenojot integrētas darbības, tostarp nodrošinot mājokli un sociālos pakalpojumus” 4.3.1.5.pasākuma “Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveide un attīstība” īstenošanas noteikumi” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 100). Saskaņā ar minēto MK noteikumu Nr. 100:
1) 8. punktu 4.3.1.5. pasākumam pieejamais attiecināmais finansējums ir 11 738 120 euro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) finansējums – 9 977 402 euro un pašvaldības budžeta finansējums – 1 760 718 euro. Šī finansējuma ietvaros tiek īstenoti divi projekti sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveidei Rīgas un Liepājas valstspilsētās. Vienlaikus 4.3.1.5. pasākumam MK noteikumu Nr. 100 9. punktā ir noteikts elastības finansējums 3 987 156 euro apmērā, ko līdz Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu pieņemšanai priekšfinansē no valsts budžeta un pašvaldību budžeta finansējuma. Savukārt MK noteikumu Nr. 100 10. punkts paredz, ka atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt 4.3.1.5. pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz pasākumam plānotajam kopējam attiecināmā finansējuma apmēram, bet 11. punktā ir noteikts, ka līdz Eiropas Komisijas lēmumam par vidusposma pārskatu ERAF finansējuma apmērs nepārsniedz 56,12 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma;
2) 37.2. apakšpunktā ir noteikts, ka, piesaistot projekta atbalstāmo darbību veikšanai nepieciešamo personālu vai īstenojot publiskos iepirkumus, finansējuma saņēmējam ir jānodrošina, ka projekta īstenošanas laikā tiek ievēroti interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumi, vismaz paredzot, ka projekta vadībā un īstenošanā iesaistītie darbinieki un iepirkumu līgumu izpildītāji ir: 1) informēti par korupcijas un interešu konflikta novēršanas jautājumiem un krāpšanas pazīmēm, pienākumu ziņot par konstatētajām aizdomām, kā arī ir informēti par ziņotāju aizsardzību atbilstoši Trauksmes celšanas likumam; 2) parakstījuši apliecinājumus par interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija), 61. pantu un publisko iepirkumu regulējošiem normatīvajiem aktiem;
3) 37.6. un 37.7. apakšpunktu finansējuma saņēmējam ir noteikti pienākumi attiecībā uz komunikācijas un vizuālās identitātes prasībām, kas noteiktas regulas 2021/1060 47. un 50. pantā un normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijās.
1) 8. punktu 4.3.1.5. pasākumam pieejamais attiecināmais finansējums ir 11 738 120 euro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) finansējums – 9 977 402 euro un pašvaldības budžeta finansējums – 1 760 718 euro. Šī finansējuma ietvaros tiek īstenoti divi projekti sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveidei Rīgas un Liepājas valstspilsētās. Vienlaikus 4.3.1.5. pasākumam MK noteikumu Nr. 100 9. punktā ir noteikts elastības finansējums 3 987 156 euro apmērā, ko līdz Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu pieņemšanai priekšfinansē no valsts budžeta un pašvaldību budžeta finansējuma. Savukārt MK noteikumu Nr. 100 10. punkts paredz, ka atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt 4.3.1.5. pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz pasākumam plānotajam kopējam attiecināmā finansējuma apmēram, bet 11. punktā ir noteikts, ka līdz Eiropas Komisijas lēmumam par vidusposma pārskatu ERAF finansējuma apmērs nepārsniedz 56,12 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma;
2) 37.2. apakšpunktā ir noteikts, ka, piesaistot projekta atbalstāmo darbību veikšanai nepieciešamo personālu vai īstenojot publiskos iepirkumus, finansējuma saņēmējam ir jānodrošina, ka projekta īstenošanas laikā tiek ievēroti interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumi, vismaz paredzot, ka projekta vadībā un īstenošanā iesaistītie darbinieki un iepirkumu līgumu izpildītāji ir: 1) informēti par korupcijas un interešu konflikta novēršanas jautājumiem un krāpšanas pazīmēm, pienākumu ziņot par konstatētajām aizdomām, kā arī ir informēti par ziņotāju aizsardzību atbilstoši Trauksmes celšanas likumam; 2) parakstījuši apliecinājumus par interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija), 61. pantu un publisko iepirkumu regulējošiem normatīvajiem aktiem;
3) 37.6. un 37.7. apakšpunktu finansējuma saņēmējam ir noteikti pienākumi attiecībā uz komunikācijas un vizuālās identitātes prasībām, kas noteiktas regulas 2021/1060 47. un 50. pantā un normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijās.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Noslēdzoties 4.3.1.5. pasākuma ierobežotai projektu iesniegumu atlasei, Liepājas valstspilsētas pašvaldība 2024. gada 13. novembrī noslēdza līgumu ar sadarbības iestādi par 4.3.1.5. pasākuma projekta īstenošanu par kopējo attiecināmo finansējumu 3 912 707 euro (maksimālais iespējamais finansējuma apmērs[1] par infrastruktūras izveidi 18 mērķa grupas personām). Savukārt Rīgas valstspilsētas pašvaldība 2024. gada 21. novembrī noslēdza līgumu ar sadarbības iestādi par 4.3.1.5. pasākuma projekta īstenošanu par kopējo attiecināmo finansējumu 7 132 188,68 euro, kas nav maksimālais iespējamais finansējuma apmērs par infrastruktūras izveidi 36 mērķa grupas personām (7 825 413 euro). Attiecīgi 4.3.1.5. pasākuma ietvaros ir izveidojies līgumiem nepiesaistītais finansējums 693 224,32 euro apmērā. 2025. gada 1. augusta starpinstitūciju sanāksmē par 4.3.1.5. pasākuma projektu īstenošanas progresu Rīgas valstspilsētas pašvaldība apliecināja, ka minētais finansējums 4.3.1.5. pasākuma projekta īstenošanai nav nepieciešams un projektu būs iespējams īstenot šobrīd līgumā paredzētā projekta kopējā attiecināmā finansējuma ietvaros.
Vienlaikus citā Labklājības ministrijas pārziņas pasākumā – 4.3.1.2. pasākumā “Pakalpojumu kvalitātes un pieejamības uzlabošana, tuvinot valsts sociālās aprūpes centru filiāles kopienā sniegtajiem (ģimeniskai videi pietuvinātiem) pakalpojumiem" (turpmāk – 4.3.1.2. pasākums), kura ietvaros tiek veikti ieguldījumi infrastruktūrā 10 iepriekš izvēlētās un ar Labklājības ministriju saskaņotās vietās visā Latvijā ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu izveidei ārpusģimenes aprūpē esošiem bērniem (turpmāk – bērnu ĢVPP), ir konstatēts finansējuma iztrūkums. Proti, 4.3.1.2. pasākuma projekta atbalstāmo darbību ietvaros 9 no 10 izvēlētajiem nekustamajiem īpašumiem ir veiktas rīcības to pārņemšanai LM valdījumā, īstenoti inženiertehniskās izpētes darbi (topogrāfiskā uzmērīšana, ģeotehniskā izpēte, zemes kadastrālās uzmērīšana un zemes ierīcības darbi), kā arī izstrādāts tipveida būvprojekts, kas piemērojams visiem 10 izvēlētajiem nekustamajiem īpašumiem. 4.3.1.2. pasākuma projekta finansējuma saņēmējs valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Šampētera nams” (turpmāk – VSIA “Šampētera nams”) 2025.gada 9. martā izsludināja iepirkumu (atklāto konkursu) Nr. SN 2025/1-PP “Piesaistes projekta – būvprojekta izstrāde 3D BIM vidē un būvdarbi” uz trīs daļām par 4 objektiem – Rīgā, Valkā un 2 objektiem Liepājā. Iepirkuma rezultāti liecina, ka piesaistes projektu izstrādei 4.3.1.2. pasākuma projektā ir nepieciešams papildu finansējums. Iepirkuma iesniegtajos finanšu piedāvājumos projektēšanas izmaksas par vienu objektu svārstās robežās no 140 000 – 230 000 euro (bez pievienotās vērtības nodokli (turpmāk – PVN)), savukārt projektā visiem desmit objektiem projektā kopā plānoti 600 000 euro ar PVN. Minētajā iepirkumā iesniegtie finanšu piedāvājumi, izņemot lētāko piedāvājumu, kurš nekvalificējās iepirkuma tehniskā piedāvājuma (skices) prasību pārbaudē, liecina, ka 4.3.1.2. pasākuma projektā papildu nepieciešamais finansējums svārstās robežās no 7% – 32%. Izvērtējot iepirkumu rezultātus, VSIA “Šampētera nams” noslēdza iepirkumu līgumu tikai par vienu iepirkuma daļu (Valkas objektam), bet attiecībā uz pārējām daļām VSIA “Šampētera nams” jau ir pārskatījusi iepirkumā noteiktās prasības un plāno samazināt atsevišķas prasības, piemēram, būvniecības informācijas modelēšanas (BIM) prasības labiekārtojumu projektēšanai, lai samazinātu nākamo 4.3.1.2. pasākuma projekta iepirkumu līgumu potenciālās izmaksas. Tomēr, turpinot potenciālo finanšu un citu risku izvērtēšanu, nevar izslēgt, ka arī turpmāko iepirkumu rezultāti par piesaistes būvprojektu projektēšanu, kā arī par būvniecību būs lielāki par 4.3.1.2. pasākuma projektā prognozētajām izmaksām. Lai mazinātu finanšu nepietiekamības risku nākamajos piesaistes projektēšanas un būvdarbu iepirkumos, 4.3.1.2. pasākuma projekta atbalstāmo darbību īstenošanai ir nepieciešams papildu finansējums. Šī papildu nepieciešamā finansējuma nodrošināšanai ir iespējams pārdalīt 4.3.1.5. pasākuma līgumiem nepiesaistīto finansējumu.
Papildus tam, ņemot vērā, ka ar Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam (turpmāk – programma) grozījumiem Nr.2 tika samazināts LM pieejamais kopējais ERAF finansējuma apmērs par 1.31% (no 32 606 102 euro līdz 32 180 513), kurš tika novirzīts Kundziņsalas Net Zero industriālās teritorijas projekta finansēšanai (SAM 2.5.1.), ir samazinājies arī kopējais SAM 4.3.1. piemērojamais elastības finansējuma apmērs, kurš tiek piemērots tikai 4.3.1.5. pasākuma ietvaros un attiecīgi būtu precizējams. Taču atbilstoši programmas grozījumu Nr.3 priekšlikumiem 4.3.1.5. pasākuma elastības finansējums tiek saglabāts 4.3.1.5. pasākumā.
2. Finanšu ministrija kā ES fondu vadošā iestāde, aktualizējot vadlīnijas Nr. 1.4. “Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā”, ir pārskatījusi minimālos interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumus, tai skaitā norādot, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādātā redakcija) (turpmāk – Regula 2024/2509) 61. panta prasības ir tieši piemērojamas tādiem projektiem, kas saistīti ar ES fondu atbalsta saņemšanu un vienlaikus kuros, atbilstoši specifiskā atbalsta mērķim, finansējuma saņēmējs atlases kārtībā ES fondu dalībniekiem, gala saņēmējiem vai sadarbības partneriem sniedz finansiālu atbalstu (t.i., daudzpakāpju projekti). Tā kā 4.3.1.5. pasākuma projekti nav daudzpakāpju projekti, uz tiem nav attiecināma minētā prasība.
Vienlaikus prasība ievērot konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumus nav attiecināma arī uz iepirkumu līgumu izpildītājiem (proti, tā saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā nav saistoša).
Līdz ar to ir saglabājams vispārīgs nosacījums par minimālo interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas pasākumu ievērošanu vien 4.3.1.5. pasākuma projekta vadībā un īstenošanā iesaistītajam personālam.
Papildus jāmin, ka pašvaldībām kā 4.3.1.5. pasākuma finansējuma saņēmējiem joprojām ir saistoši MK 17.10.2017. noteikumi Nr. 630 “Noteikumi par iekšējās kontroles sistēmas pamatprasībām korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā”, kas nosaka iekšējās kontroles sistēmas pamatprasības korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā (t.sk. pašvaldībās), kā arī publiskos iepirkumus regulējošie normatīvie akti. Līdz ar to nav nepieciešams MK noteikumos Nr.100 dublēt citos normatīvajos aktos noteiktās tiesību normas.
3. MK noteikumu Nr. 100 37.7. apakšpunktā minētais finansējuma saņēmēja pienākums savā tīmekļvietnē, ja tāda ir, un sociālajos tīklos ievietot informāciju par projekta īstenošanu un aktualizēt to, tiklīdz pieejama jaunāka informācija, tieši izriet no MK noteikumu Nr.100 37.6. apakšpunktā noteiktā pienākuma finansējuma saņēmējam nodrošināt komunikācijas un vizuālās identitātes prasības, kas noteiktas regulas 2021/1060 50. pantā un normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā. Proti, 37.7. apakšpunktam ir paskaidrojošs raksturs attiecībā uz 37.6. apakšpunktā finansējuma saņēmējam noteiktajām prasībām. Papildus tam, 37.6. apakšpunktā norādīta atsauce uz nesaistošiem dokumentiem (vadlīnijām).
[1] Atbilstoši SAM 4.3.1. “Veicināt sociāli atstumto kopienu, mājsaimniecību ar zemiem ienākumiem un nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, tostarp cilvēku ar īpašām vajadzībām sociāli ekonomisko integrāciju, īstenojot integrētas darbības, tostarp nodrošinot mājokli un sociālos pakalpojumus” rādītāju noteikšanas metodoloģijai
Vienlaikus citā Labklājības ministrijas pārziņas pasākumā – 4.3.1.2. pasākumā “Pakalpojumu kvalitātes un pieejamības uzlabošana, tuvinot valsts sociālās aprūpes centru filiāles kopienā sniegtajiem (ģimeniskai videi pietuvinātiem) pakalpojumiem" (turpmāk – 4.3.1.2. pasākums), kura ietvaros tiek veikti ieguldījumi infrastruktūrā 10 iepriekš izvēlētās un ar Labklājības ministriju saskaņotās vietās visā Latvijā ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu izveidei ārpusģimenes aprūpē esošiem bērniem (turpmāk – bērnu ĢVPP), ir konstatēts finansējuma iztrūkums. Proti, 4.3.1.2. pasākuma projekta atbalstāmo darbību ietvaros 9 no 10 izvēlētajiem nekustamajiem īpašumiem ir veiktas rīcības to pārņemšanai LM valdījumā, īstenoti inženiertehniskās izpētes darbi (topogrāfiskā uzmērīšana, ģeotehniskā izpēte, zemes kadastrālās uzmērīšana un zemes ierīcības darbi), kā arī izstrādāts tipveida būvprojekts, kas piemērojams visiem 10 izvēlētajiem nekustamajiem īpašumiem. 4.3.1.2. pasākuma projekta finansējuma saņēmējs valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Šampētera nams” (turpmāk – VSIA “Šampētera nams”) 2025.gada 9. martā izsludināja iepirkumu (atklāto konkursu) Nr. SN 2025/1-PP “Piesaistes projekta – būvprojekta izstrāde 3D BIM vidē un būvdarbi” uz trīs daļām par 4 objektiem – Rīgā, Valkā un 2 objektiem Liepājā. Iepirkuma rezultāti liecina, ka piesaistes projektu izstrādei 4.3.1.2. pasākuma projektā ir nepieciešams papildu finansējums. Iepirkuma iesniegtajos finanšu piedāvājumos projektēšanas izmaksas par vienu objektu svārstās robežās no 140 000 – 230 000 euro (bez pievienotās vērtības nodokli (turpmāk – PVN)), savukārt projektā visiem desmit objektiem projektā kopā plānoti 600 000 euro ar PVN. Minētajā iepirkumā iesniegtie finanšu piedāvājumi, izņemot lētāko piedāvājumu, kurš nekvalificējās iepirkuma tehniskā piedāvājuma (skices) prasību pārbaudē, liecina, ka 4.3.1.2. pasākuma projektā papildu nepieciešamais finansējums svārstās robežās no 7% – 32%. Izvērtējot iepirkumu rezultātus, VSIA “Šampētera nams” noslēdza iepirkumu līgumu tikai par vienu iepirkuma daļu (Valkas objektam), bet attiecībā uz pārējām daļām VSIA “Šampētera nams” jau ir pārskatījusi iepirkumā noteiktās prasības un plāno samazināt atsevišķas prasības, piemēram, būvniecības informācijas modelēšanas (BIM) prasības labiekārtojumu projektēšanai, lai samazinātu nākamo 4.3.1.2. pasākuma projekta iepirkumu līgumu potenciālās izmaksas. Tomēr, turpinot potenciālo finanšu un citu risku izvērtēšanu, nevar izslēgt, ka arī turpmāko iepirkumu rezultāti par piesaistes būvprojektu projektēšanu, kā arī par būvniecību būs lielāki par 4.3.1.2. pasākuma projektā prognozētajām izmaksām. Lai mazinātu finanšu nepietiekamības risku nākamajos piesaistes projektēšanas un būvdarbu iepirkumos, 4.3.1.2. pasākuma projekta atbalstāmo darbību īstenošanai ir nepieciešams papildu finansējums. Šī papildu nepieciešamā finansējuma nodrošināšanai ir iespējams pārdalīt 4.3.1.5. pasākuma līgumiem nepiesaistīto finansējumu.
Papildus tam, ņemot vērā, ka ar Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam (turpmāk – programma) grozījumiem Nr.2 tika samazināts LM pieejamais kopējais ERAF finansējuma apmērs par 1.31% (no 32 606 102 euro līdz 32 180 513), kurš tika novirzīts Kundziņsalas Net Zero industriālās teritorijas projekta finansēšanai (SAM 2.5.1.), ir samazinājies arī kopējais SAM 4.3.1. piemērojamais elastības finansējuma apmērs, kurš tiek piemērots tikai 4.3.1.5. pasākuma ietvaros un attiecīgi būtu precizējams. Taču atbilstoši programmas grozījumu Nr.3 priekšlikumiem 4.3.1.5. pasākuma elastības finansējums tiek saglabāts 4.3.1.5. pasākumā.
2. Finanšu ministrija kā ES fondu vadošā iestāde, aktualizējot vadlīnijas Nr. 1.4. “Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā”, ir pārskatījusi minimālos interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumus, tai skaitā norādot, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādātā redakcija) (turpmāk – Regula 2024/2509) 61. panta prasības ir tieši piemērojamas tādiem projektiem, kas saistīti ar ES fondu atbalsta saņemšanu un vienlaikus kuros, atbilstoši specifiskā atbalsta mērķim, finansējuma saņēmējs atlases kārtībā ES fondu dalībniekiem, gala saņēmējiem vai sadarbības partneriem sniedz finansiālu atbalstu (t.i., daudzpakāpju projekti). Tā kā 4.3.1.5. pasākuma projekti nav daudzpakāpju projekti, uz tiem nav attiecināma minētā prasība.
Vienlaikus prasība ievērot konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumus nav attiecināma arī uz iepirkumu līgumu izpildītājiem (proti, tā saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā nav saistoša).
Līdz ar to ir saglabājams vispārīgs nosacījums par minimālo interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas pasākumu ievērošanu vien 4.3.1.5. pasākuma projekta vadībā un īstenošanā iesaistītajam personālam.
Papildus jāmin, ka pašvaldībām kā 4.3.1.5. pasākuma finansējuma saņēmējiem joprojām ir saistoši MK 17.10.2017. noteikumi Nr. 630 “Noteikumi par iekšējās kontroles sistēmas pamatprasībām korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā”, kas nosaka iekšējās kontroles sistēmas pamatprasības korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā (t.sk. pašvaldībās), kā arī publiskos iepirkumus regulējošie normatīvie akti. Līdz ar to nav nepieciešams MK noteikumos Nr.100 dublēt citos normatīvajos aktos noteiktās tiesību normas.
3. MK noteikumu Nr. 100 37.7. apakšpunktā minētais finansējuma saņēmēja pienākums savā tīmekļvietnē, ja tāda ir, un sociālajos tīklos ievietot informāciju par projekta īstenošanu un aktualizēt to, tiklīdz pieejama jaunāka informācija, tieši izriet no MK noteikumu Nr.100 37.6. apakšpunktā noteiktā pienākuma finansējuma saņēmējam nodrošināt komunikācijas un vizuālās identitātes prasības, kas noteiktas regulas 2021/1060 50. pantā un normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā. Proti, 37.7. apakšpunktam ir paskaidrojošs raksturs attiecībā uz 37.6. apakšpunktā finansējuma saņēmējam noteiktajām prasībām. Papildus tam, 37.6. apakšpunktā norādīta atsauce uz nesaistošiem dokumentiem (vadlīnijām).
[1] Atbilstoši SAM 4.3.1. “Veicināt sociāli atstumto kopienu, mājsaimniecību ar zemiem ienākumiem un nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, tostarp cilvēku ar īpašām vajadzībām sociāli ekonomisko integrāciju, īstenojot integrētas darbības, tostarp nodrošinot mājokli un sociālos pakalpojumus” rādītāju noteikšanas metodoloģijai
Risinājuma apraksts
TA projekts paredz:
1) MK noteikumu Nr. 100 8. punktā samazināt 4.3.1.5. pasākuma kopējo attiecināmo finansējumu par līgumiem nepiesaistīto finansējumu 693 224 euro apmērā, tai skaitā ERAF finansējumu par 589 240 euro un pašvaldību budžeta finansējumu par 103 984 euro. Attiecīgi tiek noteikts, ka 4.3.1.5. pasākuma kopējais attiecināmais finansējums ir 11 044 896 euro, tai skaitā ERAF finansējums 9 388 161 euro un pašvaldības budžeta finansējums – 1 656 735 euro. Samazinātais 4.3.1.5. pasākuma finansējums tiks pārdalīts 4.3.1.2. pasākuma projekta īstenošanai. Papildus tiek svītroti nosacījumi, kas saistīti ar elastības finansējuma plānošanu (svītrots MK noteikumu Nr. 100 9. un 10. punkts, kā arī precizēts 11. punkts). Tā kā no Eiropas Komisijas sniegtajiem komentāriem par programmas grozījumu Nr.3 priekšlikumiem attiecībā uz elastības finansējuma saglabāšanu 4.3.1.5. pasākumā nav indikāciju, ka tas netiktu atbalstīts, lai mazinātu administratīvo slogu jaunu MK noteikumu Nr. 100 grozījumu izstrādē un saskaņošanā, elastības finansējuma plānošana 4.3.1.5. pasākumam, neskatoties uz to, ka nav pieņemts gala lēmums par programmas grozījumiem Nr. 3, nav nepieciešama. Papildus jāatzīmē, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 13. februāra sēdē pieņemto lēmumu (protokols Nr. 7/22.§, 3. punkts) līdz Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu pieņemšanai ir atbalstīta 4.3.1.5.pasākuma īstenošanai noteiktā elastības finansējuma 3 987 156 euro apmērā priekšfinansēšana, tai skaitā ne vairāk kā 3 389 083 euro apmērā no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” un ne vairāk kā 598 073 euro apmērā no pašvaldību budžeta finansējuma. Līdz ar to faktiski jau ir atbalstīta elastības finansējuma priekšfinansēšana no valsts budžeta un pašvaldību budžeta līdzekļiem. Attiecīgi, balstoties uz šo Ministru kabineta lēmumu, TA projektam pievienots protokollēmums, kas paredz pieņemt zināšanai, ka 4.3.1.5. pasākumā elastības finansējums netiek plānots;
2) pārskatīt MK noteikumu Nr.100 37.2. apakšpunktu, saglabājot vien minimālās prasības finansējuma saņēmēja piesaistītajām projekta vadības un īstenošanas personālam interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumu ievērošanā, kā arī svītrojot iepirkumu līgumu izpildītājiem noteiktos pienākumus;
3) svītrot no MK noteikumu Nr.100 37.6. apakšpunkta atsauci uz Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām, kā arī papildināt 37.6. apakšpunktu (tehnisks precizējums) ar palīgteikumu, kas skaidro regulas 2021/1060 50. pantā finansējuma saņēmējam noteikto prasību izpildi attiecībā uz informācijas publicēšanu tā tīmekļvietnē. Attiecīgi tiek svītrots 37.7. apakšpunkts. Neskatoties uz Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīniju svītrošanu no MK noteikumu Nr.100 37.6. apakšpunkta, tās ir saistošas finansējuma saņēmējiem saskaņā ar vienošanās par projekta īstenošanu nosacījumiem.
1) MK noteikumu Nr. 100 8. punktā samazināt 4.3.1.5. pasākuma kopējo attiecināmo finansējumu par līgumiem nepiesaistīto finansējumu 693 224 euro apmērā, tai skaitā ERAF finansējumu par 589 240 euro un pašvaldību budžeta finansējumu par 103 984 euro. Attiecīgi tiek noteikts, ka 4.3.1.5. pasākuma kopējais attiecināmais finansējums ir 11 044 896 euro, tai skaitā ERAF finansējums 9 388 161 euro un pašvaldības budžeta finansējums – 1 656 735 euro. Samazinātais 4.3.1.5. pasākuma finansējums tiks pārdalīts 4.3.1.2. pasākuma projekta īstenošanai. Papildus tiek svītroti nosacījumi, kas saistīti ar elastības finansējuma plānošanu (svītrots MK noteikumu Nr. 100 9. un 10. punkts, kā arī precizēts 11. punkts). Tā kā no Eiropas Komisijas sniegtajiem komentāriem par programmas grozījumu Nr.3 priekšlikumiem attiecībā uz elastības finansējuma saglabāšanu 4.3.1.5. pasākumā nav indikāciju, ka tas netiktu atbalstīts, lai mazinātu administratīvo slogu jaunu MK noteikumu Nr. 100 grozījumu izstrādē un saskaņošanā, elastības finansējuma plānošana 4.3.1.5. pasākumam, neskatoties uz to, ka nav pieņemts gala lēmums par programmas grozījumiem Nr. 3, nav nepieciešama. Papildus jāatzīmē, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 13. februāra sēdē pieņemto lēmumu (protokols Nr. 7/22.§, 3. punkts) līdz Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu pieņemšanai ir atbalstīta 4.3.1.5.pasākuma īstenošanai noteiktā elastības finansējuma 3 987 156 euro apmērā priekšfinansēšana, tai skaitā ne vairāk kā 3 389 083 euro apmērā no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” un ne vairāk kā 598 073 euro apmērā no pašvaldību budžeta finansējuma. Līdz ar to faktiski jau ir atbalstīta elastības finansējuma priekšfinansēšana no valsts budžeta un pašvaldību budžeta līdzekļiem. Attiecīgi, balstoties uz šo Ministru kabineta lēmumu, TA projektam pievienots protokollēmums, kas paredz pieņemt zināšanai, ka 4.3.1.5. pasākumā elastības finansējums netiek plānots;
2) pārskatīt MK noteikumu Nr.100 37.2. apakšpunktu, saglabājot vien minimālās prasības finansējuma saņēmēja piesaistītajām projekta vadības un īstenošanas personālam interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumu ievērošanā, kā arī svītrojot iepirkumu līgumu izpildītājiem noteiktos pienākumus;
3) svītrot no MK noteikumu Nr.100 37.6. apakšpunkta atsauci uz Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām, kā arī papildināt 37.6. apakšpunktu (tehnisks precizējums) ar palīgteikumu, kas skaidro regulas 2021/1060 50. pantā finansējuma saņēmējam noteikto prasību izpildi attiecībā uz informācijas publicēšanu tā tīmekļvietnē. Attiecīgi tiek svītrots 37.7. apakšpunkts. Neskatoties uz Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīniju svītrošanu no MK noteikumu Nr.100 37.6. apakšpunkta, tās ir saistošas finansējuma saņēmējiem saskaņā ar vienošanās par projekta īstenošanu nosacījumiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
TA projektā paredzētās izmaiņas nav būtiskas Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas Nr. 2021/1060 ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060) 65.panta izpratnē, jo neparedz izmaiņas, kas traucētu sākotnējo mērķu sasniegšanu. TA projektā paredzētajam 4.3.1.5.pasākuma kopējā attiecināmā finansējuma (līgumiem nepiesaistīta finansējuma) samazinājumam nav ietekmes uz īstenošanā esošajiem 4.3.1.5. pasākuma projektiem. Pēc TA projekta spēkā stāšanās būs jāveic grozījumi projektos, precizējot sadalījumu pa finansēšanas avotiem un valsts budžeta finansējuma aizstājot ar ERAF finansējumu, nosakot finansējuma avotu intensitāti projektos 85 procenti ERAF finansējumam un 15 procenti – pašvaldību līdzfinansējumam.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- Labklājības ministrija
- VSIA “Šampētera nams”
Ietekmes apraksts
Labklājības ministrija pilda atbildīgās iestādes funkcijas.
VSIA “Šampētera nams” kā finansējuma saņēmējs 4.3.1.2. pasākuma projektā, kam tiek pārdalīts līgumiem nepiesaistītais 4.3.1.5. pasākuma finansējums
VSIA “Šampētera nams” kā finansējuma saņēmējs 4.3.1.2. pasākuma projektā, kam tiek pārdalīts līgumiem nepiesaistītais 4.3.1.5. pasākuma finansējums
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
93 251
0
1 449 074
0
7 845 836
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
93 251
0
1 449 074
0
7 845 836
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
109 707
0
1 704 793
0
9 230 396
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
93 251
0
1 449 074
0
7 845 836
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
16 456
0
255 719
0
1 384 560
0
3. Finansiālā ietekme
0
-16 456
0
-255 719
0
-1 384 560
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
-16 456
0
-255 719
0
-1 384 560
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-16 456
-255 719
-1 384 560
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
-16 456
-255 719
-1 384 560
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Šobrīd 4.3.1.5. pasākumam plānotais maksimālais kopējais attiecināmais finansējums ir 11 738 120 euro, tai skaitā ERAF finansējums – 9 977 402 euro un pašvaldības budžeta finansējums – 1 760 718 euro.
4.3.1.5. pasākuma ietvaros ir šobrīd plānots elastības finansējums 3 987 156 euro apmērā, tai skaitā ERAF finansējums 3 389 083 euro un pašvaldības budžeta finansējums – 598 073 euro. Elastības finansējums 4.3.1.5. pasākuma īstenošanai būs pieejams tikai pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu pieņemšanas, bet to saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 13. februāra sēdē pieņemto lēmumu (protokols Nr. 7/22.§, 3. punkts) paredzēts priekšfinansēt no valsts (ERAF finansējuma daļa) un pašvaldību budžeta līdzekļiem.
Pēc TA projektā paredzētā līgumiem nepiesaistītā finansējuma samazinājuma 4.3.1.5. pasākuma kopējais attiecināmais finansējums būs 11 044 896 euro, tai skaitā ERAF finansējums 9 388 161 euro un pašvaldības budžeta finansējums – 1 656 735 euro.
Budžeta ieņēmumi ir finansējuma ERAF daļa 85 procentu apmērā no 4.3.1.5.pasākuma kopējām attiecināmām izmaksām. Budžeta izdevumi ir kopējie pasākuma ieviešanai nepieciešamie publiskā finansējuma (ERAF un pašvaldību budžeta finansējums) līdzekļi attiecīgajā gadā.
Atbilstoši īstenošanā esošo 4.3.1.5. pasākuma projektu plānotajai finansējuma plūsmai, plānots šāds 4.3.1.5. pasākuma finansējuma dalījums pa gadiem:
2025. gadā finansējums plānots indikatīvi 109 707 euro, tai skaitā ERAF 93 251 euro un pašvaldības budžeta finansējums 16 456 euro;
2026. gadā finansējums plānots indikatīvi 1 704 793 euro, tai skaitā ERAF 1 449 074 euro un pašvaldību budžeta finansējums 255 719 euro;
2027. gadā finansējums plānots indikatīvi 9 230 396 euro, tai skaitā ERAF 7 845 836 euro un pašvaldību budžeta finansējums 1 384 560 euro.
Finansējuma sadalījums pa gadiem var tikt precizēts projektu īstenošanas gaitā.
4.3.1.5. pasākuma ietvaros ir šobrīd plānots elastības finansējums 3 987 156 euro apmērā, tai skaitā ERAF finansējums 3 389 083 euro un pašvaldības budžeta finansējums – 598 073 euro. Elastības finansējums 4.3.1.5. pasākuma īstenošanai būs pieejams tikai pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu pieņemšanas, bet to saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 13. februāra sēdē pieņemto lēmumu (protokols Nr. 7/22.§, 3. punkts) paredzēts priekšfinansēt no valsts (ERAF finansējuma daļa) un pašvaldību budžeta līdzekļiem.
Pēc TA projektā paredzētā līgumiem nepiesaistītā finansējuma samazinājuma 4.3.1.5. pasākuma kopējais attiecināmais finansējums būs 11 044 896 euro, tai skaitā ERAF finansējums 9 388 161 euro un pašvaldības budžeta finansējums – 1 656 735 euro.
Budžeta ieņēmumi ir finansējuma ERAF daļa 85 procentu apmērā no 4.3.1.5.pasākuma kopējām attiecināmām izmaksām. Budžeta izdevumi ir kopējie pasākuma ieviešanai nepieciešamie publiskā finansējuma (ERAF un pašvaldību budžeta finansējums) līdzekļi attiecīgajā gadā.
Atbilstoši īstenošanā esošo 4.3.1.5. pasākuma projektu plānotajai finansējuma plūsmai, plānots šāds 4.3.1.5. pasākuma finansējuma dalījums pa gadiem:
2025. gadā finansējums plānots indikatīvi 109 707 euro, tai skaitā ERAF 93 251 euro un pašvaldības budžeta finansējums 16 456 euro;
2026. gadā finansējums plānots indikatīvi 1 704 793 euro, tai skaitā ERAF 1 449 074 euro un pašvaldību budžeta finansējums 255 719 euro;
2027. gadā finansējums plānots indikatīvi 9 230 396 euro, tai skaitā ERAF 7 845 836 euro un pašvaldību budžeta finansējums 1 384 560 euro.
Finansējuma sadalījums pa gadiem var tikt precizēts projektu īstenošanas gaitā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
4.3.1.5. pasākuma ERAF finansējumam 9 388 161 euro apmērā piemērots 127. intervences kods “Cita sociālā infrastruktūra, kas veicina sociālo iekļaušanu kopienā”. Finansējuma veids: 01 Dotācija. Teritoriālie sasniegšanas mehānismi: 33 Bez teritoriālā mērķa. ESF Plus sekundārās tēmas: 09 Nepiemēro. Dzimumu līdztiesība: 03 Dzimumu neitralitāte.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 28. novembra noteikumos Nr. 692 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt sociāli atstumto kopienu, mājsaimniecību ar zemiem ienākumiem un nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, tostarp cilvēku ar īpašām vajadzībām sociāli ekonomisko integrāciju, īstenojot integrētas darbības, tostarp nodrošinot mājokli un sociālos pakalpojumus" 4.3.1.2. pasākuma "Pakalpojumu kvalitātes un pieejamības uzlabošana, tuvinot valsts sociālās aprūpes centru filiāles kopienā sniegtajiem (ģimeniskai videi pietuvinātiem) pakalpojumiem" īstenošanas noteikumi” (25-TA-1939)
Pamatojums un apraksts
4.3.1.5. pasākuma līgumiem nepiesaistītais finansējums tiek pārdalīts 4.3.1.2. pasākuma īstenošanai.
Atbildīgā institūcija
Labklājības ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Ņemot vērā, ka TA projekts paredz pārdalīt 4.3.1.5. pasākuma līgumiem nepiesaistīto finansējumu citam LM pārziņas 4.3.1.2. pasākumam, sabiedrības līdzdalība netika organizēta.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Labklājības ministrija
- Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
ES fondu vadībā iesaistītās atbildīgās iestādes funkcijas pilda LM, sadarbības iestādes funkcijas – CFLA.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
TA projekts nemaina 4.3.1.5. pasākumā sākotnēji identificētās horizontālās ietekmes aspektus.
Pielikumi
