Anotācija (ex-ante)

23-TA-1270: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Noteikumi par Valsts civilās aviācijas drošības programmu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Likuma “Par aviāciju 57. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts „Noteikumi par Valsts civilās aviācijas drošības programmu” (turpmāk – Noteikumu projekts) ir izstrādāts, lai nodrošinātu regulējuma atbilstību Eiropas Savienības tiesību aktu un 1944.gada 7.decembra Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju (turpmāk – Konvencija) 17.pielikuma prasībām, kā arī nodrošinātu aviācijas drošības tiesiskā regulējuma atbilstību faktiskajai situācijai.
Spēkā stāšanās termiņš
Jebkādi citi nosacījumi (atrunāti tiesību aktā)
Pamatojums
Vispārējā kārtība, izņemot noteikumu projekta 4.9., 4.31., 5.28., 6.5., 7.19., 8.8., 9.8., 10.9., 11.4., 12.4. un 13.8. punkts, kas stājas spēkā 2024. gada 1. janvārī.
Šie punkti ir saistīti ar aviodrošības personāla sertifikācijas ieviešanu, kas kā jauna funkcija būs jānodrošina VA "Civilās aviācijas aģentūra".

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd augstāk minēto aviācijas drošības jomu Latvijas Republikā regulē Ministru kabineta 2010.gada 27.aprīļa noteikumi Nr.397 „Noteikumi par Valsts civilās aviācijas drošības programmu” (turpmāk- noteikumi Nr.397). Konvencijas un tās 17. pielikuma prasības nosaka pienākumus un atbildību dalībvalstīm aviācijas drošībā, un noteikumi Nr.397 šos pienākumus deleģē attiecīgajām valsts institūcijām Latvijas Republikā.
Ar minētajiem noteikumiem tika ieviestas šādu regulu prasības:
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2008.gada 11.marta Regulas (EK) Nr. 300/2008 par kopīgiem noteikumiem civilās aviācijas drošības jomā (turpmāk- Regula Nr.300/2008);
 2) Komisijas 2015. gada 5. novembra Īstenošanas Regulas (ES) Nr. 2015/1998, ar ko nosaka sīki izstrādātus pasākumus kopīgu pamatstandartu īstenošanai aviācijas drošības jomā (turpmāk – regula Nr. 2015/1998);
 3) Komisijas 2011. gada 17. oktobra Īstenošanas Regulas (ES) Nr. 1035/2011, ar ko nosaka kopīgas prasības aeronavigācijas pakalpojumu sniegšanai, noteiktās prasības. Šobrīd minētā regula ir zaudējusi spēku.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Kopš pēdējiem grozījumiem Noteikumos Nr. 397 ir pieņemti vairāki būtiski regulas Nr.2015/1998 tiesību normu grozījumi, kā arī 2022.gada 28.februārī ir veikti grozījumi Konvencijas 17. pielikumā.
Turklāt 2022.gada oktobrī valsts aģentūrā “Civilās aviācijas aģentūra” tika veikts Eiropas Komisijas aviācijas drošības inspekcijas (audits), kura mērķis bija pārbaudīt Valsts civilās aviācijas drošības programmas atbilstību Eiropas Savienības tiesību aktu prasībām. Eiropas Komisija audita gaitā konstatēja neatbilstības, un proti, ka Latvijas Republikā noteiktā kārtība aviācijas drošības personāla atestācijas jomā neatbilst regulā Nr. 2015/1998 noteiktajam, un to nepieciešams pilnveidot un mainīt.  
Eiropas Savienības līmenī ir konstatētas arī nepilnības attiecībā uz to, kā  dalībvalstis piemēro Eiropas Parlamenta un Padomes  Regulu (ES) Nr. 376/2014 par ziņošanu, analīzi un turpmākajiem pasākumiem attiecībā uz atgadījumiem civilajā aviācijā. Eiropas Komisija ir konstatējusi, ka līdz šim regulā Nr. 376/2014 noteiktie ziņošanas un analīzes procesi dalībvalstīs ir ieviesti tikai lidojumu drošuma jomā, savukārt aviācijas drošības atgadījumu ziņošana, apkopošana un analīze dalībvalstīs tiek veikta neapmierinošā līmenī. Līdz ar to nav iespējams pilnvērtīgi vērtēt aviācijas drošības risku attīstības tendences dalībvalstu un Eiropas Savienības mērogā un savlaicīgi novērst konstatētās neatbilstības.
Ņemot vērā, ka Latvijas Republikā reģistrētie gaisa kuģu ekspluatantu veikto pasažieru un kravas pārvadājumu apjoms pieaug, kā arī paplašinās galamērķu skaits, turklāt pārvadājumi (arī čārtera) tiek veikti uz tādiem ģeogrāfiskajiem reģioniem, kuros pastāv paaugstināts drošības un terorisma apdraudējumu līmenis, ir nepieciešams veikt pastāvīgu informācijas, kas attiecas uz preventīvo aviodrošību,  risku vērtējumu, nepieciešamības gadījumā nosakot papildu drošības pasākumus lidojumu galamērķos, vai arī, ierobežojot pārvadājumus uz šiem galamērķiem.
Ar 2021. gada 31. decembri ir stājusies spēkā regulas 2015/1998 pielikuma 11.1.3. punkta prasība dalībvalstīm ieviest pastiprināto iepriekšējās darbības pārbaudi visām personām, kuras saņem lidostas identitātes karti vai gaisa kuģu ekspluatanta apkalpes locekļa identitātes karti, kā arī vairākām citām aviācijas nozares tiesību subjektu darbinieku kategorijām.
Līdz ar to Noteikumu projekta regulējumā nepieciešams precizēt lietoto terminoloģiju, lai tā atbilstu regulas Nr. 2015/1998 terminoloģijai, kā arī iekļaut un precizēt Civilās aviācijas aģentūras un citu valsts institūciju un tiesību subjektu pienākumus aviācijas drošības jomā, kas izriet no augstāk minētās Regulas un Konvencijas prasībām.
Ņemot vērā, ka faktiskais grozījumu apjoms Noteikumos Nr.397 pārsniedz 50% no spēkā esošās redakcijas,  ir nepieciešams izdot jaunu Noteikumu projektu.
Risinājuma apraksts
Būtiskākie grozījumi Noteikumu projektā ir šādi:
Noteikumu projekts paredz precizēt  lietoto terminoloģiju, nodrošinot vienveidību un atbilstību regulā Nr.2015/1998 lietotajai terminoloģijai, piemēram precizēts un ieviests termins “tiesību subjekti” atbilstoši minētās Regulas  3.panta 6) apakšpunktā noteiktajam.
Civilās aviācijas aģentūrai tiek noteikti sekojoši pienākumi:
1) veikt aviācijas drošības personāla, kas pilda regulas Nr. 2015/1998 pielikuma 11.2.3.1. – 11.2.3.5. punktā minētos pienākumus, atestāciju vai apstiprināšanu (projekta 4.9. punkts).
Detalizēta atestācijas kārtība tiks noteikta, grozot Ministru kabineta 2017. gada 8. augusta noteikumus Nr. 444 “Valsts civilās aviācijas drošības programmas pasākumu īstenošanā iesaistītā personāla sertificēšanas kārtība”.
Ņemot vērā atestācijas ieviešanai veicamo sagatavošanās darbu apjomu, šī prasība ieviešama ar 2024. gada 1. janvāri.
2) izskatīt un saskaņot trešajās valstīs reģistrēto gaisa kuģu ekspluatantu aviācijas drošības programmas, pirms tiem izsniedz atļauju veikt regulārus gaisa pārvadājumus no Latvijas Republikas lidostām regulā 2015/1998 un Konvencijas 17. pielikumā noteiktajā apjomā (projekta 4.19. punkts).
3) veikt lidostu riska novērtējumu regulā 2015/1998 un 2015.gada 16.novembra Īstenošanas lēmumā C(2015) 8005  noteiktajās jomās (projekta 4.28. punkts).
4) veikt civilās aviācijas lidlauku riska novērtējumus atbilstoši regulas 1254/2009 1. panta prasībām, un noteikt piemērojamos alternatīvos drošības pasākumus (projekta 4.30. punkts).
5) izstrādāt un uzturēt aviācijas drošības atgadījumu un incidentu ziņošanas un analīzes sistēmu atbilstoši Regulas (ES) Nr. 376/2014 prasībām (projekta 4.31. punkts).
Ņemot vērā ziņošanas un analīzes sistēmas ieviešanai veicamo sagatavošanās darbu apjomu šī prasība ieviešama ar 2023. gada 1. septembri.
6) ieviest un uzturēt nepārtrauktu informācijas analīzes procesu Latvijas Republikā reģistrēto ekspluatantu pārvadājumiem uz valstīm tādos ģeogrāfiskajos reģionos, kuros pastāv sabiedriskās drošības un teroristiska apdraudējuma riski, teritoriju pārlidojumiem, kurās konstatēti militāru un cita veida bruņotu konfliktu riski, un noteikt papildus aviācijas drošības pasākumus lai nodrošinātu, ka aviācijas darbības riska līmenis ir pieļaujamās robežās. (projekta 4.14. un 4.32. punkts).
7) izvērtēt visu gaisa kuģu ekspluatantu atbilstību regulas Nr. 2015/1998 pielikuma 6.8. sadaļas prasībām attiecībā uz kravas un pasta aizsardzību un drošību, ko ieved Eiropas Savienībā no trešajām valstīm. (projekta 4.23. punkts).
8) īstenot ārkārtas situāciju procedūras kravas un pasta sūtījumiem, ko ar gaisa transportu ieved no trešās valsts, ja dalībvalsts muitas iestāde ir informējusi, ka sūtījums var radīt draudus civilās aviācijas drošībai (projekta 4.27. punkts).

Civilās aviācijas aģentūrai tiek papildināts jau esošo pienākumu izpildes apjoms:
1) izvērtēt ne tikai lidostu, bet arī citu tiesību subjektu, kuri veic drošības kontroles, plānojuma un infrastruktūras attīstības projektu piemērotību efektīvai aviācijas drošības pasākumu ieviešanai un uzturēšanai (projekta 4.10. punkts)
2) izvērtēt aviācijas drošības pasākumu īstenošanai paredzēto iekārtu un sistēmu uzstādīšanas projektu atbilstību ne tikai Komisijas īstenošanas lēmumā C(2015) 8005, bet arī Regulā Nr. 2015/1998 noteiktajiem veiktspējas parametriem un piemērotību paredzētajam drošības pārbaužu veidam un apjomam (projekta 4.11. punkts).
3) uzraudzīt visu šajos Noteikumos noteikto tiesību subjektu ieviestos procesus, lai nodrošinātu civilās aviācijas darbībai nepieciešamās informācijas un sakaru tehnoloģiju sistēmu un datu aizsardzību pret nesankcionētu iejaukšanos (projekta 4.26. punkts).
Noteikumu projekts paredz visiem tiesību subjektiem pienākumu:
1) iesniegt apstiprināšanai Civilās aviācijas aģentūrā aviācijas drošības programmu (projekta 5.1., 6.2., 7.2., 8.1., 9.1., 10.1. un 13.1. punkts);
2) informēt Civilās aviācijas aģentūru par aviācijas drošības noteikumu pārkāpumiem un incidentiem, kā arī veikt šo atgadījumu analīzi saskaņā ar Civilās aviācijas aģentūras izstrādāto procedūru (projekta 5.28., 6.5., 7.19., 8.8., 9.8., 10.9. un 13.8. punkts);
3) veikt iepriekšējās darbības pārbaudi visām personām, kas tiek pieņemtas darbā un kurām nepieciešams saņemt lidostas identitātes karti, organizēt regulas Nr. 2015/1998 pielikuma 11.2.7. punktā vai 11.2.3.9. punktā noteiktās drošības izpratnes mācības un nodrošināt, ka šīm personām tiek veikta pastiprinātā iepriekšējās darbības pārbaude (projekta 5.6., 7.15., 8.5., 9.4., 10.3., 11.3. un 12.3. punkts).
17) ieviest un uzturēt informācijas un komunikācijas tehnoloģiju sistēmas drošības pārvaldību (projekta 21. punkts)

Noteikumu projekts paredz precizēt lidostu pienākumus sekojošās jomās, lai nodrošinātu regulas Nr.2015/1998 11.1. sadaļas prasību izpildi:
1) izsniegt lidostas identitātes kartes tiesību subjektiem, kas pilda valsts funkcijas vai veic komercdarbību lidostas ierobežotas iekļuves drošības zonā pēc to pieprasījuma (projekta 5.7. punkts)
2) pastāvīgi aktualizēt un iesniegt Civilās aviācijas aģentūrā to tiesību subjektu un komersantu sarakstu, kuri ir tiesīgi pieprasīt lidostas identitātes karti (projekta 5.8. punkts);
3) informēt tiesību subjekta, kas pilda valsts funkcijas vai veic  komercdarbību lidostas ierobežotas iekļuves drošības zonā par prasībām attiecībā uz iepriekšējās darbības veikšanu un lidostas identitātes karšu saņemšanas kārtību (projekta 5.9. punkts);
4) apstiprināt lidostas krājumu zināmo piegādātāju aviācijas drošības programmas un nodrošināt, ka lidostas krājumiem, kurus ieved lidostas ierobežotās iekļuves drošības zonas kritiskajā daļā, tiek piemēroti drošības pasākumi (projekta 5.20. un 5.21. punkts);
5) nodrošināt lidostas teritorijas novērošanu, patrulēšanu un citus kontroles pasākumus atbilstoši Civilās aviācijas aģentūras veiktajam riska novērtējumam (projekta 5.12. punkts).

Noteikumu projekts paredz precizēt arī tiesību normu, ka šajos noteikumos noteiktie pienākumi attiecināmi ne tikai uz civilās aviācijas lidlauka ekspluatantu, bet arī uz tā īpašnieku, ņemot vērā gadījumus, kad īpašnieks ignorē lidlaukā ieviešamās aviācijas drošības prasības (projekta 6.punkts), kā arī to, ka civilās aviācijas lidlauka aviācijas drošības programma izstrādājama un tajā paredzētie pasākumi īstenojami, pamatojoties uz Civilās aviācijas aģentūras veikto riska novērtējumu.

Gaisa kuģu ekspluatantiem tiek precizēti sekojoši pienākumi:
1) nodrošināt kravas un pasta aizsardzību, ko ieved Eiropas Savienībā no trešajām valstīm atbilstoši regulas Nr.2015/1998 pielikuma 6.8. nodaļas prasībām (projekta 7.4. punkts);
2) veikt aviācijas drošības riska novērtējumu pirms plānotu regulāru lidojumu uzsākšanas uz galamērķiem trešajās valstīs un iesniegt to rezultātus Civilās aviācijas aģentūrā (projekta 7.12. punkts);
3) veikt riska novērtējumu pirms katra lidojuma, kuru plānots veikt uz lidostām  augsta riska valstīs (projekta 7.13. punkts);
4) veikt trešo valstu oficiālo kravu aģentu, kam ir veikts ES aviācijas drošības novērtējums (RA3) uzraudzību regulas Nr.2015/1998 pielikuma 6.8.2. punktā noteiktajā apjomā un rezultātus iesniegt Civilās aviācijas aģentūrā (projekta 7.18. punkts);

Tiesību subjektiem, kas apstiprināti lidojuma laikā patērējamo krājumu pilnvarotā piegādātāja statusā, noteikumu projektā ir precizēts pienākums apstiprināt lidojuma laikā patērējamo krājumu zināmos piegādātājus un nodrošināt uzraudzību par to, kā apstiprinātie lidojuma laikā patērējamo krājumu zināmie piegādātāji ievēro drošības prasības.

Noteikumu projektā ir precizēti aeronavigācijas pakalpojumu sniedzēju pienākumi:1) norīkot par drošību atbildīgo  personu, kas koordinē un uzrauga šajos noteikumos noteikto pasākumu īstenošanu (projekta 13.2. punkts);
2) sniegt nepieciešamo palīdzību lidojumu drošības garantēšanai, ja Latvijas Republikas gaisa satiksmes vadības zonu šķērso gaisa kuģis, kas apdraud vai var apdraudēt civilās aviācijas drošību (projekta 13.5. punkts);

Valsts drošības dienesta pienākumi papildināti ar pienākumu veikt pastiprināto iepriekšējās darbības pārbaudi Likuma par aviāciju 57.1pantā noteiktajām personām (projekta 14.7. punkts).

Noteikumu projektā ir precizētas prasības informācijas un komunikāciju tehnoloģiju sistēmu drošības pārvaldībai atbilstoši regulā Nr.2015/1998 veiktajiem grozījumiem (projekta 21. punkts).

Valsts robežsardzes un Muitas iestāžu pienākumi precizēti, nosakot, ka tie tiek veikti arī civilās aviācijas lidlaukos (projekta 16. un 17. punkts).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Tiesību normas ieviešamas, lai panāktu atbilstību regulas Nr.2015/1998 un citu ES tiesību aktu prasībām

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?
-

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • VA "Civilās aviācijas aģentūra"; Valsts drošības dienests; Valsts policija; Muitas pārvaldes; Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests, Pārtikas un veterinārais dienests.
Ietekmes apraksts
Projekta tiesību normas ir pielāgotas līdzšinējai kārtībai, līdz ar to būtiska ietekme nav sagaidāma. Projekts padara saprotamākas regulas Nr.2015/1998  noteiktās prasības.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32015R1998; 32017R0373; 32014R0376; 32006R1107
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2015. gada 5. novembra Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2015/1998, ar ko nosaka sīki izstrādātus pasākumus kopīgu pamatstandartu īstenošanai aviācijas drošības jomā (publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī OV L 299, 14.11.2015.). Komisijas 2017. gada 1. marta Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2017/373, ar ko nosaka kopīgas prasības gaisa satiksmes pārvaldības un aeronavigācijas pakalpojumu sniedzējiem un citu gaisa satiksmes pārvaldības tīkla funkciju nodrošinātājiem un to uzraudzībai (publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī L 62/1, 8.3.2017.). Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 3. aprīļa Regula (ES) Nr. 376/2014 par ziņošanu, analīzi un turpmākajiem pasākumiem attiecībā uz atgadījumiem civilajā aviācijā (publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī L 122/18, 24.4.2014.). Eiropas Parlamenta un padomes 2006. gada 5. jūlija Regula Nr.1107/2006 par invalīdu un personu ar ierobežotām pārvietošanās spējām tiesībām, ceļojot ar gaisa transportu (publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī L 204/1, 26.7.2006.).
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2015. gada 5. novembra Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2015/1998, ar ko nosaka sīki izstrādātus pasākumus kopīgu pamatstandartu īstenošanai aviācijas drošības jomā (publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī OV L 299, 14.11.2015.). Komisijas 2017. gada 1. marta Īstenošanas Regula (ES) Nr. 2017/373, ar ko nosaka kopīgas prasības gaisa satiksmes pārvaldības un aeronavigācijas pakalpojumu sniedzējiem un citu gaisa satiksmes pārvaldības tīkla funkciju nodrošinātājiem un to uzraudzībai (publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī L 62/1, 8.3.2017.). Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 3. aprīļa Regula (ES) Nr. 376/2014 par ziņošanu, analīzi un turpmākajiem pasākumiem attiecībā uz atgadījumiem civilajā aviācijā (publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī L 122/18, 24.4.2014.). Eiropas Parlamenta un padomes 2006. gada 5. jūlija Regula Nr.1107/2006 par invalīdu un personu ar ierobežotām pārvietošanās spējām tiesībām, ceļojot ar gaisa transportu (publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī L 204/1, 26.7.2006.).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr.1254/2009 1.pants

 
Projekta 4.6. un 4.30.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr. 2015/1998 pielikuma 11.2.3.1. – 11.2.3.5. punkts
Projekta 4.9.punkts.
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
 Regulas Nr. 2015/1998 12.nodaļa un pielikuma 6.8.nodaļa
Projekta 4.11., 4.23. un 7.4.punkts.
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr. 2015/1998 pielikuma 1.0.6. un 1.5.2.punkts
Projekta 4.28. un 4.29.punkts.
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr. 2015/1998 pielikuma 1.3. un 1.4.punkts
Projekta 5.11.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr. 2015/1998 1.6.nodaļa
Projekta 5.12.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr. 1107/2006 11.pants
Projekta 5.20.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.376/2014 4. un 13.pants
Projekta 5.28., 4.31. un 13.8.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr. 2015/1998 pielikuma 4.3.nodaļa
Projekta 7.9.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr. 2015/1998 pielikuma 11.2.7.punkts
Projekta 7.15.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr. 2015/1998 pielikuma 4.3.2.un  6.8.2.punkts
Projekta 7.18., 15.4. un 16.3.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr. 2015/1998 pielikuma 11.2.3.9. un 11.2.7.punkts
Projekta 7.15., 8.5., 9.4., 10.4. un 11.3.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.2017/373 III pielikuma ATM/ANS.OR.D.010.punkts
Projekta 13.1.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Noteikumu projektā ir iekļauta vispārējā atsauce uz:
 Eiropas Parlamenta un Padomes 2008.gada 11.marta Regulu (EK) Nr. 300/2008 par kopīgiem noteikumiem civilās aviācijas drošības jomā un, ar ko atceļ Regulu (EK) Nr. 2320/2002, kas ir ieviesta ar šobrīd spēkā esošajiem Ministru kabineta 2010.gada 27.aprīļa noteikumiem Nr.397 „Noteikumi par Valsts civilās aviācijas drošības programmu”;
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 4. jūlija regulu (ES) 2018/1139 par kopīgiem noteikumiem civilās aviācijas jomā un ar ko izveido Eiropas Savienības Aviācijas drošības aģentūru un, ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr.2111/2005, (EK) Nr. 1008/2008, (ES) Nr. 996/2010, (ES) Nr. 376/2014 un Direktīvas 2014/30/ES un 2014/53/ES un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 552/2004 un (EK) Nr. 216/2008 un Padomes Regulu (EEK) Nr. 3922/91, kas ir ieviesta ar citiem ārējiem normatīvajiem aktiem civilās aviācijas jomā.

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrija, Valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/new?source_id=3300bb65-dfcb-4ed8-8d91-bd21d19404f3&source_type=legal_acts%2Fheaders

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
-

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi