Anotācija (ex-ante)

22-TA-2058: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 20. jūnija noteikumos Nr. 353 "Prasības zaļajam publiskajam iepirkumam un to piemērošanas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projektu izstrādāja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk - VARAM) pēc savas iniciatīvas, lai nodrošinātu zaļā publiskā iepirkuma (turpmāk - ZPI) kritēriju aktualizēšanu, vienkāršošanu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekta “Grozījumi Ministru kabineta 2017.gada 20.jūnija noteikumos Nr. 353 “Prasības zaļajam publiskajam iepirkumam un to piemērošanas kārtība” (turpmāk- noteikumu projekts) mērķis ir: 
- aktualizēt ZPI prasības, ņemot vērā tehnoloģisko attīstību, un pārņemtu Eiropas Komisijas izstrādātās aktualizētās ZPI vadlīnijas vairākām preču un pakalpojumu grupām;
- pārskatīt un vienkāršot ZPI prasības, ņemot vērā ZPI ieviešanas un piemērošanas praksi Latvijā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ņemot vērā, ka Eiropas Komisija pastāvīgi aktualizē un pārskata ZPI prasības vairākām preču un pakalpojumu grupām, nepieciešams šīs prasības pārņemt un piemērot Latvijas situācijai. Kā arī mainoties un attīstoties tehnoloģiskajiem risinājumiem, nepieciešams pārskatīt ZPI prasības, lai tās tiktu aktualizētas un piemērotas jaunākajiem risinājumiem un prasībām. Piemērojot ZPI prasības un kritērijus Latvijā kopš 2017.gada 1. jūlija, kad stājās spēkā Ministru kabineta 2017. gada 20. jūnija noteikumi Nr. 353 “Prasības zaļajam publiskajam iepirkumam un to piemērošanas kārtība” (turpmāk - MK not. nr. 353), tika konstatēts, ka ir iespējams atvieglot ZPI. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija izvirzīto prasību lietderības un nepieciešamības analīzi veica, izstrādājot noteikumu projektu, nepieciešamo informāciju ietverot sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumu projekts ir izstrādāts pēc VARAM iniciatīvas, lai:
- aktualizētu ZPI prasības, ņemot vērā tehnoloģisko attīstību, un pārņemtu Eiropas Komisijas izstrādātās aktualizētās ZPI vadlīnijas vairākām preču un pakalpojumu grupām (pārtikas un ēdināšanas pakalpojumi, transports, iekštelpu un āra apgaismojums, būvdarbi);
- pārskatītu un vienkāršotu ZPI prasības, ņemot vērā ZPI ieviešanas un piemērošanas praksi Latvijā kopš 2017.gada 1. jūlija, kad stājās spēkā MK not. nr. 353.
Risinājuma apraksts
Kopumā tiek veikti grozījumi piecās preču un pakalpojumu grupās (trijām obligāti piemērojamām grupām no 1. pielikuma - pārtika un ēdināšanas pakalpojumi, iekštelpu apgaismojums, ielu apgaismojums un satiksmes signāli, un divām grupām no 2. pielikuma – būvniecība, transports). Tiek noteiktas obligātās minimālās piemērojamās prasības būvdarbu iepirkumiem – 14 kritēriji, paplašinot tvērumu un attiecinot uz Trešās grupas ēku jauna būvniecību,  pārbūvi, projektēšanu un nojaukšanu un iekļaujot šo grupu 1. pielikumā.
ZPI kritēriji transporta sektorā tiek sadalīti divās daļās – kritēriji Vieglo pasažieru automobiļu un vieglo komerctransporta automobiļu iegāde tiek iekļauti 1. pielikumā, nosakot kā obligātus. Tiek pārskatītas CO2 emisijas ņemot vērā 2021. un 2022. gada pieejamās un realizētās automašīnas Latvijā. Tās tika sadalītas pa auto klasēm, salīdzinātas pēc CO2 emisijām, izvērtētas vides prasības, konkurences apstākļi un pieejamie modeļi. Veicot analīzi, CO2 limiti tika noteikti, kas būtu atbilstoši pietiekamas konkurences nodrošināšanai izsludinot konkursus.
Pārtikas iegādes un ēdināšanas pakalpojumu iepirkumos tiek precizēts piegādes attālums, norādot, “piemēram, 250 km no piegādes vai ražošanas vietas”, lai nodrošinātu pietiekamu konkurenci un Pasūtītajam iespēju iegādāties pārtikas produktus atrodoties arī attālākos Latvijas reģionos. Ņemot vērā, ka ir pārtikas produkti, kuriem nav iespējams piemērot ZPI prasības un kritērijus, tiek noteikti izņēmumi ZPI piemērošanai (piemēram, eksotiskajiem augļiem un dārzeņiem, kā arī saldētai produkcijai, kas netiek audzēta Latvijā).
Iekštelpu un ārtelpu  apgaismojumam ZPI kritēriji tiek precizēti ņemot vērā jaunās energomarķējuma prasības.

Prasības pārtikas iegādei un ēdināšanas pakalpojumi:
ZPI prasības un kritēriji ir noteikti pārtikas produktu piegādēm un ēdināšanas pakalpojumiem. ZPI kritērijus piemēro brīvprātīgi augļiem, ogām un dārzeņiem, kas nav iekļauti Zemkopības ministrijas izstrādātajos vietējo augļu, ogu un dārzeņu sezonalitātes kalendāros (pieejami Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē https://www.iub.gov.lv/lv/partikas-piegazu-un-edinasanas-pakalpojumu-iepirkumi), kā arī  pārtikas produktiem, tostarp,  saldētai produkcijai, kuri netiek audzēti vai ražoti Latvijā.

Tiek precizēts noteikumu projektā pārtikas produktu piegādes attālums, nosakot: “pārtikas produktu piegāde tiks veikta noteiktā pasūtītāja paredzēta attāluma ietvaros no pārtikas produktu izcelsmes (tikai audzēšanas/ražošanas) vietas līdz pasūtītāja norādītajai vietai/piegādes adresei, piemēram, ne vairāk kā 250 km ietvaros, izmantojot ceļa infrastruktūru.”
Ēdināšanas pakalpojumu ZPI kritērijs tiek precizēts ņemot vērā jaunās energomarķējuma prasības:
“3.4. APRĪKOJUMS Ja iekļauts ir arī aprīkojums, tad nepieciešams ievērot šādus kritērijus:
3.4.1. ledusskapjos un saldētavās, ko paredzēts izmantot, sniedzot ēdināšanas pakalpojumus, nav ozona slāni noārdošās vielas (hidrohlorfluorogļūdeņradis (HCFC) un fluorogļūdeņradis (HFC));
3.4.2. aprīkojums atbilst vienam vai vairākiem no turpmāk minētajiem energoefektivitātes standartiem, ja tādi pastāv, Eiropas Savienības (turpmāk - ES) enerģijas patēriņa marķējums (ne zemāk kā F  klase) vai līdzvērtīgs standarts;
3.4.3. aprīkojums ir efektīvs ūdens patēriņa ziņā saskaņā ar ES marķējumu vai līdzvērtīgu standartu.”
Prasības Iekštelpu apgaismojumam:
Tiek pārskatītas energomarķējuma prasības atbilstoši jaunajam regulējumam. No 2021.gada 1.septembra gaismas avotiem (spuldzēm un citiem gaismekļiem) piemērojamas Eiropas Komisijas 2019.gada 11.marta regula 2019/2015,ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2017/1369 papildina attiecībā uz gaismas avotu energomarķējumu un atceļ Komisijas Deleģēto regulu (ES) Nr. 874/2012 un Eiropas Komisijas 2021.gada 24.marta regula (ES) 2021/403, ar ko attiecībā uz tādu veterināro un veterināro/oficiālo sertifikātu paraugiem, kuri paredzēti noteiktu kategoriju sauszemes dzīvnieku un to reproduktīvo produktu sūtījumu ievešanai Savienībā un pārvietošanai starp dalībvalstīm, un šādu sertifikātu sakarā veicamo oficiālo sertificēšanu nosaka noteikumus Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/429 un (ES) 2017/625 piemērošanai un atceļ Lēmumu 2010/470/ES (Dokuments attiecas uz EEZ) prasības, kas paredz jaunu energomarķējumu. Jaunajā marķējumā visiem produktiem tiek izmantota vienota A-G skala. A++/A+ klases vairs netiek lietotas.
Noteikumu 1. pielikuma 6.1.sadaļas ZPI prasības un kritēriji Tehniskās specifikācijas izteikt šādā redakcijā:
“1. GAISMAS ATDEVE
Nomaiņas spuldzēm, kas paredzētas esošajām ierīcēm, jābūt tādai  efektivitātei, kas vienāda vai augstāka par attiecīgās enerģijas klases minimālo efektivitāti, kas norādīta tabulā.
Spuldzes tips Attiecīgā enerģijas klase
Pārējās spuldzes, tostarp LED un gāzizlādes spuldzes F

Piezīme. Jāizmanto jaunākā energoefektivitātes klases definīcija.

1.2. Spuldzēm, kas paredzētas jaunām un renovētām ierīcēm, jābūt tādai efektivitātei , kas vienāda vai augstāka par attiecīgās enerģijas klases minimālo efektivitāti, kas norādīta tabulā turpmāk.
Spuldžu tips Attiecīgā enerģijas klase
Spuldzes  ar krāsu atveidojuma koeficientu Ra>=90 (ja tas ir nepieciešams ēkā veicamajai darbībai) G
Pārējās spuldzes F

Piezīme. Jāizmanto jaunākā energoefektivitātes klases definīcija

Tiek precizētas prasības attiecībā par ekspluatācijas laiku:
2. EKSPLUATĀCIJAS LAIKS
Spuldzēm, kas paredzētas jaunām un renovētām ierīcēm, un nomaiņas spuldzēm, kas paredzētas esošajām ierīcēm, jābūt tādam ekspluatācijas laikam, kas nav mazāks parL80B10   pie 50 000 h vaiL70B50  pie 100 000h.”
Noteikumu projekta 1. pielikuma 6.2. sadaļas ZPI prasības un kritēriji Tehniskās specifikācijas 2. punktu izteikt šādā redakcijā:
2. APGAISMOJUMA NORMALIZĒTĀ ĪPATNĒJĀ JAUDA
Ja apgaismojumu uzstāda individuālā vietā vai ēkas daļā, apgaismojuma maksimālā patērētā jauda šajā vietā, dalot ar kopējo platību un ar tās apgaismotību, kas izteikta 100 luksu vienībās, nedrīkst pārsniegt zemāk norādītās vērtības.
Minimālā gaismas atdeve 100 lm/W, gaismekļa gaismas avota izstarotās gaismas mirdzēšana ne lielāka kā 20%.
Noteikumu projekta 1. pielikuma 6.2. sadaļas ZPI prasības un kritēriji Piedāvājuma izvērtēšanas kritēriji 2. punktu izteikt šādā redakcijā: “2. APGAISMOJUMS, KAS NEMIRGO
Papildus punktus piešķir, ja apgaismojumam ir veikti apgaismojuma mirgošanas (flickering) testi, kas apliecina  lampas nemirgošanu tās darbības laikā. Piemēram, minimālā prasība apgaismojuma mirgošanai varētu būt vienāds vai mazāks par 20%, papildus punktus piešķir ja tas ir zemāks par 5%.”

Prasības āra apgaismojumam:
Tiek pārskatītas prasības, kas attiecas uz ražojuma ekspluatācijas laiku, nosakot: “Gaismekļa kalpošanas laiks ir vismaz 100 000h (L90B10) pie 25°C, par ko tiek iesniegti atbilstības pierādījumi.”
Tiek papildinātas prasības, kas attiecas uz gaismekļu optiskās sistēmas aprīkojumu, gaismekļu fotometrijas datiem, izturību pret pārspriegumu, elektromagnētiskā savietojamība.
Tiek noteiktas prasības, kas attiecas uz videi draudzīgu piegādi, nosakot, ka papildus punktus piešķir par tādu gaismekļu un apgaismojuma aprīkojuma piegādi, kas tiks veikta noteiktā pasūtītāja paredzēta attāluma ietvaros no ražošanas vietas līdz pasūtītāja norādītajai vietai, lai maksimāli samazinātu CO2 izmešus piegādes procesā (piemēram, 250 km ietvaros).

Prasības būvdarbiem:
Tiek paplašināts tvērums ZPI prasības attiecinot uz Trešās grupas ēku jauna būvniecību,  pārbūvi, projektēšanu un nojaukšanu un iekļaujot šo grupu noteikumu grozījumu 1. pielikumā. Tiek noteikti 14 minimāli obligāti piemērojamie ZPI kritēriji būvdarbiem:
Projektēšana:
8 ZPI kritēriji no esošās MK not. nr. 353 redakcijas 2. pielikuma redakcijas:
B.1 Primārās enerģijas patēriņa novērtējums un primārās neatjaunojamās enerģijas maksimālais slieksnis
B5. Velosipēdu un mikromobilitātes transporta līdzekļu novietne
B6.  Atkārtoti izmantojamu vai pārstrādājamu atkritumu uzglabāšana
B7.  Ūdens taupīšanas ietaises
B9.  Vizuālais kontakts ar ārtelpu
B10. Ventilācija un gaisa kvalitāte
B11. Izbūves un apdares materiālu izvēle (prasības gaistošajiem organiskajiem savienojumiem un formaldehīdiem)
B14. Būvprojekta vadītāja vai izstrādātāja pieredze
un 2 jauni ZPI kritēriji:
B20.    Pasīvie iekštelpu klimata regulēšanas risinājumi
B21.    Atkārtoti izmantotu materiālu vai viegli pārstrādājamu materiālu izmantošana).
Būvdarbi:
3 ZPI kritēriji no esošās MK not. nr. 353 2. pielikuma redakcijas:
C1. Būvgružu (tai skaitā demontēšanas) šķirošana un nodošana speciālos poligonos
C2. Likumīgas izcelsmes kokmateriāli
C4. Būvdarbu vadītāja pieredze
un 1 jauns ZPI kritērijs:
C22. Izbūves un apdares materiālu ietekme uz iekštelpu gaisa kvalitāti.

Detalizētāka informācija pieejama noteikumu projekta 1. pielikumā. 
Prasības pasažieru automobiļu un vieglo komerctransporta automobiļu iegāde:
CO2 emisiju robežvērtības noteiktas stingrākas. Saskaņā ar transportlīdzekļu tehnisko datu lapu, transportlīdzekļu CO2 emisija nedrīkst pārsniegt šādus rādītājus (pēc WLTP mērīšanas metodes):
Transportlīdzekļa tips CO2 (g/km)
Vieglie pasažieru automobiļi (M1)  
Mini 100
Mazs, mazs apvidus  110
Kompakts, kompaktā apvidus, mazā daudzfunkciju, kompaktā daudzfunkciju 120
Vidējs, vidējs daudzfunkciju 130
Liels, vidējā apvidus, lielā daudzfunkciju 150
Luksus, lielā apvidus 200
Vieglais komerctransports (N1)  
Pikapi 180
Mazie furgoni 130
Vidēji furgoni 160
Lielie furgoni 190

ZPI kritēriji transporta sektorā tiek sadalīti divās daļās – kritēriji Vieglo pasažieru automobiļu un vieglo komerctransporta automobiļu iegāde tiek iekļauti 1. pielikumā, nosakot kā obligātus. Tiek pārskatītas CO2 emisijas ņemot vērā 2021. un 2022. gada pieejamās un realizētās automašīnas Latvijā. Tās tika sadalītas pa auto klasēm, salīdzinātas pēc CO2 emisijām, izvērtētas vides prasības, konkurences apstākļi un pieejamie modeļi. Veicot analīzi, CO2 limiti tika noteikti, kas būtu atbilstoši pietiekamas konkurences nodrošināšanai izsludinot konkursus
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Noteikumu projektā iekļautie ZPI kritēriji un prasības apspriestas tematiskajās diskusijās (transports, būvdarbi un pārtikas iegāde un ēdināšanas pakalpojumi), kur piedalījās ministriju, nozaru asociāciju, nevalstisko organizāciju, sociālo partneru pārstāvji un iepirkumu speciālisti.
Izvērtējumi tika veikti “Datu ieguve (vākšana / iegūšana / apkopošana) un analīze par zaļā publiskā iepirkuma kritēriju izmantošanu transportlīdzekļu publiskajos iepirkumos”, kur tika apkopota plaša informācija par transporta nozari, tās mērķiem Eiropas Savienībā (ES), kā arī Latvijas mērķiem. Mērķi tika papildināti ar Latvijas normatīvo aktu apskatu par transportlīdzekļiem un to iepirkumu. Tā kā ES 2021.gadā ir izstrādājusi jaunus ZPI kritērijus transporta nozarei, tad kritēriji tika salīdzināti ar esošo ZPI likumdošanu, lai saprastu jaunos ieteikumos no ES puses, un izvērtētu, vai ir pieejama papildus informācija. Lai novērtētu Latvijas publiskā sektora kopējo iepirkumu apjomu, tika apkopota informācija par transportu saistītajiem iepirkumiem Latvijas publiskajā sektorā, izmantojot Iepirkumu uzraudzības biroja datubāzi. Tika izmantoti IUB atvērto failu informāciju, kas gan satur ierobežotu informāciju par iepirkumu procesu, attiecīgi atvērto failu dati tika papildināti ar rezultātu paziņojumu pārskatu, lai veidotu pilnīgāku datubāzi un varētu veikt detalizētu transportlīdzekļu iepirkumu datu analīzi.
“Datu ieguve (vākšana / iegūšana / apkopošana) un analīze par zaļā publiskā iepirkuma kritēriju izmantošanu transportlīdzekļu publiskajos iepirkumos” ir pieejams tīmekļvietnē https://www.varam.gov.lv/lv/media/31225/download . 
 
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
Datu ieguve (vākšana / iegūšana / apkopošana) un analīze par zaļā publiskā iepirkuma kritēriju izmantošanu transportlīdzekļu publiskajos iepirkumos
Apraksts
Izvērtējumā “Datu ieguve (vākšana / iegūšana / apkopošana) un analīze par zaļā publiskā iepirkuma kritēriju izmantošanu transportlīdzekļu publiskajos iepirkumos” tika apkopota plaša informācija par transporta nozari, tās mērķiem Eiropas Savienībā (ES), kā arī Latvijas mērķiem. Mērķi tika papildināti ar Latvijas normatīvo aktu apskatu par transportlīdzekļiem un to iepirkumu. Tā kā ES 2021.gadā ir izstrādājusi jaunus ZPI kritērijus transporta nozarei, tad kritēriji tika salīdzināti ar esošo ZPI likumdošanu, lai saprastu jaunos ieteikumos no ES puses, un izvērtētu, vai ir pieejama papildus informācija. Lai novērtētu Latvijas publiskā sektora kopējo iepirkumu apjomu, tika apkopota informācija par transportu saistītajiem iepirkumiem Latvijas publiskajā sektorā, izmantojot Iepirkumu uzraudzības biroja datubāzi. Tika izmantoti IUB atvērto failu informāciju, kas gan satur ierobežotu informāciju par iepirkumu procesu, attiecīgi atvērto failu dati tika papildināti ar rezultātu paziņojumu pārskatu, lai veidotu pilnīgāku datubāzi un varētu veikt detalizētu transportlīdzekļu iepirkumu datu analīzi.
“Datu ieguve (vākšana / iegūšana / apkopošana) un analīze par zaļā publiskā iepirkuma kritēriju izmantošanu transportlīdzekļu publiskajos iepirkumos” ir pieejams tīmekļvietnē https://www.varam.gov.lv/lv/media/31225/download . 
Nosaukums
Datu ieguve, tai skaitā, vākšana, iegūšana, apkopošana un analīze par zaļā publiskā iepirkuma kritēriju piemērošanu būvdarbu iepirkumos
Apraksts
Biedrība "Latvijas Ilgtspējīgas būvniecības padome" VARAM uzdevuma ir veikusi izpēti “Datu ieguve, t.sk. vākšana, iegūšana, apkopošana un analīze par zaļā publiskā iepirkuma kritēriju piemērošanu būvdarbu iepirkumos”, kas norisinājās no 2021.gada septembrim līdz decembrim, ar mērķi – apzināt esošo situāciju būvniecības nozarē un izstrādāt piedāvājumu kā turpmāk veicināt publiskos iepirkumos zaļās būvniecības principus, zaļo būvju projektēšanu un būvdarbus. Piedāvājums mazinātu būvniecības nozares ietekmi uz klimata pārmaiņām dotu iespēju valsts pārvaldei sasniegt ES Zaļā kursa mērķus.
"Datu ieguve, tai skaitā, vākšana, iegūšana, apkopošana un analīze par zaļā publiskā iepirkuma kritēriju piemērošanu būvdarbu iepirkumos" ir pieejams tīmekļvietnē https://www.varam.gov.lv/lv/media/30721/download . 

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Jāpiemēro videi draudzīgāki risinājumi būvniecības un transportu sektorā. 
Nozare
Būvniecība, Transports un uzglabāšana
Nozaru ietekmes apraksts
Jāpiemēro videi draudzīgāki risinājumi būvniecības un transportu sektorā. 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Jāpiemēro videi draudzīgāki risinājumi būvniecības un transportu sektorā. 

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Jāpiemēro videi draudzīgāki risinājumi būvniecības un transportu sektorā. 

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Jāpiemēro videi draudzīgāki risinājumi būvniecības un transportu sektorā. 

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Jāpiemēro videi draudzīgāki risinājumi būvniecības un transportu sektorā. 

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Jāpiemēro videi draudzīgāki risinājumi būvniecības un transportu sektorā. 

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
Noteikumu grozījumu projektā ņemti vērā ieteikumi no Eiropas Komisijas izstrādātajām vadlīnijām par zaļā publiskā iepirkuma piemērošanu. 

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
-
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

8.1.5. uz teritoriju attīstību

8.1.6. uz vidi

8.1.7. uz klimatneitralitāti

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

8.1.11. uz veselību

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

8.1.13. uz datu aizsardzību

8.1.14. uz diasporu

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi