22-TA-2010: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 6. marta noteikumos Nr. 149 "Vadītāju reģistrācijas noteikumi pasažieru komercpārvadājumiem ar taksometru un vieglo automobili"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Autopārvadājumu likuma 35. panta astotajā daļā un Ministru kabineta 2018. gada 6.marta noteikumos Nr.149 “Vadītāju reģistrācijas noteikumi pasažieru komercpārvadājumiem ar taksometru un vieglo automobili” (turpmāk – MK noteikumi Nr.149) ir noteiktas prasības, kādām jāatbilst vadītājiem, kas vada transportlīdzekli pasažieru komercpārvadājumos ar taksometru vai pasažieru komercpārvadājumos ar vieglo automobili, kā arī ir noteikts, ka vadītājiem jābūt reģistrētiem taksometru vadītāju reģistrā. Vadītāju reģistrāciju taksometru vadītāju reģistrā, taksometru vadītāju izslēgšanu no reģistra un taksometru vadītāju reģistrā iekļautās informācijas aktualizēšanu veic VSIA “Autotransporta direkcija” (turpmāk - Autotransporta direkcija). Kopš ir uzsākta vadītāju reģistrācija taksometru vadītāju reģistrā, ir stājušies spēkā jauni normatīvie akti un konstatētas problēmas, kuru dēļ nepieciešams precizēt un pilnveidot MK noteikumos Nr.149 ietvertās normas.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Nepieciešams precizēt un pilnveidot MK noteikumos Nr.149 ietvertās normas.
Spēkā stāšanās termiņš
Jebkādi citi nosacījumi (atrunāti tiesību aktā)
Pamatojums
Noteikumu projekta 1.7.apakšpunkts stājas spēkā 2023. gada 1.martā.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Noteikumu projekts izstrādāts, jo kopš 2018. gada marta, kad tika uzsākta vadītāju reģistrācija taksometru vadītāju reģistrā, ir stājušies spēkā jauni normatīvie akti un konstatētas problēmas, kuru dēļ nepieciešams precizēt un pilnveidot MK noteikumos Nr.149 ietvertās normas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr.149 3.5.apakšpunkts nosaka vienu no prasībām, kurai jāatbilst vadītājam, proti, vadītājs nav administratīvi sodīts par pasažieru pārvadāšanas noteikumu pārkāpšanu. 2018. gadā, kad Ministru kabinets apstiprināja šādu prasību, bija spēkā Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss un vadītājs tika uzskatīts par atbilstošu šai prasībai, ja nebija administratīvi sodīts par pārkāpumiem, kas paredzēti Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 149.32 pantā “Pasažieru pārvadāšanas noteikumu pārkāpšana”. Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss zaudēja spēku 2020. gada 1. jūlijā un no 2020. gada 1. jūlija stājās spēkā Autopārvadājumu likuma VI nodaļa, kurā ir atrunāta administratīvā atbildība autopārvadājumu jomā un kompetence sodu piemērošanā.
No 2020. gada 1. jūlija, kad stājās spēkā Autopārvadājumu likuma VI nodaļa, vadītājs tiek uzskatīts par atbilstošu MK noteikumu Nr.149 3.5.apakšpunktā noteiktajai prasībai, ja vadītājs nav administratīvi sodīts par pārkāpumiem, kas noteikti Autopārvadājumu likuma 57. pantā “Pasažieru komercpārvadājumu ar taksometru un vieglo automobili veikšanas noteikumu pārkāpšana”. Turklāt, tā kā Autopārvadājumu likuma 57. panta otrā daļa paredz, ka vadītājam par izdarīto pārkāpumu var izteikt arī brīdinājumu, tad nav samērīgi brīdinājuma izteikšanas gadījumā vadītāju izslēgt no taksometru vadītāja reģistra.
Vienlaikus šīs prasības īstenošanas ietvaros un atbilstoši definīcijai “administratīvi sodīta persona” un periodam, cik ilgi par tādu persona tiek uzskatīta (Administratīvās atbildības likuma (turpmāk - AAL) 24.panta trešā un ceturtā daļa) secināts, ka periods, cik ilgi persona nevar tikt atjaunota vai reģistrēta reģistrā, nav samērīgs, turklāt, izslēdzot no reģistra par šo neatbilstību, gandrīz nevienā gadījumā neizpildās MK noteikumu Nr.149 15.punktā noteiktās tiesības jaunu iesniegumu reģistrācijai iesniegt pēc sešiem mēnešiem.
No 2020. gada 1. jūlija, kad stājās spēkā Autopārvadājumu likuma VI nodaļa, vadītājs tiek uzskatīts par atbilstošu MK noteikumu Nr.149 3.5.apakšpunktā noteiktajai prasībai, ja vadītājs nav administratīvi sodīts par pārkāpumiem, kas noteikti Autopārvadājumu likuma 57. pantā “Pasažieru komercpārvadājumu ar taksometru un vieglo automobili veikšanas noteikumu pārkāpšana”. Turklāt, tā kā Autopārvadājumu likuma 57. panta otrā daļa paredz, ka vadītājam par izdarīto pārkāpumu var izteikt arī brīdinājumu, tad nav samērīgi brīdinājuma izteikšanas gadījumā vadītāju izslēgt no taksometru vadītāja reģistra.
Vienlaikus šīs prasības īstenošanas ietvaros un atbilstoši definīcijai “administratīvi sodīta persona” un periodam, cik ilgi par tādu persona tiek uzskatīta (Administratīvās atbildības likuma (turpmāk - AAL) 24.panta trešā un ceturtā daļa) secināts, ka periods, cik ilgi persona nevar tikt atjaunota vai reģistrēta reģistrā, nav samērīgs, turklāt, izslēdzot no reģistra par šo neatbilstību, gandrīz nevienā gadījumā neizpildās MK noteikumu Nr.149 15.punktā noteiktās tiesības jaunu iesniegumu reģistrācijai iesniegt pēc sešiem mēnešiem.
Risinājuma apraksts
Ievērojot Autopārvadājumu likuma 57. pantu, ar noteikumu projektu paredzēts izteikt MK noteikumu Nr.149 3.5.apakšpunktu jaunā redakcijā, proti, turpmāk vadītājs tiks uzskatīts par atbilstošu MK noteikumu 3.5.apakšpunktā noteiktajai prasībai, ja attiecībā uz to nebūs uzsākti administratīvā pārkāpuma procesi par pasažieru komercpārvadājumu ar taksometru un vieglo automobili veikšanas noteikumu pārkāpšanu un pieņemti lēmumi par naudas soda piemērošanu, vienlaikus paredzot periodu, par kādu šī informācija tiek ņemta vērā – proti, pēdējo sešu mēnešu periodu. Turklāt Autotransporta direkcija, atbilstoši AAL noteiktajai kārtībai par pieņemtā lēmuma spēkā stāšanās nosacījumiem (AAL 159.pants), ņems vērā tos administratīvos naudas sodus par pasažieru komercpārvadājumu ar taksometru un vieglo automobili veikšanas noteikumu pārkāpšanu, kuros lēmums par naudas soda piemērošanu būs stājies spēkā (izmantotas Likumā noteiktās pārsūdzības tiesības). Tādējādi tiks samērotas un vienkāršotas šīs prasības sekas attiecībā uz personas nodarbinātības iespējām – ja persona pēdējā pusgada laika ir sodīta (saukta pie administratīvās atbildības) pēc Autopārvadājumu likuma 57.panta un par to ir piemērots naudas sods un lēmums stājies spēkā, tad pēc izslēgšanas no reģistra persona pēc sešiem mēnešiem varēs pretendēt uz jaunu reģistrāciju, ja šajā periodā nebūs izdarīti jauni administratīvie pārkāpumi un pieņemts lēmums par personas saukšanu pie administratīvās atbildības pasažieru pārvadāšanas nosacījumu jomā.
Problēmas apraksts
MK noteikumu 4.punkts noteic, ka vadītājs, iesniedzot iesniegumu Autotransporta direkcijā, apliecina savu atbilstību šo noteikumu 3.2.apakšpunktā minētajai prasībai (valsts valodas zināšanas ne zemāk kā B līmeņa 1.pakāpē). No 2020.gada 17.augusta vadītāji, lai apliecinātu savu atbilstību šo noteikumu 3.2.apakšpunktā minētajai prasībai, reģistrējoties taksometru vadītāju reģistrā, iesniedz arī dokumentu, kas apliecina valsts valodas zināšanas ne zemākas kā B līmeņa 1.pakāpē. Lēmums pastiprināt valsts valodas pārbaudi tika pieņemts, jo bija vairāki gadījumi, kad vadītāji, kuri veic pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili, nesaprot, ko pasažieris viņam saka, un nespēj sniegt atbildi latviešu valodā. Līdz 2020.gada 17.augustam vadītājiem, reģistrējoties taksometru vadītāju reģistrā, bija jāapliecina, ka valsts valodas zināšanas ir atbilstošas vismaz B līmeņa 1. pakāpei, tomēr, izvērtējot situāciju, konstatēts, ka vairāki vadītāji rīkojušies negodprātīgi, tādēļ nepieciešama papildu kontrole. Tā kā no 2020.gada 17.augusta vadītāji vienlaicīgi ar iesniegumu pasažieru komercpārvadājumu ar taksometru / vieglo automobili vadītāja reģistrācijai iesniedz arī valsts valodas zināšanas apliecinošus dokumentus un Autotransporta direkcija ir pārliecinājusies par to atbilstību MK noteikumu Nr.149 3.2.apakšpunktā minētajai prasībai, par valsts valodas zināšanām ne zemākām kā B līmeņa 1. pakāpē, tad, lai mazinātu administratīvo slogu, nepieciešams paredzēt, ka vadītājam, kurš, reģistrējoties taksometru vadītāju reģistrā, jau vienreiz ir ar dokumentiem ir apliecinājis savu atbilstību MK noteikumu Nr.149 3.2.apakšpunktam un taksometru vadītāju reģistrā ir reģistrējies pēc 2020.gada 17.augusta, reģistrējoties atkārtoti, vēlreiz šos dokumentus vairs nav jāiesniedz.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu noteic, ka, gadījumos, ja taksometru vadītājs iesniegumu pasažieru komercpārvadājumu ar taksometru / vieglo automobili vadītāja reģistrācijai taksometru vadītāju reģistrā iesniedz pirmo reizi, tādējādi Autotransporta direkcijas rīcībā nav dokumentu, kas apliecinātu vadītāja atbilstību šo noteikumu 3.2.apakšpunktā minētajai prasībai, vadītājs atbilstību MK noteikumu Nr.149 3.2.apakšpunktā minētajai prasībai apliecina, iesniegumam pievienojot valsts valodas prasmi apliecinošu dokumentu.
Izglītības un zinātnes ministrija, īstenojot Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta "Valsts pārbaudījumu organizēšanas procesa pilnveide” veido e-pakalpojumu "Pārbaude par valsts valodas prasmes apliecības, pamatizglītības un vidējās izglītības sertifikāta derīgumu", kurā Autotransporta direkcija e-pakalpojumā, kas būs pieejams Vienotajā valsts un pašvaldību pakalpojumu portālā www.latvija.lv, varēs ievadīt valsts valodas prasmes apliecības numuru un personas kodu personai, kam apliecība izsniegta un pārliecināties, vai apliecība ir derīga un vai to uzrāda persona, kurai tā ir izsniegta. Plānots, ka minētais e-pakalpojums būs pieejams 2023. gada pirmajā ceturksnī un attiecīgi Autotransporta direkcija to varēs izmantot valsts valodas prasmi apliecinošo dokumentu pārbaudei. Lai Autotransporta direkcija varētu izmantot minēto pakalpojumu, noteikumu projekta 4.11. apakšpunkts noteic, ka pasažieru komercpārvadājumu ar taksometru / vieglo automobili vadītāja reģistrācijas iesniegumā jānorāda valsts valodas prasmes apliecības numurs un attiecīgi tādā gadījumā persona būs atbrīvota no dokumentu iesniegšanas arī tad, ja reģistrācija tiks īstenota pirmo reizi – attiecīgi tos datus, ko Autotransporta direkcija pēc norādītās valodas prasmes numura varēs sistēmā iegūt pati, lai pārliecinātos par atbilstību, personai iesniegt nevajadzēs. Detalizēta praktiskā informācija par gadījumiem, kad informāciju Autotransporta direkcija varēs iegūt pati, klientiem tiks attiecīgi norādīta e-pakalpojuma vidē.
Izglītības un zinātnes ministrija, īstenojot Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta "Valsts pārbaudījumu organizēšanas procesa pilnveide” veido e-pakalpojumu "Pārbaude par valsts valodas prasmes apliecības, pamatizglītības un vidējās izglītības sertifikāta derīgumu", kurā Autotransporta direkcija e-pakalpojumā, kas būs pieejams Vienotajā valsts un pašvaldību pakalpojumu portālā www.latvija.lv, varēs ievadīt valsts valodas prasmes apliecības numuru un personas kodu personai, kam apliecība izsniegta un pārliecināties, vai apliecība ir derīga un vai to uzrāda persona, kurai tā ir izsniegta. Plānots, ka minētais e-pakalpojums būs pieejams 2023. gada pirmajā ceturksnī un attiecīgi Autotransporta direkcija to varēs izmantot valsts valodas prasmi apliecinošo dokumentu pārbaudei. Lai Autotransporta direkcija varētu izmantot minēto pakalpojumu, noteikumu projekta 4.11. apakšpunkts noteic, ka pasažieru komercpārvadājumu ar taksometru / vieglo automobili vadītāja reģistrācijas iesniegumā jānorāda valsts valodas prasmes apliecības numurs un attiecīgi tādā gadījumā persona būs atbrīvota no dokumentu iesniegšanas arī tad, ja reģistrācija tiks īstenota pirmo reizi – attiecīgi tos datus, ko Autotransporta direkcija pēc norādītās valodas prasmes numura varēs sistēmā iegūt pati, lai pārliecinātos par atbilstību, personai iesniegt nevajadzēs. Detalizēta praktiskā informācija par gadījumiem, kad informāciju Autotransporta direkcija varēs iegūt pati, klientiem tiks attiecīgi norādīta e-pakalpojuma vidē.
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr.149 5. un 21.punkts noteic, ka vadītāju reģistrācijas iesniegumu Autotransporta direkcija no 2019.gada 1. janvāra izskata 7 darbadienu laikā, bet līdz 2018. gada 31. decembrim iepriekš minētie iesniegumi tika izskatīti Administratīvā procesa likumā noteiktajā termiņā. No 2020. gada 17. augusta, kad vadītāji, lai apliecinātu savu atbilstību šo noteikumu 3.2.apakšpunktā minētajai prasībai, reģistrējoties taksometru vadītāju reģistrā, iesniedz arī dokumentu, kas apliecina valsts valodas zināšanas ne zemākas kā B līmeņa 1. pakāpē, vadītāja iesniegumu nav iespējams izskatīt 7 darba dienu laikā, jo nepieciešams izvērtēt vadītāju iesniegto dokumentu, kas apliecina valsts valodas zināšanas patiesumu, sazinoties, piemēram, gan ar attiecīgajām izglītības iestādēm, gan ar Valsts izglītības satura centru. No 2020.gada 17.augusta Autotransporta direkcija Valsts policijai ir nosūtījusi lietas materiālus kopā par 53 vadītāju iesniegtajiem aizdomīgiem valsts valodu apliecinošiem dokumentiem un saņemta informācija, ka 50 gadījumos ir ierosinātas krimināllietas un vienā gadījumā ir piemērots prokurora priekšraksts par sodu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz noteikt, ka vadītāja iesniegumu Autotransporta direkcija izskata Administratīvā procesa likumā noteiktajos termiņos un MK noteikumu 149 21.punkts tiek svītrots.
Problēmas apraksts
Ministru kabineta 2019. gada 19. novembra noteikumi Nr. 541 “Noteikumi par tīmekļvietņu vai mobilo lietotņu pakalpojuma sniedzējiem pasažieru komercpārvadājumos ar taksometru un vieglo automobili” noteic, ka tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojuma sniedzējs no 2021. gada 1.jūlija nekavējoties pēc komercpārvadājuma beigām nosūta Valsts ieņēmumu dienestam (turpmāk - VID) informāciju par katru tiešsaistē veikto braucienu. Veicot nodoto datu analīzi, sadarbībā ar VID ir konstatētas neprecizitātes pakalpojumu sniedzēju iesniegtajos datos. Pakalpojumu sniedzēji skaidro, ka šādas situācijas rodas, jo šobrīd pakalpojumu sniedzēji nesaņem informāciju par vadītāju personas kodiem un rodas kļūdas, manuāli identificējot personas tikai pēc vārda uzvārda, taksometru vadītāja reģistrācijas numura un vadītāja apliecības numura. Ņemot vērā minēto, noteikumu projekts tiek papildināts ar normu, paredzot informācijas apjomu, kāds tīmekļvietnei vai mobilās lietotnes pakalpojuma sniedzējam no Taksometru vadītāja reģistra pieejams tiešsaistes datu apmaiņas pieslēguma veidā. Autotransporta direkcija ar attiecīgo tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzēju noslēdz rakstveida vienošanos par taksometru vadītāja reģistra pieejamību tiešsaistes datu apmaiņas pieslēguma veidā. Ņemot vērā iepriekš minēto un to, ka palielinās Autotransporta direkcijas noslodze šādu datu apmaiņas risinājumu uzturēšanai, kurus savā saimnieciskajā darbībā izmanto privātā sektora komersanti tiešā vai netiešā veidā no tā gūstot materiālo labumu, tad Autotransporta direkcija piekļuvi taksometru vadītāju reģistram tiešsaistes datu apmaiņas pieslēguma veidā nodrošina par maksu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz noteikt, kāds informācijas apjoms par taksometru vadītāja reģistrā reģistrētu vadītāju tiešsaistes datu apmaiņas pieslēguma veidā pieejams valsts informācijas sistēmā “Autopārvadātāju informatīvajā datu bāze” reģistrētam tīmekļvietņu vai mobilo pakalpojumu sniedzējam, noslēdzot rakstveida vienošanos ar Autotransporta direkciju.
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr.149 9.punkts noteic, ka vadītājam 5 darbdienu laikā no reģistrācijas tiek izgatavota un nosūtīta uz reģistrācijas iesniegumā norādīto pasta adresi vadītāja reģistrācijas apliecība. Vadītāja apliecība bez vadītāja reģistrācijas taksometru vadītāju reģistrā nav derīga. No 2023. gada 1. marta plānots atteikties no vadītāja reģistrācijas apliecības izsniegšanas un līdz ar to nākotnē neradīsies situācijas, kurā vadītāji jau ir reģistrēti taksometru vadītāju reģistrā, bet sniegt pakalpojumu nedrīkst, jo nav vēl saņēmuši vadītāja apliecību. Līdz ar to noteikumu projekts paredz svītrot MK noteikumu Nr.149 9.punktu un tas stāsies spēkā 2023.gada 1.martā. Uz šo brīdi, ja vadītājs tiek izslēgts no reģistra, tīmekļvietņu vai mobilo pakalpojumu sniedzējiem šiem vadītājiem ir jābloķē piekļuve pakalpojumu sniegšanai un apliecības esamība situāciju nemaina. Turklāt, ja vadītājs izslēgts no taksometru vadītāja reģistra, apliecību var tāpat novietot uz paneļa un līdz ar to maldināt pasažierus. Ja pakalpojums tiek sniegts, izmantojot mobilo lietotni gan pārvadājumos ar vieglo automobili, gan taksometros, pasažierim visa informācija par vadītāju un reģistrāciju ir pieejama mobilajā lietotnē.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz, ka no 2023. gada 1. marta Autotransporta direkcija vairs neizgatavos un vadītājiem neizsniegs reģistrācijas apliecības. Latvijas autopārvadājumu kontroles institūcijām taksometru vadītāju reģistrs ir pilnā mērā pieejams un līdz ar to tās par attiecīgā vadītāja reģistrācijas faktu varēs pārliecināties taksometru vadītāju reģistrā.
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Oficiālās elektroniskās adreses likuma 5. panta otro daļu fiziskām personām oficiālās elektroniskās adreses izveidošana nav obligāta, taču, ja fiziska persona oficiālās elektroniskās adresi ir izveidojusi, tad tā arī primāri tiek izmantota saziņā ar valsts iestādēm, izņemot, ja attiecīgā fiziskā persona ir lūgusi saziņā izmantot citu saziņas kanālu.
Risinājuma apraksts
Precizēts MK noteikumu Nr.149 4., 7., 8. un 14.punkts un noteikts, ka saziņai izmantot primāri oficiālo elektronisko adresi.
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr.149 7.punkts tiek izteikts jaunā redakcijā, nosakot, ka saziņai jāizmanto primāri oficiālā elektroniskā adrese. Izsakot šo punktu jaunā redakcijā, tajā ir saglabājams jau pašreiz noteiktais, ka reģistrācija stājas spēkā ar dienu, kad attiecīgā informācija par reģistrāciju tiek ievietota Autotransporta direkcijas tīmekļvietnē – šāda kārtība ir noteikta arī citos licencēšanas jautājumos, tādējādi nodrošinot nepārtrauktību nodarbinātības jomā, tas ir, persona ir tiesīga uzsākt darbību profesionālajā jomā arī brīvdienās un Autotransporta direkcija nav ierobežota lēmumu pieņemšanā konkrētās darba dienās (piemēram, lai Paziņošanas likumā noteiktajā termiņā – nākamā darba diena pēc publicēšanas – nodrošinātu, ka persona nepieciešamo dokumentu un tiesības uzsākt pasažieru komercpārvadājumu ar vieglo automobili vai taksometru veikšanu iegūtu jau brīvdienās vai svētku dienās, kad pieprasījums pēc šī pakalpojuma var būt ievērojami augstāks, nekā darba dienās, Autotransporta direkcijai lēmumu pieņemšana un publicēšana datu bāzē būtu jānodrošina konkrētās dienās (piemēram, ceturtdienās vai divas darba dienas pirms brīvdienām u.tml.), kas būtiski ierobežo gan Autotransporta direkcijas administratīvo resursu, gan attiecīgos gadījumos saīsina noteikto iesnieguma izskatīšanas termiņu. Ņemot vērā ar reģistrāciju taksometru vadītāju reģistrā piešķiramo tiesību raksturu un mērķi (personas ienākumu gūšanas avots), kā arī apstākli, ka par reģistrācijas faktu tiek ziņots arī uz personas elektroniskā pasta adresi un apstākli, ka uzraugošās institūcijas (Valsts policija, VID utt.) piekļūst Autopārvadātāju informatīvās datu bāzes datiem, nav būtisku seku apstāklim, ka lēmums par reģistrāciju stājas spēkā dienā, kad informācija reģistrēta sistēmā. Turklāt Autotransporta direkcija ir izstrādājusi tehnisku risinājumu, kas nodrošina, ka uzreiz pēc vadītāja iekļaušanas taksometru vadītāju reģistrā informācija ir pieejama Autotransporta direkcijas tīmekļvietnē un attiecīgi arī pārvadātājiem un tīmekļvietņu vai mobilo lietotņu pakalpojuma sniedzējiem, kuri reģistrē vadītāju savās lietotnēs un vadītājs var uzreiz uzsākt darbu un piedāvāt pasažieru komercpārvadājumu pakalpojumu ar taksometru vai vieglo automobili.
Risinājuma apraksts
Izsakot MK noteikumu Nr.149 7.punktu jaunā redakcijā, arī turpmāk paredzēt, ka vadītāja reģistrācija stājas spēkā ar dienu,kad attiecīgā informācija par reģistrāciju ievietota Autotransporta direkcijas tīmekļvietnē.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Fiziskas personas, kuras izmanto komercpārvadātāju ar taksometru vai vieglo automobili pakalpojumus.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Vadītāji, kas plāno reģistrēties un kas ir reģistrēti Taksometru vadītāju reģistrā.
Komersanti, kas veic pasažieru komercpārvadājumu ar taksometru vai vieglo automobili.
Tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzēji.
Komersanti, kas veic pasažieru komercpārvadājumu ar taksometru vai vieglo automobili.
Tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzēji.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Ministru kabineta 2019. gada 27. augusta noteikumi Nr. 405 “Noteikumi par pasažieru komercpārvadājumiem ar taksometru”;
Pamatojums un apraksts
Nepieciešams veikt grozījumus attiecībā par taksometra vadītāja apliecībām un paredzēt no 2023.gada 1.marta alternatīvu informācijas par transportlīdzekļa vadītāju izvietošanai transportlīdzekļa salonā.
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija
4.1.2. Ministru kabineta 2019. gada 27. augusta noteikumi Nr. 389 “Noteikumi par pasažieru komercpārvadājumiem ar vieglo automobili”.
Pamatojums un apraksts
Nepieciešams veikt grozījumus attiecībā par taksometra vadītāja apliecībām un paredzēt no 2023.gada 1.marta alternatīvu informācijas par transportlīdzekļa vadītāju izvietošanai transportlīdzekļa salonā.
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrija, VSIA "Autotransporta direkcija"Nevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/d3c55656-02f7-4965-854a-37c496248f0f
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Saņemti Rīgas domes Satiksmes departamenta iebildumi, kas ir ņemti vērā.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- VSIA "Autotransporta direkcija"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi